...mukaan Pyhäjärveltä kotoisin ollut ammuskelija kuului paikalliseen "viha-järjestöön", jonka "perustajat/johtohahmot" ovat lapsena seksuaalisesti hyväksikäytettyjä (vihaisia) nuoria miehiä......
Jos tuossa on jotain perää niin silloihan syyllisiä eivät olekaan häntä mahdollisesti kiusanneet koulutytöt vaan limainen linnassa istuva "homopappi" tai hänen hyväksikäyttönsä uhrit.
Voi tsiisus tätä, ampumisasiaa jauhetaan joka helvetin paikassa...onneksi työpäivä päättyy kohta, niin pääsee nauttimaan uutispimennesta ja hiljaisuudesta...
Tuoreimpien kahvihuonejuorujen....
48
1563
Vastaukset
- lisää juttua
että Pohjois-Suomessa toimi joskus (oliko 80-lukua?) perherinki, jossa tuttavaperheiden lapset tulivat ristiin rastiin hyväksikäytetyiksi?
- Sarvikuonokas
tulla itse jauhamaan siitä vielä lisää?
...tässä ampuja sitä ja tätä kakofonissa mikä täällä työpaikallaKIN vallitsee pysty paljon muuta ajattelemaan... Mutta kyllä tää tästä, kun kotiin pääsee.
- scale
Kyllästyttää kuunnella varmaan telkkarissakin lässyttää nuorison pahoinvoinnista aamusta iltaan milloin mikäkin sosiaalitantta seuraavat neljä viikkoo. Ainoona motiivinaan saada omaan pikku lokeroon lisää rahaa.
Ei tollaista hullua voi, eikä tarttekkaan edes yrittää ymmärtää. Sehän oli psykopaatti.
Nyt taidan saada kylmän ihmisen leiman, mutta en mä tunne sen suurempaa järkytystä, kun jos Kiinassa sattuu mutavyöryssä kuolemaan 350 ihmistä, tai maanjäristyksessä 5000.
En mä niistä ihmisistä tuntenut ketään, joten ei niitä edes ole mulle ollut olemassakaan. Kyllä mä senkin ymmärrän, että heidän läheisilleen asia on kauhea. Mulle se eivaan ole niin.- ,.,..,..,
kylmä paska.
- scale
,.,..,.., kirjoitti:
kylmä paska.
.........
- jos
oma lapsesi jossain elämänsä vaiheessa voi henkisesti pahoin? Onko silloinkin sosiaalitanttojen lässytys turhaa? Kuvittelisin, että jos sellainen tilanne tulisi toivoisit, että siellä tanttojen pikku lokerossa olisi sitä rahaa... Ai niin, oma napa paras napa. Sori, unohdin.
Terveisin: Tantta - sä...
..et vain ymmärrä, että mitä tuonlaiset tapaukset kertovat suomalaisen yhteiskunnan kehityksestä? Et kenties vain näe laajempia kokonaisuuksia, jos kerran noin on.
- scale
jos kirjoitti:
oma lapsesi jossain elämänsä vaiheessa voi henkisesti pahoin? Onko silloinkin sosiaalitanttojen lässytys turhaa? Kuvittelisin, että jos sellainen tilanne tulisi toivoisit, että siellä tanttojen pikku lokerossa olisi sitä rahaa... Ai niin, oma napa paras napa. Sori, unohdin.
Terveisin: Tanttaoikeesti välitä paskan vertaa mistään muusta, kuin että saavat riittävästi omalle sektorilleen määrärahoja, kas niillekkin se oma napa on lähinnä.
Luulisin, että jos mun lapseni tarttisivat jossakin elämänsä vaiheessa niitä tanttoja, niin mä hommaisin sellaisen yksityistantan, koska yhteiskunnalta ei riitä fyffee.
Se onkin meissä ihmisissä kumma, että me voidaan ostaa parinkytä tonnin auto pihaan, mutta jos pitäisi sijoittaa omaan tai läheisen terveyteen pari tonnia, niin ei käy.
Siinä oot oikeassa, että mulle järjestys on oma perhe, läheiset, ystävät ja sitten vasta tulee muut. - scale
sä... kirjoitti:
..et vain ymmärrä, että mitä tuonlaiset tapaukset kertovat suomalaisen yhteiskunnan kehityksestä? Et kenties vain näe laajempia kokonaisuuksia, jos kerran noin on.
liian hyvin, kun köyhillä opiskelijoilla on varaa ostella puoliautomaatteja itelleen.
Tää tapaus kertoo mun mielestä vaan sen, että lupakäytännöllä tulisi pystyä karsimaan selkeet psykopaatit pois.
Mutta kerro sä mitä tää kertoo, kun mä en tyhmänä huomaa. - de_monte
scale kirjoitti:
.........
no tulipa sanottua :(
- näi o... :(
scale kirjoitti:
liian hyvin, kun köyhillä opiskelijoilla on varaa ostella puoliautomaatteja itelleen.
Tää tapaus kertoo mun mielestä vaan sen, että lupakäytännöllä tulisi pystyä karsimaan selkeet psykopaatit pois.
Mutta kerro sä mitä tää kertoo, kun mä en tyhmänä huomaa.poliisihan olisi voinut syyttää sitä opintotuen väärin käyttämisestä
- scale
de_monte kirjoitti:
no tulipa sanottua :(
noin asian väänsit? Jos mua joku nimittelee, niin takas tulee. Oli ihonväri mikä hyvänsä.
- toinen tantta eli Katti
scale kirjoitti:
oikeesti välitä paskan vertaa mistään muusta, kuin että saavat riittävästi omalle sektorilleen määrärahoja, kas niillekkin se oma napa on lähinnä.
Luulisin, että jos mun lapseni tarttisivat jossakin elämänsä vaiheessa niitä tanttoja, niin mä hommaisin sellaisen yksityistantan, koska yhteiskunnalta ei riitä fyffee.
Se onkin meissä ihmisissä kumma, että me voidaan ostaa parinkytä tonnin auto pihaan, mutta jos pitäisi sijoittaa omaan tai läheisen terveyteen pari tonnia, niin ei käy.
Siinä oot oikeassa, että mulle järjestys on oma perhe, läheiset, ystävät ja sitten vasta tulee muut.Ei sunkaan lapset yksin tule koulujansa käymään, kyl siel luokas on muitakin. Niitäkin, jotka ei voi turvautua ajatukseen pappa betalar. Mutta kukin tavallaan.
Jatkan muuten opintoja työn ohessa pohjanmaalla, että siinäkään mielessä tapahtuman sivuuttaminen ei minulta olkapäitä kohauttamalla luonnistu. ...aika kevyellä mustalla huumorilla täälläkin porukka juttua jauhaa. Ei tää niinku oikeasti paljon kosketa ihmisiä.
Yllättäen kahvihuoneessakin nousi esille arvailuja ampujan mahdollisesta pillun puutteesta / pakkien saamisesta, kun joku mainitsi uhrien olleen tyttöjä.- Katti
Richartti kirjoitti:
...aika kevyellä mustalla huumorilla täälläkin porukka juttua jauhaa. Ei tää niinku oikeasti paljon kosketa ihmisiä.
Yllättäen kahvihuoneessakin nousi esille arvailuja ampujan mahdollisesta pillun puutteesta / pakkien saamisesta, kun joku mainitsi uhrien olleen tyttöjä.nauroit mukana? Hävetkää!
- caput.mortuum
Richartti kirjoitti:
...aika kevyellä mustalla huumorilla täälläkin porukka juttua jauhaa. Ei tää niinku oikeasti paljon kosketa ihmisiä.
Yllättäen kahvihuoneessakin nousi esille arvailuja ampujan mahdollisesta pillun puutteesta / pakkien saamisesta, kun joku mainitsi uhrien olleen tyttöjä.Ehkä musta huumori auttaa omalla tavallaan peittämään surun ja turvattomuuden tunteen? Täällähän puhutaan kaikesta muustakin ikävästä elämässä naureskellen.
Katti kirjoitti:
nauroit mukana? Hävetkää!
Mä tykkään sellasesta huumorista, vaikka en itse sitä viljelekään.
Musta huumori, sarkasmi, satiiri, ironia ja tilannekomiikka. Siinä hauskuutuksen lajit joilla minut saattaa saada hymyilemään, ehkä jopa nauramaan.caput.mortuum kirjoitti:
Ehkä musta huumori auttaa omalla tavallaan peittämään surun ja turvattomuuden tunteen? Täällähän puhutaan kaikesta muustakin ikävästä elämässä naureskellen.
...olla pallit kuurassa.
...totesi patologi, kun ruumiin kylmiöstä ulos veti.- Katti
Richartti kirjoitti:
Mä tykkään sellasesta huumorista, vaikka en itse sitä viljelekään.
Musta huumori, sarkasmi, satiiri, ironia ja tilannekomiikka. Siinä hauskuutuksen lajit joilla minut saattaa saada hymyilemään, ehkä jopa nauramaan.Tämäkö oli siis sellainen asia, jolle pitää hymyillä??? Sairasta.
Kylläpä kannatti palstalla piipahtaa. Muistaapa taas kuinka lempeitä, sosiaalisia ja aidosti empaattisia ihmisiä palsta on pullollaan. :( Katti kirjoitti:
Tämäkö oli siis sellainen asia, jolle pitää hymyillä??? Sairasta.
Kylläpä kannatti palstalla piipahtaa. Muistaapa taas kuinka lempeitä, sosiaalisia ja aidosti empaattisia ihmisiä palsta on pullollaan. :(...kahvihuone :)
- yx m.
Musta on tuntunut muutamaan otteeseen aika pahalta.
Oon ajatellut sitä, miten nämä opiskelijat ovat aamulla syöneet aamupalaa, pakanneet laukkunsa ja polkaisseet tai kävelleet koululle ihaillen kirpeän kaunista syysaamua aavistamatta yhtään, että se on heidän viimeinen matkansa.
Ja sitten tulee yksi kusipää, joka katsoo oikeudekseen katkaista heidän elämänsä. Satuttaa paitsi konkreettisesti ampumiaan, myös henkisesti lukemattomia näiden läheisiä. - Katti
yx m. kirjoitti:
Musta on tuntunut muutamaan otteeseen aika pahalta.
Oon ajatellut sitä, miten nämä opiskelijat ovat aamulla syöneet aamupalaa, pakanneet laukkunsa ja polkaisseet tai kävelleet koululle ihaillen kirpeän kaunista syysaamua aavistamatta yhtään, että se on heidän viimeinen matkansa.
Ja sitten tulee yksi kusipää, joka katsoo oikeudekseen katkaista heidän elämänsä. Satuttaa paitsi konkreettisesti ampumiaan, myös henkisesti lukemattomia näiden läheisiä.tuommoisen pitääkin tuntua...
Käsittämätöntä, että palstalla miehet, joilla on pieniä lapsia lähestulkoon retostelevat, että eipä tunnu missään. Ja että asia ei kosketa millään lailla... Kuinkahan he aikovat vastata omien lastensa kyselyihin asiasta? Entä jos oma lapsi sanoo, että pelottaa mennä kouluun/päivähoitoon, niin nämä palstalaisetko sanovat lapsilleen, että mitäs siinä vikiset ei se meille kuulu. - sä...
scale kirjoitti:
Mutta kerro sä mitä tää kertoo, kun mä en tyhmänä huomaa."Meillä taitaa mennä...
scale 24.9.2008 klo 16.20
Tää tapaus kertoo mun mielestä vaan sen, että lupakäytännöllä tulisi pystyä karsimaan selkeet psykopaatit pois."
Ei sillä kaverilla mennyt hyvin ja hänen kaltaisiaan ts./tai ylipäätään huonosti voivia on tässä maassa paljon lisääkin. Hyvänä esimerkkinä (yleisesti viitaten) kaikenlaiset "ihmisvihamielisten" nettiyhteisöt vaikkapa. Moni tunsi tuonkin ampujan ja häntä on julkisuudessa luonnehdittu mm. sosiaaliseksi ja mukavaksi ihmiseksi. Kukaan ei kuitenkaan tainnut tuntea häntä tarpeeksi läheltä.
Yhteiskunta on nykyisin liiankin eriytynyt. Monet ihmiset joutuu matkustamaan pitkienkin matkojen päähän kotiseuduiltaan/ läheistensä luota töiden tai opiskeluiden perässä (joskaan en tässä yritä väittää, että nyt sattuneen ammuskelutragedian ainakaan suora syytekijä olisi yhtään mitenkään siinä). Syynä on maassa vuosia harjoitettu elinkeino-/talouspolitiikka, joka ei aina huomaa ihmisten todellisia tarpeita, näin köyhää kliseetä paremman puutteessa käyttääkseni. Yksin em. ruljansissa jokatapauksessa jäävät ne, joilla ei itsellään ole olemassa tarpeeksi vahvoja sosiaalisia välittämisen verkostoja. Korviketta puuttuville sosiaalisille suhteille jotkut sitten alkavat hakea kieroutuneilta ja todellisuudelle vierailtakin tahoilta ja kieroutuneista ja todellisuudelle vieraista asioista, mikä (pahimmillaan) voi johtaa Kauhajoen ja Jokelan kaltaisiin murhenäytelmiin.
