Aattelin tehdä itse lävistyksen korvaan,eli korvakorun.Haluaisin vielä vähän lisätietoja tuosta itsetehdystä korvalävistyksestä?Mulla ei ole varaa mennä liikkeeseen ottamaan joten ajattelin tehdä itse(Ja tuohon varattomuuteen ei kommentteja,kiitos!)Eli..
1.Millaisella neulalla korvakoru kannattaa tehdä?Käykö hakaneula(Hyvin puhdistettuna)
2.Miten esim nyt hakaneula keitetään ja puhdistetaan?Tuosta haluan tietää lisää.
3.Miten korvakorun laiton jälkeen?Tarvitseeko hoitaa samalla tavalla kuin olisi liikkeessä otettu ja no..Miten hoidetaan?:) Kiitos jos vastaatte!
Itsetehty Lävistys?
22
4957
Vastaukset
- ostaa
apteekista lävistysneula. Eikä maksa kuin jotain 40 senttiä. Sillä minä olen tehnyt itselleni korviin reiät. Puhdistusaineena käytät vaan ihan jotain desinfiointi ainetta. Samalla tavalla hoidetaan kuin liikkeessä otettu.
- ,,,,,,,,,,,,,
loistavat ohjeet, nyt kenenkään ei enää tarvitse maksaa ylihintaiselle lävistäjälle!!!
- typykkä1990
,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
loistavat ohjeet, nyt kenenkään ei enää tarvitse maksaa ylihintaiselle lävistäjälle!!!
ennemmin maksan vaikka ylihintaiselle lävistäjälle kuin alkaisin itte itteeni rei'ittämään.... ei nyt ne lävärit niin kalliita ole...
- Jasskka
,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Lävistäjän nyhtämä 35-40 egee yhestä korvareijästä on kyl rajusti ylihintanen! Ihan sikahinta jos vertaa esim. kultasepänliikkeisiin. Silti ne kultaliikkeitten reijät paranee viel nopeemminki...
- Jasskka
typykkä1990 kirjoitti:
ennemmin maksan vaikka ylihintaiselle lävistäjälle kuin alkaisin itte itteeni rei'ittämään.... ei nyt ne lävärit niin kalliita ole...
Eihän siin sit mitään: meet lävistäjällä otattaan molempiin korviin reijät. Hintaa tulee vaivaiset 70-80 egee muutaman minuutin työstä. Heh!
- shedee
Jasskka kirjoitti:
Eihän siin sit mitään: meet lävistäjällä otattaan molempiin korviin reijät. Hintaa tulee vaivaiset 70-80 egee muutaman minuutin työstä. Heh!
Jos ottaa tohon lobeen eli ihan siihen pehmeeseen ihoon (ei rusto) voi ihan hyvin ottaa ammuttuna kultasepänliikkeessä 9e/2kpl tai riippueen kaupasta. Rustoon ei kannata ammuttuna ottaa. Itse olin niin typerä että ammutin rustoni eikä se meinaa millään parantua ja koko ajan on jotain vialla...
- bandey
Jasskka kirjoitti:
mull oli ainakin kun käin otttaa niin 8e korva..
- asdfrgthyjukijuhyg
Jasskka kirjoitti:
mulla makso kahet reiät korviin harjoituskorut 18e:P
- tässsäää.
Itse olen tehnyt melkein kaikki itse. Ei ole vaikeaa eikä kivuliasta kun vain osaa tehdä oikein. Tavallista isompi hakaneula. Ennen kuin aloitat, Puhdista kädet ja alue mihin laitat. Ota sytkärin kanssa neula, jotta bakteerit kuolee. Ei tarvitse keittää. Annat hetken sen olla ja vaihdat korun. Ei kauheasti suositella puhdistusaineita, kuivattavat liikaa. haalealla vedellä aamuin illoin. Eikä sitä saa räplätä, mutta jos tulehtuu heti pois koko koru.. Muuten on todella kauhean näköinen!
- unohda äskeiset
1. Osta apteekista 1,2mm kanyylineula. On steriili valmiiksi, ei siis tarvitse kuin ottaa pakkauksesta juuri ennen reijän teko vaihetta.
2. Hanki koru. Mieluiten titaaninen. Ja mieluiten rengas. Myös hopea, jonka puhtaus aste on oikeasti hyvä, käy. Kultakoru ei kannata. Koska kulta ei ole yleensä puhdasta kultaa, vaan tehty seoksista. Kannattaa tilata koru netistä. Saa melkoisesti halvemmallla kuin live kaupoista. Tosin ongelmana nyt se, että koru pitäisi saada steriiliksi. Mutta ainakin sitä voi kotikonstein keittää, ehkä ja/ tai puhdistaa apteekista saatavalla, esim neoamiseptillä.
3. Kun sinulla on vihdoin koru, neula, puhdistusainetta, pumpulia tai puhdistuslappuja ja vanha viinipullonkorkki:
Pese kädet. Pyyhi rei'itettävä alue puhdistusaineella. Piirrä kynällä korvanlehteen haluamasi kohtaan pieni piste, jotta tiedät mihin pistät. Ota neula pakkauksesta. Pistä korvanlehden läpi. HUOM! Pisto vaiheessa olisi hyvä olla kaveri apuna, pitämässä korkkia korvasi takana,(esim kumista tai korkkista, vanha viinipullonkorkki käy hyvin tarkoitukseen) jottet pistä itseäsi muualle kuin haluttuun paikkaan.
4. Uutta lävistystä pitää aina hoitaa. Niin liikkeessä, kuin itse tehtyäkin. http://www.skincraft.net/ lävistystenhoito.
Onnea vaan yritykseen. :)- kyyni
kultakoru liikkeissä ampuminen maksaaa enintään tyyliin jonku 5 e! mene sinne jos et handlaa hommaa.
- teiän kaa
kyyni kirjoitti:
kultakoru liikkeissä ampuminen maksaaa enintään tyyliin jonku 5 e! mene sinne jos et handlaa hommaa.
jos siihen kannattais tai ois hyvä käyttää hakaneulaa, niin miksköhän lävistäjät ei käytä niitä, vaan kalliimpia siihen tarkotettuja neuloja? huvikseen vai? miksköhän hakaneulat on niin halpoja? nii en tiiä hmm..
ja miksköhän neuvotaan tekee reikä 1,2mm neulalla ku korun koko ei oo tiedossa? jos sen noin pienellä tekee ni sinne mahtuu joku paska seppälän rihkamakoru mikä on todella hyvä materiaali tuoreeseen lävistykseen.
ja joo sytkärillä saa korusta steriilin. lävistäjät käyttää kalliita autoklaaveja vaan egoillakseen, tyhmää sakkia ku 50cnt maksavalla sytkärillä vois tehä saman. eikönii? ...
mitä te kyselette et kannattaako tehä tätä vai ei, kun kuitenkin teette. kyllähän sen kaikki tietää ettei kukaan siihen kuole vaikka tekis lävistyksen terotetulla lyijykynällä, helvetin tyhmää vaan. - -siisti-
teiän kaa kirjoitti:
jos siihen kannattais tai ois hyvä käyttää hakaneulaa, niin miksköhän lävistäjät ei käytä niitä, vaan kalliimpia siihen tarkotettuja neuloja? huvikseen vai? miksköhän hakaneulat on niin halpoja? nii en tiiä hmm..
ja miksköhän neuvotaan tekee reikä 1,2mm neulalla ku korun koko ei oo tiedossa? jos sen noin pienellä tekee ni sinne mahtuu joku paska seppälän rihkamakoru mikä on todella hyvä materiaali tuoreeseen lävistykseen.
ja joo sytkärillä saa korusta steriilin. lävistäjät käyttää kalliita autoklaaveja vaan egoillakseen, tyhmää sakkia ku 50cnt maksavalla sytkärillä vois tehä saman. eikönii? ...
mitä te kyselette et kannattaako tehä tätä vai ei, kun kuitenkin teette. kyllähän sen kaikki tietää ettei kukaan siihen kuole vaikka tekis lävistyksen terotetulla lyijykynällä, helvetin tyhmää vaan."ja joo sytkärillä saa korusta steriilin. lävistäjät käyttää kalliita autoklaaveja vaan egoillakseen, tyhmää sakkia ku 50cnt maksavalla sytkärillä vois tehä saman. eikönii? "
kyllä sillä sytkärillä saman asian tekee ton yhden hakaneulan kanssa. Niin ett kyl siit steriili tulee. Toinen asia on se mitä lävistäjällä menisi aikaa tuohon sterilointiin. autoklaavi on kätevämpi isompia määriä steriloitaessa.
hakaneulan keittäminenkin voisi olla aivan riittävä, sytkäri jo hätävarjelun liiottelua. Täss pitää ymmärtää mitkä on ympäristön mekitys koti/lävistämö - M..-a..
teiän kaa kirjoitti:
mitä te kyselette et kannattaako tehä tätä vai ei, kun kuitenkin teette. kyllähän sen kaikki tietää ettei kukaan siihen kuole vaikka tekis lävistyksen terotetulla lyijykynällä, helvetin tyhmää vaan.Ensinnäkin: -hakaneula on injektioneulaa kalliimpi
-1,2 mm:n neulakokoa ei ole, vaan se on suurempi, jotta koru mahtuu onton putken sisään. Lävistäjä käyttää injektioneulaa (tai kanyylineulaa) mukavuus-, helppous- ja tarkoituksenmukaisuussyistä. Neulat saattavat helposti olla tavisten ulottumattomissa.
"... joku paska seppälän rihkamakoru..." -on niitä muitakin materiaaleja tarjolla. Hyviä on esim. nikkelitön hopea ja kulta, titaani, polytetrafluorieteeni (PTFE), polysulfon (PSU) , vain muutamia mainitakseni.
Kyllä sytkäri tällaisessa tapauksessa on aivan pätevä sterilointimuoto. Pienikin häiriö autoklaavissa ei takaa lävistäjän steriiliä suoritusta. Uskovat ja luottavat vaan autoklaaviinsa, kuin pässi suuriin sarviinsa. Sinä sen sanoitkin: egoillakseen hyvinkin! Kuka sen takaa, että laite on toiminut vaaditulla tavalla?
Sytkäri neula on varmasti steriilimpi ja halvempi tapa yhden reiän tekemiseksi korvaan - siis mikäli asiasta halutaan tehdä kiista.
Kokonaan oma lukunsa on, mikä on riittävän hygieenistä/terävää korvan lävistämiseen. Siitähän et maininnut koko aikana sanallakaan. Taisit vaan pelotella teiniä?
- ....,.,,,
Mä oon tehny suoraan hoitokorvakorul reijän korvaan, käy vähemmän entä neulalla. 6 reikää on jo tullu tehtyä silleen ite..ei käy paljo yhtään
- ...
Itse nuorempana laitoin lisää reikiä korviin ihan itse. Käytin hakaneulaa, ihan puhdistusaineella puhdistin (apteekista) ja kyllä onnistu, mutta joskin tuskaisempaa kuin kävisi jossain laitattamassa. Huoltaa kantsii samalla tavalla kuin muutenkin läväriä yleensä. Kannattaa pitää harjoituskorua jonkin aikaa (jos sinulla sellainen on) ja puhdistaa säännöllisin väliajoin. Hakaneulan voi puhdistaa myös ns. polttamalla sen pää esim. sytkärillä.
- Nimetön
Unohtakkaa ne hakaneulat ja käykää ostamassa steriili neula apteekista! Saa ostaa kuka vaa ja maksaa alle euron. Pliiis älkää tehkö niitä reikiä itteenne hakaneuloilla! Ja jos nyt ihan pakko on tehä hakaneulalla jos ette saa ahterianne sinne apteekkiin nii sytkäri käy mainiosti sterilointiin. Ite oon tehny korviin kaikki reiät suoraan korulla. Se on helpoin ja kivuton vaihtoehto. Ja PESKÄÄ NIITÄ TUOREITA LÄVISTYKSIÄ 1-2 KERTAA PÄIVÄSSÄ ÄLÄKÄÄ KOSKEKO NIIHIN KOKO AJAN ÄLKÄÄKÄ ANTAKO KAVEREIDENKAAN KOSKEA! :) eipä tässä muuta :P
- tiedoton nr2
Mistä puhutään korvakorusta vai rusto?
- _nn_
Ei kannata tehdä hakaneulalla, vaikka sterilisoisikin sen. Paljon varmemmin apteekista ostettu steriili neula on paljon puhtaampi. Eräs tuttu teki hakaneulalla ja siitä ei kyllä hyvää seurannut.
- zsdghhhhhh
1. Kyllä tuo hakaneula käy, mutta todella paljon parempi vaihtoehto on ostaa apteekista 0.50e lävistysneula. Se on terävämpi, kuin hakaneula, mikä nopeuttaa hommaa paljon eli vähemmän kipua. Ole kiltti, äläkä tee hakaneulalla. Ees mun mieliksi. :D
2. Ööö. kattilaan vettä tarpeeksi, että ne peittyy ja sit keittelet vain.
3. Puhdista vedellä tai keittosuolaliuoksella aamulla ja illalla. Paraneminen nopeutuu jos laitat siihen silloin tällöin basibactia. ( - grrr3
mä oon tehny yhen korvareiän ite ja käytin vaa neulaa ja sit ku olin saanu sen läpi siitä korvasta nii puhdistin vaan vedellä ja hyvä tuli :)
- ...
no en tiedä kumpi on parempi itse vai ammattilainen itsellä on 5 reikää korvassa jotka on tulehtuneita joskus aikanaan kaikki itse tehtyjä haka neulalla mutta jos itse teet korviksen niin kannattaa joka päivä aamuin ja illoin putsata korva reikä eikä mieluusti kaupan vaan ihan apteekin puhistus aineet ja itellä ei tehonu yks pullo vaan kaks eri pulloa paperiin kahta eri ainetta ja eikun puhistamaan ja ihan niitä haavoille naarmuille ja kannattaa puhistaa samalla aineella korvakoru ja puhdistaa kädet aina ennen korva korun laittamista jos tulehtuu niin voi kestää pari viikkoa että paranee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883