Juu olis tuollainen 2,5 turbo vehje. Lähtee ihan hyvin käyntiin mutta ajossa tiputtaa kierrokset johonkin 1500-2000 eli ei huoli kieroksia enää pannuun??
Sama jos sammutan koneen ja käynistän ja lyön tallan melkein pohjaan, kone huutaa 20-30 sekkaa helvetisti (niinku pitääkin) Sitte kierrokset tippuu ku seinään siihen n. 1600-2000 ja pitää siinä nätisti vaikka kuinka tallois petallia pohjaan??
En usko että on tekninen vika kun niin "nätisti" tippuu kierrokset, käy kuitenkin kokoajan kunnolla. Epäilen jotain ohjainyksikköä, eli voiko sellasta itse jotenkin nollata tai lukea vikakoodia tai jotain, vai miten se nyt oli...
Asentajaduunari
18
2150
Vastaukset
oli samantyylinen ongelma hiluxissa,mutta muistaakseni se vieläpä sammui kesken tyhjäkäynnin.tosin ennen näitä sammumisia,auto alkoi kylmänä savuttamaan käynnistettäessä.vikaa oli syöttöpumpun ja suuttimien toiminnassa.
- Asentajaduunari
Itse en usko tässä tapauksessa sen johtuvan suuttimista tai pumpusta kun käy tosiaan muuten nätisti eikä sammuile tai liiemmin savuttele. ja kierrokset tulee alas niin pirun "ammattimaisesti" sieltä n4500 siihen johonkin n.2000 tippuu ihan suoraan ja aina samalle tasolle. Olisko sielä joku ns. turvamoodi joka löytää jonkun vian jostain mutta ei jätä autoa siihen vaan antaa sen 2000kiekkaa maksimissaan käyttöön ettei tielle jäädä. Mut mikä piru siellä oikeen vois olla...
- vittuuntunut
Asentajaduunari kirjoitti:
Itse en usko tässä tapauksessa sen johtuvan suuttimista tai pumpusta kun käy tosiaan muuten nätisti eikä sammuile tai liiemmin savuttele. ja kierrokset tulee alas niin pirun "ammattimaisesti" sieltä n4500 siihen johonkin n.2000 tippuu ihan suoraan ja aina samalle tasolle. Olisko sielä joku ns. turvamoodi joka löytää jonkun vian jostain mutta ei jätä autoa siihen vaan antaa sen 2000kiekkaa maksimissaan käyttöön ettei tielle jäädä. Mut mikä piru siellä oikeen vois olla...
Mulla on -97 turbodiesel. Suuttimet piti vaihtaa jo noin 220 tuhannen kohdalla. Nyt mittarissa jotain 290 tuhatta ja pumppu niin kulunut,ettei roottoreita pysty enää kalibroimaan, joten kone käy välillä ihan normaalisti, välillä tyhjäkäynti hötkii ja välillä tyhjäkäynti huutaa melkei vihreän alueen alarajassa.Kun kävin pääkaupunkiseudulla tankkasin tankillisen nesteen uutta green-dieseöliä, kävi sillä tankillisella paljon nätimmin eikä juurikaan tyhjäkäynti huutanut. Kun meilläpäin tankkasin taas tavallista, ongelmat palas ennalleen. Ehkä vain sattumaa.
- Asentajaduunari
vittuuntunut kirjoitti:
Mulla on -97 turbodiesel. Suuttimet piti vaihtaa jo noin 220 tuhannen kohdalla. Nyt mittarissa jotain 290 tuhatta ja pumppu niin kulunut,ettei roottoreita pysty enää kalibroimaan, joten kone käy välillä ihan normaalisti, välillä tyhjäkäynti hötkii ja välillä tyhjäkäynti huutaa melkei vihreän alueen alarajassa.Kun kävin pääkaupunkiseudulla tankkasin tankillisen nesteen uutta green-dieseöliä, kävi sillä tankillisella paljon nätimmin eikä juurikaan tyhjäkäynti huutanut. Kun meilläpäin tankkasin taas tavallista, ongelmat palas ennalleen. Ehkä vain sattumaa.
Noihin ongelmiin auttaa myös kun heität joka toiseen tankilliseen kahvikupillisen moottoriöljyä tankkiin, voitelee pumppua.
Mutta toi oma ongelmani ei varmaankaan johdu suuttimista tai pumpusta koska kone käy kyllä nätisti, tyhjäkäynti ei seilaa ja kierroksia löytyy kyllä mutta tippuvat vaan ajossa kuin seinään tuohon noin 2000r/min - vikakooodi
Asentajaduunari kirjoitti:
Noihin ongelmiin auttaa myös kun heität joka toiseen tankilliseen kahvikupillisen moottoriöljyä tankkiin, voitelee pumppua.
Mutta toi oma ongelmani ei varmaankaan johdu suuttimista tai pumpusta koska kone käy kyllä nätisti, tyhjäkäynti ei seilaa ja kierroksia löytyy kyllä mutta tippuvat vaan ajossa kuin seinään tuohon noin 2000r/minMulla jus samanlainen vika nyt päällä -95 ransussa, mutta mittaristossa palaa myös moottorin vikavalo. viittaa siis olemassa olevaan vikakoodiin joka pitää nollata. Moottorin suojaohjelma siis menee päälle. Todennäköiseti vain jossain, esim. ilmamäärä tms. anturissa oleva vika. Itse voi yrittää selvittää vikaa ja vaikka korjata sen, mutta vikakoodia ei saa poistettua ja autoa saada toimimaan ilman käyntiä Ford huollossa.
- jatu8
vikakooodi kirjoitti:
Mulla jus samanlainen vika nyt päällä -95 ransussa, mutta mittaristossa palaa myös moottorin vikavalo. viittaa siis olemassa olevaan vikakoodiin joka pitää nollata. Moottorin suojaohjelma siis menee päälle. Todennäköiseti vain jossain, esim. ilmamäärä tms. anturissa oleva vika. Itse voi yrittää selvittää vikaa ja vaikka korjata sen, mutta vikakoodia ei saa poistettua ja autoa saada toimimaan ilman käyntiä Ford huollossa.
Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
eli voitko vinkata mistä vika johtui? - jatu8
Asentajaduunari kirjoitti:
Noihin ongelmiin auttaa myös kun heität joka toiseen tankilliseen kahvikupillisen moottoriöljyä tankkiin, voitelee pumppua.
Mutta toi oma ongelmani ei varmaankaan johdu suuttimista tai pumpusta koska kone käy kyllä nätisti, tyhjäkäynti ei seilaa ja kierroksia löytyy kyllä mutta tippuvat vaan ajossa kuin seinään tuohon noin 2000r/minMoro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
eli voitko vinkata mistä vika johtui?
Kiitos!! - puistopallo
jatu8 kirjoitti:
Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
eli voitko vinkata mistä vika johtui?
Kiitos!!transit td-95 itselläni vikavalo syttyy kun
polttoaine vähenee 1/4 tankkiin ja muutaman
sekunnin päästä tehot putoaa kun auton sammuttaa
niin valo sammuu ja matkaa voi jatkaa noin 80km/h
jos ajaa kovempaa niin hetken päästä vika toistuu
Täydemmällä tankilla ongelmaa ei esiinny
polttoainetta menee noin 50 litraa eli jäljellä
pitäisi olla yli 10 litraa polttoainemittari
näyttää mielestäni oikein eli onko tankissa jokin
anturi mikä valvoo polttoaineen loppumista?? - puistopallo
jatu8 kirjoitti:
Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
eli voitko vinkata mistä vika johtui?
Kiitos!!Vikakoodit luettu pumpun ajoitus ja kaikki anturit
testattu ei vikoja asentaja epäili tankissa olevaa
takaiskuventtiiliä josta tankki saa ilmansa tankki
tutkittiin viime viikolla venttiili tutkitaan
tänään. - puistopallo
jatu8 kirjoitti:
Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
eli voitko vinkata mistä vika johtui?
Kiitos!!Edelleen vika toistuu eilen noin 30km ajon jälkeen
alamäessä vikavalo syttyi nopeutta noin 70km
ja samalla huomasin,että polttoainemittarin
lukema laski lähelle nollaa(ainetta yli puoli
tankkia)pysäytin seuraavalle pysäkilla sammutin ja heti käyntiin valo sammui ja kone toimi,mittari
näytti taas yli puolta tankkia - puistopallo
puistopallo kirjoitti:
Edelleen vika toistuu eilen noin 30km ajon jälkeen
alamäessä vikavalo syttyi nopeutta noin 70km
ja samalla huomasin,että polttoainemittarin
lukema laski lähelle nollaa(ainetta yli puoli
tankkia)pysäytin seuraavalle pysäkilla sammutin ja heti käyntiin valo sammui ja kone toimi,mittari
näytti taas yli puolta tankkiaTankki tutkittu jälleen kaikki imuputket testattu
ja tänään taas moottoritiellä kun polttoaine
väheni 1/4 tankkiin niin vikavalo syttyi pysäytin
uudelleen käynnistys valo sammui ja väliin kaasua
nostamalla niin ajoin seuraavalle huoltikselle
30 litraa tankkiin ja paluumatkalla ei mitään
ongelmia voisiko olla,että epäkesko olisi kulunut
ja siirtopumppu ei jaksa nostaa tarpeeksi ainetta
ja voiko autoon laittaa sähköisen pumpun siis
imupumpun ja minkälaisen - puistopallo
jatu8 kirjoitti:
Moro Mulla on just samanlainen vika päällä 94 td trasiitissa,oletko jo löytänyt/korjauttanut?
eli voitko vinkata mistä vika johtui?
Kiitos!!Valo syttyi ja polttoanemittari näytti sillä
hetkellä taas 1/4 vaikka ainetta yli puoli tankkia
pysäytys ja uudelleen käyntiin valo sammui ja
polltoainemittari näytti taas oikein.Loppumatka
sujui ongelmitta.Täytyy tutkia liitokset ja tehdä
vaikka väikatkaisija jolla saa mittarin näyttämään
aina täyttä
- puistopallo
Pumpun nopeusanturi vaihdettu sijaitsee pumpun
sisällä pumppu purettava 532€ - transitmieskö
Transit 2,5 td -94 ei käynnisty , starttaa kylläkin ja polttoaine tulee pumpulle asti. mittaristossa syttyy laturin ja ö-paineen valo, kun laittaa virran päälle, mutta muistaakseni moottorin häiriövalon pitäisi syttyä kanssa palamaan siinä vaiheessa ja sammua auton käynnistyttyä , ilmeisesti eculle ei tule virtaa, mutta miksi ?
- siksikaivai
johto poikki tai kosketushäiriö?
- transitmieskö
Minäkin olen enempi kosketushäiriön puolella asiasta , koska vika tuli auton seisoessa pihalla käyttämättömänä pari kuukautta , mutta missä päin tuo kosketushäiriö
voisi sijaita?- luultavastijoko
Pluspuolen johdossa tai sitten maatossa.
- transitmieskö
Autoa tutkittu lisää ,virtoja tulee syöttöpumpulle moneenkin napaan pistokkeessa. kolme johtoa (pun.vihr.musta)menee sammutin solenoidille joka on pumpun kyljessä, niihin tulee virran ollessa päällä, virtaa vain vihreään johtoon ja solenoidista ei kuulu mitään ääntä , kun virtoja katkoo, pitäisikö tulla virtaa myös muihin vai onko solenoidi mykkä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202