Koulutetaanko

anarkisteja?

Kuka vastaa siitä, että lapset opetetaan lähtemään mielenilmaisuihin? Kaupunki kustantaa kyltit ja matkat mielenosoitukseen. Mitä jätettiin opettamatta sinä aikana kun harjoiteltiin mellakointia? Varmaankin uskontoa.
Kuka vastaa jos lapsi seuraavaksi ottaa aseen, niitä löytyy, ja lähtee opettamaan niitä älyttömiä, jotka päättivät lopettaa kannattavan tehtaan? Tai rakentaa pommin ja räjäyttää sen kepun kokouksessa taivaallisella aukiolla.

102

3407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jovain

sevain on niin vai mitensemeni no se sevain!

• Pöljää toimintaa!
    • Täysin!

Lasten vieminen mielenosoitukseen oli järjetöntä

Että on sankaruutta viedä (11 - 12-vuotiaat!) oppilaat mielenosoitukseen? Että on suorastaan luovuuden opettamista antaa (11 - 12-vuotiaiden !) oppilaiden tehdä mielenosoituskylttejä? Silkkaa hulluutta, jos noin on. Ei kai vain opetussuunnitelma edellytä jotain tuontapaista radikaalia? Ja vielä kirjattu työsuunnitelmaan? Ei kai! Jos on, niin on turha ihmetellä, jos nuoret haistattelevat, jos nuoret kirvaavat, jos nuoret käyttävät maailman halventavimpia sanoja toisista, jos kemijärveläiset nuoret voivat huonosti! Silleen! Järki käteen!

Kyllä sankaruus pitäisi olla aivan jotain muuta, sanoisinko ritarillisempaa! Sen pitäisi olla hyviä tekoja, jotain älyllistä! Kemijärvellä kasvatus on täysin hakusessa!

• Älyä!

Samat sanat - onpa hyvin sanottu! Rajansa kaikella, julkisuuden tavoittelullakin! Mitä tuon ikäiset ymmärtävät? Prosessointi on eri asia. Ensin pitää opetella kunnioittamaan toista - sitten muuta laillisuuden rajoissa! Jos ei opi koskaan kunnioittamaan toista, kyllä elämä on pahasti vinoutunut. Toki kaiken järjen mukaan oppilaille pitää opettaa laillisia muutoksenhakukeinoja --- ei mielen osoittamista

• Tarkoittaa

Mitä tarkoittaa kirvata?

Täysin uusi sana. En ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

• Rumaa!
        Tarkoittaa kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kirvata?

Täysin uusi sana. En ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

Kirvaaminen tarkoittaa paholaiseen viittaavien sanojen käyttämistä - kuten saatana- ja perkele-sanan viljelemistä puheessa.

Massaliikkeessä - dokumentissa - noita sanoja käytettiin; lapsetkin kuuli niitä omasta - toistan: OMASTA - dokumentistaan.

• veikko nieminen

jotain skeidaa.

• Vastaako? Hä?
    • täti moonika

ei niistä kallaan koululaisista mitään terroristejä tule, jotka räjäyttelee pommeja.

Mee kattoon vaikka Ouluun ja siitä alaspäin, kun saman ikäiset lorvii kaupungilla yötä myöten juoden kaljaa, huutelee aikuisille ohikulkijoille hävyttämyyksi, kusevat, paskovat, räkivät, polttavat tupakkia ja särkevät kaikki paikat.

Semmoista ei kemijärvellä vielä sentään näe.

Joten kyllä ne tulevat terroristit ovat ihan muualla.

Sinusta tässä pitäisi olla huolissaan, on meinaan sen verran outo ja pienimuotoinen tuo järjenjuoksusi.

• setä Albertti

Älä mollaa täällä toista. Ei sinullakaan tuo järjenjuoksu mahtavaa ole. Opettele kirjoittamaan oikein (edes alaluokkien vaatimusten mukaisesti)ja opettele käytöstavat. Aloita vaikka kymmenestä käskystä.

Kaltaisesi tyyppi edustaa keskinkertaista älykkyystasoa!

• täti moonika
        setä Albertti kirjoitti:

Älä mollaa täällä toista. Ei sinullakaan tuo järjenjuoksu mahtavaa ole. Opettele kirjoittamaan oikein (edes alaluokkien vaatimusten mukaisesti)ja opettele käytöstavat. Aloita vaikka kymmenestä käskystä.

Kaltaisesi tyyppi edustaa keskinkertaista älykkyystasoa!

joita riittää kaikille keskustelupalstoille ja joihin sinäkin kuulut, ovat luomakunnan typerimmät tapaukset PISTE

• pilkulle
        täti moonika kirjoitti:

joita riittää kaikille keskustelupalstoille ja joihin sinäkin kuulut, ovat luomakunnan typerimmät tapaukset PISTE

Niin ne kaikki sanovat että eihän tämän pitänyt täällä olla mahdollista. Niin rauhallinen pikku kylä ja niin mukava poika ja äitikin on aivan järkyttynyt. Ei niitä pahimpia rikollisia erota ulkonäön mukaan tai kuseskelusta yms..

• Moonikan sisko
        täti moonika kirjoitti:

Kyllä yhteiskunnassa, kirjoittamisessa, liikenteessä pitää olla säännöt. Kaikessa. Oppilaiden opettamisessakin. PISTE

• Ei järkeä, ei, ei
      • ulkopaikkakuntalainen

ovat kemijärveläiset itse Kemijärvi palstalla ja sielläkin tod.näk. yksi ja sama henkilö.

Muualla ei vois vähempää kiinnostaa koko dokumentti.

• näin!!!
        ulkopaikkakuntalainen kirjoitti:

ovat kemijärveläiset itse Kemijärvi palstalla ja sielläkin tod.näk. yksi ja sama henkilö.

sama "navettakeisari" laukoo suuria viisauksiaan!!!

• matsaliike
        ulkopaikkakuntalainen kirjoitti:

Minun syy... seoli minun syy

• ma卍卍a...
        matsaliike kirjoitti:

Minun syy... seoli minun syy

ei kaikki sentään sen syytä, ei kai ne lapsia mellakointiin opettaneet vai miten se oli? vai kuka se oli?

• Miksi ei?

Miksi tähän kysymykseen EI vastata? Hä?

• Hah... haa

Eiköhön tuo ollut opettajalta tyypillistä vouhottamista? Vouhottamiseksi koko toiminta paljastuu, kun miettii: mitä lapsille haluttiin opettaa? mitä he oppivat? millä heidät houkuteltiin mukaan (Julkisuuden saamisella, Helsingin matkalla, presidentin linnaan pääsemisellä)?

He eivät oppineet yhtään mitään - saivat olla vain mukana vouhottamisessa!

Hah... haa...

• leikkimistä

On vaarallista, että lapset opetetaan vihaamaan. "Hallitus vei isän työpaikan, kepu ei tee mitään, Stora Enso tekee älyttömiä päätöksiä, me näytetään niille". Millainen vamma tästä on jäänyt lapsen sisimpään.

• Vitsi koko dokumentti ja ma...
        leikkimistä kirjoitti:

On vaarallista, että lapset opetetaan vihaamaan. "Hallitus vei isän työpaikan, kepu ei tee mitään, Stora Enso tekee älyttömiä päätöksiä, me näytetään niille". Millainen vamma tästä on jäänyt lapsen sisimpään.

Mua o alkanu naurattaa koko massaliike. Sehän oli ku lasten leikkimistä ja lapsilla leikkimistä. Koettiin suureksi, marssittii hesas ku punaset vappuna enhen vanhaa. Kai se oli lapsille perinnekulttuurin opettamist. Ja julkisuudenkipeet sai kaipaamaansa julkisuut!

• kuin sinulla!
        Vitsi koko dokumentti ja ma... kirjoitti:

Mua o alkanu naurattaa koko massaliike. Sehän oli ku lasten leikkimistä ja lapsilla leikkimistä. Koettiin suureksi, marssittii hesas ku punaset vappuna enhen vanhaa. Kai se oli lapsille perinnekulttuurin opettamist. Ja julkisuudenkipeet sai kaipaamaansa julkisuut!

Sinulla ei auta kuin täällä visertää tuntemattomana ja avuttomana, voin kuvitella että..ottaa... kupoliin..hmmf..kräh..krääh..hehe..hohohoo...HAHAHAAA!

• lue edellinen
        kuin sinulla! kirjoitti:

Sinulla ei auta kuin täällä visertää tuntemattomana ja avuttomana, voin kuvitella että..ottaa... kupoliin..hmmf..kräh..krääh..hehe..hohohoo...HAHAHAAA!

Koira räksyttää kun sillä eväät loppuvat. Karavaani kulkee ja koirat haukkuvat. Nämä tulivat mieleeni kirjoituksestasi. Säälin sua. Kun ei ole kuin lusikalla annettu, niin ei voi olettaa, että kauhalla saisi. Mene jo levolle. Herää huomenna vähän virkeämpänä. Älykin kirkkaampana. Hyvää yötä.

• huomioon

että vanhemmat ovat antaneet lapsille luvan osallistua mielenilmaukseen. Heiltä on kysytty lupa ja vanhemmat ovat itse vastuussa lapsistaan. Mulla alkaa ottaa tosissaan pattiin tämä kemijärvi, täällä ole ku kateellisia paskoja ja ihmisiä, jotka muka itse ovat täydellisiä ja osaavat kaiken ja ovat näin oikeutettuja haukkumaan muita puskan takaa!

• ikioma huvi!
        huomioon kirjoitti:

että vanhemmat ovat antaneet lapsille luvan osallistua mielenilmaukseen. Heiltä on kysytty lupa ja vanhemmat ovat itse vastuussa lapsistaan. Mulla alkaa ottaa tosissaan pattiin tämä kemijärvi, täällä ole ku kateellisia paskoja ja ihmisiä, jotka muka itse ovat täydellisiä ja osaavat kaiken ja ovat näin oikeutettuja haukkumaan muita puskan takaa!

Muuta kun ei täällä voi harrastaa kuin naapureiden ja toisten ihmisten arvostelua ja haukkumista!

• Kivikautisuutta
        huomioon kirjoitti:

On kivikautista sanoa joka asiasta että ollaan kateellisia. Jos tuo luulo helpottaa, sen kuin vaan höpiset, että kaikki ovat niin katellisia, niin kateellisia. Keksi jotain muuta. käytä älykkäitä perusteluja. Totta täällä netissä näillä sivuilla tuodaan omia mielipiteitä esille. Ei täällä tarvi lähteä haukkumaan toisia kateellisiksi.

• ed. kirjoitettiin
        Kivikautisuutta kirjoitti:

On kivikautista sanoa joka asiasta että ollaan kateellisia. Jos tuo luulo helpottaa, sen kuin vaan höpiset, että kaikki ovat niin katellisia, niin kateellisia. Keksi jotain muuta. käytä älykkäitä perusteluja. Totta täällä netissä näillä sivuilla tuodaan omia mielipiteitä esille. Ei täällä tarvi lähteä haukkumaan toisia kateellisiksi.

kateudesta?

• etkö osaa
        ed. kirjoitettiin kirjoitti:

kateudesta?

lukea???? HALOO?

• Älä siis kysy mitään.
        etkö osaa kirjoitti:

lukea???? HALOO?

Älä sokealle näytä, älä kuurolle huuda! Hullu!

• Tankkaa...
        etkö osaa kirjoitti:

lukea???? HALOO?

Paska ---- lue: täällä ole ku kateellisia paskoja ja ihmisiä

kirjoitan toisen puolesta

lue, tankkaa ...

• että yksin
        Kivikautisuutta kirjoitti:

minun pitäisi käyttää järkeviä perusteluja, kun täällä valtaosa haukkuu dokumentin tekijät ja siinä esiintyneet ties miksi ja ilmeisesti järkevillä perusteluilla..Kateus on niin yleistä, että siksi se otetaan esille. On helppoa moittia muita, kun itse ei osata/viitsitä tehdä mitään. Päätän omalta osaltani keskustelun tähän, koska taso on ala-arvoista. Omalta osaltani yritin sitä nostaa, mutta se vain näköjään herätti vielä enemmän typeryyttä kanssaihmisissä.

• opettaja muualta
        huomioon kirjoitti:

Juuri näin, kirjoitat täyttä asiaa! Lisään tähän vielä opettajana, että mielenosoitukseen osallistuminen vanhempien suostumuksella ja kansalaisvaikuttaminen on täysin peruskoulun opetussuunnitelman mukaista toimintaa, kannattaa tutustua peruskoulun opetussuunnitelmaan tarkemmin ennenkuin lähtee haukkumaan ja arvostelemaan.

• Paskat oot mikään ope
        opettaja muualta kirjoitti:

Juuri näin, kirjoitat täyttä asiaa! Lisään tähän vielä opettajana, että mielenosoitukseen osallistuminen vanhempien suostumuksella ja kansalaisvaikuttaminen on täysin peruskoulun opetussuunnitelman mukaista toimintaa, kannattaa tutustua peruskoulun opetussuunnitelmaan tarkemmin ennenkuin lähtee haukkumaan ja arvostelemaan.

Näemmä et tiiä mistään mitään. Muka ope! Lue opetussuunnitelma läpi! Lue kahteen ja kolmeen kertaan niin kirkastuu, mitä lapsille pitäisi opettaa! Älä höpise tyhjää! Sivistä itseäsi!

• opettaja2
        Paskat oot mikään ope kirjoitti:

Näemmä et tiiä mistään mitään. Muka ope! Lue opetussuunnitelma läpi! Lue kahteen ja kolmeen kertaan niin kirkastuu, mitä lapsille pitäisi opettaa! Älä höpise tyhjää! Sivistä itseäsi!

Viestisi kielenkäyttö on ristiriidassa kaipaamasi sivistyksen kanssa. Itse et siis varmaankaan ole opettaja, koska sivistynyt kommunikointi on opettajan perushyve. Näin ollen sinulta tuskin löytyy pedagogisia valmiuksia arvioida millainen toiminta on peruskoulun opetussuunnitelman mukaista ja millainen ei.

• mä samaa mieltä

oon samaa mieltä, vouhotusta ja touhotusta on ollut kyllä koulun puolelta, ei varmaan mitään tavoitteita ole saavutettu ja perusopetuksessa kyllä pitäisi keskittyä lukemaan ja kirjoittamaan oppimiseen eikä mieltä osoittamiseen, senhän sanoo järkikultakin, turha on hössötystä millään järkijutuilla perustella, rupeaa vaan naurattamaan

• Katso täältäkin!
    • Taas oikeassa sananlasku

Kyllä pitäisi osata ilmaista mielipiteensä niin ettei tarvi alkaa haukkua. Kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä. Annetaan arvostella mieleosoitusjuttua lastenkin puolesta! Olkoon sana vapaa!

• ole tärkeämpää

tekemistä kuin jaaritella tyhjänpäiväisistä joutavuuksista? Kuulostaa vakavasti eläkeläisten ajantapolta tai epäonnistuneilta kyläpoliitikoilta!
        Nämä onnettomat saa erimielisyyden ja haukkumisen aikaiseksi vaikka nuppineulanpään terävyydestä!

• Älä taluta mua
        ole tärkeämpää kirjoitti:

tekemistä kuin jaaritella tyhjänpäiväisistä joutavuuksista? Kuulostaa vakavasti eläkeläisten ajantapolta tai epäonnistuneilta kyläpoliitikoilta!
        Nämä onnettomat saa erimielisyyden ja haukkumisen aikaiseksi vaikka nuppineulanpään terävyydestä!

Vittu ku ei saa olla mitä mieltä haluu. Pitäisi aina olla sitä mieltä mitä muut määrää. Vittu, musta oli paskamaista ku lapset vietii mielenosoitukseen. Sill siisti!

• mulla vi...taa
        Älä taluta mua kirjoitti:

Vittu ku ei saa olla mitä mieltä haluu. Pitäisi aina olla sitä mieltä mitä muut määrää. Vittu, musta oli paskamaista ku lapset vietii mielenosoitukseen. Sill siisti!

kun lyijykynän kärki aina katkeaa!

• ole vielä
        mulla vi...taa kirjoitti:

kun lyijykynän kärki aina katkeaa!

mitään mutta mulla veeeetuttaaa ku kaffeepannu kiehuu aina yli!!! Syytän massaliikettä, se on sen syy!!!

• Ihmettelijä - uusi kirjoittaja

Dokumentti oli huono. Siinä ei kerrottu olennaisia asioita Massaliikkeestä. Siksi Massaliikkeestä on voinut tulla ulkopuolisille aivan väärä kuva. Massaliikkeessä itsessään oli paljon erityislaatuista ainesta: se syntyi itsestään, pelosta; sitä tuki kirkko; se sai laajat kansanosat liikkeelle ja monia muita asioita. Kuitenkaan dokumenttiin ei saatu totuutta; se jäi dokumentoinnissa pahasti puoliväliin jos edes puoliakaan sai totuuksista "purkkiin". Se keskittyi kuvaamaan ihmisiä, joilla ei ollut mitään omaa sanottavana, kuten koululaisia. Oli ahdistavaa nähdä heitä massan seassa.

Jos esimerkiksi opettajan sijasta olisi keskitytty kuvaamaan Heikki Nivalaa, sisältö olisi ollut kokonaan toista luokkaa. Olisi päästy korkeatasoisiin tavoitteissin. Harmi kun dokumentin tekijät hairahtuivat.

• Täyttä asiaa

Dokumentti oli onneton. Voi sanoa, että tekeleistä tekelein. Siinä nauratettiin yleisöä otoksilla, jossa oli jotain naurettavaa; siinä kuvattiin henkilöitä, joilla ei ollut mitään tekemistä oikean Massaliikkeen kanssa.

Siinä ei pyritty näyttämään sitä, mikä oikeutus Massaliikkeellä oli saada tehdas jatkamaan toimintaansa. Dokumentti kuvasi siis epäolennaisia asioita. Voi sanoa, dokumentin tekijät valitsivat helpoimman tien. He liittivät vain otoksen otoksen jälkeen.

Dokumentti on kohta kuin menneen talven lumi. Häipynyt kuin pieru saharaan.

Lasten vieminen mielenosoitukseen oli mieletön teko. Ehkäpä siksi koululaiset pääsivät tähdiksi - ilman mitään tekemistä oikean Massaliikkeen kanssa. Siis tästä näkökulmasta dokumentti ei ole oikeastaan dokumentti.

Harmittaa kun lappilaiset kuvattiin outoina. Sanottiin mitä sanottiin helsinkiläisistä, täyttä hölynpölyä syötettiin koululaisille koululuokan edessä, kemijärveläiset kuvattiin kirvaavina, hössättävinä, ja ties minä.

Minun nelivuotias nauroi kun oppilas kysyi oikeaa kirjainta. Tuleeko presidentti-sanaan pehmeä vai kova pee? Hänelle oli selvä, ettei ole kyse bresidentistä vaan presidentistä.

Paljon tärkeämpää olisi lapsilla ollut oppia perusasioita kuin lähteä räkyttämään oikeutetusti jollekin laillisesti asioita hoitanelle johdolle.

• Yhdyn!
        Täyttä asiaa kirjoitti:

Dokumentti oli onneton. Voi sanoa, että tekeleistä tekelein. Siinä nauratettiin yleisöä otoksilla, jossa oli jotain naurettavaa; siinä kuvattiin henkilöitä, joilla ei ollut mitään tekemistä oikean Massaliikkeen kanssa.

Siinä ei pyritty näyttämään sitä, mikä oikeutus Massaliikkeellä oli saada tehdas jatkamaan toimintaansa. Dokumentti kuvasi siis epäolennaisia asioita. Voi sanoa, dokumentin tekijät valitsivat helpoimman tien. He liittivät vain otoksen otoksen jälkeen.

Dokumentti on kohta kuin menneen talven lumi. Häipynyt kuin pieru saharaan.

Lasten vieminen mielenosoitukseen oli mieletön teko. Ehkäpä siksi koululaiset pääsivät tähdiksi - ilman mitään tekemistä oikean Massaliikkeen kanssa. Siis tästä näkökulmasta dokumentti ei ole oikeastaan dokumentti.

Harmittaa kun lappilaiset kuvattiin outoina. Sanottiin mitä sanottiin helsinkiläisistä, täyttä hölynpölyä syötettiin koululaisille koululuokan edessä, kemijärveläiset kuvattiin kirvaavina, hössättävinä, ja ties minä.

Minun nelivuotias nauroi kun oppilas kysyi oikeaa kirjainta. Tuleeko presidentti-sanaan pehmeä vai kova pee? Hänelle oli selvä, ettei ole kyse bresidentistä vaan presidentistä.

Paljon tärkeämpää olisi lapsilla ollut oppia perusasioita kuin lähteä räkyttämään oikeutetusti jollekin laillisesti asioita hoitanelle johdolle.

Olen samaa mieltä!

• Samaa mieltä!
        Yhdyn! kirjoitti:

Olen samaa mieltä!

Olen samaa mieltä edellisten kanssa! Lyhyestä virsi siis kaunis. Piste.

• varokeehistoriaa
        Samaa mieltä! kirjoitti:

Olen samaa mieltä edellisten kanssa! Lyhyestä virsi siis kaunis. Piste.

Nivalassa oli aikoinaan konikapina. Nyt voi olla että kommunistinen Nivala on soluttautunut kepulipuolueesseen valmistelemaan Nivalan kommunistikapinaa. Eläkää Pekka Puupäät ja Justiina Puupäät menkö tämän ja talomies Pikkaraisen virittämään kavalaan ansaan. Voi tulla TimotEit Korville vielä seuraavassa heinänteossa!

• Uskontoa

Kuinkahan paljon aikaa oppilailta meni massaliikkeen touhuihin? Paljonko jäi oppimatta opettajan julkisuushakuisuuden vuoksi? Mihin tuli puutteita?

• koululaisen vanhempi

Kallaan koulu ja sen opettajat tekevät erinomaista työtä lasten kanssa. Opettajat tekevät työtään kutsumusammatissa, moderneja opetusmenetelmiä hyödyntäen. Lapseni on koulussa oppilaana ja minulla ei ole poikkipuolista sanaa sanottavana opetuksesta. Dokumenttielokuva kuvasi hienosti kuinka lapset itse prosessoivat tapahtumia ja heidän äänensä pääsi kuuluviin. Anarkistien kouluttajiksi syyttäjät yms. herjaajat: HÄVETKÄÄ!

• 2. koululaisen vanhempi

oli mukavaa, että lapset saivat käydä tapaamassa presidenttiä. Suurin osa suomalaisistahan ei koskaan ole nähnyt tai käynyt presidentin linnassa. Muutenkin hyvää vaihtelua arkeen tuollainen reissu, vaikka siellä pitääkin vähän varoa steisillä notkuvia nistejä, hulluja ja yön timoja.

Mitään opetussuunnitelmaan kuuluvaa ei jäänyt oppimatta reissun aikana ja yksi koulupäivähän siinä vain loppupeleissä meni.

• puupäistä täällä
        2. koululaisen vanhempi kirjoitti:

oli mukavaa, että lapset saivat käydä tapaamassa presidenttiä. Suurin osa suomalaisistahan ei koskaan ole nähnyt tai käynyt presidentin linnassa. Muutenkin hyvää vaihtelua arkeen tuollainen reissu, vaikka siellä pitääkin vähän varoa steisillä notkuvia nistejä, hulluja ja yön timoja.

Mitään opetussuunnitelmaan kuuluvaa ei jäänyt oppimatta reissun aikana ja yksi koulupäivähän siinä vain loppupeleissä meni.

ei kannata välittää, ovat räyskyttäneet samaa paskaa jo monta viikkoa. Kyseessä on yksi ja sama henkilö joka täällä terrorisoi, haukkuu kaikkea ja kaikkia.

• Rauhoitu
        puupäistä täällä kirjoitti:

ei kannata välittää, ovat räyskyttäneet samaa paskaa jo monta viikkoa. Kyseessä on yksi ja sama henkilö joka täällä terrorisoi, haukkuu kaikkea ja kaikkia.

Rauhoitu sillä yksi ja sama henkilö se riehuu täällä monta viikkoa! Rauhoitu! Eihän kemijärvellä ole ku pari hullua ja vähän isompi joukko paskapäitä. Rauhoitu. Mee nukkuu. Mitä sä täällä vierailet paskapäiden ja hullujen luona. Siksikö että iteki oot paskapäinen? Jos sulla on paskan lisäksi vähänkään älliä. tajuut ettei kaikki ihmiset ajatele samalla lailla. Ja en tiedä, mikä on tarkoituksesi. Etkai kuvittele että kaikki esimerkiksi alkaisivat ajattelemaan niin kuin sinä haluat. Ei kaikki pidä esimerkiksi dokumentista, lasten viemisestä mielenosoitukseen, Kauhajoen tapahtumista ja niin pois päin. Anna toisten ajattella toisin.

• Osaavia?

Pakko sanoa ettei dokumentti kyllä todistanut että oppilaat olivat niitä älykkäimpiä.... anna anteeksi... mutta tällainen kuva jäi! En viitsi sanoa olivatko niitä tyhmimpiä... tiedät mitä tarkoitan...

Ihan hyvä että kävivät helsingissä. tähän maailmaan pitää mahtua monenlaista.

• Järki sulla käyttöön

Älä käytä täällä koulun nimeä. Ajattele vähän, jos sulla on järkeä! Puhu vain kyseisestä koulusta. Huomasithan, ettei dokumentissakaan käyteetty nimiä.

• rauhallinen
        Rauhoitu kirjoitti:

Rauhoitu sillä yksi ja sama henkilö se riehuu täällä monta viikkoa! Rauhoitu! Eihän kemijärvellä ole ku pari hullua ja vähän isompi joukko paskapäitä. Rauhoitu. Mee nukkuu. Mitä sä täällä vierailet paskapäiden ja hullujen luona. Siksikö että iteki oot paskapäinen? Jos sulla on paskan lisäksi vähänkään älliä. tajuut ettei kaikki ihmiset ajatele samalla lailla. Ja en tiedä, mikä on tarkoituksesi. Etkai kuvittele että kaikki esimerkiksi alkaisivat ajattelemaan niin kuin sinä haluat. Ei kaikki pidä esimerkiksi dokumentista, lasten viemisestä mielenosoitukseen, Kauhajoen tapahtumista ja niin pois päin. Anna toisten ajattella toisin.

......

• Hävettävää!

Sanotaan, että ollaan kateellisia. Mistä? Siitäkö että saa julkisuutta asiassa johon ei liity mitään osaamista, johon ei liity mitään älyllisiä saavutuksia, asiassa johon liittyy pöljää hulluutta, ajattelematonta rohkeutta? Siitäkö oltais kateellisia? Ruuvit pitää olla kyllä löysällä, jos tuollaista viitsii väittää.

• = hyvä yhteenveto!

Tuo edellinen kirjoitus on hyvä yhteenveto kaikesta kirjoitelusta ja kaikista luuloista!

• Ei onnistu

Yks yrittää tuputtaa Nivalaa äänestämään.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000038328711

En äänestä Nivalaa, vaikka hän olikin dokumentissa olleista paras Haarahiltusen kanssa. Muilla ei ollut mitään annettavaa kenellekään. Nivala ymmärsi hyvin massaliikkeen tavoitteet, lasten osallistumisen massaliikkeeseen. Hänellä oli Haarahiltusen ohella jalat tukevasti maassa. He antoivat kemijärveläisistä hyvän kuvan, kun muut vouhottivat ympärillä. En kuitenkaan äänestä häntä. En!

• Kaikki pilalla

Massalikkeelle tuli huono maine

) oli julkisuushakuisia ihmisiä sen piirissä

2) kaikilla ei ollut mitään sanottavaa, ei mitään järkevää syytä toiminnalleen

3) koululaiset veivät huomion pois massaliikkeestä, lähtivät kerjäämään myötätuntoa helsingistä, lapsukaiset eivät saaneet mitään aikaiseksi

4) joillakin oli oma lehmä ojassa!!

Siksi en äänestä ikinä masaliikkeessä olleita! Muuten masalikke oli kyllä hieno juttu, tosi hieno, ainutlaatuinen suorastaan.

Dokumentti ei saanut liikkeestä ainutlaatuisuutta irti, sen puhdasta historiallista olemusta, kuvasi tyhjänpäiväisiä, oikeastaan joku on sanonut hyvin, vouhottavia ja touhottavia ihmisiä.

Aina joku pilaa jonkun!

• Anonyymi

vain sinun henkilökohtainen mielipide, eikä todellakaan tarkoita sitä, että dokumentti olisi ollut jotenkin huono tai massaliikkeessä toimivissa olisi jotain vikaa.

• Tosi huono
        Anonyymi kirjoitti:

vain sinun henkilökohtainen mielipide, eikä todellakaan tarkoita sitä, että dokumentti olisi ollut jotenkin huono tai massaliikkeessä toimivissa olisi jotain vikaa.

Sano mitä sanot, mutta todella huono dokumentti oli. Unohti monenlaisia seikkoja. Eikö dokumentti puhu totuuksista, sellaisista asioista jotka ovat, ei sellaisista, joita näytellään, varta vasten järjestetään!

Huono oli. Ja osittain dokumentilla pilattiin Massaliikkeenkin maine! Niin vain kävi! Dokumentti tehtiin Iltasanomien tyyliin - mikä naurattaa, mikä hävettää, siitä ainekset dokumenttiin.

Harmi! Mun aito mielipide on tämä! Hössöttävää, kuten on sanottu! Dokumentti on elänyt aikansa! Oli aikansa kukkanen! Ja silleen!

• oli, ei se
        Tosi huono kirjoitti:

Sano mitä sanot, mutta todella huono dokumentti oli. Unohti monenlaisia seikkoja. Eikö dokumentti puhu totuuksista, sellaisista asioista jotka ovat, ei sellaisista, joita näytellään, varta vasten järjestetään!

Huono oli. Ja osittain dokumentilla pilattiin Massaliikkeenkin maine! Niin vain kävi! Dokumentti tehtiin Iltasanomien tyyliin - mikä naurattaa, mikä hävettää, siitä ainekset dokumenttiin.

Harmi! Mun aito mielipide on tämä! Hössöttävää, kuten on sanottu! Dokumentti on elänyt aikansa! Oli aikansa kukkanen! Ja silleen!

siitä miksikään muutu vaikka kuinka haukkuisitte, yksin jäätte!

• Säälittää!
        oli, ei se kirjoitti:

Voi kysyä yksiselitteisesti, mitä kasvatus- ja opetustavoitteita mielenosoitukseen lasten vieminen palveli. Ja voi vastata saman tien: Ei mitään!

Hävetkää! Etenkin te kasvatushenkilöt ja te, jotka puolustatte tapahtunutta.

Mielenosoitukseen osallistuminen on kaikkien kasvatus- ja opetustavoitteiden vastaista. Ei siinä oppinut suvaitsevaisuutta, ei toisten hyväksyntää, ei toisten kunnioittamista, ei erilaisuutta, ei, ei, ei sitä eikä tätä! Turha on siis puolustella, vaikka kuinka yrittäisi, vaikka kuinka räksyttäisi.

Voivatko Kemijärven nuoret ja lapset hyvin?

• Pankaapa merkille!
        Säälittää! kirjoitti:

Voi kysyä yksiselitteisesti, mitä kasvatus- ja opetustavoitteita mielenosoitukseen lasten vieminen palveli. Ja voi vastata saman tien: Ei mitään!

Mielenosoitukseen osallistuminen on kaikkien kasvatus- ja opetustavoitteiden vastaista. Ei siinä oppinut suvaitsevaisuutta, ei toisten hyväksyntää, ei toisten kunnioittamista, ei erilaisuutta, ei, ei, ei sitä eikä tätä! Turha on siis puolustella, vaikka kuinka yrittäisi, vaikka kuinka räksyttäisi.

Kemijärvellä menee huonosti, lue vaikka osoitteesta
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000038408261 .

• omituisuutta on
        Pankaapa merkille! kirjoitti:

Kemijärvellä menee huonosti, lue vaikka osoitteesta
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000038408261 .

täällä on monenlaisia kirjoituksia

katsoin dokumentin nauhalta ja pakko olla sitä mieltä että se on rakennettu keltaisten lehdistön tyyliin

hauska se on mutta ei siinä ole asiaa

ihmiset ovat aitoja mutta pöjänoloisia

ajatelkaapa, mitä lapsille väitettiin pomon suulla helsinkiläisistä - oli tosi "tieteellistä"

kirvattiin, vähät kunnioitettiin päättäjiä ja muita viisaita

otettiin avuttomatkin taisteluun, ikään kuin viimeisenä keinona

dokentti on ollut ja se on mennyt

eihän siitä puhuta mitään ja kuulema kemijärven virallinen johto ei ole sitä noteerannut miksikään

• Kiintoisaa kuulla perustelut.
        oli, ei se kirjoitti:

Jos et ole tomppeli, perustele, miksi dokumentti oli hyvä! Löytyvätkö vahvemmat perustelut kuin huonoksi haukkuneet? Pelkäämme ettei kunnon perusteluja löydy.

Mikä on dokumentti? Mitä tarkoittaa dokumentoida? Mitä tarkoittaa, että on löytynyt dokumentti? Jos näihin vastaamme oikein, meistä koko ohjelma ei ollut dokumentti.

• Ei vakuuttanut!
        oli, ei se kirjoitti:

Kirjoituksesi ei vakuuttanut että pidät dokumenttia hyvänä. Pidät huonona. Sana valinta paljastaa. Samalla aaltopituudella ollaan: hyvä se oli! Hah... hah... haa...

• ykx mies
        Säälittää! kirjoitti:

kemijärvellä mutta muualla menee nuorilla kyllä vähän huonommin.

• opetusministeriö
        Säälittää! kirjoitti:

ja loistava homma järjestää koululta matka pressaa tapaamaan linnaan.

Loppuelämän mielessä tuollainen erilainen koulupäivä.

Milloinka tulee uusintana, onko tietoa ?

• löydetään????
        Kiintoisaa kuulla perustelut. kirjoitti:

Jos et ole tomppeli, perustele, miksi dokumentti oli hyvä! Löytyvätkö vahvemmat perustelut kuin huonoksi haukkuneet? Pelkäämme ettei kunnon perusteluja löydy.

Mikä on dokumentti? Mitä tarkoittaa dokumentoida? Mitä tarkoittaa, että on löytynyt dokumentti? Jos näihin vastaamme oikein, meistä koko ohjelma ei ollut dokumentti.

Kasvaako niitä jossain? vai ovatko hautautuneet jonnekin mistä ne sitten löydetään? viljeleekö joku dokumentteja? Ihmeellistä on teidän kemppalaisten järjenjuoksu! En ihmettele ettei kukaan tervejärkinen rupea teidän kanssa millekään!

• Viisastuisivat!
        löydetään???? kirjoitti:

Kasvaako niitä jossain? vai ovatko hautautuneet jonnekin mistä ne sitten löydetään? viljeleekö joku dokumentteja? Ihmeellistä on teidän kemppalaisten järjenjuoksu! En ihmettele ettei kukaan tervejärkinen rupea teidän kanssa millekään!

Kemijärveläiset pilaavat kaiken. Massaliikkeeseen tuli mukaan ihmisiä, joille oli tärkeää vain julkisuus (kuten koululuokka). Se olisi puhtaudessaan jäänyt historiaan. Liikkeeseen tuli julkisuuskipeitä ihmisiä, jotka alkoivat ärsyttää oikeita massaliikeläisiä ja niinpä eripuraisuus oli selvä. Dokumentti haki vain sensaatiomaisia ihmisiä ja tapahtumia. Niinpä kemijärveläiset leimautuivat omahyväisiksi, julkisuuskipeiksi, hössääviksi, tyhmiksi ihmisiksi. Listaa voisi jatkaa.

• Hyvä kysymys!

Vastausta antaessa voi lähestyä kysymystä seuraavasti.

Kumpaa lähempänä lasten mielenosoittaminen on, rauhantahtoisuutta vai anakismia, niin täytyy kyllä vastata, että anarkismia!

Se sitten tästä!

• ittekseen hymyiltiin

ittekseen hymyiltiin dokumentissa - tuotti mielihyvää!

• !!!!!!!!!!!!!!!

kertoo se ittekseen hymyily muustakin, !!!, ei ainoastaan mielihyvän tunteesta, you know

• Hyvä! Hyvä!

Täällä on hyviä kannanottoja, vaikka tämä onkin ala-arvoisten juttujen kirjoittamisen paikka muka! Ja kuka tätä arvostelee ala-arvoisten juttujen kirjoittelupaikaksi? Hänkö joka puhuu puuta heinää?

• Todelliset teot vaativat älyä

Ei ole tarvittu kovin paljon älyä viedä lapset mielenosoitukseen. Miten siis olisi voinut osoittaa opetuksessa älyä?

• Uskonto on hölynpölyä

Leo Zimmermann kirjoittaa: Lapista on kautta aikojen täällä tehty brändiä rehellisenä, vapaamielisenä ja suvaitsevana maakuntana muuhun Suomeen verrattuna. Näin Roi-Pressissä, nro 18/08, sivu 4.

Suvaitsevana? Dokumentissa joku huusi: helsinkiläiset ovat sellaisia ja sellaisia. Näinkö romutettiin brändi? Vai pitääkö puheet ottaa tyhjänpäiväisenä höpinänä? Ilmeisesti! Vaikka puhujana oli joku päällikkötason ihminen.

Onko hyvän ja pahan raja hämärtynyt? Voiko joitakin kohdella huonosti? Voiko jollekin lähteä varta vasten huutamaan vasten kasvoja? Kun tarkastelee lasten opetus- ja oppimistapahtumaa Helsingin mielenosoitusasiassa joutuu ikävä kyllä noihin kysymyksiin vastaamaan myönteisesti. Kauheaa!

• kateus kaihertaa....

hehehhhheeeeee! Ai kun kutkuttaa...!

• ... tyhmää toimintaa
        kateus kaihertaa.... kirjoitti:

Joo, kateudestahan se on aina kyse kun on toista mieltä. Etkai ole niin yksinkertainen? Perustelut toimivat. On ollu uskomatonta että kouluajalla oppilaat menevät mielenosoitukseen ja rikkovat hyvän ja pahan välisen rajan, siirtyen pahalle puolelle. Mitä kateutta tämän sanomisessa on? Ja eikö olekin totta? Jos dokumentti kiinnostuu massaliikkeestä siksi että se toteuttaa pahaa ja tuo sen ilmi arvostelussa, niin mitä kateutta tässä on? Ja et kai kuvittele että dokumenttiin päässeet kaivavat kultaa mun luuloissa? Ei totisesti. Ja kuinka moni tosi asiassa dokumentissa loisti älyllään, luovuudellaan, todellisella osaamisellaan? Ei oikeastaan kukaan muu kuin Nivala. Ja tätäkö minä kadehtisin? Ajattele uuemman kerran!

• Vähäiset eväät
        kateus kaihertaa.... kirjoitti:

Sulla on vähäiset eväät jos noin naurattaa. Mua melkein itkettäis. Minäkö kateellinen? Ja sinä ilmeisesti julkisuudenkipeä? Mä en oo kateellinen, olisin jos kaikki toiminta olisi pohjautunut älyyn, mutta kun ei, niin ei. Säälittää ku epäiletkin mua kateelliseksi. Ei ole kuule syytä, ei todellakaan. Päiväperhoset eivät elä pitkään. Mikä on hiekalle rakennettu, se ei kestä. Massaliike ja dokumentti oli perseestä! Akatkin, valtuuston akatkin, sen huomasivat kun sanoutuivat irti massaliikkeestä!

• täällä purnaat???
        Vähäiset eväät kirjoitti:

Sulla on vähäiset eväät jos noin naurattaa. Mua melkein itkettäis. Minäkö kateellinen? Ja sinä ilmeisesti julkisuudenkipeä? Mä en oo kateellinen, olisin jos kaikki toiminta olisi pohjautunut älyyn, mutta kun ei, niin ei. Säälittää ku epäiletkin mua kateelliseksi. Ei ole kuule syytä, ei todellakaan. Päiväperhoset eivät elä pitkään. Mikä on hiekalle rakennettu, se ei kestä. Massaliike ja dokumentti oli perseestä! Akatkin, valtuuston akatkin, sen huomasivat kun sanoutuivat irti massaliikkeestä!

Ei voisi vähempää kiinnostaa joku hemmetin dokumentti! Näyttää vain siltä että joku on saanut vakavia arpia sieluunsa kun jurnastaa jostakin dokkarista viikko kaupalla, suosittelen lämpimästi,vaihda jo aihetta! Luulevat vielä pöljäksi kun jatkuvasti samaa jauhat!!!

• johon kalikka
        ... tyhmää toimintaa kirjoitti:

Joo, kateudestahan se on aina kyse kun on toista mieltä. Etkai ole niin yksinkertainen? Perustelut toimivat. On ollu uskomatonta että kouluajalla oppilaat menevät mielenosoitukseen ja rikkovat hyvän ja pahan välisen rajan, siirtyen pahalle puolelle. Mitä kateutta tämän sanomisessa on? Ja eikö olekin totta? Jos dokumentti kiinnostuu massaliikkeestä siksi että se toteuttaa pahaa ja tuo sen ilmi arvostelussa, niin mitä kateutta tässä on? Ja et kai kuvittele että dokumenttiin päässeet kaivavat kultaa mun luuloissa? Ei totisesti. Ja kuinka moni tosi asiassa dokumentissa loisti älyllään, luovuudellaan, todellisella osaamisellaan? Ei oikeastaan kukaan muu kuin Nivala. Ja tätäkö minä kadehtisin? Ajattele uuemman kerran!

kalahtaa!!!!

• Tyhmä vastaus
        johon kalikka kirjoitti:

kalahtaa!!!!

Tyhmä vastaus! Vaikeneminen on taas hyväksymisen merkki. Pistä paremmaksi, jos pystyt! Heikoilla eväillä ei voi kuin räksyttää. Ja vielä; jos lusikalla on annettu, kauhalla ei voi vaatia. Hah... haah... hah... aaaa

Ja vielä: mistäkö kateellinen? Siitäkö ettei päässyt dokumenttiin jossa kemijärveläiset näytetään vähän yksinkert....? (Vrt: puhe luokan edessä oppilaille)

Hah.... haahhhh

• Huono oli ja on!
        täällä purnaat??? kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa joku hemmetin dokumentti! Näyttää vain siltä että joku on saanut vakavia arpia sieluunsa kun jurnastaa jostakin dokkarista viikko kaupalla, suosittelen lämpimästi,vaihda jo aihetta! Luulevat vielä pöljäksi kun jatkuvasti samaa jauhat!!!

On totta, että viikko kaupalla jauhetaan tuota yhtä asiaa joka on osoittautunut kaikin tavoin epäonnistuneeksi. Mitähän dokumentista ja mielenosoituksesta, koko massaliikkeestä ei olisi haukuttu ja vielä näemmä syystä! Unohtakaa koko tekele ja räpele. Luulen, että kysymys nousi esille Kauhajoen tapahtumien jälkeen. Alettiin miettiä, onko kasvatus pielessä. Ja näyttää ainakin olevan Kemijärvellä kun lapset pannaan aikuisten asialle ja mielenosoitukseen, ajattelematta mitään mitä vaaroja on mahdollisesti.

• =lue edellinen!
        Huono oli ja on! kirjoitti:

On totta, että viikko kaupalla jauhetaan tuota yhtä asiaa joka on osoittautunut kaikin tavoin epäonnistuneeksi. Mitähän dokumentista ja mielenosoituksesta, koko massaliikkeestä ei olisi haukuttu ja vielä näemmä syystä! Unohtakaa koko tekele ja räpele. Luulen, että kysymys nousi esille Kauhajoen tapahtumien jälkeen. Alettiin miettiä, onko kasvatus pielessä. Ja näyttää ainakin olevan Kemijärvellä kun lapset pannaan aikuisten asialle ja mielenosoitukseen, ajattelematta mitään mitä vaaroja on mahdollisesti.

Lyhyestä virsi kaunis, kun täällä kerta on alettu viljellä sananlaskuja. Tyhjät tynnyrit kumisevat eniten! Ja hullu luulee itseään viisaaksi!

Häpeän siis lasten kasvatustilaa Kemijärvellä. Mielenosoitukseen! Viis perustiedoista ja -taidoista!

• näkyypä kovin
        Tyhmä vastaus kirjoitti:

Tyhmä vastaus! Vaikeneminen on taas hyväksymisen merkki. Pistä paremmaksi, jos pystyt! Heikoilla eväillä ei voi kuin räksyttää. Ja vielä; jos lusikalla on annettu, kauhalla ei voi vaatia. Hah... haah... hah... aaaa

Ja vielä: mistäkö kateellinen? Siitäkö ettei päässyt dokumenttiin jossa kemijärveläiset näytetään vähän yksinkert....? (Vrt: puhe luokan edessä oppilaille)

Hah.... haahhhh

sieppaavan??? kjeh kjeh..hihii!.... Öhöm...otan osaa!!

• edelleen
        =lue edellinen! kirjoitti:

Lyhyestä virsi kaunis, kun täällä kerta on alettu viljellä sananlaskuja. Tyhjät tynnyrit kumisevat eniten! Ja hullu luulee itseään viisaaksi!

Häpeän siis lasten kasvatustilaa Kemijärvellä. Mielenosoitukseen! Viis perustiedoista ja -taidoista!

neula jumissa!

• yrität täällä
        Huono oli ja on! kirjoitti:

haukkua niin dokumentin myötä kansalaisliike sai positiivista julkisuutta kautta valtakunnan enemmän kuin ikinä pystyt kuvittelemaan. Sille et voi yhtään mitään. Nämä räksytykset ovat pissa meressä, joten pihise vain kiukusta;-D

• opesta lähtien
        yrität täällä kirjoitti:

haukkua niin dokumentin myötä kansalaisliike sai positiivista julkisuutta kautta valtakunnan enemmän kuin ikinä pystyt kuvittelemaan. Sille et voi yhtään mitään. Nämä räksytykset ovat pissa meressä, joten pihise vain kiukusta;-D

Me ollaan niin julkisuushaluisia että! Siksi kaikki on niin makeaa ja mukavaa ja hyvää ja kivaa ja... jatka itse!

• Kiitos aloittelijalle!

Hyvistä asioista ja ansioista ei puhuta pitkään.

Sen sijaan huonoista asioista, epäonnistumisista, möhläyksistä, hävettävistä tapauksista puhutaan ja puhutaan eikä näy loppua tulevan. Onhan tämä nähty ja koettu.

Ilmeisesti dokumenttiasia massaliikkeineen kuuluu tuohon negatiivisten tapausten sarjaan. Siksi siitä puhetta riittää. Joku täällä ihmetteli tätä kirjoittelun riittävyyttä, mutta tässä oli siis syy. Samalla saadaan purkaa häpeän tunnetta ja nuolla itseämme kuin koira haavoittenu haavojaan.

Dokumentti oli hyvä tai huono. Perustelut näyttävät osoittavan dokumentin huonoksi. Yrittäkööt kehujat nyt parastaan. Hyviä perusteluja vain kehään jos niitä löytyy.

On hyvä että asiat synnyttävät keskusteluja. Vituttaa vain nuo räksyttäjät. Ollaan muka katellisia ja ollaan vaikka mitä. Ja unohdetaan oma julkisuudenkipeys!

• on kyse!

Varsinkin näin vaalien alla, vasta se potuttaa kun jotkut saavat lärvinsä telkkariin ilmaiseksi ja itse joutuu tyytymään kotikymppiin tai koillislappuun ja vieläpä omin kustannuksin, jossa se hukkuu muiden samanlaisten vaalimainosten joukkoon!

PS. Parempi on vanha konsti lähteä poronliha/kinkkupaketin, kahvipaketin tai vaikkapa juustoleivän kanssa kiertämään sivukylien tupia ja töllejä ja yrittää lahjoa ääniä rehellisesti!

• haukkujat poletaan

jänkhään ja syvälle, nariskoon siellä omaa huonouttaan. "Karavaani kulkee ja...jne...."!

• Huono oli!

Ku dokumentti tehtiin "myyvistä otoksista", siitä kärsi aitous. Tuloksena sekamelska. Kekenkasvuiset melskaavat siinä. Ketään kypsää ihmistä siinä ei ole. Kemijärveläiset näyttäytyvät siinä aivottomina.

• katsoa alkua
        Huono oli! kirjoitti:

Ku dokumentti tehtiin "myyvistä otoksista", siitä kärsi aitous. Tuloksena sekamelska. Kekenkasvuiset melskaavat siinä. Ketään kypsää ihmistä siinä ei ole. Kemijärveläiset näyttäytyvät siinä aivottomina.

pidemmälle....

• Hölmöjä ja julkiuuenkipeitä
        katsoa alkua kirjoitti:

pidemmälle....

Mä katsoin siksi, että halusin nähä, millä maailmaa nauratetaan. Ja maailmaa nauratettiin hössäävällä opelle, touhottavalla luokalla, kirvaavalla jätkällä, hölynpölyä puhuvalla ihmisjoukolla, luulolla että kemijärveläiset omistavat koko Euroopan, presidenntiä nuoleksivalla ihmisjoukolla (ei tosin oikeasti onnistunut, presidentti kun käski lasten mennä pois mielenosoittajien jaloista), huutavalla ihmisjoukolla, käytöstavat unohtaneella ihmisjoukolla ja voisi kai luetteloa jatkaa, totean vaan, että kaikella yritettiin naurattaa!

• Onkohan mitään opitt
        Hölmöjä ja julkiuuenkipeitä kirjoitti:

Mä katsoin siksi, että halusin nähä, millä maailmaa nauratetaan. Ja maailmaa nauratettiin hössäävällä opelle, touhottavalla luokalla, kirvaavalla jätkällä, hölynpölyä puhuvalla ihmisjoukolla, luulolla että kemijärveläiset omistavat koko Euroopan, presidenntiä nuoleksivalla ihmisjoukolla (ei tosin oikeasti onnistunut, presidentti kun käski lasten mennä pois mielenosoittajien jaloista), huutavalla ihmisjoukolla, käytöstavat unohtaneella ihmisjoukolla ja voisi kai luetteloa jatkaa, totean vaan, että kaikella yritettiin naurattaa!

Onkohan mitään opittu noina mielenosoituksen aikoina? Jos on, niin mitä?

• kallaan miäs
        Onkohan mitään opitt kirjoitti:

Onkohan mitään opittu noina mielenosoituksen aikoina? Jos on, niin mitä?

nimittäin kallaan koulu saa jatkaa, mutta oopperaan sortunut Tohmo loppuu.

• eipahaeihyvä
        kallaan miäs kirjoitti:

nimittäin kallaan koulu saa jatkaa, mutta oopperaan sortunut Tohmo loppuu.

tehdastyöläisten jälkeläisjoukko, joten mielenosoitus on jo verissä valmiina. Kouluhommassa siitä vain oli nyt etua.

• aikaa ois
        eipahaeihyvä kirjoitti:

tehdastyöläisten jälkeläisjoukko, joten mielenosoitus on jo verissä valmiina. Kouluhommassa siitä vain oli nyt etua.

ravintola-pubissa vielä tansseja näin jouluiseen aikaan??

• sama asia

Jos lapset voidaan liittää johonkin uskontokuntaan ennen kuin täyttävät 18 vuotta.
      Ei ole mitään syytä kieltää viemästä heitä mielenosoitukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      327
      2616
    2. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      28
      1831
    3. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      125
      1579
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1417
    5. Olet kamalin ihminen mitä tiedän M

Toivottavasti ei ikinä nähdä enää.
      Ikävä
      68
      939
    6. Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat

Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko
      Sinkut
      158
      905
    7. Mitä sanoisit jos uskaltaisin

Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha
      Ikävä
      69
      894
    8. Mikä sai sut

Rakastumaan häneen ja miten pitkään siinä meni? Mikä nyt on tilanne?
      Ikävä
      55
      820
    9. Taitaa olla kaikki ohi

Meidän väliltä.
      Ikävä
      62
      813
    10. Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!

Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,
      Tv-sarjat
      14
      799
    Aihe