Nou meno muuttunut

Laitan tämän tekstin myös tänne...

...Eipäs olekkaan meno yhtään täällä muuttunut, sekaoppiset yhä laulavat täällä samassa kuorossa samaa säveltä ja toteavat yhteen ääneen, jokainen joka huutaa avuksi Jeesusken nimeä...ja jokainen uskoo. Siinäpä teillä yhteinen tunnustus, jonka luulette oikean tien olevan.

Sananl.14:12. "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie".

Se, että sietää rinnakkain monenlaisia opetuksia, siitä tulee Raamatun mukaan tehdä parannus, sillä ei Herra, Herra sanomalla pelastus tule (Matt.7:22).

Sitten näille luterilaisille tutuilleni yksi asia, kun minua ootte haukkuneet tuuliviiriksi ja tietty miksi. Omatteeko tosiaan Raamatullisen, luterilaisen ja uskonpuhdistuksen opettaman vanhurskauttamisopin? Ei ole ylpeilemistä ihmisellä Jumalan edessä ja Jumala on se myös, joka syntisen ihmisen uskoon palauttaa ja uskossa pitää, vai kuvitteletteko ihmisen osaavan ja kykenevän omasta järjestään ja voimastaan tekemään hengellisen ratkaisun? Samaa oppia (synergismiä) näette opettavan muiden ns. uudestikastajien kanssa?, tosin eri muodossaan. Vai ilkeittäkö puhutte?

On paljon huonoa ruokaa tarjolla ja huonompaa ruokaa ei voi paljon olla sekaoppi ts. se että opetetaan monella tavalla, jopa oman "liikkeen" sisällä. Sellaistakin kristillisyyttä olen tavannut paljonkin, että on pakko nousta seisomaan ja hyppiä ja tanssia ja vitsejäkin kerrotaan. Kaikkea sitä mahtuukin, että vaan saataisiin lisää jäseniä? se lienee tarkoitus.

63

2370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiukka jo nyppii

      Tunnut tykkäävän opetuksesta ja sekaopista, kun toistelet noita sanoja alvariinsa.

    • hirvas

      näin ja Hän oli totuus:

      Joh. 14:24
      Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

      Joka ei rakasta opettajaansa vaan uskoo muuhun kuin mitä opettaja hänelle opettaa, ei ole enää hänen opetuslapsensa. Yksinkertainen asia, mutta moni on sen unohtanut.

      • pysyn Raamatun kannassa, mitä alustuksessa oli. Ei Raamattu miksikään muutu...


      • Miksi poistit ?
        weha kirjoitti:

        pysyn Raamatun kannassa, mitä alustuksessa oli. Ei Raamattu miksikään muutu...

        Siinähän osoitit, että ihminen on joko vanhurskas tai sitten ei ja totesit, että publikaani palasi vanhurskaana ja tuon nyt toteat olevan oikein.

        VL:t ei kuitenkaan opeta noin, että rukoilemall tulee autuaaksi.

        Ethän nyt kieroile kun poistit oman kommenttisi, joka sotii pahasti vl-opetusta vastaan ?


      • Miksi poistit ? kirjoitti:

        Siinähän osoitit, että ihminen on joko vanhurskas tai sitten ei ja totesit, että publikaani palasi vanhurskaana ja tuon nyt toteat olevan oikein.

        VL:t ei kuitenkaan opeta noin, että rukoilemall tulee autuaaksi.

        Ethän nyt kieroile kun poistit oman kommenttisi, joka sotii pahasti vl-opetusta vastaan ?

        kuin uskonpuhditaja opettaa, että Jumala vanhurskauttaa omansa vai seurakuntansa kautta:

        http://p3.foorumi.info/vlfoorumi/viewtopic.php?t=3086

        "Jos joku haluaa löytää Kristuksen, hänen täytyy ensin löytää seurakunta. Kuinka saatamme tietää, missä Kristus ja hänen uskonsa ovat, jos emme tiedä, missä hänen uskovaisensa ovat? ja se, joka haluaa löytää Kristuksen, ei saa uskoa itseään, eikä rakentaa omalla järjellään siltaa taivaaseen, vaan hänen on mentävä seurakuntaan sitä etsimään ja kyselemään. Nyt seurakunta ei ole puu, eikä kivi, vaan joukko uskovaisia ihmisiä. Heihin tulee pitäytyä ja katsottava, miten he uskovat, elävät ja opettavat. Heillä on varmasti Kristus keskuudessaan.

        Siis ihminen joka on synnintunnonnossa, on "vanhurskaampi", kuin jumalaton ihminen, ei siltikään vanhurskas. Tämähän on ihan selvä asia.


      • Vastaapa !
        Miksi poistit ? kirjoitti:

        Siinähän osoitit, että ihminen on joko vanhurskas tai sitten ei ja totesit, että publikaani palasi vanhurskaana ja tuon nyt toteat olevan oikein.

        VL:t ei kuitenkaan opeta noin, että rukoilemall tulee autuaaksi.

        Ethän nyt kieroile kun poistit oman kommenttisi, joka sotii pahasti vl-opetusta vastaan ?

        >Ethän nyt kieroile kun poistit oman kommenttisi, joka sotii pahasti vl-opetusta vastaan ?


      • Vastaapa ! kirjoitti:

        >Ethän nyt kieroile kun poistit oman kommenttisi, joka sotii pahasti vl-opetusta vastaan ?

        Poistetut tekstini olivat nimimerkillä kijoitettua, eli voin ne huoleta poistaa, kun niitä halutaa nyt väärinkäyttää. Täytyy myös muistaa, että olin erossa Jumalan valtakunnasta tovin. Minun uskottavuuteni ei tässä paina, mitä minusta uskot tai et usko, vaan älä katso henkilöön, vaan Raamattuun. Olen näet konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan.

        Ei muistu mieleen, mikä oli Vl-oppia vastaan?


    • >> Sitten näille luterilaisille tutuilleni yksi asia, kun minua ootte haukkuneet tuuliviiriksi ja tietty miksi. Omatteeko tosiaan Raamatullisen, luterilaisen ja uskonpuhdistuksen opettaman vanhurskauttamisopin?

      • Raamattuhan tällaiset asiat ratkaisee, eikä se mitä ihminen tahtoo ja juoksee, joten on turha mennä henkilökohtaisuuksiin. Muutenkaan luopumukseni ei todellakaan kestänyt noin kauan kuin väität: ei sinne päinkään.
        Katsoppas monia hurskaita ja uskovaisia ihmisiä Raamatussa, kuinka he luopuivatkaan? Ihan vain Daavid tai Pietari on hyvinä esimerkkeinä.


      • weha kirjoitti:

        Raamattuhan tällaiset asiat ratkaisee, eikä se mitä ihminen tahtoo ja juoksee, joten on turha mennä henkilökohtaisuuksiin. Muutenkaan luopumukseni ei todellakaan kestänyt noin kauan kuin väität: ei sinne päinkään.
        Katsoppas monia hurskaita ja uskovaisia ihmisiä Raamatussa, kuinka he luopuivatkaan? Ihan vain Daavid tai Pietari on hyvinä esimerkkeinä.

        Eihän ne ole tässä valtakunnassa miksikään muuttunut, voi olla, että joskus on tullut jotain harhaa ja onkin, mutta ei Jumalan seurakunnassa koskaan ole harhaa, eikä väärää oppia. Aina on näkymätön seurakunta ja siis Pyhä Henki, joka opettaa oikein ja vain yhdellä tavalla.


      • weha kirjoitti:

        Eihän ne ole tässä valtakunnassa miksikään muuttunut, voi olla, että joskus on tullut jotain harhaa ja onkin, mutta ei Jumalan seurakunnassa koskaan ole harhaa, eikä väärää oppia. Aina on näkymätön seurakunta ja siis Pyhä Henki, joka opettaa oikein ja vain yhdellä tavalla.

        Jos olet sokea tai esität sokeaa, niin älä kuvittele että muut olisivat sokeita. Jokainen voi nähdä antamistani linkeistä miten radikaalisti vanhoillislestadiolaisen liikkeen opetus on vuosikymmenissä muuttunut. Pelkästään väitteelläsi nämä eivät muuksi muutu.

        >> voi olla, että joskus on tullut jotain harhaa ja onkin, mutta ei Jumalan seurakunnassa koskaan ole harhaa, eikä väärää oppia. > Aina on näkymätön seurakunta ja siis Pyhä Henki, joka opettaa oikein ja vain yhdellä tavalla.


      • admata kirjoitti:

        Jos olet sokea tai esität sokeaa, niin älä kuvittele että muut olisivat sokeita. Jokainen voi nähdä antamistani linkeistä miten radikaalisti vanhoillislestadiolaisen liikkeen opetus on vuosikymmenissä muuttunut. Pelkästään väitteelläsi nämä eivät muuksi muutu.

        >> voi olla, että joskus on tullut jotain harhaa ja onkin, mutta ei Jumalan seurakunnassa koskaan ole harhaa, eikä väärää oppia. > Aina on näkymätön seurakunta ja siis Pyhä Henki, joka opettaa oikein ja vain yhdellä tavalla.

        mitä se irroittelet tekstejäni yhteydestään? Tämä Jumalanlasten joukko on yksi ja pelastus on niin yksinkertainen asia, että täällä annetaan syntejä anteeksi.

        Poistetut tekstini olivat nimimerkillä kijoitettua, eli voin ne huoleta poistaa, kun niitä halutaa nyt väärinkäyttää. Täytyy myös muistaa, että olin erossa Jumalan valtakunnasta tovin. Minun uskottavuuteni ei tässä paina, mitä minusta uskot tai et usko, vaan älä katso henkilöön, vaan Raamattuun. Olen näet konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan.


      • huo23
        admata kirjoitti:

        Jos olet sokea tai esität sokeaa, niin älä kuvittele että muut olisivat sokeita. Jokainen voi nähdä antamistani linkeistä miten radikaalisti vanhoillislestadiolaisen liikkeen opetus on vuosikymmenissä muuttunut. Pelkästään väitteelläsi nämä eivät muuksi muutu.

        >> voi olla, että joskus on tullut jotain harhaa ja onkin, mutta ei Jumalan seurakunnassa koskaan ole harhaa, eikä väärää oppia. > Aina on näkymätön seurakunta ja siis Pyhä Henki, joka opettaa oikein ja vain yhdellä tavalla.

        Oletko poistanut koskaan kirjoittamiasi viestejä?

        Joskus, kun kirjoittaa väärällä hetkellä, voi tulla mieleen myöhemmin, että poistan tuon viestin.


      • huo23 kirjoitti:

        Oletko poistanut koskaan kirjoittamiasi viestejä?

        Joskus, kun kirjoittaa väärällä hetkellä, voi tulla mieleen myöhemmin, että poistan tuon viestin.

        Suomi24:n ylläpito on määritellyt että oman viestinsä voi poistaa - ei siinä mitään sinänsä. Itse pidän kuitenkin jollain tapaa moraalisesti vääränä ainakin sitä että jos keskustelu on aikaansaanut vastauksia, niin nekin lakaistaan huitsin nevadaan. Oman viestin poistaminen ei ole mielestäni kokonaisuutena hyvä juttu, koska sillä voi myös helposti paeta ihan kaikenlaisesta vastuusta kirjoitustensa suhteen.

        >> Oletko poistanut koskaan kirjoittamiasi viestejä?


    • naimisiinmenostasi

      Tuola alempana Sinisielu kertoo että ei voi avioitua ei-vl:n kanssa. Kerroppas sinä nyt siitä hattutempusta minkä sinä teit. Sinähän erosit rytinällä tästä ainoasta oikeasta uskosta. Sitten menit naimisiin luterilaisena, jossa ei ole näitä rajoja. Ja kovalla rytinällä sitten taas vl:ksi. Ja pyytelit anteeksi aviotasi että minkä sille nyt enää voi. Miten nyt Sinisielua neuvot? Ja onko oikein ja Jumalan sanan mukasta vaimoasi kohtaan että tuoteena aviomiehenä KADUT ja teet parannusta liitostasi. Eikö vaimosi lähde lätkimään tuon kuulleessaan?

      • pikku fariseus

        Vai miksi kiusaat Wehaa?


      • ookko tosissas?
        pikku fariseus kirjoitti:

        Vai miksi kiusaat Wehaa?

        Mitä kiusaamista se on jos kysyy ja haluaa perusteluja?


      • viimeisin
        pikku fariseus kirjoitti:

        Vai miksi kiusaat Wehaa?

        vl-parannustapa?


      • No en todellakaan mitään suunnitellut, vaikka sille ehkä näyttääkin ulkopuolisen silmissä etenkin. Nytpä kävi niin, että vaimoni haluaa ihan uskovaisten-seuroihin, että mikäpä minä olen sitä kieltämään. Ei ole kyllä esim. paikkakunnallani mitään vaihtoehtoja: Paljon on sitä kuuluisaa "sianruokaa" tarjolla. Eihän mua mitkään Show-kristillisyys ainakaan kiinnosta...


      • syntiä
        viimeisin kirjoitti:

        vl-parannustapa?

        ettei Jeesuksen veri siihen kelpaisi.
        Room. 3:
        "12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään."

        Jes. 1:18
        "Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi."


      • ei wehalle yksinomaan
        weha kirjoitti:

        No en todellakaan mitään suunnitellut, vaikka sille ehkä näyttääkin ulkopuolisen silmissä etenkin. Nytpä kävi niin, että vaimoni haluaa ihan uskovaisten-seuroihin, että mikäpä minä olen sitä kieltämään. Ei ole kyllä esim. paikkakunnallani mitään vaihtoehtoja: Paljon on sitä kuuluisaa "sianruokaa" tarjolla. Eihän mua mitkään Show-kristillisyys ainakaan kiinnosta...

        "Ongelmia aiheuttaa myös ehkäisystä kieltäytyminen. Yhteisön kontrolli voi estää ehkäisyn, vaikka uuden raskauden pelko täyttäisi jo useita hengenvaarallisia synnytyksiä läpikäyneen äidin elämän."


      • koskaan
        weha kirjoitti:

        No en todellakaan mitään suunnitellut, vaikka sille ehkä näyttääkin ulkopuolisen silmissä etenkin. Nytpä kävi niin, että vaimoni haluaa ihan uskovaisten-seuroihin, että mikäpä minä olen sitä kieltämään. Ei ole kyllä esim. paikkakunnallani mitään vaihtoehtoja: Paljon on sitä kuuluisaa "sianruokaa" tarjolla. Eihän mua mitkään Show-kristillisyys ainakaan kiinnosta...

        kuullut, että ylpeys käy lankeemuksen edellä? Hyi että minua etoo nuo Sinun sekaoppi-sianruokapuheet. Paraskin sanomaan, mutta näinhän ne monetkin sanoo, ihan sen vuoksi, että saisivat kaipaamaansa vl-arvostusta.


      • koskaan kirjoitti:

        kuullut, että ylpeys käy lankeemuksen edellä? Hyi että minua etoo nuo Sinun sekaoppi-sianruokapuheet. Paraskin sanomaan, mutta näinhän ne monetkin sanoo, ihan sen vuoksi, että saisivat kaipaamaansa vl-arvostusta.

        ei ole vL-piireissä yhtään mitään arvostusta ja tuskin edes paljon tunnen ketään...Mutta opin haluan pitää, mitä meillä opetetaan. On se niin lohdullista kuultavaa...


      • Sekametelisoppa !
        weha kirjoitti:

        ei ole vL-piireissä yhtään mitään arvostusta ja tuskin edes paljon tunnen ketään...Mutta opin haluan pitää, mitä meillä opetetaan. On se niin lohdullista kuultavaa...

        ..koira, joka palaa oksennukselleen ?

        Kiertolainen maata kiertämässä.


      • jos saat
        weha kirjoitti:

        ei ole vL-piireissä yhtään mitään arvostusta ja tuskin edes paljon tunnen ketään...Mutta opin haluan pitää, mitä meillä opetetaan. On se niin lohdullista kuultavaa...

        lohtua sieltä, mutta tarkoitin tuota toisten uskon/uskovaisten vähättelyä ja tuomitsemista. Mitä olet mieltä siitä, kun Raamattu sanoo ihan selkeästi, että "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" tai että "millä mitalla te mittaatte, sillä teillekin mitataan"?


