Kuinka paljon lihoo vuodessa,jos joka päivä nauttii yhden punaviinipullon? Jos olen oikein ymmärtänyt,alkoholi sisältää yhtä paljon kaloreita kuin rasva. Olemme miehen kanssa varsinaisia viinisieppoja ja nyt se alkaa näkyä myös vyötäröllä...
punaviini/alkoholi
17
10664
Vastaukset
- tipilii
itse valitettavasti huomasin,että kyllä se alkoholi lihottaa...ja PALJON! rupesi tuo alkoholi maittamaan jonka myötä puolessa vuodessa tuli lisäkiloja melkein 10kg. joten lopetin tuon turhan tissuttelun ja aloin liikkumaan aikaisempaa enemmän..ja tietysti ruokavalio piti muuttaa. kiloja on karissut hieman josta olen erittäin tyytyväinen. :) aijon jatkaa myös samaa rataa. joten ota vaikka viikossa kerta tai kaksi lasia viiniä ja lisää liinkuntaa,niin alkaa vyötärö huveta silmissä. :)
- Vanha Jojo
Nyrkkisääntö on tämä: yksi alkoholiannos (mitä tahansa alkoholia) päivässä = 6 kg vuodessa. Pullollinen päivässä kuulostaa tosi hurjalta määrältä, toivottavasti tarkoitit sentään, että juotte YHTEENSÄ sen verran? Nimittäin jos ajatellaan, että yhdessä pullollisessa olisi tuo seitsemän annosta ja juotte sellaisen joka päivä, annoksia tulee yhteensä 49/viikko. Se on kahdellekin aikamoinen määrä, ja jos sen yksin juo, niin ehdottomasti liikaa, jo muunkin terveyden kuin painon takia.
Kannattaa ehkä ainakin vähäksi aikaa lopettaa kokonaan, niin näkee muutenkin, mitä se elämä on ilman tissuttelua. Jo vähentäminen tosin auttaa, jos pystyt vähentämään 14 annosta viikossa (eli puolen pullon päiväannoksen oletetusta kulutuksesta noin puolet), laihdut yksin sillä kilon kuukaudessa. Edellyttäen tietysti, ettet korvaa alkoholia syömisellä. - ainakaan minulle
Vanha Jojo kirjoitti:
Nyrkkisääntö on tämä: yksi alkoholiannos (mitä tahansa alkoholia) päivässä = 6 kg vuodessa. Pullollinen päivässä kuulostaa tosi hurjalta määrältä, toivottavasti tarkoitit sentään, että juotte YHTEENSÄ sen verran? Nimittäin jos ajatellaan, että yhdessä pullollisessa olisi tuo seitsemän annosta ja juotte sellaisen joka päivä, annoksia tulee yhteensä 49/viikko. Se on kahdellekin aikamoinen määrä, ja jos sen yksin juo, niin ehdottomasti liikaa, jo muunkin terveyden kuin painon takia.
Kannattaa ehkä ainakin vähäksi aikaa lopettaa kokonaan, niin näkee muutenkin, mitä se elämä on ilman tissuttelua. Jo vähentäminen tosin auttaa, jos pystyt vähentämään 14 annosta viikossa (eli puolen pullon päiväannoksen oletetusta kulutuksesta noin puolet), laihdut yksin sillä kilon kuukaudessa. Edellyttäen tietysti, ettet korvaa alkoholia syömisellä.Vuosi sitten kavin paikkareissa...silloinkaan pudotettavaa ei ollut kuin enimmillaan n. 12 kg.
Paikkarit jai ja elin elamaani niinkuin ennenkin. Vuotta myohemmin menin takaisin; takapakki koko vuoden ajalta oli 100 grammaa!! Olutta olin koko vuoden juonut katsomatta rajoja...kohdallani tarkoittaa; tyopaivan paatteeksi viikolla n. 3-6 pulloa, viikonloppuisin ilman rajoja. Olen 162 cm pitka naisihminen, joten teidan mukaanne minun olisi pitanyt lihoa kymmenia kiloja. Koko aikana kun myos tein perheelleni ruokaa paivittain ja itse myos soin mukana. Eli ei pida paikkaansa tuollaset lihomismaarat missaan tapauksessa!
Kaikille talonpoikaisjarki kateen, kylla luonto kertoo, milloin on paha olla. Kivaa syksya kaikille! - noita määriä kaljaa,
ainakaan minulle kirjoitti:
Vuosi sitten kavin paikkareissa...silloinkaan pudotettavaa ei ollut kuin enimmillaan n. 12 kg.
Paikkarit jai ja elin elamaani niinkuin ennenkin. Vuotta myohemmin menin takaisin; takapakki koko vuoden ajalta oli 100 grammaa!! Olutta olin koko vuoden juonut katsomatta rajoja...kohdallani tarkoittaa; tyopaivan paatteeksi viikolla n. 3-6 pulloa, viikonloppuisin ilman rajoja. Olen 162 cm pitka naisihminen, joten teidan mukaanne minun olisi pitanyt lihoa kymmenia kiloja. Koko aikana kun myos tein perheelleni ruokaa paivittain ja itse myos soin mukana. Eli ei pida paikkaansa tuollaset lihomismaarat missaan tapauksessa!
Kaikille talonpoikaisjarki kateen, kylla luonto kertoo, milloin on paha olla. Kivaa syksya kaikille!niin sulla täytyy olla raskas ruumiillinen työ. Ainakaan takapuolellaan istuvien konttori-työläisten ei sovi juoda kovinkaan paljon, muuten alkaa näyttää kaljasaavilta.
- Vanha Jojo
Vuosi sitten kavin paikkareissa...silloinkaan pudotettavaa ei ollut kuin enimmillaan n. 12 kg.
Kaikille talonpoikaisjarki kateen, kylla luonto kertoo, milloin on paha olla. Kivaa syksya kaikille!No tietysti tuossa nyrkkisäännössä on oletettu, että alkoholista tulevat kalorit ovat ylimääräisiä, eli sellaisia, joita ei kuluteta pois! Ei tietenkään alkoholi lihota silloin, jos energiansaanti ja kulutus ovat tasapainossa, senhän nyt tietää lapsikin.
- huolestuttavan...
Kaikille talonpoikaisjarki kateen, kylla luonto kertoo, milloin on paha olla. Kivaa syksya kaikille!...kuuloista, että perheenäiti juo työpäivän päätteeksi viikolla 3-6 pulloa olutta. Alkoholin suurkutuksen rajaksi lasketaan naisilla viisi annosta päivässä tai 16 annosta viikossa. Mielestäni etenkään pienten lasten äitien (eikä tietenkään sen paremmin isienkään) ei pitäisi päästää alkoholinkulutustaan lähellekään tätä rajaa.
- edelliseen samaan
kysymykseesi vastauksena.
- ovat suuria
Minä olen laihduttanut onnistuneesti 14 kg vaikka otankin jotain alkoholijuomaa kerran viikossa.
En laske paljonko kaloreita tulee mutta saatan juoda jopa pari pulloa viiniä Lauantai-päivän aikaan tai 5-6 tölkkiä kevyt siideriä.
Saatan aloittaa jo aamupäivästä mökillä naukkailun, lämmittelen siinä samalla saunaa ja teen pihatöitä.
Minulle ei alkoholi lisää sen kummemmin ruokahaluja, syön aina samalla tavalla.
Muulloin kun Lauantaisin en juo koskaan, en syö karkkia enkä mitään turhaa.
Nyt olen lopettanut kalorien laskemisen ja laihdun silti, terveellinen ja vähäkalorinen ruokavalio on tullut tavaksi.
Tykkään tuosta Lauantai-tissuttelusta, ei se terveellistä ole mutta johonkin sitä on joskus kuoltava.
Minulle tulee päivittäin aika paljon hyötyliikuntaa ja käyn metsässä samoilemassa, etsin sieniä ja marjoja.
Olen keski-iän ylittänyt nainen, painoin viime Helmikuun alussa 82kg.
Nyt paino on 68kg, eikä ole vaatinut muuta kuin ruokailutapojen muutoksen.
Nälässä en ole ollut yhtään.- lauantaijuoja
Mielenkiintoista!
Itse tunnustaudun myöskin tissuttelijaksi, valkkaria joisin joka päivä jos vain ei huono omatunto kolkuttaisi:)
Mutta mulla on se ongelma että ruokahalu kasvaa. Ja viimeistään juomista seukki päivä on sitten niin kova roskaruoan himo ettei pysty olemaan terveellisellä linjalla.
Kadehdin sinua joka olet hoikassa kunnossa ja pystyt silti juomaan ja nollaamaan viikon. Itse kaipaisin sitä työviikon nollaamista valkkarin kera hyvä seura.
- arska
Varsinkin jos juotte sokeripitoista kotiviiniä, mutta muutenkin kyllä : energiaa on. Samalla tuolla kittaustahdilla ei varmaan tule hirveästi liikuttua.
Itse olen huomannut eroa vyötäröllä vaikka ottaisi kerran viikossa jokusen annoksen. Kun lopettaa täysin, paino lähtee kuin varkain laskuun. - Teppo
Sehän riippuu kovasti siitä, miten sinä miehesi kanssa kulutatte sen viinistä tulevan energian. Yksi lasi viiniä sisältää yhden voinapin verran rasvaa..
- naisihminen/80 kg
Minun ongelmani on viinissä, en oikein osaa syödä
ruokaa ilman viiniä (1-2 lasillista). Vuosien mittaan se on nostanut painoani ja uskon että jos
lopettaisin kokonaan, varmaan 20 kg lähtis, mutta olen ns. kulinaristi etten voi!!!
Syön muuten hyvin terveellisesti, kasviksia ja vähärasvaista ruokaa, makeaa en syö ollenkaan. Tästä
tulikin mieleen, että löytyykö mitään vähäkalorisempaa esim.alkoholitonta viiniä joka olisi läheskään yhtä hyvää? - ei kai...
naisihminen/80 kg kirjoitti:
Minun ongelmani on viinissä, en oikein osaa syödä
ruokaa ilman viiniä (1-2 lasillista). Vuosien mittaan se on nostanut painoani ja uskon että jos
lopettaisin kokonaan, varmaan 20 kg lähtis, mutta olen ns. kulinaristi etten voi!!!
Syön muuten hyvin terveellisesti, kasviksia ja vähärasvaista ruokaa, makeaa en syö ollenkaan. Tästä
tulikin mieleen, että löytyykö mitään vähäkalorisempaa esim.alkoholitonta viiniä joka olisi läheskään yhtä hyvää?Et "voi" olla ottamatta viiniä joka päivä... ettei kyse olisi addiktoituminen tuohon alkomahooliin...
Sanoisin että luovu viinistä ainakin joka päivä. Anna viinivaraston loppua, kun se on loppu pidä varasi kaupassa äläkä osta lisää. Kun viiniä ei ole, sitä ei voi juoda.
- PÖYTÄÄN :)
Eli katsoin kalorilaskurin sivuilta, että lasillisessa (12 cl) punaviiniä on keskimäärin 85 kcal. Yhdessä pullossa punaviiniä (7,5 dl) on keskimäärin 530 kcal.
Eli tästä voi päätellä paljon lihottaa. Eli riippuu ihan siitä miten muuten syöt päivässä. Punaviinipullollinen on ainakin omalla kohdallani suurinpiirtein kolmasosa päivittäisestä energiantarpeestani. Eli aika vähän pitäisi sitten syödä että pullollisen punkkua voisi hyvin omintunnoin huitasta naamariin :D
Pullollinen päivässä kuulostaa hurjalta, lasi päivässä olisi varmaan järkevämpi eikä toisi pahemmin edes lisäkaloreita --> lasillisen saisi kulutettua jo liikunnallakin reilusti alle puolessa tunnissa. Punaviini on kuitenkin pikku tissutteluun silti parempi vaihtoehto kun olut.
Huom: lasillinen punaviiniä oli siis se 85 kcal kun taas olutpullossa (o,33 l) on jo 140 kcal. eli pidemmän päälle näissäkin suuri ero.
Ja nyt menee asian vierestä mutta jos kännit haluaa vetää niin kyllä se punaviinipullo on silloin järkevin ja kevyin vaihtoehto, sillä esim. 6-packissä kaljaa on jo 840 kcal, eikä siitä edes mee vielä humalaan :) siiderihän (light) on olutta kevyempi, mutta humalahakuiseen tarkoitukseen ei sekään vedä punkulle vertoja.- edelliseen...
eli jäi vielä tohon pääkysymykseen vastaamatta. eli jos kuvitellaan että joisit sitä punaviiniä pullollisen päivittäi siten, että juomasta saadut kalorit menisi päivittäisen energiankulutuksesi yli niin tulos olisi: 193 450 kcal ylimääräistä vuodessa. Teoriassa tämä tekisi vuodessa n. 27 kiloa lisää läskiä.
- asiantuntijja
7 kcal/g.
Kuitenkin alkoholin "nettokalorimäärä" on vain 4 kcal/g koska alkoholin hajoaminen muiksi aineiksi maksassa, eli "palaminen", vaatii paljon energiaa.
Harva kuitenkaan juo puhdasta alkoholia, kuten vodkaa ihan yksinään. Varmasti tulee syötyä välillä paljonkin kaikenlaista koska alkoholi tunnetusti kiihottaa ruokahalua.
Monissa alkoholijuomissa on paljon sokeria tai hiihlidydraatteja (olut) ja niistä tulee usein paljonkin lisäkaloreita.- juomisella kolesteroli k
Itselläni oli rasva-arvot perseellään aikaisemmin. Kokonaiskolesteroli yli 5. Sitten aloitin juomisen ku aikaisemmin en juonut. Join noin 3-4 kertaa vkossa. En olutta, lähinnä viinaa (blackmint) ja punaviiniä (kuivia). Alle vuodessa kokonaiskolesteroli laski kolmeen.
Tosin: kun joi, oli pakko kulkea pyörällä. Alkoholi sai useinmiten lähtemään baariin, eikä kännissä jaksanut yöllä tehdä ruokaa liikoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295