Tampere Rullis 2008

Viimeinen ennakkoilmoittaut...

tänään. Rullaluistelumatkat 25 ja 50 km ovat siis ensi sunnuntaina ja hinnat eivät ainakaan pahat 25e ja 20e. Reitti viimevuotinen ja yhtä hyvä. Asfaltti kohtuullisen ja hyvän välimaastossa. Aivan huonoa asfalttia ei löydy ja kohtalaista mäkeä ja tasaista sopivin annoksin.

20

2663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta pankaa osotetta
    • phena

      no mutta missäs on 75 ja 100 km:n matkat?

      • kolaus

        Ei ole 75 eikä 100 kilometriä ohjelmassa. Asia on saatu pidettyä salassa ankarien toimenpiteiden ansiosta... tähän asti. Mutta nyt muovikassamies iski kasseineen tähän sisämaakaupungin urheiluelämään. Joten näiden tosiseikkojen tarkassa valossa tämäkin maratonjuhla koki jo ennakkoon negatiivisen kolauksen suuren menetyksen muodossa... Tampere Rulliksesta on nyt kaksi korvaamatonta ohjelmakohtaa sivussa. Jälleen pahalaatuinen kolaus maan urheiluelämässä ja isku suoraan Tampereen Kaukajärvelle. Pääseekö Kaukajärvi tolpilleen tästäkään? Muovikassimies on manannut rullaluistelun "hiipuvaksi lajiksi". Voiko laji enää kestää moisia iskuja. Nouseeko hiipuva laji enää koskaan muovikassien varjosta urheilun valaisemaan kirkkaaseen valoon? Minne muovikassimies iskee seuraavana? Lähtevätkö rullaluistelu-urheilun syvät rivit vastaiskuun rakkaan lajinsa puolesta? Jäämme silmät sumentavassa jännityksessä odottamaan, mitä vielä on tulossa.


      • phena
        kolaus kirjoitti:

        Ei ole 75 eikä 100 kilometriä ohjelmassa. Asia on saatu pidettyä salassa ankarien toimenpiteiden ansiosta... tähän asti. Mutta nyt muovikassamies iski kasseineen tähän sisämaakaupungin urheiluelämään. Joten näiden tosiseikkojen tarkassa valossa tämäkin maratonjuhla koki jo ennakkoon negatiivisen kolauksen suuren menetyksen muodossa... Tampere Rulliksesta on nyt kaksi korvaamatonta ohjelmakohtaa sivussa. Jälleen pahalaatuinen kolaus maan urheiluelämässä ja isku suoraan Tampereen Kaukajärvelle. Pääseekö Kaukajärvi tolpilleen tästäkään? Muovikassimies on manannut rullaluistelun "hiipuvaksi lajiksi". Voiko laji enää kestää moisia iskuja. Nouseeko hiipuva laji enää koskaan muovikassien varjosta urheilun valaisemaan kirkkaaseen valoon? Minne muovikassimies iskee seuraavana? Lähtevätkö rullaluistelu-urheilun syvät rivit vastaiskuun rakkaan lajinsa puolesta? Jäämme silmät sumentavassa jännityksessä odottamaan, mitä vielä on tulossa.

        oikeestaan mulla ei muuta kun että mitä ainetta sä käytät?
        tolla ihmeellisellä juputuksellas olet kyllä onnistunut vähentään keskustelua tällä palstalla olennaisesti. että jos sitä olet ajanut takaa niin onnittelut siitä.
        eiköhän nyt kumminkin lähetä tampereelle survaseen toi viiskymppiä..!!!


      • kuka olet?
        phena kirjoitti:

        oikeestaan mulla ei muuta kun että mitä ainetta sä käytät?
        tolla ihmeellisellä juputuksellas olet kyllä onnistunut vähentään keskustelua tällä palstalla olennaisesti. että jos sitä olet ajanut takaa niin onnittelut siitä.
        eiköhän nyt kumminkin lähetä tampereelle survaseen toi viiskymppiä..!!!

        Oikeasti ei tarvitse kertoa! Sut kyllä tuntee olet niin niin surkea harhauttaja. Oikeasti sun ei tarvitse kertoa kuin nuo pari sanaa, niin olet jo verkossa. Kommenttisi 75 ja 100 kilometrin matkoista? Kuule, sinä puhut menneistä vuosista! Puhuisit asiasta ja tästä päivästä.

        Arvasin ekasta parin sanan kommentistasi tässä ketjussa, että ei kukaan muu... Vedin verkot vesiin ja itse rullakoutsihan se heti älähti kun kalikka kalahti. Ekaks rullakoutsille tulee "aineet" mieleen ja tokaks se lähtee "survaseen maratonille". Ensin aineet ja heti perään harhautus. Kaikki on harhautusta. Kaikki perustuu eri nimmareilla tehtyihin harhautuksiin ja nettisurffailuun.

        Rullakoutsi alias Sarjaharhauttaja alias Muovikassimies alias Hancock ja tuhat muuta nimimerkkiä. Kertoisit edes kerran, kun olet aina äänessä, jälkitunnelmia edes jostakin matkasta ja luistelutapahtumasta. Mutta ei ikinä! Sun matkas on pelkkiä cyberhyper surffausmatkoja netissä ja varsinkin Suomi24:n sivuilla. Ja siitähän sut tunnetaan. Muovikassin sisällöstä en ole koskaan löytänyt mitään rullaluistelua, kylläkin kaikkea muuta!

        Välistä keskustelutyylisi on aika örvellystä
        "eiköhän nyt kumminkin lähetä tampereelle survaseen toi viiskymppiä..!!!" Niin kuten todettua, kyllä "survaseen" -lähtösi tunnetaan. Ne ovat tyyliin 75- ja 100-kilomerisiä menneitä tapahtumia. Kun tiedetään kykysi kertoa puppua ja harhautella, niin mitä järkevää keskustelua muka veit olennaisesti eteenpäin omassa "viestissäsi"?


      • Jaakko
        kuka olet? kirjoitti:

        Oikeasti ei tarvitse kertoa! Sut kyllä tuntee olet niin niin surkea harhauttaja. Oikeasti sun ei tarvitse kertoa kuin nuo pari sanaa, niin olet jo verkossa. Kommenttisi 75 ja 100 kilometrin matkoista? Kuule, sinä puhut menneistä vuosista! Puhuisit asiasta ja tästä päivästä.

        Arvasin ekasta parin sanan kommentistasi tässä ketjussa, että ei kukaan muu... Vedin verkot vesiin ja itse rullakoutsihan se heti älähti kun kalikka kalahti. Ekaks rullakoutsille tulee "aineet" mieleen ja tokaks se lähtee "survaseen maratonille". Ensin aineet ja heti perään harhautus. Kaikki on harhautusta. Kaikki perustuu eri nimmareilla tehtyihin harhautuksiin ja nettisurffailuun.

        Rullakoutsi alias Sarjaharhauttaja alias Muovikassimies alias Hancock ja tuhat muuta nimimerkkiä. Kertoisit edes kerran, kun olet aina äänessä, jälkitunnelmia edes jostakin matkasta ja luistelutapahtumasta. Mutta ei ikinä! Sun matkas on pelkkiä cyberhyper surffausmatkoja netissä ja varsinkin Suomi24:n sivuilla. Ja siitähän sut tunnetaan. Muovikassin sisällöstä en ole koskaan löytänyt mitään rullaluistelua, kylläkin kaikkea muuta!

        Välistä keskustelutyylisi on aika örvellystä
        "eiköhän nyt kumminkin lähetä tampereelle survaseen toi viiskymppiä..!!!" Niin kuten todettua, kyllä "survaseen" -lähtösi tunnetaan. Ne ovat tyyliin 75- ja 100-kilomerisiä menneitä tapahtumia. Kun tiedetään kykysi kertoa puppua ja harhautella, niin mitä järkevää keskustelua muka veit olennaisesti eteenpäin omassa "viestissäsi"?

        Olenkohan minä ainoa, joka ei ymmärrä näitä viestejä, mistä te oikein puhutte. Jos te tunnette toisenne, niin soitelkaa! Puhelin sopii paremmin kahdenkeskiseen keskusteluun, kuin tälläinen palsta.
        Mitä tulee Tampereen rullikseen, niin näyttää tulevan kuiva mutta koleahko sää. Toivon parasta osanottajille, reitti on mielenkiintoinen!


      • slim
        Jaakko kirjoitti:

        Olenkohan minä ainoa, joka ei ymmärrä näitä viestejä, mistä te oikein puhutte. Jos te tunnette toisenne, niin soitelkaa! Puhelin sopii paremmin kahdenkeskiseen keskusteluun, kuin tälläinen palsta.
        Mitä tulee Tampereen rullikseen, niin näyttää tulevan kuiva mutta koleahko sää. Toivon parasta osanottajille, reitti on mielenkiintoinen!

        ainoo, en mäkään ymmärrä näitä "salapoliiseja" ja vainoajia, vai mitä ne meinaa. Meitäkin lähtee pikkuporukka täältä rannikolta Tampereelle tai Huittisiin. Sääli että molemmat tapahtumat menee päällekäin.


      • Bancock
        Jaakko kirjoitti:

        Olenkohan minä ainoa, joka ei ymmärrä näitä viestejä, mistä te oikein puhutte. Jos te tunnette toisenne, niin soitelkaa! Puhelin sopii paremmin kahdenkeskiseen keskusteluun, kuin tälläinen palsta.
        Mitä tulee Tampereen rullikseen, niin näyttää tulevan kuiva mutta koleahko sää. Toivon parasta osanottajille, reitti on mielenkiintoinen!

        Jospa keskustelu olis edes kaksinkeskistä. Mutta tää rullakoutsi enimmäkseen pitää yllä yksinpuhelua eri nimimerkeillä. Katsokaas Skiket-ketjua jossa aloittajana on anssi.p. Koko ketju on rullakoutsin käsialaa, vain nimimerkki vaihtelee. Täysverinen rullakoutsi tyypillisine puheineen ja loruineen. Anssi.p muka. Imatralalainen kaupungin luottamusmies ja kunnallisaktiivi. Ei semmoinen mies loruilis noita juttuja täällä, kun sen kaikki aika menis tehtävissä Imatralla. Skiken "testailuja" ynnä muita tekniikkajuttuja. Tämähän on selvää rullakoutsia. Mutta todella huvittavat nämä brasilialaiset naiset ym. jotka hakevat Suomesta rullaluisteluseuraa. Todella ihmetyttää tämäkin, että tämä saattaa kaapata milloin vain jonkun nimimerkin käyttöönsä. Esim. Kosovon pommi, Dirulla kaapattiin kertaalleen. Röyhkeää oli myös Dirulla nimimerkin muuttaminen Birullaksi vai mikä se oli. Tietysti ne jotka eivät osallistu keskusteluun eivät näitä juttuja huomaa. Mutta aktiivisesti kirjoittavat joutuvat näiden hyökkäysten kohteeksi. Saatte minun puolesta ihmetellä. Ei tähän tarvita salapoliisia, kun hyökkäys kohdistuu itseen. Sen huomaa. Ja Suomi24 seisoo tumput taskussa kuin jääkausi olisi ovella. Ja Eniro omistajana sallii tämän kaiken roskan.


      • kukaan täällä

        tietää sisäpiirin asioista, ellei sisäpiiriläisiä osu palstalle. Ellet bälätä lämpimikseksesi (koska niitäkin näköjään löytyy), niin soita nyt ihmeessä Koo-Veeseen, taattu tieto tulossa. Itsekin haluaisin tietää enkä arvailla. Oma arvaus on, että Rullikseen haluttiin keskittymistä parille matkalle eikä koko matkahaitaria. Pirkan Rullaluistelussahan oli jo 135 km aikaisemmin kesällä. Kuitenkin joku 50 km luistelleista kaipaili jo 100 km Tampere Rullikseen takaisin.


    • pdf-linkki

      ovat tämän linkin takana
      http://www.koovee.fi/salibandy/rullis/tulokset.pdf
      - kierroksen pituus hieman vajaa 27 km => matkojen pituudet 54 ja 27 km
      - osanottajaennätys taisi tulla koska oli yli 100 osanottajaa
      - ilmeisesti järjestelyiden taso on kiirinyt eteenpäin
      - tällä kertaa lämmin ateria oli kuitenkin jäänyt pois, pieni miinus - se voisi olla mukana vaikka maksullisena edelleenkin

    • vaaka.

      Vain kuvaaja aikaisessa, koska vapaa jalka ei kerinnyt vielä suoristua.

      • tässä on

        http://www.flickr.com/photos/30049222@N05/2814877937/in/set-72157607046140097/


    • Rullailija vm56

      sanoi eräs ruudinkeksijä aikanaan. Olin Tampereen Rulliksessa sunnuntaina (31.07.2008) ja
      pääsin tutustumaan em. lausujan oman urheilulajin suorituksen muutamaan yksittäiseen vaiheeseen.
      Mäen lasku, ilmalento ja laskeutuminen. Ponnistuksen jätin väliin. Mäen laskusta
      antaisin itselleni kahdeksan pistettä, lopuista zero points. Hetken olivat rullat
      tukevasti ilmassa kunnes painovoima teki tehtävänsä ja putosin kuin tikka persielleni. Selvisin
      tästä peffalihasten ad-hoc -testistä todella pienin ruhjein ottaen huomioon, että vauhtia oli
      paljon ja lento railakas.

      KOO-VEE, mainostatte sivullanne:

      "Reitti on edellisvuosina testattu ja hyväksi koettu: ei pitkästyttävä, vaan sopivasti
      mielenkiintoinen. Turvallinen reitti kulkee kokonaan kevyenliikenteenväylää ja tarpeellisiin
      kohtiin järjestetään liikenteenohjaus."

      Väitän: reitti ei todellakaan ole turvallinen! Reitillä on hitosti katu- tai väyläjakajakorokkeita,
      kadun ylityksiä ja alikulkuja suunnanvaihtoineen. Ja, vain osa risteyksistä on liikenneohjattu.
      Onhan reitti mielenkiintoinen, sitä en kiellä. Tuttu on kenelle on, MUTTA _turvallinen_ on
      sana, jonka varaisin kaikille muille Suomen rullareiteille; en tälle reitille.

      Ym. tapahtuman lisäksi, vältin kohtaamisen muista piittamattoman kovavauhtisen pyöräilijän
      kanssa paniikkijarrutuksella ja erään suojatielle koheltaneen autoilijan kanssa väistämäällä
      tien kautta.

      Koo-Vee, älkää jatkossa viitsikö puhua bullshittiä reitin ns. turvallisuudesta, vaan kertokaa,
      että reitti on kuin aviossaolo Matti Nykäsen kanssa: mustelmia tulee - ja jos olette onnekas -
      pääsette jatkamaan elämänne laffia.

      Muut reitin kiertäjät, voisitteko kommentoida tätä hieman populistista kannanottoani aiheesta.

      Itse aion pysyä jatkossa rullillani muilla maa- ja ilmakoordinaateilla.

      • slim-64

        Tämä tapahtuma oli mielestäni onnistunut. Reitti oli hyväpintaista. Mutkat ja alikulkutunnelit eivät olleet pahoja, en joutunut jarruttamaan kertaakaan. Eka kierros meni 59min, toiseen muutama minuutti enemmän. Liikenteen ohjaajia oli kaikissa liittymissä jossa oli näkemäesteitä. Tien ylityskohdat (ei risteykset) hoidettiin myös hienosti, aina pysäytettiin autot. Myös Opastenuolia oli riittävästi. Liikenteenjakajien ym korokkeita oli kyllä paljon, niistä pitää vaan hypätä yli. Yksi "sokea" pyöräilijä vaan ei millään meinannut väistää. Muista liikkujista ei minulle ollut haittaa.

        Täysin turvallista tapahtumaahan ei ole. Paimion sm-kisa oli TURVALLINEN, suljetulla autotie osuudella, olisihan siellä silti voinut kaatua kääntöpaikalla tai törmätä toiseen rullaajaan. Tämä oli "erilainen" tapahtuma omine paitoineen.

        Mielestäni myös tämänlaisia tapahtumia tarvitaan, kiitos järjestäjille.


      • pirkan kiertäjä
        slim-64 kirjoitti:

        Tämä tapahtuma oli mielestäni onnistunut. Reitti oli hyväpintaista. Mutkat ja alikulkutunnelit eivät olleet pahoja, en joutunut jarruttamaan kertaakaan. Eka kierros meni 59min, toiseen muutama minuutti enemmän. Liikenteen ohjaajia oli kaikissa liittymissä jossa oli näkemäesteitä. Tien ylityskohdat (ei risteykset) hoidettiin myös hienosti, aina pysäytettiin autot. Myös Opastenuolia oli riittävästi. Liikenteenjakajien ym korokkeita oli kyllä paljon, niistä pitää vaan hypätä yli. Yksi "sokea" pyöräilijä vaan ei millään meinannut väistää. Muista liikkujista ei minulle ollut haittaa.

        Täysin turvallista tapahtumaahan ei ole. Paimion sm-kisa oli TURVALLINEN, suljetulla autotie osuudella, olisihan siellä silti voinut kaatua kääntöpaikalla tai törmätä toiseen rullaajaan. Tämä oli "erilainen" tapahtuma omine paitoineen.

        Mielestäni myös tämänlaisia tapahtumia tarvitaan, kiitos järjestäjille.

        Slim puhuu aina asiaa. On erityyppisiä tapahtumia ja eritasoisia luistelijoita. Tampere rullis on nimenomaan kuntotapahtuma ja SM-kisa kilpatapahtuma. On täysin itsestäänselvä, että nämä olosuhdepuitteet voivat olla aivan eri tyyliset. Pyöräilyssäkin kilpailussa on ajokaistat melko turvallisesti suljettuja, mutta kuntotapahtumissa, kuten Pirkan Pyöräily tai Myllyn Pyöräily, vastuuta on paljon osallistujalla. On pöyristyttävää ja toisaalta ymmärrettävää (nuori kulttuuri) että rullaluistelun kaltaisessa uudehkossa kunto/ kilpalajissa menevät puitteiden puolesta vaatimukset pahasti ristiin. Kuntoilijat vaativat monesti kilpailujen olosuhteita, mutta varsinaisten kilpailujen kohdalla näitä kuntoilijoita harvoin näkyy missään. Esimerkiksi satunnaisille liikkujille kevyenliikenteen väylillä kuntotapahtuman aikana järjestäjä on lähes mahdottoman vaateen edessä. Se, mitä voi tehdä, on liikenteenvalvojien toimesta ohjeistaa jokainen reitille saapuva yksityisliikkuja ja/tai valistaa yleisöä tapahtuman aiheuttamasta poikkeavasta liikennesumasta pyöräteillä siihen ja siihen aikaan. Ei paljon muuta. Ihanteellisin vaihtoehto olisi KILPATAPAHTUMA, jonka yhteyteen olisi rakennettu kuntotapahtuma, jonka puitteita kuntoilijat saavat hyödyntää. Suomessa vaan tahtoo käydä niin, että kun mainitsee sanan "kilpa" niin nämä reippaat ja iloiset kuntoilijat jäävät pois. Harjoiteltu on moista kulttuuria jo noin vuosikymmen. Ei tartu suomalaisiin. Se on joko tai.
        En halua esittää parempitietävää, mutta näin minä koen asiat henkilökohtaisesti. Joku ymmärtää tämänkin takuulla päin persettä, mutta siitä huolimatta toivon kaikille lajirakkaille ihmisille kirpeää syksyä ja seuroihin pikkujouluja! KooVeelle myös!


      • slim64
        pirkan kiertäjä kirjoitti:

        Slim puhuu aina asiaa. On erityyppisiä tapahtumia ja eritasoisia luistelijoita. Tampere rullis on nimenomaan kuntotapahtuma ja SM-kisa kilpatapahtuma. On täysin itsestäänselvä, että nämä olosuhdepuitteet voivat olla aivan eri tyyliset. Pyöräilyssäkin kilpailussa on ajokaistat melko turvallisesti suljettuja, mutta kuntotapahtumissa, kuten Pirkan Pyöräily tai Myllyn Pyöräily, vastuuta on paljon osallistujalla. On pöyristyttävää ja toisaalta ymmärrettävää (nuori kulttuuri) että rullaluistelun kaltaisessa uudehkossa kunto/ kilpalajissa menevät puitteiden puolesta vaatimukset pahasti ristiin. Kuntoilijat vaativat monesti kilpailujen olosuhteita, mutta varsinaisten kilpailujen kohdalla näitä kuntoilijoita harvoin näkyy missään. Esimerkiksi satunnaisille liikkujille kevyenliikenteen väylillä kuntotapahtuman aikana järjestäjä on lähes mahdottoman vaateen edessä. Se, mitä voi tehdä, on liikenteenvalvojien toimesta ohjeistaa jokainen reitille saapuva yksityisliikkuja ja/tai valistaa yleisöä tapahtuman aiheuttamasta poikkeavasta liikennesumasta pyöräteillä siihen ja siihen aikaan. Ei paljon muuta. Ihanteellisin vaihtoehto olisi KILPATAPAHTUMA, jonka yhteyteen olisi rakennettu kuntotapahtuma, jonka puitteita kuntoilijat saavat hyödyntää. Suomessa vaan tahtoo käydä niin, että kun mainitsee sanan "kilpa" niin nämä reippaat ja iloiset kuntoilijat jäävät pois. Harjoiteltu on moista kulttuuria jo noin vuosikymmen. Ei tartu suomalaisiin. Se on joko tai.
        En halua esittää parempitietävää, mutta näin minä koen asiat henkilökohtaisesti. Joku ymmärtää tämänkin takuulla päin persettä, mutta siitä huolimatta toivon kaikille lajirakkaille ihmisille kirpeää syksyä ja seuroihin pikkujouluja! KooVeelle myös!

        niin, olen aina ihmetellyt, miksi "kilpatapahtumissa" on niin vähän osallistuja. Otetaanpa vielä esimerkiksi sm-kisa. Oli turvallinen, leveä, muulta liikenteeltä suljettu maantie. Ei ylä/ala mäkiä, ei uria eikä reikiä pinnassa. Osallistumismaksu halvempi kuin monessa muussa tapahtumassa. Luulisi kuntoilijoiden olevan kiinnostunut omasta tasostaan verrattuna oman ikäluokan tai vaikka suomen kärkeen. Ei sm-kisoihin mitään karsintoja ole. Ei tarvitse olla mikään huippurullaaja että voisi osallistua. Eri ikäisille on omat sarjat. Silti, missä oli suuret rullis joukot.


      • J.C.

        etten sanoisi täyttä puppua eli valetta. Antakaapa kerron! Lisäksi että kirjoituksessa ei ole tippaakaan totuutta, se on surkeasti kirjoitettu.

        Sanotko, että Nykänen on ruudinkeksijä! Hän on urheilussa olympiavoittaja, mutta ei ruudinkeksijä milläkään alalla! Teit jonkin ad-hoc -testin mäessä laskiessasi. Sivistyssanoissa voisit todella hakea lisää sivistystä. Paitsi että sanat ovat väärinkirjoitettuja (po. ilman väliviivaa) et ymmärrä sanojen "ad hoc" tarkoitusta. Ad hoc tarkoittaa lisaystä tarkoituksena korjata tai parantaa jotakin yleensä loppuunkulunutta teoriaa tai muuta asiaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc
        tai katsopa
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc

        Tämä ad hoc -testi siis oli muka kaatuminen koska sanot: "Mäen lasku, ilmalento ja laskeutuminen." Haet ihme sivistyssanoista tukea, kun et selviä muuten sepittelystä. Et edes kerro jostain syystä miksi kaaduit mäessä. Kun ei ole kerrottavaa. Miksi siis olevinas kaaduit. Kompastuit? Tasapaino petti? Luistimet lähti eri suuntiin? Tuuli heitti kumoon? Yleensä, jos joku kaatuu, tulee heti juttua siitä, miksi kaatui ja mitkä olivat vammat. Et kerro niin mitään. Koska ei ole kerrottavaa. Koko kaatuminen on puhdasta valetta. Lähinnä kuittaatkin koko tarinan vitsinä: "Mäen laskusta
        antaisin itselleni kahdeksan pistettä, lopuista zero points." Jos olisit vaikka kaatunutkin jossakin päin maailmaa, tuommoinen mäessä kaatuminen, jonka esitit, on täysin oma moka eikä osoitus reitin vaarallisuudesta. Kun se olisi vaikka oma moka, mutta kun et huijarikirjoittajana ollut ensinkään mukana.

        Sanot, että reitillä oli "alikulkuja". Eihän reitillä ollut AINUTTAKAAN alikulkua! Eli jälleen puhdas VALE. Mikään muukaan, mitä reitistä kerrot, ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Johtopäätös jälleen on, että puhut puppua, koska et ollut mukana.

        Suurin osa tarinastasi onkin otettu netista (kuten yleensä aina) KOO-VEEn kotisivuilta, koska ainoa minkä tiesit oikein oli kuntomaratonin päivämäärä ja siteeraus ko. sivulta. Suurin osa todistelustasi reitin vaarallisuudesta onkin Nykäs-tarinaa ja lainauksia KOO-VEEn omilta kotisivuilta. Ainoa mitä kerrot itse reitistä, ei reitiltä löydy. Jos olisit ollut itse luistelemassa, olisit helposti osannut kertoa totuuden reitistä. Nyt kaikki on huiputusta. Sen osasit kertoa, että reitillä oli keskikorokkeita ja kadun ylityksiä, risteyksiä ym., koska niitähän on jokaisella kuntomaratonreitillä, koska tieinsinööreille Suomessa opetetaan sellainen tientekotapa. Keskikorokkeita ja kadunylityksiäkään ei ollut montaa ja alikulkuja ei todellakaan ainuttakaan. Johtopäätös on, että tämä kirjoittaja kirjoitti täydellisen huijauskirjoituksen.


      • Rullailija vm56
        J.C. kirjoitti:

        etten sanoisi täyttä puppua eli valetta. Antakaapa kerron! Lisäksi että kirjoituksessa ei ole tippaakaan totuutta, se on surkeasti kirjoitettu.

        Sanotko, että Nykänen on ruudinkeksijä! Hän on urheilussa olympiavoittaja, mutta ei ruudinkeksijä milläkään alalla! Teit jonkin ad-hoc -testin mäessä laskiessasi. Sivistyssanoissa voisit todella hakea lisää sivistystä. Paitsi että sanat ovat väärinkirjoitettuja (po. ilman väliviivaa) et ymmärrä sanojen "ad hoc" tarkoitusta. Ad hoc tarkoittaa lisaystä tarkoituksena korjata tai parantaa jotakin yleensä loppuunkulunutta teoriaa tai muuta asiaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc
        tai katsopa
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc

        Tämä ad hoc -testi siis oli muka kaatuminen koska sanot: "Mäen lasku, ilmalento ja laskeutuminen." Haet ihme sivistyssanoista tukea, kun et selviä muuten sepittelystä. Et edes kerro jostain syystä miksi kaaduit mäessä. Kun ei ole kerrottavaa. Miksi siis olevinas kaaduit. Kompastuit? Tasapaino petti? Luistimet lähti eri suuntiin? Tuuli heitti kumoon? Yleensä, jos joku kaatuu, tulee heti juttua siitä, miksi kaatui ja mitkä olivat vammat. Et kerro niin mitään. Koska ei ole kerrottavaa. Koko kaatuminen on puhdasta valetta. Lähinnä kuittaatkin koko tarinan vitsinä: "Mäen laskusta
        antaisin itselleni kahdeksan pistettä, lopuista zero points." Jos olisit vaikka kaatunutkin jossakin päin maailmaa, tuommoinen mäessä kaatuminen, jonka esitit, on täysin oma moka eikä osoitus reitin vaarallisuudesta. Kun se olisi vaikka oma moka, mutta kun et huijarikirjoittajana ollut ensinkään mukana.

        Sanot, että reitillä oli "alikulkuja". Eihän reitillä ollut AINUTTAKAAN alikulkua! Eli jälleen puhdas VALE. Mikään muukaan, mitä reitistä kerrot, ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Johtopäätös jälleen on, että puhut puppua, koska et ollut mukana.

        Suurin osa tarinastasi onkin otettu netista (kuten yleensä aina) KOO-VEEn kotisivuilta, koska ainoa minkä tiesit oikein oli kuntomaratonin päivämäärä ja siteeraus ko. sivulta. Suurin osa todistelustasi reitin vaarallisuudesta onkin Nykäs-tarinaa ja lainauksia KOO-VEEn omilta kotisivuilta. Ainoa mitä kerrot itse reitistä, ei reitiltä löydy. Jos olisit ollut itse luistelemassa, olisit helposti osannut kertoa totuuden reitistä. Nyt kaikki on huiputusta. Sen osasit kertoa, että reitillä oli keskikorokkeita ja kadun ylityksiä, risteyksiä ym., koska niitähän on jokaisella kuntomaratonreitillä, koska tieinsinööreille Suomessa opetetaan sellainen tientekotapa. Keskikorokkeita ja kadunylityksiäkään ei ollut montaa ja alikulkuja ei todellakaan ainuttakaan. Johtopäätös on, että tämä kirjoittaja kirjoitti täydellisen huijauskirjoituksen.

        ilmaisutapaan tai sanojen merkitysvirheisiin keskittyvään palautteeseen annan kommenttini vain
        ko. aiheisiin suuntautuneilla palstoilla, en täällä.

        Mainitsin jo aiemmin, että kirjoitukseni on hieman populistinen, mutta _asia_ johon puutuin
        on edelleen ajankohtainen: asiakkaalle myydään "tuotetta" turvallisena, jota se ei
        mielestäni ole.

        Olen alkanut miettiä, että olisiko liian naivi tai EU:lta maistuva ajatus,
        että näille reiteille laadittaisiin jonkinlainen profiilikuvaus, jossa turvallisuus olisi yhtenä
        kuvattavana/luokiteltuna asiana. Muita voisivat olla reitin topografia, vaihtelevuus,
        rullattavan pinnan keskilaatu (auttaisi rullakovuuden valinnassa), jne.
        Reitin turvallisuuskuvauksessa olisi tärkeää mainita kaistanjakajien ja kadun kanttien
        (jos reitillä on) maksimikorkeudet, reitillä olevan liikenteen luonne,
        valvomattomat risteykset ja mahdolliset railokohdat pinnotteessa. Turvallisuusindeksi
        helpottaisi reittiä tuntematonta rullailijaa ennakoimaan, mitä on tulossa. Tämä
        tieto auttaisi myöskin päättämään, kannattaako kyseiselle reitille ollenkaan lähteä. Kullakin
        rullaajalla omat vahvuutensa, mutta myös iän myötä puutteensa. Esim. ylös/alas pomppiminen
        katukorokkeissa ei kertakaikkiaan luonnistu kaikilta.

        Slim-64 ja kumppanisi: kiitos _asiallisista_ palautteistanne!
        J.C.: Teet varmasti tärkeää työtä jonkun seuran parissa. Kannanottoni ei ole suunnattu
        sinua tai sinun tekemääsi työtä kohtaan. Päinvastion, arvostan sitä suuresti.


      • karirh

        on tosiaan yksi alikulku. Keskikorokkeita nopeasti laskien on kuusi, joissa neljässä on n. 2 cm kynnys. Näistä kieltämättä kaksi vaativat tarkkuutta, sillä ne sijaitsevat mäessä, jolloin vauhti on kovempi. Vain yksi koroke on muistaakseni 5-10 cm ja se itse kierrän ajoradan puolelta. En itsekään ymmärrä miksi suojatiellä pitää olla minkäänlaisia korokkeita. Nootti menee tästä kaupungin katuosastolle, vaikka en olekaan Koo-Veessä mukana. Yleensä korokkeet suojatiellä ja rotvallit, kuten tamperelaiset sanovat, eli risteyskorokkeet tai kivetykset ovat pyöräteillä aivan turhia ja koettelevat pyöräilijöiden ja rullaluistelijoiden hermoja.

        - kari -


      • J.M.J.
        karirh kirjoitti:

        on tosiaan yksi alikulku. Keskikorokkeita nopeasti laskien on kuusi, joissa neljässä on n. 2 cm kynnys. Näistä kieltämättä kaksi vaativat tarkkuutta, sillä ne sijaitsevat mäessä, jolloin vauhti on kovempi. Vain yksi koroke on muistaakseni 5-10 cm ja se itse kierrän ajoradan puolelta. En itsekään ymmärrä miksi suojatiellä pitää olla minkäänlaisia korokkeita. Nootti menee tästä kaupungin katuosastolle, vaikka en olekaan Koo-Veessä mukana. Yleensä korokkeet suojatiellä ja rotvallit, kuten tamperelaiset sanovat, eli risteyskorokkeet tai kivetykset ovat pyöräteillä aivan turhia ja koettelevat pyöräilijöiden ja rullaluistelijoiden hermoja.

        - kari -

        Kokeneen rullailijan näkökulmasta tuo reitti oli varmaan just niin kuin karih sanoi ja faktat tuli tuossa esille. Minusta tuo rullailija vm56:n reipas aloitus oli kuitenkin hyvä keskustelun käynnistämiseksi. Kyllä minä kans pelästyin aika lailla niissä laskuissa korokkeita. Jarrutuksen jälkeen nostin vuoronperään jalkoja ja ehkä tuurilla pysyin pystyssä. Muut hitto hyppäs kuin kaniinit tasajalkaa korokkeelle ja jatkoi matkaa kuin ei olis ollu mitään ongelmaa. Minä tietty hävisin niissä laskuissa jo aika lailla. Niitä alikulun sivuitse meneviä kohtia on tosi monessa rullistapahtumassa ja missään en ole nähny liikenteenohjaajaa. Minusta niihin olis kyllä syytä laittaa, sillä kauhulla odotan milloin ollaan jonkun mummon kanssa risteyksessä samanaikaisesti. Näkyvyyttä ei meinaan juurikaan ole. Tampereella oli varoitus risteyksestä, mutta koska rullistelijat meni suoraan niin tuskin siinä monikaan jarrutti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe