Miten huomauttaa huonosta käytöstavasta?

oujhn

Pinnallista tai ei, mutta haluaisin tehdä asialle jotain.

Puoliskoni syö suu auki ja maiskuttaa melko paljon, ilmeisesti huomaamattaan (ahmii vaikkei olisi kiire minnekään). Tämä ärsyttää minua, koska mielestäni hyviin tapoihin kuuluu syödä suu kiinni. Olen vähän aikaa sitten sanonut kerran kauniisti hänelle että toivoisin hänen kiinnittävän huomiota asiaan, ja hän lupasi yrittää. Muutosta ei ole kuitenkaan tullut. Muut käytöstavat hän kyllä hallitsee. Mitä siis pitäisi sanoa tai tehdä, että hän alkaisi pitää suun kiinni kun siellä on ruokaa? En halua tylyillä enkä loukata, mutta toivon tilanteen muuttuvan.

Vai pitäisikö minun vain tutkiskella itseäni, että miksen voi olla kiinnittämättä huomiota tähän "vikaan"? En siis kaipaa neuvoksi, että vaihda miestä. :) Kiitos asiallisista vastauksista.

-Emma-

188

33578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisa78

      Ymmärrän hyvin tilanteesi. Ei kuolemanvakava ongelma, mutta kiusallinen ja pitkässä juoksussa jopa harmittava. Ehdotan, että otat asian uudelleen puheeksi. Miehesi ei kenties ole ymmärtänyt asian merkitystä sinulle ensimmäisen keskustelun perusteella. Jos reaktio on negatiivinen, liiallisen puolusteleva tai agressiivinen, ei kannattane jatkossa viedä asiaa liian voimakkaasti eteenpäin. Testaa siis uudella keskustelulla hänen suhtautuminen.

      -Lisa-

      • *syöjä81*

        Minäkään en voi sietää ko. tapaa. Ällöttää jos joku maiskuttaa turpa leveellään.
        Itse ainaki huomauttaisin asiasta joka kerta..näin ainaki menee asia perille.
        Ihan niinku lapsellekki joka maiskuttaa.
        Oma poika maiskutti yhessä välissä koko ajan kunnes siitä myös huomautettiin yhtä ahkerasti niin se loppu.
        Miehethän on vähä niinku isoja lapsia ;)

        Jos mietin tilannetta et pitäs lähtee ulos syömään ni itse en ainaka lähtis moisen syöjän kanssa mihinkään!!! Häpeisin...


      • tuo mahtaa

        tarkoittaa...onko sen vastakohta lyhyessä juoksussa...vai keskipitkässä juoksussa asiat sujuu toisin...
        kolme neljäsosaa juoksuun tarvitaan sitten jo jotain muuta...käytä nyt vaan niitä vanhoja katokuuleniinkumutku.


      • Anonyymi

        Osta ukollesi liimatuubi, jolla voi kiinnittää tekarit paremmin kiinni, niin loppuu turhat maiskuttelut ja hölskyttelyt.


    • Mukukulti

      Kuvittele että miehesi on eksoottinen arabialainen, joilla on etiketin huippu maiskuttaa ja mässyttää mahdollisimman kovaäänisesti osoittaakseen että ruoka on herkullista.

      • JA VIELÄ

        Arabin kanssa avioliitossa ollut. Siellä myös syödään hyvin monet ruoat samalta lautaselta ja sormin ja välillä sormia nuollaan ja ruokaa käytetään liemikulhossa ja pyöritellään "palloja" esim riisistä. Revi siitä!!


      • voittaja12öä

        Teitä ei ilmeisesti olla moitittu.

        Moittiminen tulee suorittaa tästä lähtien
        julkisella paikalla suomi24.fi:n
        työntekijöihin.

        Sättikää oikein näyttävästi ja kuuluvasti.


    • ***

      oikein odotat?

      Sano nyt hyvänen aika jämäkästi, että lopeta tuo porsastelu, tai saat syödä muualla kuin ruokapöydässä. Ei tuollaista tarvitse kestää. Siinä menee omakin ruokahalu.

      Minua ainakin inhottaa kun joku vieläpä puhuu ruoka suussa niin, että mössöt ovat siinä nähtävillä.

      • Anonyymi

        Minusta ei ole mitää syytä puhua rakkaalleen noin ikävään sävyyn. Tapojen muuttaminen voi viedä aikaa ja toinen tuskin tahallaan haluaa ärsyttää. Molempien tulisi ymmärtää toisiaan ja parasta olisi, että toista käytöksellään ärsyttävä haluaisi muuttaa tapaansa mikäli vain mahdollista, ja toinen kärsivällisesti ja lempeästi auttaisi prosessissa vaikka nätisti muistuttelemalla.


    • kyseisellä tavalla

      syömään niin vaatii aikaa ja silloin tällöin huomauttamista.
      Ja voisit koittaa syödä samalla tavalla jos se siitä
      tajuaisi että ei kuulosta ja näytä hyvältä.

    • Simeon

      Suu kiinni ja syö...

      • önkassa työ ruokalsssa samm...

        tee puroa joka päivä ja jos maiskutus loppuu niin tee siten kunnon ruokka mitä joutuu pureskelee ja toivo että mässytys löppuu se on minudtakin todella inhottavaa...onko sementi mylly missä pyörii tavara kaikkien nähtävillä ja kuulyavilla...


    • maggi-53

      Jo vanha viisaus sano näin "jos haluat tutustua miehen paremmin
      niin vie hänet syömään ja niin kuin hän syö hän myös kohtele sinua"

      • maiskuttava koira

        kun parisuhteet ei kestä,tuollanen häiritsee?
        Aito rakkaus kyllä kestää maiskuttelun,se on hauskaa kun sen oikein tulkitsee.Elämässä voi tulla eteen vaikka joku sairaus,ja silloin vasta tajuaa,sen miten turhista asioista täällä naristaan.Rakkaus ei kyllä kuole,maiskutteluun,jos se on aitoa.


      • ei pelkästään miehet

        Minulla oli tyttöystävä, joka ryysti kaiken ruokansa, jopa lihapullat ja pihvit. Oli aivan kauheata kuunneltavaa, kun hän ravintolassa imaisi pihvistä palasen..."lurps". Mainitsin useasti asiasta hänelle ja tuloksena oli hänen pinnansa palaminen. Onneksi en ole hänen kansaan enää.


      • maiskutellen & herkutellen

        Maiskuttelee = nauttii seksistä. Kyllä mulle ainakin kelpais!


      • maggi-53
        ei pelkästään miehet kirjoitti:

        Minulla oli tyttöystävä, joka ryysti kaiken ruokansa, jopa lihapullat ja pihvit. Oli aivan kauheata kuunneltavaa, kun hän ravintolassa imaisi pihvistä palasen..."lurps". Mainitsin useasti asiasta hänelle ja tuloksena oli hänen pinnansa palaminen. Onneksi en ole hänen kansaan enää.

        ja kaiken sen jälkeen vielä röyhtäisee ....... niinkö ?


      • maiskutellen & herkutellen kirjoitti:

        Maiskuttelee = nauttii seksistä. Kyllä mulle ainakin kelpais!

        Itselläni on kokemus maailmalla liikkuvasta johtajasta, joka kotona porsasteli ruokaillessaan uskomattomasti. Siihen kuului maiskuttelu, ruuan paloitteleminen pieniksi palasiksi ennen ruokailun aloittamista, ruuan sekoittaminen (kuten aivan pienelle vauvalle tehdään), sormin syömistä, äänekäs röyhtäisy ruokapöydässä ja sitten vielä piereskely. Olin välillä äärettömän vihainen, useimmiten häpeissäni ja kauhistutti ajatus siitä minkälaisen kuvan hän antaa maailmalla suomalaisista. Suhde ei tietystikään päättynyt näihin huonoihin ruokailutapoihin, vaan siihen, että paljastui hänen patologinen narisitinen persoonallisuus. Ja se olisi taas ihan toisen kirjoituksen aihe.
        p.s.Seksi oli koko seurustelun ajan aivan jumalaista


      • ...
        maiskutellen & herkutellen kirjoitti:

        Maiskuttelee = nauttii seksistä. Kyllä mulle ainakin kelpais!

        pitääkö ne seksi jutut tuoda ruokapöytäänki??? siinähän menee itelläki ruokahalut,ku toinen syö ku porsas....hohhoijaa....mut tavansa kullakin kuka kestää ja kuka ei...siinäpä se.


    • jorma.-

      On todella ärsyttävää istua samassa pöydässä maiskuttajan lässyttäjän ahmijan kanssa .
      Tekisi mieli sanoa että eikö kotona ole opetettu miten syödään kunnolla eikä olla kuin sika .
      Sitten itse asiaan ihminen on tapojensa orja ja toisilla ne tavat on vaikeampia muuttaa .
      Sano miehellesi että ajattele miltä syömisesi kuulostaa esim vieraammassa porukassa missä ollaan syömässä eli aivan kauhealta. olisko paikalla harjoittelua syöminen suu kiinni vaikka ens aluksi 1 kertaa päivässä ja sit pikku hiljaa kokonaaan .

      • Maiskuttelija

        On todella ärsyttävää ja raivostuttavaa lukea ja joskus syödessä kuunnella kaltaisia perfektionisteja. Vaihda pöytää, niin minä ainakin teen jos kaltaisesi valittaja istuu pöytääni.


      • niin...
        Maiskuttelija kirjoitti:

        On todella ärsyttävää ja raivostuttavaa lukea ja joskus syödessä kuunnella kaltaisia perfektionisteja. Vaihda pöytää, niin minä ainakin teen jos kaltaisesi valittaja istuu pöytääni.

        jos sinua ärsyttää valittaminen, etkä siedä sitä, miksi muiden tarvitsisi sietää vain kiltisti maiskuttelua? Kyllä se uudessa porukassa antaa aivan erilaisen kuvan, jos syö siististi. Voisi täällä mualimassa ihmiset yrittää huomioida toisiaan paremmin.


      • Vielä kotona asuva.

        Kaikille ei opeteta kotona syömään nätisti. Meidän porukoilla ruokailu on ollut aina kiireinen, eikä syödessä ole juuri puhuttu.

        Siltikän en itse mässytä, ahmi, maiskuttele tms.
        Taisin sen tavan sitten oppia vasta ala-asteella.

        (olen aina ollut kateellinen perheille, joissa ruokailu sujuu helposti; terveellistä ja hyvää, kunnon pöytäkeskustelua, ei kiirettä,sännöllinen rytmi ym...)


      • jorma.-
        Maiskuttelija kirjoitti:

        On todella ärsyttävää ja raivostuttavaa lukea ja joskus syödessä kuunnella kaltaisia perfektionisteja. Vaihda pöytää, niin minä ainakin teen jos kaltaisesi valittaja istuu pöytääni.

        Vaikka maiskuttaja on kuinka mukava ja asiallinen kun ei syö . Otetaan koe tilanne firman kokous ja sen jälkeen lounas ihmiset vieraita toisilleen alkaa ruokailu tilanne ja maiskuttaja pääsee vauhtiin mitä nämä muut ihmiset ajattelevat ??? minä ajattelen siinä tilanteessa että kyseinen maiskuttaja vajoaa lapsen tasolle koska lapsihan maiskuttaa .
        eli mihin päätökseen tulemme kaikki johtuu
        lapsuudesta. tässä asiassa maiskuttaja ei ole aikuistunut .


    • sivistyksen mitta

      elää ja antaa muidenkin elää! Eri juttu jos joku tarkoituksella loukkaa,mutta sivistynyt ihminen ottaa etäisyyttä,eikä ala kouluttamaan,kyllä se kolahtaa aina kuitenkin joskus omaan nilkkaan kun muita lähtee muuttamaan.

    • ex-narisija

      vaihtaa tarvii,jos joku piirre ärsyttää sillä kun tarpeeksi näyttää että häpeää,mies kyllä lähtee.Ensin salaa ja sitten lopullisesti,näin siinä lopulta voi käydä.Annan kaikkien kukkien kukkia,elämä opetti minuakin.Ikävä on maiskuttajaa,mutta hänellä on jo sellainen joka ei häpeä,ja arvostele vaan rakastaa,minä en osannutnyt osaisin mutta myöhäistä on.

      • Mulla oli samanlainen akka...

        Mulla oli kanssa akka. Narisi, kitisi, valitti mikään ei koskaan ollut hyvä. Kettuunnuin ihan tosissaan siihen touhuun. Piti taistella koko ajan. Väsyin koko hommaan.

        Ero tuli, eikä ole yhtään ikävä sitä valittajaa! Joka päivä jokin oli niin huonosti.

        Nyt haluaisin löytää naisen jonka kanssa vois vaan rakastaa, rakastaa ja rakastaa eikä niuhottaa turhasta. On niin kauhia ikävä syliin...


      • oot ällö
        Mulla oli samanlainen akka... kirjoitti:

        Mulla oli kanssa akka. Narisi, kitisi, valitti mikään ei koskaan ollut hyvä. Kettuunnuin ihan tosissaan siihen touhuun. Piti taistella koko ajan. Väsyin koko hommaan.

        Ero tuli, eikä ole yhtään ikävä sitä valittajaa! Joka päivä jokin oli niin huonosti.

        Nyt haluaisin löytää naisen jonka kanssa vois vaan rakastaa, rakastaa ja rakastaa eikä niuhottaa turhasta. On niin kauhia ikävä syliin...

        peiliin! Jos ämmällä on sanomista, niin ei se sitä tyhjästä nyhjäse.

        Sun kaltaisesi itsekkäät idiootit ei kertakaikkiaan tajua että hyvät tavat on nimenomaan toisten ihmisten huomioon ottamista sekä tervettä sosiaalista käytöstä eikä mitään
        'ahdasmielisten nipottajien' keksimiä vittumaisia rajoituksia

        Toivottavasti saat ämmäksesi sellasen 'sika pellossa'-irmelin että se ei ainoastaan mässytä, lässytä, lussuta ja piere ja spontaanisti röyhtäile pöydässä vaan vaihtaa alushousunsakin korkeintaan kerran viikossa ja sukat vielä harvemmin.

        Siinä sulle tasoisesi ämmä.


      • taina
        Mulla oli samanlainen akka... kirjoitti:

        Mulla oli kanssa akka. Narisi, kitisi, valitti mikään ei koskaan ollut hyvä. Kettuunnuin ihan tosissaan siihen touhuun. Piti taistella koko ajan. Väsyin koko hommaan.

        Ero tuli, eikä ole yhtään ikävä sitä valittajaa! Joka päivä jokin oli niin huonosti.

        Nyt haluaisin löytää naisen jonka kanssa vois vaan rakastaa, rakastaa ja rakastaa eikä niuhottaa turhasta. On niin kauhia ikävä syliin...

        voi kuule meneppä vaan katsomaan sinne peiliis vai onko enää peiliäkkään kun viisas kaverisi taisi jättää sut ypö yksinään...otti omat kamansakki ku ei tosiaankaan enää jaksanut katella sua....et vedäppä siitä huumulia...heh..heh.


      • Anonyymi
        oot ällö kirjoitti:

        peiliin! Jos ämmällä on sanomista, niin ei se sitä tyhjästä nyhjäse.

        Sun kaltaisesi itsekkäät idiootit ei kertakaikkiaan tajua että hyvät tavat on nimenomaan toisten ihmisten huomioon ottamista sekä tervettä sosiaalista käytöstä eikä mitään
        'ahdasmielisten nipottajien' keksimiä vittumaisia rajoituksia

        Toivottavasti saat ämmäksesi sellasen 'sika pellossa'-irmelin että se ei ainoastaan mässytä, lässytä, lussuta ja piere ja spontaanisti röyhtäile pöydässä vaan vaihtaa alushousunsakin korkeintaan kerran viikossa ja sukat vielä harvemmin.

        Siinä sulle tasoisesi ämmä.

        👍🏽


      • Anonyymi
        oot ällö kirjoitti:

        peiliin! Jos ämmällä on sanomista, niin ei se sitä tyhjästä nyhjäse.

        Sun kaltaisesi itsekkäät idiootit ei kertakaikkiaan tajua että hyvät tavat on nimenomaan toisten ihmisten huomioon ottamista sekä tervettä sosiaalista käytöstä eikä mitään
        'ahdasmielisten nipottajien' keksimiä vittumaisia rajoituksia

        Toivottavasti saat ämmäksesi sellasen 'sika pellossa'-irmelin että se ei ainoastaan mässytä, lässytä, lussuta ja piere ja spontaanisti röyhtäile pöydässä vaan vaihtaa alushousunsakin korkeintaan kerran viikossa ja sukat vielä harvemmin.

        Siinä sulle tasoisesi ämmä.

        Osta lortto Thaimaasta, sille ei tartte mitään opettaa, sille onko kotona opetettu, mikä on rahan arvo!


    • SUU1

      Minun ainakin on auottava päätä suun
      paikalta, kun syön!

      • ruokaluukku

        suuta on auottava, että sinne saa laitettua jotain pureksittavaa. Mutta kun ruoka on jo siellä, niin ei ole pakko mäyhätä ja mässyttää suu auki. Ruoan voi pureksia pitämällä suun kiinni, mikä tarkoittaa huulten yhdessä pitämistä niin, ettei lähellä olijoiden tarvitse nähdä ruokamössön pyöriskelevän suussa eikä myöskään tarvitse kuulla järkyttävää mässyttelyä ja maiskuttelua.


      • Oolofi

        En tajua miten voi syödä suu kiinni tai suu auki. Käsittääkseni suuhun ruokaa laitettaessa suu aukaistaan ja pureskellessa suu on kiinni, muutenhan se ruoka ei pysyisi siellä.

        Aikamoista juttua täällä. höhö


    • Kanssakärsijä

      voi hyvänen aika! Tähän päivään asti olen luullut että olen ainoa ihminen maan päällä joka kärsii puolison huonoista ruokailutavoista. Vaimoni pitäisi olla hyvästä perheestä, mutta hän eikä hänen veljensäkään ole kuulleet mitään ruokailutavoista. Kamalaa meteliä pitävät kaikki tyynni ja minä olen ainoa joka siitä kärsii. Eikä se mene ohi vaikka olen yrittänyt siedättää itseäni vuosikausia.

    • syö ruista!

      huonotapa

    • tuntematon

      miehesi luultavasti tuntee sinut ja omat syömistapasi hyvin. ja ymmärteekseni sinä et itse maiskuta. kun olette yhdessä syömässä: maiskuta suullasi ja pureskele ruokaa suu auki, ei kuitenkaan liian räikeästi ettei hän luule sitä loukkaukseksi. parhaimmillaan hän huomaa maiskutukseni, mutta ei tajua sitä sinun antamaksi vihjeeksi jä tämän seurauksena huomaa, että maiskutus on hieman ronski tapa. toisaalta, miehet harvoin huomaavat mitään, eli voi olla että puhe on paras tapa :)

    • ruista!

      see

      • taina

        se miehen tiellä pitää...siis ruista ranteeseen! jeah!


    • young dirty bastard

      Anna miehesi syödä miten hän syö ja keskity tärkeämpiin asioihin!!!

    • Kaikenlaista

      Kyllä jokaisen on opittava tavoille. Esim. kahvin hörppiminen ääneen on sivistymätöntä. Olen huomannut, että sellaisilla työpaikoilla, joissa on ollut koulutetumpaa väkeä, pöytätavatkin ovat siistejä. Tavalliset pulliaiset ovat selvästi lähempänä sikoja. PUHUMINEN ruokapöydässä olisi myös syytä opetella niin, ettei sylki tai ruoka lennä suusta. Oletteko huomanneet kuinka paljon ihmisiltä lentää sylkeä puhuessa? Se voi lentää toisen ruokaan. Pitäisikö säätää pakollisiksi samanlaiset suu- hengityssuojat kuin kirurgeilla?

      • koulutetuista

        että ovat itsekeskeisiä paskiaisia jotka pitävät itseään parempina kuin muut, koska muut eivät heitä arvosta. Ja se arvostamattomuus johtuu siitä että mitään ei opi kirjoja lukemalla vaan tekemällä. Tätä perus asiaa eivät kouluviisaat ymmärrä eikä osaa. Sitten niiden pitää keskittyä johonkin epäolennaiseen jotta voivat pönkittää omaa paremmuuttaan. Vai ostaisitko arkkitehdin tekemän vai kirvesmiehen tekemän talon? Hyvin koulutetuille pitäis todella säätää ne hengitys-suojat ja niin tehokkaat ettei ääni kulkisi läpi.


      • suutari pysyköön lestissään..
        koulutetuista kirjoitti:

        että ovat itsekeskeisiä paskiaisia jotka pitävät itseään parempina kuin muut, koska muut eivät heitä arvosta. Ja se arvostamattomuus johtuu siitä että mitään ei opi kirjoja lukemalla vaan tekemällä. Tätä perus asiaa eivät kouluviisaat ymmärrä eikä osaa. Sitten niiden pitää keskittyä johonkin epäolennaiseen jotta voivat pönkittää omaa paremmuuttaan. Vai ostaisitko arkkitehdin tekemän vai kirvesmiehen tekemän talon? Hyvin koulutetuille pitäis todella säätää ne hengitys-suojat ja niin tehokkaat ettei ääni kulkisi läpi.

        Arkkitehdin tehtävähän onkin s u u n n i t e l l a taloja, eikä t e h d ä niitä. Tekemiseesn riittää vähempikin koulutus. Kaksi kertaa kannatta miettiä, ennekuin ostaa kirvesmiehen s u u n n i t t e l e m a a taloa -ellei itse satu olemaan kyseinen kirvesmies ja tietämään, että tietää, mitä tekee suunitellessaan..


    • glöfgö

      hänhän lupasi yrittää.........mitä oikein vaadit? Pitäisikö sinunkin yrittää.......suvaita?

    • joo...........................

      menkää itteenne ennenku moititte toisia...Ootteko ajatellu ite mitä teitin syömisestä ajatellaan. Jokainen tallaa tavallaan...ei kande puuttua pikkuasioioihin. Jos rakastaa puolisoaan, niin pitää hyväksyä hänet vikoineen päivineen. Jos ei hyväksy, ni sillon on paras erota ja tallata omia teitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen!

      • meikämanne

        En voi sietää mässyttäviä ihmisiä. Olen monesti ihmetellyt, että eikö ihmisille kotona opeteta, että syödään suu kiinni!! Aivan järkyttävää kuunnella jatkuvaa mussutusta, ja purkkaakin mässätään niin, että karsea lussutus kuuluu vaikka kuinka kauas.

        En voi käydä elokuvissakaan kuin päivänäytöksissä, joissa on hyvin vähän ihmisiä, koska "elokuvanautintoni" on sitä, että joudun kuuntelemaan jatkuvaa mussutusta, rouskutusta ja lässytystä joka puolelta. Myönnän, että asia on minulle itselleni todella suuri ongelma, koska ajaudun tilanteessa monesti niin järkyttävään raivoon, että tekisi mieli kuristaa ko. ihminen. Tai edes sanoa, että eikö hänelle ole kotona opetettu, miten syödään. Mutta ei sitä näköjään suurimmassa osissa koteja opeteta.

        Toivoisin, ettei asia ärsyttäisi minua niin suunnattomasti, koska se on NIIN raivostuttavaa, olisihan helpompaa itsellenikin kun pystyisin olemaan niin, etten kiinnittäisi asiaan mitään huomiota. Mutta kun en pysty.


      • teikätane
        meikämanne kirjoitti:

        En voi sietää mässyttäviä ihmisiä. Olen monesti ihmetellyt, että eikö ihmisille kotona opeteta, että syödään suu kiinni!! Aivan järkyttävää kuunnella jatkuvaa mussutusta, ja purkkaakin mässätään niin, että karsea lussutus kuuluu vaikka kuinka kauas.

        En voi käydä elokuvissakaan kuin päivänäytöksissä, joissa on hyvin vähän ihmisiä, koska "elokuvanautintoni" on sitä, että joudun kuuntelemaan jatkuvaa mussutusta, rouskutusta ja lässytystä joka puolelta. Myönnän, että asia on minulle itselleni todella suuri ongelma, koska ajaudun tilanteessa monesti niin järkyttävään raivoon, että tekisi mieli kuristaa ko. ihminen. Tai edes sanoa, että eikö hänelle ole kotona opetettu, miten syödään. Mutta ei sitä näköjään suurimmassa osissa koteja opeteta.

        Toivoisin, ettei asia ärsyttäisi minua niin suunnattomasti, koska se on NIIN raivostuttavaa, olisihan helpompaa itsellenikin kun pystyisin olemaan niin, etten kiinnittäisi asiaan mitään huomiota. Mutta kun en pysty.

        Leffateattereiden äänentoistoa onkin turha mainostaa niin kauan kuin siellä riittää niitä märehtijöitä, pussien kahistelijoita, kassien puhistelijoita jne. Kerrankin jouduin soittamaan kaverille kesken näytöksen ja avautumaan ihmisten huonoista tavoista. Ja sitten joku öykkäri takanani alkoi potkia istuintani!!!!!!!!


    • syitä...

      Kuinka olet kestänyt sellaista aikaisemmin..miksi se on alkanut häiritsemään juuri nyt..onko se teko syy..siihen että et enään välitä tai rakasta puolisoasi...jostain se syy on keksistävä että eroon pääset!

    • Menkää...

      ...Esim ravintolaan syömään ystävienne kanssa... osaako hän silloin pitää suunsa kiinni syödessään.
      jos osaa niin hän tekee sitä sinun kiusaksi kotona.. ;)

    • Isommat ongelmat

      Pitääkö aina puoliskon olla niin täydellinen, ethän itsekään ole. Mitähän kaikkea puoliskosi sinusta voisi sanoa mieti sitä! Noin pienen ongelman voi hetkessä korjata jos haluaa. Mutta tuleeko tilalle sitten toinen pikku juttu joka sinua alkaa vaivaamaan ja johon haluat muutoksen?

    • Emmi84hki

      Jos ei kerran puhe auta niin mikä sitten :o Matki poikaystävääsi jonkin aikaa ns. "vittuiluksi" samoin tavoin kun hän syö pöydässä. Katso kiinniittääkö mtn huomiota ruokakäytöstapoihisi. Luulisi siitä jo huomaavan millaista possuilua se on. Itse kyllä rääkäsen aina suoraan ja osuvasti jos jtn sanottavaa on. En ala hienostelemaan, varsinkaan tuollaisen asian suhteen! Miehille pitää olla jyrkkä tietyissä asioissa ;D

    • Mä vaan

      Meillä on sama juttu paitsi että isäni maiskuttaa. Joskus on jopa pakko odotta että isä on syönyt. Se on todella ällöttävää. Äitini on siitä huomauttanut mutta sama jatkuu.

    • salixpolaris

      pistä äitisi tai hänen äitinsä huomauttamaan asiasta,

    • jos on lusikalla annettu

      Mietin tätä usein. Avomieheni on ahmimisen, ruokapöydässä tungeksimisen jne lisäksi muissakin asioissa sivistymätön; ei osaa kohteliaisuuksia, kuten ovien avaaminen naiselle, "naiset ensin"- asenne puuttuu, paskaset kuteet niskassa sisällä sohvilla jne ja suuttuu, kun tarjoan alle suojaa, ettei paikat likastuisi. Ei osaa pyytää pöydässä, vaan kourii kamaa muiden lautasten yli itselleen, siksipä säästän itseäni ja katan usein "noutopöydän". No, on isänsä poika varmaan, kun isän kanssa kaksin kasvanut. Olen kyllä opettanut ja jatkan varmasti vielä, vaan voihan se olla, että muuten kivat tyypit menettävät mahdollisuutensa toisiinsa näiden asioiden johdosta. Pitäisikö pysyä lestissään ja olla sellaisen kanssa, jolla on ns samat tavat? Ehkä?

      • elämä opettaa

        minäkin oli,niuhotin kaikesta,lopulta mies lähti.Nyt olen yksin ja hienot pöytätavat saa olla,syön jopa suoraan kattilasta,kun ei itselle halua kattaa hienoa pöytää.Reviiri on jokaisella ja sen muistan lopun ikääni nyt.


      • Ei ruokahalua...

        Samaa sikailua ja ahmimista olen todennut ystäväni luona.
        En voi istua samassa ruokapöydässä ystäväni miehen kanssa,
        hän nimittäin ahmii äänekkäästi, maiskuttaa ja ikäänkuin murisee syödessään.
        Hän lapioi ruokaa suuhunsa siihen tahtiin, ettei ehdi edes pureskella.
        Ruokien kurkottelu muiden ruokailijoiden lautasten ylitse, likaisten hihojen hipoessa ruokia, on oksettavaa.
        Tämä mies ehtii ahmia kolme annosta, muiden vasta aloitettua ruokailunsa.
        Kun mies sitten on ahtanut itsensä täyteen, hän röyhtäilee 'komeasti' ja nousee pöydästä, muiden vielä syödessä.
        Sohva nähtävästi kutsuu häntä, ja kauas kaikuu mahtava pierusarja...
        ...toivottaen hyvää ruokahalua meille muille?


    • oujhn

      Huh, miten vilkasta keskustelua ja "keskustelua". ;)

      Täytyypä vähän täydentää ja täsmentää...
      Mieheni ei siis sikaile, vaan tosiaan on muuten käytöstavoiltaan normaalin sivistynyt ja huomaavainen, eikä ilmeisesti vain huomaa maiskuttavansa. Siksi en halua itsekään turvautua mihinkään julmiin ja loukkaaviin keinoihin, kuten toisen matkimiseen. En todella halua pilata suhdetta tällaisella asialla enkä olla mikään hirveä akka jolle ei kelpaa mikään. Tämän olisi varmaan helposti ymmärtänyt aloitusviestistäkin, jos olisi halunnut ymmärtää. :)

      Ehkä ongelma tosiaan onkin enemmän minun korvieni välissä kuin itse maiskutuksessa. Tämä vastauksena niille, jotka _asiallisesti_ kyselivät, miksi asia vaivaa vasta nyt ja juuri nyt. Tapa on varmaan aina hieman ärsyttänyt minua, mutta "tullut pintaan" nyt kun odotan esikoistamme, jolle aion kyllä opettaa, että suu pidetään kiinni kun siellä on ruokaa. Ehkäpä mies oppii samalla...

      Perimmiltään kai tässä on kyse sellaisista asioista kuin
      Kuka määrittää hyvät tavat? Ovatko ne universaaleja (eivät) tai edes suomalaisille yhteisiä (jossain määrin)?
      Paljonko toisen elämään saa puuttua hyviin tapoihin vedoten?
      Miksi sinänsä merkityksettömät tavat alkavat usein ärsyttää pidemmän päälle parisuhteessa?
      Miksi juuri naisia (siltä ainakin tuntuu) nämä pienet "viat" ärsyttävät enemmän ja he yrittävät kouluttaa puoliskoaan? Ärsyttääkö miehiä yhtä lailla jotkin heidän naistensa tavat ja ovatko miehet vain suurpiirteisempiä kuin naiset kun eivät huomauta näistä tavoista?

      Miten tulla mieheksi tässä asiassa?? :D

      Ehkä teen kuten joku täällä neuvoi: Mies lupasi yrittää muuttaa tämän tavan, joten minä yritän suvaita... Miestä en tosiaan aio vaihtaa enkä halua ajaa pois luotani käytökselläni.

      Mietelauseeksi:
      "Sellaista ihmistä ei olekaan, jossa olisi kaikki ne ja vain ne ominaisuudet, jotka minä haluan."

      • Nimetön

        Olet fixu nainen ja tuo mietelauseesi olisi hyvä itsekin muistaa. Niinhän se tosiaankin lienee, että yhteen pakettiin ei useinkaan saa vain ja ainoastaan toivomaansa. Miten paljolti sitten antaa ns. pienten asioiden vaikuttaa kaikkeen, jos toinen on muissa kohdin hyvä ja paikkansa ansainnut, se onkin täysin oma valinta.

        Kaikesta päätellen sinulla ei tule olemaan ainakaan tylsää. Käännät kohta tämän koko jutun nauruksi mielessäsi ja se näkyy ensi kerralla, kun ruokailette saman pöydän ääressä...että on siinä miehessä vielä jotain niin luolamiesmäisen primitiivistäkin :)


      • ja sen torjunta

        Moni kirjoittaja tuntui vastaavan yleisesti maiskutukseen, ei niinkään sinun miehesi maiskutukseen.

        Mitäpä jos ottaisit asian uudelleen puheeksi miehesi kanssa, jos hän ei ilmeisesti vain huomaa maiskuttavansa. Osaat hienovaraisena ihmisenä varmasti korostaa, että hän on muuten todella ihana, huomaavainen ja hyväkäytöksinen. Se pehmentää sanomaa. Voithan aina pyytää miestäsi vastaavasti kertomaan, jos hän haluaa sinulta muutosta joihinkin ärsyttäviin tapoihisi. Jokaisellahan meistä on jokin muita ärsyttävä tapa.

        Toisaalta raskausaikakin on voinut tehdä sinusta herkemmän, jos et kerran ole ihan varma, ovatko miehesi syömätavat aiemmin häirinneet sinua.

        Ja kun tulit kysyneeksi, niin kyllä osaa meistä miehistäkin ärsyttää, jos nainen maiskuttaa. Paitsi jos on kyse sek*istä.


      • kanssakärsijä

        Voisithan vedota vaikka raskauteen että; Kuule rakas, mulla on nyt hieman hermot kireellä näitten hormoonien kanssa, voisitko yrittää kiinnittää huomiota ruokatapoihisi? Ja ottaa esille myös tulevan lapsen, ja isän esimerkin ruokapöydässä.. ;)

        Mun anoppi pitää ruokapöydässä sellaista meteliä, että olin aluksi järkyttynyt, ja sitten ei pokka meinannut pitää kun äänet oli jotain uskomatonta.. Miten jonkun leuat voikin käydä sitä tahtia :D

        Hävetti lähteä sen kanssa häihin tai muihin tilaisuuksiin kun lähellä istuvat ihmiset katseli vaivaantuneena muualle päin kun mamma aloitti ruokailun.

        Nyt siihen lässytykseen ja rouskutukseen on jo tottunut, ja koska ei anopissa muuta vikaa niin olen asian täysin hyväksynyt. Eri asia jos kyse olisi puolisosta, sitä en kyllä kestäisi.

        Kerran oli muuten pokassa piteleminen kun eräs pikkutyttö sanoi anopille että suu täytyy pitää kiinni kun syö, eikä saa maiskuttaa noin isosti! :)

        Onnea vauvasta!


      • kysyn vaan
        kanssakärsijä kirjoitti:

        Voisithan vedota vaikka raskauteen että; Kuule rakas, mulla on nyt hieman hermot kireellä näitten hormoonien kanssa, voisitko yrittää kiinnittää huomiota ruokatapoihisi? Ja ottaa esille myös tulevan lapsen, ja isän esimerkin ruokapöydässä.. ;)

        Mun anoppi pitää ruokapöydässä sellaista meteliä, että olin aluksi järkyttynyt, ja sitten ei pokka meinannut pitää kun äänet oli jotain uskomatonta.. Miten jonkun leuat voikin käydä sitä tahtia :D

        Hävetti lähteä sen kanssa häihin tai muihin tilaisuuksiin kun lähellä istuvat ihmiset katseli vaivaantuneena muualle päin kun mamma aloitti ruokailun.

        Nyt siihen lässytykseen ja rouskutukseen on jo tottunut, ja koska ei anopissa muuta vikaa niin olen asian täysin hyväksynyt. Eri asia jos kyse olisi puolisosta, sitä en kyllä kestäisi.

        Kerran oli muuten pokassa piteleminen kun eräs pikkutyttö sanoi anopille että suu täytyy pitää kiinni kun syö, eikä saa maiskuttaa noin isosti! :)

        Onnea vauvasta!

        hellanlettas et oikein vanhoja ihmisä neuvotaan,mihin on hävinny käytöstavat.Tosi sydämetöntä.


      • kanssakärsijä
        kysyn vaan kirjoitti:

        hellanlettas et oikein vanhoja ihmisä neuvotaan,mihin on hävinny käytöstavat.Tosi sydämetöntä.

        Ei anoppi mikään vanha ole, 50-vuotias.

        Lasten suustahan se totuus yleensä tulee, vai mitä ihmettä tarkoitit tuolla "hellanlettas et oikein vanhoja ihmisä neuvotaan,mihin on hävinny käytöstavat.Tosi sydämetöntä. "?


      • se siit
        kanssakärsijä kirjoitti:

        Ei anoppi mikään vanha ole, 50-vuotias.

        Lasten suustahan se totuus yleensä tulee, vai mitä ihmettä tarkoitit tuolla "hellanlettas et oikein vanhoja ihmisä neuvotaan,mihin on hävinny käytöstavat.Tosi sydämetöntä. "?

        viiskymppiselläkin voi olla jo hengenahdistusta,ja silloin on välillä suu auki syötäessä,myös kaikenlaista kremppaa eli antakaa jo olla rauhassa ja opettakaa lapsia käytöstavoille.
        Lapset katsoo mallin vanhemmista,eli vielä kerkee.Ei lapset tiedä esm.viiskymppisen vaivoista,eikä mummit teeskentele jos ahistaa.


      • sama kärsii
        se siit kirjoitti:

        viiskymppiselläkin voi olla jo hengenahdistusta,ja silloin on välillä suu auki syötäessä,myös kaikenlaista kremppaa eli antakaa jo olla rauhassa ja opettakaa lapsia käytöstavoille.
        Lapset katsoo mallin vanhemmista,eli vielä kerkee.Ei lapset tiedä esm.viiskymppisen vaivoista,eikä mummit teeskentele jos ahistaa.

        Nyt sä taidat kyllä kiusata? Ja jos kirjoitat ihan tosissasi niin ei taida tuo luetun ymmärtäminen olla ihan kohdillaan..

        Kyllä meidän mummu on syönyt noin koko ikänsä, että ei ole mitään hengenahdistusta tms. selittämässä huonoa tapaa. Kukaan ei vaan häntä ole opettanut syömään sivistyneesti, enkä sitä aio tehdä minäkään kun ei ole kerran tähän päivään oppinut.

        Ja meidän lapset ei siitä lässyttämisestä ole ikinä hänelle sanaakaan pukahtaneet, vaikka minulta ovat siitä kysyneetkin. Että semmosta.


      • ++++++++++
        sama kärsii kirjoitti:

        Nyt sä taidat kyllä kiusata? Ja jos kirjoitat ihan tosissasi niin ei taida tuo luetun ymmärtäminen olla ihan kohdillaan..

        Kyllä meidän mummu on syönyt noin koko ikänsä, että ei ole mitään hengenahdistusta tms. selittämässä huonoa tapaa. Kukaan ei vaan häntä ole opettanut syömään sivistyneesti, enkä sitä aio tehdä minäkään kun ei ole kerran tähän päivään oppinut.

        Ja meidän lapset ei siitä lässyttämisestä ole ikinä hänelle sanaakaan pukahtaneet, vaikka minulta ovat siitä kysyneetkin. Että semmosta.

        kirjoittele kun jo älyäni alat arvostelemaan????


      • hyvästi
        sama kärsii kirjoitti:

        Nyt sä taidat kyllä kiusata? Ja jos kirjoitat ihan tosissasi niin ei taida tuo luetun ymmärtäminen olla ihan kohdillaan..

        Kyllä meidän mummu on syönyt noin koko ikänsä, että ei ole mitään hengenahdistusta tms. selittämässä huonoa tapaa. Kukaan ei vaan häntä ole opettanut syömään sivistyneesti, enkä sitä aio tehdä minäkään kun ei ole kerran tähän päivään oppinut.

        Ja meidän lapset ei siitä lässyttämisestä ole ikinä hänelle sanaakaan pukahtaneet, vaikka minulta ovat siitä kysyneetkin. Että semmosta.

        ,enhän ole sinusta enkä sinun lapsista kertonut,en edes tunne,miten sinä voi otta itseesi,tämähän on yleistä keskustelua,joten ei ole ollut sinun kiusaamisesta kysymys,eihän tänne uskalla enää tulla kun alat syyttämään,saahan täällä keskustella ilman sinun lupaa,mietippä vähän,karkotat muut pois.


      • nainen5

        kirjoituksesi tänne nettiin miehellesi niin huomaa miehesikin millainen olet.


      • ärsyttää.....

        Minua ärsyttää jos joku syö omenaa suurilla haukkauksilla tai rouskuttaa näkkäriä.


      • kohtalontoveri
        ärsyttää..... kirjoitti:

        Minua ärsyttää jos joku syö omenaa suurilla haukkauksilla tai rouskuttaa näkkäriä.

        Totta, niin totta! Omena pitää kuoria hampailla niin hitaasti, että varmasti pääsee hiiren häihin! Näkkärinkään rouskutus ei kuulu, kun jättää sen kielen alle liukenemaan kuin jälkiruokanitron.


      • lurps

        Minua myös ärsyttää _suunnattomasti_ seurustelukumppanini syömis- ja juomistyyli. Näen suorastaan punaista.. Hotkiminen, hampaiden kaliseminen yhteen purressa (tämän melkein ymmärtäisi, jos olisi tekarit, mutta kun ei ole), kieli tulee ulos suusta samalla, kun suu aukeaa ruokaa varten (on muuten hankalaa - nimim. oli pakko itse kokeilla kuinka onnistuu). Huomauttanut olen - vaihtelevalla menestyksellä (kieli taitaa jopa tätä nykyä kestää suussa).

        Olutta varsinkin on pakko kiskaista puolikas pullo tai tölkki suuhun kerralla (klunksklunks). Perustelin jopa, minkä takia ko. juomatyyli ärsyttää (tunsin erään alkoholistin, jolla oli hyvin paljon sama tyyli juoda), mutta tähän ei ole tullut mitään muutosta. Olut on sitä paitsi hyvää - miksi se pitää kiskoa valon nopeudella? Eihän sitä ehdi edes maistella?


    • eetu 2

      Kyllä on suuret murheet sinunkin liitossasi. Äijä syö ja mussuttaa.Otan osaa.

      • Anonyymi

        Olut täytyy ryypätä välittömästi kun on valmius, puoli litraa kahdella huikalla. Päälle ankarat röyhtäykset ja pieru.

        Eikä muuta Ku odottaa kännin nousua!


    • Ouks

      Tuttu juttu tuo syömisjuttu..kyll sen verran voit sanoa miehellesi,ett kuullostaa kauhialta tuo sun mässyttäminen..jos loukkaantuu,oma on häpiänsä..kyll mä ainaksin haluan,ett mulle sanotaan jos joku mussa ärsyttää,Asian voi sanoa kauniisti eikä rumasti töksäyttäen..minä taas huomautin nyt tosin jo ex-kumppanille hänen ainaisesta syömisestään. Jatkuvasti piti olla mussuttamassa jotain..Painoa jo tullu reippaasti yli 20 kg:a,kolestroliarvot huippulukemissa yms...en kerta kaikkiaan kestäny sitä ku toinen syö koko ajan ja ISOJA määriä kerralla..siinäpähän syö nyt keskenään,LIHOO ja hampaat menee...

      • ex-narisija

        alko paukuttelemaan,kesken keskustelujemme,mutta vasta jälkeenpäin huomaan,hän oli löytäny paremman,se siitä.Pukutelkoon nyt rauhassa,niin teen minäkin.


    • dyyppi.

      En kestä istua samassa pöydässä jonkun kanssa, joka maiskuttelee ja mussuttelee äänekkäästi. Mutta ymmärrän sen, ettei toinen voi mitään sille jos ei pysty nielemään ruokaa ellei saa jotain nestettä, vaikka se kuulostaakin vastenmieliseltä mässyttämiseltä.

      Ei tuohon kai neuvoja ole. Voit pyytää että hän söisi rauhallisemmin ja pureskelisi suu kiinni. Kuitenkin siinä kiirehtimisessä on se vaara että puree itseään. Voit vedota vaikkapa siihen. Tai sitten et vain syö hänen kanssaan samaan aikaan. Selität syyn, ja hänen on pakko ymmärtää jollei halua muuttaa tapojaan.

      • Uusperheen äiti

        Täällä kärsitään samasta asiasta. Kyseessä 15 v mieheni poika, joka syödessäänn maiskuttaa ja pitää aivan uskomattomia ääniä. Kuin olis kauhea kiire syödä, vaikkei ole. Jos tämän pojan syömistä kuuntelis silmät kiinni niin voisi kuvitella vastaavia ääniä kuuluvan makuuhuoneesta. Siihen kuuluu myös kova ininä ja vikinä. Pojan isä ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Tuntuu aivan hassulta syödä, kun poika ääntelee eikä ruokapöydässä juuri muita ääniä tai puhetta ole yleensä.. Mikä avuksi ?


      • kokemusta8

        Ruuan ryystäminen, maiskuttelu ja muutenkin kiireinen syöminen on terveysriski. Suoliston prosessit ovat anaerobisia, mussutettaessa ruuan mukana menee ilmaa mahalaukkuun. Ylimääräinen happi käyttäytyy suolistossa agressiivisesti ja oireet ovat samat kuin ns keliaakikoilla...... onhan se tietysti hienompaa sanoa että sairastaa keliakiaa kuin että ryystää ruokansa....
        Jo ammoin sanotiin että joka ruokansa hotkii se akkaansa potkii... omapahan on vatsansa ja suolistosyöpävaara kasvaa..


      • vielä kerran
        kokemusta8 kirjoitti:

        Ruuan ryystäminen, maiskuttelu ja muutenkin kiireinen syöminen on terveysriski. Suoliston prosessit ovat anaerobisia, mussutettaessa ruuan mukana menee ilmaa mahalaukkuun. Ylimääräinen happi käyttäytyy suolistossa agressiivisesti ja oireet ovat samat kuin ns keliaakikoilla...... onhan se tietysti hienompaa sanoa että sairastaa keliakiaa kuin että ryystää ruokansa....
        Jo ammoin sanotiin että joka ruokansa hotkii se akkaansa potkii... omapahan on vatsansa ja suolistosyöpävaara kasvaa..

        pitänee jo uakoa.Ja en ole kiusannut ketää kun olen kertonut täällä mielipiteitäni,saahan täällä kertoa,enkä ole loukannu ketään,olen kertonut vaan omista kokemuksista ja tuo hellanlettas on vaan sellanen tapani ketoa ei missään negatiivisessa mielessä.Mukavaa viikonloppua ja harvoin voi jutella näin kauan täällä ilman että tulee riitoja.Kiitos.


      • ärsyyntynyt
        Uusperheen äiti kirjoitti:

        Täällä kärsitään samasta asiasta. Kyseessä 15 v mieheni poika, joka syödessäänn maiskuttaa ja pitää aivan uskomattomia ääniä. Kuin olis kauhea kiire syödä, vaikkei ole. Jos tämän pojan syömistä kuuntelis silmät kiinni niin voisi kuvitella vastaavia ääniä kuuluvan makuuhuoneesta. Siihen kuuluu myös kova ininä ja vikinä. Pojan isä ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Tuntuu aivan hassulta syödä, kun poika ääntelee eikä ruokapöydässä juuri muita ääniä tai puhetta ole yleensä.. Mikä avuksi ?

