Vein autoni Opel vivaro 2.5 cdti vuosimallia 2004 hihnanvaihtoon metroauto airporttiin. autolla oli ajettu silloin 117tkm ja rapiat. Hihnan vaihtoväli on 120tkm/5v
Pyysin että vaihtavat vesipumpun sekä kaikki kiristimet ym jakopään osat. Vaihto kesti 1.5pv ja kokonaishinta oli 1375€. Maksettuani hain auton huollosta ja huomasin kotiin ajaessa että moottorista kuuluu vieras ompelukonemaisesti naputtava ääni. Ajan itse autolla 35tkm/v Kuulen varmasti selkeät vieraat äänet ja tämä ääni oli tullut tasa hihnanvaihdon jälkeen!
Vein autoni samantien järvenpään AD huolto viputtimelle, jossa tehtiin katsastushuolto juuri ennen hihnanvaihtoa. Ad huoltomies kuuli jo sisällä istuessa vieraan äänen ja kehoitti viemään takas ja vakuutti ettei ääntä kuulunut silloin kun se oli hänellä huollossa.
Samana päivänä vein takaisin metroautoon ja pyysin hihnanvaihtanutta mekaanikkoa kuuntelemaan äänen ja antamaan arvion uskaltaako autolla ajaa. Äänen kuultuaan hän totesi äänen olleen jo hihnanvaihtoon tuotaessa, mutta ei ottanut mitään kantaa kysymykseeni...
Seuraavina päivinä kuunnelutin autoa mm. länsiauto Olarissa, sekä hyvinkään Opel huollossa ja molemmat paikallistivat äänen jakopäänsuuntaan ja kehoitti viemään takaisin hihnan vaihtaneen liikeeseen
Vei takaisin ja vaadin korjausta ja he asensivat koko jakopään osat uusiksi uusilla osilla, mut ääni ei kadonnut minnekkään. Vaadimme toistamiseen autoa siihen kuntoon jossa se oli ennen hihnanvaihtoon tuotaessa. Metroauto otti auton takaisin ja tarkastivat kaiken ja vakuuttivat jakopään olevan virheetön. Sain molemmille huolloille sijaisauton. Vaadin nimittäin jälkimarkkinointo päälikötä joko sijaisautoa tai kirjallista lausuntoa että autolla voi ajaa ilman sen rikkoutumista seuraavaan tarkastukseen saakka. Eli tässä sijaisauto asiassa toimittiin niinkuin kuuluu.
Pyysimme jälkimarkkinointi pääliköltä lausunnon auton tilasta ja se kuului näin:
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Selvitystä opel Vivaron rek XXX-xxx:n huollon historiasta.
Auto on ollut 7-8.8 2008 jakohihnan ja vesipumpun vaihdossa.
Erimielisyys moottorista kuuluvan naputuksen takia jakopää on tarkastettu ja kaikki osat varmuudeksi vaihdettu uudestaan.
8.8 2008 työmääräyksellä xxxxxx asiaa on myös kommentoitu Metroauton mekaanikon toimesta, jonka huoltoneuvoja on kirjannut.
Odotamme auton omistajalta lupaa jatkaa tutkimuksia. Mielestämme kustannukset kuuluvat auton omistajalle lisätutkimuksista/korjauksista.
Ystävällisin terveisin xxx..xxx (jälkimarkkinointipäällikkö)
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Lopulta otimme yhteyttä länsiautoon, joka kuunteli auton jo aiemmin ja totesi äänen kuuluvan jakopäästä. Saimme ajan sieltä seuraavalle päivälle, jollon vivaroihin erikoistunut mekaanikko etsii vian. Vika löytyi: Äänen aiheutti vesipumun käyttöpyörän ja välipyörän riitämätön välys.
Läsiauto antoi minulle heille suunatun kenttäapuohjeen, jossa kerrotaan näin: Mikäli asiakas reklamoi, pitkähampainen vesipumpun hammaspyörä korvataan muutetulla lyhythampaisella käyttöpyörällä.
Tämä huolto tehtiin ja ääni katosi. Kustannukset ~350€
Tässäpä tämä tarina tässä vaiheessa. Ensinnäkin hihnanvaihtanut mekaanikko puhui paksaa väittäessään että ääni kuului jo autoa tuotaessa hinharemonttiin. Hauskinta oli se että metroautossa epäiltiin männäntappeja ja veikkailtiin kallista remonttia, jossa puhutaan tonneista. Onneksi näin ei käynyt!
Länsiauton mekaanikko totesi että ääni ei olisi haitannut ajoa tai rikkonut mitään, mut olisi ollut vaikea perustella mahdolliselle auton ostajalle vierasta ääntä Jos maksan 1300€ hihnanvaihdosta niin kyllä minulla on oikeus vaatia että saan autoni takaisin sellaisena kuin se oli lukuunottamatta uusia jakopään osia. Voiko oikeasti merkkihuolloissa olla näin suurta eroa vai yrittääkö huollot tietoisesti kusettaa aiakkaitaan
Kiistan lähtökohtana on se että Metroauto maksaa länsiauton laskun ja korvaavat tavalla tai toisella menetetyt työtunnit/vuokra-auto kulut.
Huomenna aamulla olemme yhteydessä Metroautoon asian tiimoilta ja pidän tätä keskusteluketjua ajantasalla. Tämä kyllä katsotaan loppuun saakka!
Tapaus Metroauto ja hihnanvaihto.
35
17552
Vastaukset
- Marko P
Unohdin kertoa että kulutaja-asiameheen ollaan oltu yhteydessä sekä tavarantarkastajaan, mut yksityiskohdista en tässävaiheessa halua kertoa.
Kaikki pitäisi olla kunnossa. Dokumentit riittävät ja motivaatio kohdallaan hoitaa asia loppuun asti.
Sorry kun kirjoituksesta tuli vähän sekava. Nopeasti kirjoitin ja tottumuksesta lähetin heti, ilman muokkausta.- touhua
1,5 päivää ja 1400 hihnan vaihdosta on jo itsessään kusetusta!!!
- aika selkolukunen
Kerro ihmeessä kuinka käy jatkossa!
- Marko P
aika selkolukunen kirjoitti:
Kerro ihmeessä kuinka käy jatkossa!
Lupaan että kerron. Tämä on jo periaate kysymys ja vastuu juttuja. Miten nykypäivana asiakasta ei oteta tosissaan??
Muutenkin metroautolla tuntuu olevan mitä ihmeellisimpiä kiistoja asiakkaidensa kanssa.. ks. S24 haku - Marko P
touhua kirjoitti:
1,5 päivää ja 1400 hihnan vaihdosta on jo itsessään kusetusta!!!
Auto toivonen olisi ottanut 1500-1600€
Pikkuliikkeet ei pysty vaihtamaan, koska se palikka jolla pidetään ajoitukset kohdallaan puuttuu. Tai ainakin niin väitetään.. - kusetusta
Marko P kirjoitti:
Auto toivonen olisi ottanut 1500-1600€
Pikkuliikkeet ei pysty vaihtamaan, koska se palikka jolla pidetään ajoitukset kohdallaan puuttuu. Tai ainakin niin väitetään..Uskomattomia hintoja! Ei tästä nyt niin kauan ole kun kokonaisen vaihtomoottorin sai 6-7000 mk eli halvemmalla. Pelkkä jakohihnan ja hilppeiden vaihto! Taidan perustaa autokorjaamon...
Tarkemmin ajatellen en viitsi noin epärehelliselle alalle ryhtyä. Isojen merkkiliikkeiden kusetusmeininki on kyllä tuttua, mm. huollossa on osia (esim. kerran kaikki tulpat) jätetty vaihtamatta vaikka on laskutettu. Luotettu vaan ettei ne kuitenkaan huomaa mitään. Monet ei kyllä huomaisikaan. Työsuhdeautoista tuskin kukaan.
