Olen viikon päivät syönyt cla:ta 3200mg päivässä, kun yritän päästä noista reisien selluliiteistä eroon, ja mahamakkarasta. Ihan helvetisti hikoiluttaa kun vähänkään liikahtaa, saati nyt kun on kolmen tunnin treeni takana. Treenaan jotain melkein joka päivä, ja olen aloittanut tämän aktiivisemman liikunnan puoli vuotta sitten. Ei salilla mutta jumppaa, juoksua, lenkkiä, uintia, vesijuoksua. pilatesta yms. Alkaa hikoiluttaa myös yöllä ja tuntuu että pitää nukkua ikkunat auki. En ole tämmöistä ennen havainnut. Tänä aamuna heräsin siihen, että oli sydämentykytyksiä. Voiko nämä oireet tosiaan johtua pelkkien rasvahappojen syömisestä. Tuleehan näitä samoja aineita muun muassa juustosta ja muista maitotuotteista. Toisaalta huomasin, että perseen alaosista on yhtäkkiä lähtenyt rasvaa, mutta lähteehän sitä liikkujalta muutenkin. Perselihakset tuntuvat muutenkin siirtyneen 15cm ylemmäs. :D Vaikuttais nyt reisiin ja mahamakkaraankin.
Rupesin miettimään, että onkohan tuossa sittenkin vähän liika iso annos. Onko näissä cla-tuotteissa mitään yliannostuksen vaaraa?
CLA:n yliannostusta?
6
4557
Vastaukset
- cla on täyttä huuhaata!
Itse söin purkillisen ja juurikin saman annoksen päivässä. Millään tavalla ei vaikuttanut laihtumiseen. Ihan sama oli tahti laihtumisessa. Tästä voimme päätellä että ainut mikä vaikuttaa on kalorien määrä. tai sitten CLA :n vaikutus on niin marginaalinen ettei siitä purkista kannata maksaa 30 euroa..
T: Ei CLA.ta enää koskaan!- aloittaja
No ei se ihan huuhaata pelkästään, kun sillä on ihan oikeasti terveysvaikutuksia. Kaloriteoriakin on sinänsä väärä, kun glykeeminen indeksi ratkaisee, mikä ruoka laihduttaa ja mikä lihottaa. Rasvan g:indeksi on täysin mitätön ja siksi rasvan syönti laihduttaa sinänsä. Pitää vain katsoa, ettei syö hiilareita samalla. Terveellistä rasvaa siis nuo cla:n rasvat siis ovat.
Seurailen tilannetta, ja raportoin tänne.
Hinnasta sen verran, että ostin oman purkkini (100kpl) Cittarista hintaan 14.90. Cla Strong Leader. Missä se kolmekymppiä maksaa? - gssssss
aloittaja kirjoitti:
No ei se ihan huuhaata pelkästään, kun sillä on ihan oikeasti terveysvaikutuksia. Kaloriteoriakin on sinänsä väärä, kun glykeeminen indeksi ratkaisee, mikä ruoka laihduttaa ja mikä lihottaa. Rasvan g:indeksi on täysin mitätön ja siksi rasvan syönti laihduttaa sinänsä. Pitää vain katsoa, ettei syö hiilareita samalla. Terveellistä rasvaa siis nuo cla:n rasvat siis ovat.
Seurailen tilannetta, ja raportoin tänne.
Hinnasta sen verran, että ostin oman purkkini (100kpl) Cittarista hintaan 14.90. Cla Strong Leader. Missä se kolmekymppiä maksaa?Nimittäin 28€ maksoi twinlabin CLA Prismassa. Terveellisiä rasvoja saa joka paikasta: kalasta,öljyistä jopa lihastakin. Terveysvaikutuksia voi olla, mutta laihduttamaan ei auttanut ainakaan minua tai sitten vaikutus oli niin marginaalinen, etten ainakaan henk.koht suostu maksamaan penniäkään enää kyseisestä valmisteesta. Voihan se olla niin, että toisilla toimii ja toisilla ei, mutta melko skeptinen olen syötyäni yhden purkillisen ja isoja annoksia eikä mitään vaikutusta. Ei edes sellaisia joita kuvailit.. mm.sydämentykytystä tai muuta.. ei mitään!
Kaloriteoria toimii juuri niin kuin toimii. Se ei ole vain teoria. Voit syödä pelkkää karkkia ja laihtua jos vain kulutat enemmän kuin syöt. Ei terveellistä, mutta vain esimerkki. Noilla G:indekseillä ja muilla hifistellään ja niistä puhutaan paljon ja ehkä niillä voidaan vaikuttaa hieman siihen missä muodossa painoa lähtee: lihaksena vai rasvana, mutta itse laihtumisen kannalta niillä ei ole merkitystä vaan kalorit ratkaisevat. Rasvansyöntikään ei laihduta yhtään enempää kuin hilareiden, mutta jälleen kerran niillä on tekemistä hormonitoiminnan ja aineenvaihdunnan vaikutuksiin ja saattavat vaikuttaa myönteisesti laihduttamiseen. Kuitenkin useimmilta tavallisilta laihduttajilta puuttuu se taustatieto miten ja milloin mitäkin makroravintoainetta olisi hyvä syödä ja milloin välttää ja ne määrätkin ovat sellaisia, että helposti kokematon annostelee jotain öljyä aivan liikaa jolloin kaloreita tulee salakavalasti. Mielenkiinnolla jään kuitenkin odottamaan miten tuo CLA sinulle vaikuttaa, kun mulle siitä ei ollut mitään hyötyä. - aloittaja
gssssss kirjoitti:
Nimittäin 28€ maksoi twinlabin CLA Prismassa. Terveellisiä rasvoja saa joka paikasta: kalasta,öljyistä jopa lihastakin. Terveysvaikutuksia voi olla, mutta laihduttamaan ei auttanut ainakaan minua tai sitten vaikutus oli niin marginaalinen, etten ainakaan henk.koht suostu maksamaan penniäkään enää kyseisestä valmisteesta. Voihan se olla niin, että toisilla toimii ja toisilla ei, mutta melko skeptinen olen syötyäni yhden purkillisen ja isoja annoksia eikä mitään vaikutusta. Ei edes sellaisia joita kuvailit.. mm.sydämentykytystä tai muuta.. ei mitään!
Kaloriteoria toimii juuri niin kuin toimii. Se ei ole vain teoria. Voit syödä pelkkää karkkia ja laihtua jos vain kulutat enemmän kuin syöt. Ei terveellistä, mutta vain esimerkki. Noilla G:indekseillä ja muilla hifistellään ja niistä puhutaan paljon ja ehkä niillä voidaan vaikuttaa hieman siihen missä muodossa painoa lähtee: lihaksena vai rasvana, mutta itse laihtumisen kannalta niillä ei ole merkitystä vaan kalorit ratkaisevat. Rasvansyöntikään ei laihduta yhtään enempää kuin hilareiden, mutta jälleen kerran niillä on tekemistä hormonitoiminnan ja aineenvaihdunnan vaikutuksiin ja saattavat vaikuttaa myönteisesti laihduttamiseen. Kuitenkin useimmilta tavallisilta laihduttajilta puuttuu se taustatieto miten ja milloin mitäkin makroravintoainetta olisi hyvä syödä ja milloin välttää ja ne määrätkin ovat sellaisia, että helposti kokematon annostelee jotain öljyä aivan liikaa jolloin kaloreita tulee salakavalasti. Mielenkiinnolla jään kuitenkin odottamaan miten tuo CLA sinulle vaikuttaa, kun mulle siitä ei ollut mitään hyötyä.Kiitos kommentista!
Itse olen ihminen, jolla insuliiniresistentti eli haima ei toimi kunnolla, sinulla ehkä toimiikin. On ihmisiä, jotka voivat syödä mitä tahansa liikkumatta ja lihomatta. Juuri hormoneistahan on kyse - insuliini on hormoni, ja sen erityksestä riippuu se, kuinka paljon vararasvoja on. Olen tämän itse todennut kokeilemalla omalla itselläni. Tosin hyvin moni muu on todennut saman. Varsinkin peruna on kaiken pahan alku ja juuri. Tärkkelystä, joka muuttuu sokeriksi.
GI-ruokavaliollani verensokeri on nyt pysynyt tasaisena ja makeanhimo kadonnut tyystin. En tunne lainkaan nälkää, eikä tule hypo- eikä hyperglykemiaa, vaan verensokerit on ok. Mitään mielitekojakaan ei ole ja olen virkeä ja energinen. Syön elääkseni ja terveellisesti.
Kun aloitin kovan liikkumisen puoli vuotta sitten, hikoilin aivan kauheasti ja hiki haisi kammottavalle, ammoniakille ja kissan kuselle. Sitten hiki alkoi normalisoitumaan. Nyt tuo kissan kusi-efekti on taas ja samalla tämä kova hikoilu, nyt kun aloitin tuon CLA:n.
Jollakin forumilla joku valitti tuota hien hajua kovan liikunnan yhteydessä. Joku toinen vastasi, että kyse on laihtumisesta, kun läski sulaa ja valkuaiset pilkkoontuvat elimistössä. Enpä osaa tätä sen tieteellisemmin selittää, muistan kyllä että asiaan perehtynyt ihminen selosti hyvinkin perusteellisesti.
Hyvä jos laihdut kaloreita kyttäämällä. Minulla monet laihdutuskuurit läpikäyneenä ei tullut muuta kuin kiukkuinen mieli ja jatkuva mieliteko johonkin hyvään ja kieltäymystä kieltäymyksen perään ja jatkuva nälkä. Nyt olen siirtynyt täysin nykyiseen ruokailusysteemiin ja olo on todella mainio. Ja olen hoikistunut muualta paitsi nuo reidet ja maha, prkl.
Ilmoittelen tapahtuuko mitään kummoisia...
- saada
perseet olalle.....
"Perselihakset tuntuvat muutenkin siirtyneen 15cm ylemmäs. :D Vaikuttais nyt reisiin ja mahamakkaraankin. "- himoliikkuja
Mulla roikkui ilmeisesti perse polvissa ennen, muttei se oo ollut ongelma. Mutta nämä ongelmakohdat ei tahdo siirtyä mihkään vaan möllöttävät ja hyllyvät paikallaan vaikka mitä tekis. Reisissä tosin huomasin tuommosen tiettyjen pilatesrutistusten vaikutuksen erityisesti reisissä niin että jotakin lienee tapahtunut, raja normaalikudoksen ja selluliittikudoksen välillä näyttää siirtyneen hiukka ylöspäin ja reisi ohentuneen. Siinä on selvä raja 15cm polven yläpuolella. Oon tehnyt vaikka mitä, eikä tahdo tehota tuohon hiton selluliittiin. Auttaisiko juoksukaan? Mulla semmoinen piikikäs hierontarullakin, jolla kaulin läskejä. Kerro jos tiedät keinoja tähän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305672Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522911Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3271498Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151