Pitäisi se vasemmanpuoleinen kampi (joka ei ole yhteydessä rattaisiin) saada irti ja pistää uusi paikalleen. Kuinka tämä onnistuu ja millä työkaluilla?
Papukaijatongeilla olen yrittänyt sitä akselia vääntää joka menee keskiön läpi, mutta eihän se mitään ole auttanut.
Auttakaa avutonta.
Kampien irrotus
6
13591
Vastaukset
- kampidude_____
hommaat kammenulosvetäjän.
paukuttelet sen vasaralla paikoilleen, pistät pyörän kumoon, väännät työkalua ja painat jalalla polkimesta vastaan, sen verran jäykästi nuo saa irti.- ...,,.,.
http://www.bikeplanet.fi/catalog/popup_image.php?pID=12359
Tommonen löytyi, muttei mitään hajua miten tommosta palikkaa käytetään.
Mulla ois siis sekä neliskanttinen että pyöree akseli parissa pyörässä joista pitäis saada kampi irti.
Onko mitään muuta keinoa ottaa noita pois kuin tolla työkalulla? - noi lähtee helposti.
...,,.,. kirjoitti:
http://www.bikeplanet.fi/catalog/popup_image.php?pID=12359
Tommonen löytyi, muttei mitään hajua miten tommosta palikkaa käytetään.
Mulla ois siis sekä neliskanttinen että pyöree akseli parissa pyörässä joista pitäis saada kampi irti.
Onko mitään muuta keinoa ottaa noita pois kuin tolla työkalulla?Mutta voithan hakata lekalla kampea eri suunnista.
- Dee Pee
...,,.,. kirjoitti:
http://www.bikeplanet.fi/catalog/popup_image.php?pID=12359
Tommonen löytyi, muttei mitään hajua miten tommosta palikkaa käytetään.
Mulla ois siis sekä neliskanttinen että pyöree akseli parissa pyörässä joista pitäis saada kampi irti.
Onko mitään muuta keinoa ottaa noita pois kuin tolla työkalulla?Ihan ekaks irroitat kammesta suojahatun, keskiönakselin pään kohdalta, jos on. Sitten avaat kuusio- tai kuusiokoloruuvin, jolla kampi on kiinni akselissa. Kuusioruuvin kantakoko on yleensä 14mm ja siihen pitää olla kapeampimallinen hylsy.
Sitten käännät kuvassa olevasta ulosvetäjästä pienemmän kierteen isomman sisään, siis sen tasaisen pään. Sen jälkeen kierrät isomman kierteen poljinkammen kierteeseen pohjaan asti, nyt kierrät pienemmän kierteen takaisin sisään, jolloin se työntyy akselin päätä vasten ja pakottaa kammen irti akselista.
Toivottavasti selvensi asiaa. - Jukkis63
Dee Pee kirjoitti:
Ihan ekaks irroitat kammesta suojahatun, keskiönakselin pään kohdalta, jos on. Sitten avaat kuusio- tai kuusiokoloruuvin, jolla kampi on kiinni akselissa. Kuusioruuvin kantakoko on yleensä 14mm ja siihen pitää olla kapeampimallinen hylsy.
Sitten käännät kuvassa olevasta ulosvetäjästä pienemmän kierteen isomman sisään, siis sen tasaisen pään. Sen jälkeen kierrät isomman kierteen poljinkammen kierteeseen pohjaan asti, nyt kierrät pienemmän kierteen takaisin sisään, jolloin se työntyy akselin päätä vasten ja pakottaa kammen irti akselista.
Toivottavasti selvensi asiaa.Youtubesta löytyy hyviä englannin kielisiä videoita poljinkampien irroittamiseen.
Esim:
http://www.youtube.com/watch?v=moIUDAyRH2I
- Pedaali
Kammet ovat alumiinia, tai vastaavaa materiaalia ja keskiön akseli terästä. Nämä tarttuvat yleensä toisiinsa niin tiukasti kiinni, että ilman kammen irrottamiseen tarkoitettua ulosvetäjää rikot kammen. Shimanon useimpiin kampisarjoihin käyvä ulosvetäjä maksaa noin 12-15 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199