Pitäisi se vasemmanpuoleinen kampi (joka ei ole yhteydessä rattaisiin) saada irti ja pistää uusi paikalleen. Kuinka tämä onnistuu ja millä työkaluilla?
Papukaijatongeilla olen yrittänyt sitä akselia vääntää joka menee keskiön läpi, mutta eihän se mitään ole auttanut.
Auttakaa avutonta.
Kampien irrotus
6
13273
Vastaukset
- kampidude_____
hommaat kammenulosvetäjän.
paukuttelet sen vasaralla paikoilleen, pistät pyörän kumoon, väännät työkalua ja painat jalalla polkimesta vastaan, sen verran jäykästi nuo saa irti.- ...,,.,.
http://www.bikeplanet.fi/catalog/popup_image.php?pID=12359
Tommonen löytyi, muttei mitään hajua miten tommosta palikkaa käytetään.
Mulla ois siis sekä neliskanttinen että pyöree akseli parissa pyörässä joista pitäis saada kampi irti.
Onko mitään muuta keinoa ottaa noita pois kuin tolla työkalulla? - noi lähtee helposti.
...,,.,. kirjoitti:
Mulla ois siis sekä neliskanttinen että pyöree akseli parissa pyörässä joista pitäis saada kampi irti.
Onko mitään muuta keinoa ottaa noita pois kuin tolla työkalulla?Mutta voithan hakata lekalla kampea eri suunnista.
- Dee Pee
...,,.,. kirjoitti:
Onko mitään muuta keinoa ottaa noita pois kuin tolla työkalulla?Ihan ekaks irroitat kammesta suojahatun, keskiönakselin pään kohdalta, jos on. Sitten avaat kuusio- tai kuusiokoloruuvin, jolla kampi on kiinni akselissa. Kuusioruuvin kantakoko on yleensä 14mm ja siihen pitää olla kapeampimallinen hylsy.
Sitten käännät kuvassa olevasta ulosvetäjästä pienemmän kierteen isomman sisään, siis sen tasaisen pään. Sen jälkeen kierrät isomman kierteen poljinkammen kierteeseen pohjaan asti, nyt kierrät pienemmän kierteen takaisin sisään, jolloin se työntyy akselin päätä vasten ja pakottaa kammen irti akselista.
Toivottavasti selvensi asiaa. - Jukkis63
Dee Pee kirjoitti:
Ihan ekaks irroitat kammesta suojahatun, keskiönakselin pään kohdalta, jos on. Sitten avaat kuusio- tai kuusiokoloruuvin, jolla kampi on kiinni akselissa. Kuusioruuvin kantakoko on yleensä 14mm ja siihen pitää olla kapeampimallinen hylsy.
Sitten käännät kuvassa olevasta ulosvetäjästä pienemmän kierteen isomman sisään, siis sen tasaisen pään. Sen jälkeen kierrät isomman kierteen poljinkammen kierteeseen pohjaan asti, nyt kierrät pienemmän kierteen takaisin sisään, jolloin se työntyy akselin päätä vasten ja pakottaa kammen irti akselista.
Toivottavasti selvensi asiaa.Youtubesta löytyy hyviä englannin kielisiä videoita poljinkampien irroittamiseen.
Esim:
http://www.youtube.com/watch?v=moIUDAyRH2I
- Pedaali
Kammet ovat alumiinia, tai vastaavaa materiaalia ja keskiön akseli terästä. Nämä tarttuvat yleensä toisiinsa niin tiukasti kiinni, että ilman kammen irrottamiseen tarkoitettua ulosvetäjää rikot kammen. Shimanon useimpiin kampisarjoihin käyvä ulosvetäjä maksaa noin 12-15 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760