Asentajaduunari

Ford Transit -93 Käyntihäiriö

Juu olis tuollainen 2,5 turbo vehje. Lähtee ihan hyvin käyntiin mutta ajossa tiputtaa kierrokset johonkin 1500-2000 eli ei huoli kieroksia enää pannuun??
Sama jos sammutan koneen ja käynistän ja lyön tallan melkein pohjaan, kone huutaa 20-30 sekkaa helvetisti (niinku pitääkin) Sitte kierrokset tippuu ku seinään siihen n. 1600-2000 ja pitää siinä nätisti vaikka kuinka tallois petallia pohjaan??

En usko että on tekninen vika kun niin "nätisti" tippuu kierrokset, käy kuitenkin kokoajan kunnolla. Epäilen jotain ohjainyksikköä, eli voiko sellasta itse jotenkin nollata tai lukea vikakoodia tai jotain, vai miten se nyt oli...

18

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli samantyylinen ongelma hiluxissa,mutta muistaakseni se vieläpä sammui kesken tyhjäkäynnin.tosin ennen näitä sammumisia,auto alkoi kylmänä savuttamaan käynnistettäessä.vikaa oli syöttöpumpun ja suuttimien toiminnassa.

      • Asentajaduunari

        Itse en usko tässä tapauksessa sen johtuvan suuttimista tai pumpusta kun käy tosiaan muuten nätisti eikä sammuile tai liiemmin savuttele. ja kierrokset tulee alas niin pirun "ammattimaisesti" sieltä n4500 siihen johonkin n.2000 tippuu ihan suoraan ja aina samalle tasolle. Olisko sielä joku ns. turvamoodi joka löytää jonkun vian jostain mutta ei jätä autoa siihen vaan antaa sen 2000kiekkaa maksimissaan käyttöön ettei tielle jäädä. Mut mikä piru siellä oikeen vois olla...


      • vittuuntunut
        Asentajaduunari kirjoitti:

        Itse en usko tässä tapauksessa sen johtuvan suuttimista tai pumpusta kun käy tosiaan muuten nätisti eikä sammuile tai liiemmin savuttele. ja kierrokset tulee alas niin pirun "ammattimaisesti" sieltä n4500 siihen johonkin n.2000 tippuu ihan suoraan ja aina samalle tasolle. Olisko sielä joku ns. turvamoodi joka löytää jonkun vian jostain mutta ei jätä autoa siihen vaan antaa sen 2000kiekkaa maksimissaan käyttöön ettei tielle jäädä. Mut mikä piru siellä oikeen vois olla...

        Mulla on -97 turbodiesel. Suuttimet piti vaihtaa jo noin 220 tuhannen kohdalla. Nyt mittarissa jotain 290 tuhatta ja pumppu niin kulunut,ettei roottoreita pysty enää kalibroimaan, joten kone käy välillä ihan normaalisti, välillä tyhjäkäynti hötkii ja välillä tyhjäkäynti huutaa melkei vihreän alueen alarajassa.Kun kävin pääkaupunkiseudulla tankkasin tankillisen nesteen uutta green-dieseöliä, kävi sillä tankillisella paljon nätimmin eikä juurikaan tyhjäkäynti huutanut. Kun meilläpäin tankkasin taas tavallista, ongelmat palas ennalleen. Ehkä vain sattumaa.


      • Asentajaduunari
        vittuuntunut kirjoitti:

        Mulla on -97 turbodiesel. Suuttimet piti vaihtaa jo noin 220 tuhannen kohdalla. Nyt mittarissa jotain 290 tuhatta ja pumppu niin kulunut,ettei roottoreita pysty enää kalibroimaan, joten kone käy välillä ihan normaalisti, välillä tyhjäkäynti hötkii ja välillä tyhjäkäynti huutaa melkei vihreän alueen alarajassa.Kun kävin pääkaupunkiseudulla tankkasin tankillisen nesteen uutta green-dieseöliä, kävi sillä tankillisella paljon nätimmin eikä juurikaan tyhjäkäynti huutanut. Kun meilläpäin tankkasin taas tavallista, ongelmat palas ennalleen. Ehkä vain sattumaa.

        Noihin ongelmiin auttaa myös kun heität joka toiseen tankilliseen kahvikupillisen moottoriöljyä tankkiin, voitelee pumppua.
        Mutta toi oma ongelmani ei varmaankaan johdu suuttimista tai pumpusta koska kone käy kyllä nätisti, tyhjäkäynti ei seilaa ja kierroksia löytyy kyllä mutta tippuvat vaan ajossa kuin seinään tuohon noin 2000r/min


      • vikakooodi
        Asentajaduunari kirjoitti:

        Noihin ongelmiin auttaa myös kun heität joka toiseen tankilliseen kahvikupillisen moottoriöljyä tankkiin, voitelee pumppua.
        Mutta toi oma ongelmani ei varmaankaan johdu suuttimista tai pumpusta koska kone käy kyllä nätisti, tyhjäkäynti ei seilaa ja kierroksia löytyy kyllä mutta tippuvat vaan ajossa kuin seinään tuohon noin 2000r/min

        Mulla jus samanlainen vika nyt päällä -95 ransussa, mutta mittaristossa palaa myös moottorin vikavalo. viittaa siis olemassa olevaan vikakoodiin joka pitää nollata. Moottorin suojaohjelma siis menee päälle. Todennäköiseti vain jossain, esim. ilmamäärä tms. anturissa oleva vika. Itse voi yrittää selvittää vikaa ja vaikka korjata sen, mutta vikakoodia ei saa poistettua ja autoa saada toimimaan ilman käyntiä Ford huollossa.


      • jatu8
        vikakooodi kirjoitti:

        Mulla jus samanlainen vika nyt päällä -95 ransussa, mutta mittaristossa palaa myös moottorin vikavalo. viittaa siis olemassa olevaan vikakoodiin joka pitää nollata. Moottorin suojaohjelma siis menee päälle. Todennäköiseti vain jossain, esim. ilmamäärä tms. anturissa oleva vika. Itse voi yrittää selvittää vikaa ja vaikka korjata sen, mutta vikakoodia ei saa poistettua ja autoa saada toimimaan ilman käyntiä Ford huollossa.

        Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
        eli voitko vinkata mistä vika johtui?


      • jatu8
        Asentajaduunari kirjoitti:

        Noihin ongelmiin auttaa myös kun heität joka toiseen tankilliseen kahvikupillisen moottoriöljyä tankkiin, voitelee pumppua.
        Mutta toi oma ongelmani ei varmaankaan johdu suuttimista tai pumpusta koska kone käy kyllä nätisti, tyhjäkäynti ei seilaa ja kierroksia löytyy kyllä mutta tippuvat vaan ajossa kuin seinään tuohon noin 2000r/min

        Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
        eli voitko vinkata mistä vika johtui?
        Kiitos!!


      • puistopallo
        jatu8 kirjoitti:

        Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
        eli voitko vinkata mistä vika johtui?
        Kiitos!!

        transit td-95 itselläni vikavalo syttyy kun
        polttoaine vähenee 1/4 tankkiin ja muutaman
        sekunnin päästä tehot putoaa kun auton sammuttaa
        niin valo sammuu ja matkaa voi jatkaa noin 80km/h
        jos ajaa kovempaa niin hetken päästä vika toistuu
        Täydemmällä tankilla ongelmaa ei esiinny
        polttoainetta menee noin 50 litraa eli jäljellä
        pitäisi olla yli 10 litraa polttoainemittari
        näyttää mielestäni oikein eli onko tankissa jokin
        anturi mikä valvoo polttoaineen loppumista??


      • puistopallo
        jatu8 kirjoitti:

        Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
        eli voitko vinkata mistä vika johtui?
        Kiitos!!

        Vikakoodit luettu pumpun ajoitus ja kaikki anturit
        testattu ei vikoja asentaja epäili tankissa olevaa
        takaiskuventtiiliä josta tankki saa ilmansa tankki
        tutkittiin viime viikolla venttiili tutkitaan
        tänään.


      • puistopallo
        jatu8 kirjoitti:

        Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
        eli voitko vinkata mistä vika johtui?
        Kiitos!!

        Edelleen vika toistuu eilen noin 30km ajon jälkeen
        alamäessä vikavalo syttyi nopeutta noin 70km
        ja samalla huomasin,että polttoainemittarin
        lukema laski lähelle nollaa(ainetta yli puoli
        tankkia)pysäytin seuraavalle pysäkilla sammutin ja heti käyntiin valo sammui ja kone toimi,mittari
        näytti taas yli puolta tankkia


      • puistopallo
        puistopallo kirjoitti:

        Edelleen vika toistuu eilen noin 30km ajon jälkeen
        alamäessä vikavalo syttyi nopeutta noin 70km
        ja samalla huomasin,että polttoainemittarin
        lukema laski lähelle nollaa(ainetta yli puoli
        tankkia)pysäytin seuraavalle pysäkilla sammutin ja heti käyntiin valo sammui ja kone toimi,mittari
        näytti taas yli puolta tankkia

        Tankki tutkittu jälleen kaikki imuputket testattu
        ja tänään taas moottoritiellä kun polttoaine
        väheni 1/4 tankkiin niin vikavalo syttyi pysäytin
        uudelleen käynnistys valo sammui ja väliin kaasua
        nostamalla niin ajoin seuraavalle huoltikselle
        30 litraa tankkiin ja paluumatkalla ei mitään
        ongelmia voisiko olla,että epäkesko olisi kulunut
        ja siirtopumppu ei jaksa nostaa tarpeeksi ainetta
        ja voiko autoon laittaa sähköisen pumpun siis
        imupumpun ja minkälaisen


      • puistopallo
        jatu8 kirjoitti:

        Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
        eli voitko vinkata mistä vika johtui?
        Kiitos!!

        Valo syttyi ja polttoanemittari näytti sillä
        hetkellä taas 1/4 vaikka ainetta yli puoli tankkia
        pysäytys ja uudelleen käyntiin valo sammui ja
        polltoainemittari näytti taas oikein.Loppumatka
        sujui ongelmitta.Täytyy tutkia liitokset ja tehdä
        vaikka väikatkaisija jolla saa mittarin näyttämään
        aina täyttä


    • puistopallo

      Pumpun nopeusanturi vaihdettu sijaitsee pumpun
      sisällä pumppu purettava 532€

    • transitmieskö

      Transit 2,5 td -94 ei käynnisty , starttaa kylläkin ja polttoaine tulee pumpulle asti. mittaristossa syttyy laturin ja ö-paineen valo, kun laittaa virran päälle, mutta muistaakseni moottorin häiriövalon pitäisi syttyä kanssa palamaan siinä vaiheessa ja sammua auton käynnistyttyä , ilmeisesti eculle ei tule virtaa, mutta miksi ?

      • siksikaivai

        johto poikki tai kosketushäiriö?


    • transitmieskö

      Minäkin olen enempi kosketushäiriön puolella asiasta , koska vika tuli auton seisoessa pihalla käyttämättömänä pari kuukautta , mutta missä päin tuo kosketushäiriö
      voisi sijaita?

      • luultavastijoko

        Pluspuolen johdossa tai sitten maatossa.


    • transitmieskö

      Autoa tutkittu lisää ,virtoja tulee syöttöpumpulle moneenkin napaan pistokkeessa. kolme johtoa (pun.vihr.musta)menee sammutin solenoidille joka on pumpun kyljessä, niihin tulee virran ollessa päällä, virtaa vain vihreään johtoon ja solenoidista ei kuulu mitään ääntä , kun virtoja katkoo, pitäisikö tulla virtaa myös muihin vai onko solenoidi mykkä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe