Kävin maanataina lenkillä 5,5 km juoksin alle 30 min (minulle) kovalla vauhdilla ja sykkeellä ilman alku lämmittelyä. Pohkeeseen tuli kipu 10 min jälkeen aloituksesta( eka kerta tänä vuonna) . Yritin venytellä pohjetta pari kertaa, se auttoikin vähän, mutta en malttanut lopettaa lenkkiä kesken.Maanantai-ilta meni kinkatessa. Yritin; venyttää, hieroa,kylmää lenkin jälkeen. Tänään kävin jumpassa ja pohje alkoi vaivata taas.
Mitä hoidoksi kuumaa vai kylmää ?
revähdys vai kramppi
2
1860
Vastaukset
- ax-eli
pieneltä revähdykseltä vaikuttaa. Kramppi yleensä nopeammin ohi ellei sitten käynut niin että kramppasi uudelleen. Mutta minulla ku kramppasi pohje kovan lenkin jälkeen kipu oli tuskallinen, mutta meni ohi kun sain lihaksen taas kohilleen.
ELI oli kumpivaan venyttele ja lämmittele kunnolla. Ja koska pieni revähdys vaikuttaa tuossa tapauksessa tod.näk. niin anna olla levossa, jonkin aikaa ja sitten rasita pikkuhiljaa ja kevyesti.
Jos meinaa reväytät kunnolla, ni saattaa olla kepit edessä. Kokemusta siitäkin, (ei ihan kivuliasta revähdystä, vaan pikemminkin krampin ja revähdyksen välimuoto), ei pystynyt muutamaan päivään kävelemään ja senkin jälkeen vielä nilkutettiin...
Älä nyt kuitenkaan pelästy, voihan se olla pienimuotoista lihaskipeyttä venyttelyn puutteesta, mutta anna silti olla jonkin aikaaa levossa. - buy12
Kyllä tuo kramppi on. Revähdys vaatii kovat voimat syntyäkseen, sellaisia ei lenkkivauhdilla tule ellei sitten meinaa liukastua tmv. Paha kramppi saattaa tuntua vielä viikkojenkin päästä. Yleensä parissa vkossa menee hyvin ohi, varsinkin jos venyttelee säännöllisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214