Voi vittu, kun kiehahti...

Yleensä mä oon pitkä pinnainen ja asiallinen noit lehtikauppiaita kohtaan, ku työtähän ne vaan tekee.

Mutta nyt oli kyllä sellaset myyntipuheet laadittu Mediapexin aamupalaverissa, että oksat pois.... Vittu mikä kusetusyritys koko puhelu.

Kerroin muutaman mielipiteen niiden mainospuheesta, niin lopulta myyjä ei sanonut muuta kuin saako laittaa, saako laittaa, saako laittaa,... Ei saa, ei saa, ei saa....

Lopulta kysyin hepun nimen ja toimipaikan sijainnen ja ilmoitin, että jos tulee ykskään lehti postilaatikkoon niin tuun laittaan sua turpaan... ja löin luurin kiinni.

14

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papeete1

Tuo puhelu olisi kyllä pitänyt kuulla. Tai tiedä vaikka se nauhoitettuna alkaisi kiertää nettiä, jos tarpeeksi monta vittua tuli sanottua :D

Joo, kyllä ne osaa olla raivostuttavia.. kun niitten on vähän niinku pakkokin. Mä sanon aina että mikään ei käy ja lyön luurin korvaan, jos liian sitkeäksi heittäytyy.

• ...mun äänensävy ei juurikaan muuttunut, enkä juurikaan käytä kirosanoja IRL. Veikkaisin, että tuonkaan puhelun aikana ei tullut yhtään kirosanaa.

Mutta selkeetä hätääntymistä alkoi olemaan siinä vaiheessa havaittavissa, kun kysyin yrityksen nimeä, toimipaikan sijainti ja myyjän nimeä. Siihen asti se kuullosti lähes nauttivan siitä väittelystä ja (asiallisesta) vittuilusta.

• Papeete1
        Richartti kirjoitti:

...mun äänensävy ei juurikaan muuttunut, enkä juurikaan käytä kirosanoja IRL. Veikkaisin, että tuonkaan puhelun aikana ei tullut yhtään kirosanaa.

Mutta selkeetä hätääntymistä alkoi olemaan siinä vaiheessa havaittavissa, kun kysyin yrityksen nimeä, toimipaikan sijainti ja myyjän nimeä. Siihen asti se kuullosti lähes nauttivan siitä väittelystä ja (asiallisesta) vittuilusta.

Niin korrekti? Et sä kyllä sitten pääse nettiin tuosta puhelusta.

No, pääasia että lakkasi vänkäämisen.

• kuules.

joku sanois SUN lapselle noin? Vieläkö hymyilyttäisi? Alaikäiset tekee iltaduunia usein noissa lafkoissa.

• kuules.

aloittajalle ei heru sympatiapisteitä.

• ...joskus erehtyisi tuollaiseen riistohommaan, niin mä voisin henkilökohtaisesti haukkua sen, jos se ei muuten ymmärtäis hankkia oikeita töitä.

• de_monte

saiko laittaa???? :)

• ....varmaan laskukin (1,5€) tulee sitten joka viikko. Kas kun ei kerran tunnissa, oishan se paljon halvempaa, vain 0,89 senttiä....

• Al R

98% vähemmän soittoja kuin ennen kieltoa eli toimii. Suomen suoramarkkinointiliiton sivulta saa.

Viimeisin mulle tullut puhelu on tarjous ilmaisesta lähdestä. Lehti ei maksa mitään, vain 2 euroa viikossa toimitusmaksua. Ilmainen lehti maksaisi siis 104 euroa vuodessa.. Puhelinmyyjien suurin ongelma on se, että ne pitää ihmisiä tyhminä.

• ....suoramarkkinointikielto viitsi laittaa, kun jotain ihan hyviäkin puheluita rakennusprojektiin liittyen on tullut. Eikä noi lehtikauppiaat ahdistele mua kuin kerran parissa kuukaudessa.

Mutta tuollaiset vittumaiset inttäjät ja jankuttajat, joilta ei saa suoria vastauksia suoriin kysymyksiin sais mun puolesta pistää takaisin kortistoon.

• hilda-hymy

kerran kyllästyttään. Tuli muutama soitto, jossa tyyppi kehua retosti, että olemme palkinneet sinut ilmaisella vuosikerralla..plapla...

Kuuntelin hetken, ja kysäsin ystävällisesti että... mitäs se oikeesti maksaa???

Kun siitä nikottelusta ei tullut loppua, niin sanoin kiitos ei ja suljin luurin.

Työtään ne tekee, mutta joskus niissä puheissa on huijauksen maku.

• Mangusti.

niin kuin minä aina lehtimyyjien ja muiden vastaavien kohdalla ja sano: nyt olen kiireinen enkä ehdi jutella, eikä muutenkaan pätkääkään kiinnosta teidän lehtenne, mutta oikein hyvää jatkoa vaan teille.
      Sitten vain luuri kiinni. Toimii oikein hyvin.

• Mielenterveyskuntoutuja

Noita lehtikaupitteluja tulee liian usein, ja kun olen huono kieltäytymään, saatan nykyään lyödä luurin korvaan. Ei millään pahalla myyjiä kohtaan. Pienestä sairauspäivärahasta ei ole varaa tilata lehtiä, enkä halua entistä enempää laskuja ulosottoon. Galluppeihin vastaan aina, rahaa minulla ei ole mutta mielipiteitä kylläkin.

• .......

palkkojensa kanssa, että yrittävät epätoivon vimmalla pakkomyydä läpysköitään. Katos jos tavoite ei täyty, ei makseta edes pohjapalkkaa.

Pohjapalkan saadakseen on myytävä x määrä lehtiä, provikkaa saadakseen on myytävä y määrä lehtiä x:n päälle jne. Eli vähän paskempi myyjä jää hyvässä lykyssä joinakin kuukausina täysin ilman palkkaa.

Parasta koko hommassa on, että se on ihan laillista.. Alan työnantajat ovat pitäneet huolen, ettei alalla ole minkäänlaista työehtospimusta, joten jos työntekijä laittaa nimen työsopimukseen, niin se on vaan voi voi ja oma häpeä, jos palkat jää saamatta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5163
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2696
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1910
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      35
      1877
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1708
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1707
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1244
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      159
      1230
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      30