Jos olisit kunnallisvaaliehdokas,

tulevissa kunnallisvaaleissa ja tarkotuksesi olis päästä läpi, ni mikä olis sun vaalislogani?

Sitku aatellaan, että mitä lyhyempi ja ytimekkäämpi, ni sitä paremmin se jää mieleen, ni runoillaan sit toisissa aloituksissa. Olisko sloganin maksimipituus sellanen 4 sanaa? Tai, tiettyhän sitä nyt saa pidempäänkin runoilla, mut se vaan huonontaa niitä läpimenomahdollisuuksia.

27

657

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • de_monte

se olis miun

• de_monte

roope lehtisen heitto 90:luvulta
        en kyllä muista mitkä vaalit silloin oli.

• MMies

Mulla olis kai joku "Munaa, vittu!" tms. Tosin ei ole sopivaa puoluetta (eikä tule) jonka puolueohjelmaan voisin sitoutua. Puoluekuri liian ahdistavaa minukaltaiselleni intellektuaaliselle traverille..

Toisekseen minua ei kiinnosta tämän kunnan asiat vittujakaan. Tämän vuoden budjetti ylittynee kolmikertaisesti ja ensivuonna alijäämä tuplattava jne jne. Ei täällä kukaan täyspäinen asuisi, jos rahoistaan ja tulevaisuudestaan pitäisi huolta. Menköön.

• MMies

Typoista viis, mutta entä itse? Miten Kokoomus paikkakunnallasi palvelisi parhaiten sinun pyrkimyksiäsi ja näkemyksiäsi- miten parhaiten saisit Kokoomuksen agendaa junttattua landella eteenpäin? Maaseutu kuoliaaksi ja sen jälkeen parku, vai?

• MMies kirjoitti:

Typoista viis, mutta entä itse? Miten Kokoomus paikkakunnallasi palvelisi parhaiten sinun pyrkimyksiäsi ja näkemyksiäsi- miten parhaiten saisit Kokoomuksen agendaa junttattua landella eteenpäin? Maaseutu kuoliaaksi ja sen jälkeen parku, vai?

eikä mul oo haluakaan, en sopeutuis myöskään mihinkään puoluekuriin. Mut, olen mä kolmen kuntavaaliehdokkaan taustajoukoissa, eri kunnista olevia.

• relaxed_eyes kirjoitti:

eikä mul oo haluakaan, en sopeutuis myöskään mihinkään puoluekuriin. Mut, olen mä kolmen kuntavaaliehdokkaan taustajoukoissa, eri kunnista olevia.

ne on siis eri kunnista, ja eri puolueistakin.

• MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

ne on siis eri kunnista, ja eri puolueistakin.

..ja sun poliittinen näkemys tietenkin käy yksiin jokaisen kanssa. Ihme heppu, en muuta sano. Jos et nyt oikein blondiksi heittäydy, niin käy nyt lukaisemasa niiden puolueiden puolueohjelmat ennenkuin kuuntelet niiden vaalilupauksia.

Jotenkin en ihmettele tämän maan tilaa yhtään..

• MMies kirjoitti:

..ja sun poliittinen näkemys tietenkin käy yksiin jokaisen kanssa. Ihme heppu, en muuta sano. Jos et nyt oikein blondiksi heittäydy, niin käy nyt lukaisemasa niiden puolueiden puolueohjelmat ennenkuin kuuntelet niiden vaalilupauksia.

Jotenkin en ihmettele tämän maan tilaa yhtään..

kun kuntavaaleista puhutaan. Pieniä kuntia, ni pieniä asioita, ja yksittäinenkin valtuutettu pystyy jotain tehdä.

Mun poliittinen näkemys ei yksiin kenenkään kanssa.

• MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

kun kuntavaaleista puhutaan. Pieniä kuntia, ni pieniä asioita, ja yksittäinenkin valtuutettu pystyy jotain tehdä.

Mun poliittinen näkemys ei yksiin kenenkään kanssa.

Yksittäinen valtuutettu edustaa _aina_ puoluetta ja sen ajamaa linjaa. Aivan sama, mitä se suustaan päästää läpi päästäkseen: takana on aina PuolueKoneisto. Tietty sitoutumattomat on asia erikseen, mutta nillä ei pahemmin ole valtaa, varsinkaan missään landella, missä kaikki Valta on loosien käsissä.

• MMies kirjoitti:

Yksittäinen valtuutettu edustaa _aina_ puoluetta ja sen ajamaa linjaa. Aivan sama, mitä se suustaan päästää läpi päästäkseen: takana on aina PuolueKoneisto. Tietty sitoutumattomat on asia erikseen, mutta nillä ei pahemmin ole valtaa, varsinkaan missään landella, missä kaikki Valta on loosien käsissä.

jos mä haluun beachvolleykentälle kunnan maksamat hiekat, ni otan vain yhteyttää omaan valtuutettuuni. Tämä on se juttu, eikä mikää paskapuoluepolitiikka. Puoleujohto ei osaa niihin muutamaan hietakuormaan sano mitään. Oli kyseessä mikä tahansa puolue.

Ja beach volley oli vain esimerkki, mut emmä sen suuremmista asioista niin piittaa. Muut saa sit piitata niistä isommista asioistaki.

• MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

jos mä haluun beachvolleykentälle kunnan maksamat hiekat, ni otan vain yhteyttää omaan valtuutettuuni. Tämä on se juttu, eikä mikää paskapuoluepolitiikka. Puoleujohto ei osaa niihin muutamaan hietakuormaan sano mitään. Oli kyseessä mikä tahansa puolue.

Ja beach volley oli vain esimerkki, mut emmä sen suuremmista asioista niin piittaa. Muut saa sit piitata niistä isommista asioistaki.

Kuntalaisten varojen väärinkäyttö on sitten asia erikseen.

• MMies kirjoitti:

Kuntalaisten varojen väärinkäyttö on sitten asia erikseen.

Ihan yleiseksi ja kaikkien kuntalaisten hyväksi ne menee.

Tiedä sitte kuinka teilläpäin on tapana.

• MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ihan yleiseksi ja kaikkien kuntalaisten hyväksi ne menee.

Tiedä sitte kuinka teilläpäin on tapana.

Yleensä kunnan/kaupungin puistojaosto hoitaa yleisten ulkoilutilojen kunnossapidon ja siihen ei jollain kaupunginhallituksen jäsenellä ole nokan kopauttamista. Tiedä sitten, josko teillä näin, mutta muualla ei tod.

• MMies kirjoitti:

Yleensä kunnan/kaupungin puistojaosto hoitaa yleisten ulkoilutilojen kunnossapidon ja siihen ei jollain kaupunginhallituksen jäsenellä ole nokan kopauttamista. Tiedä sitten, josko teillä näin, mutta muualla ei tod.

mut saa sitä itekin tehä kaikenlaista ja kunta maksaa tarvikkeet, jos sattuu vaan olla valtuustossa ystäviä, ni entistä myötämielisemmin.

Mut, emmä tiedä kuinka ne kökätkään kaikkien kuntalaisten hyvinvoinnin ja viihtyvyyden edistämiseksi teilpäin toimii.

• MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

mut saa sitä itekin tehä kaikenlaista ja kunta maksaa tarvikkeet, jos sattuu vaan olla valtuustossa ystäviä, ni entistä myötämielisemmin.

Mut, emmä tiedä kuinka ne kökätkään kaikkien kuntalaisten hyvinvoinnin ja viihtyvyyden edistämiseksi teilpäin toimii.

Pienissä kunnissa pienet piirit; missä joku sontalaatikko on Tärkeä Juttu, niin jossain ne junailee miljoonien rakennushankkeita tuosta vaan. Ainoa, mikä Niitä täällä vituttaa, on nykyinen kilpailutuslaki, eli Puolimatka ja kumppanit ei saakaan automaattisesti kaikkia väkipakolla väsättyjä urakoita. Kuvittele nyt: 5000 asukkaan uusi asuinlähiö ja toinen mokoma Raision kunnan kanssa _muuttotappiokunnassa_. Raknataanraknataan, mutta ostajia ei mailla halmeilla. Mutniinjajoo, kuten sanoin: tän kunnan asiat ei kiinnosta mua vittujakaan. Rapiat 7 kk ja tää häiskä häipyy täältä. Toivon mukaan.

• MMies kirjoitti:

Pienissä kunnissa pienet piirit; missä joku sontalaatikko on Tärkeä Juttu, niin jossain ne junailee miljoonien rakennushankkeita tuosta vaan. Ainoa, mikä Niitä täällä vituttaa, on nykyinen kilpailutuslaki, eli Puolimatka ja kumppanit ei saakaan automaattisesti kaikkia väkipakolla väsättyjä urakoita. Kuvittele nyt: 5000 asukkaan uusi asuinlähiö ja toinen mokoma Raision kunnan kanssa _muuttotappiokunnassa_. Raknataanraknataan, mutta ostajia ei mailla halmeilla. Mutniinjajoo, kuten sanoin: tän kunnan asiat ei kiinnosta mua vittujakaan. Rapiat 7 kk ja tää häiskä häipyy täältä. Toivon mukaan.

Vai onks viel samat suunnitelmat kuin viimeks?

• MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

Vai onks viel samat suunnitelmat kuin viimeks?

Mä en ajattele niin pitkälle. Kunhan seuraavasta viikosta selviäisi järjissään tän apinalauman keskellä. Voihan aina olla, että sopeudun tänne ja jumahdan paikoilleni. Mukava pikku kylä kuitenkin. Näkee sitten.

• Se on siinä.

Voiko sitä ytimekkäämmin sanoa?

• näi o.... :)

sano sinäkin *EI* sosiaalisille tulonsiirroille :)

• FiliaFerusFabulosus
    • on minun rahat,

muut valehtelee.

• caput.mortuum

Riittää että olet olemassa.

• riitä...

En kyllä äänestäis sinua.

Kyllä jokaisen täytyy oma osuutensa tässä yhteiskunnassa tehdä. Kantaa kortensa kekoon
        meidän kaikkien yhteisen hyvinvoinnin puolesta.

• k32v

"Nimeni on Kundi, koska Paras ei ole miehen nimi"

;D

• k32v

"Voitetaan yhdessä!"

;D

• tällanen

revin rennot silmät päästäsi.

• hymy:)

minnuu on kyll kahesti siihen pestiin pyyetty, mutt en ollunna suostuvainen............mutt jos nyt pittää jokin logi laittaa, se vois olla

"kunnan isät, polvistukaa"

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      770
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      47
      558
    6. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      556
    7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      67
      541
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe