Keihäänheiton omatoiminen harjoittelu

Jääävelin

Terve! niin että jos alkaisi harjoitella keihäänheittoa niin mitkä lihakset ovat kaikista tärkeimmät? Ja mitä fyysisyyttä pitäis treenata??

18

7457

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosivalmentaja

      No kyllähän se on niin että rintalihaksella se heitto aika paljon lähtee eli penkkipunnerrusta on tehtävä. Toisekseen ojentajat eli siinä hauiksen toisella puolen. Tee ylivetoa.
      Vatsa ja selkälihakset pitää olla kunnossa.
      Ja vaikkei sitä ihan tärkeimmäksi jutuksi uskoisikaan niin totuus on se että myös jaloissa pitää olla voimaa. Eli teeppä yhen jalan kyykkyjä, ne on todella tehokkaita, ja myös kahden jalan kyykky niin että tanko on edessä kaulan alla on hyvä keihärille, ja miks ei tietysti tavallinen takakyykkykin. Rinnallevetoa ja tempausta tietysti kannattas opetella pienillä painoilla ainakin joskus myöhemmin. Ylipäätään kaikenlaista voimaa pitää tehdä, varsinkin näin syksyllä.

      Ja tää on tärkeetä: teeppä muutama loikkasarja tai muuta hyppyjä siihen voiman päälle niin kohta alkaa irtoomaan!! Ja ehkäpä muutama juoksukiihdytys myös.
      Hyppyjä ja juoksuja kannattaa joskus tehdä ihan erikseen omana reeninä.
      Yleiskunto lähtee nousuun kun käyt kerran viikossa lenkillä, varsinkin nyt peruskuntokaudella.
      Näillä mennään!!!

      • rikot ittes

        Se vaan on luonnoton liike, mitä sen hammastikun viskominen vaatii. Heittolajit on kiekko, kuula ja moukari- paljon terveellisempiä vaihtoehtoja.


      • keihäsfreake

        Voisitko laatia minulle jonkin laisen harjoitusohjelman millä voisin kasvattaa lihaksia keihäänheittoon? jos voit niin ilmoita tähä sähköpostiin. [email protected]


      • Peaky
        keihäsfreake kirjoitti:

        Voisitko laatia minulle jonkin laisen harjoitusohjelman millä voisin kasvattaa lihaksia keihäänheittoon? jos voit niin ilmoita tähä sähköpostiin. [email protected]

        Moi!
        Vaikka haluut ite oppia heittään nii käy alkuun tekniikkaa läpi jonkun sellasen kanssa joka osaa heittotekniikan. Muuten tulee vaan vaivoja! Tää ny ei liittyny mitenkään sun kysymyksees mutta on sun ittes kannalta terveellisempää. Oon ite heittäny keihästä aiemmin ja tekniikkahan pitää olla kohdillaan jotta keppi lentää, toki sitä voimaakin tarvitaan mutta se on sitten myöhemmin tuleva murhe. Onnea harjoitteluun, laji on aivan huippu :)


      • keihäsfreake
        Peaky kirjoitti:

        Moi!
        Vaikka haluut ite oppia heittään nii käy alkuun tekniikkaa läpi jonkun sellasen kanssa joka osaa heittotekniikan. Muuten tulee vaan vaivoja! Tää ny ei liittyny mitenkään sun kysymyksees mutta on sun ittes kannalta terveellisempää. Oon ite heittäny keihästä aiemmin ja tekniikkahan pitää olla kohdillaan jotta keppi lentää, toki sitä voimaakin tarvitaan mutta se on sitten myöhemmin tuleva murhe. Onnea harjoitteluun, laji on aivan huippu :)

        joo minä olen harjoitellut tekniikkaa jo jotain 2-3 vuotta joten se pitäisi olla kunnossa. pitäisi voimaa saada peliin..:) voin lähettää sinulle minun keihäänheitto videoni näet siinä tekniikkani..:)


      • sepi1982
        keihäsfreake kirjoitti:

        joo minä olen harjoitellut tekniikkaa jo jotain 2-3 vuotta joten se pitäisi olla kunnossa. pitäisi voimaa saada peliin..:) voin lähettää sinulle minun keihäänheitto videoni näet siinä tekniikkani..:)

        Joo,onhan niitä monia tapoja reenata kepinheittoa.Itsekkin viskonu 16v ja voin sanoa että tekniikka ei vieläkään ole kohillaan :D .Nyt ikää 25v ja ennätys lähempänä 80m ku 70m. Mun mielestä tärkeintä on:
        1.Tekniikka (nuorena kuntoon)
        2.Nopeus (lentävä 20m ym.)
        3.Kimmoisuus (loikat)
        4.Voima (räjähtävä,tempaus,rinnalleveto,jalat)
        5.Voima (lajinomainen ja perusvoima,ylipainoiset välineet ym.)
        PS.itse panostanut enempi voimaan ja ei välttämättä hyvä,mutta aikaa ei saa taakseppäin :D


      • keihäsfreake
        sepi1982 kirjoitti:

        Joo,onhan niitä monia tapoja reenata kepinheittoa.Itsekkin viskonu 16v ja voin sanoa että tekniikka ei vieläkään ole kohillaan :D .Nyt ikää 25v ja ennätys lähempänä 80m ku 70m. Mun mielestä tärkeintä on:
        1.Tekniikka (nuorena kuntoon)
        2.Nopeus (lentävä 20m ym.)
        3.Kimmoisuus (loikat)
        4.Voima (räjähtävä,tempaus,rinnalleveto,jalat)
        5.Voima (lajinomainen ja perusvoima,ylipainoiset välineet ym.)
        PS.itse panostanut enempi voimaan ja ei välttämättä hyvä,mutta aikaa ei saa taakseppäin :D

        tässä: http://www.youtube.com/watch?v=BPx1F776HS0


      • ei keihästä
        keihäsfreake kirjoitti:

        Voisitko laatia minulle jonkin laisen harjoitusohjelman millä voisin kasvattaa lihaksia keihäänheittoon? jos voit niin ilmoita tähä sähköpostiin. [email protected]

        lihasmassalla heitetä, katso vaikka lajin nykyhuippuja. Hieno laji, jos haluat itsesi rikkoa, eikä siinä hurjia voima-arvoja tarvita. Miesten lajit on erikseen. Ne suoritetaan betonialustalta, yhdellä kädellä ;) Niitä on kaksi, kiekko ja kuula.


      • tigs
        sepi1982 kirjoitti:

        Joo,onhan niitä monia tapoja reenata kepinheittoa.Itsekkin viskonu 16v ja voin sanoa että tekniikka ei vieläkään ole kohillaan :D .Nyt ikää 25v ja ennätys lähempänä 80m ku 70m. Mun mielestä tärkeintä on:
        1.Tekniikka (nuorena kuntoon)
        2.Nopeus (lentävä 20m ym.)
        3.Kimmoisuus (loikat)
        4.Voima (räjähtävä,tempaus,rinnalleveto,jalat)
        5.Voima (lajinomainen ja perusvoima,ylipainoiset välineet ym.)
        PS.itse panostanut enempi voimaan ja ei välttämättä hyvä,mutta aikaa ei saa taakseppäin :D

        Olisko mulla mahdollisuuksia alkaa harrastaa, ku ala-asteella kisoissa heitin 22m ? :D siit on kyl jo jonku aikaa mut kannattaa sitä aina kysyä ? :)


      • SeVe-99
        ei keihästä kirjoitti:

        lihasmassalla heitetä, katso vaikka lajin nykyhuippuja. Hieno laji, jos haluat itsesi rikkoa, eikä siinä hurjia voima-arvoja tarvita. Miesten lajit on erikseen. Ne suoritetaan betonialustalta, yhdellä kädellä ;) Niitä on kaksi, kiekko ja kuula.

        Terve oon 10v lätkä pelaava poika. On käyny mielessä keihäänheitto. Oonko liian vanha ku heitän 25m 30 lähtee todennäköisesti. (kiitos vastauksista)


      • jan2
        keihäsfreake kirjoitti:

        Voisitko laatia minulle jonkin laisen harjoitusohjelman millä voisin kasvattaa lihaksia keihäänheittoon? jos voit niin ilmoita tähä sähköpostiin. [email protected]

        vainkeihäs on kheittolajeista oikea sitten kiekko sitten kuula.

        tokalle.

        keihäänheitto ei tarvitse lihaksia. vain räjähtäviä 5-6x toistoja. repikää zeleznystä


      • Keihäsmies
        jan2 kirjoitti:

        vainkeihäs on kheittolajeista oikea sitten kiekko sitten kuula.

        tokalle.

        keihäänheitto ei tarvitse lihaksia. vain räjähtäviä 5-6x toistoja. repikää zeleznystä

        Kyllä keihäänheitossa lihaksia tarvii, jos siis haluaa huipulle tähdätä. Siitä kertoo esim. Pitkämäen ja Thorkildsenin penkkipunnerrus enkat, Terolla vissiin 170kg ja Andreaksella 190kg.


      • omgof wei hwi
        Keihäsmies kirjoitti:

        Kyllä keihäänheitossa lihaksia tarvii, jos siis haluaa huipulle tähdätä. Siitä kertoo esim. Pitkämäen ja Thorkildsenin penkkipunnerrus enkat, Terolla vissiin 170kg ja Andreaksella 190kg.

        joo, mutta kun voimantuotto ja lihasten koko ei mene yksi yhteen.


      • seoheleppoo
        rikot ittes kirjoitti:

        Se vaan on luonnoton liike, mitä sen hammastikun viskominen vaatii. Heittolajit on kiekko, kuula ja moukari- paljon terveellisempiä vaihtoehtoja.

        eikä oo!


      • jokurandom11
        omgof wei hwi kirjoitti:

        joo, mutta kun voimantuotto ja lihasten koko ei mene yksi yhteen.

        tai Seppo Räty aikoinaa...


      • alottelijaxD
        sepi1982 kirjoitti:

        Joo,onhan niitä monia tapoja reenata kepinheittoa.Itsekkin viskonu 16v ja voin sanoa että tekniikka ei vieläkään ole kohillaan :D .Nyt ikää 25v ja ennätys lähempänä 80m ku 70m. Mun mielestä tärkeintä on:
        1.Tekniikka (nuorena kuntoon)
        2.Nopeus (lentävä 20m ym.)
        3.Kimmoisuus (loikat)
        4.Voima (räjähtävä,tempaus,rinnalleveto,jalat)
        5.Voima (lajinomainen ja perusvoima,ylipainoiset välineet ym.)
        PS.itse panostanut enempi voimaan ja ei välttämättä hyvä,mutta aikaa ei saa taakseppäin :D

        ite 15v ja hölkkävauhdil se 40m 600g keihääl :D onko se hyvä? kahtoo ny miten 700g lentää...


    • Riku

      Keihäänheitto vaatii räjähtävää voimaa, eli 5-6x toistoja. rinta, olkapää, etu- ja takareidet ja koko keho! Jotka sanovat keihäänheiton olevan neitilaji voivat itse kokeilla heittää keppiä 80-90m!

    • SFSAFASF

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe