Käytän suullisessa ja kirjallisessa esityksissäni hyvin usein kuvakieltä. Aivoni tekevät automaattisesti arkipäivän asioista ja myös kommunikoinnista täällä palstalla sarjakuvia. Annan teille hahmon ja kun vastaatte kannaottoihini tai kirjoitan itse kommentin olette saaneet yllenne jokin mielikuvitukseni tuoman hahmon profiilin.
En ole kiinnostunut teistä ja taustoistanne henkilölöinä. Teen teille hahmon ja keskustelen sen mielikuvitukseni luoman hahmon kasnssa.
Esimerkiksi tämä neiti "Booklover", joka haluaa tunkea väen väkisin minun juttuihini ajatusvirtoineen on saanut oman hahmon. Hän on 101-Dalmantialaissadun pilliklubia polttava lady, joka haluaa varastaa suloiset koiranpennut. Hrza on käärmenahkainen laiheliini joka muistuttaa hieman luihua piippua polttavaa Sherlok Holmia.
Minulla itselläni on monta hahmoa, mutta pääasialliseti olen Leena, joka lentää Peter Panin kädestä lujaa kiini pitäen yli uinuvien punaisten tiilikattojen ; )
Kuka sinä haluaisit olla sadussani? Vastaakohan mielikuvani omaasi ; )
Satua vai totta?
74
1866
Vastaukset
- mamma mia
leffasta
- Mandi55
olet upea Meryl. Hän on minunkin suosikkini valkokankaalla, klassisen kaunis nainen.
- tankavaara
se miltä "nimmarini" näyttää.
- Mandi55
Tankavaara johtaa minut Lapin erämaihin, olenko oikealla polulla Korvatunturille?
- Heikunkeikku
Sanokoot kuka tahansa, mitä tahansa, niin mä oon Heli-keiju :) Samu-Sirkan kera.
- Mandi55
ja Heikunkeikku sopivat hyvin yhteen. Ihana sinulla on musikaalinen Samu Sirkka vierelläsi ; )
- taidat
olla suurin taruolento täällä?
- tankavaara
pidätkö sitä "pahana"? Hänhän on asian aika monesti ilmaissut "mainostavansa" täällä... onko se paha?
- Mandi55
En keksi kun en saa hahmoa kohdallasi hallintaan. Olen jäävi vastaamaan kysymykseesi, mutta omaan kyllä mielikuvitusta ; )
- Maitoparta,
vaikken koskaan maitoa juokaan.
Olen itseenityytyväinen, itseäninuollen puhdistuva kissaeläin, joka öisin on aktiivillisimmillaan.
Olen joustava, itsekäs, itsepäinen, jolle kauneusarvot ovat maailman tärkeimpiä asioita.
Rotuni on Egyptin Mau.- helisevä
kun saa ite valita, mutta voi surkeus jo ehdit valita Maija Maitoparran , sillä hän minäkin haluaisin olla, mutta taidankin olla - jaa pitääkin tuumata.
- Mandi55
Minäkin voisin samaistua Egyptin Maun luonneanalyysiin ja mikä vielä yhdistää meitä, juon vain laktoositonta maitoa, mutta ei sittenkään sillä minulla ei ole viiksiä ; )
- koskaan voi
Mandi55 kirjoitti:
Minäkin voisin samaistua Egyptin Maun luonneanalyysiin ja mikä vielä yhdistää meitä, juon vain laktoositonta maitoa, mutta ei sittenkään sillä minulla ei ole viiksiä ; )
pitäytyä positiivisessa asiassa?
Ei minullakaan ole ihmisenä viiksiä, ei edes häntää, eikä teräviä, tassuihin vetäytyneitä kynsiä. - Mandi55
koskaan voi kirjoitti:
pitäytyä positiivisessa asiassa?
Ei minullakaan ole ihmisenä viiksiä, ei edes häntää, eikä teräviä, tassuihin vetäytyneitä kynsiä.Hyvä ystävä, huumoria kehiin en suinkaan odottanut sinulla viiksiä olevan, kissoilla on ; )
Totta puhuakseni minulla on noin kuusi hyvin itsepäistä karvaa, muutama nenän alla ja jokunen leuvassa. Hankin postiennakolla sellaisen hienon partahöylän itselleni. En ole vielä kokeillut mutta illalla saunassa teen koekäytön ; ) - minullakin
Mandi55 kirjoitti:
Hyvä ystävä, huumoria kehiin en suinkaan odottanut sinulla viiksiä olevan, kissoilla on ; )
Totta puhuakseni minulla on noin kuusi hyvin itsepäistä karvaa, muutama nenän alla ja jokunen leuvassa. Hankin postiennakolla sellaisen hienon partahöylän itselleni. En ole vielä kokeillut mutta illalla saunassa teen koekäytön ; )alahuulen alle kasvaa yksi siankarva, siis minun, ei emakon, joka on tosi paksu ja itsepäinen.
Pakko nykäistä aina, kun on havaittava.
- Yxitypy
joko Maisa tai Kaarina.
Kumpihan mielestäsi olisin? :=)))- Mandi55
Tarkenna hieman keitä ovat Maisa ja Kaarina?
- yxitypy evk
Mandi55 kirjoitti:
Tarkenna hieman keitä ovat Maisa ja Kaarina?
sinulle kuvaus heistä, ja myös yksi sarjis :=))
http://www.otava.fi/kirjat/sarjakuvat/fi_FI/maisa_ja_kaarina/
http://www2.hs.fi/klik/alkuluku/sarjakuvat/nainen0108.html - Mandi55
yxitypy evk kirjoitti:
sinulle kuvaus heistä, ja myös yksi sarjis :=))
http://www.otava.fi/kirjat/sarjakuvat/fi_FI/maisa_ja_kaarina/
http://www2.hs.fi/klik/alkuluku/sarjakuvat/nainen0108.htmlTietenkin tunnen nuo ladyt, ei vain heti leikannut. Ystävättäreni lähettää usein postikortteja, joissa kerrotaan kyseisten naisten tempauksista. Kumpi heistä lähinnä olisit ; )
- yxitypy evk
Mandi55 kirjoitti:
Tietenkin tunnen nuo ladyt, ei vain heti leikannut. Ystävättäreni lähettää usein postikortteja, joissa kerrotaan kyseisten naisten tempauksista. Kumpi heistä lähinnä olisit ; )
minusta löytyy molempia :=))
Minusta tuo sarjis kuvaa niin osuvasti meitä naisia, ja saa aina hymyn huulille.
Kuvia pitää katsoa tarkkaan. Katsoppa tuosta lähettämästäni sarjakuvasta, kuinka paljon Maisa syö pullia :=)))
- Musul Man
Onko hyvä?
- Mandi55
Kyllä sinä olet ja pysyt Maasait paimentolaisena ja elät heimossa. Ei auta perunajauhot nenänvalkaisuun ; )
- voisit
voisit meitä hieman enemmän arvostaa,
lukisit oman tekstisi ainakin yhden kerran ja korjaisit kymmenistä virheistä ainakin muutamia.
tuotat kyllä paljon tekstiä,
mutta pystytkö edes itse sitä lukemaan, niin
paljon niissä on virheitä.
[vielä kun kehuskelet itseäsi,
"Käytän suullisessa ja kirjallisessa esityksissäni" ]- Heikunkeikku
Heli-keijuna viuhahdan pääsi taakse ja taikakepilläni töksäytän päähäsi ja humps vaan, arvaa mitä. Sun ei tee enää olleskaan mieli saivarrella mistään olemattomista virheistä :)
Eikös ookki paljo parempi mieli? - Mandi55
Pikku Myy, huuli mutturalla kiukuttelemassa ja kirjoitusvirheitä laskemassa. Sinulla ei tunnu olevan helppoa kun kukaan ei leiki sun kanssas.
Koeta piristyä, ainakin täällä korvessa on kaunis syyspäivä ; ) - voisit
Heikunkeikku kirjoitti:
Heli-keijuna viuhahdan pääsi taakse ja taikakepilläni töksäytän päähäsi ja humps vaan, arvaa mitä. Sun ei tee enää olleskaan mieli saivarrella mistään olemattomista virheistä :)
Eikös ookki paljo parempi mieli?miksi pitää jatkaa uudella nimimerkillä samaan tyyliin, minun lapsenlapsetkin osaavat paremmin kirjoittaa.
- voisit58
Mandi55 kirjoitti:
Pikku Myy, huuli mutturalla kiukuttelemassa ja kirjoitusvirheitä laskemassa. Sinulla ei tunnu olevan helppoa kun kukaan ei leiki sun kanssas.
Koeta piristyä, ainakin täällä korvessa on kaunis syyspäivä ; )suruja ja murheita oli silloin kun lapsemme olivat alle 10-v, ei sen jälkeen.
Totta, tosiaan kukaan ei leiki kuten ennen, lapsenlapset ovat jo murrosiässä.
- RosaLiiin
...olla vaikka pieni kulahtanut vanha tonttumuori yksinäisen punaista ruskaa elävän ruusupensaan juurella.
Kohta se taas peittyisi valkoiseen lumeen ja vain hiippalakin tupsu vilkkuisi...- Mandi55
Pihallamme Niemellä on suuri haltiakuusi. Se on vanha arvostettu herra. Sen juurten onkaloissa asustaa haltiatonttumme, jonka punaisen piippalakin voi jos tarkkaa katsoo nähdä kuulaina talviöinä viipottavan kohti saunamökkiä. Pienet tossunjäljet painautuvat lumihankeen, mutta aamuun mennessä hennot lumihiutaleet ovat jo peittäneet tontun jäljet. On toimittava nopeasti jos haluaa hähdä vilauksen tuota hyvän onnen tontusta.
Olet sen viikarin äiti, eikös? - RosaLiiin
Mandi55 kirjoitti:
Pihallamme Niemellä on suuri haltiakuusi. Se on vanha arvostettu herra. Sen juurten onkaloissa asustaa haltiatonttumme, jonka punaisen piippalakin voi jos tarkkaa katsoo nähdä kuulaina talviöinä viipottavan kohti saunamökkiä. Pienet tossunjäljet painautuvat lumihankeen, mutta aamuun mennessä hennot lumihiutaleet ovat jo peittäneet tontun jäljet. On toimittava nopeasti jos haluaa hähdä vilauksen tuota hyvän onnen tontusta.
Olet sen viikarin äiti, eikös?...arvasit oikein.
Äitimuori niiiin mielelläni.
Mutta aikas vallattomia ovat nuo...
Voisin olla mielelläni, muumeista tuttu, Näkymätön Ninni.
- Mandi55
Kuules, Ninnukka olet jo kauan ollut Muumimamma hahmoni. Se on arvostettu paikka roolipelissäni.
; ) Mandi55 kirjoitti:
Kuules, Ninnukka olet jo kauan ollut Muumimamma hahmoni. Se on arvostettu paikka roolipelissäni.
; )Kyllä sekin kelpaa...
- Kirjallisuuden ystävä
Mahtoi olla vaikeaa vetää toisenlaista roolia, mutta onnistuit! Minä ainakaan en olisi arvannut sinua nimimerkki "Bookloverin" taakse.
Itse kysymykseesi vastaisin, että olen "Aku Ankka", mutta haluaisin olla "Peter Pan", joka syöksyisi kanssasi mitä ihmeellisimpiin seikkailuihin. Kanssasi ei aika kävisi pitkäksi. Olisit haastavaa ja värikästä seuraa.- Mandi55
Lisää muhii, mutta kaikki ajallaan.
Ikävä jutska et voi valloittaa Peter Panin paikkaa, mutta Hessu Hopo on vapaana ja kertakaikkiaan sinulle sopivin vaihtoehto. Helunakin ilahtuisi jos keskittyisit häneen ja unohtaisit minut ; )
- mieleen
vanhat hippiajat, kun "lenneltiin" kattojen yllä..
- Mandi55
Et kai tarkoita silleen keinotekoisin ainein. Onneksi olin aika viaton Tuhkimo kun tuhma äitipuoleni aloitti kemikaaliset lentokokeilut.
- kojootti N
on naurattanut tää kettu joka jahtaa maantiekiitäjiä,siis haluaisin olla se maantiekiitäjä!
Mennä lujaa,eikä kukaan saa kiinni!
Toisaalta säälittää se kettu,kun se ei koskaan onnistu,ja sille kay aina kurjasti...- Mandi55
Meissäkin on jotain samaa, sinä haluat olla ja minä olen sellainen maantiekiitäjä joka menee lujaa ja törmää tämän tästä kallion seinään, mutta kuhmut paranevat aika pian.
Ole sinä nyt se ihana rullajalka ; )
varassa lentelevä Maija Poppanen...tai haluaisin olla..
- Mandi55
Mietinpä pitkään hahmoasi eilen, mutta näin se loksahti kohilleen. Monesti käy niin, että vain itse voi työstää itseään johonkin hahmoon ja joitakin voi kirjoitusten perusteella hahmotella. Sinä olet sitten Maija Poppanen ja meitä yhdistää tuo ihana lentämisen taito. Sinä lennät sateenvarjolla ja minä ... ; )
satuhahmoja pieniä
suurten joukkoon katoavat
koiralaumat juoksee
ajatuksissa hänen
Peter Pan
hänet seikkailuun vie
sieltä löytää hän
onnellisuuden tien
Seikkailut huikeat
kertoo hän
lapsenlapsilleen
tarjoaaa
satujen elämän
... kuten arvasitte, minnelaulaja
http://muhi.siba.fi/muhi/bin/view/Articles/kesk_ritari6?s- Mandi55
En ole perehtynyt minnelauluihin, mutta tuo viimeinen lause kertoi minulle hyvin tuttua satua. Työstän lasteni lapsuuden seikkailuja saduiksi. Haluan jättää heille ja joskus lastenlapsilleni oikeita elämän satuja.
Koska Mikä-mikä maa sijaitsee eri aikavyöhykkeellä tapanani on yöllisten lentojeni jälkeen nukkua pitkään pehmeällä vuoteellani. Herään, auringon jo pilkoittaessa rantakoivun takaa ja sehän tietää, että kello on noin yksitoista.
Nyt alan läpikäymään viestejänne ; ) Katsotaan onko kiukutteleva Pikku Myy paikalla tai muumimamma hyväntuulisena käsilaukkuineen. Olisiko Hessu Hopo jo liikkeessä tai Hemuli tuumailemassa järkeviä ; )- Mandi55
Olipas kivaa lauantaiaamun satuilua. Jumittuin ihan väkisin linjoille, mutta nyt on pakko lopettaa. Lähden etsimään olohuoneeseeni isoa pyöreää mattoa. Old Ladykin alkoi eilen piiputtelemaan joten pitänee käydä autotohtorilla. Taitaa kuitenkin olla niin, että Ladyn loppu lähenee, huoks.. olemme ajelleet yhdessä niin auringon paisteessa ja lumipyryssä ja hyvin on toimeen tultu.
- näkyvät omat
arvostuksesi, kielteisiä näyttävät olevan muiden kuin itsesi kohdalla. Sellaiset on helpoin huomata, ja leimata.
Minä? En ole satuhahmo lainkaan. Tätä elämää.- Hupu,Tupu ja Lupu
en vain viitsinyt mainita, jottei kk pahottaisi mieltään, mutta tosiasia on se, että hän näkee itsessään vain sen mikä edustaa kaunista ja muissa rumuutta. Kovin ovat piikikkäitä hänen hahmotelmansa kanssaihmisistään.
- Mandi55
Miten päädyit moiseen ajatukseen? Jos sinä olet sitä mieltä, että minä annan kielteisiä hahmotuksia muille ja itselle parhaimmat ja arvostetuimmat..huh.. huh.. näinkö tarkoitit? Olisitko ystävällinen ja perustelisit väitteesi se olisi reilua peliä tällä hiekkalaatikolla.
Et sinä ole satuhahmo, uskoan sen. - Mandi55
Hupu,Tupu ja Lupu kirjoitti:
en vain viitsinyt mainita, jottei kk pahottaisi mieltään, mutta tosiasia on se, että hän näkee itsessään vain sen mikä edustaa kaunista ja muissa rumuutta. Kovin ovat piikikkäitä hänen hahmotelmansa kanssaihmisistään.
Iltaa ruma ankanpoikanen, joko on muuttohommelit käynnissä ja ajattele syksy on jo pitkällä ja olet säilynyt metsästäjien luodeilta ; )Vaikka toisaalta taisit sitenkin sukia sulkasi muuntuen kauniiksi joutseneksi ; )
- kommenttini oli
Mandi55 kirjoitti:
Miten päädyit moiseen ajatukseen? Jos sinä olet sitä mieltä, että minä annan kielteisiä hahmotuksia muille ja itselle parhaimmat ja arvostetuimmat..huh.. huh.. näinkö tarkoitit? Olisitko ystävällinen ja perustelisit väitteesi se olisi reilua peliä tällä hiekkalaatikolla.
Et sinä ole satuhahmo, uskoan sen.ihan kirjallista laatua. Tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee: yksiulotteisia hahmoja, sellaisia satuhahmoja, on helpoin tehdä, erityisen helposti huomaamme kielteiset piirteet. Oikeassa elämässä ihmiset ovat sen verran moniulotteisia että typistykset satuhahmoihin eivät ole mielekkäitä.
- Mandi55
kommenttini oli kirjoitti:
ihan kirjallista laatua. Tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee: yksiulotteisia hahmoja, sellaisia satuhahmoja, on helpoin tehdä, erityisen helposti huomaamme kielteiset piirteet. Oikeassa elämässä ihmiset ovat sen verran moniulotteisia että typistykset satuhahmoihin eivät ole mielekkäitä.
Lainaus alkuperäisestä viestistäsi:
"Esimerkkihahmoissasi näkyy OMAT arvostuksesi, kielteisiä näyttävät olevan MUIDEN kuin ITSESI kohdalla. Sellaiset on helpoin huomata, ja leimata".
Nyt kuitenkin puhut yleisellä tasolla.
Olen sitä mieltä, että jos lähdet kommentoimaan "satuketjuun" sinun on asennoiduttava sen mukaan, sinun ei kannata heittäytyä liian syvälliseksi ja pohtia syntyjä syviä.
Tervetuloa jatkossa mukaan johonkin asiaketjuuni sellaiseen jossa pohdin elämän moniulotteisuutta ja raadollisuutta.
Tässä ketjussa on hassuttelu sallittu ; ) - Aseeton
Mandi55 kirjoitti:
Iltaa ruma ankanpoikanen, joko on muuttohommelit käynnissä ja ajattele syksy on jo pitkällä ja olet säilynyt metsästäjien luodeilta ; )Vaikka toisaalta taisit sitenkin sukia sulkasi muuntuen kauniiksi joutseneksi ; )
Onneksi sinulla ei ole ampuma-asetta. Olet sen verran äkkipikainen, että saattaisi syntyä rumaa jälkeä jos joku menisi eteesi poikkiteloin.
- Mandi55
Aseeton kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole ampuma-asetta. Olet sen verran äkkipikainen, että saattaisi syntyä rumaa jälkeä jos joku menisi eteesi poikkiteloin.
Voi sinua Nuuska Muikkunen, tiedoksi, ei hätää en ottaisi asetta käsiini en edes leikkimielellä. Äkkipikainen olin ehkä nuorempana, mutta en ole enää niin nopea liikkeissäni. Ikä alkaa jo hieman rajoittaa ; )
- näytät mistä
Mandi55 kirjoitti:
Lainaus alkuperäisestä viestistäsi:
"Esimerkkihahmoissasi näkyy OMAT arvostuksesi, kielteisiä näyttävät olevan MUIDEN kuin ITSESI kohdalla. Sellaiset on helpoin huomata, ja leimata".
Nyt kuitenkin puhut yleisellä tasolla.
Olen sitä mieltä, että jos lähdet kommentoimaan "satuketjuun" sinun on asennoiduttava sen mukaan, sinun ei kannata heittäytyä liian syvälliseksi ja pohtia syntyjä syviä.
Tervetuloa jatkossa mukaan johonkin asiaketjuuni sellaiseen jossa pohdin elämän moniulotteisuutta ja raadollisuutta.
Tässä ketjussa on hassuttelu sallittu ; )osaltasi on kysymys. Jos ketju on leikinlaskulle, miksi sitten suutuit? Myös tuo lainaamasi viesti puhui samaa kuin seuraava vastaukseni, mutta takerruit niihin mahdollisiin sanoihin jotka voisivat peilin edessä tehdä kipeää.
Voisithan sinäkin elää oppiesi mukaan, yrittää välttää turhautumista "satuketjussa". Mutta taitaa olla kuten vihjaan, elämä on satua vahvempaa, se tunkee aina läpi. - Mandi55
näytät mistä kirjoitti:
osaltasi on kysymys. Jos ketju on leikinlaskulle, miksi sitten suutuit? Myös tuo lainaamasi viesti puhui samaa kuin seuraava vastaukseni, mutta takerruit niihin mahdollisiin sanoihin jotka voisivat peilin edessä tehdä kipeää.
Voisithan sinäkin elää oppiesi mukaan, yrittää välttää turhautumista "satuketjussa". Mutta taitaa olla kuten vihjaan, elämä on satua vahvempaa, se tunkee aina läpi.Sovitaan kuten olet asian sisäistänyt niin se on siltä osin loppuun käsitelty, eikös ; )
Voisit olla tuo vastarannan kiiski, mutta keksin paremman, olet Mikki Hiiri sadussa Jättiläisten valtakunta. Vaaran uhatessa on turvallista takertua lillukanvarsiin ; )
- Meriläinen
se "meriläinen" siellä "lähtevien laivojen satamassa". Pieni mutta omien aaltojen mukana kulkeva.
- Mandi55
Oletko se meriläinen joka seikkailee pikkuisten satukirjassa. Iloiset pyöreät silmät, jotka liikkuvat muovikuvun sisällä. Ensimmäisellä sivulla puuskuttaa Harri höyrylaiva ja sitä seuraa Heikki hiililaiva jne. Meriläinen ei ole sidottu aikatauluihin se vain menee sinne missä on kiva olla ; )
- Meriläinen
Mandi55 kirjoitti:
Oletko se meriläinen joka seikkailee pikkuisten satukirjassa. Iloiset pyöreät silmät, jotka liikkuvat muovikuvun sisällä. Ensimmäisellä sivulla puuskuttaa Harri höyrylaiva ja sitä seuraa Heikki hiililaiva jne. Meriläinen ei ole sidottu aikatauluihin se vain menee sinne missä on kiva olla ; )
aina utelias elämän suhteen. Aikatauluton kyllä kun vapaalla on. Kesällä matkattiin systerin kanssa käsivarren lapissa ja norjassa, ilman aikataulua ja aina löyty paras yöpaikka. Mitä sitä tässä iässä enää hötkyilemään. Aikaa on rajattomasti ja aina tärkeille asioille. Mitä ne sitten milloinkin on.
- heipparallaa
joko se on varattu?
Jos ei, niin sitten haluan olla Peppi:=))- Mandi55
Ei ole varattu joten tervetuloa joukkoon Peppi Pitkätossu ; )
Tiedätkö kesämökkimme on saanut lempinimen Pepin mukaan eli me kutsumme sitä Peppi Pitkätossutaloksi. Emme siis Huvikummuksi vaan juuri tuolla Peppi nimellä. - heipparallaa
Mandi55 kirjoitti:
Ei ole varattu joten tervetuloa joukkoon Peppi Pitkätossu ; )
Tiedätkö kesämökkimme on saanut lempinimen Pepin mukaan eli me kutsumme sitä Peppi Pitkätossutaloksi. Emme siis Huvikummuksi vaan juuri tuolla Peppi nimellä.omasta takaa ei ole punaista, eikä
lettejä:)
Hauska, tuo kesämökin nimi, kiva
keksintö, varmasti ihana paikka:)
Kiitos tervetulotoivotuksista! - kawe
heipparallaa kirjoitti:
omasta takaa ei ole punaista, eikä
lettejä:)
Hauska, tuo kesämökin nimi, kiva
keksintö, varmasti ihana paikka:)
Kiitos tervetulotoivotuksista!voisin olla, kun Wagnerini otti kotiimme siivellisellä sukunimellä varustetun...
- Mandi55
kawe kirjoitti:
voisin olla, kun Wagnerini otti kotiimme siivellisellä sukunimellä varustetun...
Viivi on hyvä tyyppi tosin olen aina ihmetellyt hänen miesmakuaan ; )
Hieman samoin olen miettinyt Hjallis Harkimo kohdalla. Millä vetovoimalla hän on kyennyt iskemään rinnalleen aina komeita pitkiä naisia.
Sinäkö se olet tämä siivellisella sukunimellä varustettu.... ; )
B. Virtanen.
- Mandi55
Mietinkin miksi tulet aina mieleeni kun avaan Korven Sanomat. Olisihan se pitänyt arvata, että sinä se siellä paperipinon alla huokailet. Siinä aamiaista nautiskellesani naureskelen arjellesi, ethän pahastu ; )
Hyvä hahmo, sinua itseäsi, vai ; ) Mandi55 kirjoitti:
Mietinkin miksi tulet aina mieleeni kun avaan Korven Sanomat. Olisihan se pitänyt arvata, että sinä se siellä paperipinon alla huokailet. Siinä aamiaista nautiskellesani naureskelen arjellesi, ethän pahastu ; )
Hyvä hahmo, sinua itseäsi, vai ; )se, arki;) Ainakin joskus siltä tuntuu;) Töissä raadat niska limassa ja sitten vielä kotona ja kukaan ei edes kiitä.
Poika tosin ei sovi kuvaan, kun on suunnilleen B. Virtasen pojan vastakohta.- Mandi55
mies-vm56 kirjoitti:
se, arki;) Ainakin joskus siltä tuntuu;) Töissä raadat niska limassa ja sitten vielä kotona ja kukaan ei edes kiitä.
Poika tosin ei sovi kuvaan, kun on suunnilleen B. Virtasen pojan vastakohta.Minä olen jo alkoittanut vapaaherrattaren päivät sekä asun LAT-suhteessa, joten päivät muokkaan mieltymysteni mukaan.
Vapaaehtoistoiminta ja vanhojen huonekalujen entisöinti pitävät vauhdissa. Ensiviikonloppu menee eräässä valtakunnallisessa seminaarissa.
Tänä aamuna kun makoilin sängyllä ja mietin elämääni, tunsin suunnatonta mielihyvää, että työelämän haasteet ovat takana ja saan toteuttaa omaa rytmiäni. Olin pienyrittäjä ja se vei energiaa kuten sarjakuvahahmo B.Virtasenkin asiakirjavuori työpöydällä ja hankalat tilanteet ; )
Minullakin on kaksi mukavaa poikaa. Toinen opiskelee Helsingissä ja toinen lopettelee lukiotaan täällä Korvessa. B.Virtasen pojan vastakohtia hekin, luojan kiitos ; ) Mandi55 kirjoitti:
Minä olen jo alkoittanut vapaaherrattaren päivät sekä asun LAT-suhteessa, joten päivät muokkaan mieltymysteni mukaan.
Vapaaehtoistoiminta ja vanhojen huonekalujen entisöinti pitävät vauhdissa. Ensiviikonloppu menee eräässä valtakunnallisessa seminaarissa.
Tänä aamuna kun makoilin sängyllä ja mietin elämääni, tunsin suunnatonta mielihyvää, että työelämän haasteet ovat takana ja saan toteuttaa omaa rytmiäni. Olin pienyrittäjä ja se vei energiaa kuten sarjakuvahahmo B.Virtasenkin asiakirjavuori työpöydällä ja hankalat tilanteet ; )
Minullakin on kaksi mukavaa poikaa. Toinen opiskelee Helsingissä ja toinen lopettelee lukiotaan täällä Korvessa. B.Virtasen pojan vastakohtia hekin, luojan kiitos ; )ja tulihan se aurinkokin sieltä.
Kateudesta vihreä, vapaaherrana haluaisin jo olla minäkin. Tekemisestä ei olisi pulaa, sitä kun tuli hankittua oikein roppakaupalla.
Helsingissä se tuo omakin poika käy toista vuotta yliopistoa. Perheen paras ja innokkain kokki, ei
tarvii eineksien lisäaineilla itseään opiskeluboxissa kyllästää.
Mitähän mahtaa tarkoittaa LAT-suhde?- Mandi55
mies-vm56 kirjoitti:
ja tulihan se aurinkokin sieltä.
Kateudesta vihreä, vapaaherrana haluaisin jo olla minäkin. Tekemisestä ei olisi pulaa, sitä kun tuli hankittua oikein roppakaupalla.
Helsingissä se tuo omakin poika käy toista vuotta yliopistoa. Perheen paras ja innokkain kokki, ei
tarvii eineksien lisäaineilla itseään opiskeluboxissa kyllästää.
Mitähän mahtaa tarkoittaa LAT-suhde?Takana tuulinen syyspäivä, aamusta tosin aurinkoinen. Tuli harrastettua runsaasti ulkoilua ; )
LAT - on johdannainen englantilaisesta sanonnasta living apart to gether eli eletään erillään ollaan yhdessä. Tälläinen asumismuoto on yleistynyt sillä perheelliset uusioparit katsovat sen olevan parempi asumismuoto kuin, että alettaisiin leikkimaan saman katon alla isäpuoli tai äitipuoli sotaa ; )
No jaa, tuo viimeinen lause oli tietenkin minun tulkintani asiasta, mutta uskon kuitenkin, että jos on teini-ikäisiä lapsia vielä kotona yhteen muuttaminen tietäisi kaaosta.
Tämä on ollut meille hyvä ratkaisu ja toimii ; ) - Mandi55
Mandi55 kirjoitti:
Takana tuulinen syyspäivä, aamusta tosin aurinkoinen. Tuli harrastettua runsaasti ulkoilua ; )
LAT - on johdannainen englantilaisesta sanonnasta living apart to gether eli eletään erillään ollaan yhdessä. Tälläinen asumismuoto on yleistynyt sillä perheelliset uusioparit katsovat sen olevan parempi asumismuoto kuin, että alettaisiin leikkimaan saman katon alla isäpuoli tai äitipuoli sotaa ; )
No jaa, tuo viimeinen lause oli tietenkin minun tulkintani asiasta, mutta uskon kuitenkin, että jos on teini-ikäisiä lapsia vielä kotona yhteen muuttaminen tietäisi kaaosta.
Tämä on ollut meille hyvä ratkaisu ja toimii ; )joten yritän laukaista viimeisimmän eloon, kas näin, katsotaan onnistuuko, hyvää yötä!
Mandi55 kirjoitti:
Takana tuulinen syyspäivä, aamusta tosin aurinkoinen. Tuli harrastettua runsaasti ulkoilua ; )
Tämä on ollut meille hyvä ratkaisu ja toimii ; )Aina oppii uutta. Olet tehnyt ihan viisaan ratkaisun. Olenkin joskus miettinyt, miten uusioperheissä pärjätään kun molemmilla on vielä kotona asuvia lapsia. Voisi kuvitella ongelmia olevan. Vasta aikuiseksi kehittyvät lapset on kuitenkin tärkeintä ja viisas vanhempi sotkee heidän elämäänsä mahdollisimman vähän.
Vaan taitaa niitäkin olla, joilla oma etu menee lapsen edelle tässä suhteessa.- Mandi55
mies-vm56 kirjoitti:
Aina oppii uutta. Olet tehnyt ihan viisaan ratkaisun. Olenkin joskus miettinyt, miten uusioperheissä pärjätään kun molemmilla on vielä kotona asuvia lapsia. Voisi kuvitella ongelmia olevan. Vasta aikuiseksi kehittyvät lapset on kuitenkin tärkeintä ja viisas vanhempi sotkee heidän elämäänsä mahdollisimman vähän.
Vaan taitaa niitäkin olla, joilla oma etu menee lapsen edelle tässä suhteessa.Kirjoitin kerran aloituksen LAT-suhteesta. Ketju sai ristiriitaisen vastaanoton kuten osasin odottaakin.
Sarkastisesti kuvaillen voisin mainita tuosta mainitsemastasi oman edun tavoittelemisesta seuraavan tyylisen pusipusi yleistyksen.
"minä haluan käpertyä kultani kainaloon iltaisin ja herätä hänen viereltään aina aamulla".
Kaunis ajatus sinänsä sellaistahan se oli silloin nuorena.
No, olemme yksilöitä. Lapset ovat minun elämässäni tärkeysjärjestyksen numerot 1 ja 2. Sama pätee mieheni elämään.
Olemme toisillemme hyvin tärkeitä, mutta arvostamme vapautta ja riippumattomuutta, emmekä sekaannu toistemme kasvatusperiaatteisiin.
- haluaisin olla
"Pekka Pökäle".
- Mandi55
Eikun hyppy Pekka Pökäleen pöksyihin niin sinun ei tarvitse jatkossa käyttää konditionaalia, jookosti ; )Minäkin olen Mandi ja Peter Panin tyttöystävä ja se on totta leikisti ; )
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla7012773Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311376Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131324Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511259- 1131245
- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112973Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105959Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761