      • jos saat kirjoitti:

        lohtua sieltä, mutta tarkoitin tuota toisten uskon/uskovaisten vähättelyä ja tuomitsemista. Mitä olet mieltä siitä, kun Raamattu sanoo ihan selkeästi, että "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" tai että "millä mitalla te mittaatte, sillä teillekin mitataan"?

        Raamattu tuomitsee esim. homouden:

        Room.1:26. "Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan".

        Aivan samoin Raamattu tuomitsee väärät opit ja hengellisyydet:

        Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

        2.Tim.4;3. "Sillä aika tulee, jona ei he voi terveellistä oppia kärsiä, vaan omain himoinsa jälkeen kokoovat itsellensä opettajat, että heidän korvansa syyhyvät,
        4. Ja kääntävät korvansa pois totuudesta, ja turhiin juttuihin poikkeevat".

        Meillä on siis oikeus ja velvollisuus varoittaa väärästä opista ja sen opettajista:

        Matt.7:15. Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet, on Jeesuksen sana.


      • Sinä vastannut
        weha kirjoitti:

        Raamattu tuomitsee esim. homouden:

        Room.1:26. "Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan".

        Aivan samoin Raamattu tuomitsee väärät opit ja hengellisyydet:

        Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

        2.Tim.4;3. "Sillä aika tulee, jona ei he voi terveellistä oppia kärsiä, vaan omain himoinsa jälkeen kokoovat itsellensä opettajat, että heidän korvansa syyhyvät,
        4. Ja kääntävät korvansa pois totuudesta, ja turhiin juttuihin poikkeevat".

        Meillä on siis oikeus ja velvollisuus varoittaa väärästä opista ja sen opettajista:

        Matt.7:15. Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet, on Jeesuksen sana.

        minun kysymykseen!
        Tuo ao Raamatun kohta passaa just vl:ien järjestämiin hoitokokouksiin.


      • hyvä mies
        weha kirjoitti:

        Raamattu tuomitsee esim. homouden:

        Room.1:26. "Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan".

        Aivan samoin Raamattu tuomitsee väärät opit ja hengellisyydet:

        Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

        2.Tim.4;3. "Sillä aika tulee, jona ei he voi terveellistä oppia kärsiä, vaan omain himoinsa jälkeen kokoovat itsellensä opettajat, että heidän korvansa syyhyvät,
        4. Ja kääntävät korvansa pois totuudesta, ja turhiin juttuihin poikkeevat".

        Meillä on siis oikeus ja velvollisuus varoittaa väärästä opista ja sen opettajista:

        Matt.7:15. Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet, on Jeesuksen sana.

        miksi sitten Raamatussa on tuo kohta? Olen aina luullut, ettei sinne ole kirjoitettu mitään turhaa.
        Ja samalla voit kertoa minulle, miksi nämä jotkut Raamatun kohdat eivät koske vl:iä. Esim. menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni etc. Kerro ihan oikeasti!


      • on velvollisuus
        weha kirjoitti:

        Raamattu tuomitsee esim. homouden:

        Room.1:26. "Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan".

        Aivan samoin Raamattu tuomitsee väärät opit ja hengellisyydet:

        Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

        2.Tim.4;3. "Sillä aika tulee, jona ei he voi terveellistä oppia kärsiä, vaan omain himoinsa jälkeen kokoovat itsellensä opettajat, että heidän korvansa syyhyvät,
        4. Ja kääntävät korvansa pois totuudesta, ja turhiin juttuihin poikkeevat".

        Meillä on siis oikeus ja velvollisuus varoittaa väärästä opista ja sen opettajista:

        Matt.7:15. Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet, on Jeesuksen sana.

        varoittaa teitä vääristä opeista!

        Nimittäin ihmisopeista!


      • monta esimerkkiä asiasta

        Kun avioliitto eri-tavalla-uskovan kanssa on syntiä, niin noinhan aina on joutunut tekemään, jos on rakastunut ei-vl:n ja halunnut naimisiin hänen kanssa.


      • Sinä vastannut kirjoitti:

        minun kysymykseen!
        Tuo ao Raamatun kohta passaa just vl:ien järjestämiin hoitokokouksiin.

        "hoitokokoukset" ovat tietysti ihan Raamatullisia ja oikeita ja niinhän tuo kohtakin oli Raamattua.

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.


      • hyvä mies kirjoitti:

        miksi sitten Raamatussa on tuo kohta? Olen aina luullut, ettei sinne ole kirjoitettu mitään turhaa.
        Ja samalla voit kertoa minulle, miksi nämä jotkut Raamatun kohdat eivät koske vl:iä. Esim. menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni etc. Kerro ihan oikeasti!

        se koskee. Järjestetään esim. isojaseuroja ja muutama saa ihan parannuksen armonkin, ja kuuluvat ympäri maailman, ihan siis sinne, missä Jumala ovia avaa.


      • on velvollisuus kirjoitti:

        varoittaa teitä vääristä opeista!

        Nimittäin ihmisopeista!

        onhan se "sekahedelmäkeitto" toki ihmisoppia ainakin.


      • potaskaa!
        weha kirjoitti:

        se koskee. Järjestetään esim. isojaseuroja ja muutama saa ihan parannuksen armonkin, ja kuuluvat ympäri maailman, ihan siis sinne, missä Jumala ovia avaa.

        Meinaatko, että kuului jo ympäri maailmaa silloinkin, kun tuo lähetyskäsky annettiin?
        Ootte te opin/sanan -selittelyn mestareita!