Aselainsäädännön tiukentaminen voi nyt tapahtuneiden verilöylyjen valossa olla järkevä ratkaisu, mutta pelkästään lupakäytäntöjä tiukentamallakaan ei koskaan kaikkia potentiaalisia murhaajia saada esille ja seulottua joukosta. Tulisi ehkä kysyä, että mihin julkisen sektorin valtionosuuksia todella kohdennetaan, onko seuranta siinä riittävää ja että pystyykö julkinen sektori nykytilanteessaan miten vastaamaan mm. lakisääteisiin velvoitteisiinsa, koskien mm. mielenterveyshuoltoa ja kouluissa kouluterveydenhuollon/opetuksen tavoitteita.
Kehitys normaalisosiaalisesta peruskoululaisesta häiriintyneeksi ja normaalisosiaalisesta todellisuuskäsityksestä vieraantuneeksi aikuiseksi on varmaan monen kohdalla pitkä...Ennaltaehkaisevällä kasvatuksella ja mielenterveystyöllä tehdään kouluissakin monessa tapauksessa ihmeitä.
Yhtä "ihmeitätekevää" kikkaa ei tietysti ole. Valtaosa ihmisistä ei syyllisty henkirikoksiin. - scale
toinen tantta eli Katti kirjoitti:
Ei sunkaan lapset yksin tule koulujansa käymään, kyl siel luokas on muitakin. Niitäkin, jotka ei voi turvautua ajatukseen pappa betalar. Mutta kukin tavallaan.
Jatkan muuten opintoja työn ohessa pohjanmaalla, että siinäkään mielessä tapahtuman sivuuttaminen ei minulta olkapäitä kohauttamalla luonnistu.sitähän saattaisi jäädä yksi etelänreissu väliin.
Kyse on useimmin arvoista, kuin todellisesta persaukisuudesta. - Katti
scale kirjoitti:
sitähän saattaisi jäädä yksi etelänreissu väliin.
Kyse on useimmin arvoista, kuin todellisesta persaukisuudesta.vähän sä ympärillesi näätkään.
Aukaseppas poju silmäs. - Angie.80
...eikö ihmisten järkytys pohjaudu siihen, että noin voi nyt käydä kenelle tahansa? Eikö sulle tule mieleen, että mitä jos joku vastaava sekopää tulee sun lasten kouluun ammuskelemaan?
Musta kaikkein järkyttävintä noissa Jokelan ja Kauhajoen tapauksissa on ollut nuorten miesten hyväksyvä ja jopa ihaileva suhtautuminen. Aivan kuin nämä tyypit olisivat jotain traagisia sankareita, jotka "yhteiskunta" hylkäsi, eikä muuta vaihtoehtoa ollut. Aivan kuin näissä olisi jokin suuri ideologinen viesti, eikä vain yhden uskomattoman itsekkään ihmisen sairas teko. Siinä vaiheessa kun vastuu teoista sysätään jollain abstraktille ulkopuoliselle taholle, kuten "yhteiskunta", niin kuinka moni muu kokee oikeudekseen tehdä saman...
- joo-o.
*lapsena* on niin laaja käsite..tarkoittiko rippikouluikäisiä vai jotain muuta?
- en...
..usko juoruihin.
- Papeete1
Tota mä en ollut kuullutkaan, kaikkea muuta kyllä.
Mä olen myös väsynyt tähän juttuun heti alkumetreillä, eikä paljoa jaksa kiinnostaa. Huomasin että oma paha olo vaan pahenee näistä jorinoista, joten munkin kannattaa pysytellä vaan joko sängyssä tai sitten Subbarin BB-uutisia lukemassa. Itkeskelin tossa pyöräillessäni kauppaan ja pari vastaantulijaa katso sen näköisenä, että voinkin alkaa keitteleen kahvia karhuryhmälle, kun ne kohta tulee kylään :D harmi vaan ettei ole kahvia, no ei se mitään, tuskin ne sitä joiskaan :)- sivuhuom!
et tuon juorun (huom!) perusteella ryhdy enempää pommittamaan uskovaisia. Tähän astisessa pommituksessakin on ollut ylivirittyneitä piirteitä.
- Papeete1
sivuhuom! kirjoitti:
et tuon juorun (huom!) perusteella ryhdy enempää pommittamaan uskovaisia. Tähän astisessa pommituksessakin on ollut ylivirittyneitä piirteitä.
Mä pommitan niitä ällötyksiä ihan vanhoista asioista joita on enemmän kuin riittävästi.. uusia syitä ei tarvi ettiskellä :D
sivuhuom! kirjoitti:
...se on kyllä olemassa ja onneksi lopulta tuomittukin. Juorua siinä oli lähinnä tuo "viha-järjestö".
- kysymys :
mutta mistä papulla on paha olo? Ei kai tämä nyt niin paljon vaikuta?
- Papeete1
kysymys : kirjoitti:
mutta mistä papulla on paha olo? Ei kai tämä nyt niin paljon vaikuta?
Ammuskelujuttu niinkään vaikuta. En kauheasti jaksa stressata muitten asioista kun omissa on ihan riittävästi. Mitäs mulla, samat ku ennenkin yhdistettynä lapsen leikkauksen jännittäminen. Ei tää nyt ole onneksi läheskään niin paha kuin edellinen leikkaus mutta silti. Nyt kun ei oikein ole tota sietokykyä ollenkaan, niin kaikki taas kasvaa murskaavan suureksi jutuksi.
Mitäs näistä, ei ne suremalla katoa :D - roger !
Papeete1 kirjoitti:
Ammuskelujuttu niinkään vaikuta. En kauheasti jaksa stressata muitten asioista kun omissa on ihan riittävästi. Mitäs mulla, samat ku ennenkin yhdistettynä lapsen leikkauksen jännittäminen. Ei tää nyt ole onneksi läheskään niin paha kuin edellinen leikkaus mutta silti. Nyt kun ei oikein ole tota sietokykyä ollenkaan, niin kaikki taas kasvaa murskaavan suureksi jutuksi.
Mitäs näistä, ei ne suremalla katoa :Dpesukarhu kuittaa :)
- nimim. epätietoinen
Papeete1 kirjoitti:
Mitäs näistä, ei ne suremalla katoa :Dtässä kohtaa nauraa?
- sivuhuom!
Papeete1 kirjoitti:
Mä pommitan niitä ällötyksiä ihan vanhoista asioista joita on enemmän kuin riittävästi.. uusia syitä ei tarvi ettiskellä :D
eli joistain kuolleista? Sua vituttaa enemmän 1000 vuotta sitten tapetut kuin tänä päivänä tapetut ja kannat kaunaa joistain historiallisista tapahtumista?
Kristityt sitä ja muslimit tätä. - että ei :
nimim. epätietoinen kirjoitti:
tässä kohtaa nauraa?
vaan voi osoittaa myötätuntoa tässä tapauksessa
- tavalla :
volvosetämiehet ovat sekaantuneet tähänkin juttuun
...toi "homopappi" oli kyllä tunnetumpi pyöräilystä, itseasiassa en edes tiedä minkälainen auto hänellä oli. Tuskin "nöyrällä herransa palvelinjalla" Volvo kuitenkaan alla.
- nyt :
Richartti kirjoitti:
...toi "homopappi" oli kyllä tunnetumpi pyöräilystä, itseasiassa en edes tiedä minkälainen auto hänellä oli. Tuskin "nöyrällä herransa palvelinjalla" Volvo kuitenkaan alla.
ollukaan volvoa niin saattoi silti harkita sellaisen hankkimista!
- töitä......
Tsiisus. Sulla taitaa olla liian vähän töitä, kun ehdit työaikana täällä kirjoitella.
Pyydä pomolta, että järjestelee sulle vähän lisää töitä. Siitähän sinulle palkka maksetaan ;)Ihan liikaa niitä hommia on.
Parhaat teen itse päältä (jos viitsin), vittumaisimmat delekoi alaspäin ja loput jätetään tekemättä vedoten resurssipulaan. =D
- cookos
työssäni jouduin kohtaamaan ihmisiä, jotka ottivat asian puheeksi. Jopa henkilön kanssa piti jutella, joka on tuolta Kauhajoelta...olemaan sielunpaimenena. Siis telkku pysyy kiinni, tänäkin iltana.
Kävin töiden jälkeen hierojalla,..ja sielläkään en suostunut mainintaa enempää keskustelemaan asiasta.
Jotain pahaa tuolle miehelle on pitänyt joskus sattua, ei muuten ymmärrä..- siis oikeesti
Sä jouduit ihanniiku jutteleen asiasta! Ja viel Kauhajokisen kans. Kyl sul on sit rankkaa. Sä ansaitset palkinnon tai jotai.
- cookos
siis oikeesti kirjoitti:
Sä jouduit ihanniiku jutteleen asiasta! Ja viel Kauhajokisen kans. Kyl sul on sit rankkaa. Sä ansaitset palkinnon tai jotai.
niin ei sitten. Maailmassa kuolee koko ajan ihmisiä jatkuvasti,...miks mun pitäs tästä tulla masentuneeksi? Ketä se auttaa..mä autoin tänään ihmisiä, ja en haluu kuulla koko asiasta mitään, oli he sitten Kauhajoelta tai Ilomantsista.
Vietin 10 aikaan minuutin hiljaisen hetken..ok? Ootko tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174256
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731617Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42912- 171904
- 105874
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74873Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820