Hiiret tulevat vaikka mistä loukoista sisälle joten nyt on keksittävä hyvä keino niitä pyydystää. Kissa olisi paras, seuraavana viritän hiirenlutan ja pala juustoa syötiksi.
Nyt alkoi sydän tykyttää, mitäköhän luonnonsuojelu aktivistit sanovat "kotieläin=hiiri" hiiren lutalla pyydystämisestä. Saako sitä pyydystää lutalla vai myrkyllä?
Hiirenloukku
24
4627
Vastaukset
- Atolfia
kävin tänään katsomassa, kaiken olivat syöneet. Laitoin lisää. En tiedä, minne mennevät kuolemaan.
Jos myrkkyä laittaa niin paikan on oltava sellainen, jonne ei linnut eikä oravat pääse. Meillä on sellainen onkalo.
En todellakaan tiedä, kuinka luvallista myrkyttäminen on, mutta jos myrkkyä myydään kaupassa niin totta kai sitä saa käyttää, jos vain on tarpeeksi huolellinen. - arveluttavaa
Juustoton hiirenloukku on sellainen, loukun etureunalle laitetaan partaterä pystyyn. Kun sitten hiiri kurkistaa loukun sisään ja huomaa sen tyhjäksi ja pyörittää päätään ja tuumaa "Ei oo juustoo, ei oo juustoo"
- Aarre
Rapinat ja papanat lakkasivat. En tiedä mihin menevät kuolemaan, mutta taika toimi.
- viisashiiri
se olla pitää, myrkyt ei meillä toimi.
Olen viimesyksystä lähtien laittanut myrkkypakkauksia(jyrsivät seinää) hiirille. Tyhjän tilalle aina uusi,muistaakseni kolme pakkausta viritellyt.
Viime viikolla tongin perennapenkkiä ja yllätys yllätys, sinisiä rakeita oli kannettu varastoon minun kukkapenkkiini!
Liekö hiirulainen edes maistanut rakeita, jos niin ei hyvin tehokkaita näytä olevan. - Nimetön
viisashiiri kirjoitti:
se olla pitää, myrkyt ei meillä toimi.
Olen viimesyksystä lähtien laittanut myrkkypakkauksia(jyrsivät seinää) hiirille. Tyhjän tilalle aina uusi,muistaakseni kolme pakkausta viritellyt.
Viime viikolla tongin perennapenkkiä ja yllätys yllätys, sinisiä rakeita oli kannettu varastoon minun kukkapenkkiini!
Liekö hiirulainen edes maistanut rakeita, jos niin ei hyvin tehokkaita näytä olevan.Ne ainaskin toimi.
- Pyydystäjä
Nimetön kirjoitti:
Ne ainaskin toimi.
On niin maar pirullisia otuksia ja ne käyntikortit, mustia pipanoita kun sodanjälkeiset Pinimintti pastillit. Niitä saa harjata jatkuvasti autotallista, yksi muumioitunut otus löytyi auton konepellin alta, kait saanut häkää.
- "pelkkää hyvää"
Pyydystäjä kirjoitti:
On niin maar pirullisia otuksia ja ne käyntikortit, mustia pipanoita kun sodanjälkeiset Pinimintti pastillit. Niitä saa harjata jatkuvasti autotallista, yksi muumioitunut otus löytyi auton konepellin alta, kait saanut häkää.
karkoitin toiminnassa jo toista vuotta. Ei vipeltänyt viime talvena hiirulaisten jalat välikatolla, ei tippunut kattoluukusta pipanoita avattaessa. Olen tyytyväinen.
"pelkkää hyvää" kirjoitti:
karkoitin toiminnassa jo toista vuotta. Ei vipeltänyt viime talvena hiirulaisten jalat välikatolla, ei tippunut kattoluukusta pipanoita avattaessa. Olen tyytyväinen.
Vai karkoittaako se elävät elikot tiehensä? Sellaisen minä haluaisin, koska sielu ei siedä loukun tyhjentämistä. Mistä kysyn ja millä nimellä?
Meille tulee hiiret jostakin kolosta, jota ei ole löytynyt, vaikka on tilkitty kaikkien putkien ja muiden kolosten ympäristöt.
Syksyn kylmillä tulevat.- "pelkkää hyvää"
Makriina kirjoitti:
Vai karkoittaako se elävät elikot tiehensä? Sellaisen minä haluaisin, koska sielu ei siedä loukun tyhjentämistä. Mistä kysyn ja millä nimellä?
Meille tulee hiiret jostakin kolosta, jota ei ole löytynyt, vaikka on tilkitty kaikkien putkien ja muiden kolosten ympäristöt.
Syksyn kylmillä tulevat.Ei ole ilo kenellekään päästellä kuolleita hiiriä loukuista. =)
Tuo laite karkottaa n.90m2 alueelta ja se minulle riittää. Kertovat (ihmiskorva ei kuule) laitteen antavan ääntä, jonka hiiret kuulevat, eivätkä tule. Pitää laittaa mahdollisimman varhain, ennen kuin ovat invaasion tehneet, jotta kiirus tulee.
Taisin ostaa K-maatalousosastolta. Kertovat sellaisia löytyvän myös S-marketeista, Prismoista jne. - "pelkkää hyvää"
Ei ole ilo kenellekään päästellä kuolleita hiiriä loukuista. =)
Tuo laite karkottaa n.90m2 alueelta ja se minulle riittää. Kertovat (ihmiskorva ei kuule) laitteen antavan ääntä, jonka hiiret kuulevat, eivätkä tule. Pitää laittaa mahdollisimman varhain, ennen kuin ovat invaasion tehneet, jotta kiirus tulee.
Taisin ostaa K-maatalousosastolta. Kertovat sellaisia löytyvän myös S-marketeista, Prismoista jne.Agri-Market näkyy mainostaneen tällaista : Hiirenkarkotin PestChaser. Tuo on jopa 150m2 alueelle.
- Helepeena
Agri-Market näkyy mainostaneen tällaista : Hiirenkarkotin PestChaser. Tuo on jopa 150m2 alueelle.
Tosi hyvä laite. viimekesänä hankittu ja keväällä ei ollut missään papanan papanaa eikä mitään ollut järsitty. Kesällä muutama tuli ovesta käymään mutta lähti saman tien. Mielestäni todella hyvä keksintö. Äänetön ja siisti.
- Meillä....
Helepeena kirjoitti:
Tosi hyvä laite. viimekesänä hankittu ja keväällä ei ollut missään papanan papanaa eikä mitään ollut järsitty. Kesällä muutama tuli ovesta käymään mutta lähti saman tien. Mielestäni todella hyvä keksintö. Äänetön ja siisti.
Ostin sellaisen elektronisen karkoittimen neljä vuotta sitten ja yhtään hiirtä ei sinä talvena sisällä rapistellut. Seuraavana talvena kylläkin mutta loukulla sain pyydettyä pois. Viime syksynä ostin toisen laitteen lisäksi mutta ei auttanut eikä tehonnut. Immuuniksi sille ovat kait tulleet ja kun valot vilkkuu, niin lystiähän niillä riittää. Onneksi loukkupyynti juustolla toimi.
Nyt tänä syksynä molemmat laitteet "ujeltaa" ja hiiret "laulaa karaokea" niiden tahdissa. Loukulla ja juustolla sain neljä hiirtä, sitten lakkasi "syönti" mutta rapinat jatkui eikä juustoloukkuihin koskettu. Vaihdoin juustolaadun Polarista Mustaan Emmentaaliin, muuta ei piru vie sekään kelpaa!!! Krantuiksi ovat vielä ruvenneet.
Tänään paloi hihat lopullisesti ja julistin todellisen sodan! Töiden jälkeen ajattelin oikaista sohvalle torkuille, mutta sohvatyynytä asetellesani alta pakeni yksi vipeltäjä vuodesohvan uumeniin. Hyppäsin samantien autoon ja hain rautakaupasta kolme pakettia hiirenmyrkkyä ja asensin ne eri paikkoihin sisälle. Saas nyt nähdä vieläkö vipeltäjät rapistelee. Jos ei rapinat lopu ja sohvaani jätetä rauhaan niin myrkytän kaasulla koko talon!!!!!'
...keles, nytkin rapisee taas tuolla toisessa huoneessa...anti mennä vaan siitä myrkkypaketista...tekee gutaa hetken päästä....:)
Hiirulainen salkussani.
Harmaa hiiri haluaa huoneeseen,
hajottaa hirttä hampaillaan,
kiipeää kohti korkeuksia,
kynnet kiinni kohteessa.
Laudan laitaa laipiolle
suunnistaa sinnikkäästi.
Sinne sahahammas sijouttuu
siellä säilytän salkkuani.
Salkkuunhan siimahäntä sisälle,
sinne sanomien sekaan,
silppusi sisällön sotkuksi,
sotki sontien salkkunikin.
Parempi pysyä poissa pakanan
papereitani pilaamasta,
sanomiani sotkemasta.
Käskenkö katin katalan
katselemaan, kaitsemaan
kuolon kitaan kuljettamaan
mokoman monitaitoisen?
Vai vienkö vintiltä villoinensa
viheliään valloittajan,
viskaanko vielä vipeltämään
vapauteen vaikertamaan
hiiren hiljaa hykertämään;
" Miksi minun muille maille
pitäisi pesäni piilottaa.
Salkussa sain silputa
paperia pehmikkeeksi
pesäni pienen pohjalle.
Pissa pieni pahentaako
hajuhaittana hallitseeko
ihmisiä inhottaako
harmaan hiiren hajukin?"
Paiskasin pellolle pissomasta,
salkkuni sisälle sontimasta.
Vaan vielä viisas vipeltäjä
takaisin tulee takuulla,
pakenee pirttiini pakkasia,
tuopa tullessaan tuttujakin,
suvunjatkajia suuren sakin.
Syksy sitäkin surettaa,
sateissa saapastellessa
kasteisessa kaheikossa
einekin ehtynyt edestään,
siksi sujahtaa sisälle
syksyn sateiden saapuessa.- sanasieppo
Ei ole varmaan edes laillista olla hävittämättä hiiriä ja rottia.
Myrkyt on hyviä ja helppoja. Ei tarvitse käsitellä raatoja käsin. - Perennojen tuhoaja
Onkalot kukkapenkissä ovat mahtavat. Vilske käy. Mikä olisi oikeaoppinen hävitystapa ?
- pyytäjä
lasipullo silee entä pää on pikkuse ylöspäin ja sinne pullan pala.
- ei tappajaksi
Miten sen hiirulaisen sitten tapat? Elävänähän se on siellä pullossa. Minusta ei olisi hiiren tappajaksi.
Se on niin söpönen otus, että eihän sitä nyt henno tappaa.- lampuotin poika
No, jos on niin hentomieli, ettei tuholaiseksi katsottavaa hiirtä raatsi tappaa niin nehän on pidettävä hyvinnään. Eräs koviin tuskiin navetan eteiseen jäänyt hiiri jäi loppuelämän ajaksi kalvamaan mieltä.
Poloinen oli jäänyt takajalastaan kiinni ja kitunut ties miten monta tuntia kunnes kuolema sen sitten korjasi viimein. Otuksella oli kuolleenakin niin tuskainen irvistys. Häpeän tästä itseäni lopun ikääni.
- ööö öö
Jahka myyräkuume tulee., et enää sääli...
- haittaeläimet pois
Olen ostanut rautakaupasta kunnon tappavat hiirilossat. Ammattipyytäjä neuvoi, miten hiiri jää kiinni, eikä syö vain syöttijuustoa.
Naulataan laudasta kuin linnunpönttö. Lyödään kolmen tuuman naula avolaudan läpitte keskelle niin että se estää hiiren perittämisen.
Narua tai rautalankaa ei silloin tarvita. Jo 6 siimahäntää olen poistanut tänä pyyntikautena muonavahvuudesta pois nakertelemasta.- Makriina ek
Kuulemma uusimpien tieteen tutkimusten mukaan juuston sijaan loukkuun on asetettava suklaata. Se ei kuivu kuten juusto ja tuoksuu kauan.
Vuosia vuosia sitten huomasin keittiössäni hiiren. Se livahti piiloon. Viritettiin nakki. Joka rako tilkittiin, kaikki syötäväksi kelpaava korjattiin talteen. Hiirtä ei näkynyt
Monen päivän aikana kuulimme sen rapinan ja lopulta ajattelin kauhulla, että se kuolee jonnekin piiloon ja alkaa haista. Niinpä ruokin sitä leivänmuruilla jotka kylvin lattialle yöksi. Juotavaa en sentään antanut. Lopulta isäntäväki tajusi, että se oli hellan takana pikkupikkurakosessa. Hella kiskottiin pois paikaltaan, hiiri pääsi hiirien taivaaseen ja minä jynssäsin hellan tauksen, mikä oli ihan tarpeellinen toimenpide.
Hiiri menee lyijykynän kokoisesta rakosesta. Onkohan sillä taito supistaa luunsa nippuun!
- huva pasiaista
Vahinkoja sattuu hiirenpyytäjällekin. Luontoradion pitkäaikainen toimittaja Veikko Neuvonen kertoi ansaan joutuneen myös jokusen päästäisen.
Näin kävi minullekin. Luulen, että ne olisivat rauhoitettuja. Hiirenpyydys tekee kuitenkin vain tehtävänsä. Ei osaa huutaa niille; häivy rauhoitettu otus.Niin on käynyt meidänkin mökissä. Mutta yhtä inha se on sisätiloissa joka tapauksessa, ja olisihan se kuitenkin kuollut, kun kuulemma sen tulee kaiken aikaa syödä hurjan aineenvaihduntansa takia.
Mitäs ruokaa se mökistä löytäisi!
- jyrsijät pois
Hiirenlossalla pyytämäni hiiret vein varikselle. Myrkkyä en ikinä käyttäisi. Näin puistossa kuolleen pöllön. Se on voinut napata myrkytetyn hiiren.
Aikaisemman rotta-invaasion aikana kyllä käytin, mutta rotanloukulla nykyään mieluummin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272273Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281735Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167