        Meil myös sama ongelma,mieheni 15 vuotias poika pitää myös ukomatonta ääntä syödessään ja "makaa" puoliks pöydäl,tosi ällöä kuunneltavaa ja katsottavaa.


      • ....
        Uusperheen äiti kirjoitti:

        Täällä kärsitään samasta asiasta. Kyseessä 15 v mieheni poika, joka syödessäänn maiskuttaa ja pitää aivan uskomattomia ääniä. Kuin olis kauhea kiire syödä, vaikkei ole. Jos tämän pojan syömistä kuuntelis silmät kiinni niin voisi kuvitella vastaavia ääniä kuuluvan makuuhuoneesta. Siihen kuuluu myös kova ininä ja vikinä. Pojan isä ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Tuntuu aivan hassulta syödä, kun poika ääntelee eikä ruokapöydässä juuri muita ääniä tai puhetta ole yleensä.. Mikä avuksi ?

        jokin sairauskin kysymyksessä...pakko oireet ym.kannattais kysellä vähän lääkäriltä.ajattelin vain....?


    • ex-narisija

      vastaa kun sinne huudetaan,voi olla että on muutakin nyt eli miehenkin mielestä,ei ole kaikki ok!

    • HeNu-88

      Asiallisesta aiheesta lähti, provot liikkeelle ja katsokaa mitä keskustelu nyt on!

      Huomauta asiasta puoliskollesi uudestaan. Älä missään nimessä töksäytä, vaan kerro että sinua häiritsee ko. tapa hänellä.
      Puoliskosi ymmärtää kyllä.

      Kun olette käyneet keskustelun, sinun ei tarvitse vastaisuudessa kuin rykäistä, katsoa silmiin ja hymyillä mikäli tapa jatkuu niin hän muistaa asian uudelleen.
      Sitä meillä ainakin käytettiin! :)

      • ..niin takuulla yllätyt..

        ..täh..?! -onko joukkoon eksynyt joku täysjärkinen : D..?! Hämmästyttävää..!


    • --------------

      suudella jos pitää yököttävänä toisen suuta,ja eihän ruoka ole likasta.Kyllä silloin inhoaa jo muutenkin ihmistä jos ei kestä.Kikki paukutellaan monta kertaa päivässä,röyhtäillään ja haukotellaan.

      • refluksi

        vasta etookin ruokapöydässä,sen olen huomannut.


    • myös suuauki louksutus

      Pitäkää ne turmanne kiinni syödessänne siat!

    • blondeistablondein72hki

      sanot asiasta suoraan mutta asiallisesti ja nätisti.

      Niin minä olen tehnyt ja asia korjaantui.

    • on se

      huomautteleminen on huono tapa. Joissain kulttureissa aterian jälkeen röyhtäisemättä jättäminen on huono tapa. Paras olisi, jos saisi hanuristakin jonki pienen äänen ;) Näin ainakin meillä ;D

    • rane

      Sanot sille että se ruoka sulaa paremmin kun huulet on supussa vähän samalla lail ku et suudelmaki maistuu paremmalt ku huulet o yhes.

      • ................

        jos mies syö suu supussa,tekee jotenkin naismaisen,ei sovi.Miten sitä sanotaankaan kun ruoka on hyvää:nam,nam,maiskis..ym.samallamaiskutellen kun on vesi kielellä..:),ei pitäs loukkaantua.


    • maretz

      Tiedän pari tapausta missä kaverin on pakko syödä suu auki koska ei pysty muuten hengittää syödessä. koituu kuolemaks :D

      • semari

        keksi parempi vitsi sano kaverille vetäse henkeä ennenkuin puraset.....on tosi ikävää ista vastäpäätä maiskuttavaa ja hörppivää ihmistä..sellaisen äänekkään ihmisen kanssa en toistakertaa syö...ja sanomallahan se ei parane parempi vaihtaa pöytää :)


    • Röyhtäys

      Siinä missä röyhtäily, tuo vie ruokahalut! Ahmijat ovat kuin lemmikkikoirat joskus, hotkivat ruokansa, sama mitä syövät. Haarukoitten ja veitsien käyttö pitäisi opettaa myös jo koulussa! Koulu on ihan sitä varten mielestäni...minä otin koulussa tuon vapaaehtoiseksi ja en koskaan katunut.

      • lusikalla annettu

        koulussa syötiin lusikalla perunat ja makkarakastike.Mutta kun ihminen vanhenee,voi olla ja muutenkin hengitysvaikeuksia eli ei voi syödä aina suu kiinni.Ja happi se loppuu niuhottajankin kanssa syödessä.


    • Porsaita etc.

      Eipä se "possumutustelu" ole läheskään ainoa tapa. Monet tuntuvat olevan nälästä heikkona syödessään, koska nojaavat toiseen kyynärpäähänsä.
      Siis lähes makaavat astiansa päällä.
      No jotkut ovat lusikalla saaneet eikä kauhalla voi vaatia, eivätkä nämä potsit tapojansa osaa muuttaa.
      Eli possuperheistä possulapsia...

      ps. Kai elivät lapsuudessa kaukalossa navetassa kehdon ja vaunujen puuttuessa...

      • possufani

        on siistejä,miksi aina possuista kerrotaan negatiivisesti.


    • ............

      pöydässä vaan:oma pikku kultapossuni ja halit sitten.

    • Pakko sietää vaan

      Mieheni syö juuri samalla tavalla!Puhuu väliin ja vielä siten,että on itsellään vaikea selittää suu täynnä?!Anoppini tekee aivan samoin ja appiukkoni.Kälyni "lappaa"kaiken ruuan tosi vauhdilla lusikalla(?)mieluiten,kaikki ruokalajit,suuhunsa ja puhuu toisesta suupielestä.Olen sanonut kaikille vuosia sitten vihjaillen ja myös suoraan.Minua on moitittu hienostelijaksi kun syön aivan tavallisen siististi.Anoppini sanoi jo heti naimisiin mentyämme"kyllä sä sitten syöt hienosti".Olin ällistynyt.Söin tavallisesti vaan enkä mitenkään hienostellen.En puhu perunat ja lihapullat suussa,kuten koko tämä sakki.Suu vielä aivan täynnä ruokaa!!Hassuinta on,että he kaikki osaavat syödä siististi esim laivalla ollessamme.

    • näin aluksi kokeilla vaikka

      että vaihdat sitä miestä, se on ainoa tapa päästä sikaporsasmässyttäjäahmattiporaasta eroon. Siat kuuluvat karsinaan eivät makuuhuoneeseen.

      • pröötis

        Miehelle kuulokkeet korville,mikki pöydälle josta vahvarin kautta toistat ääniä "kuultavaksi" reilusti korostaen...


    • grevds

      ja lataat videon Youtubeen, niinhän nykyään on tapana.

    • perze

      noh.. emännällä oli sama ongelma, mut se lähti ku tarpeeks sinnikkäästi jakso huomautella asiasta...

    • helppoa!

      ei ota niin pattiin parisuhteessa kun toisen holhoaminen,kun kaksi aikuista ihmista elää yhdessä he kyllä itse tietää mitä tekee.Jos ei halua olla yhdessä maiskuttelijan kanssa,pitää erota.

    • tietäjä suuri

      se vammainen joka ei osaa hallita suutaan syödessään, ei ole minkään arvoinen

    • Pena12

      Jos syömisestä tule moinen ongelma, niin mitenhän paljon muita turhia tappeluita tulee muista asioista. Maiskuttelujalle on lopulta suuri helpotus päästä sinusta eroon.

    • kamoon!

      jokainen syököön miten syö, haloo! naurettava aihekin kertakaikkia!

      • pahempi moka

        paremminkin on kun entinen kumppanini,pyyhki keittiöpyyhkeeseen likaset kenkänsä.oli jo tehny kauan kunnes jäi kiinni.Ihmettelin miten tummuu tiskipöydällä oleva pyyhe.Eli eipä paljoa kunnioittanu ketään.


    • *Syöjätär*

      Ällöttävää. Sano suoraan ja tylysti. Ei se kumppanikaan ilmeisesti ole kovin hienotunteinen, kun pilaa käytöksellään toisten ruokahalun. Yök.

    • huh**

      Exäni oli samanlainen.

      Akateemisesti koulutettu ihminen, joka kävi myös firmansa edustuslounailla. Söi mässyttämällä, maiskuttamalla, keitot söi "ryystämällä", söi suu auki. Röyhtäykset päälle.

      Koulutus ei siis tuo käytöstapoja, jos niitä kotona ei ole opetettu, kuten exälleni ei.

      Sanoin siitä hänelle suoraan. Joka aterialla. Joskus riitti, kun kolautin ruokailuvälineet pöytään kera ärsyyntyneen ilmeen.

      Suhteemme loppupuolella hän vähät välitti minun mielipiteestäni, söi juuri niin moukkamaisesti kuin vain kotona oli oppinut.

      Silloin kun tapasin hänet, ensivisiiteillämme ruokapöydässä exä söi keittoa: käsivarsi laajassa kaaressa ja huulet töröllään RYYSTI lusikasta.

      Ja varsin pienet lapseni, kuorossa: "XXXX RYYSTÄÄÄÄ!!!" koska heitä oli kielletty ja opastettu huonoista ja hyvistä ruokatavoista.

      Hieman nolona sitten selittelin syytä. Mutta oiekassahan tenavat olivat.

      Minkä lapsena oppii, sen vanhanakin taitaa.

    • ........

      Ihan sama jos kusta lorottaa pitkin vessan kansia tai on muulla tavalla holtiton/siivoton, kyllä siitä saa ja pitääkin huomautta. Eri asia on sitten käyttääkö imperatiivia vai konditionaalia.

    • sadfgsdhbf

      Vaihda miestä. :)

    • ota itseäsi

      niskasta kiinni ja mene peilin eteen ja tutki siinä vaikka puolipäivää mahdollisia maneerejasi tai vikojasi. Mieti siinä samalla että onko miehesi huomauttanut niistä ja jos ei, niin miksiköhän ei.

    • minulla on vaiva

      en voi sietää erästä piirrettä läheisessä ihmisessäni, onko mitään lääkettä, jolla saisin hänet olemaan siten miten minulle olisi mieliksi?

      toki, tässä, anna hänelle näitä pillereitä.

      voi kiitos

      • syödessään,

        ja on suu kovin auki..siinä ei ruokaan tarpeeksi sylkeä erity..ja moisella hotkimisella järjestää itselleen aivan kauhiat ilmavaivat.


      • alkaa jo naurattaa
        syödessään, kirjoitti:

        ja on suu kovin auki..siinä ei ruokaan tarpeeksi sylkeä erity..ja moisella hotkimisella järjestää itselleen aivan kauhiat ilmavaivat.

        miksi sitten pitää töissä ym.mennä syömään toisten kanssa,muuten ei ole sosiaalinen ja sitten joutuu puhumaan saaden ilmavaivoja.Suuta kun ei saa avata,vain ruokaa sinne ja suu kiinni jauhetaan mössö.Puhuessahan vasta ilmaa meneekin vatsaan.


    • nainen5

      peilistä. Ei sekään kuulu käytöstapoihin, että täällä nettipalstalla haukkuu miehensä syömisiä.
      Ei täällä kukaan voi auttaa miehesi mussutusta suu auki.
      Neuvoksi: selvikää kahdenkesken ongelmanne.
      Kyllä tollaset asiat pitää pystyä selvittämään kahden kesken.

    • stooge79

      tuo taitaa olla niitä tapoja, mitä on lähes mahdoton muuttaa, joten sinun täytynee oppia elämään mehenvän maiskutuksen kanssa.

    • miesvain43

      Maiskuttelu on ikävää. Ja minä nautin ateriani,siis NAUTIN,ilman kiirettä. Wokki ym ruoat pidän lämpimänä,alustalla,jossa tuikut palaa. Lautaset lämmitän,koska hyvä ateria on lämmin. Ja sen nauttimiseen menee aikaa,ja mikäli on seuraa,ruoan on pysyttävä lämpimänä pitkään. Silloin voi syödä ja keskustella rauhassa. Ei Sinun kannata miestä tuon takia vaihtaa. Mutta keskustelkaa asiasta,rauhassa. Koska ei tuollainen ole mukavaa,valitettavasti. Kuten ei myöskään ruoka suussa puhuminen. Syysterveisin:))

    • Turhautunut lässyttäjiin

      En voi muuta sanoa ko voi herranen aika.Elämässä on PALJON PALJON muutakin kuin tällaiset turhanpäiväset puheenaiheet! Jos ei todellakaan ole muuta kuin valittaa miehestään joka mässyttää suu auki niin sanon että onpa köyhä elämä sulla.Tällaiset turhanpäiväset lässytykset pitäisi kieltää.

      • ................

        itse kunnioitin omaa mummoani ja ei ikinä häirinny mikää tapa mummossa,päinvastoin,oli kiva katsella kun hän kaato kahvia aluslautaselle ja ryysti.Kyllä maailma on muuttunut,johan sitä saa kaikenlaista vatsavaivaa kun pitää jännittää,käyttäyttykö just niin kun vaimo haluaa,huh,huh.


      • hernande9
        ................ kirjoitti:

        itse kunnioitin omaa mummoani ja ei ikinä häirinny mikää tapa mummossa,päinvastoin,oli kiva katsella kun hän kaato kahvia aluslautaselle ja ryysti.Kyllä maailma on muuttunut,johan sitä saa kaikenlaista vatsavaivaa kun pitää jännittää,käyttäyttykö just niin kun vaimo haluaa,huh,huh.

        sitten ryysti sieltä ylöslautaselta ?


      • pottumummo
        hernande9 kirjoitti:

        sitten ryysti sieltä ylöslautaselta ?

        mummoja kiusataan ja saa silloin myös puolustautua,eikös vaan :),no ylöslautaselta ryysti,olisko ollu pottuvelliä,kun mummojakin potuttaa.No joo,leikki leikkinä ...


      • kiva*****

        Kiva juttu. Minä saan rupsutella ihan vapaasti missä vain.
        Kun naapuripöydässä kaveri syö pullaa suu ammollaan ja hörppii kahviaan kuuluvasti, on minullakin sitten oikeus nostaa toista kankkua ja rusauttaa oikein voimalla ja nautinolla - ahhh! kylläpä helpotti.

        Ei minulle kotona opetettu, että piereskely on ruma tapa, kun meillä piereskeltiin reilusti. Hienostelijat pidättelee.

        Nenän kaivelu on myös sitten sallittua.

        Saan myös puhua huutamalla ja huutaa myös asiani kännykkään.

        Joka valittaa käytöstapojen puutteesta, saa vastauksen: hanki itsellesi elämä, niin ei tarvitse kytätä mitä toiset tekee!

        KIITOS!

        Ja voimme tehdä näinkin:
        olimme kylässä ensi kertaa monen vuoden tauon jälkeen lapsuusystäväni luona. Mieheni tapasi nämä ihmset ensi kertaa.
        Ystäväni mies totesi, että nyt istutaan iltaa ja haki lisää juomatäydennystä siwasta, ja ryyppäsi perseet olalle.
        Aikansa piereskeltyään meni sitten illan aikana paskalle, ähelsi tarpeensa ovi avoinna ja kaikki näkyi, koska halusi keskustell ameidän kanssamme. Kohteliasta siis.


      • huomannut
        kiva***** kirjoitti:

        Kiva juttu. Minä saan rupsutella ihan vapaasti missä vain.
        Kun naapuripöydässä kaveri syö pullaa suu ammollaan ja hörppii kahviaan kuuluvasti, on minullakin sitten oikeus nostaa toista kankkua ja rusauttaa oikein voimalla ja nautinolla - ahhh! kylläpä helpotti.

        Ei minulle kotona opetettu, että piereskely on ruma tapa, kun meillä piereskeltiin reilusti. Hienostelijat pidättelee.

        Nenän kaivelu on myös sitten sallittua.

        Saan myös puhua huutamalla ja huutaa myös asiani kännykkään.

        Joka valittaa käytöstapojen puutteesta, saa vastauksen: hanki itsellesi elämä, niin ei tarvitse kytätä mitä toiset tekee!

        KIITOS!

        Ja voimme tehdä näinkin:
        olimme kylässä ensi kertaa monen vuoden tauon jälkeen lapsuusystäväni luona. Mieheni tapasi nämä ihmset ensi kertaa.
        Ystäväni mies totesi, että nyt istutaan iltaa ja haki lisää juomatäydennystä siwasta, ja ryyppäsi perseet olalle.
        Aikansa piereskeltyään meni sitten illan aikana paskalle, ähelsi tarpeensa ovi avoinna ja kaikki näkyi, koska halusi keskustell ameidän kanssamme. Kohteliasta siis.

        sen ymmästää,miksi on niin paljon yksinasujia,eihän sitä enää kestetä mitään toisessa ihmisessä,niin itsekästä on tämä elämä nykyisin.


      • Anonyymi

        Paska ketju samaa paskaa jauhetaan kilometri kaupalla. Tuon uskoisi jo kerta sanomisella. Mutta tämä aloittaja taitaa olla oikea jankuttaja, jankuttaa samaa asiaa, vain erisanakääntein. Säälin miestä joka sinun kynsiin joutuu. Kohta huudat oletko mies vai hiiri.


    • .............

      muualle tappelemaan tai ole kirjoittamatta.

    • Kuuluu peruskäytöstapoihin.

      No ota asia uudelleen puheeksi.

      Sopikaa, josko voisit hänelle aina huomauttaa, kun hän yö suu auki --siis eihän hän sitä tosiaan itse varmasti huomaa, eikä piintyneistä tavoista pääse hetkessä.. tarvitaan joku, joka kertoo m i l l o i n hän sitä tekee, kun asia kerran on tän sorttinen -ikäänkuin "automaattinen" tapa.. ja jos hän kerran on itsekkin sanonut, että y r i t t ä ä korjata tapansa.. miten hän voi korjata tapansa, kun ei edes huomaa koko asiaa..?!

      Ja siis tosiaan --ei todellakaan ole miellyttävää katsella ruokaillessa edessä istuvan suussa pyörivää ruokaa --kuuluu jo ihan alkeellisiin käytöstapoihin huolehtia tällaisista yksityiskohdista; et siis ole pikkumainen, eikä asian vaivaamisen takia tarvitse varata psykologille aikaa.

      • oppia ikä kaikki

        kyllä viiskymmpiset ole vielä mummoja,niin ettei kans kerkees oppia :)ps.kaikki keskusteluni on leikkiä ja en tarkottanut pahalla,huumorintaju ei ole kaikilla sama,ymmärrän kyllä.


    • Viksustityhmä

      .. se vaihda miestä on ainoa keino. Jos tuollainen tapa alkaa vi***ttaa vi***us vaan pahenee ajan kanssa, eikä toista voi muuttaa.

    • hei
      Joo, mäkin maiskutin lapsena lähes koko ajan, kun söin suu auki.....se alkoi käydä äitini hermo
      on ja se sano koko ajan et lopeta se maiskutus...
      eikös ole joitakin tapakasvatuskursseja järjestet
      ä jossakin.........? mä kävin yhessä pari vuotta
      sitten ja siellä tosiaan opetettiin kaikki, vaik-
      ka mä osasin jo lähes kaiken. Meitä oli joku 30 henkeä......nyt aikuisena olen jo lopettanut mais
      kutuksen ja osaan syödä kunnolla. Mutta yritä vai
      n uudelleen sanoa yhtä nätisti ja sano että et sä
      oo mitään huomannu et sä olisit loepttanut tai ai
      naskin vähentänyt sitä. Mutta jaksamista vain kyl
      lä se ajan mittaan oppii syömään kunnolla ! ei sun toki miestä tarvi vaihtaa....miehet nyt ovat iänikuisia lapsia aikuisenakin.........kyllä ne oppii sitten kun ovat sen vaiheen ohittaneet.....
      Pärjäilkää !

    • Rumat tavat

      Hyi jos ei osaa edes pöytätapoja. Maiskuttelu ja ryystäminen ei kuulu sivistykseen ja kertoo kyllä aika moisesta törppöydestä.

      Kannattaa kyllä ottaa uusi seuralainen, tuommoinen eläimellisyys kyllä häiritsee hyvää parisuhdetta. Kumma että jopa naisetkin syyllistyy joskus tuohon ryystämiseen ja maiskutteluun ja semmoiset ukot puolestaan on kyllä ällöttäviä, niitä ei katsele kukaan. Hyi olkoon!

    • ihan oikea

      tapa on syödä maiskuttamalla.Tv:n ohjelmassa kokki kolmosen keittiömestari Jaakko Kolmonen kertoi että, ruokaa syödessä pitää maiskutella, juuri sitä mikä sinusta Emma tuntuu epämukavalta.Elikkä miehesi syö oikein, ja nauttii siitä, älä ota häneltä sitä nautintoa pois, please.

      • No syököön sitten..

        sitten yksin jos pitää maiskuttaa. Ei ole kivaa, voin sen sanoa kun joku ahmii ja maiskuttaa. Toki ruoka pitää pureskella, mutta ei sitä suuta tarvi aukoa ja mässyttää. Piereskelykin on luonnollista mutta ei sitä nyt joka paikassa tehdä. Ja röyhtäily...ja masturbointi...


      • HAE APUA ÄKKIÄ!

        OTA VÄLITTÖMÄSTI POLIISIIN YHTEYTTÄ, SILLÄ MIEHESI EI TULE MUUTTAMAAN TAPOJANSA! LÄHDE POIS ENNEN KUIN MIEHESI KÄYTTÄYTYMINEN PAHENEE!!!


      • sulla...
        HAE APUA ÄKKIÄ! kirjoitti:

        OTA VÄLITTÖMÄSTI POLIISIIN YHTEYTTÄ, SILLÄ MIEHESI EI TULE MUUTTAMAAN TAPOJANSA! LÄHDE POIS ENNEN KUIN MIEHESI KÄYTTÄYTYMINEN PAHENEE!!!

        on joku ongelma. Eikä ratkea sillä että syö ruokansa suu kiinni.


      • justiinsa joo
        No syököön sitten.. kirjoitti:

        sitten yksin jos pitää maiskuttaa. Ei ole kivaa, voin sen sanoa kun joku ahmii ja maiskuttaa. Toki ruoka pitää pureskella, mutta ei sitä suuta tarvi aukoa ja mässyttää. Piereskelykin on luonnollista mutta ei sitä nyt joka paikassa tehdä. Ja röyhtäily...ja masturbointi...

        Kyllä tässä näkee miten nykyakoilla piirit sitä mitä lässyn lässyn jutuilla voi olla. Näillä akoilla viiraa muutenkin tosi raskaasti. Vittu mitä paskaa tää keskustelu aikuisilla !!


    • elä ole moksiskaan.täällä ihmiset pierivät ruokapöydässä,ja jos jotain putoaa pöydälle niin se pyyhkäistään lattialle,ehkä tuo maiskuttelinen ja mussuttaminen on liian hienosti ajateltu,anna kaverin syödä

    • Jatka samaa rataa...

      Et todellakaan tutkiskele itseäsi vaan pistä possu kuriin eikä ole pinnallista. Se mikä parisuhteessa harmittaa niin pitää sanoa ja niin kauan kunnes menee jakeluun. Itsekin olen tuohon syyllistynyt ja siitä aina huomautettu. Ja jos ei mene niin älä anna pimpukkaa, eiköhän se maiskutus lopu...Ja minä annan tämän neuvon miehenä...

    • voivoivoi

      Jos ois mun murheet tuota tasoa, niin vetelisin kärrynpyörää pitkin kaupunkia. Voi jestas sentään...mietipä nyt vaikka mitä vikoja itse prinsessassa saattaisi olla!

      • että kotona olis

        aikoinaan opetettu käytöstapoja.

        Itseäni raivostuttaa se että kun menen mieheni kanssa kahvilaan,tai syömään hän levittää lehden eteensä ja lukee syödessään..saman tekee tietenkin kotona.

        Olen huomauttanut useita kertoja että hänen tyylinsä on epäkohteliasta..ei vaan ota uskoakseen.Ilmeisen huono kotikasvatus ollut hänellä.


      • Avulias lukija

        Sinulla tuntuu olevan paljon murheita, joten et edes huomaa, jos joku maiskuttaa ruokaansa päin silmiäsi.
        Haluamme auttaa.

        Kerro murheesi, pohditaan ratkaisuja yhdessä.


    • mineh

      tutulla on leuassa vika, jonka vuoksi maiskuttaa suu auki.

    • Minä vaan

      Minun aviomies joka ei pese juurikaan koskaan hampaitaan. Olen yrittänyt sanoa hänelle ja ostanut jopa suuhuuhdetta etä kurlaisi suutaan sillä jos ei halua pestä hampaitaan.
      Hengitys haju on kamalan hajuinen mutta kuitenkin pelkään enemmän sitä että kun suussa on tulehdus niin ne pöpöt voivat nenä ontelon kautta mennä aivoihin ja jokainen tietää että aivokalvon tulehdus vioe hautaan!
      Enkä todellakaan halua luopua aviomiehestäni.
      Haju sinällään ei minua haittaa mutta miehestäni en halua luopua.

      • katso etusivua

        nyt kuitenkin hänen syödä hernekeittonsa,miten vaan ja tuo vaalea leipä,ja ihan siistin näköstähän tuo on.Fiksun näkönen on mieskin.


    • bigili

      Miksi tällä palstalla kirjotellaan vastauksia nykyään niin rumasti ihan asiallisesta asioista. Maku menee lukea näitä vastauksia. Jos on asiallinen kysymys niin vois saman tien vastata fiksusti.
      Otat uudelleen asian puheeksi. Emme varmastikkaan haluaisimme että, oli sen sitten vaimo tai mies että syö kuin pieni porsas ääneen. Eisilti ravi hienostella vaan olla fiksu kun syödään yleensä toisten ihmisten joukossa. Onnea sinulle tässä asiassa, että miehesi on niin fiksu että hän ymmärtää asian hyvin.

      • oikeessa oot, et täällä ja myös muilla palstoilla on liikaa ilkeitä kommentteja. turhauttaa lukea noita örvellyksiä. olis varsin suotavaa, että sit ainakin käytettäs rekisteröityä nimimerkkiä, et jos todella potuttaa. hyvät tavat kunniaan niin täällä kuin ruokapöydässäkin!


    • tuleva morsian

      Juuri tässä vajaa kk sitten jouduin huomauttamaan uudelle miesystävälleni asiasta, oltiin oltu n. 2 vk yhdessä. Hän söi suu auki ja kauhee maiskutus kuului. Otti opiksee, koska sanoin sen niin totisesti ja sellaisella äänensävyllä, SYÖ SUU KII, ÄLÄMÄ MAISKUTTELE, SE ON TOISEN INHOTTAVA KUULLA, MENEE OMAKIN RUOKAHALU.
      Hän lopetti sen ja kaikki hyvin nyt.

      • ruokailusta nauttiva

        En voisi missään tapauksessa olla samassa ruokapöydässä toista kertaa,jos joku maiskuttelee ja röyhtäilee kuuluvasti kesken ruokailun.En voi vaan mitään että sellainen ärsyttää tosi paljon.Siinähän menee jo ruokahalutkin.Kaikki jos maiskuttelis ruokaloissa ja ravintoloissa samaan malliin,olisi kuin siat kaukalolla ruoka-aikaan.Ei ole liikaa vaadittu että jokainen ottaa toiset huomioon, olipa sitten ruokapöydässä kotona tai muualla.Ei kai siinä muu auta kuin sanoa kumppanille suoraan että lopettaa maiskuttelemisen ja kuin voit huonosti koska se ärsyttää sinua.Siihen ei nimittäin totu koskaan,päinvastoin se ärsytys pahenee päivä päivältä jos toinen ei tajua lopettaa.


      • Itsekin sietokykyni jo mene...
        ruokailusta nauttiva kirjoitti:

        En voisi missään tapauksessa olla samassa ruokapöydässä toista kertaa,jos joku maiskuttelee ja röyhtäilee kuuluvasti kesken ruokailun.En voi vaan mitään että sellainen ärsyttää tosi paljon.Siinähän menee jo ruokahalutkin.Kaikki jos maiskuttelis ruokaloissa ja ravintoloissa samaan malliin,olisi kuin siat kaukalolla ruoka-aikaan.Ei ole liikaa vaadittu että jokainen ottaa toiset huomioon, olipa sitten ruokapöydässä kotona tai muualla.Ei kai siinä muu auta kuin sanoa kumppanille suoraan että lopettaa maiskuttelemisen ja kuin voit huonosti koska se ärsyttää sinua.Siihen ei nimittäin totu koskaan,päinvastoin se ärsytys pahenee päivä päivältä jos toinen ei tajua lopettaa.

        Kirjoitin aiemmin tänne,kuinka mieheni ja koko hänen perheensä syövät moukkamaisesti.Osaavat kyllä syödä siististi kun on vieraita ihmisiä paikalla.Täällä palstalla on yllättävän paljon niitä,jotka eivät anna meidän asiasta kärsivien edes kertoa siitä?!Tehän kamalia olette!Siksipä juuri mitään hirveitä tapoja ei saa kitkettyä ja ne tulevat nopeasti erityisesti pojille,jotka apinoivat isäänsä.Täällä eräs äiti jo ehti valittaa siitä.Olen aivan samaa mieltä jokaisen naisen ja miehen kanssa siitä,että moukat pitää laittaa kuriin ja moukkien puolustavat ovat näköjään itse yhtä moukkia.Minut on opetettu hyville pöytätavoille ja inhoan tuollaista.


    • kokenut....

      Just joo...
      meitä on moneksi...mutta kun olet ollut aviossa 36v,niin sitten voit jo sanoa mitä ajattelet??
      "nimim. 37v aviossa ollut"

    • Kestä se!

      itse olet puolisosi valinnut, ja ei hänestä varmaankaan ole kivaa jos sinä määräät siitä miten hän saa syödä! Voi olla aika loukkaavaakin kun arvostelet häntä. Jos haluaa olla yhdessä niin sillon toinen pitää hyväksyä sellaissena kun on, vikoineen päivineen.

      • AINAKAAN

        luulisi olevan hyvää aikuisen mallia lapsille.Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Kuka haluaa että lapsianne kiusataan sen takia,että syövät kuin siat.


      • Karjumies
        AINAKAAN kirjoitti:

        luulisi olevan hyvää aikuisen mallia lapsille.Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Kuka haluaa että lapsianne kiusataan sen takia,että syövät kuin siat.

        Eipä emakko tai karju osaa possuansa opettaa, koska
        siihen ei ÄO riitä.
        Lapsesta ei nähtävästi edes haluta henkilöä junttilaa pidemmälle yhteiskuntaamme...


    • pistänyt

      merkille, että jotkut tykkääväät niin paljon syömisestä että eivät ite huomaa miten syövät =) kauhee ahmiminen ja maiskutus, itellekkin käy päissään semmone, että hetku ei ois ruokaa koskaa nähnykkää

    • huolimatta.

      Muutosta ei ole kuitenkaan tullut


      -Eikä varmaan tulekaan. Mulla on lähipiirissä 3 äänekästä syöjää. Olen lukemattomat kerrat vuosien aikana sanonut ja komentanut ilman minkäänlaista tulosta. Nämä ihmiset ovat sellaisia, ettei ne itse tajua eikä ymmärrä omaa porsasteluaan. Pahimmat tapaukset ei ymmärrä lopettaa senkään jälkeen kun asiasta sanoo. Sama maiskutus jatkuu heti seuraavalla suupalalla. Joillekin porsastelun lopettaminen on aivan ylivoimainen asia eikä ne käsitä sitä itse. Juntit!
      Mua ärsyttää se niin paljon, että syön eri aikaan kun nämä maiskuttavat ihmiset.
      Mua inhottaa kun istutaan pöydän ääressä kumarassa, hotkitaan, ryystetään ja maiskutetaan sekä lastataan ruokaa hirveällä kiireellä suuhun.Pahimmilleen vielä nuolaistaan veitsen kärki välillä.
      Joskus tekisi mieli sanoa, että oikaiseppa selkä ja laske ne aterimet siihen pöydälle välillä, kun syöt.
      Pöydän ääressä pitää istua ryhdikkäästi, haarukka kuljetetaan suuhun kiireettömästi, maiskutus ja ryystäminen ei ole sopivaa.

    • Tuuna

      Mun on vaikea ymmärtää miten joillakin voi olla parisuhde jossa ei voida puhua edes tämän tason asioista ilman että asiaa pitää kierrellä ja kaarrella. Oma ukkoni maiskutti ja mässytti suu selällään. Sanoin että: -Suu kiinni sika! Mies nauraa hörähti ja söi ruokansa kauniisti loppuun. On se kumma jos oman miehen kanssa pitää joka sana olla niin punnittua puhetta.

      Ymmärrän jos suhde on kestänyt kaksi päivää tai alle, silloin sitä saatetaan vielä kainostella ihan tavallistenkin asioiden kanssa.

      • .. just niin.. ja sitten ihmetellään kun on niin helvetin tylsää.. eikä elämässä mikään tunnu tai maistu miltään..

        Sulosen märkä suu.. ihanaa ruokaa hyvällä halulla ja estoitta nautinnolla maiskutteleva rakas on hurmaava.. Ja peiton alla ihan yhtä ihana.. valkosipulin lemuineen.. Nautinto saa kuulua, näkyä ja haista.. ihmiset..

        Mikä teitä vaivaa? Ettei vaan se tuttu,KATEUS..

        Kuolisin, jos pitäis tollasessa suhteessa riutua..


      • tytti
        Myyrähäinen kirjoitti:

        .. just niin.. ja sitten ihmetellään kun on niin helvetin tylsää.. eikä elämässä mikään tunnu tai maistu miltään..

        Sulosen märkä suu.. ihanaa ruokaa hyvällä halulla ja estoitta nautinnolla maiskutteleva rakas on hurmaava.. Ja peiton alla ihan yhtä ihana.. valkosipulin lemuineen.. Nautinto saa kuulua, näkyä ja haista.. ihmiset..

        Mikä teitä vaivaa? Ettei vaan se tuttu,KATEUS..

        Kuolisin, jos pitäis tollasessa suhteessa riutua..

        jos suhteessa pitäisi joka sana ja suun liike harkita niin en haluaisi minäkään niin tylsässä suhteessa olla.
        Minkähänlaista on kahden täydellisen ihmisen suhde. Ei mitään harhaliikettä, jottei toinen huomauta.


      • tytti kirjoitti:

        jos suhteessa pitäisi joka sana ja suun liike harkita niin en haluaisi minäkään niin tylsässä suhteessa olla.
        Minkähänlaista on kahden täydellisen ihmisen suhde. Ei mitään harhaliikettä, jottei toinen huomauta.

        ..ja vettä juo, niin ei pierukaan paljo haise.. tapasi ihanan lihallinen ja elämän arkisista asioista nauttimaan kykenevä mummoni sanoa oikein täydellisistä ja askeettisista ihmisistä.. Ja niinpä se mokoma taitaa paljolti olla.. Voi, voi..
        Nautitaan me kun osataan ja mussutetaan ihan keskenämme..


    • Hunajamuroja

      Ihan oikein! Kyllä minäkin miehiltä(kin) odotan käytöstapoja! Osoittaa tilannetajua ja älykkyyttä yleensä...

    • Tilja

      Jos joku ei osaa käyttäytyä ruokapöydässä, on turha huomauttaa, että etikettiä voi rikkoa, jos hallitsee etiketin.

      "LOPETA PORSASTELU RUOKAPÖYDÄSSÄ!" lienee ainoa mahdollinen tapa huomauttaa asiasta.

      • ota tai jätä

        vaan ole helppoa mennä sanomaan jos on agressiivinen kumppani,voi saada vaikka ruuat päin naamaa,lieneekö harvinaistakaan tässä maassa?


    • tassista imut

      Vanha sanonta :syövä ei tiedä suutaan eikä nukkuva takapuoltaan. Tosi juttu mutta kyllähän tuohon ensimäiseen kyllä pystyy vaikuttamaan.Sen verran pitää inehmossa olla itsekontrollia,että syömisen ajan voisi ajatella miten syö.Voi jos saisit sen otettua videofilmille tms. ,niin voisit näyttää sen sitten sille kaverillesi. Joskos heräis sitten.
      Minua ärsyttää miehissä (yl.miehissä) kahvinjuontiin liittyvä tapa.Jos juodaan kupista niin jätetään lusikka seisomaan kuppiin ja korvattomasta puolesta kiinni. Mitä helvettiä sillä korvalla on virkaa. Ja onhan se tosi törkeän näköistäkin.

    • elä ja anna muidenkin elää

      täälläkin käyttäytyy huonosti,haukkumalla toisia,et silleen,sori vaan!

    • yleistä.

      nuorten keskuudessa. Ruokatavoista ei ole tietoakaan,koska pääsääntöinen ruokavalio koostuu roskaruuasta,jota syödään käsin. Vanhasananlasku sanoo,ei kannettu vesi kaivossa pysy..Helpommalla pääset,kun syöt eri aikaan kuin puolisosi.

    • oli täydellinen

      Lienet ex eukkoni. Hän oli itse täydellisyys. Söin, niistin, kävelin, väärin. Marjametsässä pieraisustakin tuli sanomista.
      Naapurien ja ystävien vaimot pitivät kuitenkin minua ihan normaalina miehenä vikoineni kaikkineen ja ihmettelivät jatkuvasti saamaani moittimista.
      Mikäli puolisolla ei saa olla mitään omia tapoja niin pitää pysytellä vanhana piikana.

    • on ihmisellä

      ongelmat.

      • Pienuus paisuu

        Pienistä puroista kasvaa joki ja sen laatu merkitsee
        paljon elämässä...


    • Ärsyttävää

      Olen tavannut miehen, jonka kanssa ehkä suhde voisi alkaa. Mutta en valitettavasti voi kestää tämän miehen ruokailutapoja. Mässytetään suu auki kaikki sapauskat ja vielä ruokaa jää roikkumaan suupieliin, koska han ei osaa käyttää servettiä. Vaikka suu on jo tyhjä niin loppuun tulee vielä joka suupalan jälkeen lätsytys ja maiskuttelu. Suhde on alussa, etten kehtaa huomautella asiasta. Ongelma on niin ärsyttävä, että valitettavasti en vaan sitä kestä ja lopetankin suhteen alkumetreille.

    • Hubbabubba 35

      meillä sanotaan suoraan vaan, että ÄLÄ MAISKUTA. Ja maiskuttelija sulkee muruja suoltavan suunsa ja alkaa muistella sivistyksen alkeita.

      Itse olen maiskutteluun joskus syyllistynyt ja niin myös muut perheenjäsenetkin vuorollaan ja muut komentaa sitten maiskuttelijan syömään kunnolla.

      On tosiaan inhaa kattoa, kun joku märehtii ruokansa suu ammollaan. Aikoinaan eräässä työpaikassa oli eräs erittäin parrakas mies, joka veteli leipää ja muuta mussutettavaa ihan karmivaan tapaan. Muruja oli koko pöytä täynnä ja lisää lenteli koko ajan kun herra innostui höpöttämään siinä mässytyksen tuoksinassa.

      Parta oli tosi viehkeän näköinen kun oli kuorrutettu ruoalla. Siitä voisi tyttöystävä imaista kerran ja kertoa mitä on viikon aikana mies mutustellut.Yhhyh!

      En voinut katsella ollenkaan herran suuntaan, mikäli satuin ruokalaan samaan aikaan. Sen verran karmivaa se oli.

      Itse syön suu kiinni 99%:sti. Suuta availlaan silloin, kun lisää sapuskaa kipataan myllyyn. En myöskään puhu ruoka suussa. Eipä tarvitse muiden yökkäillä.

      • ????????

        likasta on ihmisen suussa ja siellä olevassa ruuassa.En ymmärrä,ehkäpä en ole täysjärkinen.Aivasteleehan ihmiset ja kadulle jotkin sylkee,myös kerran bussissa nainen harjas pitkiä hiuksia ja heitti takut käytävälle,kukaan ei ihmetelly.


    • Ei taida olla tuttua sulle

      Kiinassa on kohteliasta, jos maiskuttaa, se tarkoittaa että ruoka on hyvää. Esim. lentokoneesa kun ruoka tulee, alkaa hyvin voimakas ääntely. Ja sillä miljardikansalla vuosituhansien aikanen ruokaperinne, ihan eri luokkaa kuin Euroopassa. Sä varmaan menettäsit hermot lopullisesti siellä.

      • kgu

        Joo, todella olennaista keskustelun aloittajan aiheen kannalta. Et ilmeisesti ymmärtänyt, että aloittaja vaikuttaa elävän suomalaisena suomalaisen miehen kanssa suomalaisessa (eurooppalaisessa) kulttuurissa.... Mistä tää ikuinen vittuilun tarve nousee?


    • läheiseni maiskutti,

      että pieni nenä ja suuri suu aiheuttaa maiskutusta, suu ei pysy kiinni? Leikkaukseenko?

    • Isompikin ympyrä

      Mässyttäminen ja huonot ruokailutottumukset ovat harmi hänelle koko elämän ajan. Siitä kärsivät muutkin kuin sinä, joten ehdottaisin, että sanoisit asiasta uudelleen.
      Saattaa olla, että hän on tähän asti syönyt yksin ja kiireella.
      Nyt ovat tavat muuttuneet, istutte ruokapöytään ilman hätää ja kiirettä.

      Hän saattaa harmistua, mutta jos ajattelee asiaa tyynesti, ottaa opikseen.

      Eihän asiasta tarvitse riitaa kehittää, ja sen voit sanoa itsekin hänelle.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus, miksi näitä nostetaan?

      Sanoisin että parisuhteessa joudumme hyväksymään toisen ärsyttäviksikin tuntevia me asioita. Asiat jotka todella satuttavat ovat sellaisia joita ei pidäkään hyväksyä. Suu auki syöminen ja maiskuttelu voisi olla sellainen piirre tai tapa jolla ei ole parisuhteen hyvinvoinnin kannalta niin suurta merkitystä vaan se kuuluu niihin ärsyttäviin asioihin kuten vaikkapa vessapaperin väärinpäin telineeseen laittaminen.

      Jis asia harmittaa, sanot vain suoraan siittä. Toinen voi pyrkiä parantamaan syönti tapojaan vuoksesi. Mutta rakkauden kanssahan tällä ei ole mitään tekemistä tai rakastamisen.

    • Anonyymi

      Pöytäkeskutelu saa ottaa.
      Ilmeisesti on kiistaa,koska on avoin linjasto,jossa ei kaikki ihan kohdallaan,ota itse jos ei näe tai löydä jotain ruokaa erillään.hie.an tahaton töykeä

    • Anonyymi

      Onneksi ei oo puolisoa 😏

      • Anonyymi

        Niimpä....😀😆😄 yhden ainoan kerran olen tavannut maiskuttajan ja hän oli intialainen mies ,jonka muistaakseni tapasin jossain. Hän kutsui minut kotiinsa syömään , oli valmistanut perinteistä intialaista ruokaa, kanaa carrilla ja riisillä. Siinä syödessämme ihmetelin mikä ääni oikein tuosta miehestä lähtee ja toden totta hän mässytti suu auki, oikeammn maiskutti todella kuuluvasti ja se herätti kyllä syvän inhon tunteen. Kuin olisi ollut sikakarsinassa. Heti tuli äärimmäinen vastenmielisyyden tunne.
        Oli eronnut, vaimon kuva oli vielä kirjahyllyssä ja ajopelinä pakettiauto. Voi luoja mikä filis oli nousta , oikeastaan kiivetä metrin verran jotta pääsi auton istuimelle.
        Oli muuten todella sitkeä ja takertuvainen, soitti monet kerrat vaikka suoraan sanoin ettei seura kiinnosta tutustua lähemmin eikä hän edusta " elämäni miestä" . Lopulta painoin vain puhelimen kiinni enkä vastannut lainkaan , loppui se soittelu lopulta mutta moni helpommin painostettava tai sellainen joka tulkitsee höntisti soittelut siten että mies on oikeasti kiinnostunut välittämättä siitä onko itsellä mitään tunteita, olisi suostunut seuralaiseksi saadakseen edes jonkun miehen. Sosiaalisen pakon edessä= pakko seukata.
        Ja se turbaani päässä ...apua...en kuuna päivänä voisi kuvitella ihastuvani tai rakastuvani intialaiseen ...
        Kamala kokemus ja se mässytys se jäi mieleen ja herätti hilpeyttä, naurua vielä vuosia jälkeenpäinkin kerrottaessa muille kokemuksesta.


    • Anonyymi

      Mieti miltä itsestäsi tuntuisi jos toinen huomauttelisi tuollaisesta.

      • Anonyymi

        En mässytä suu auki ruokaa joten jostain toisesta asiasta voi toki huomautella , mutta ei ruokatavoista, ei seurassa piereskelystä, estottomasta röyhtäilystä , nenänkaivamisesta saatika finnien puristelusta jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mässytä suu auki ruokaa joten jostain toisesta asiasta voi toki huomautella , mutta ei ruokatavoista, ei seurassa piereskelystä, estottomasta röyhtäilystä , nenänkaivamisesta saatika finnien puristelusta jne.

        Ootko aloittaja? Ootpa pitkään tätä miettinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko aloittaja? Ootpa pitkään tätä miettinyt.

        En ole aloittaja. Ja ilmeisesti vei sinultakin kohtuullisen pitkän aikaa vastata ilmeisesti aloittajalle..😂😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja. Ja ilmeisesti vei sinultakin kohtuullisen pitkän aikaa vastata ilmeisesti aloittajalle..😂😆

        En ole käynytkään näillä sivulla ennen vuotta 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mässytä suu auki ruokaa joten jostain toisesta asiasta voi toki huomautella , mutta ei ruokatavoista, ei seurassa piereskelystä, estottomasta röyhtäilystä , nenänkaivamisesta saatika finnien puristelusta jne.

        Ja miksei voi huomautella? Koska en syylisty mihinkään noista ed.mainituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole käynytkään näillä sivulla ennen vuotta 2019.

        Minä en ole käynyt sivustolla edes v.2019 tai 2020 ..2021..2022..2023...


    • Anonyymi

      Ehdota vaihtokauppaa jossa mies saa nimetä yhden asian joka sinussa risoo suunnilleen samalla tasolla ja hoidatte nämä pois päiväjärjestyksestä vaihtokauppana.

      Et sitten ota itseesi oli se asia mikä tahansa.

      • Anonyymi

        Ja lopputulos voi olla että "Ok, syököön suu auki. Minä en tätä tee." Silloin olet vaihtanut harmituksen omasta mukavuudestasi tai piirteestäsi kiinnipitämiseen, itseyteen - jonka nyt suot myös toiselle.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe