Miehet-Yksi seksikumppani

janex

Ollaan seurusteltu avokkini kanssa 10 vuotta. Mieheni on 18-vuotias kun alotettiin seurustelu, minä olin 17. Mieheni oli tuolloin neitsyt, itselläni oli ollut muutama satunnainen kumppani. Miehelläni ei siis ole ollut lisäkseni muita seksipartnereita. Olen tässä alkanut miettimään, että onko mahdollista, että hän koko elämänsä ajan "tyytyisi" vain minuun? Hän on tosi komea ja mukava ja varmasti halutessaan saisi muiltakin. En epäile yhtään, etteikö hän olisi halunnut muita naisia suhteemme aikana. Kyllä mullakin on ollu monenlaisia haluja. Mutta voiko olla oikeasti, että hän ei ikinä koskaan lähtisi toisen matkaan? Onko tällaisia miehiä, joilla on oikeasti vaan se yksi seksipartneri?

37

3168

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harm

sellaisia miehiä löytyy.

Vaikka seksi toki poikkeaa jokaisen kumppanin kanssa toisistaan ja voi olla viehätystä niin jos tahtoo rakentaa pitempiaikaisen suhteen niin silloinhan tuosta joutuu luopumaan ja keskittymään muihin asioihin.

Myös...toisin kuin väitetään niin kyllä se tavara mitä saa missiltä on aika lailla samaa kuin mitä saa katutytöltä.

Jos hän välittää ja rakastaa sinua niin en näe ettei näin olisi mahdollista. Hänellä on tunteita sinua kohtaan ja se riittää.

Nykyään on tullut jonkinlainen tapa joka näköjään hyväksytään jopa joidenkin parisuhdeneuvojien puolelta että ihminen tahtoo kokeilla asioita koska "on vain yksi elämä". Mutta juuri tuohon ajatukseen liittyy myös juuri ajatus myös siitä yhdestä rakkaudesta joka kestää.

Se on lopulta ihan miehen/naisen tahdosta kiinni. Ei ole mitään syytä miksei hän ei pelkästään "tyytyisi" vaan valitsisi sinut yhä uudestaan siksi jonka kanssa tahtoo olla.

Jo pelkästään se kiintymys jota pitkän yhdessä olon jälkeen tuntee on omiaan sulkemaan (vaikka ajatuksia muista olisikin) niin todellisia tekoja pois mielestä.

Jos olet itse valmis tuohon vaikka sinulla joskus on ollutkin muita kumppaneita ennen miestäsi niin miksi et voisi ajatella samaa miehestäsi? Ei tämä ole mikään sukupuoli kysymys vaan ihan ihmisen oman tahdon ja rakkauden asia.

• playgirl10+

Mielestäni tavara jota saan joltain mieheltä ei ole yhtään verrattavissa mitä saan joltain toiselta mieheltä.Miehissä ja heidän kaluissaan on eroja, samoin miten he niitä käyttävät. Päästähän sekin kyky lähtee ja joskus ihan kalustakin on kysymys.
        Joillekin seksi merkitsee tosi paljon ja jos parisuhde on antoisaa kaikin puolin, miksi sitä silloin eroaisi.Tosin harvoilla menee aina hyvin. Pitäisi antaa mm.rakkautta ja huomiota toisilleen kaiken aikaa.

• jorppas

olla jopa varma että tulee pettämään sinua jos suhteeseenne tulee solmuja joita että yhdessä avaa. Olen itse ollut samassa asetelmassa kun naimisiin menin -eli tietän mistä puhun. Kun suhteeseen tulee ryppyjä ja etenkin seksin suunnalla niin sitä alkaa pohtimaan miksi minä sitten säästin itseäni kun toinen ei sille arvoa ole antanut. Erityisesti näin käy jos toinen ei ole edes halukas ongelmista juttelee. Itse sain kokea jatkuvaa torjutuksi tulemista niin jossain vaiheessa sitten päätin että haen seksin muualta. Olen siis pettänyt vaimoani noin kymmenen eri naisen kanssa vuosien saatossa. Takana yhteiselämää useitakymmeniä vuosia. Miksi sitten en lähtenyt kun torjutuksi tulin? Niin sen kun tietäisi itsekin mutta suurin syy oli rakkaus vaimooni ja lapset. Voin vain sanoa että ongelmien kanssa elämä ei ole helppo erityisesti kun se kohdistuu seksiin. Sen vuoksi voin sanoa että jos tuolla saralla ongelmia tulette kokemaan niin varaudu pahimpaan.

• omasta puolestasi

On meitä miehiä jotka osaavat hallita elämäänsa ja halujaan.

• jorppas
        omasta puolestasi kirjoitti:

On meitä miehiä jotka osaavat hallita elämäänsa ja halujaan.

varmasti puhunkin omasta puolesta. Mutta jos osaat tilastoja tulkita niin puolet parisuhteista päättyy eroon ja valtaosan syynä on uskottomuus. En sitä kuitenkaan kiistä etteikö joku voisi sinnitellä elämänsä läpi vain yhden naisen kokeneena mutta tuollainen on vaan tilastollisesti harvinainen. Jos itse kuulut tuohon niin jatka samaan malliin. Ei sinua siitä tuomita.

• janex

Siksi minua oikeastaan tämä alkoikin askarruttamaan, kun meillä on ollut ja on monenlaisia solmuja suhteessamme. Kumpikaan ei oikein osaa puhua negatiivisista tunteistaan tai muista elämän vaikeista asioista. Eletään semmosta muka onnellista elämää, joka on alkanut tuntumaan liian pinnalliselta. Seksielämän taso vaihtelee. Välillä ollaan oltu varmaan parikin kuukautta harrastamatta seksiä, nyt on taas tällainen kuiva kausi menossa. Tuntuu, ettei kumpikaan oikein jaksa panostaa asiaan. Kuitenkin oon varma, että me molemmat haluttais enemmän seksiä...
        No mistän oikeasti voin tietää, vaikka mies olis jo pettänytkin. Tästä 10 vuoden seurustelusuhteesta ollaan n. 7 vuotta eletty ominemme eri paikkakunnilla. Olis ollu aika "turvallista" pettää sillon.

• jorppas
        janex kirjoitti:

Siksi minua oikeastaan tämä alkoikin askarruttamaan, kun meillä on ollut ja on monenlaisia solmuja suhteessamme. Kumpikaan ei oikein osaa puhua negatiivisista tunteistaan tai muista elämän vaikeista asioista. Eletään semmosta muka onnellista elämää, joka on alkanut tuntumaan liian pinnalliselta. Seksielämän taso vaihtelee. Välillä ollaan oltu varmaan parikin kuukautta harrastamatta seksiä, nyt on taas tällainen kuiva kausi menossa. Tuntuu, ettei kumpikaan oikein jaksa panostaa asiaan. Kuitenkin oon varma, että me molemmat haluttais enemmän seksiä...
        No mistän oikeasti voin tietää, vaikka mies olis jo pettänytkin. Tästä 10 vuoden seurustelusuhteesta ollaan n. 7 vuotta eletty ominemme eri paikkakunnilla. Olis ollu aika "turvallista" pettää sillon.

olin pitkään sitä mieltä että en pettäisi mutta kun jossain vaiheessa minut torjuttiin aina niin ajattelin silloin että haen lohdun muualta. Voin kuitenkin sanoa että se pelkkä seksi toisten kanssa ei ole mitään verrattuna siihen kun saa tehdä sitä ihmisen kanssa jota rakastaa. Minulla oli pahimmillaan yli 6kk niin että ei seksiä herunut. Minulle se on kuitenkin tärkeä elämän voima. Meillä oli myös tuo että negatiivisia tunteita pidätettiin niin kauan että ne tuli raivona ulos. Voin sanoa että kyllä monenlaista murhetta meilläkin on ollut ja ero on ollut enemmän kuin lähellä. En noista pettämisistä ole koskaan kiinni jäänyt enkä niitä aio myöskään koskaan tunnustaa. Sen verran kuitenkin keväällä asioita tapahtui että päätin pelata pelin loppuun ennen kuin vieraaseen sänkyyn menen. No tuosta keväästä moni asia on mennyt parempaan suuntaan vaikka minut vieläkin monesti jätetään "rannalle". Voin kuitenkin suositella että asiasta keskustellaan ja yritätte löytää jotakin tekemistä missä voitta pitää keskenänne hauskaa. Se voi olla ihan mitä vaan jossa voi nuo parisuhteen solmut unohtaa pariksi tunniksi.

Toinen asia on siiten myös se että voiko toista vaatia olemaan niin että koko elämän ajan ei ole ollut kenenkään toisen kanssa. Ajatushan on sinäänsä kaunis ja kunnioitettava mutta onko se toiselle liikaa. Tämähän tulee esille varsinkin silloin kun toisella on jo ollut useampi kumppani ennen seurustelua. Meillä vaimo sanoi joskus että ei todellakaan halua tietää jos joskus olen maannut jonkun toisen kanssa. Hän on sitä mieltä että mitä ei tiedä ei voi myöskään satuttaa. En kylläkään tiedä mitä mahtanee ajatella nykyään.

• omasta puolestani....
        jorppas kirjoitti:

varmasti puhunkin omasta puolesta. Mutta jos osaat tilastoja tulkita niin puolet parisuhteista päättyy eroon ja valtaosan syynä on uskottomuus. En sitä kuitenkaan kiistä etteikö joku voisi sinnitellä elämänsä läpi vain yhden naisen kokeneena mutta tuollainen on vaan tilastollisesti harvinainen. Jos itse kuulut tuohon niin jatka samaan malliin. Ei sinua siitä tuomita.

Jos pidät jonkinlaisena uhrauksena "itsesi säästämistä", olet uskollinen väärästä syystä.

Voisihan olla että minullekin olisi tullut mitta täyteen jos olisi joskus pitänyt olla pari kuukautta ilman...

Tilastot ovat vain tilastoja, niistä on turha hakea oikeutusta omille ratkaisuilleen.

• kenelle
        omasta puolestani.... kirjoitti:

Jos pidät jonkinlaisena uhrauksena "itsesi säästämistä", olet uskollinen väärästä syystä.

Voisihan olla että minullekin olisi tullut mitta täyteen jos olisi joskus pitänyt olla pari kuukautta ilman...

Tilastot ovat vain tilastoja, niistä on turha hakea oikeutusta omille ratkaisuilleen.

Eihän tuo mitään tietoista säästämistä ole, jos on alkanut seurustelemaan sen verran nuorena, ettei vaan ole ehtinyt hankkia niitä seksikokemuksia ennen kuin on jo löytynyt tämä nykyinen "oikea" nainen. Mutta pointti onkin kai se, että pystyykö sitä olemaan ilman, että kokeilee muitakin. On se kumma, jos ei ainakin kiusaus tule.

Ja ei kai se nyt kovin epänormaalia ole, että seksissä on parin kuukauden taukoja pitkän parisuhteen aikana. Ei kai sen pitäis olla mahdotonta miehellekään kestää.

• jorppas
        omasta puolestani.... kirjoitti:

minun arvomaailmani oli kasvatettu niin että seksiä harrastetaan vain rakkaudesta. Näin teinkin aina siihen asti kun sain todeta että arvomaailmani olikin väärä. Minua siitä ei voi syyttää vaan heitä ketkä tämän maailman minulle uskotteli. Toiseksi en hae oikeutusta sille mitä olen tehnyt. Tehty ei saa tekemättömäksi mutta sisimmässään voi yrittää katua tekosiaan. Näin tee sitä joka päivä.

• vaiheessa mieleen...
        jorppas kirjoitti:

minun arvomaailmani oli kasvatettu niin että seksiä harrastetaan vain rakkaudesta. Näin teinkin aina siihen asti kun sain todeta että arvomaailmani olikin väärä. Minua siitä ei voi syyttää vaan heitä ketkä tämän maailman minulle uskotteli. Toiseksi en hae oikeutusta sille mitä olen tehnyt. Tehty ei saa tekemättömäksi mutta sisimmässään voi yrittää katua tekosiaan. Näin tee sitä joka päivä.

että voisi ajatella ihan itse?

Arvomaailmansa saa valita.

• omasta puolestani....
        kenelle kirjoitti:

Eihän tuo mitään tietoista säästämistä ole, jos on alkanut seurustelemaan sen verran nuorena, ettei vaan ole ehtinyt hankkia niitä seksikokemuksia ennen kuin on jo löytynyt tämä nykyinen "oikea" nainen. Mutta pointti onkin kai se, että pystyykö sitä olemaan ilman, että kokeilee muitakin. On se kumma, jos ei ainakin kiusaus tule.

Ja ei kai se nyt kovin epänormaalia ole, että seksissä on parin kuukauden taukoja pitkän parisuhteen aikana. Ei kai sen pitäis olla mahdotonta miehellekään kestää.

Kiusauksia tulee aina ja joka päivä, jokainen voi itse valita miten niihin suhtautuu.

Onha noita taukoja, mutta oleellista onkin taukojen syy, voiko sitä kestää...

• edelleen
        kenelle kirjoitti:

Mielestäni logiikkasi kusee... Millä todennäköisyydellä kiusaukset loppuu, jos kokeilee kymmeniä/satoja eri seksikumppaneita? Meinaatko, että jossain vaiheessa tulee mieleen, että nyt olen kokeillut tarpeeksi. Itse en usko, että näin käy. Kyse on tahdosta, ja jos ei ole tahtoa pysyä uskollisena yhdelle kumppanille, ei auta vaikka oli kokeillut tuhansia kumppaneita.

