Eli viisaudenhammas meni poistoon tänään.
Operatio oli nopea, kivuton ja ehdinkin jo ajattela että näin helppo hommako se sitten oli ... no ei se sittenkään ollut.
Kipu lähti tosin kipulääkkeillä mutta sitä
verta valuu edelleen hampaankuopasta aivan vanana osoittamatta minkäänlaista laantumisen merkkiä ja operatiosta on aikaa jo 8 tuntia.
Onko normaalia? Milloin verenvuodon pitäisi tyrehtyä?
Hammaslääkri sanoi että 3 tuntia operaation jälkeen voi syödä ja juoda ohjeitten mukaan, mutta eihän tässä helkkari tulisi mieleenkikään niellä mitään, kun on suu jakuvasti ihan täynnä verta :(
Hampaan poisto ja verenvuoto
6
4123
Vastaukset
- tainnut
purra sitä tuppoa tarpeeksi kauan leikkauksen jälkeen. Kokeilepa, jos jääpussin painaminen poskea vasten auttais.
- vielä.
Älä nyt ainakaan mitään kiinteää syö, jos se vuotaa.
- Heikki Hammaspeikko
Hammaslääkäri sanoi että "puret sitä sideharsoa 20 min ..." sitten jos vielä on veren maku suussa, otat sitten toisen.
Sain hammaslääkäriltä mukaani niitä kolme.
No, purin sitä ensimmäistä ... vaihdoin toiseen...sitten siihen kolmanteen. Yhteensä n 1,5 tuntia. Ei auttanut.
Tunnin päästä tästä pääsin apteekkiin ja ostin paktin näitä lisää.
Vaan nyt hampaan poistosta on aikaa melkein 12 tuntia - verta valuu kuopasta edelleen ja täysin laantumatta. (tuppo estää valumista... mutta vain noin 30 min kerrallaan... sen jälkeen valuu läpi ja tuppo pitää vaihtaa uuteen)
Onkohan kaikki ny kondikses? :( - sitä
Heikki Hammaspeikko kirjoitti:
Hammaslääkäri sanoi että "puret sitä sideharsoa 20 min ..." sitten jos vielä on veren maku suussa, otat sitten toisen.
Sain hammaslääkäriltä mukaani niitä kolme.
No, purin sitä ensimmäistä ... vaihdoin toiseen...sitten siihen kolmanteen. Yhteensä n 1,5 tuntia. Ei auttanut.
Tunnin päästä tästä pääsin apteekkiin ja ostin paktin näitä lisää.
Vaan nyt hampaan poistosta on aikaa melkein 12 tuntia - verta valuu kuopasta edelleen ja täysin laantumatta. (tuppo estää valumista... mutta vain noin 30 min kerrallaan... sen jälkeen valuu läpi ja tuppo pitää vaihtaa uuteen)
Onkohan kaikki ny kondikses? :(jääpussia, jos se vähän tyrehdyttäis. Kannattaa huomenna soittaa hammaslääkärille, jos vuoto jatkuu aamulla vielä. Niin ja kannattaa laittaa yöksi tyynylle pyyhe, kuitenkin suupielestä valuttaa. :)
- vuosi...
mulla yli vuorokauden.. en tiedä mikä oli pielessä mutta kärsin ja lopulta se loppu.. piti jo oksentaakin kun olin niin paljon ehtiny sitä verta nielläki.. eli oottele ihan rauhassa huomiseen..
(mulla tosin on ennenkin ollu ongelmia veren hyytymisen kanssa...)
yritä vain olla nielemättä kovin paljoo sitä verta ni hyvin menee.. :)- Heikki Hammaspeikko
joo-o.
On nyt sitten mullakin havaittavissa vihdoin asettumisen merkkejä, mutta jo on aikakin sillä operaatiosta on jo reippaasto yli kaksi vuorokautta.
Edelleen pitää vaan olla pirun varovainen ja purra sitä tuppia sillä edelleen purksahtaa välillä veririhma kuopasta esim. pään äkkinäisen liikkeen seurauksena.
Tietääpä seuraavalla kerralla ettei TODELLA kannata mennä hampaanpoistoon maanantai-aamuna, ellei sitten ole varaa olla monta päivää saikulla jälkeenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803