En ole vuosiin käyttänyt isojen autoliikkeiden huoltoja pk-seudulla, enkä käytä. Sinunkin juttusi kertoo miksi. - Marko P
kusetusta kirjoitti:
Uskomattomia hintoja! Ei tästä nyt niin kauan ole kun kokonaisen vaihtomoottorin sai 6-7000 mk eli halvemmalla. Pelkkä jakohihnan ja hilppeiden vaihto! Taidan perustaa autokorjaamon...
Tarkemmin ajatellen en viitsi noin epärehelliselle alalle ryhtyä. Isojen merkkiliikkeiden kusetusmeininki on kyllä tuttua, mm. huollossa on osia (esim. kerran kaikki tulpat) jätetty vaihtamatta vaikka on laskutettu. Luotettu vaan ettei ne kuitenkaan huomaa mitään. Monet ei kyllä huomaisikaan. Työsuhdeautoista tuskin kukaan.
En ole vuosiin käyttänyt isojen autoliikkeiden huoltoja pk-seudulla, enkä käytä. Sinunkin juttusi kertoo miksi.Ei jälkimarkkinointipäällikkökään uskonut että on olemassa asiakkaita, jotka katsovat loppuun saakka ja vielä kirjoittelisi tänne kaikekn kansan nähtäväksi.
- Pösö.205
Minä olen kyllä joutunut maksamaan jakohihnasta 13,5 € ja vaihtamaan sen itse. Vesipumppukin on alkuperäinen, 29 v sitten Ranskassa paikalleen pultattu... Vaan onhan autollani ajettu vasta 490 000 km.
- jo-o-o
Mielenkiintoista, mutta näinhän se on että ammattitaito on häviävää kansanperinnettä.
Olen itse huomannut saman asian.Esimerkinä merkkikorjaamolla vaihdettiin kummatkin vetoakselit mutta ei uusittu
vaihdelaatikon stefoja,tietäähän sen miten siinä käy... - Onneksi en aja Opelilla
Kyllä on törkeä hinta Opelin jakopään osilla ja työllä. Erään keskustelun mukaan Mersuun saa saman homman halvemmalla. Työhön käytetty aika 1.5pv ihmetyttää. Taisi olla oppilaat hommissa, kun noin kauan kesti :D Vaihtotyö ei liene sen vaikeampi kuin on muissakaan nykyisissä hankalasti korjattavissa etuvetoisissa.
Vaihdatin merkkiliikkeessä Mondeoon saman setin ja hinta oli vähän yli 600 €. Aikaa kului kolmisen tuntia.- onpa kallista fordillakin
osat joku 200, niin tuntiveloitus reippaasti yli satanen! Ajattelin nyrkkipajassa vaihdattaa tojooni, aattelin päästä osineen kolmella sadalla.
- patonkimaan V6
Omistan ranskalaisen nelinokkaisen 48v V6 koneisen ajokin jonka nokkahihnan vaihto aiheuttaa niinikään ison loven lompakkoon.
Nokkahihna tekee yhden pitkän lenkin vesipumpun ja kaikkien neljän nokka-akselin ympäri ja lenkin keskellä on useita kristinrullia sekä yksi moottorin kiinnikkeistä.
Moottori pitää tukea, kiinnike irrottaa, vesipumppu vaihtaa ja sitten päästään purkamaan kiristinrullia ja hihnaa.
Sokerina pohjalla hihna pitää kiristää erikseen jokaisen kiristinrullan väliltä erikoistyökalulla koska ranskalainen insinööri on suunnitellut koneen niin että pienikin virhe kireydessä ainakin sotkee nokkien ajoituksen.
Työlle on varattu aikaa merkkihuollon listahinnan mukaan 6,5 tuntia mikä sekin kuulostaa kohtuuttomalta. Hintaa tulee alkuperäisosin tonni vesipumppu mukaanlukien.
