Kuolemantapaus Lappeenrannassa. 59 -vuotias mies jäi suojatiellä pakettiauton alle.
Kyllä asia on vaan niin, että meidän kevyemmän liikenteen on varottava raskaampaa liikennettä. Ei pidä ajatella kuka on oikeassa. Se voi jäädä viimeiseksi ajatukseksi.
Itselläni oli tänä kesänä 3 vähältä piti tapausta , joista 2 suojatiellä ja kolmas tien pientareella.
Enää en aio ottaa pienintäkään tiedostettavissa olevaa riskiä. Sen tiedän, että toiseksi jään törmäystilanteessa.
Turvallisesti taas ensi vuonna. Tämä kausi taitaa olla ehtoopuolella.
varokaa autoja
7
1124
Vastaukset
- Nyt kausi alkaa
Tarkoittaako ehtoopuolella ilmaus, että olet ehtoollisella vai että itse olet ehtoopuolella?
Eikö uusi kausi ole juuri alkamassa, kun vanha loppuu. Sanoisin, että uusi kausi alkaa pienellä tauolla (2-4 vk) ja sitten kuntoperustan rakentamisella seuraavaa kesää ja sesonkia varten. Ei omaa kroppaa saa kuitenkaan päästää rappiolle, mitä järkeä siinä sitten olisi.- nolo ja rähjä
Tarkoitin ja kyllä kirjoitinkin, että tämä kausi taitaa olla ehtoopuolella. Jos siitä saat väännettyä jotain ehtoollista, niin olet taitava.
Toisaalta esittämäsi, että olen itsekin jo ehtoopuolella, pitää paikkansa. Mutta niin on itse kukin jossain vaiheessa. Että sitä pöllöä sullekin. - Ei Pöllömpi
nolo ja rähjä kirjoitti:
Tarkoitin ja kyllä kirjoitinkin, että tämä kausi taitaa olla ehtoopuolella. Jos siitä saat väännettyä jotain ehtoollista, niin olet taitava.
Toisaalta esittämäsi, että olen itsekin jo ehtoopuolella, pitää paikkansa. Mutta niin on itse kukin jossain vaiheessa. Että sitä pöllöä sullekin.Se, mitä tarkoitin, ei ollut sitä, mitä luulit minun tarkoittavan.
Katselkaa vaikka ympärillenne, miten muut harrastavat liikuntaa talvella, niin siitä löytyy vastaus sille, mitä tarkoitin. On se kyllä totta, että pimeys iskee varsinkin lumettomaan Suomeen, ja monella synkkyys johtaa liikkumattomuuteen ja kunnon romahtamiseen. Se ei kai ole tarkoitus. Mitä enemmän tulee ikää, sitä tärkeämpää on jatkuvan liikunnan ylläpitäminen. Kaikki on ohimenevää, mutta liikunta on ikuista. Jokainen joka haluaa, voi harrastaa myös rullaluistelua, ympäri vuoden. Siis hihat heilumaan.
- DiRulla
Olipa surullinen uutinen. Nuori mies vielä.
Tämän kesän kokemusten perusteella sanoisin, että autoilijoille pitäisi tehdä selväksi se, että rullaluistelijoita on tarkkailtava valppaasti. Se on totta, ettei se paljoa lohduta vaikka rullistelija olisikin syyttömänä arkussa.
Itse olin jäädä kahdesti auton alle tällä kaudella. Toisella kerralla hämmästelin, kuinka agiilisti sitä pystyikään kääntymään oikealle pakon edessä, ihan lievässä sladissa.
No, kirkkaita vaatteita päälle.- nolo ja rähjä
Annoit hyviä vinkkejä: kirkkaat vaatteet ja tiedottaminen autoilijoile. Vaatteet saamme itse kyllä päällemme eli se on meistä luistelijoista kiinni, mutta tämä autoilijoille tiedottaminen tulisi tapahtua jotain muuta kautta. Onkos sellaista Liikenneturvaa vielä olemassa? Joku tiedotus televisiossa voisi auttaa, lehtikirjoittelu Hesarissa tms. Hyvää syksyn jatkoa tänä autottomana päivänä. Tänään on hyvä lähteä rullaluistelemaan.
- nodope
on hyvä henkivakuutus.Täällä Etelä-Suomessa luistellessani olisin miltei joka reissullani jäänyt auton alle,jollen olisi ollut itse tarkkana.En ole sovinisti,mutta naiset johtavat suhteessa 10-1 päälleajon yrityksissä,ne eivät vaan kertakaikkiaan huomaa risteyksessä muuta liikennettä kuin toiset autot.
- esko
nodope kirjoitti:
on hyvä henkivakuutus.Täällä Etelä-Suomessa luistellessani olisin miltei joka reissullani jäänyt auton alle,jollen olisi ollut itse tarkkana.En ole sovinisti,mutta naiset johtavat suhteessa 10-1 päälleajon yrityksissä,ne eivät vaan kertakaikkiaan huomaa risteyksessä muuta liikennettä kuin toiset autot.
Minä olin viime lenkillä jäädä ammattiautoilijan alle, ja se oli iso kuorma-auto, joka tuli suoraan eteen pyörätien yli. Oli varmasti väärässä liikennesääntöjen mukaan, ja kehtasi vielä repsikkansa kanssa osoitella käsimerkkejä.
Kummasti sitä viime sekunnilla ehdin väistää pientareelle, ja onneksi oli tilaa. Mitenkään ei käynyt mutta pulssini hakkasi kyllä kovaa sen jälkeen.
Se kuljettaja oli arvioinut täysin väärin vauhtini, jos ylipäätään viitsi noteerata ollenkaan. Näkyvyys oli erittäin hyvä joka suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.39816571- 2646351
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113788- 2002849
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142422- 1442326
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101680Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481489- 901244
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411226