Ontuva vertaus, mutta jos vaihdat autoa usein, niin ei se auton vaihtaminen yleensä vähene ajan kanssa. Pikemminkin siitä tulee tapa/rutiini, jota onkin sitten vaikea muuttaa.

• janex
        edelleen kirjoitti:

Mielestäni logiikkasi kusee... Millä todennäköisyydellä kiusaukset loppuu, jos kokeilee kymmeniä/satoja eri seksikumppaneita? Meinaatko, että jossain vaiheessa tulee mieleen, että nyt olen kokeillut tarpeeksi. Itse en usko, että näin käy. Kyse on tahdosta, ja jos ei ole tahtoa pysyä uskollisena yhdelle kumppanille, ei auta vaikka oli kokeillut tuhansia kumppaneita.

Ontuva vertaus, mutta jos vaihdat autoa usein, niin ei se auton vaihtaminen yleensä vähene ajan kanssa. Pikemminkin siitä tulee tapa/rutiini, jota onkin sitten vaikea muuttaa.

No jotenkin vaan tuntuu, että jos ei koskaan ole ollut kenenkään muun kuin tämän yhden ihmisen kanssa, niin jossain vaiheessa tekis mieli kokeilla muitakin. Kun tuollaisessa tapauksessa ei ole sitä omakohtaista kokemusta siitä, että ruoho ei olekaan vihreämpää aidan toisella puolen. Omasta tahdosta se tietenkin on kiinni. Mutta askarruttaa tämä minua silti. Kai niiden aiempien kumppaneiden määrällä (ja laadulla) kuitenkin jotain vaikutusta on siihen haluaako muita. Tai siis lähinnä sillä, että ei ole kuin yksi kumppani.

• Tahdon asia...
        janex kirjoitti:

No jotenkin vaan tuntuu, että jos ei koskaan ole ollut kenenkään muun kuin tämän yhden ihmisen kanssa, niin jossain vaiheessa tekis mieli kokeilla muitakin. Kun tuollaisessa tapauksessa ei ole sitä omakohtaista kokemusta siitä, että ruoho ei olekaan vihreämpää aidan toisella puolen. Omasta tahdosta se tietenkin on kiinni. Mutta askarruttaa tämä minua silti. Kai niiden aiempien kumppaneiden määrällä (ja laadulla) kuitenkin jotain vaikutusta on siihen haluaako muita. Tai siis lähinnä sillä, että ei ole kuin yksi kumppani.

Mutta itse ainakin ajattelen sillä tavalla, että maailmassa on miljoonia "aitoja". Se että kurkkaa yhden aidan toiselle puolelle ja toteaa, ettei ollutkaan ruoho vihreämpää, ei automaattisesti tarkoita etteikö sen toisen aidan takana voisi olla vihreämpää. Näinollen... jos lähtee sille tielle, että pitää tarkistaa kaikkien aitojen takana oleva nurtsi, loppua sillä tiellä ei ole... On aika monta nurmikkoa tsekattavana. Joten yrittäkää pitää se oma nurtsi vihreämpänä kuin muut nurmikot :)

• Harm
        Tahdon asia... kirjoitti:

Mutta itse ainakin ajattelen sillä tavalla, että maailmassa on miljoonia "aitoja". Se että kurkkaa yhden aidan toiselle puolelle ja toteaa, ettei ollutkaan ruoho vihreämpää, ei automaattisesti tarkoita etteikö sen toisen aidan takana voisi olla vihreämpää. Näinollen... jos lähtee sille tielle, että pitää tarkistaa kaikkien aitojen takana oleva nurtsi, loppua sillä tiellä ei ole... On aika monta nurmikkoa tsekattavana. Joten yrittäkää pitää se oma nurtsi vihreämpänä kuin muut nurmikot :)

sen kuuluisi mennä ja meneekin.

Sillä että onko kokematon vai ei alunperin ei sinällään ole merkitystä koska vaikka niitä kokemuksia olisikin niin houkutuksia aina löytyy.

Uskollisuuteen tarvitaan tahtoa ja sitoutumiseen ja yhden kanssa olemiseen erilainen ajattelumalli kuin jossa eletään niiden houkutusten kautta.

Jos sellainen ei sovi niin sitten on parempi olla sitoutumatta.

Osalle näyttää olevan mahdoton ymmärtää tätä yhtälöä vaikka se on niin kovin yksinkertainen.

• jorppas
        vaiheessa mieleen... kirjoitti:

että voisi ajatella ihan itse?

Arvomaailmansa saa valita.

juurihan minä sanoin että kun tajusin että itse päätän mitä teen ja arvostan. Sen jälkeen toimin kuten toimin

• ...
        edelleen kirjoitti:

teksti! Niinhan se on, etta ei se ruoho ole oikeasti aidan toisella puolella vihreampaa. Varsinkin on itsensa pettamista jos luulee etta monia eri ihmisian "kokeilemalla" (joka haavoittaa niin itsea kuin sita toistakin) etta kokeilun halu vahenee silla.

• meitä.............

Tähän mennessä 27 vuotta yhdessä ensimmäisen ja ainoan seksikumppanini kanssa...

( meillä tosin molemmille se ensimmäinen ja ainoa )

• pystynyt

Vähän samanlainen tilanne meillä. Ollaan oltu yhdessä alle parikymppisestä asti. Molemmilla vaan pari hassua säätöä ennen toisiamme. Nyt sitten 9 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen petin miestäni. Ja hyvältähän se vieras mies tuntui. En osaa sanoa riittikö tää yksi kokemus mulle. Nyt on jo sen verran kokemusta, että tiedän mitä itse haluan ja osaan nauttia seksistä toisin kuin tuolloin teininä. Oma mies vaan on niin... tylsä.

• riittänyt

Jos uutuuden viehätys on se mihin kiinnyt, ei tämä sinun kokeilusi riitä. Taas pian pitää kokeilla uuttaa jne...

Oletkos yrittänyt kantaa omaa korttasi kekoon tuossa tylsyys asiassa? Vai pitääkö sen toisen olla se joka keksii uutta ja soveltaa, ja sinä vain roikut perässä?

• helepponakki

...on joskus tarvittu. Itse olin 30 ja vaimoni 25, kun mentiin avioon vuonna 1994 - neitseinä. Uskollisia ollaan oltu vaikka omasta puolestani voin sanoa, että joskus tekee mieli hypätä vieraaseen sänkyyn - etenkin piina"viikkoina".

• totuus oli toinen

Me olimme mieheni kanssa molemma toistemme ensimmäiset ja ainoat seksikumppanit. Luulin että tällainen liitto on ikuinen. Mutta miehelle tuli keski-iässä tuo kokemustenhaku innostus, joten liittomme purkautui.
      Oma kokemukseni on, ettei yksi kumppani riitä "nykynuorille". Tuo lähtö voi tulla tuolla 40 - 50v välillä.

• janex

No pitäisköhän tässä nyt sitten erota vaan sen takia, että mies sais kokeilla muitakin. Ei se kyllä itse oo puhunu, että mitään tällasia haluja olis. Mutta pelkään, että jossain vaiheessa kuitenkin tulee. Eihän tässä mitään järkee oo jossitella tämmöstä asiaa, josta ei tosiaan voi varmuudella mitään sanoa. No ehkä tää kumpuaa myös, etten ole varma pystynkö itsekään "tyytymään" nykyiseenki koko loppuelämäni ajan. On viimeaikoina tullu kiusauksia kun miehellä ei oo hirveesti ollu aikaa mulle. Helpottaakohan tää vieraan miehen himo ajan kanssa, jos en nyt tee mitään vai paheneeko vaan..?

• nykyään...
        janex kirjoitti:

No pitäisköhän tässä nyt sitten erota vaan sen takia, että mies sais kokeilla muitakin. Ei se kyllä itse oo puhunu, että mitään tällasia haluja olis. Mutta pelkään, että jossain vaiheessa kuitenkin tulee. Eihän tässä mitään järkee oo jossitella tämmöstä asiaa, josta ei tosiaan voi varmuudella mitään sanoa. No ehkä tää kumpuaa myös, etten ole varma pystynkö itsekään "tyytymään" nykyiseenki koko loppuelämäni ajan. On viimeaikoina tullu kiusauksia kun miehellä ei oo hirveesti ollu aikaa mulle. Helpottaakohan tää vieraan miehen himo ajan kanssa, jos en nyt tee mitään vai paheneeko vaan..?

Eroa ihmeessä jos haluat sokeasti seurata kaikkia mielihaluja ja kiusauksia, niinkuin nykyään on liian monella tapana. Etsi itsellesi joku, joka on kaatanut satoja naisia, ja silti (mielestäni entistä suuremmalla syyllä) saat pelätä toisen uskollisuutta. Eli loppujen lopuksi sinä et luota kumppaniisi, etkä edes itseesi. Et tiedä pystytkö vastustamaan kiusauksia :(

• janex
        nykyään... kirjoitti:

Eroa ihmeessä jos haluat sokeasti seurata kaikkia mielihaluja ja kiusauksia, niinkuin nykyään on liian monella tapana. Etsi itsellesi joku, joka on kaatanut satoja naisia, ja silti (mielestäni entistä suuremmalla syyllä) saat pelätä toisen uskollisuutta. Eli loppujen lopuksi sinä et luota kumppaniisi, etkä edes itseesi. Et tiedä pystytkö vastustamaan kiusauksia :(

Totta on, että tämä pohdiskelu johtuu nimenomaan siitä, että olen alkanut epäilemään itseäni. Oikeastaan luotan tällä hetkellä enemmän mieheeni kuin itseeni. Pidän tuhat kertaa mieluummin nykyisen mieheni kuin ottaisin jonkun naistenkaatajan. Askarruttaa vain tämä kun hänellä ei ole ollut _ketään muita_ kuin minä.

• Harm
        janex kirjoitti:

Totta on, että tämä pohdiskelu johtuu nimenomaan siitä, että olen alkanut epäilemään itseäni. Oikeastaan luotan tällä hetkellä enemmän mieheeni kuin itseeni. Pidän tuhat kertaa mieluummin nykyisen mieheni kuin ottaisin jonkun naistenkaatajan. Askarruttaa vain tämä kun hänellä ei ole ollut _ketään muita_ kuin minä.

helvetti siinä askarruttaa?

Jos hänellä olisi ollut muita niin sinua sitten askarruttaisi se että kun hänellä olisi ollut muita vai?

Kuvittelisin että jos teillä on noin monta vuotta takananne niin eikö sinulle tulisi mieleen edes keskustella asiasta miehesi kanssa kuin olettaa jotain asioita tai jopa miettiä eroa että jos jompi kumpi sattuisi haluamaan muita?

Toisaalta eihän tämä mitään uutta ole että ihmiset laittavat panoksia häviäville hevosille ja repivät kuponginsa ennen kuin raakki on edes maalissa.

• janex
        Harm kirjoitti:

helvetti siinä askarruttaa?

Jos hänellä olisi ollut muita niin sinua sitten askarruttaisi se että kun hänellä olisi ollut muita vai?

Kuvittelisin että jos teillä on noin monta vuotta takananne niin eikö sinulle tulisi mieleen edes keskustella asiasta miehesi kanssa kuin olettaa jotain asioita tai jopa miettiä eroa että jos jompi kumpi sattuisi haluamaan muita?

Toisaalta eihän tämä mitään uutta ole että ihmiset laittavat panoksia häviäville hevosille ja repivät kuponginsa ennen kuin raakki on edes maalissa.

Heh, no ehkä hieman kärjistin tuossa aiemmin. Ei oo aikomusta erota tän takia. Tämä nyt on vaan tämmöistä pohdiskelua kun ollaan seurusteltu koko aikuisikämme, niin mietin vaan, että voiko tämmöinen nuorena aloitettu suhde kestää. Oon kuullu kaikenlaisia varoituksia, että ero tulee jossain vaiheessa. Oon ollu eri mieltä epäilijöiden kanssa, mutta nyt viime aikoina on ollut pientä uskon puutetta. Eikä se nyt tietenkään johdu pelkästään vähäisestä seksipartnereiden määrästä.

Voiko mies muuten kokea sen jotenkin "nolona", että ei ole kuin yksi partneri? Tuskin tällaista hirveästi missään saunailloissa mainostetaan.

• Harm
        janex kirjoitti:

Heh, no ehkä hieman kärjistin tuossa aiemmin. Ei oo aikomusta erota tän takia. Tämä nyt on vaan tämmöistä pohdiskelua kun ollaan seurusteltu koko aikuisikämme, niin mietin vaan, että voiko tämmöinen nuorena aloitettu suhde kestää. Oon kuullu kaikenlaisia varoituksia, että ero tulee jossain vaiheessa. Oon ollu eri mieltä epäilijöiden kanssa, mutta nyt viime aikoina on ollut pientä uskon puutetta. Eikä se nyt tietenkään johdu pelkästään vähäisestä seksipartnereiden määrästä.

Voiko mies muuten kokea sen jotenkin "nolona", että ei ole kuin yksi partneri? Tuskin tällaista hirveästi missään saunailloissa mainostetaan.

asiaa pitää nolona?
        Että on vain ollut yksi kumppani?

En tiedä mainostaako kukaan ex-kumppaneita jos on ollut jo 10 vuotta naimisissa. Mainostatko itse vai koetko nolona että sinulla on ollut noin vähän/paljon kumppaneita?

Ihmiset nykyaikana epäilevät jokaikistä ihmissuhdetta koska eroluvut ovat niin korkeita.

Sillä mitä ihmiset ajattelevat ei pitäisi olla vaikutusta teidän suhteeseen.

Pääpointtini on se että kenelle se mitään kuuluu. Sehän on teidän kahden välinen asia.

Nuorena aloitettu suhde voi kestää mutta monilla se ei kestä ja syitä siihen on monia. En pitäisi sitä että kokemuksia on niin vähän päällimmäisenä syynä koska sitä voi aina haluta lisää kokemuksia eikä koskaan olla tyytyväinen siihen yhteen kumppaniin.

Noista huolistasi voisi tehdä perus ranskalaisen elokuvan jossa keskiluokkainen pariskunta keski-ikään ehdittyään alkaa paneskella ympäriinsä ihan vain sen takia kun muuten jää paitsi jostakin ja sitten sitä kutsutaan taide-elokuvaksi vaikka kyseessä melkein suoranainen pornoelokuva.

Mitään takuuta siitä että ihmissuhde kestää loppuiän tietenkään ei ole. Toki noita asioita voi miettiä mutta jos se ero tulee tai hän pettää sinua niin kyllä syynä on silloin hänen tahdon puutteessaan ja taustalla moni muu asia kuin nimenomaan se että hänellä ei olisi ollut muita kumppaneita kuin sinä.

Vaikka niitä kumppaneita olisi ollut kymmeniä niin ainahan sitä voisi sanoa ettei niitä ole ollut tarpeeksi.

Joillekin katsos elämässä ja parisuhteessa on kysymys suhteen laadusta ei niiden määristä. Ja huomauttaisin vielä että siis suhteen laadusta ei seksin laadusta tai määrästä.

• ...
        janex kirjoitti:

kun molemmat olette siina 100% mukana. Edesmenneen naapurini tytar meni lapsuudenystavansa kanssa naimisiin kun kumpikin oli 17 vuotiaita. Nyt he ovat jo yli 60 vuotiaita. Ovat kuin paita ja peppu, niin hyva liitto heilla on ollut kaikki nama vuodet!

• Kröhöm

Tekstisi perusteella kuulostatte olevan aika tasoissa, joten en menisi lyömään ropojani kummankaan puolesta. Mistä sitä tietää, vaikka miehesi miettisi parhaillaan samaa asiaa toisesta näkökulmasta, eli onko mahdollista että tyydyt häneen kun kuitenkin olet pääsyt muidenkin makuun. Kaikki on siis mielestäni mahdollista.

• janex

Niin, mitä vaan voi todallakin tapahtua. Elämäähän tämä vaan on. Halusin nyt lähinnä kuulla miehiltä mielipiteitä, että onko joku itse kokenut tällaisen partnerien vähäisen määrän ongelmaksi tai tuntuuko, esim. että on jäänyt jostain paitsi? Vai onko se ihan ok? Tai onko sellaisia miehiä, jotka ei vois kuvitellakkaan, että olis nainu vaan yhtä naista?

• kröhöm
        janex kirjoitti:

Niin, mitä vaan voi todallakin tapahtua. Elämäähän tämä vaan on. Halusin nyt lähinnä kuulla miehiltä mielipiteitä, että onko joku itse kokenut tällaisen partnerien vähäisen määrän ongelmaksi tai tuntuuko, esim. että on jäänyt jostain paitsi? Vai onko se ihan ok? Tai onko sellaisia miehiä, jotka ei vois kuvitellakkaan, että olis nainu vaan yhtä naista?

Mittarissa 31 ja lukumäärä 0. En koe asiaa ongelmana tai että olisin jäänyt jostain paitsi, tai että pitäisi kiireellä hommata joku. Kai niitäkin on, ties vaikka enemmistö, jotka ajattelevat asiasta toisin, sillä mitä nyt kukakin pitää elämisenä ja kokemisena.

Mun kuitenkin vaikea mieltää, että olisitte miehen kanssa jotenkin eri tasoilla tuossa seksiasiassa. Jos nyt eroatte ja menette uusiin suhteisiin, niin onko niillä 16-17 kesäisenä olleilla suhteilla painoa, kun itse sekä muut ovat kuitenkin muuttuneet ja kasvaneet, (eli samalla viivalla varmaan olisitte uusien suhteen).

Jos olisit kysynyt asiaa 7-10 vuotta sitten, tai kertonut että olette nuorempia, olisi vastauksenikin eri.

Oletko udellut miehesi mielipidettä?

• jorppas
        janex kirjoitti:

aikaisemmassa kommentissani sanoin, niin minä tein sen juuri siitä syystä että ei ollut kokemusta toisesta naisesta. Olisin toki voinut olla uskollinen loppuun asti mutta kun minun tarpeet haluttiin vain unohtaa jossain vaiheessa yhteistä elämää. Ajattelin silloin, kuten jo kerroin, että haen seksikokemuksiani lisää sitten muilta naisilta kun omaani ei seksi kiinnostanut ja sai minut tuntemaan että minun koskemattomuudella ollut mitään arvoa hänelle. Samalla murtui tietenkin oma arvomaailmani. Nämä on asioita joita kukaan ulkopuolinen ei voi ymmärtää kun ei ole mitään käsitystä meidän elämän historiasta.

Sinulle 'janex' sanon vaan että ei kaikki miehet kuitenkaan toimi kuten minä tein, niin kuin olet varmasti huomannut näissä kommenteissa. On vaan niin, että kun parisuhteeseen alkaa kasaantumaan ongelmia, niin meidän ihmisten tapa toimia on vain sellainen, että haetaan lohtua sitten muualta ennemmin kuin pistetään asiat kuntoon oman kumppanin kanssa. Kyllä meilläkin ongelmista juteltiin mutta siihen se aina jäi ja ei aina edes juteltu kunnolla kun kumppanini ei halunnut kuulla olevansa epätäydellinen (itse hän itseään täydellisenä kuitenkin piti). Nykyiseltään särmät ovat tietenkin hiotuneet hänessäkin ja minussa, mutta koen edelleenkin että minun seksuaalista halua ei kuunnella. Enää ei onneksi ole 6kk:n taukoja vaan ainakin kerran viikossa mutta minulle sekin on liian vähän.

• toisinaan...

Meillä tosin taivalta takana vajaa 6 vuotta ja kummallakaan ei ole tietoa "vihreämmästä ruohosta aidan toisella puolella".

Minä uskon kaiken olevan kiinni tahdonvoimasta! Me voimme keskustella kaikesta avoimesti ja tiedämme, että kummallakin olisi ollut tilaisuus käydä kokeilemassa tätä mystistä "ruohoa". Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut.

Minusta kaikesta saa haaveilla, unelmoida ja fantasioida, mutta niitä ei tarvitse toteuttaa. :) Se mitä oman pään sisällä tekee ei ole pettämistä. Näin minä asian näen.

• ...

Menin mieheni kanssa naimisiin 22 vuotiaana, 7 vuotta sitten. Mies on minua 5 vuotta vanhempi. Minua ennen miehellani oli ollut kaksi vakavaa suhdetta, itsellani ei yhtaan, eli olin neitsyt. Mieheni on siis ainoa jonka kanssa olen ollut "sillain". Minulla ei ole kaynyt mielessakaan etta tarvitsisi kokeilla muita. Minusta on normaalia etta jokainen loytaa sen kumppaninsa ja elaa elamansa loppuun asti hanen kanssaan :) Eli jokaisella on vain yksi seksikumppani. Tietankaan asia ei nain aina mene, mutta se on se ihanne.

• janex

Mulle se neitsyyden menettäminen/säilyttäminen ei oo koskaan ollu mikään "juttu". En oo koskaan ajatellu, että mun olis pitäny jotenkin säästää itseäni sille oikealle. Itse asiassa sillon 10 vuotta sitten kun aloitimme yhteisen seksielämämme ja puhuttiin aiemmista kokemuksista, poikaystäväni kertoi, että hänellä oli aiemmin ollut yksi kumppani. Vähän myöhemmin hän kertoi, ettei ollutkaa. Ilmeisesti hän piti kokemattomuutta jotenkin nolona asiana ainakin tuolloin. Varmaan hän nyt näkee asian eri tavalla, mutta ei varmasti lähtisi kenellekään kertomaan, että minä olen hänen ainokaisensa. No näistä asioista on varmasti yhtä monia mielipiteitä kuin ihmisiäkin ja kaikki saavat ajatella asiasta omalla tavallaan. Sen tiedän, että jos nyt jostain ihmeen syystä erottais mieheni kanssa, niin varmasti molemmat lähtis innolla katsastamaan mitä siellä "aidan toisella puolen" on tarjolla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      234
      6120
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2715
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2262
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      43
      2238
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1779
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1424
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1407
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1321
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1291
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1007
    Aihe