Kävin ensimmäistä kertaa oikeassa liiviliikkeessä, koska olen kuullut että niissä on hyvä palvelu jne.. No olihan se palvelu muuten ihan hyvää, mutta tuntui että myyjä piti minua jotenkin lapsena. Olen kuitenkin "jo" 20 :D Hän sanoikin että kokoni on niin normaali että löydän liivit helposti ihan normi kaupoistakin. Tämän hän sanoi, koska en löytänyt oikein mitään sopivaa. (huonot valikoimat)
Tuntuu, ettei normi kokoisilla olisi oikeutta laadukkaisiin liiveihin. Ihan kuin myyjä olisi "hätistellyt" minua ulos kaupasta.. Luulisi kuitenkin että hän olisi halunnut myydä jotain.. Täytyy kai sitten tyytyä tilaamaan netistä, vaikka ei postimaksuja huvittaisikaan maksaa :/ Tai vaikka helsingissä käydessä mennä toiseen liikkeeseen
Huono kokemus
9
4982
Vastaukset
- tällainen
kävin tänään pikkukaupunkimme liiviliikkeessä etsimässä liivejä itselleni kokoa 70G. No ei löytynyt ainoitakaan sitä kokoa. Rinnakkaiskokoja muutamaa kokeilin mitä nyt löytyi, mutta ei ollut hyviä. Olen 37v ja se myyjä esitteli mulle vaan sellaisia halvemman luokan liivejä ja sanoi, että etsin varmaan edullisia liivejä kun oon vielä nuori. Sanoin kyllä, että hinnalla ei olis mitään väliä, jos vaan hyvät ja kauniit löytäisin. No, eipä auta muu kuin matkustaa Helsinkiin joku kerta, siellä varman valikoima parempi tai sitten täytyy netistä kokeilla tilata, vaikka se onkin aika arpapeliä sitä kautta saada just sopivat. liivit.
- -Dalila-
Aika outo käytöstä liivimyyjältä. Tiedän Helsingissä myös erään liikeen, jossa vanhemman naismyyjän asenne on tuollainen. Enpä käy siellä enää.
Mutta avulias ja ammatillinen asenne kyllä toimii kyllä muissa liiviliikkeissä, kuten Funky Lady (Kukontori), Figura ja Change. Ja Stokkalla myös.
Itäkeskuksessakin on joku liiviliike, en nyt muista onko sekin Funky Lady.
Kaikkissa olen saanut ihan asiallista palvelua, ongelmana on enemmänkin sopivien kokojen ja mallien puute.
Aloittaja, jos kerrot minkälaisista liiveistä pidät, ja mitä malli yleensä käy, mitkä ovat suurimmat ongelmat liivien malleissa, voi ehkä neuvoa sopivia liivejä, jotta voit tilata netistä helpommin. - ...
-Dalila- kirjoitti:
Aika outo käytöstä liivimyyjältä. Tiedän Helsingissä myös erään liikeen, jossa vanhemman naismyyjän asenne on tuollainen. Enpä käy siellä enää.
Mutta avulias ja ammatillinen asenne kyllä toimii kyllä muissa liiviliikkeissä, kuten Funky Lady (Kukontori), Figura ja Change. Ja Stokkalla myös.
Kaikkissa olen saanut ihan asiallista palvelua, ongelmana on enemmänkin sopivien kokojen ja mallien puute.
Aloittaja, jos kerrot minkälaisista liiveistä pidät, ja mitä malli yleensä käy, mitkä ovat suurimmat ongelmat liivien malleissa, voi ehkä neuvoa sopivia liivejä, jotta voit tilata netistä helpommin.Kyllä harmittaa kun ihan epätoivoisena etsit "epänormaalia" kokoa (70F) ja sitten saat liiviliikkeessä huonoa palvelua. Mun oman paikkakunnan myyjä yrittää aina myydä liian pientä kuppikokoa, joten siirryin naapuripaikkakunnan liikkeisiin.
Viimeksi potutti se, kun liivejä kokeilin ja sitten myyjä sanoi että ei se rinta nyt ole kunnolla siellä kupissa, nosta sitä ylöspäin. Ja nosta liiviä myös. Hitsi vieköön, ne myyjät saa palkkansa siitä että auttavat asiakkaita, joten miksei sitten itse näyttänyt miten se rinta asetellaan. Viimeksi kun nostelin rintaa kuppiin niin nostelin vähän liikaa :)
Silloinkin sain moitteita. Kyllä sitä toivoo että oikeassa liiviliikkeessä saisi oikeaa palvelua. - -Dalila-
... kirjoitti:
Kyllä harmittaa kun ihan epätoivoisena etsit "epänormaalia" kokoa (70F) ja sitten saat liiviliikkeessä huonoa palvelua. Mun oman paikkakunnan myyjä yrittää aina myydä liian pientä kuppikokoa, joten siirryin naapuripaikkakunnan liikkeisiin.
Viimeksi potutti se, kun liivejä kokeilin ja sitten myyjä sanoi että ei se rinta nyt ole kunnolla siellä kupissa, nosta sitä ylöspäin. Ja nosta liiviä myös. Hitsi vieköön, ne myyjät saa palkkansa siitä että auttavat asiakkaita, joten miksei sitten itse näyttänyt miten se rinta asetellaan. Viimeksi kun nostelin rintaa kuppiin niin nostelin vähän liikaa :)
Silloinkin sain moitteita. Kyllä sitä toivoo että oikeassa liiviliikkeessä saisi oikeaa palvelua.Täytyy sanoa, että ihmetyttää joskus nää palveluasenteet tässä maassa.
Luulisi, että myyjillä on intressiä kohdella asiakkaitaan superhyvin että saisivat tyyriit tavaransa myytyä.
Mutta oikein tehty, äänestä jaloillasi. Itse olen siirtynyt ostamaan enimmäkseen ulkomailta, jossa palvelu pelaa. - aloittaja.
-Dalila- kirjoitti:
Aloittaja, jos kerrot minkälaisista liiveistä pidät, ja mitä malli yleensä käy, mitkä ovat suurimmat ongelmat liivien malleissa, voi ehkä neuvoa sopivia liivejä, jotta voit tilata netistä helpommin.Kysyit tuosta että millaisista malleista pidän, niin pidän erityisesti puolikuppisista ja balconetteista.. Ja niiden pitää olla sellaiset etteivät peitä rintaa kokonaan.. Pidän muuten esim. aubaden bahia-malliston puolikuppisesta liivistä, mutta tavallaan se tulee minulla vähän liian ylös. Eli sellaisista pidän, jotka eivät vaan jää "kuoreksi" rinnan päälle vaan oikeasti kohottavat... Yleensäkin lempimerkkejä ovat aubade, chantelle ja lejaby ym yleiset merkit. Kaipaisin myös jotain hyviä push-uppeja.
Olen ajatellut lähteä tästä käymään helsingissä ja sitten voisin käydä tuolla funky ladyssa ja changessa. Ja sitten myös figleavesilta voisin tilata jotain, ehkä t-paitaliivit.. Kuppikoko on tässä muuttunut vähän aikaa sitten 70 C:stä B:ksi, kun olen laihduttanut.. Tarvitsisin siis mahdollisimman paljon monenlaisia liivejä. - ap..
aloittaja. kirjoitti:
Kysyit tuosta että millaisista malleista pidän, niin pidän erityisesti puolikuppisista ja balconetteista.. Ja niiden pitää olla sellaiset etteivät peitä rintaa kokonaan.. Pidän muuten esim. aubaden bahia-malliston puolikuppisesta liivistä, mutta tavallaan se tulee minulla vähän liian ylös. Eli sellaisista pidän, jotka eivät vaan jää "kuoreksi" rinnan päälle vaan oikeasti kohottavat... Yleensäkin lempimerkkejä ovat aubade, chantelle ja lejaby ym yleiset merkit. Kaipaisin myös jotain hyviä push-uppeja.
Olen ajatellut lähteä tästä käymään helsingissä ja sitten voisin käydä tuolla funky ladyssa ja changessa. Ja sitten myös figleavesilta voisin tilata jotain, ehkä t-paitaliivit.. Kuppikoko on tässä muuttunut vähän aikaa sitten 70 C:stä B:ksi, kun olen laihduttanut.. Tarvitsisin siis mahdollisimman paljon monenlaisia liivejä.Siis 75 B:stä 70 B:hen... En kyllä usko että myyjä mitenkään pahalla tarkoitti sitä että minulle löytyy liivejä muualtakin. Ehkä hän vain ajatteli että kun olen nuori niin mieluiten ostan halvinta... Mielummin kuitenkin ostan vähän kalliimpia kun ne kestääkin sitten pidempään
- -Dalila-
aloittaja. kirjoitti:
Kysyit tuosta että millaisista malleista pidän, niin pidän erityisesti puolikuppisista ja balconetteista.. Ja niiden pitää olla sellaiset etteivät peitä rintaa kokonaan.. Pidän muuten esim. aubaden bahia-malliston puolikuppisesta liivistä, mutta tavallaan se tulee minulla vähän liian ylös. Eli sellaisista pidän, jotka eivät vaan jää "kuoreksi" rinnan päälle vaan oikeasti kohottavat... Yleensäkin lempimerkkejä ovat aubade, chantelle ja lejaby ym yleiset merkit. Kaipaisin myös jotain hyviä push-uppeja.
Olen ajatellut lähteä tästä käymään helsingissä ja sitten voisin käydä tuolla funky ladyssa ja changessa. Ja sitten myös figleavesilta voisin tilata jotain, ehkä t-paitaliivit.. Kuppikoko on tässä muuttunut vähän aikaa sitten 70 C:stä B:ksi, kun olen laihduttanut.. Tarvitsisin siis mahdollisimman paljon monenlaisia liivejä.Selkis. Joo kyllähän 70B-tä voi löytyä muualtakin kuin erikoiskaupoista mutta jos on noin hyvä maku liiveissä kuin sulla niin miksi mennä markettiin? ;-)
Aubaden Bahia - oletko huomannut, että ko. mallista onkin olemassa sekä puolikuppi että 3/4 kuppi? Jos sulla on viimeksimainittu, se voikin tulla liian ylös. Vai onko ongelma kupinkoko, vieläkö on C:tä?
Eli kun tilaat Figleavesistä, niin tarkista että kyseessä on HALF cup. Sun koko 70B olis 32B englanniksi. Sieltä löytyy Aubaden puolikuppina myös Jardin d´Iris ja Tulipes. Kauniita.
Lejabylta löytyy todella alasjäävä Elixir half cup. Sekä pari muutakin.
Noista kaarituetuista puolikupeista kohottavimmat ovat ne, joissa on sauma siinä pystysuorassa keskellä kuppia. Katso esim. Chantellen Chantilly.
Kaunis voisi olla myös Simone Perelen Fidji.
Push-uppeja on vaikeampi neuvoa, koska ne saattavat istua niin erilailla eri rinnoilla. Mutta Suomesta ei saa Elle Macpherson Intimates
liivejä, joten voisi olla kiva lahja itselle, push-upit esim. Coranto padded bra?
Ellen koot ovat vain hieman kummia, kannattaa katsoa Figleavesistä mitä muut ovat kommentoineet. Esim. Corantosta joku neuvoo ottamaan suuremman ympäryskoon, eli sinuna tilaisin sekä 34B:n tuon neuvon perusteella.
Corantosta on sekä pitsiversio neljänä värinä että t-paita liivi kolmena värinä.
Jos käyt Helsingissä, sun tyylin perusteella ei Change ole ehkä ihan paras. Funky Lady Forumissa (ylin kerros ulkona) lienee okei. Ja kyllä Stockmanniltakin löytyy kaikkea ja samalla kadulla Aleksi13:ssa on pieni mutta asiallinen liiviosasto. Changes-kauppa on aiankin Ateneuminkujalla ja sitten Kamppi-keskuksessa.
Sitten on melko uusi liike Grace Iso-Roobertinkatu 5. Siellä olis Wonderbrata yms. (En ole käynyt siellä puoleen vuoteen, joten toivon, että on edelleen olemassa.)
Sitten on Figura, Mikonkatu 3. En ole ihan varma onko siellä tyyliäsi. Katso www.figura.fi - ap.
-Dalila- kirjoitti:
Selkis. Joo kyllähän 70B-tä voi löytyä muualtakin kuin erikoiskaupoista mutta jos on noin hyvä maku liiveissä kuin sulla niin miksi mennä markettiin? ;-)
Aubaden Bahia - oletko huomannut, että ko. mallista onkin olemassa sekä puolikuppi että 3/4 kuppi? Jos sulla on viimeksimainittu, se voikin tulla liian ylös. Vai onko ongelma kupinkoko, vieläkö on C:tä?
Eli kun tilaat Figleavesistä, niin tarkista että kyseessä on HALF cup. Sun koko 70B olis 32B englanniksi. Sieltä löytyy Aubaden puolikuppina myös Jardin d´Iris ja Tulipes. Kauniita.
Lejabylta löytyy todella alasjäävä Elixir half cup. Sekä pari muutakin.
Noista kaarituetuista puolikupeista kohottavimmat ovat ne, joissa on sauma siinä pystysuorassa keskellä kuppia. Katso esim. Chantellen Chantilly.
Kaunis voisi olla myös Simone Perelen Fidji.
Push-uppeja on vaikeampi neuvoa, koska ne saattavat istua niin erilailla eri rinnoilla. Mutta Suomesta ei saa Elle Macpherson Intimates
liivejä, joten voisi olla kiva lahja itselle, push-upit esim. Coranto padded bra?
Ellen koot ovat vain hieman kummia, kannattaa katsoa Figleavesistä mitä muut ovat kommentoineet. Esim. Corantosta joku neuvoo ottamaan suuremman ympäryskoon, eli sinuna tilaisin sekä 34B:n tuon neuvon perusteella.
Corantosta on sekä pitsiversio neljänä värinä että t-paita liivi kolmena värinä.
Jos käyt Helsingissä, sun tyylin perusteella ei Change ole ehkä ihan paras. Funky Lady Forumissa (ylin kerros ulkona) lienee okei. Ja kyllä Stockmanniltakin löytyy kaikkea ja samalla kadulla Aleksi13:ssa on pieni mutta asiallinen liiviosasto. Changes-kauppa on aiankin Ateneuminkujalla ja sitten Kamppi-keskuksessa.
Sitten on melko uusi liike Grace Iso-Roobertinkatu 5. Siellä olis Wonderbrata yms. (En ole käynyt siellä puoleen vuoteen, joten toivon, että on edelleen olemassa.)
Sitten on Figura, Mikonkatu 3. En ole ihan varma onko siellä tyyliäsi. Katso www.figura.fiKiitos paljon hyvistä vinkeistä :) Joo tosiaan mulla on tuo bahia half cup ja koko 70 B.. Voi olla vika koossa tai sitten ihan vaan mallissa muutenkin... Monet ovat siellä kommentoineet että olisi normaalia suurempi kuppi noissa.
- Alusasumyyjä
... kirjoitti:
Kyllä harmittaa kun ihan epätoivoisena etsit "epänormaalia" kokoa (70F) ja sitten saat liiviliikkeessä huonoa palvelua. Mun oman paikkakunnan myyjä yrittää aina myydä liian pientä kuppikokoa, joten siirryin naapuripaikkakunnan liikkeisiin.
Silloinkin sain moitteita. Kyllä sitä toivoo että oikeassa liiviliikkeessä saisi oikeaa palvelua.Liiviliikkeen työntekijänä voin kertoa että yleisenä sääntönä on, ettei asiakasta "kosketa" muuta kuin jos säädetään olkaimia tai laitetaan liiviä kiinni. Emme me voi vieraan ihmisen rintoja tulla nostelemaan ja asettelemaan. Itse ainakin pyrin mahdollisimman selkeästi opastamaan miten rinta asetellaan, jos asiakas sitä kysyy. Mutta ei mielestäni voida olettaa että myyjä jokaiselle on verhon raosta tuputtamassa oppejaan, jos häneltä ei apua kysytä. Jotkut ihmiset ovat hyvin häveliäitä tällaisissa asioissa, ja varmasti olisivat puolestaan harmissaan jos liikaa neuvottaisiin.
Suosittelen siis pyytämään sitä apua mikäli sitä tarvitset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718