      • potaskaa! kirjoitti:

        Meinaatko, että kuului jo ympäri maailmaa silloinkin, kun tuo lähetyskäsky annettiin?
        Ootte te opin/sanan -selittelyn mestareita!

        Silloin kun lähetyskäsky annettiin, alettiin vasta tekemään lähetystötä, tietysti.


    • Jeesus otti

      lapsen uskon esikuvaksi?

      "Se, että sietää rinnakkain monenlaisia opetuksia, siitä tulee Raamatun mukaan tehdä parannus, sillä ei Herra, Herra sanomalla pelastus tule (Matt.7:22). "

      On olemassa ainoastaan yksi Raamatun mukainen usko.

      Kaikki muunlaiset uskot vievät kadotukseen.

      Kuitenkin uskon esikuvaksi nostettiin lapsi, joka ei varmasti tiedä minkään yhteisön opinkappaleista mitään ja ilman mitään omia pyrkimyksiä turvautuu Jumalan armoon.

      Monet meistä ovat näkemässä vanhoilliset eksyneinä juuri tuosta ainoasta oikeasta opista.
      Pelottelulla ja uhkailulla pidetään porukka koossa.

      Uskovienhan kuuluisi seurata tuota oppia uskossa ja elämässä iloisena siitä, että ovat saaneet pelastuksen armon.

      Nyt vl-uskovat joutuvat pelkäämään, että, jos aloittavat keskustelun omakohtaisesta uskosta, niin joku voi heti sysätä heidät ulos yhteisöstä jonkun kirjaimen vuoksi.

      • perustuu Jeesuksen sovitustyöhön, siten, että pienet lapset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18).

        Parannusta tehdäänkin sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä.

        Se että uskoo valheellisiin opetuksiin, ei ole taivastie, eikä siinä laumassa kuulu Vapahtajan ääni.


      • vl-ihmettelijä
        weha kirjoitti:

        perustuu Jeesuksen sovitustyöhön, siten, että pienet lapset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18).

        Parannusta tehdäänkin sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä.

        Se että uskoo valheellisiin opetuksiin, ei ole taivastie, eikä siinä laumassa kuulu Vapahtajan ääni.

        ..lainasit Lutheria kuinka kaste antaa mitä lupaa ja että siinä on syntien anteeksiantamus. Luetko nyt eri kohdasta Lutheria ?


      • olemmekin
        weha kirjoitti:

        perustuu Jeesuksen sovitustyöhön, siten, että pienet lapset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18).

        Parannusta tehdäänkin sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä.

        Se että uskoo valheellisiin opetuksiin, ei ole taivastie, eikä siinä laumassa kuulu Vapahtajan ääni.

        huolissamme:

        "Se että uskoo valheellisiin opetuksiin, ei ole taivastie, eikä siinä laumassa kuulu Vapahtajan ääni. "


      • olemmekin kirjoitti:

        huolissamme:

        "Se että uskoo valheellisiin opetuksiin, ei ole taivastie, eikä siinä laumassa kuulu Vapahtajan ääni. "

        tätä opetetaan, ei muualla, vaan matkitaan sanoja perässä.


      • matkitaan?
        weha kirjoitti:

        tätä opetetaan, ei muualla, vaan matkitaan sanoja perässä.

        Missä teitä matkitaan?

        Tarkoitatko rauhansanalaisuutta?


    • Tiinaliina

      Aina vaan viihdyt foorumeilla milloin minkäkin opin puolesta kiihkoilemassa. Eikö meinaa rauhaa löytyä, ystäväiseni?

      T: Tiinaliina

      • vaikka

        välillä vähän meneekin väärään ja erehtyy, jos näkee sen ja osaa korjata asiat. Kuin jos on koko ajan vahvasti väärässä eikä näe sitä. Sillä silloin ei voi niitä omia jälkiä korjata.


      • kuitenkin

        parempi, vaikka joku välillä vähän meneniski väärään ja erehtyy, jos näkee sen ja osaa korjata asiat. Kuin jos joku toinen on koko ajan vahvasti väärässä eikä näe sitä. Sillä silloin niitä omia jälkiä ei voi korjata.


      • on anteeksi, niin ei muuta tarvitse...jos luulet seisovasi, niin katso ettet kaadu...Jumala yksin näet uskon synnyttää ja pitää sitä yllä.


      • Tiinaliina
        kuitenkin kirjoitti:

        parempi, vaikka joku välillä vähän meneniski väärään ja erehtyy, jos näkee sen ja osaa korjata asiat. Kuin jos joku toinen on koko ajan vahvasti väärässä eikä näe sitä. Sillä silloin niitä omia jälkiä ei voi korjata.

        Mutta jos joku jatkuvasti menee väärään ja korjaa ja taas menee väärään ja taas korjaa ja sitä jatkuu ja jatkuu ja .... niin onko se enää viisasta? Eikö pitäisi olla niin, että kun on niitä eri opetuksia aikansa tutkinut, niin sieltä löytyy lopulta sekin, mihin sitten jäädään? Raamatun mukaan Jumala johdattaa omiansa, jotka rukoillen kulkevat. Ja Hän johtaa heitä oikealle tielle, eikä sinne tänne kuinka sattuu.

        Löytyy hyviä raamatunkohtiakin luettavaksi, niille jotka eivät ole osanneet löytää paikkaansa tässä eri opetusten kirjavuudessa. Tässä eräs niistä, kehoitus anomaan viisautta (jotta oppisi erottamaan oikean opin väärästä ja pysymään siinä oikeassa):

        -------------------------------------------

        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

        Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.

        Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

        (Jaak.1:5-8)

        ----------------------------------

        Hyvää jatkoa sinullekin :).

        T: Tiinaliina


      • Tiinaliina kirjoitti:

        Mutta jos joku jatkuvasti menee väärään ja korjaa ja taas menee väärään ja taas korjaa ja sitä jatkuu ja jatkuu ja .... niin onko se enää viisasta? Eikö pitäisi olla niin, että kun on niitä eri opetuksia aikansa tutkinut, niin sieltä löytyy lopulta sekin, mihin sitten jäädään? Raamatun mukaan Jumala johdattaa omiansa, jotka rukoillen kulkevat. Ja Hän johtaa heitä oikealle tielle, eikä sinne tänne kuinka sattuu.

        Löytyy hyviä raamatunkohtiakin luettavaksi, niille jotka eivät ole osanneet löytää paikkaansa tässä eri opetusten kirjavuudessa. Tässä eräs niistä, kehoitus anomaan viisautta (jotta oppisi erottamaan oikean opin väärästä ja pysymään siinä oikeassa):

        -------------------------------------------

        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

        Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.

        Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

        (Jaak.1:5-8)

        ----------------------------------

        Hyvää jatkoa sinullekin :).

        T: Tiinaliina

        jos menee väärään korjaa ja jos eksyy, niin täytyy taas korjata:)

        Tuohon tekstiisi, että olen pyytänyt jatkuvasti viisautta ja kävipä niinkin, että tuttuni, joka oli Stlk:ssa, meni huonolla omallatunnolla, uskovaisen papin luo pyytämään syntejä anteeksi. Näin vain kävi.


      • Tiinaliina
        weha kirjoitti:

        jos menee väärään korjaa ja jos eksyy, niin täytyy taas korjata:)

        Tuohon tekstiisi, että olen pyytänyt jatkuvasti viisautta ja kävipä niinkin, että tuttuni, joka oli Stlk:ssa, meni huonolla omallatunnolla, uskovaisen papin luo pyytämään syntejä anteeksi. Näin vain kävi.

        Sattuuhan sitä erehdyksiä stlk:laisillekin. Joku puhuu ympäri ja ihminen heikkoudessaan uskoo. Hän olisi yhtä hyvin voinut mennä pyytämään synninpäästöä oman seurakuntansa papilta.

        T: Tiinaliina


    • Eräs ex-vl, uskovainen

      En tunne sinua, enkä ole koskaan kirjoitellut sinulle. Olen joskus kauan sitten lukenut kirjoituksiasi, mutta en enää muista kovin tarkkaan, mitä kirjoittelit.

      Järkytyin tekstistäsi niin paljon, että minun on pakko vastata siihen. Tekstisi vaikutti todella todella rakkaudettomalta ja vihamieliseltä.

      Jos sinua on haukuttu, niin anna sen vain mennä toisesta korvasta ulos. Anna haukkujille anteeksi ja kiitä Jumalaa uskostasi. Älä murehdi muiden ongelmista.

      Jos uskot löytäneesi Herran ja rakkauden ja rauhan, levitä tätä iloa ja rauhaa ympärillesi. Ole ystävällinen lähimmäisillesi.

      Me olemme kaikki Jumalan kuvia, Jumalan luomia, Hänen rakastamiaan olentoja. Jumala on totisesti kaikkivaltias ja Hän totisesti tietää, mitä meille ihmisille tapahtuu. "Ei hiuskarvakaan putoa päästäsi Herran sitä tietämättä". Jos ja kun Jumala rakastaa ihmisiä, miksi me emme yrittäisi rakastaa toisiamme edes vähän?

      Kaikkea hyvää ja siunausta sinullekin!

      • Tulee rakastaa, esim. sinuakin, mutta ei sinun vääriä oppejasi ja sinun tietäsi, sillä olethan jättänyt tämän tämän yhden ainoan lauman, josta kuuluu Vapahtajan ääni.

        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.


      • Pyhä Henki on rakkauden Henki ja hän johtaa omansa aina yhteen, eikä erilleen. Eli sinä olet jättänyt taaksesi kaiken...

        On tietysti väärää rauhaa ja rakkautta, mutta siitä Rakkaus ei iloitse, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.


      • vl-ihmettelijä
        weha kirjoitti:

        Pyhä Henki on rakkauden Henki ja hän johtaa omansa aina yhteen, eikä erilleen. Eli sinä olet jättänyt taaksesi kaiken...

        On tietysti väärää rauhaa ja rakkautta, mutta siitä Rakkaus ei iloitse, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

        höyryämisiäsi palstalla pari vuotta sitten.

        Kaiken heinäsirkkamaisen hyppelysi jälkeen on vaikea ottaa vakavasti parannuksen tekojasi.

        Missähän seilannet huomenna. Mieli heiluu kuin meren aalto - levotonna laidasta laitaan.


      • vl-ihmettelijä kirjoitti:

        höyryämisiäsi palstalla pari vuotta sitten.

        Kaiken heinäsirkkamaisen hyppelysi jälkeen on vaikea ottaa vakavasti parannuksen tekojasi.

        Missähän seilannet huomenna. Mieli heiluu kuin meren aalto - levotonna laidasta laitaan.

        tietää, eikä sillä ole väliä mitä sinä tiedät tai luulet...


      • sanoa
        weha kirjoitti:

        Pyhä Henki on rakkauden Henki ja hän johtaa omansa aina yhteen, eikä erilleen. Eli sinä olet jättänyt taaksesi kaiken...

        On tietysti väärää rauhaa ja rakkautta, mutta siitä Rakkaus ei iloitse, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

        nuo samat sanat sinulle, mutta sanonpahan vain, että hyvin olet opetellut vl-läksysi!
        Mutta ne kumisee kuin tyhjä tynnyri, niin hengettömiä ovat.


      • Eräs ex-vl, uskovainen
        weha kirjoitti:

        Pyhä Henki on rakkauden Henki ja hän johtaa omansa aina yhteen, eikä erilleen. Eli sinä olet jättänyt taaksesi kaiken...

        On tietysti väärää rauhaa ja rakkautta, mutta siitä Rakkaus ei iloitse, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

        Kirjoitat "Pyhä Henki on rakkauden Henki ja hän johtaa omansa aina yhteen, eikä erilleen. Eli sinä olet jättänyt taaksesi kaiken... "

        Miten niin väität, että olen jättänyt taakseni kaiken? Lähdin vl-liikkeestä aikoinani, olin hetken ns. ilman uskoa, mutta sitten sain Jumalan armon, Pyhän Hengen ja tulin uskoon. Siitä asti olen joka päivä kiittänyt Jumalaa ja rukoillut. Silmäni aivan kuin avautuivat näkemään koko ympäristöni ja elämäni Jumalan lahjana ja Jumalan luomistyönä. Minusta tuli ystävällisempi, epäitsekkäämpi ja vähemmän uraorientoitunut. Ennen kaikkea kiitän uskomisen lahjasta.

        Jätin taakseni vl-liikkeen, mutta sain myöhemmin uskon lahjani takaisin. En ole edelleenkään "erillään" kenestäkään, niin kuin kirjoitat, vaan minulla on uskovien yhteys, Hengen ja rakkauden yhteys muihin tämän maailman uskovaisiin. Ja ihmisyyden yhteys, eli se tosiasia, että me kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia ja rakastamia, yhdistää minua kaikkiin muihin ihmisiin.

        Luulen, että sinä ja minä puhumme eri kieltä tai jotenkin toistemme ohi.

        On varmasti olemassa "väärää rauhaa", mutta ajatus "väärästä rakkaudesta" tuntuu kummalliselta. En ole mikään teologian asiantuntija, mutta eikö Jeesus nimenomaan nostanut rakkauden kaikkein tärkeimmäksi asiaksi? Lapsi on kai siksikin uskon esikuva, että hän rakastaa esim. vanhempiaan ja sisaruksiaan ehdoitta ja luottaa ihmisiin.


      • Eräs ex.vl, uskovainen
        Eräs ex-vl, uskovainen kirjoitti:

        Kirjoitat "Pyhä Henki on rakkauden Henki ja hän johtaa omansa aina yhteen, eikä erilleen. Eli sinä olet jättänyt taaksesi kaiken... "

        Miten niin väität, että olen jättänyt taakseni kaiken? Lähdin vl-liikkeestä aikoinani, olin hetken ns. ilman uskoa, mutta sitten sain Jumalan armon, Pyhän Hengen ja tulin uskoon. Siitä asti olen joka päivä kiittänyt Jumalaa ja rukoillut. Silmäni aivan kuin avautuivat näkemään koko ympäristöni ja elämäni Jumalan lahjana ja Jumalan luomistyönä. Minusta tuli ystävällisempi, epäitsekkäämpi ja vähemmän uraorientoitunut. Ennen kaikkea kiitän uskomisen lahjasta.

        Jätin taakseni vl-liikkeen, mutta sain myöhemmin uskon lahjani takaisin. En ole edelleenkään "erillään" kenestäkään, niin kuin kirjoitat, vaan minulla on uskovien yhteys, Hengen ja rakkauden yhteys muihin tämän maailman uskovaisiin. Ja ihmisyyden yhteys, eli se tosiasia, että me kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia ja rakastamia, yhdistää minua kaikkiin muihin ihmisiin.

        Luulen, että sinä ja minä puhumme eri kieltä tai jotenkin toistemme ohi.

        On varmasti olemassa "väärää rauhaa", mutta ajatus "väärästä rakkaudesta" tuntuu kummalliselta. En ole mikään teologian asiantuntija, mutta eikö Jeesus nimenomaan nostanut rakkauden kaikkein tärkeimmäksi asiaksi? Lapsi on kai siksikin uskon esikuva, että hän rakastaa esim. vanhempiaan ja sisaruksiaan ehdoitta ja luottaa ihmisiin.

        Lisäys: se on tietenkin väärää rakkautta, jos rakastaa jotakin enemmän kuin Jumalaa. "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken".


    • Minusta on vähitellen alkanut tuntua siltä, että sinä pelleilet näillä uskonasioilla. Kun muistelen joitakin parin vuoden takaisia kirjoituksiasi tällä foorumilla, huomaan, että jutuissasi on ero kuin yöllä ja päivällä. En voi olla ajattelematta myöskään sinun syrjähyppyäsi naimisiinmenoa varten, joka teit muutama kuukausi sitten.

      Minusta tuntuu siltä, että suhtaudut aika kepeästi uskonasioihin ja minusta se on aika vierasta näissä ympyröissä. Perin omituisilta minusta nuo sinun kaikki kuviosi tuntuvat.

      Sanon tämän siksi, että itse suhtaudun aika vakavasti uskonasioihin ja kuvittelen muidenkin niin tekevän. Ethän sinä vaan pelleile ja leikittele uskonasioilla muiden kustannuksella?

      • heittelemää asioita joita et tunne esim. naimisiinmenosta ja muusta?

        Vaikuttaako tosiaan tekstini sille, että pelleilen uskonasioilla?

        Entä miten kirjoitukseni eroaa kaksivuotta sitten olevista kirjoituksista?


      • weha kirjoitti:

        heittelemää asioita joita et tunne esim. naimisiinmenosta ja muusta?

        Vaikuttaako tosiaan tekstini sille, että pelleilen uskonasioilla?

        Entä miten kirjoitukseni eroaa kaksivuotta sitten olevista kirjoituksista?

        En heitellyt, vaan vakavissani kysyin sinulta itseltäsi.

        Kun runsaat pari vuotta sitten tulin palstalle eka kertaa, huomioni kiinnittyi erikoisesti sinun kirjoituksiisi. Niitä oli paljon, ja niissä haukuit luterilaisuutta ja hehkutit SRK:laista vanhoillislestadiolaisuutta estottomasti ilman mitään rajaa perustellen kaikkea Raamatulla.

        Sitten yhtä-äkkiä asetelma kääntyä täysin päälaelleen. Aloit kovin sanoin kritisoimaan vl-opetusta ja kehumaan luterilaisuutta, jälleen täysin samoin argumentein Raamatulla perustellen.

        Nyt jälleen on ajatuksesi pyörähtäneet kerran ympäri. Jo aiemmissakin suunnanmuutoksissasi
        ihmettelin, että voiko kenenkään uskonnollinen vakaumus hyppelehtiä sillä tavalla puolelta toiselle ja että mistä oikein on kysymys.

        Sitten tuli tämä sinun avioliittokuviosi, joka antoi mielipiteittesi jyrkille käännöksille ainakin yhden selityksen. En voi välttyä ajatukselta, että kyse oli taktisesta pelistä.

        Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole, koska se olisi mielestäni juuri sitä uskonasioilla leikkimistä ja pelleilyä.

        Hyvä on, mikäli totuus asiassa on joku muu kuin epäilemäni. Itsehän sen parhaiten tiedät ja eräs toinenkin sen tietää.


      • vaan
        Joosua kirjoitti:

        En heitellyt, vaan vakavissani kysyin sinulta itseltäsi.

        Kun runsaat pari vuotta sitten tulin palstalle eka kertaa, huomioni kiinnittyi erikoisesti sinun kirjoituksiisi. Niitä oli paljon, ja niissä haukuit luterilaisuutta ja hehkutit SRK:laista vanhoillislestadiolaisuutta estottomasti ilman mitään rajaa perustellen kaikkea Raamatulla.

        Sitten yhtä-äkkiä asetelma kääntyä täysin päälaelleen. Aloit kovin sanoin kritisoimaan vl-opetusta ja kehumaan luterilaisuutta, jälleen täysin samoin argumentein Raamatulla perustellen.

        Nyt jälleen on ajatuksesi pyörähtäneet kerran ympäri. Jo aiemmissakin suunnanmuutoksissasi
        ihmettelin, että voiko kenenkään uskonnollinen vakaumus hyppelehtiä sillä tavalla puolelta toiselle ja että mistä oikein on kysymys.

        Sitten tuli tämä sinun avioliittokuviosi, joka antoi mielipiteittesi jyrkille käännöksille ainakin yhden selityksen. En voi välttyä ajatukselta, että kyse oli taktisesta pelistä.

        Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole, koska se olisi mielestäni juuri sitä uskonasioilla leikkimistä ja pelleilyä.

        Hyvä on, mikäli totuus asiassa on joku muu kuin epäilemäni. Itsehän sen parhaiten tiedät ja eräs toinenkin sen tietää.

        70x7


      • 70 x 7
        vaan kirjoitti:

        70x7

        otettiin esille, tämä asia tuli minullekin mieleen kun seurasin tätä ketjua.

        Kun Pietari kysyi Jeeuskselta, kuinka monta kertaa minun tulee antaa veljelleni anteeksi, riittääkö sitsemän kertaa?
        Jeeus vastasi,ei seitsemän kertaa vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. Tämä tarkottaa, että aina kun pyytää anteeksi tulis antaa anteeksi.


      • mallikelpoinen
        70 x 7 kirjoitti:

        otettiin esille, tämä asia tuli minullekin mieleen kun seurasin tätä ketjua.

        Kun Pietari kysyi Jeeuskselta, kuinka monta kertaa minun tulee antaa veljelleni anteeksi, riittääkö sitsemän kertaa?
        Jeeus vastasi,ei seitsemän kertaa vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. Tämä tarkottaa, että aina kun pyytää anteeksi tulis antaa anteeksi.

        opetuslapsi ja synnitön?

        Hänhän oli usein nmenossa oman innokkuutensa takia vikaan. Ja Jeesus joutui häntsen vuoksi opettamaan.
        Hän löi kiivaudessa ylimmäisen papin palvelijalta korvankin pois.

        Pietari itse tunnutaa, että hän on syntinen ihminen ja sanoo sen vuoksi Jeesukselle, että mene pois.
        Jeesus vastasi, älä pelkää Pietari, tästä lähtien saat saalikses ihmisiä.

        Sehän se on se oikea sanoma, jos joku joutuu syntiin, että älä pelkää, sinun syntisi on sovitettu.
        Eikä niin, että näytetään sormi ojossa, että kuinka huono kristitty joku on.

        Se pitäis kannustaa, eikä tyrmätä ja yrittää katkasta toisen uskonelämää eikä ottaa sitä toisen uskoa pois.

        Jeeus itse sanoo, että hän tuli syntisten takia maailmaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe