patologinen valehtelia

cris--se

hei!
olen lukenut paljon patologisesta valehteliasta tekstejä ja psykiatri on todennut minulla patologisen valehtelun ja minä myönnän että valehtelen ja valehtelen paljon erilaisissa tilantaisessa joskus jopa keksin tarinoita ja kerron niitä ihmisille.olen saanut lääkkeet sairauteeni ja aloitan psykoterapian.eli olen hoidossa.eli nyt asiaa..

olen tavannut noin 9kk sitten aivan järjettömän ihanan miehen jonka kanssa haluan viettää tulevaisuuteni.nyt suhde katkolla kun olen valehdellut hänelle melkein kaikista asioista mitä olemme keskustelleet.ja nyt rakkaallani on äärettömän paha olla.miten voin häntä auttaa?ja voiko patologinen valehtelia ikinä parantua?kertokaa omia kokemuksia.

11

1689

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa vain

kysyä, että onko sinulle itsellesi valehdeltu ja miltä se on tuntunut? Mitä olet ajatellut valehtelijan mielessä liikkuvan? Oletko tuntenut lähinnä myötätuntoa häntä kohtaan?

• cris--se

hei!
        on minulle valehdeltu.osa on kertonut valehdelleensa ja se on aluksi se on tuntunut pahalta ja sitten se on tuntunut paremmalta kun se ihminen on kertonut rehellisesti valehdelleensa.muutta suurin osa ei ole jäänyt kiinni tai paremminkin uskon melkein kaiken mitä mulle syötetään ja olen liian sinisilmäinen niin kuin poikaystäväni sanoo..nyt olen ruvennut tosi paljon kyseen alaistamaan siitä mitä mulle ihmiset puhuu en usko ihan kaikkea.en tiedä olenko tuntenut myötä tuntoa tai mitään tunnetta kun minulle on valhedeltu.kirjoitan tuohon sinulle vielä ja muille vielä mitenkä minä olen kokenut sairauteni.nämä asiat minä tunnistan ja tiedotan itsessäni.

itse mitä olen huomannut sairaudestani että valehtelia elää omassa maailmassa keksii pään sisällä tarinoita ja kun ei saa tarpeeksi huomiota jostakin niin siiten kertoo sen tarinan niin kuin se olisi oikeesti tapahtunut ja rupee itsekkin uskoon siihen.ja tietysti kaunistelee asioita ja jättää kertomatta olennaisia asioita.ja syyttää muita virheistänsä.ja ei pysty kaikkissa tapauksissa tuntemaan jotain tunteita ollenkaan.esim.katumusta..nämä tiedot on mitä minä olen itsessäni huomannut ja tunnustanut.ja jotenkin uskon siihen että kun tunnistan ja tiedostan ja saan ammatti apua niin tulevaisuus näyttää paljon paremmalta.

• tunneilmastosi

noin yleensä ottaen? Kun tulee tarve "värittää" asioita, niin koetko juuri ennen sitä jonkinlaista uhkaa, epävarmuutta, pelkoa jonkin (esim. rakkauden, kiintymyksen, arvostuksen, huomion) menettämisestä? Haluatko "yhteyttä", maksoi mitä maksoi vai oletko kyllästynyt ja kaipaat viihdettä? Onko kyseessä huume huumeiden joukossa?

• cris--se

tällä hetkellä surullinen,paha ollo,harmittaa,itkettää,en tiedä kaduttaako mua sen takia että kun olen jäänyt valheista kiinni vai se että olen tuottanut pahaa oloa muille.
        syy tarinan värittämiseen voi olla ihan mikä tahansa huomion hakua,pelkoa,arvostuksen,rakkauden,kiintymyksen menettämistä..tänään huomasin sen että olen myös sen takia valehdellut että haen sen ihmisen hyväksyntää.on hirmu vaikeaa selittää mitenkä valehtelee ja niitä tunteita mutta yritän ja tunnistan niin uskon että se auttaa mua paranemisessa ja myös uhrejani.
        Ja tänään on ollut eka päivä pitkään aikaan että en ole valehdellut kenellekkään.en itselleni tai muille.enkä ole "elänyt haavemaailmassa".tästä tämä varmaan lähtee kun vain päättää olematta valehtelematta.aika näyttää..

• vastauksia
        cris--se kirjoitti:

tällä hetkellä surullinen,paha ollo,harmittaa,itkettää,en tiedä kaduttaako mua sen takia että kun olen jäänyt valheista kiinni vai se että olen tuottanut pahaa oloa muille.
        syy tarinan värittämiseen voi olla ihan mikä tahansa huomion hakua,pelkoa,arvostuksen,rakkauden,kiintymyksen menettämistä..tänään huomasin sen että olen myös sen takia valehdellut että haen sen ihmisen hyväksyntää.on hirmu vaikeaa selittää mitenkä valehtelee ja niitä tunteita mutta yritän ja tunnistan niin uskon että se auttaa mua paranemisessa ja myös uhrejani.
        Ja tänään on ollut eka päivä pitkään aikaan että en ole valehdellut kenellekkään.en itselleni tai muille.enkä ole "elänyt haavemaailmassa".tästä tämä varmaan lähtee kun vain päättää olematta valehtelematta.aika näyttää..

rupeaa löytymään, kunhan pääset terapiassa eteenpäin. Hävettääkö sinua muuten jäätyäsi valehtelusta kiinni? Häpeätkö enemmän sitä, että olet paljastunut valehtelijaksi vai sitä, että olet paljastunut joksikin muuksi (mielestäsi ehkä huonommaksi) kuin olet antanut ymmärtää? Katsoisitko kärsiväsi huonommuudentunteesta ehkä lapsuudesta lähtien? Uskotko, että kuka tahansa tai ainakin moni muu on jollain ratkaisevalla tavalla sinua parempi? Huomaatko muissa heikkouksia ollenkaan?

• cris--se
        vastauksia kirjoitti:

rupeaa löytymään, kunhan pääset terapiassa eteenpäin. Hävettääkö sinua muuten jäätyäsi valehtelusta kiinni? Häpeätkö enemmän sitä, että olet paljastunut valehtelijaksi vai sitä, että olet paljastunut joksikin muuksi (mielestäsi ehkä huonommaksi) kuin olet antanut ymmärtää? Katsoisitko kärsiväsi huonommuudentunteesta ehkä lapsuudesta lähtien? Uskotko, että kuka tahansa tai ainakin moni muu on jollain ratkaisevalla tavalla sinua parempi? Huomaatko muissa heikkouksia ollenkaan?

hei!
        kyllä se vituttaa ja kaduttaa kun jää valheesta kiinni.sitä en tiedä kadunko sitä että jäin kiinni vai sitä että valehtelin.minua hävettää se etten oikeen tiedä kuka minä olen tänä päivänä ja tietysti jollakinlailla se että on valehtelia, mutta ei niin isossa määrin kun katson sen hyväksi loppu pelissä..lapsuudessani on tapahtunut paljon isoja asioita, mitä ei ole perheen kanssa ikinä keskusteltu.emme ole ikinä perheen kanssa keskustellut oikeen minkäänlaisista asioista.lieneekö osa syy siinä sitä en tiedä..mutta aika näyttää senkin.uskon että siihen että kaikki ihmiset on perempia kuin minä ja en meinaa huomata muissa ihmisissä heikkouksia en minkäänlaista.mutta nyt olen myös niitä oppinut näkemään ja oppinut itsestäni uusia asioista ja arvostaan sitä hyvää mitä minussa on..

• mumina

että olet saanut lausunnon sairaudestasi?

Itse ainakin tuntisin suurta turhautumista.
      Varsikin, jos en tietäisi sairaudesta.

Tosin tieto sairaudesta ei takaisi sitä, ettenkö siitä huolimatta tuntisi turhautumista.

• cris--se

hei!
        hän oli minun kanssani sielä psykiatrin vastaanotolla ja samassa huoneessa missä olin lääkärin kanssa.hän on kuulut kaiken keskustelun ja kysymyksen ja vastaukseni.ja on itse saanut jutella psykiatrin kanssa.

• Ei oikee

Aijaa, sä kutsut sun valehtelua sairaudeksi ja joo voit parantua...lopeta valehtelu tyhmä!!!!

• Apua!!

Millä lailla saa valheen selville? Tarvitsrn kipeästi apua!! ;/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe