Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

karvojen nyppiminen

meiju^^

Mulla on pienet viikset ja ne häiritsee aika paljon. Tosin pelkästään itseäni, eikä muita. Mutta jokatapauksessa haluaisin niistä eroon. Mietin niiden nyppimistä pinseteillä, mutta kasvaako karvat takaisin paksumpina ja tummempina?

9

4326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkjkjk

      Eivät yleensä kasva takaisin paksumpina. Jos kasvavat kuitenkin paksumpina, olisivat vahvistuneet ilman nyppimistäkin. Sheivaus tuntuu paksuntavan karvaa, kun karva on latvaan saakka paksua. Nypitty karva kasvaa luonnonmukaisena, latvasta ohuempana. Värinkään ei pitäisi tummentua. Parhaimmillaan ahkeralla nyppimisellä voi saada karvoituksen heikkenemään. Näin on käynyt minulla sääri- ja käsivarsikarvojen osalta.

    • kasvoista

      Nyppiä voi mistä tahansa mutta ei kasvojen ns. hormonaaliselta alueelta eli suun ympäriltä! Jos nypit kulmakarvoja, ne vaan vahvistuvat mutta suunympäryksille annat "substralia" kun nypit sieltä.

      • subtraalia

        Mihinkähän tuokin väittämä perustuu! Minulla ei ainakaan ylähuulen nyppiminen ole vaikuttanut puoleen eikä toiseen.


      • meetwursti__
        subtraalia kirjoitti:

        Mihinkähän tuokin väittämä perustuu! Minulla ei ainakaan ylähuulen nyppiminen ole vaikuttanut puoleen eikä toiseen.

        itsellänikin kasvaa hentoa, ohutta vaaleaa ihokarvaa suupielissä. Nyt vastikään on alkanut tummua muutama itseppäisin karva, ja tilanne alkanut häiritä minua itseäni.

        Uskaltaisinko nyppäistä pinsetillä pois muutaman karvan? :) toivottavasti ei karvojen tahti kiihtyisi tai karvat paksuuntuisi..

        Onko muuten joku koittanut veet-ihokarvan poistivahaa kasvoille? on muistaakseni sellaisessa pienessä, huulirasvan näköisessä tuubissa. Onko se ollut toimiva?


      • Punoitus!
        meetwursti__ kirjoitti:

        itsellänikin kasvaa hentoa, ohutta vaaleaa ihokarvaa suupielissä. Nyt vastikään on alkanut tummua muutama itseppäisin karva, ja tilanne alkanut häiritä minua itseäni.

        Uskaltaisinko nyppäistä pinsetillä pois muutaman karvan? :) toivottavasti ei karvojen tahti kiihtyisi tai karvat paksuuntuisi..

        Onko muuten joku koittanut veet-ihokarvan poistivahaa kasvoille? on muistaakseni sellaisessa pienessä, huulirasvan näköisessä tuubissa. Onko se ollut toimiva?

        Minäpä menin just nyppimään "viiksiäni". Nyt iho helottaa punaisena siitä kohtaa. Paniikissa surffaan täällä ja koitan saada faktatietoa siitä, että se rauhoittuu huomiseksi!!


      • punoittaa
        Punoitus! kirjoitti:

        Minäpä menin just nyppimään "viiksiäni". Nyt iho helottaa punaisena siitä kohtaa. Paniikissa surffaan täällä ja koitan saada faktatietoa siitä, että se rauhoittuu huomiseksi!!

        kuten monesti kulmakarvojen nyppimisen jälkeen. Rauhoittuu huomiseksi. Mistä kummasta nämä ihme urbaanilegendat ovat saaneet alkunsa ja elävät sitkeästi että jos nypit karvat villiintyy,,


    • vallutus

      Mulla on aina ollut tummaa karvaa huulen yläpuolella, mutta e-pillereiden lopettamisen jälkeen ne villiintyi täysin ja kävin silloin vahauttamassa. Ihoni on todella herkkä ja sain kolmeksi päiväksi näppylöitä huulen yläpuolelle ja se oli rumaa ja kivuliasta.
      Sen jälkeen karvat kuitenkin pysyivät poissa aika pitkään. Muutaman karvan nypin pinseteillä pois, mutta tuntuu, että se lisäsi karvan kasvua. Ei tummentanut tai paksuntanut, mutta niitä tummia karvoja on nyt enemmän.
      Aika toivoton olo, kun ei voi nyppiä, eikä vahata. Jos jollakulla on joku kohtuu halpa konsti poistaa näitä karvoja, niin otan sen mielelläni vastaan!

    • toookpp

      Älä nypi koska iho vain ärtyy siitä.
      Sensijaa voit ostaa paril eurol esim sokokselta kulmaveitsen ja vetää ne sillä. Se on kivutonta ja ei ärsytä ihoa yhtään.

      • Annoit oudon ohjeen

        Kunnon partahöylällä viiksien ajelu käy paljon helpommin kuin jollain veitsellä. Veitsellä leikkamalla tekee helposti haavoja.

        Nyppiminen ei ärrytä ihoa kunhan noudattaa puhtautta ja mielellään pyyhkäisee lopuksi jollain antiseptisellä aineella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe