Onko pitkän loman saaminen kiinni TES:istä?
Millä aloilla sitä on käytössä?
Olen ollut töissä sekä valtiolla 4 v että järjestössä pian 10 v, joten voisi kohta saada 3 lomapv/kk. Nytpä vain mietin työpaikan vaihtoa.
Jos tuon pitkän loman haluaa saada, voikos sitten hakea vain valtiolle, kunnalle tai vastaavaan?
"pitkät lomat"
5
1426
Vastaukset
- talven ylitöitä
ja pitämällä ne kesällä vapaana - niin niitä saa, melkolailla kaikkialla..
- ja niiden kertyminen
Kunnalla ja valtiolla, sekä joillakin järjestöillä on tuo oma lomakertymänsä.
Pääsääntöisesti yksityisillä aloilla lomakertymä on joko 2 pv/kk (alle vuoden työsuhde) tai 2,5 pv/kk (työsuhteen kestettyä yli vuoden 31.03 mennessä).
Toki on joitain paikkoja, joissa lomaa kertyy vuosien saatossa enemmän, mutta yleisesti nämä ovat firmojen omia käytäntöjä, eikä tes-sidonnaisia.
Vinkatkaa joku muu edes jokin yksityinen ala, jossa lomakertymä on tessin perusteella yli 2,5 pv, minä en ole tietoinen- alalla.
lomaa kertyy - samoin mielestäni pankeissa - enemmän. Tosin en tiedä koskeeko se uusia työntekijöitä vai onko vanhojen etuoikeuksia
- vastauksista
alalla. kirjoitti:
lomaa kertyy - samoin mielestäni pankeissa - enemmän. Tosin en tiedä koskeeko se uusia työntekijöitä vai onko vanhojen etuoikeuksia
kiitos vastanneille,
pitkä loma tosiaan houkuttaa, joten täytynee tyytyä joko kunnan, valtion tai järjestöjen hommiin...
:) - ihan yksityisellä
vastauksista kirjoitti:
kiitos vastanneille,
pitkä loma tosiaan houkuttaa, joten täytynee tyytyä joko kunnan, valtion tai järjestöjen hommiin...
:)työnantajalla, teen talvella pitkää päivää ja ylityötä ja pidän kesällä 6-8 viikkoa kesälomaa jouluvapaat ja talvilomat päälle.
Onhan näitä, vaihtoehtoja.
Kun paljon tekee niin paljon saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291