Joku kyselee onko

pakko liittyä helluntaiseurakuntaan pelastuakseen.

Mohkaanin mielestä on pakko ja vanhemmisto voi myös erottaa seurakunnasta.

Onko tämä mohikaanin kanta yleinenkin helluntailaisilla että vain helluntaiseurakunnan kautta pääsee kristuksen seurakuntaan ja vanhemmistolla on oikeus erottaa joku kristuksen seurakunnasta.

31

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

      tuleeko ensi yönä hallaa. Pitääkin lähteä suojaamaan daaliat, jotka kukkivat niin ihanasti.

      • syksyn lakaista daaliat pois...kauneutta on daalioiden jälkeenkin.

        Raamatussahan muistaakseni käyyetti kikkaa jossa aurinko pysäutettiin mutta tiedän että chileläiset ei siitä riemastuisi.


      • todé
        Pe.ku kirjoitti:

        syksyn lakaista daaliat pois...kauneutta on daalioiden jälkeenkin.

        Raamatussahan muistaakseni käyyetti kikkaa jossa aurinko pysäutettiin mutta tiedän että chileläiset ei siitä riemastuisi.

        jotta daaliat kukkivat nmahdollisimman pitkään.

        Eikösse joku valtaoja ole laskeskellut, että joskus aikoinaan auringon kierrossa on ollut jotain pientä häiriötekijää? En nyt jaksa muistaa, mistä tuo tieto päähäni pälkähtänyt.


      • todé kirjoitti:

        jotta daaliat kukkivat nmahdollisimman pitkään.

        Eikösse joku valtaoja ole laskeskellut, että joskus aikoinaan auringon kierrossa on ollut jotain pientä häiriötekijää? En nyt jaksa muistaa, mistä tuo tieto päähäni pälkähtänyt.

        Minä olen kyllä aina pitänyt enemmän niistä kukista ja kasveista jotka kasvaa luonnossa.
        Niitä on vähän mutta niissä on sitä jotain.

        Ite en näe kovinkaan paljon mielihyvää kukissa jotka on repäisty kodeistaan ja juuriltaan meidän kauniiseen maahan kuihtumaan.


      • todé
        Pe.ku kirjoitti:

        Minä olen kyllä aina pitänyt enemmän niistä kukista ja kasveista jotka kasvaa luonnossa.
        Niitä on vähän mutta niissä on sitä jotain.

        Ite en näe kovinkaan paljon mielihyvää kukissa jotka on repäisty kodeistaan ja juuriltaan meidän kauniiseen maahan kuihtumaan.

        niin luomua.

        Minä pidän kukista, niin luonnossa, kuin puutarhassakin.
        Tosin aika ei riitä niin laajaan kukkatarhaan, kuin tahtoisin. Raskaan leipätyön raatajan täytyy tyytyä vähempään, yhä vähempään.


      • Pak.Huu
        todé kirjoitti:

        jotta daaliat kukkivat nmahdollisimman pitkään.

        Eikösse joku valtaoja ole laskeskellut, että joskus aikoinaan auringon kierrossa on ollut jotain pientä häiriötekijää? En nyt jaksa muistaa, mistä tuo tieto päähäni pälkähtänyt.

        komeimillaan, hautausmaalla on jalkapallonkokoisia syyshortensioita, kyllä ovat upeita.


      • todé
        Pak.Huu kirjoitti:

        komeimillaan, hautausmaalla on jalkapallonkokoisia syyshortensioita, kyllä ovat upeita.

        Ajelen sen stadin läpi parin vk kuluttua, jotenka pitää tsiigailla kaikki hautuumaat tarkoin.


      • todé kirjoitti:

        niin luomua.

        Minä pidän kukista, niin luonnossa, kuin puutarhassakin.
        Tosin aika ei riitä niin laajaan kukkatarhaan, kuin tahtoisin. Raskaan leipätyön raatajan täytyy tyytyä vähempään, yhä vähempään.

        Siellä nytkin istuu hautuumaalla ihaillen ilmatteeksi jotai hortensioita.


      • Pak.Huu
        todé kirjoitti:

        Ajelen sen stadin läpi parin vk kuluttua, jotenka pitää tsiigailla kaikki hautuumaat tarkoin.

        Aadolf Ehnrotjin muistopaasien läheltä löytyy hautausmaan komeimat valkoiset hortensiat. Otin niistä kuvia tänään.


      • PakHuu
        Pe.ku kirjoitti:

        Siellä nytkin istuu hautuumaalla ihaillen ilmatteeksi jotai hortensioita.

        loistavat kuutamossa kuin hattivatit fosforissa.


      • todé
        Pak.Huu kirjoitti:

        Aadolf Ehnrotjin muistopaasien läheltä löytyy hautausmaan komeimat valkoiset hortensiat. Otin niistä kuvia tänään.

        Noiden kahden sotaisan ukkelinko haudoille pitäisi mennä? Mahtaakohan kuljettaja ees suostua tekemään mutkaa matkaa?


      • Pak.Huu
        todé kirjoitti:

        Noiden kahden sotaisan ukkelinko haudoille pitäisi mennä? Mahtaakohan kuljettaja ees suostua tekemään mutkaa matkaa?

        voit kiertää ne ja mennä suoraan hortensioiden luokse. Ajattelin vain auttaa, että löytäisit ne.

        Veteraanit tässä

        ----------- = pääkäytävä
        -
        -
        tässä ovat kukat


        tässä lepää A.E.

        täällä lepää Mannerheim

        Toivottavsti tämä kartta auttaa:)


      • Pak.Huu kirjoitti:

        voit kiertää ne ja mennä suoraan hortensioiden luokse. Ajattelin vain auttaa, että löytäisit ne.

        Veteraanit tässä

        ----------- = pääkäytävä
        -
        -
        tässä ovat kukat


        tässä lepää A.E.

        täällä lepää Mannerheim

        Toivottavsti tämä kartta auttaa:)

        Ehnsfjäärdiä ja Mannerheinta vaikka ilman heitä me joka iikka oltais vieläkin markariinirasiassa.


      • todé
        Pak.Huu kirjoitti:

        voit kiertää ne ja mennä suoraan hortensioiden luokse. Ajattelin vain auttaa, että löytäisit ne.

        Veteraanit tässä

        ----------- = pääkäytävä
        -
        -
        tässä ovat kukat


        tässä lepää A.E.

        täällä lepää Mannerheim

        Toivottavsti tämä kartta auttaa:)

        että joudun menemään Mannerheimin ja jonkun toisenkin sotasankarin hautapaashille!

        ps. olen ajatellut siirtyä normaaliin elämään. Teen esimerkiksi huomenna pitkän s-kävelylenkin. Harjoittelin tänään, ja hyvin onnistui! Pilatus saa vielä odottaa. ÖITÄ!


      • todé
        Pe.ku kirjoitti:

        Ehnsfjäärdiä ja Mannerheinta vaikka ilman heitä me joka iikka oltais vieläkin markariinirasiassa.

        oikeasti olla mikään sotasankari? Kunhan pullisteli toimistossaan ja teki työtä käskettyä?


      • Pak.Huu
        todé kirjoitti:

        että joudun menemään Mannerheimin ja jonkun toisenkin sotasankarin hautapaashille!

        ps. olen ajatellut siirtyä normaaliin elämään. Teen esimerkiksi huomenna pitkän s-kävelylenkin. Harjoittelin tänään, ja hyvin onnistui! Pilatus saa vielä odottaa. ÖITÄ!

        se on nyt mentävä! katsele vaikka koivun latvoja, kun ohitat sotaurhojen paashit. Hyvää Yötä.

        Ps. Hautamaa on erittäin kaunis, voin tulla oppaaksi ja näyttää teurastaja J. kuolinnaamion hänen hautakopinsä ritilästä sisääkurkistelemalla. Se on aivan TOTTA!


    • PakanainHuuto

      miten saan näkyviin läppäristä you tube videot, tarviiko olla joku ohjelma imuroituna netistä.

      Katselisin Saarikallen huutosaarnoja.


      • todé

        Meinasitko hakea uskonvahvistusta?

        Saarikallen saarnoja löytyy kirkkonsa, Sana ja Ylistys, sivuiltakin (hitaasti latautuvaa tavaraa). Tosin mehevimmät opetussessiot lienevät kätketyt juutuupiin.


      • PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

        ole läppärissäs vaikkapa Adoben flash player ysiä...sillä ne ainakin mulla näkyy.
        http://www.youtube.com/results?search_query=saarikalle&search_type=&aq=f

        Mutta älä sitten laita lisää juutuuppiin saarikallen pilkkaa:
        http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=3304&Itemid=38

        Pahus kun latasin uusimman Tulinketun ja eihän siihen käy entinen oikoluku-ohjelma ja uuttakaan ei ole tullut...tulee nääs kirjoitusvirheitä kuin Mohiksella.

        ---> Adoben flash player ysiä, nyt näkyy!!
        ja uusin Tulikettu on myös, sama täällä tulee kirjoitusvirheitä, kun ei ole oikolukusanastoa siihen. Kiitos kovasti, on näet uusi läppäri, uusi käyttöjärjestelmä Vista, tuo xp home oli paljon yksinkertaisempi käyttää.


      • Pak.Huuto
        todé kirjoitti:

        Meinasitko hakea uskonvahvistusta?

        Saarikallen saarnoja löytyy kirkkonsa, Sana ja Ylistys, sivuiltakin (hitaasti latautuvaa tavaraa). Tosin mehevimmät opetussessiot lienevät kätketyt juutuupiin.

        niitä, kun telkkaristaan ei tule thillereitä.


    • * Missäshän mä niin oon sanonut, kaivele esiin, "päättelijä"!

      • alemmassa ketjussa jossa joku kysyy Eroelta ohjeita.

        Ei Sulla sitten ole norsun muisti tai sitten kääntelet palttootasi :)


    • joku vaan

      Pitäisi olla joku seurakunta jonka kokousta ei Sanan mukaan saisi laiminlyödä.
      Itselläni ei ole, mutta pitäisi olla.

      • hirvas

        yksinomaan siitä, mitä se seurakunta opettaa. Jollei se pysy Jeesuksen sanassa, niin silloin se ei ole Jumalasta.


      • >>>kyllä pitäisi. Pitäisi olla joku seurakunta jonka kokousta ei Sanan mukaan saisi laiminlyödä.
        Itselläni ei ole, mutta pitäisi olla.


    • >>>Joku kyselee onko pakko liittyä helluntaiseurakuntaan pelastuakseen.>Mohkaanin mielestä on pakko ja vanhemmisto voi myös erottaa seurakunnasta.Onko tämä mohikaanin kanta yleinenkin helluntailaisilla että vain helluntaiseurakunnan kautta pääsee kristuksen seurakuntaan ja vanhemmistolla on oikeus erottaa joku kristuksen seurakunnasta.

      • asiallinen mielipide.

        Samaa olen kuullut joidenkin tuttujen sanovan jotka uskovat vaan yksikseen.


      • ?????

        Eikös Jeesus tullut nimenomaan syntisiä pelastamaan.

        VAIN epäusko erottaa ihmisen Jumalasta. Sen sijaan vaikkapa alkoholismiin voi olla monia kipeitä sisäsyntyisiä syitä. Jumalan armo ja rakkaus on pelastanut monia tästäkin synnistä.


      • ????? kirjoitti:

        Eikös Jeesus tullut nimenomaan syntisiä pelastamaan.

        VAIN epäusko erottaa ihmisen Jumalasta. Sen sijaan vaikkapa alkoholismiin voi olla monia kipeitä sisäsyntyisiä syitä. Jumalan armo ja rakkaus on pelastanut monia tästäkin synnistä.

        >>>>Eikös Jeesus tullut nimenomaan syntisiä pelastamaan.

        VAIN epäusko erottaa ihmisen Jumalasta. Sen sijaan vaikkapa alkoholismiin voi olla monia kipeitä sisäsyntyisiä syitä. Jumalan armo ja rakkaus on pelastanut monia tästäkin synnistä.


    • Minusta Jumala pelastaa edelleen yksilöitä, ei seurakuntia tai kirkkoja..onneksi näin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe