Onko jokin "perussääntö" minkä mittaiseksi sauvat pitäsi säätää. Aloittelin eilen sauvakävelyn ja ensin sauvat tuntuivat liika pitkiltä lyhensin niitä 10 cm ja se tuntui paremmalta , muttei silti hyvältä.
Sauvojen pituus
8
2863
Vastaukset
- ajatus tämäkin
olkavarren ollessa suoraan alas kyynervarsi on suoraan eteenpäin. (ja siis sauva yltää maahan :)
juostessa n 10 cm pidempi..... - seurailijatar...
Kerro pituutesi 0,68:llä, joku taas käskee kertomaan o,7:llä
- käveliä
Unohdetaan kertoimet, parempi on juuri tuo 90 asteen kulma.
Sen jälkeen kun sauvan pituus on oikea, tulee kysymykseen sauvakävely tekniikka.
Se pitää tietenkin soveltaa ikää, kuntoa, vaivoihin, ynm. seikkoihin, pääasia on liikkuminen sinänsä.
http://suomenlatu.fi/?S031903 - MrSouse
käveliä kirjoitti:
Sen jälkeen kun sauvan pituus on oikea, tulee kysymykseen sauvakävely tekniikka.
Se pitää tietenkin soveltaa ikää, kuntoa, vaivoihin, ynm. seikkoihin, pääasia on liikkuminen sinänsä.
http://suomenlatu.fi/?S031903Jos on paljon mäkiä, niin 10-15 cm lisää pituutta, esim. teleskooppisauvat on hyvät. Pidemmillä sauvoilla vauhti on kovempaa ja yläkroppaan ottaa paremmin.
- aloittelija myös
käveliä kirjoitti:
http://suomenlatu.fi/?S031903Mäkin mietin tota sauvojen pituutta. Oon n. 161 cm pitkä ja ostin 115 senttiset sauvat, koska niitten kanssa kyynärpään kulma tuntui sopivalta. Tajusin vasta myöhemmin että mulla oli jalassa kengät joissa on muutaman sentin korko, en tiedä sitten vaikuttaako tuo. Tänään olin ekaa kertaa lenkillä ja sauvat ainakin tuntuivat hyviltä. Mutta mietin, että onkohan siitä jotain haittaa jos sauvat on liian pitkät?
- MrSouse
aloittelija myös kirjoitti:
Mäkin mietin tota sauvojen pituutta. Oon n. 161 cm pitkä ja ostin 115 senttiset sauvat, koska niitten kanssa kyynärpään kulma tuntui sopivalta. Tajusin vasta myöhemmin että mulla oli jalassa kengät joissa on muutaman sentin korko, en tiedä sitten vaikuttaako tuo. Tänään olin ekaa kertaa lenkillä ja sauvat ainakin tuntuivat hyviltä. Mutta mietin, että onkohan siitä jotain haittaa jos sauvat on liian pitkät?
ei ole haittaa. pääasia että saat itsellesi sopivan rytmin
- omapituus -50
käveliä kirjoitti:
http://suomenlatu.fi/?S031903Aivan älytön juttu mulla 185 ukolla pitäis olla 135cm kävelysauvat.Kyllä ne on 10cm liian pitkät 125cm on oikea mitta.Kyllä se 90.n kulma syntyy kertoimella.Kokeilin 135 cm sauvoja liikeessä myyjä totesi:"jos nämä otat,niin sun harrastus kestää pyhättömän viikon"OIKEASSA OLI.Kun kehoitetaan kuitenkin ottamaan normaalia pidempi askel ,niin pitkät ovat kerrassaan karmeat.
- sauvat omap -50cm
omapituus -50 kirjoitti:
Aivan älytön juttu mulla 185 ukolla pitäis olla 135cm kävelysauvat.Kyllä ne on 10cm liian pitkät 125cm on oikea mitta.Kyllä se 90.n kulma syntyy kertoimella.Kokeilin 135 cm sauvoja liikeessä myyjä totesi:"jos nämä otat,niin sun harrastus kestää pyhättömän viikon"OIKEASSA OLI.Kun kehoitetaan kuitenkin ottamaan normaalia pidempi askel ,niin pitkät ovat kerrassaan karmeat.
Olin paikalla kun yksi Suomen hiihtoasiantuntijoista poistatti kyltin, jossa luki kävelysauvat OMAPITUUS-50Cm ja samalla antoi kovat kommentit kyltin "pystyttäjälle"."Älkää hyvät amatöörit pilatko harrastusta tälläisillä kylteillä,jossa on teksti täysin puppua".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875