varokaa autoja

nolo ja rähjä

Kuolemantapaus Lappeenrannassa. 59 -vuotias mies jäi suojatiellä pakettiauton alle.
Kyllä asia on vaan niin, että meidän kevyemmän liikenteen on varottava raskaampaa liikennettä. Ei pidä ajatella kuka on oikeassa. Se voi jäädä viimeiseksi ajatukseksi.
Itselläni oli tänä kesänä 3 vähältä piti tapausta , joista 2 suojatiellä ja kolmas tien pientareella.
Enää en aio ottaa pienintäkään tiedostettavissa olevaa riskiä. Sen tiedän, että toiseksi jään törmäystilanteessa.
Turvallisesti taas ensi vuonna. Tämä kausi taitaa olla ehtoopuolella.

7

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt kausi alkaa

      Tarkoittaako ehtoopuolella ilmaus, että olet ehtoollisella vai että itse olet ehtoopuolella?

      Eikö uusi kausi ole juuri alkamassa, kun vanha loppuu. Sanoisin, että uusi kausi alkaa pienellä tauolla (2-4 vk) ja sitten kuntoperustan rakentamisella seuraavaa kesää ja sesonkia varten. Ei omaa kroppaa saa kuitenkaan päästää rappiolle, mitä järkeä siinä sitten olisi.

      • nolo ja rähjä

        Tarkoitin ja kyllä kirjoitinkin, että tämä kausi taitaa olla ehtoopuolella. Jos siitä saat väännettyä jotain ehtoollista, niin olet taitava.
        Toisaalta esittämäsi, että olen itsekin jo ehtoopuolella, pitää paikkansa. Mutta niin on itse kukin jossain vaiheessa. Että sitä pöllöä sullekin.


      • Ei Pöllömpi
        nolo ja rähjä kirjoitti:

        Tarkoitin ja kyllä kirjoitinkin, että tämä kausi taitaa olla ehtoopuolella. Jos siitä saat väännettyä jotain ehtoollista, niin olet taitava.
        Toisaalta esittämäsi, että olen itsekin jo ehtoopuolella, pitää paikkansa. Mutta niin on itse kukin jossain vaiheessa. Että sitä pöllöä sullekin.

        Se, mitä tarkoitin, ei ollut sitä, mitä luulit minun tarkoittavan.

        Katselkaa vaikka ympärillenne, miten muut harrastavat liikuntaa talvella, niin siitä löytyy vastaus sille, mitä tarkoitin. On se kyllä totta, että pimeys iskee varsinkin lumettomaan Suomeen, ja monella synkkyys johtaa liikkumattomuuteen ja kunnon romahtamiseen. Se ei kai ole tarkoitus. Mitä enemmän tulee ikää, sitä tärkeämpää on jatkuvan liikunnan ylläpitäminen. Kaikki on ohimenevää, mutta liikunta on ikuista. Jokainen joka haluaa, voi harrastaa myös rullaluistelua, ympäri vuoden. Siis hihat heilumaan.


    • DiRulla

      Olipa surullinen uutinen. Nuori mies vielä.

      Tämän kesän kokemusten perusteella sanoisin, että autoilijoille pitäisi tehdä selväksi se, että rullaluistelijoita on tarkkailtava valppaasti. Se on totta, ettei se paljoa lohduta vaikka rullistelija olisikin syyttömänä arkussa.

      Itse olin jäädä kahdesti auton alle tällä kaudella. Toisella kerralla hämmästelin, kuinka agiilisti sitä pystyikään kääntymään oikealle pakon edessä, ihan lievässä sladissa.

      No, kirkkaita vaatteita päälle.

      • nolo ja rähjä

        Annoit hyviä vinkkejä: kirkkaat vaatteet ja tiedottaminen autoilijoile. Vaatteet saamme itse kyllä päällemme eli se on meistä luistelijoista kiinni, mutta tämä autoilijoille tiedottaminen tulisi tapahtua jotain muuta kautta. Onkos sellaista Liikenneturvaa vielä olemassa? Joku tiedotus televisiossa voisi auttaa, lehtikirjoittelu Hesarissa tms. Hyvää syksyn jatkoa tänä autottomana päivänä. Tänään on hyvä lähteä rullaluistelemaan.


      • nodope

        on hyvä henkivakuutus.Täällä Etelä-Suomessa luistellessani olisin miltei joka reissullani jäänyt auton alle,jollen olisi ollut itse tarkkana.En ole sovinisti,mutta naiset johtavat suhteessa 10-1 päälleajon yrityksissä,ne eivät vaan kertakaikkiaan huomaa risteyksessä muuta liikennettä kuin toiset autot.


      • esko
        nodope kirjoitti:

        on hyvä henkivakuutus.Täällä Etelä-Suomessa luistellessani olisin miltei joka reissullani jäänyt auton alle,jollen olisi ollut itse tarkkana.En ole sovinisti,mutta naiset johtavat suhteessa 10-1 päälleajon yrityksissä,ne eivät vaan kertakaikkiaan huomaa risteyksessä muuta liikennettä kuin toiset autot.

        Minä olin viime lenkillä jäädä ammattiautoilijan alle, ja se oli iso kuorma-auto, joka tuli suoraan eteen pyörätien yli. Oli varmasti väärässä liikennesääntöjen mukaan, ja kehtasi vielä repsikkansa kanssa osoitella käsimerkkejä.
        Kummasti sitä viime sekunnilla ehdin väistää pientareelle, ja onneksi oli tilaa. Mitenkään ei käynyt mutta pulssini hakkasi kyllä kovaa sen jälkeen.
        Se kuljettaja oli arvioinut täysin väärin vauhtini, jos ylipäätään viitsi noteerata ollenkaan. Näkyvyys oli erittäin hyvä joka suuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe