painonvartijoiden pistetaulukko

haluan laihtua

moikka onko kenelläkään antaa tai myydä sitä painonvartijoiden pistetaulokkoa ja sitä että pystyy laskemaan omaan painoonsa nähden oikean pistemäärän vuorokaudessa..??

13

20772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapaamisessa

Käy Painonvartijoiden tapaamisessa ja osta se sieltä ennen tilaisuuden alkamista. Niin minä tein vuosia sitten. Ainakin silloin onnistui.

• xtravaganzaan

elämä on paljon helpompaa, ja kilot varisee. 8.5 kg tippunut 2.9 aloitin

• todella paljon
        xtravaganzaan kirjoitti:

elämä on paljon helpompaa, ja kilot varisee. 8.5 kg tippunut 2.9 aloitin

ja suurimman hyödyn saa jos jaksaa käydä muutaman kerran viikossa salilla. Aloitusmaksu oli jotain 420e ja pussikeitot 55e/viikko. Näidenkin lisäksi oli joku liittymismaksu. Siskoni liittyi juuri tähän ja tulokset ovat 5 viikossa 10kg. Toimii kyllä!
        Rahapulan takia aloitin itse Nutriletin Intensive keitoilla ja kyllä niilläkin paino tippuu. Tsemppiä kaikille.

• sä painat..

täält vois vastausta sit antaa

• kirjekurssilainen

eivät perustu pelkkään painoon, vaan ne lasketaan allaolevalla kaavalla. Laske eri kohtien valinnat yhteen:

1. Oletko
        a) nainen 7 pistettä
        b) mies 15 pistettä

2. Ikäsi
        a) 18-20 v 5 p
        b) 21-35 v 4 p
        c) 36-50 v 3 p
        d) 51-65 v 2 p
        e) yli 65 v 1 p

3. Nykyinen painosi
        Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku (85 kg = 8 p)

4. Pituus
        a) alle 160 cm 1 p
        b) yli 160 cm 2 p

5. Päivittäinen työsi
        a) istumatyö 0 p
        b) seisomatyö, osittain istumatyö 1 p
        c) liikkuvaa, osittain istumatyö 4 p
        d) fyysisesti rasittavaa 6 p

6. Haluatko
        a) pudottaa painoasi? 0 p
        b) lopettaa laihdutuksen ja pitää painosi nykyisellä tasolla? 4 p

Jos lopputulos antaa vähemmän kuin 17 pistettä, pistemäärä on 17. Alle 17 pisteen ei saa koskaan pistemääräänsä pudottaa. Se on minimi kaikille ravintoaineiden saannin takia.

• toinenkin kiinostunut
        kirjekurssilainen kirjoitti:

eivät perustu pelkkään painoon, vaan ne lasketaan allaolevalla kaavalla. Laske eri kohtien valinnat yhteen:

1. Oletko
        a) nainen 7 pistettä
        b) mies 15 pistettä

2. Ikäsi
        a) 18-20 v 5 p
        b) 21-35 v 4 p
        c) 36-50 v 3 p
        d) 51-65 v 2 p
        e) yli 65 v 1 p

3. Nykyinen painosi
        Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku (85 kg = 8 p)

4. Pituus
        a) alle 160 cm 1 p
        b) yli 160 cm 2 p

5. Päivittäinen työsi
        a) istumatyö 0 p
        b) seisomatyö, osittain istumatyö 1 p
        c) liikkuvaa, osittain istumatyö 4 p
        d) fyysisesti rasittavaa 6 p

6. Haluatko
        a) pudottaa painoasi? 0 p
        b) lopettaa laihdutuksen ja pitää painosi nykyisellä tasolla? 4 p

Jos lopputulos antaa vähemmän kuin 17 pistettä, pistemäärä on 17. Alle 17 pisteen ei saa koskaan pistemääräänsä pudottaa. Se on minimi kaikille ravintoaineiden saannin takia.

Kiitos uusista pisteohjeista.Joku sanoi,että voin käyttää tuota 4-5v vanhaa laskinta ja ostajan opasta,mutta kun silloin sai syödä 2 pisteellä perunaa paljon punnitsematta,ja tummaa pastaa tai riisiä 3 pisteellä,niin ne olisi jotenkin muuttuneet,eli kerrotko miten?Sama ihminen sanoi,että vähärasvaista lihaa saa syödä nyt punnitsematta isomman palan jollain pistemäärällä,mutta hänkään ei tiennyt mikä se määrä on.
        Itse en myöskään halua ryhmään,enkä henno ostaa kirjekurssia,kun en koe tarvivani niitä aikia tietoja.Alkoi tökkiä tuo hiilarisysteemi,pisteenlasku sopii mulle paremmin.

• esimerkkejä
        toinenkin kiinostunut kirjoitti:

Kiitos uusista pisteohjeista.Joku sanoi,että voin käyttää tuota 4-5v vanhaa laskinta ja ostajan opasta,mutta kun silloin sai syödä 2 pisteellä perunaa paljon punnitsematta,ja tummaa pastaa tai riisiä 3 pisteellä,niin ne olisi jotenkin muuttuneet,eli kerrotko miten?Sama ihminen sanoi,että vähärasvaista lihaa saa syödä nyt punnitsematta isomman palan jollain pistemäärällä,mutta hänkään ei tiennyt mikä se määrä on.
        Itse en myöskään halua ryhmään,enkä henno ostaa kirjekurssia,kun en koe tarvivani niitä aikia tietoja.Alkoi tökkiä tuo hiilarisysteemi,pisteenlasku sopii mulle paremmin.

Selvä rasvaton (ei esim marinoitu) liha ja vaaleat kalat (lista myös vanhoissa) haluamasi määrä vain 3 pistettä aterialla. Mutta jos otat samalla aterialla esim. puhdasta nautaa sen 3p, ja kuhaa, niin se kuha tai vaikka possu on sitten toiset 3p. Et siis voi "yhdistellä". Muita 3 p joustajia esim. rasvaton maustamaton jugurtti.

Sit on 4 pisteen joustajia, eli sama systeemi mutta menee 4p. Esim. Pasta, riisi, peruna, maissi. Pastan ja riisin tummuudella ei väliä. Kannattaa silti joskus punnita koska esim. 100g keitettyä pastaa vain 1,5p, ja se on ihan soppeli kerta-annos, jos pasta on vain lisäkkeenä. Samaten 1 peruna = 1p, ja perunan kooksi on laskettu 90g eli aika jytky on koko. Syön yleensä yhden perunan ja huvikseni olen punninnut muutaman kerran ja keskiverto peruna on (kuorittu) n. 50 g eli alle 1p.

Helpottaa esim. seisovassa pöydässä ruokailua nämä joustajat. Viikonloppuisin saa myös nautiskella ja ottaa lisääkin hyvällä omallatunnolla!

Jotain erilaista (en jaksa kaivaa esille mun vihkosia) oli mun aloituspisteissä, koska mun pistemäärä on 21. Tuolla systeemillä laskettuna mulle ois tullu vaan 18 p, joten tuli mieleen, että puuttuuko välistä jokin kysymys? En tiedä. Mutta sen olen oppinut, että jos liian vähän syö pisteitä (tai ruokaahan sitä syödään eikä pisteitä ;) ), niin paino ei tipu.

• toinenkin kiinostunut
        esimerkkejä kirjoitti:

Selvä rasvaton (ei esim marinoitu) liha ja vaaleat kalat (lista myös vanhoissa) haluamasi määrä vain 3 pistettä aterialla. Mutta jos otat samalla aterialla esim. puhdasta nautaa sen 3p, ja kuhaa, niin se kuha tai vaikka possu on sitten toiset 3p. Et siis voi "yhdistellä". Muita 3 p joustajia esim. rasvaton maustamaton jugurtti.

Sit on 4 pisteen joustajia, eli sama systeemi mutta menee 4p. Esim. Pasta, riisi, peruna, maissi. Pastan ja riisin tummuudella ei väliä. Kannattaa silti joskus punnita koska esim. 100g keitettyä pastaa vain 1,5p, ja se on ihan soppeli kerta-annos, jos pasta on vain lisäkkeenä. Samaten 1 peruna = 1p, ja perunan kooksi on laskettu 90g eli aika jytky on koko. Syön yleensä yhden perunan ja huvikseni olen punninnut muutaman kerran ja keskiverto peruna on (kuorittu) n. 50 g eli alle 1p.

Helpottaa esim. seisovassa pöydässä ruokailua nämä joustajat. Viikonloppuisin saa myös nautiskella ja ottaa lisääkin hyvällä omallatunnolla!

Jotain erilaista (en jaksa kaivaa esille mun vihkosia) oli mun aloituspisteissä, koska mun pistemäärä on 21. Tuolla systeemillä laskettuna mulle ois tullu vaan 18 p, joten tuli mieleen, että puuttuuko välistä jokin kysymys? En tiedä. Mutta sen olen oppinut, että jos liian vähän syö pisteitä (tai ruokaahan sitä syödään eikä pisteitä ;) ), niin paino ei tipu.

Siikaa syödään harvoin,mutta lohta useammin-enimmäkseen savustettua.Onko se liian rasvaista tuohon joustaja-juttuun?Mitä jos samalle aterialle sattuu vaikka 100g(kuivana mitattuna) riisiä ja vaikka iso naudan pihvi,niin voiko käyttää sekä proteiinijoustajaa ja hiilarijoustajaa samalla aterialla,vai pitäskö heivata puolet riisistä pois(tai laskea vanhan kaavan mukaan).
        minä sain samat 22p tuolla systeemillä kuin vanhalla.Jos työni olisi istumatyötä,olisi pisteitä tullut vähemmän-tai parin vuoden päästä iän takia..
        Tuntuu taas,kun noita ekaa kertaa vuoteen katsoo,että huh,miten paljon saa syödä.Mutta minulla onkin taipumusta syödä liian vähän ja liian harvoin.ja sitten ihmetellä miksei paino putoa.No-puolustuksesksi on sanottava,että parikymppisenä se putosi vielä,kun ei syönyt"paljon mitään".Nyt ei tosiaan enää 800kcal"nälkäkuuri"toimi.(Vai pitäs kai olla ihan syömättä kokonaan..)

• Hulluna rypäleisiin
        esimerkkejä kirjoitti:

Miten nykyään lasketaan hedelmien pisteet esim. viinirypäleiden? Kuulin jostain, ettei niistä menisi lainkaan pisteitä. Onko niin?

• ei sovi
        toinenkin kiinostunut kirjoitti:

Siikaa syödään harvoin,mutta lohta useammin-enimmäkseen savustettua.Onko se liian rasvaista tuohon joustaja-juttuun?Mitä jos samalle aterialle sattuu vaikka 100g(kuivana mitattuna) riisiä ja vaikka iso naudan pihvi,niin voiko käyttää sekä proteiinijoustajaa ja hiilarijoustajaa samalla aterialla,vai pitäskö heivata puolet riisistä pois(tai laskea vanhan kaavan mukaan).
        minä sain samat 22p tuolla systeemillä kuin vanhalla.Jos työni olisi istumatyötä,olisi pisteitä tullut vähemmän-tai parin vuoden päästä iän takia..
        Tuntuu taas,kun noita ekaa kertaa vuoteen katsoo,että huh,miten paljon saa syödä.Mutta minulla onkin taipumusta syödä liian vähän ja liian harvoin.ja sitten ihmetellä miksei paino putoa.No-puolustuksesksi on sanottava,että parikymppisenä se putosi vielä,kun ei syönyt"paljon mitään".Nyt ei tosiaan enää 800kcal"nälkäkuuri"toimi.(Vai pitäs kai olla ihan syömättä kokonaan..)

Lohi lasketaan rasvaiseksi kalaksi, joten ei ole joustaja. ELi normaalin (en muista varmasti, kandee katsoa) rasvaisen kalan mukaan pisteet.

Samalla aterialla saa käyttää sekä proteiini että hiilarijoustajia eli esim. niin paljon riisiä kuin haluat ja niin paljon nautaa kuin haluat yht. 7 p.

• hedelmistä
        Hulluna rypäleisiin kirjoitti:

Miten nykyään lasketaan hedelmien pisteet esim. viinirypäleiden? Kuulin jostain, ettei niistä menisi lainkaan pisteitä. Onko niin?

Osa hedelmistä on nollan pistettä. Ainakin
        omena
        päärynä
        persikka
        melonit
        kiivi
        marjat
        appelsiini
        muutkin sitrukset ovat nollan pisteen juttuja.

Muistelen (en itse tykkää viinirypäleistä, joten ei varma tieto), että rypäleistä menee jotain.

• se joka kysyi
        ei sovi kirjoitti:

Lohi lasketaan rasvaiseksi kalaksi, joten ei ole joustaja. ELi normaalin (en muista varmasti, kandee katsoa) rasvaisen kalan mukaan pisteet.

Samalla aterialla saa käyttää sekä proteiini että hiilarijoustajia eli esim. niin paljon riisiä kuin haluat ja niin paljon nautaa kuin haluat yht. 7 p.

Minula on ostajan opas vuodelta 2003,voin siitä tutkia lohen pisteet.Aika monet pisteet oaa yhä ulkoa,muttei ihan kaikkea.Vaikuttaapa tuo uusi syteemi helpolta.Jännä nähä toimiiko.Aloitan maanataina,kun lomat ohi,ja normaali päivärytmi taas.

• vastausta
        Hulluna rypäleisiin kirjoitti:

viinirypäleet 15kpl 1 piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1351
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33