Kiinnostaisi todella kuulla miten suoran nelosen hihanvaihtoon saa menemään merkkihuollossa 1,5 päivää eli käytännössä kaksinkertaisesti tuohon kutoseen verrattuna. - Onneksi en aja Opelilla
onpa kallista fordillakin kirjoitti:
osat joku 200, niin tuntiveloitus reippaasti yli satanen! Ajattelin nyrkkipajassa vaihdattaa tojooni, aattelin päästä osineen kolmella sadalla.
Ei se kovin kallista ollut, tai miten sen kukin ottaa. Osien hinnat olivat ihan hyväksyttävät ja olivat kohtuullisen lähellä Motonetin osien hintoja (jos en nyt väärin muista). Nokkahihna, kiristimet, vesipumppu, pitkä moniurahihna, pakkasneste, uudet klemmarit ja mitä lie tekevät kuitenkin melko pitkän pennin loppulaskuun.
Olin aika yllättynyt, että osat eivät olleet tuon kalliimmat. Osineen ja töineen lasku oli ihan hyväksyttävä ja jopa oman mielen mukainen. Ei jäänyt fiilistä, että asiakasta olisi ryöstetty :)
Ei taida homma töineen ihan kolmeen sataan jäädä, jos vaihtaa yhtä paljon osia kuin Mondeoon vaihdettiin. En tosin tiedä Toyotan osien hintoja ja niiden mahdollista edullisuutta. Ja aika halvalla joku paja tuon tekisi, jos meinaa budjetissa pysyä. Mutta eihän sitä tiedä ennen kuin kyselee hintoja. Lycka till! - työmäärä sama
patonkimaan V6 kirjoitti:
Omistan ranskalaisen nelinokkaisen 48v V6 koneisen ajokin jonka nokkahihnan vaihto aiheuttaa niinikään ison loven lompakkoon.
Nokkahihna tekee yhden pitkän lenkin vesipumpun ja kaikkien neljän nokka-akselin ympäri ja lenkin keskellä on useita kristinrullia sekä yksi moottorin kiinnikkeistä.
Moottori pitää tukea, kiinnike irrottaa, vesipumppu vaihtaa ja sitten päästään purkamaan kiristinrullia ja hihnaa.
Sokerina pohjalla hihna pitää kiristää erikseen jokaisen kiristinrullan väliltä erikoistyökalulla koska ranskalainen insinööri on suunnitellut koneen niin että pienikin virhe kireydessä ainakin sotkee nokkien ajoituksen.
Työlle on varattu aikaa merkkihuollon listahinnan mukaan 6,5 tuntia mikä sekin kuulostaa kohtuuttomalta. Hintaa tulee alkuperäisosin tonni vesipumppu mukaanlukien.
Kiinnostaisi todella kuulla miten suoran nelosen hihanvaihtoon saa menemään merkkihuollossa 1,5 päivää eli käytännössä kaksinkertaisesti tuohon kutoseen verrattuna.taisi tulla vahingossa ykkösauton venttiilimäärä mutta ei tuo nokkahihnan vaihtotyön aikaan mitään vaikuta.
1,5 työpäivää neloskoneen hihnanvaihtoon on täysin mahdoton saavutus kun merkkihuollossa kertaluokkaa hankalammalle V6:lle varataan vain 6,5 tuntia. - Asentaja xxx
työmäärä sama kirjoitti:
taisi tulla vahingossa ykkösauton venttiilimäärä mutta ei tuo nokkahihnan vaihtotyön aikaan mitään vaikuta.
1,5 työpäivää neloskoneen hihnanvaihtoon on täysin mahdoton saavutus kun merkkihuollossa kertaluokkaa hankalammalle V6:lle varataan vain 6,5 tuntia.Älkääs nyt sotkeko vellelä ja puuroja! Ei moottorin sylinterimäärällälläkään ole mitään tekemistä nokkahihnan vaihdon ottaman ajan kanssa. Jos se neloskone on saatanan ahtaassa lävessä, voi tuo aika olla mitä vaan.
Ohjeajat ovat kyllä yleensä täysin suhteessa työn vaativuuteen. Jos tuo homma olisi niin "hyvä keikka", ei kukaan estä esim AD-pajan keikka-asentajaa hankkimasta sitä työkalua, jotta tuo homma onnistuu. Ymmärrettävistä syistä, ei tuo homma himota ketään. On varmasti niin vittumainen työ ja ottaa ainakn sen ajan, mistä velotetaan, ettei siis kiinnosta keikka-asentajaa. Muutenhan niitä halpoja tekijöitä lytyisikin monesta paikasta... - Konaa
Tuossa tuttava varasi ajan vivarolle hihnan vaihtoon deltaan, niin lupailivat ~2h ja 400€. Tiedä sitten miten paikkansa pitää loppupeleissä, mutta kivasti pomppii hinnat kyllä.
- tavattoman halpaa
Onneksi en aja Opelilla kirjoitti:
Ei se kovin kallista ollut, tai miten sen kukin ottaa. Osien hinnat olivat ihan hyväksyttävät ja olivat kohtuullisen lähellä Motonetin osien hintoja (jos en nyt väärin muista). Nokkahihna, kiristimet, vesipumppu, pitkä moniurahihna, pakkasneste, uudet klemmarit ja mitä lie tekevät kuitenkin melko pitkän pennin loppulaskuun.
Olin aika yllättynyt, että osat eivät olleet tuon kalliimmat. Osineen ja töineen lasku oli ihan hyväksyttävä ja jopa oman mielen mukainen. Ei jäänyt fiilistä, että asiakasta olisi ryöstetty :)
Ei taida homma töineen ihan kolmeen sataan jäädä, jos vaihtaa yhtä paljon osia kuin Mondeoon vaihdettiin. En tosin tiedä Toyotan osien hintoja ja niiden mahdollista edullisuutta. Ja aika halvalla joku paja tuon tekisi, jos meinaa budjetissa pysyä. Mutta eihän sitä tiedä ennen kuin kyselee hintoja. Lycka till!Remminvaihto apupyörineen ja vesipumppuineen tojoon 350€ kun käyttää autofit-ketjua.. Tojolla 600-700 €.
- Apinaa.koijataan
Miksi se vesipumppu pitää vaihtaa? Ja ne apupyörät? Ja mahdollisesti muutakin?
- Marko P
Tänään on soitettu jälkimarkkinointipäälikölle, jonka kanssa asiaa on hoidettu. Oli koulutustilaisuudessa ja on tavoitettavissa torstaina ennen yhtätoista. Jätettiin soittopyyntö siten että soittaisi ennen yhtätoista.
Jatketaan taas huomenna.on vilpittömin ilo.
Minä omaan autooni vaihdan nokkahihnaa omalla pihallani parisen tuntia kun katson vähän muutakin samalla. Hihna maksaa Motonetissä noin 15 euroa. Hihnanvaihdon yhteydessä en vaihda kiristinrullaa (sitä yhtä) enkä vesipumppua, joten jää nesteitten kanssa läträyskin pois. Kiristinrullan vaihdan kun se alkaa ääntämään (rohisee). Ensimmäinen rulla kesti 273 000 km. Vesipumpun vaihdan sitten kun se rikkoutuu tai sen tiiviste alkaa vuotamaan. En tiedä milloin - nyt tällä pienellä patonginpätkällä on ajettu vasta 352 000 km.
Ensimmäisessä hihnanvaihdossa meni 3 tuntia, mutta siihen aikaan kuuluikin myös kiristystyökalun teko.- Marko P
sitroen kirjoitti:
on vilpittömin ilo.
Minä omaan autooni vaihdan nokkahihnaa omalla pihallani parisen tuntia kun katson vähän muutakin samalla. Hihna maksaa Motonetissä noin 15 euroa. Hihnanvaihdon yhteydessä en vaihda kiristinrullaa (sitä yhtä) enkä vesipumppua, joten jää nesteitten kanssa läträyskin pois. Kiristinrullan vaihdan kun se alkaa ääntämään (rohisee). Ensimmäinen rulla kesti 273 000 km. Vesipumpun vaihdan sitten kun se rikkoutuu tai sen tiiviste alkaa vuotamaan. En tiedä milloin - nyt tällä pienellä patonginpätkällä on ajettu vasta 352 000 km.
Ensimmäisessä hihnanvaihdossa meni 3 tuntia, mutta siihen aikaan kuuluikin myös kiristystyökalun teko.K: Miten tämä liittyy tähän vivaron hihnanvaihtoon??
Oli mullakin fiat croma turbo i.e. ajettu vain 360tkm. Ahdin oli alkuperäinen ja antoin 200hp verran puhtia ja ei vuotanut.
Sitikat ovat oikeati ok. Pian pääsen ajamaan naapurin 86 rättäriä. Naapuri muuten kävi sillä tsekeissä rättärimiittingissä. Itse ajanut 2v ongelmattomasti berlingon kanssa!
V: ei mitenkään. - tää sama
Marko P kirjoitti:
K: Miten tämä liittyy tähän vivaron hihnanvaihtoon??
Oli mullakin fiat croma turbo i.e. ajettu vain 360tkm. Ahdin oli alkuperäinen ja antoin 200hp verran puhtia ja ei vuotanut.
Sitikat ovat oikeati ok. Pian pääsen ajamaan naapurin 86 rättäriä. Naapuri muuten kävi sillä tsekeissä rättärimiittingissä. Itse ajanut 2v ongelmattomasti berlingon kanssa!
V: ei mitenkään.sitruunaidiootti sotkee tätäkin keskustelua...
Parin kympin kiristimet on liian kalliit, et jatkanut keskustelua edellisessä sotkemassasi topikissa?
- mek66
itellä primastar nissan samalla koneella ja ite oon hihnan ja vesipumpun vaihtanut nyt jo 2 kertaa. Ajettu tällä hetkellä n. 240000km. Homma onnistuu ilman mitään nostureita omalla pihalla ja aikaa saa kulumaan max 2 tuntia kahveineen.
- sivullinen suhari
Kun nyt sitten ei loppuratkaisua nähty, voi kaikki vetää johtopäätöksiä.
- Metroauto-äänenkannattaja....
...että kaverilta otetaan hieman ylimääräistä, jos tämä tahtoo uuden vesipumpun 117 tkm:n jälkeen!
Rahamies pitää olla, että tuollaisia huoltoja menee teettämään.
Ford Focuksen jakohihnan vaihtoväli on 160 000 km ja hinta töineen ja osineen n. 360 € (Automaa Lahti). Vesipumpulla ajaa 300 000 km. Onneksi on näitä perheautoja tyhjätaskuille.
Aivan vasta oikeus määräsi autokorjaamoa Suomi24:ssä haukkuneelle 5000 €:n korvausvaatimuksen ja oikeudenkäyntikulut. Halpaa huoltoa tällä tyylillä eikä varmaan tarvi toista kertaa asioida samassa paikassa...- Marko P
Metroauto suositteli vesipumpun vaihtoa, koska se on edullista vaihtaa samalla ku jakopää on auki.
en ole autoasentaja eikä minulla ole riittävää tietotaitoa epäillä korjaamon suosituksia.
ainahan on näitä tilanteita, missä toinen sanoo sitä ja toinen tätä ja silloin pitää tehdä ratkaisu johonkin suuntaan. Se miksi vaihdoin vesipumpun suosituksen mukaan on se että 160tkm ajetusta ex-primerasta hajosi vesipumpun laakeri. Korjaus oli halpaa, joskin matka katkesi siihen! Vivarossa vesipumppu on hankalassa paikassa, joten varmuudeksi kannattaa vaihtaa.
Tuota oikeusjuttua en viitsi edes kommentoida :-) - Patonginpätkä
Minulla vielä alkuperäinen vesipumppu. Ajettu vasta 490 000 km. Vaan autohan onkin ranskalainen, joten saapa nähdä kauanko vielä kestää ennenkuin alkaa vuotamaan. Varapumppu on jo ostettu, 20 euroa se maksoi...
- mä vaan
Minulla on aivan uskomattomia kokemuksia Metroautosta.
Olin pienessä peltikolarissa jossa auton kylki ruttaantui. Metrossa vain hioivat ja maalasivat. Auton kylki oli sen näköinen, kun sitä olisi hakattu perunapussilla.
Tekivät työt kyllä uudestaan, kun reklamoin. Virhe oli niin päivänselvä, että siinä ei auttanut liikkeen tapella vastaan. Mutta ihmeteltäväksi jää, miten kukaan kehtaa tehdä noin ala-arvoista työtä. Missä on ammattiylpeys?- lomautettu
Onko jossakin metroauton toimipistessä maaalamo????
- Marko P
Maanantaina kuulemme lopullisen tuloksen metroauton suunnalta. Jälkimarkkinointipäällikkö ymmärsi kokonaisuuden ja kerroimme että vaadimme jotain korvausta menetetystä työtunneista. jälkimarkkinointi päällikkö on ollut erittäin asiallinen koko tapauksen ajan ja se on omalta osalta helpottanut asian käsittelyä.
Lupasi soittaa maanantaina kunhan tutkii heidän vastuukysymykset jne. - Marko P
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000037963654
Uusi keskustelu jossa selviää miten kaikki päättyi. - Mun viimeinen Opel
Ostin Opel vivaron metro-autosta ns.esittelyauton 8000km ajettuna,autossa oli viallinen vaihdelaatikko ja ohjaustehostin,sovittiin että kauppa tehdään kunhan vaihteisto ja tehostin on vaihdettu . Tähän kului aikaa kaikkineen 3 kuukautta syy miksi aikaa kului näin paljon [maahantuojan takuuasioita hoitavat henkilöt halusivat näyttää typeryytensä ja alkoivat kikkailemaan takuuvastuusta] Metro-auton mukaan autossa oli uuden auton takuu ja maahantuojan mukaan vanhan auton takuu.Käsittämätöntä sekoilua myyjäliikkeen ja maahantuojan erimielisyys näinkin selvän asian suhteen.Eipä tämä minua enään niin suuresti ihmetytä kun sain tietää ketkä näitä takuu asioita maahantuojan puolella hoitaa.Asiakas oli tässäkin Opel kaupassa sivuseikka,maahantuojan jälkimarkkinoinnista vastaavan mielestä hän on jumalan jälkeen seuraava,asiakas on vain välttämätön paha.Tämän tyyppinen käytös edesauttaa syöksykierrettä jonka Opel on vuosien varrella kokenut,olisi jo aika lopettaa tonttuilu ja keskittyä asiakaspalveluun
- techshift
Onko tuo Opel-Nissan-Rellu paku todellakin niin korketasoista tekniikkaa, että 8000 km ajetussa on jo rikkonaisia suuria komponentteja. Ilmankos noita on runsaasti vaihtoautoina halvalla hinnalla ja melkoisen vähän ajettuna.
Yrityisesti minuakin kiinnostaa se, miten tuo automaattivaihteinen paku on kestänyt sen laatikon osalta.
- Mekaanikko ex
Aika kovat hinnat on hihnanvaihdolla.
Itse ostin hihnan motonetista, vesipumppua en edes vaihtanut. Toisaalta samalla ois mennyt.
Hintaa tuli 20 euroa ja kolmisen tuntia parkkipaikalla. Homma ei ollut helpoin, autona punto.
Ajoitusmerkkiä joutui hiukan googlettamaan, menihän se muuten.
Olen vaihtanut myös useimpiin muihin merkkeihin, niin sanoisin että 1300e on täysin kohtuuton. Pitäisköhän itekkin perustaa korjaamo.. - Tylsä.tarina
Jäi nyt piiloon miten asia päättyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255