Ympäristökysymys.

Tiirailen ympäristöä, en ole kovin ekolooginen, mutta havaitsen asioita..tavaroita.

Tietsikka on hoopee,olut pilsner,uuni strömppa,astianpesu menee hobby hallin piikkiin nih kauniilla nimellä ignis,tuuletin se äänekäs malli on nimeltään helo. Tuolla jossain puhuttiin Linkolan ajatustavoista ja mietittiin, että yksikin malli riittäisi kaikille. Kyllä riittää va?

17

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt on mökötysaika

      Katsotaan syssymmällä.

      mikael perspibrand

      • kaikkia mököttäjiä tai muista syistä ohittavia kunnioituksella ja painua maan alle:)

        reetta roll-on...


    • se ympäristöä auttaa vaikka olisi vain yksi merkki?Yhtä paljon sitä roinaa olisi..:)


      Mitäs Tintille muuta kuuluu? ;)

      • ja vähemmän sopivina annoksina tänne kuuluu, mutta elämä on.

        Tuota ympäristöä ajatellen kilpailu on se mikä ostattaa ihmisillä vaikka mitä- tarpeetontakin, kun nyt sitten se toinen merkki on mainosten mukaan parempi.Yhtä merkkiä jos olisi vain tarjolla niin tehtaat eivät kilpailisi keskenään ja söisi toisiaan. Nyt varmaan paukahtaa jonkun päässä mun naiivit ajatukset, mutta saahan sitä ajatella ihmispolo mitä haluaa, varsinkaan kun en ole päättävissä elimissä..thank kaad;D


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        ja vähemmän sopivina annoksina tänne kuuluu, mutta elämä on.

        Tuota ympäristöä ajatellen kilpailu on se mikä ostattaa ihmisillä vaikka mitä- tarpeetontakin, kun nyt sitten se toinen merkki on mainosten mukaan parempi.Yhtä merkkiä jos olisi vain tarjolla niin tehtaat eivät kilpailisi keskenään ja söisi toisiaan. Nyt varmaan paukahtaa jonkun päässä mun naiivit ajatukset, mutta saahan sitä ajatella ihmispolo mitä haluaa, varsinkaan kun en ole päättävissä elimissä..thank kaad;D

        ostan tavaran ihan sen mukaan,jos se vaan muuten on hyvä..Nii, ja lompakko kestää sen itkemättä..:)

        Muutes..elämä on yhtä ala-ja ylämäkeä.Siitä ei kyl pääse mihinkää..


      • -maikkuliini-
        mii-su kirjoitti:

        ostan tavaran ihan sen mukaan,jos se vaan muuten on hyvä..Nii, ja lompakko kestää sen itkemättä..:)

        Muutes..elämä on yhtä ala-ja ylämäkeä.Siitä ei kyl pääse mihinkää..

        kulutustavaroita. Kierrätys ja jo vanhat, ajan patinoimat kalusteet ovat ne mitä ostan vain kun nään tarvetta. Pitkää ikää ja kestavyyttä olla pittää kalusteilla.

        Elämä ois aivan liian tasapaksua jos ei olisi ylä- ja alamäkiä. :)


      • -maikkuliini- kirjoitti:

        kulutustavaroita. Kierrätys ja jo vanhat, ajan patinoimat kalusteet ovat ne mitä ostan vain kun nään tarvetta. Pitkää ikää ja kestavyyttä olla pittää kalusteilla.

        Elämä ois aivan liian tasapaksua jos ei olisi ylä- ja alamäkiä. :)

        löytyy usein uniikkeja ja omaan tyyliin sopivia kalusteita. Kun olisi aikaa vielä enemmän tekisin itse tai työstäisin niitä uusiksi.
        Tuolla yhessä kaupassa näin kiinalaistyyliä edustavan pystykaapin. Pinta oli maalattu ja kaksi pientä yksityiskohtaa siinä lukkojen kohdalla.
        Hinta yli kaksisataa :0 Mulla on kotona vastaavanlainen kaappi, ostettu kirppikseltä viidellä eurolla, eiku mustaa maalia pintaan ja punainen raita kiertämään..se on siinä.

        Tasapaksu...oikeastaan aika hauska sana. Yritäs sanoa ko.sana monta kertaa nopeasti peräkkäin;D


      • -maikkuliini- kirjoitti:

        kulutustavaroita. Kierrätys ja jo vanhat, ajan patinoimat kalusteet ovat ne mitä ostan vain kun nään tarvetta. Pitkää ikää ja kestavyyttä olla pittää kalusteilla.

        Elämä ois aivan liian tasapaksua jos ei olisi ylä- ja alamäkiä. :)

        Eihän sitä toisaalta vois nauttia niistä hyvistä päivistä kunnolla,jos ei olis välillä niitä huonojaki..:)


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        ja vähemmän sopivina annoksina tänne kuuluu, mutta elämä on.

        Tuota ympäristöä ajatellen kilpailu on se mikä ostattaa ihmisillä vaikka mitä- tarpeetontakin, kun nyt sitten se toinen merkki on mainosten mukaan parempi.Yhtä merkkiä jos olisi vain tarjolla niin tehtaat eivät kilpailisi keskenään ja söisi toisiaan. Nyt varmaan paukahtaa jonkun päässä mun naiivit ajatukset, mutta saahan sitä ajatella ihmispolo mitä haluaa, varsinkaan kun en ole päättävissä elimissä..thank kaad;D

        Jos jokaisesta laitteesta olisi yksi, tai korkeintaan muutama, mallia voisivat tehtaat yhteistyössä kehittää laitteen jossa olisi sekä parhaat ominaisuudet että ekologisesti säästeliäs tuote
        Nykyisin valmistajat pystyvät kilpailemaan vain laadulla tai sen puutteella, kaikille työ ja materiaalit maksavat liki saman


      • -maikkuliini-
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        löytyy usein uniikkeja ja omaan tyyliin sopivia kalusteita. Kun olisi aikaa vielä enemmän tekisin itse tai työstäisin niitä uusiksi.
        Tuolla yhessä kaupassa näin kiinalaistyyliä edustavan pystykaapin. Pinta oli maalattu ja kaksi pientä yksityiskohtaa siinä lukkojen kohdalla.
        Hinta yli kaksisataa :0 Mulla on kotona vastaavanlainen kaappi, ostettu kirppikseltä viidellä eurolla, eiku mustaa maalia pintaan ja punainen raita kiertämään..se on siinä.

        Tasapaksu...oikeastaan aika hauska sana. Yritäs sanoa ko.sana monta kertaa nopeasti peräkkäin;D

        onpi kyllä tuo kirppis. Ja tintillä on niin ihana nimimerkki, että voi ihan kuvitella sulla olevan oma uniikki kotivintti :)


      • Kadunmies kirjoitti:

        Jos jokaisesta laitteesta olisi yksi, tai korkeintaan muutama, mallia voisivat tehtaat yhteistyössä kehittää laitteen jossa olisi sekä parhaat ominaisuudet että ekologisesti säästeliäs tuote
        Nykyisin valmistajat pystyvät kilpailemaan vain laadulla tai sen puutteella, kaikille työ ja materiaalit maksavat liki saman

        heikentää laatua ja nostaa hintaakin se nyt on nähty.
        Meille ostettiin silloin joskus ensimmäinen ihka uusi pyykinpesukone. Mielestäni se maksoi paljon, vaikka markkinoiden halvimpia. Edestä täytettävä teräsrumpuinen plaa plaa plaa-tiedot esittelyssä, mutta voi elämän kevät luukun avausklipu oli kovaa läpinäkyvää muovia ja pieni kuin puolukka ja joka hajosi heti ensi kättelyssä... siis meni kahtia:/
        Kuka tuollaisen takia viitsii korjaajaa pyytää paikalle varsin kallista ja ajokilometrejä kertyy persaukisen ja luonnon kiusaksi.
        Niin kauan kuin kone kesti käytettiin haarukan ottopäätä kampena avaamaan sen luukun. Huonompi olisi hellittänyt ja ostanut uuden koneen:D


      • -maikkuliini- kirjoitti:

        onpi kyllä tuo kirppis. Ja tintillä on niin ihana nimimerkki, että voi ihan kuvitella sulla olevan oma uniikki kotivintti :)

        uniikkia voi tavoitella, mutta aina siihen joku raapasee oman säväyksen:)


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        heikentää laatua ja nostaa hintaakin se nyt on nähty.
        Meille ostettiin silloin joskus ensimmäinen ihka uusi pyykinpesukone. Mielestäni se maksoi paljon, vaikka markkinoiden halvimpia. Edestä täytettävä teräsrumpuinen plaa plaa plaa-tiedot esittelyssä, mutta voi elämän kevät luukun avausklipu oli kovaa läpinäkyvää muovia ja pieni kuin puolukka ja joka hajosi heti ensi kättelyssä... siis meni kahtia:/
        Kuka tuollaisen takia viitsii korjaajaa pyytää paikalle varsin kallista ja ajokilometrejä kertyy persaukisen ja luonnon kiusaksi.
        Niin kauan kuin kone kesti käytettiin haarukan ottopäätä kampena avaamaan sen luukun. Huonompi olisi hellittänyt ja ostanut uuden koneen:D

        ..voittoa voi tavoitella vain heikentämällä laatua,ainakin joissakin tuotteissa ja laitteissa.
        Oikeastaan suuri osa kodinkoneiden ja laitteiden ympärillä olevasta bisneksestä keskittyy huonosti valmistettujen laitteiden huoltoon ja korjauksiin, näissä samoissa halvalla tehdyissä on usein jopa suurempi myyntikate kuin laadukaammassa tuotteessa

        Jokainen arvostaa ja haluaa laadukaita tuotteita mutta kassalla ollaan valmiit joustamaan ja valitaan se toinen tuote, näin se yleensä menee!


      • Kadunmies kirjoitti:

        ..voittoa voi tavoitella vain heikentämällä laatua,ainakin joissakin tuotteissa ja laitteissa.
        Oikeastaan suuri osa kodinkoneiden ja laitteiden ympärillä olevasta bisneksestä keskittyy huonosti valmistettujen laitteiden huoltoon ja korjauksiin, näissä samoissa halvalla tehdyissä on usein jopa suurempi myyntikate kuin laadukaammassa tuotteessa

        Jokainen arvostaa ja haluaa laadukaita tuotteita mutta kassalla ollaan valmiit joustamaan ja valitaan se toinen tuote, näin se yleensä menee!

        yleinen kysymys saattaisi herätä.Jos tavara on liian hyvää, millä ne alihankkijat ja huoltomiehet eläisi?


      • -maikkuliini-
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        uniikkia voi tavoitella, mutta aina siihen joku raapasee oman säväyksen:)

        Älähän sinä siellä, tintti.kotivinttinen ;)


    • kbasa

      mutta viilentaa ruoat
      bosch pesee astiat; vaatteet pesuuntuvat pyykkituvassa jossa vetta pyørittaa elektroluxin teollisuusmasiinoja kolme
      lapparit on dell ja siemens
      tuuletin on iso lattiamalli ostettu citymarketista..

      energiasyøpøin lienee just se tuuletin; kesalla kun se pyøri yøta myøren sahkøa kului kuin pienessa kylassa..

    • Taika-Nainen

      laskee hintoja. Jos olis vain yksi merkki ja yksi organisaatio joka tuottaisi kaikki vempeleet, niin aika yksioikoisesti tuo jättifirma pystyisi sanelemaan hinnat. No,sitäkautta tietenkin kulutustottumukset voisivat muuttua ekologisemmiksi kun rahat eivät riittäisi kaikenlaisten hankintojen tekemiseen,mutta kuinka silloin kävisi työllisyyden? jos ihminen ei kuluta se näkyy pikku viiveellä työllisyyslukemissa. Noidankehäkö??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe