en jaksa enää, finnit

dsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Minä en oikeesti jaksa enää. Ikää on jo 18 vuotta eikä tämä iho vieläkään parane. Joka aamu kun herään on naamassa 1-5 uutta valkosta näppylää, eniten niitä tulee leuan/kaulan alueelle joskus muuallekkin naamariin. Käyn joka toinen päivä suihkussa jossa pesen naaman sebamedillä ja hieron huolellisesti, mutta silti iho on jo seuraavana päivänä karhea. Varsinkin niinä päivinä kun menen suihkuun illalla niin aamulla on puristelen näppyjä niin kuoriutuu iho ihan selvästi, karisee ja repeilee ja on kuiva. En tajua tätä oikeesti. Nenään mulla ei ole finnejä tullut 4 vuoteen mutta se on kuivuudessaan/karheudessaan pahin, se ei näy kyllä ulospäin mutta tuntuu selvästi kuinka karhea ja kuivaksi se menee.

Ja minusta tuntuu että mitä enemmän naamaa pesen niin sitä enemmän se hajoaa, tämän takia ei paljoa kiinnosta mennä aamuisin räveltämään lavuaarille, vieläkun sen jälkeen naama näyttää kun petolinnun perseeltä kun punaiset näpyt korostuu.

Tämä finniongelma ei oikesati joskus ole yhtään niin paha kuin kuulostaa, siis itse valkotäpliä on aika vähän, mutta punasia sitten on jonkin verran enemmän. Joo ja mitäs on kokeiltu, 7 luokalla terkkari määräs jotain ainetta sebamedin kanssa käytettäväksi jota levitettiin vanutupolla, tämä oli ilmeisesti jotain alkoholipitoista kun haisi pistävälle ja ärsytti ihoa korostaen punasia näppyjä, ei auttanut selvästikään, tätä sontaa en käyttänyt edes vuoden vertaa. Sen jälkeen testasin clearasiliä, ei toiminut. Nyt olen 2 vuotta käyttänyt pelkästään sebamediä suihkun yhteydessä.

Oli jossain puhetta siitä ihmeaineesta jota saa ihotautilääkäriltä, nimeä en muista mutta sen käytön aikana ei PITÄISI tulla yhtään lisää finnejä, auttaako se todella? Minun ongelmaani? Ja telkkaria katellessa osu taas silmään joku apteekista ilman reseptiä saatava aine, tämänkään nimeä en muista, mutta mainos tuli eilen.

Jos ei armeijan jälkeen tule loppua tälle niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää ilmeisesti itsemurha, ei kiinnosta oikeasti olla linnunpelättimenä kun ei tyttöjäkään tämmöset rottanaamat kiinnosta, vaikka muuten näyttäsin kuinka sexylle ja hyvälle niin finnit ja iho pilaa kokonaisuuden puhumattakaan itsetunnosta.

22

4680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W33

      Mene ihmeessä ihotautilääkärin juttusille. Akne lähtee sisältä eli mitkään kosmeettiset aineet eivät yksin tehoa! Lääkäri antaa sinulle lääkekuurin jos toteaa aknesi pahaksi.
      Toinen asia on se, että ihoa täytyy puhdistaa joka aamu ja ilta joka toinen päivä ei riitä.
      Jos tunnet Oriflame kosmetiikka firman niin niillä on eirtyisen hyvä nuoren akne/rasvaisen ihon ihonhoito linja Pure skin linja 15 ylöspäin.
      Pelkkä puhdistus iholta ei riitä - akne iho kaipaa myöskinkosteutta ei paksua rasvaa...jos pesee kovin vahvoilla aineilla kasvonsa kuivattaa ihon pintaa.
      Hintakaan ei ole päätä huimaava.
      ASTAKSANTIINISTA on myöskin iloa ihonhoidossa :) auttaa myöskin akneen.
      Jaksamisia sinulle :)

      • adssssss

        Tulipa tutustuttua tuohon sivustoon ja Pure Skin tuotteisiin, hintahan ei ole päätä huimaava tosiaankaan. Minkälaista ainetta tuo on ja miten helppo levittää iholle? Olen kärsimätön enkä tykkää sotkemisesta :)

        Ja sitten niitä kokemuksia, auttaako todella? Ja mitä noista tuotteista sitten MINUN pitäisi tilata? Tuskin jokaista tuubia :D


      • w33
        adssssss kirjoitti:

        Tulipa tutustuttua tuohon sivustoon ja Pure Skin tuotteisiin, hintahan ei ole päätä huimaava tosiaankaan. Minkälaista ainetta tuo on ja miten helppo levittää iholle? Olen kärsimätön enkä tykkää sotkemisesta :)

        Ja sitten niitä kokemuksia, auttaako todella? Ja mitä noista tuotteista sitten MINUN pitäisi tilata? Tuskin jokaista tuubia :D

        Niinkuin aiemmin mainittiin millään kosmetiikka tuotteilla ei aknea poisteta vaan ensiksi mars mars lääkäriin.
        Pure skin linjasta ottaisin käyttöön puhdistusgeelin ja kasvoveden sekä kosteusvoiteen.
        Lisäksi linjaan kuuluu peitepuikko, näppylöitä kuivattava geeli sekä kosteusvoide ongelma rasvaiselle iholle (rapid action cream) mikä ennalta ehkäisee näppyjen syntyä.
        Vaikka itse olen aikuinen nainen minä olen kärsinyt puolestani aikuisiän aknesta ja olen kokenut puhdistusgeelin ja tuon näppyjä ehkäisevän voiteen erittäin hyväksi. Tosin käytän sitä vain leuka alueella mihin näpyt tuppaavat tulla.
        Minä olen syönyt lukemattomia antibiootti kuureja :( ne kyllä auttavat hetkellisesti mutta finnit ovat lopettamisen jälkeen palanneet. tuo roacuttan on todellista myrkkyä häätää kyllä akne pöpöt pois, mutta ei sopinut minulle tietyistä syistä mitä en nyt viitsi tässä mainita.
        Mutta, ihotautilääkäri katsoo tilanteesi ja on paras sinua neuvomaan :)
        jaksamisia!!!!


      • asiallinen ihminen
        w33 kirjoitti:

        Niinkuin aiemmin mainittiin millään kosmetiikka tuotteilla ei aknea poisteta vaan ensiksi mars mars lääkäriin.
        Pure skin linjasta ottaisin käyttöön puhdistusgeelin ja kasvoveden sekä kosteusvoiteen.
        Lisäksi linjaan kuuluu peitepuikko, näppylöitä kuivattava geeli sekä kosteusvoide ongelma rasvaiselle iholle (rapid action cream) mikä ennalta ehkäisee näppyjen syntyä.
        Vaikka itse olen aikuinen nainen minä olen kärsinyt puolestani aikuisiän aknesta ja olen kokenut puhdistusgeelin ja tuon näppyjä ehkäisevän voiteen erittäin hyväksi. Tosin käytän sitä vain leuka alueella mihin näpyt tuppaavat tulla.
        Minä olen syönyt lukemattomia antibiootti kuureja :( ne kyllä auttavat hetkellisesti mutta finnit ovat lopettamisen jälkeen palanneet. tuo roacuttan on todellista myrkkyä häätää kyllä akne pöpöt pois, mutta ei sopinut minulle tietyistä syistä mitä en nyt viitsi tässä mainita.
        Mutta, ihotautilääkäri katsoo tilanteesi ja on paras sinua neuvomaan :)
        jaksamisia!!!!

        kumminkin jotain pimppa vaivoja tuli sulle ku et kerta viitti mainita xD


    • tekniikan yo

      Käy ihotautilääkärillä. Ja ota selvää, miten aknea ylipäänsä hoidetaan!

      Luultavasti lääkäri määrää sinulle aluksi antibioottikuurin (Oricyklin tai Tetralysal) ja jonkin voiteen (esim. Differin) käytettäväksi niiden kanssa. Syöt kuuria aamuin illoin kolmisen kuukautta; voide levitetään puhtaalle iholle ennen nukkumaanmenoa.

      Jos kuuri ei tehoa (vaikutus näkyy yleensä viimesitään n.1-2kk päästä aloittamisesta) voit kokeilla neuvotella itsellesi Roaccutan-kuurin - kyseessä on eri periaatteella toimiva varsin tuju lääke, jota en suosittelisi kellekään kuin viimeisenä vaihtoehtona... Itselläni antibiootit ovat toimineet hyvin, mutta tiedän pari kaveria jotka ovat Roaccutania syöneet. Sivuvaikutukset eivät ole kivoja.

      Pelkkä ihon puhdistus ei riitä (eikä varsinkaan joka toinen päivä, pese kasvosi aamuin illoin! Sebamed on hyvä). Hanki tueksi myös jokin kosteuttava voide (esim. Aqualan tai Essex), sillä akneen osoitettu voide kuivattaa ihoa. Itse olen käyttänyt usein Differiniä illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamupesun jälkeen kuivalle iholle sipaisun Essexiä, jottei naama karise päivän aikana kokonaan pois.

      Itse olen pian 21, ja syön edelleen kuuria. Kannattaa varautua hoitamaan ongelmaa jonnekin 22-25 vuotiaaksi asti. Onneksi lääkkeet tehoavat!

      Intissä ihonhoito on vaikeampaa, mutta onneksi sieltä saat sentään ilmaiset lääkkeet. Ehdotan, että haet sieltä taitavasti neuvotellen esim. puolen vuoden tai 3-4 kuukauden kuurin (antibiootit voide), pistät lääkkeet jemmaan ja alat syödä kotiuduttuasi. Palvelusajan alussa, leireillä ym. akne pahenee joka tapauksessa.

      • jatkoa

        ja ÄLÄ PURISTELE niitä finnejä! Teet hallaa tulevaisuudellesi: puristelu edesautta aknearpien syntymistä. Paukamat kyllä katoavat itsestään, vaikkeivät niin esteettisiä aina olekaan.

        Parranajo aknen kanssa on tuskaa, ja ärsyttää ihoa, joten älä kaavi karvoja ainakaan turhaan... Jos kasvu on vilkasta niin vaihtoehtoja ei valitettavasti kovin ole.


      • asdsads
        jatkoa kirjoitti:

        ja ÄLÄ PURISTELE niitä finnejä! Teet hallaa tulevaisuudellesi: puristelu edesautta aknearpien syntymistä. Paukamat kyllä katoavat itsestään, vaikkeivät niin esteettisiä aina olekaan.

        Parranajo aknen kanssa on tuskaa, ja ärsyttää ihoa, joten älä kaavi karvoja ainakaan turhaan... Jos kasvu on vilkasta niin vaihtoehtoja ei valitettavasti kovin ole.

        Jostain syystä tämä ei ole tuottanut missään välissä ongelmaa, tosin suoraan finnien päältä ei ole onneksi tarvinnut missään välissä ajaa.

        Jaa tuo Roccutum olikin just tollasta ainetta, jossain kyllä luki että ellet ole raskaana tai jotain niin ei pitäisi olla mitään sivuvaikutuksia.


      • aaaaaassssssssssd
        jatkoa kirjoitti:

        ja ÄLÄ PURISTELE niitä finnejä! Teet hallaa tulevaisuudellesi: puristelu edesautta aknearpien syntymistä. Paukamat kyllä katoavat itsestään, vaikkeivät niin esteettisiä aina olekaan.

        Parranajo aknen kanssa on tuskaa, ja ärsyttää ihoa, joten älä kaavi karvoja ainakaan turhaan... Jos kasvu on vilkasta niin vaihtoehtoja ei valitettavasti kovin ole.

        Häh? Mä en sais muka puristella finnejä? Kuka minun lähelle varsinkaan sitten haluaa tulla? Onko käynyt mielessä miten hiton ällöttävälle näyttää kun on valkosia täpliä naamassa, huhhuh.

        Ja sitten kun niitä ei puristele niin ne vaan kasvaa semmosiks jumalattomiks palloiksi, ei ne mihinkään katoa noin vaan vai?


      • ,,,,,,,,,,,,,
        aaaaaassssssssssd kirjoitti:

        Häh? Mä en sais muka puristella finnejä? Kuka minun lähelle varsinkaan sitten haluaa tulla? Onko käynyt mielessä miten hiton ällöttävälle näyttää kun on valkosia täpliä naamassa, huhhuh.

        Ja sitten kun niitä ei puristele niin ne vaan kasvaa semmosiks jumalattomiks palloiksi, ei ne mihinkään katoa noin vaan vai?

        Noh, pinnallisia märkänäppyjä ei oikeastaan tarvitse paljoa puristaakaan. On inhottava ja frustroiva tunne, kun niitä huomaa joka aamu naamaansa taas ilmaantuneen. Minulla oli tällainen akne, voisin sanoa, että pikemminkin vuosikymmeniä kuin vuosia.

        Paikallishoidotkin tehosivat melko hyvin, etenkin Avitcid-voide (A-vitamiinihappo). Iho suorastaan hilseili pois ja alta paljastui terve hipiä. Sisäisistä lääkityksistä hyvän avun sai pitkästä tetrasykliinikuurista, mutta kun se oli ohi, vaiva aina palasi. Päätin, etten ikuisesti antibioottia syö, vaan päätin käyttää paikallishoitoa säännöllisesti.

        Mutta ajan kanssa akne paheni pahenemistaan. Siis muodostuvien finnien laatu muuttui pahemmaksi. Alkoi muodostua, harvakseltaan, todella syviä ihon alaisia märkäpaiseita. Tällaisia EI saa puristella, koska ne "räjähtävät" ja muodostavat pahempia arpia kuin jos antaa parantua omia aikojaan. Näihin sitten sain Roaccutanit, ja vaiva parani sillä.

        Jos näppyjä puristelet, niin sipaise iho puhtaaksi jollain antiseptisellä liuoksella, huolehdi, että kätesi ovat ehdottoman puhtaat, ja purista vaikkapa vanulappujen avulla koskematta sormin ihoasi. Älä muutenkaan hypiste sitä, ja pese tukkasi vaihda tyynyliina usein. (Ei akne sinänsä puhtauden puutteesta johdu, mutta finninen iho ei tykkää, kun sitä haudotaan likaisessa tyynyliinassa.)


    • finnijuhla

      Oon seittemäntoista ja poika, ei oo pahemmin finnejä naamassa ainakaa. Pesen kasvot vähän väliä ja jotain kasvohoitojuttua. Ainakin puristelen aina jos on joku ihan pieni finni ettei kasva mikskää isoks. Eipä oo jääny punertamaanka tai uusia tullu.

    • apua?

      Jotkut ovat saaneet finneihin, akneen ja muihin iho-ongelmiin apua luontaistuotekaupasta eli Bactosan Clear Complexion-tuotteesta. Itse ajattelin myös tuota kokeilla ja ikää on sitten 35...

    • KokemustaJOOH

      Itse olen 18 vuotias kundi ja oon kärsiny aknesta niin kauan kuin muistan. Tiiän miten turhauttavaa on kun mikään ei tunnu auttavan.

      Olen syönyt parit antibioottikuurit jotka lähtivätkin lupaavasti käyntiin mutta lopullisiin tuloksiin en ollut tyytyväinen, ja akne palasi kuukauden sisällä.

      Tällä hetkellä mulla on käynnissä juuri tuo Roaccutan-kuuri mistä on nyt vähän jo tullut keskustelua. Se on tosiaan kova kuuri, eikä sitä yleensä määrätäkkään ellei iho ole sen verran pahana ja muut konstit eivät tunnu tepsivän. Voin kuitenkin sanoa nyt reilun kuukauden Roaccutania popsineena (1 tabletti 2 kertaa pvssä), että kuuri TODELLA TOIMII. Iho paranee silmissä, eikä kuurin aikana mulle ole tullut juuri yhtään uutta finniä!

      Sivuvaikutuksia tosin on, mutta ne eivät ole pahimmasta päästä. Iho on koko ajan TODELLA kuiva, sitä saa rasvata monta kertaa päivässä ja silmät punoittavat ja kuivuvat. Mutta kun jaksaa käydä kuurin loppuun niin on hyvä iho pitkäksi aikaa ja oireetkin häviävät loppuviimein.

      Muita harvinaisia sivuvaikutuksia Roaccutanista voi olla myös esim masennus ja hiusten tuuhentuminen/harventuminen. Lääke myös rasittaa maksaa joten verikokeissa on käytävä aika ajoin ja muistettava välttää alkoholia:)

      Sitten vielä tuosta kun olit nähnyt mainoksen apteekkituotteesta. Voisiko olla Basiron? Joka tapauksessa Basiron geeli mitä muinoin käytin toimii myös hyvin, mutta se on aika rankkaa kamaa myös iholle joten rasvaus siinäkin pitää muistaa. :)

      Toivottavasti saat ihon kuriin.

      • Kystinen akne

        Kyllä, Roaccutan toimii, toimi minullakin, tosin jouduin syömään toisenkin kuurin, mutta sen pienemmällä annoksella.

        Mutta lopullista TÄYSIN finnien muodostuksen poistavaa ratkaisua ei Roaccutanitkaan tuoneet, joskin tosi ison avun. Yleensä ne parantavat aknen lopullisesti, mutta minulla on erikoinen, erittäin talivuotoinen, "öljyinen", kuten ihotautilääkäri sanoi, pään alueella. Tyypillistä on, että kasvojeni iho on aivan eri laatuista kuin vaikkapa käsivarsissa, rinnassa ym. eli paksumpaa, isohuokoisempaa, ja selvästi öljyä puskevaa. Nenä suorastaan pisaroi rasvaa! (Roaccutan toki vähensi tätä samoin kuin paransi kystisen aknen. Eli jos finnejä tulee, ne ovat pieniä, pinnallisia märkäpäitä, eivät syviä pesäkkeitä.

        Eli tällaista kertomaa. Jälkikäteen minua on jurppinut, etten mennyt aiemmin lääkäriin ihoni takia, vaan tuhlasin rahaa clearasileihin ja muuhun roskaan. Ainoastaan Clearasil puikosta on ollut apua, ja sekin kosmeettista.

        Hoidattakaa aknenne lääkärillä!


    • tyytyväinen käyttäjä :)

      PROAVTICE hoitosarja T O I M I I ! ! !

    • mies1991

      Itte samanlainen tilanne ollut... seiskalla alkanut määrätty sebamedia tai tällästä, sitte antibioottia joka auttoi vaan niin kauan kun käytti jne., mutta viime keväänä (toukokuu) alotin isotretinoin (roaccutan) kuurin ja paras juttu mitä äiti on mulle suostunut tekeen/hommaan :P

      Aluks oli vähän semmosta kuivuneisuutta ja tällästä, ei mitään kummaa. Veri-arvot oli ihan normaalissa koko jutun ajan ja ovat vieläkin vitun hyvät.

      Ja ei niitä kauhutarinoita oikeasti kannata uskoa, se "pahenemisvaihe" ei ollut mitään itte en huomannu eroa, vähän ehkä oli kiukkuisempi iho/finnit mutta sen jälkeen finnit oli pienempiä ja lähti muutaman päivän sisässä. Pari satunnaista "isoa" tuli pari kertaa.

      Huulet tulee kuivumaan ja iho hilseileen siitä voit olla varma, mutta se helpottaa ajan mittaan. Alkuun mulla oli vähän nivelkipua (ei pistävää mutta semmosta että tuntu että ei jaksa kävellä ei jalat/selkä kanna).

      Kosteusvoidetta pistät 1-2 kertaa päivässä ja sitten illalla/aamulla vähän kosteella pyyhkeellä "kuorit" sen päälimmäisen kerroksen/voiteen jämät pois että tulee semmonen sileä, mut ei kummiskaan mitään hankausta. Sit siihen päälle vähän peittaria nii elämä hymyilee :P

      Loppusuora meneillään mulla tossa kuurissa, vedin 60mg päivässä pari kuukautta mutta nyt alkoi tulemaan ihottumaa käsiin joten pistettiin 40mg, alkaa iho taas meneen "normaaliks" ja huuletkin paljon kosteemmat ja ihottuma rauhottuu.

      Kyllähän noita finnejä tulee välillä mutta ne on tosiaan semmosia pieniä jotka menee päivässä tai parissa.

      Kokeile oikeasti, säästää vaan rahaa ja aikaa. Joillakin ne arvot nousee ja joutuu lopettamaan mutta suurin osa vetää loppuun asti ihan hyvin eikä niitä finnejä tule ainakaan vuoteen-pariin.

      Koita pestä 1-2 kertaa päivässä vedellä ja sit harvemmin sitä sebamediä, voi olla että sun iho ei tykkää siitä.

      Ja ei se akne mikään takuu oo siitä että on linnunpelätin, meijän luokalla on sellane poika jolla on poskissa pikkasen aknee mutta ei se yhtään pahalta näytä hyvän näkönen jätkä :D

      • aina Roaccutankaan

        Itse syönyt kaksi kokonaista kuuria (8kk/kerta) Roaccutania ja iho oli todella hyvä aina kuurin ajan. Pari kuukautta kuurin lopettamisen jälkeen finnejä alkaa taas tulla. Kaikille ei auta siis sekään lopullisesti. Ikää 27


      • rengeoinggnenen
        aina Roaccutankaan kirjoitti:

        Itse syönyt kaksi kokonaista kuuria (8kk/kerta) Roaccutania ja iho oli todella hyvä aina kuurin ajan. Pari kuukautta kuurin lopettamisen jälkeen finnejä alkaa taas tulla. Kaikille ei auta siis sekään lopullisesti. Ikää 27

        Mmmmoi!

        Mut kyllä toi roakkutan pelasti. Finnit lähti kerralla. Kantsii tosiaan pyytää se ihotautilääkäriltä, eläkä kuuntele mitään kauhutarinoita sivuvaikutuksista. Mulla vaan huulet oli rohtuneet koko aika eli huulirasvaa, ja sitte naamaa pitää rasvata, mulla oli joku apteekin perus voide. Jä käsiä kans rasvata.

        Ei akneen mikään puhdistus aine auta, vaan lääkkeet. Olisimpa minäkin tajunnut aikasemmin!


      • Kaveri 38v
        rengeoinggnenen kirjoitti:

        Mmmmoi!

        Mut kyllä toi roakkutan pelasti. Finnit lähti kerralla. Kantsii tosiaan pyytää se ihotautilääkäriltä, eläkä kuuntele mitään kauhutarinoita sivuvaikutuksista. Mulla vaan huulet oli rohtuneet koko aika eli huulirasvaa, ja sitte naamaa pitää rasvata, mulla oli joku apteekin perus voide. Jä käsiä kans rasvata.

        Ei akneen mikään puhdistus aine auta, vaan lääkkeet. Olisimpa minäkin tajunnut aikasemmin!

        Itselläni oli kystinen akne, se on sellainen koka tekee kunnon onteloita kasvoihin. Terveyskeskuslääkärit syötti 10 vuotta antibiootteja, eivät auttaneet, välillä vaihdettiin taas skinoreeniin ja avitcidiin. Ei mitään hyötyä. Lopulta kasvot olivat täysin arvilla. Olen nyt 38v, mies, ja finnejä tulee vieläkin. Roaccutania söin n.kuusi kertaa, auttoi kyllä muttei vienyt koko tautia pois. Onteloaknesta pääsin isotretioonin myötä pois. Lääke aiheutta todella pahoja epämuodostumia sikiössä ja siksi sitä saa myöntää vain ihotautilääkäri eikä hänenkään resepti montaa kuukautta ole vopimassa vaan se täytyy uusia. Tämä siksi koska yleislääkärit ovat kaiketi aikoinaan määränneet isotretioiinia ja vaikka henkilö vannoisi ettei seksiä harrasta on sitä kuitenkin sattunut. Ja kas kummaa, lapsi pitää ehdottomasti poistaa kohdusta, se on niin epämuodostunut. Siinähän meni sitten esikoisesi. Tukka myös harvenee, huulten ja kasvojen kuivuminen nyt ei paljon mitään ole. Lääkettä ei mihinkään muutamiin kymmeniin tavallisiin finneihin oteta vaan hiukka tautisempaan akneen.


    • 34534

      HYVÄ LUOJA, KÄYTÄ RASVAA!!!

    • Hoitoon!

      Finnit eivät johdu huonosta hygieniasta. Ja unohda ne Clearasilit.

      Mene lääkäriin, jos finnit häiritsevät! (Ei välttämättä ihotautilääkäriin, kuka tahansa lääkäri voi määrätä aknen hoidossa käytettäviä lääkkeitä PAITSI Roaccutania.)

      Ennen sitä voisit tietenkin käyttää edes käsikauppalääkkeitä kaiken maailman Clearasilien sijaan.

      Apteekista saa ilman reseptiä Brevoxyl voidetta, joka oli ennen reseptilääke. Sitä kun säännöllisesti sivelet koko aknealueelle, pitäisi pikku hiljaa tulostakin näkyä, ellei aknesi ole todella paha/syvä (eli kystinen), jolloin aluksi tulee kyseeseen pitkä antibioottikuuri (tetrasykliniä).

    • viisas

      ihmiset älkää menkö suihkuu nii usein jos on finnejä koska sillon kun pesette naamaa niin useesti niin teijän naama joutuu ruveta itse valmistamaan rasvaa josta niitä finnejä sitten tulee.. kokeilkaapa vähentää suihkussa käymistä ni oho ku finnit alkaa häviämään!!!!!!

      • Viisaalle:

        Tämä on pelkkää mutua. Ihon rasvan tuotanto ei johdu pesusta vaan talirauhasten toiminnasta syvemmällä ihossa ja niiden toimintaan vaikuttaa perintötekijät ja hormoonitoiminta.

        Tietenkin kun talivuotoisen ihon pesee, se näyttää puskevan öljyä pintaan, vaikka se tekee samaa ihan riippumatta siitä, pesetkö vai et - sen vain huomaa.

        Jos rasvoittuvaa ihoa ei pese, voi tulla paha hilseongelma (kuivataliköhnä eli seborrooinen ihottuma - yleisin päänahan hilseilynä, mutta voi tulla minne tahansa varsinkin pään alueella). Hilseily ei siis johdu kuivuudesta ja hilseilevää ihoa on pestävä enemmän eikä vähemmän.

        Loppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe