Kome pistettä tatuoinnissa

kyselyikäinen

Sattuisko joku tietämään, että mitä sellainen tatuointi tarkoittaa, jossa on vain kolme pistettä kolmion muodossa?? Kämmenselkään tatuoituna lähelle peukaloa. Näen niitä usein asiakaspalvelutyössäni ja uteliaisuus on herännt.

Entäs sellainen pieni (haalistunut) risti kyynärpään ja ranteen välissä kädessä?

19

17281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pummi44

      Noi kolme pistettä on pummin merkit. Vankila tatskoja yleensä, on myös minulla.

      • kyselyikäinen

        Nyt sai "pummi" käsitteenä uuden merkityksen. Eräs tietämäni henkilö tuolla pistetatuoinnilla ei ole ennen mielestäni täyttänyt pummin ominaispiirteitä...mikähän tekee normaalista työssäkäyvästä keski-ikäisestä miehestä pummin..?


      • OrginalCheyenne
        kyselyikäinen kirjoitti:

        Nyt sai "pummi" käsitteenä uuden merkityksen. Eräs tietämäni henkilö tuolla pistetatuoinnilla ei ole ennen mielestäni täyttänyt pummin ominaispiirteitä...mikähän tekee normaalista työssäkäyvästä keski-ikäisestä miehestä pummin..?

        Ehkä haluaisi olla "pummi" eli ottaa asiat elämässään rennommin kuin nykyään pystyy...
        Tai vain joskus "kakarana" halunnut olla "kovis" ja ottaa jonkun joka on selkeästi näkyvä ja erotettava tunnus... Eli sellainen tarkemmin harkitsematon juttu.


      • Tatuointia harkitseva
        OrginalCheyenne kirjoitti:

        Ehkä haluaisi olla "pummi" eli ottaa asiat elämässään rennommin kuin nykyään pystyy...
        Tai vain joskus "kakarana" halunnut olla "kovis" ja ottaa jonkun joka on selkeästi näkyvä ja erotettava tunnus... Eli sellainen tarkemmin harkitsematon juttu.

        ...ehkä kukaan täällä ei tiedä asiasta oikeasti mitään? :D

        "A tattoo of three dots in a triangle, usually found between the thumb and forefinger, stands for "mi vida loca" ("my crazy life"). Along with the pachuco cross, it is a popular "generic" tattoo among Latino teenagers, and has no direct connection to gangs. The tattoo has also been adopted by Vietnamese teenagers, along with the similar interpretation of "tôi không cần gì cả" ("I need nothing")."


      • wdasdsdasdas
        Tatuointia harkitseva kirjoitti:

        ...ehkä kukaan täällä ei tiedä asiasta oikeasti mitään? :D

        "A tattoo of three dots in a triangle, usually found between the thumb and forefinger, stands for "mi vida loca" ("my crazy life"). Along with the pachuco cross, it is a popular "generic" tattoo among Latino teenagers, and has no direct connection to gangs. The tattoo has also been adopted by Vietnamese teenagers, along with the similar interpretation of "tôi không cần gì cả" ("I need nothing")."

        ehkä ulkomailla mutta suomessa tuo tarkoittaa tasan että "pummi" tai viittaa siihen että on kaduilla asunut ja mahd. ryypännyt aikalailla tai/ja roskiksia kaivellut

        ja ihan tiedän koska tunnen aika paljon vanhoja linnakundeja ja ne kyl tietää mitä toi suomessa tarkoittaa. samoin oon itsekin kadulla asuunut ja asuntoloissa juoppojen kanssa

        ja juoppo olin itsekin, kesällä tulee 11 vuotta ilman viinaa ja kamaa. kyl ME tiedetään


      • Anonyymi
        Tatuointia harkitseva kirjoitti:

        ...ehkä kukaan täällä ei tiedä asiasta oikeasti mitään? :D

        "A tattoo of three dots in a triangle, usually found between the thumb and forefinger, stands for "mi vida loca" ("my crazy life"). Along with the pachuco cross, it is a popular "generic" tattoo among Latino teenagers, and has no direct connection to gangs. The tattoo has also been adopted by Vietnamese teenagers, along with the similar interpretation of "tôi không cần gì cả" ("I need nothing")."

        Rosvo tunnus, tai ihan mitä synonyymia haluat käyttää. Konna merkki ja thats it.


    • wempulaaa

      Venäjällä kuten myös Suomen vankiloissa aikoinaan kolme pistettä tatuoitiin vasikalle väkisin jotta muut varoisivat puheitaan tälläisen rotan seurassa. Myöhemmin kai merkitys on muuttunut hieman mutta en silti ymmärrä miksi joku vapaa ehtoisesti haluaa tuollaisen kannettavakseen. Amerikassa latino jengeillä näkee myös kyseistä tatuointia mutta sillä on siellä eri merkitys ja kyseessähän ei käsittääkseni ollut meksikaani.

      • huiyuosuuda

        Vähän naurettavalta tuntuu, jos suomalainen pullamössöteini ottaa käteensä tuon kuvan! XD


      • Kila456

        Täysin paska puhetta.


      • ainoatietäjä

        Sulla on kyllä hyvä mielikuvitys.
        Venäjällä pakkotatuointeja tehtiin raiskaajille ja homoille, mutta kyllä vasikat ovat vankiloissa kohdanneet paljon muuta kuin kolmenpisteen tatuoinnin:) Nykyään ilmiantajat ja pelkääjät istuvat eristyksissä vankeustuomion ajan. Ennen ei ilmiantajilla ollut mahdollisuutta istua edes tuomiota loppuun. jalatedellä ilmiantajat vankiloista lähtivät ennenvanhaan.


    • ainoajokatietää

      Pestiä odotellessa pummattiin ruoka ja juoma piikkiin. Merimiehen ei tarvinut ilmoittaa toisten kuullen olevansa varaton. Kun sitten saatiin pesti, niin maksettiin piikki pois.
      Nykyään on taloudellinen tilanne paremmin ja pumminpisteet ovat pikemminkin perinne.
      Ne pisteet kuuluivat vielä tatuoida siten että pisteet tulivat esiin ainoastaan peukaloa ja etusormea levittäessä.
      Amerikan jengeissä ja vankiloissa tatuoidut kolme pistettä eivät ole ikinä nähneet merimieskuppiloita, joten mitään sekaannusta ei päässyt kyllä siltä osin tapahtumaan.
      Moni "pumminpisteiden" kantaja ei edes tiedä niiden merkitystä.

      • vasikoimisesta

        puheen ollen. muisaako kukaan mikä se venäläinen tatska symboli oli joka tarkoitti että henkilö ei ole tehnyt yhteistyötä poliisin kanssa, ts. vasikoinnut?


    • 70 %finne/, 30 % sw

      sällit zaba.
      meikä budjas mutsin kans Göteborgissa 62.-69.
      olin 7 kun suomalainen skönäri heitteli meille ineen.
      seilannu pitkällä linjalla koko ikänsä.
      tatskannu pummin pisteet, jossain indokiinassa,
      relax kundi ja tykkäs skideistä. ei mitään rikollista.
      vaan pitkän linjan skönäri.
      meikälle kuin faija. hakattiin pisteet vasempaan handyyn,
      niin ettei näy kun pitää etusormea ja peukaloa kiinni toisissaan, näkyy
      kun levittää sormet.
      tatska merkkas siellä indokiinassa vapaata miesta,ei kenenkään orjaa tai alaisuudessa olevaa, eli itsenäistä häiskää ilman kenenkään käskyjä, heittelin ite parit kuvat ihoon lähinnä ristejä ja gimmafrendin nimiä ( viiitsi ,kundit hymy pois!!!!), mut se oli sitä aikaa, oma poika kyselee kuvista nyt ,mitä toi tarkottaa, sanon vaan sille, et faija oli nuori kundi sweduissa ja diggas hyviä mimmejä et siihen malliin sveduissa vuosina 62-69, ja mehän oltiin täysin finn jävla!!!!!, mut periks ei annettu!!!

      • förom masten

        Merkityksiä olen kuullut useampia, varmaankin eri aikoina ja eri puolilla maailmaa merkillä on ilmaistu erilaisia asioita. Mikä sitten lienee alkuperäinen? Tässä eräs versio: Ennen vanhaan, kun ei ollut merimiehille tyhönvälitystoimistoja, työtä etsivät merimiehet kävivät suoraan laivoistakysymässä töitä. Jos ei laivassa ollut töitä, niin laivan merimiehet kuitenkin tarjosivat ammattiveljelle sapuskat. Tietenkin oli sitten tyyppejä, jotka kävivät vain laivoissa ilmaisen sapuskan takia, ja jos töitä tarjottiin, niin löytyi äkkiä syitä, että eivät "voineet" ottaa vastaan. Vähitellen nämä tyypit tietysti opittiin tuntemaan ja heille lyötiin väkisin kyseinen merkki, "Ei saa ruokkia". Nykyään se on pikemminkin merkkinä, että ei katso kuuluvansa "sivistyneistön" (harveksivassa mielessä) joukkoon. Itsekin kannan sitä ylpeydellä.


      • ratikkalija ei piste

        zaba, finn jävla.
        meikä samoilla linjoilla
        meidän faija pitkällä linjallä brasiliassa ja indokiinassa.
        heitti tazkan 70 luvun alussa. Minä itse skidi silloin budjattiin merimiehenkadulla. mutta pisteet merkkaa skönäriä joka on heittäny pitkää linjaa merellä, ei mitään rikollista , vaan karskia skönäri elämää. itse vedin ratikkalinjaa stadi ja stogiksen välillä. enkä ole oikeutettu tazkaamaan pisteitä.


    • Shole

      Selviytynyt Predatorin tähtäimestä.

      • j420k

        no vihdoin joku TIETÄÄ!


    • reppuli1234

      Kolme pistettä esim otsassa tarkoittaa, että on täysin turha ihmisenä. Kaikille vain pahaksi.

    • Anonyymi

      Pumminmerkkiä, kolmea pistettä peukalon ja etusormen välissä siten, että merkki ei näy kun ne sormet ovat yhdessä. Merkkiä saa kantaa merimieselämässä vain henkilö joka on joskus jäänyt ahteriin ja siksi elänyt pummina kunnes pääsee takaisin johonkin laivaan. Itse elin kaksi viikkoa pummina Rouen`issa Ranskassa 60 luvulla ja olen oikeutettu kantamaan pumminmerkkiä joka minulla on kolme pientä ankkuria vasemmassa kädessä eikä niitä näy jos en halua.
      Vanha Skönö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe