126-senttinen poikani aloittaa sulkapallon. Onko lasten mailat erikseen? Miten määräytyy mailan pituus?
maila lapselle?
4
2246
Vastaukset
- Asetus
Niitä näyttäisi olevan vain kahta kokoa, ainakin Suomessa myynnissä, eli lasten ja aikuisten. Tuon kokoiselle sopii se lasten koko. Saatavuus satunnaista, jostain marketeistakin voi löytyä.
- satuliina
Sehän on sitte yksinkertaista. Mietin että niitä on montaa kokoa, kuten esim suksia, ja pitää sitte pituuden mukaan määrittää...
- Mutta tähän tapaan pitäis
satuliina kirjoitti:
Sehän on sitte yksinkertaista. Mietin että niitä on montaa kokoa, kuten esim suksia, ja pitää sitte pituuden mukaan määrittää...
Lapselle on paras hankinta kevyt ja joustava harrastelijatason maila, ei ihan halvimmasta päästä, semmoinen muutamien kymppien hintainen. Myös niille reilu 10 vuotiaille, jotka joutuvat aikuisten (liian pitkää) mailaa alkamaan käyttää.
Tosin nuo saatavilla olevat lastenkokoiset mailat taitavat olla yleensä aika heikkolaatuisia, turhan jäykkiä (metallia käytetty) ja painaviakin. Kannattaa vähän silmäillä tai soitellakin ympäriinsä, löytyykö jostain vähåän parempaa.
- sulkisvalmentaja
15 vuoden valmentajan kokemuksella:
Junnumailojakin on olemassa erimittaisilla varsilla. Kannattaa kuitenkin pyrkiä ottamaan aikuisten maila käyttöön niin pian kuin mahdollista, eli suunnilleen siinä vaiheessa, kun maila ei osu maahan syötettäessä. Sitä ennen voi käyttää lyhytvartisempaa kapistusta.
Junnumailoja saa n. 20-30 eurolla, tai joku käsistään kätevä voi rakentaa sellaisen itsekin vanhasta mailasta. Varsi on kiinni puisessa kahvassa vain liimalla, joten sen kanssa askartelun pitäisi onnistua suhteellisen helposti.
Sitten kun on aika siirtyä täysmittaiseen mailaan, niin kannattaa ostaa hiilikuitumaila, metallisilla ei oikeasti tee mitään. Hintaeronkaan ei pitäisi olla merkittävä, 30 eurolla pitäisi hiilikuitumailan irrota, alennusmyynneistä voi löytää halvemmallakin. Oikeastaan muita vaatimuksia junnun mailalle ei ole, ainakaan ennen kuin tenava alkaa kilpailemaan, ja siinä vaiheessa yleensä osaa itse vaatia vähän parempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136