Älä vain hae töihin!

Mie1981

Mikäli jostain syystä harkitset töihin menoa Lapin Elämyslomille, käy ensin lukemassa mitä entiset työntekijät ja asiakkaat ovat mieltä paikasta.

57

21636

Äänestä

Vastaukset

• entiset kirjoitukset?

en löytänyt niitä mistään. Voitko kertoa mistä löydän?

• ioo7

googleta wild lapland safaris. You tubelta löytyy videoita, joita tyytymättämät asiakkaat ovat kuvanneet. Tripadvisor.com sivuilla on lissää tyytymättömien asiakkaiden palauteettaa. Suomi24 löytyy entisten työntekijöiden kommentteja.

• alistu.hp

Taas on haku päällä mol.fi saitilla.

Eräopas, 3 paikkaa, Lapin Elämyslomat -Wild Lapland Activity Center ay
      Ulkomaalaisten matkailijoiden opastus. Moottorikelkkailu yms. talviaktiviteetit.

Matkailupalvelujen tuottaja, 5 paikkaa, Lapin Elämyslomat -Wild Lapland Activity Center ay
      Erilaisia opastustehtäviä ja safareiden huoltotöitä. Moottorikelkkailu, hiihto, pilkkiminen, yms. Liukkaan kelin ajotaito sekä englannin kielen taito tarpeen. Koulutetaan tehtäviin.

Kusetus senkun jatkuu. Eli haun perusteella 8 paikkaa auki. Älkkää uskoko. Mutta onpa ollut Moikkis ovela ja on vaihtanut yrityksen nimeä. WLS on muuttunut Wild Lapland Activity Centeriksi. Voi niitä parkoja ulkomaalaisia ihmisiä, jotka tulee viettämään ikimuistoista joulua.

• Mie1981

welcome lapland ltd on moilasen uusi kusetus firma. Oli vissiin pakko vaihtaa firman nimeä ku on kuulemma ollu viime talvena aika hiljaista.
        Käykää tutustumassa kätkävaaran hienoon luontokeskukseen( homekouluun).

• joy
        Mie1981 kirjoitti:

welcome lapland ltd on moilasen uusi kusetus firma. Oli vissiin pakko vaihtaa firman nimeä ku on kuulemma ollu viime talvena aika hiljaista.
        Käykää tutustumassa kätkävaaran hienoon luontokeskukseen( homekouluun).

Wild Lapland Activity Center - Lapin elämyslomat - Wild lapland Safaris

Palaute otsikoita asiakkailta, jotka ovat ostaneet palveluja kyseiseltä yhtiöltä.

löytyy netistä: www.TripAdvisor.com

“Resort OK, owner a problem”

“Do not stay at this place!!!”

“Worst Holiday Ever!”

“What you see on the website is not what you get in reality”

“Christmas hoiday ruined”

“Worst Christmas Experience Ever!”

“I hope Wild Lapland is not Finnish standard”

“Too expensive for experience delivered, does not meet expectations”

“Very mixed back - think twice about going there”

“le plus horrible que nous ayons fait”

• Entinen_opas

Älkää menkö sinne. Ei ole sen vaivan arvoinen.

• 2+7

Kuinkas firmalla menee nykyisin !

• HEHEHEHE

Näyttää menevän niin hyvin että AAA rating on luokkaa C.... Pirun hyvin menee jos luottoriski on huomattava.

• fgadfdas

Olin aikanaan työharjoittelussa siellä. Pahin virhe elämässäni. Moilanen kysyi sitten kesäksi töihin, mutta en mennyt vaan olin työttömänä valmistumisen jälkeen.

Olen kuullut tervolalaisilta paljon paskaa tyypistä ja sen yrityksestä, enkä ihmettele yhtään.

• Slipery Roads

Mollissa auki taas paikkoja. Kätkävaaraankin. Vaihtuvuus on näemmä suurta. Harkitkaa kuiten ennenkuin meette. Mikään ei näemmä muutu. Ei haukkumista mutta kannattaa äänestää jaloilla jos ei olosuhteet ole oikeat

• Olin_siellä_minäkin

Näinpä. Minäkään en voi suositella.

• ddl
        Olin_siellä_minäkin kirjoitti:

milloin

• Jugardi75
        Olin_siellä_minäkin kirjoitti:

en voi suositella 2016, ja ihmetyttää että suurin osa on aina harjoittelijoita, joilla teetetään raskaantyön hommia. Palkattomasti. Itsenäisesti ja ilman mitään turvaa. Työajat sattuvat miten sattuu, ole aina valmis 24h/vrk....ainakaan ei kannata vuokrata asuntoa yhtiöltä...Suunnitelmallisuus puuttuu täysin. Elä laita ainakaan lastasi tai nuorta tänne kokemaan sen, että sinusta ei ole mihinkään !!!!

• Kiinnostaaa

Kirjoittaisiko joku perusteluja näihin uudempiin kommentteihin?

• KiittiMulleRiitti

Huvittavaa, että täältä kattoen ekat kommentit on kirjotettu 2008 ja sama meno edelleen jatkuu. Omistaja on tosiaan todella vaikea ihminen ja käytännössä mahdotonta ymmärtää hänen ajatuksenjuoksua. Suorastaan sadistisen kieroutunu luonne. Harmi kun työntekijät on hyviä tyyppejä ja mahdollisuudet sekä puitteet ois vaikka mihin, mutta tässä kohti yhdestä tyhmästä päästä kärsii koko henkilökunta! Teit niin tai näin niin se on aina väärinpäin. Tervemenoa kokeilemaan kestätkö kuukautta pidempään :D irtisanoutumiset on välillä ihan viikottaisia. Jos jaksat ja et itse lähde ajoissa niin hän kyllä varmasti pienellä palkalla käyttää susta kaiken mahdollisen irti ja saattaa ilmottaa koeajan sisällä sitten yhtäkkiä, että sayonara. Hullun hommaa... toivottavasti sana leviäis alan kouluihin yms.

• veli...veli

Olin pari päivää ja tuumasin, että tän on oltava ihan täys huijari... Karmeaa kiskontaa muka viiden tähden lomasta ja huippu palvelusta, voi vittu sanon minä! Ihme ettei ulkomaan elävät ole usuttanu jotain huippujuristia ton kimppuun? Vois velipojalla loppua virne naamalla! Räikeitä rikkeitä turvallisuudessa ja hygijutuissa... Ei mulla muuta!

• Kukaaneipuutu

YouTube videot olivat tosi ikävää katsottavaa.

• Parempaatietoa

Onko tämä joku erotettujen oppaitten keskustelukerho? Mitä itse olen nähnyt siellä oli upeat safarit ja puitteet sekä tosi ammattilaisten kantaporukka pyörittää. Anthony, Braulio, Iiro, Hannu,.. ja Velillä oli pitkä kokemus ja tunsi kaikki paikat. Ei kaikista ole safarioppaaksi, siihen pitää syntyä.

• Ckjx

Hain Lapland Welcomeen viime kesänä töihin. Eivät edes vastanneet kieltävästi (ei mitään vastausta hakemukseen). Kamalia kokemuksia ihmisillä kys. Firmasta.

• Katsokaanettisivuja

Yhteyttä voit ottaa sähköpostilla tai palautelaatikolla. Myös toimiston numero löytyy. Mutta tietoa omistajasta ei nopealla googlauksella löydy. Ja miksi pitää firman nettisivulla olla kasa hyviä kokemuksia "vakuutena"?
      Ostatko tällaiselta firmalta tuhansien eurojen matkan?

• Parempaatietoa

Aika moni osti, siellä oli kai 29 töissä joulukuussa.

• hohoijaa

Menkää ihmeesä sinne töihin. Mutta purkakaa työsopimus juuri ennen joulua kun tämä työnantaja teitä eniten tarvii. Niinhän sekin tekee työntekijöille. Heti kun joulusesonki ohi purkaa työsopimukset 2-3 päivää ennen kun koeaika loppuu..

• Vähänvieläparempaatieto

Joulukuussa oli oppaita 29, mikähän oli Tammikuun laita? 8? Hienosti oli tämä yksi kommentti kirjoitettu, miksi tuntuu semisti että tämä "parempaatietoa" ihminen on siellä takatoimistossa joka bisnestä pyörittää, oppaittensa henkiä riskeeraa, erottaa ilman syytä ja harrastaa häirintää. Älkää hullut ikinä edes harkitko tähän firmaan töihin menoa, saati sitten suositelko ihmisille käyttämään heidän palvelujaan. Hyviä oppaita on, sitä ei käy kieltäminen. Mutta niin kauan kun ihmiset, työntekijät ja asiakkaat antaa tämän ihmisen olla alalla, siitä kärsii koko Lapin matkailun maine. Muunmoassa.

• haastateluunmenossa

tuli vähän outo fiilis... Olisi tulossa työhaastatelu tähän firmaan, mutta miksi se palkaisi tässä vaiheessa talvea uuden oppaan jos jo jouluna on ollut 29 työntekiää?

ja käyttäjä: Vähänvieläparempaatietokertoisitko tarkemmin näistä opaiden henkien riskeeraamisesta?

aika ristiriitasta kun katsoo uusimpia palauteita niin ne ovat olleet ihan positiivisia? voisiko olla että yritäjä olisi oppinut yritämään? vai voisiko vain olla että on sattunut vähän paremmat opaat alkutalvelle?

• Vähänparempaatietoa

Kannattaa mennä kokeilemaan. Viimeisen kommentin on todennäköisesti sanan käytöstä päätellen kirjoittanut itse pääjehu. Mutta mene toki kokeilemaan, ja palaa tänne sitten kertomaan miltä tuntui meno. Ja minä saan sitten sanoa että I told you so.

• Voiyhentähen

Yrityshän hakee myös nyt myyntipäällikköä, hieman aiemmin toimistoassistenttia, toimistotyöntekijää jne. Hain kerran, pääsin kahvikupposelle Sampokeskukseen eikä sen koommin ole kuulunut mitään. Toimenkuvat näkyy vaihtuvan ahkeraan, samaten kuin työnimike.
      Onko kokemuksia ns.toimiston puolelta?

• MistakeMaker

On kokemuksia ja erittäin negatiivisia sellaisia, elä mene!

• körökörö

Aivan, jos rakastat luontoa ja olla sen kanssa sijut....älä koskaan mene töihin firmoihin jossa sinusta alkaa tuntumaan viikon jälkeen,tämä ei ole minun ala...koska silloin vasta olet löytänyt sen. Lähe äkkiä ja vihasesti. Koska olemme ihmisiä ja menemme sitä kohden mitä rakastamme.... Jos sitä rakkautta aletaan purkamaan vittumaisiin yrityksiin,,,jotka ei toimi kantsantokannan mukaan hyvin,...ei kannate välittää. Koska se oma mieli ja pyrkimys parempiin on vahvempi. Kaikki opas jutut on olleet raskaita ja rakkaita 30 vuotta. Työntekijänä. ... Mutta aina lähen, en työkseni. Kun se on minussa,sitä ei mikään muuta...

• Koitelainen

Töitä ainaski on ei tarvii peukaloita pyöritellä jos haluaa tehä ja palakat tuli aina

• Eräoppaanatäällä

Ite olin 4kk hommissa, kun opit sanomaan oikeat asiat tai mielellään olemaan hiljaa niin pärjää, mutta aika raskas työpaikka on kyllä ihan johdon takia. Mukavia hommia ja turisteja ympäri maailmaa, oppaat ihan huippuja ja safarit mielestäni oli ihan toimivia, muutamat ihmetytti. Revontulisafarit ykkösiä. Kysyi seuraavaksi talveksi töihin, en mennyt.

• plumpsis

Noniin, tulipa käytyä kääntymässä, toteamassa asiainlaita itse. Ymmärrän hyvin ja komppaan kaikkia. Ja olen myös sitä mieltä, ettei pidä antaa yhen huonon kokemuksen antaa pilata alalla toimimista, jos luonto puoleensa vetää. Muu henksu oli ihan huippuporukkaa ja tiesi tasan tarkkaan, mitä tuntemuksia siellä koin, ymmärsivät. Retket asiakkaiden kanssa parasta kokemusta, kyllä sitä oppiakin tuli vähäsen hyvin pienessä ajassa.

Itsehän keskeytin koulun hyvin pian harjottelun jälkeen, kaduttaa jonkun verran. Huonot kokemukset opettaa. Ja tosiaan, kaikenlaisia hassunhauskoja pikkuhuomioita tuli tehtyä, mitkä ei päivänvaloa nää. Kerroin omalle koululleni hyvin asiani perustellen, etteivät lähetä yhtäkään opiskelijaa sinne enää jatkossa, ainakaan jos on yhtään herkkähipiäinen. Jos on sanavalmis ja tietää oikeutensa jne. ni anti mennä vaan.

• EiPahaa

Uskotteko oikeesti että muissa alan firmoissa on parempi??? Ei ole yhden firman ongelma, se on koko alan ongelma. Olin itse monissa matkailuyrityksissä töissä ja LW oli vielä kaikkien paras!

• Eioletodellista8765

No huhhuh!! Maailman suurin vale. :D

• ex-työntekijä

Positiivisista paluttaeista... Kaiken saa näyttämään hyvältä, ei paljoa vaadi. Kun paperisia asiakaspalautteita palautin johtajalle niistä valikoitui muutamat vain laatutonni kirjanpitoon. Suurin osa palautteista oli semmoisa sheipaa et oksat ja havut poikki.

• erä007

Jos kaikkien näiden tekstien ja youtube videoiden lukeminen ei viel riitä ja oot niin epätoivonen et viel harkitset hakemista töihin Lapland Welcomeen, niin onnea vaan matkaan! Tuut tarviimaan sitä.

Sun täytyy olla valmis tekemään hommia joskus ilman kunnon ohjeistusta (ihan sama, vaikka kyseessä ois sun eka kerta safarilla ja vielä asiakkaiden kanssa, sun täytyy osata koko homma ulkoa mitä surkeassa opaskoulussa sanottiin ja tietenkin nettiohjeet ja sen kuuluisan opashyllyn sisältö) Ole valmis muuttamaan suunnitelmia milloin vaan, etenkin viime minuuteilla. Ole valmis siihen että sua kohdellaan töykeästi, väärin ja et sua pidetään hyödyttömänä vaikka tekisit hommat kunnolla. Ole valmis siihen et siut voidaan kutsua töihin milloin vaan firma haluaa, vaikka työvuoroja ei olis etukäteen merkitty. Ja vaikka tekisit kaiken kunnolla, siut voidaan heittää ulos puljusta kun sitä vähiten odotat. Jännittävää kyllä, tämä tapahtui monelle työntekijälle sopparin tai työharjoittelun koeajan viimeisinä päivinä (jopa tekstiviestinä). Sun täytyy myös tietää automekaniikasta ja moottorikelkkojen korjauksesta sillä ne saattaa kosahtaa rikki minä hetkenä hyvänsä oli turisteja matkassa tai ei. Ja se on tietenkin sun syytä, koska työntekijä on aina väärässä!! Ole ajoissa työvuoron alussa ja lähde myös vuorosta ajallaan, sillä on ihan firman päätös maksaako ne ylityötunteja, päivärahakorvauksia, ruokataukoja jne. Kuun lopussa saattaa tulla yllätyksiä palkkakuittiin. Niiden korjaamisessa kestää niin kauan että Moilanen ehtii pistää firman konkkaan ja pistää uuden pystyyn sillä välin. Ota backupit kaikesta mitä teet, kopioi, skannaa tai ota kuva kaikista tärkeistä papereista ja pidä huoli siitä että sopimuksissa on kummankin allekirjotus. Tämä tyyppi on oikea koijari joka heiluu laillisen ja laittoman välimailla käyttäen hyväksi kaikkia mahdollisia porsaanreikiä. Se, miten hän kohtelee työntekijöitä riippuu ihan millä ttuulella hän on. Hänellä kun saattaa olla meneillään huono päivä kun hän joutuu taistelemaan järjestöjä, liittoja ja entisiä työntekijöitä vastaan. Surullista, mutta reilua.

Muuten muu porukka joka siellä oli töissä kun miekin (joka vaihtuu kyllä joka vuosi) on yleensä mukavaa ja ammattitaitoista. Porukan yhteishenki on hioutunut tiiviiksi pahoja voimia vastaan :D Jos haluat kokea kunnon draamaa pienellä rahalla, hae vain!

• kiitos-narisijat

Ja firma sen kun vain menestyy ja pärjää. Kaikesta huolimatta.

• Koitelainen

Miten ne sanokaan ... koirat haukkuu....

• EIEI

en voi suositella tätä työnantajaa kenellekkään.. makselee mitä makselee ja sillon ku sillä huvittaa väittää et tilitoimistossa hämminkiä XD XD ja ite säheltää ja koittaa vedättää palkoissa minkä vaan pystyy ... ELI ÄLKÄÄ MENKÖ TÖIHIN

• Oppaksiko

Kiitos tiedoista! En taida sinne yrittää hakeakaan. Kyllä yrittäjän pitää muttaa tyyliä ja toimintatapojaan, jos tällaista viestiä netissä viljellään vuodesta toiseen. Ensiksi oma toiminta kuntoon ja sitten rekrytointia vasta. Eihän voi olla niin, että kilpaillulla alalla sähelletään takapajulan opeilla.

• holiday-lontoosta

Niinpä näyttääkin siltä että paikalliset "oppaat" saavat mennä takaisin kuusen taa,
      ja kurkistella sieltä..

• PeiliinKatsomisenPaikka

Mukava , että yrittäjäkin ottaa kantaa keskusteluun .
        Pitäisikö nyt kuitenkin yrittää tehdä niille olosuhteille jotakin
        ja jättää tuo työntekijöiden sättiminen vähemmälle .

• Moilanentästänaapurista

Vieläkö tällä häiskällä sama meininki jatkuu, kokemuksia?

• JaroOo

En löytänyt youtubesta mitään? Kaverini kehuu kovasti sitä.

• Moilanentästänaapurista

Kehuu? katsoin että hakee työntekjöitä mol.fissä, oppaita ja huoltomiestä, uskaltaisko hakea? :D

• allekirjoitankaiken

Nykyään tosiaan toiminta on nimellä Lapland Welcome.
      Yrityksen autot (vanhat romut) ovat asiakkaille ehdottomasti turvallisuusriski, huollot ja katsastukset laiminlyöty.
      Yrityksen johto on kieroa kuin korkkiruuvi, yrittäjän edelliset safari firmat menneet nurin, luvat menetetty ja nykyään toiminta ilmeisesti vaimonsa nimissä, firman meininki on ulkomaalaisilta asiakkailta rahat pois, kaikki kulut (autojen, kelkkojen huolto) minimiin, samoin työntekijöiden palkat minimiin, suurin osa työntekijöistä ulkomaalaisia...
      Yrityksen safarit ovat amatöörien vetämiä, oppaat otettu pystymetsästä töihin ilman perehdytystä. Talvisin tapahtuu paljon tieltä ulosajoja koska ulkomaalaiset työntekijät eivät ole tottuneet talviautoiluun.

En suosittele työpaikkana kenellekkään! Teet kaikki paskahommat ilman kunnollisia ohjeita ja johto todella raskasta kuunneltavaa narsistisen luonteen vuoksi! Netistä tosiaan löytyy googlettamalla juttua sekä youtubesta asiakkaiden videoita kylmästä kohtelusta, Kätkävaaran luontokeskus on saman yrityksen hommia = vanha homekoulu tervolassa.

• Anonyymi

En todellakaan suosittele Lapland welcomea työpaikkana. Työntekijäksi menevillä varma loppuunpalaminen ja sairastuminen, äärimmäisen huonon kohtelun ( johdon ) takia.
        Tiedän mistä kirjoitan.

• Jamie78
      • Jamie78

• juurikkainen

Kyllä Lapland Wellcome on poikaa, ( Elämyslomista puhumattakaan ) !!!

• TotuusAsiasta

Päinvastoin, erittäin ahkera yrittäjä johon yhdestäkään täällä häntä arvostelleista kirjoittajista ei ikinä olisi. Omaa surkeuttaan ja pahaa oloaan purkavat Suomi24:n.

• työntekijänäkaikennähnyt

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe