Miksi homous pelottaa?

G.ay

On mielenkiintoista, että niin moni heteromies suhtautuu niin kiihkeällä negatiivisella asenteella homouteen. Homovastaisuutta käytetään erityisesti heteromiesten keskuudessa oman miehisyyden korostamiseen tyyliin " en ainakaan minä."

En ymmärrä sitäkään, että moni heteromies kokee miesten välisen seksin vastenmielisenä. Suhtautuminen naisten väliseen seksiin on aivan päinvastainen tutkimusten mukaan: se on kiihottavaa, vaikka kyseessä on myös homoseksuaalinen käyttäytyminen. Vaikka jostain ei itse välitä, niin ei siihen asiaan tarvitse suhtautua inholla. Tällainen asennoituminen on ehdottomasti mielestäni opittua ja vääristynyttä suhtautumista tavalliseen ilmiöön.

Moni homoseksuaali ei viihdy esimerkiksi ryhmäurheilussa, koska ilmapiiri tällaisissa heteromiehisissä linnakkeissa on homovastainen. Samoin intti on tällainen linnake. Eli heteromiehet omalla käyttäytymisellään vaikeuttavat toisten ihmisten elämää. Menkääpä vähän itseenne, heteromiehet.

15

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heteromies

      En epäile, etteivätkö homomiehet joutuisi kohtaamaan ennakkoluuloja, vieroksuntaa ja suoranaista syrjintääkin joskus, toiset varmaan tuon tuostakin.

      Ihmisten itsetuntemus ja tieto ympäristöstään ei kulttuurievoluution tässä vaiheessa vain ole sillä tasolla, että kaikinaisesta vähemmistöjen vieroksunnasta olisi päästy. Pätee varmasti moneen muuhunkin asiaan, joten tämän kummempaa vastausta minulla ei yleisesti ottaen ole.

      Kommentoisin kuitenkin tuota "linnakeilmiötäsi". Monesti miesjoukossa -vaikkapa juuri armeijassa- saatetaan heittää rankkaakin "homoläppää", pilailla homoseksuaalisuuteen liitetyillä piirteillä. Moni nuori, seksuaalisen suuntautumisensa vasta tiedostanut homo voi tämmöisestä ahdistua. Se on kuitenkin monesti ihan hyväntahtoista -joskin rankkaa- huumoria, mitä tehdään monesta muustakin asiasta ja joka ei sinällään ole suunnattu ketään ihmistä tai ryhmää vastaan. Päin vastoin, uskon, että se on tapa, jolla nuoret miehet tutustuvat tähän seksuaaliseen ilmiöön.

      Miehistymisen vaiheessa ns. perinteinen miehekkyys on monelle tärkeä lähtökohta, eikä kaverin kanssa helposti aleta vakavissaan pohtia, että mikä oma suhde homouteen on, vaan se tehdään huumorin varjolla.

    • Piru

      Nuorenahan jo opitaan pelkäämään homoksi leimautumista. Silloin jää äkkiä piireistä ulos, jos joku pääsee haukkumaan homoksi ja muut kuulee.

      Tästä sitten kasvaa sellaisia säpsähtelijöitä, jotka kammoaa jo käsivarsien hipaisua jossain baarin ruuhkassa. Silloin on myös opittu äkkiä sanomaan toista homoksi, ettei vain se toinen ehdi ensin. Koputat baarissa jotain bootsivyölaukkumiestä selkään, että pääseekö ohi, niin se kiipeää seinälle ja haukkuu homoksi.

      Eräs tuttava paljastui homoksi kun olin 15v, niin silloin tuli mietittyä asiat läpi omalta kohdalta. Jos tuo voi olla, niin voinko minäkin olla? Naisten rintoihin ja takapuoliin osoittamani kiinnostus lähenteli sairaalloista, joten tulin siihen tulokseen, että hetero sitten.

      Jos olet sinut itsesi kanssa, niin paskanko väliä mitä muut ajattelee?

      Ainakin Helsingissä on sitten toisaalta myös sellaisia agressiivisia homoja. Jos minä hyväksyn sen, että toinen on homo, niin silloin hänen pitää hyväksyä, että minä olen hetero. "Kyllä sen näkee silmistä", "et vaan tiedä", "huomaat ku kokeilet" ja käydään käsiksi vaikka reiteen. Menepäs siinä seurueessa sietn sanomaan jotain negatiivista tälle homppelille, niin koko seurueen naiset on kimpussa. "Vittu sä oot juntti ja paska ja ennakkoluulonen ja paska!" En nyt tarkoita tällä sitä kliseetä, että homot olis joka perseen kimpussa, joka ohi vilahtaa. Homoilla tuntuu olevan rima korkeammalla kuin heteroilla. Minusta tällainen peppuringin agressiivinen kasvattaminen vain lisää homovastaisuutta.

      "Menkääpä vähän itseenne, heteromiehet."

      Niin että kyllä sitä itseensä menemistä tarvitaan siellä homopuolellakin.

      Joutuuko tässä alkamaan kaappiheteroksi?

      Lisää vaan homoja Helsinkiin! Ulos kaapista kaikki pikku Håkanit! Aina vaan kasvaa meitsin mahdollisuudet saada nainen.

      Itse koen miesten välisen seksin vastenmielisenä sen takia, etten yksinkertaisesti voi käsittää, että miksi joku haluaisia olla toisen miehen kanssa, mutta toisaalta taas minusta jokainen saa vetää omassa makkarissaan mihin haluaa. Suomen lain rajoissa tietenkin...

      • G.ay

        "Itse koen miesten välisen seksin vastenmielisenä sen takia, etten yksinkertaisesti voi käsittää, että miksi joku haluaisia olla toisen miehen kanssa--"

        Eli jostain asiasta tulee vastenmielinen, jos ei voi käsittää sitä? Kylläpä tässä on taas logiikkaa. Joku yritti perustella samalla tavoin ja lisäsipä vielä sen oivalluksen, että jotkuthan pitävät kaurapuuroakin oksettavana! Tässä puhutaan kuitenkin ihmisten tunteista ja se vastenmielisyys juontaa juurensa omiin ahtaisiin käsityksiin.

        "Niin että kyllä sitä itseensä menemistä tarvitaan siellä homopuolellakin."

        Loistavaa logiikkaa sinulla. Yleistät yksittäistapauksesta. On olemassa tuhansia sivuja erilaisia tutkimuksia, jotka ovat yleistettävissä, ja osoittavat homoseksuaalien voivan pahoin. Edelleenkin yleisellä tasolla etenkin te heterot voitte mennä itseenne.


      • Piru
        G.ay kirjoitti:

        "Itse koen miesten välisen seksin vastenmielisenä sen takia, etten yksinkertaisesti voi käsittää, että miksi joku haluaisia olla toisen miehen kanssa--"

        Eli jostain asiasta tulee vastenmielinen, jos ei voi käsittää sitä? Kylläpä tässä on taas logiikkaa. Joku yritti perustella samalla tavoin ja lisäsipä vielä sen oivalluksen, että jotkuthan pitävät kaurapuuroakin oksettavana! Tässä puhutaan kuitenkin ihmisten tunteista ja se vastenmielisyys juontaa juurensa omiin ahtaisiin käsityksiin.

        "Niin että kyllä sitä itseensä menemistä tarvitaan siellä homopuolellakin."

        Loistavaa logiikkaa sinulla. Yleistät yksittäistapauksesta. On olemassa tuhansia sivuja erilaisia tutkimuksia, jotka ovat yleistettävissä, ja osoittavat homoseksuaalien voivan pahoin. Edelleenkin yleisellä tasolla etenkin te heterot voitte mennä itseenne.

        "Eli jostain asiasta tulee vastenmielinen, jos ei voi käsittää sitä?"

        No jos vaikka sinä tykkäät syödä koiranpaskaa, niin minä en ymmärrä sitä ja koen sen vastenmielisenä. Olen siis ahdasmielinen, koska en itse tykkää syödä paskaa? Nyt sinä itse taas unohdat siellä homoylpeysparaatissa keikkuessasi, että muillakin saa olla mieltymyksiä ja mielipiteitä. Ei ainoastaan homoilla. Minä voin kyllä hyväksyä sen mitä sinä teet, mutta ei minun itseni tarvitse siitä pitää.

        Kyllä minä asian käsitän. Asiasta tulee vastenmielinen, koska miettiessä tulee mieleen kuva itse muhinoimassa miehen kanssa. Silloin tulee oikeen kylmiä väristyksiä. Pyydän anteeksi, jos en pysty kiihottumaan miehistä. Olen varmaan ahdasmielinen, kun en fantasioi himassa miehistä ja vedä samalla tumppuun? Niinkö?

        "Edelleenkin yleisellä tasolla etenkin te heterot voitte mennä itseenne."

        Eli sinä saat yleistää, koska olet homo ja heterot saa vaan istua hiljaa pyydellä anteeksi?

        Homot voi pahoin? Voi hellanlettas sentään! Kaikki voi pahoin, kaikesta jää kiinni, kaikesta tulee syöpä ja kaikki on syntiä. Ihminen joka luulee ettei ole aihetta mennä itseensä, olisi aihetta mennä hoitoon.


      • Arbo
        G.ay kirjoitti:

        "Itse koen miesten välisen seksin vastenmielisenä sen takia, etten yksinkertaisesti voi käsittää, että miksi joku haluaisia olla toisen miehen kanssa--"

        Eli jostain asiasta tulee vastenmielinen, jos ei voi käsittää sitä? Kylläpä tässä on taas logiikkaa. Joku yritti perustella samalla tavoin ja lisäsipä vielä sen oivalluksen, että jotkuthan pitävät kaurapuuroakin oksettavana! Tässä puhutaan kuitenkin ihmisten tunteista ja se vastenmielisyys juontaa juurensa omiin ahtaisiin käsityksiin.

        "Niin että kyllä sitä itseensä menemistä tarvitaan siellä homopuolellakin."

        Loistavaa logiikkaa sinulla. Yleistät yksittäistapauksesta. On olemassa tuhansia sivuja erilaisia tutkimuksia, jotka ovat yleistettävissä, ja osoittavat homoseksuaalien voivan pahoin. Edelleenkin yleisellä tasolla etenkin te heterot voitte mennä itseenne.

        Eikös jokaisella ole kuitenkin oikeus valita ne asiat, joita pitää vastenmielisinä? Tällä asialla ei välttämättä ole mitään tekemistä rasismin, homofobian, ahdasmielisyyden tms. kanssa.

        Jos minä esim. pidän elävien ostereiden syömistä vastenmielisenä, niin ei se sitä merkitse, että tuomitsisin osterien syöjät ihmisinä.

        Stalinistisessa yhteiskunnassa voidaan antaa käsky, että "teidän on kaikkien rakastettava Stalinia". Suomalaisessa yhteiskunnassa ei toivottavasti ajauduta sellaiseen tilanteeseen, jossa valtio käskee "kaikkia rakastamaan homoseksuaalista anaaliseksiä".


      • G.ay
        Piru kirjoitti:

        "Eli jostain asiasta tulee vastenmielinen, jos ei voi käsittää sitä?"

        No jos vaikka sinä tykkäät syödä koiranpaskaa, niin minä en ymmärrä sitä ja koen sen vastenmielisenä. Olen siis ahdasmielinen, koska en itse tykkää syödä paskaa? Nyt sinä itse taas unohdat siellä homoylpeysparaatissa keikkuessasi, että muillakin saa olla mieltymyksiä ja mielipiteitä. Ei ainoastaan homoilla. Minä voin kyllä hyväksyä sen mitä sinä teet, mutta ei minun itseni tarvitse siitä pitää.

        Kyllä minä asian käsitän. Asiasta tulee vastenmielinen, koska miettiessä tulee mieleen kuva itse muhinoimassa miehen kanssa. Silloin tulee oikeen kylmiä väristyksiä. Pyydän anteeksi, jos en pysty kiihottumaan miehistä. Olen varmaan ahdasmielinen, kun en fantasioi himassa miehistä ja vedä samalla tumppuun? Niinkö?

        "Edelleenkin yleisellä tasolla etenkin te heterot voitte mennä itseenne."

        Eli sinä saat yleistää, koska olet homo ja heterot saa vaan istua hiljaa pyydellä anteeksi?

        Homot voi pahoin? Voi hellanlettas sentään! Kaikki voi pahoin, kaikesta jää kiinni, kaikesta tulee syöpä ja kaikki on syntiä. Ihminen joka luulee ettei ole aihetta mennä itseensä, olisi aihetta mennä hoitoon.

        Jätän nuo oivalluksesi koiranpaskan syömisen hyväksyttävyydestä kytkettynä suvaitsevaisuuteen omaan arvoonsa.

        Minä en ole pyytänyt sinua pyytämään minulta anteeksi sitä, että et pidä miehistä. Olet väittänyt, että koska et voi ymmärtää homosuhteita pidät niitä vastenmielisinä. Tällaisella on pohja omissa ahtaissa käsityksissä, koska rakkautta voi pitää aina kauniina normaaleissa suhteissa, vaikka ei itse voisikaan mieltymystensä vuoksi olla tietynlaisissa suhteissa.

        "Homot voi pahoin? Voi hellanlettas sentään! Kaikki voi pahoin--"

        Ei edelleenkään muuta sitä tosiasiaa, että homoja vainotaan heidän seksuaalisten suuntautumisen perusteella. Valtaa pitävät heteromiehet ja vainoajina ovat siis heteromiehet. Homojen asema on yhteiskunnassa heikompi kuin heteroiden. Tästä ei voi syyttää homoja, vaan vainoajia- teitä heteromiehiä.


      • G.ay
        Arbo kirjoitti:

        Eikös jokaisella ole kuitenkin oikeus valita ne asiat, joita pitää vastenmielisinä? Tällä asialla ei välttämättä ole mitään tekemistä rasismin, homofobian, ahdasmielisyyden tms. kanssa.

        Jos minä esim. pidän elävien ostereiden syömistä vastenmielisenä, niin ei se sitä merkitse, että tuomitsisin osterien syöjät ihmisinä.

        Stalinistisessa yhteiskunnassa voidaan antaa käsky, että "teidän on kaikkien rakastettava Stalinia". Suomalaisessa yhteiskunnassa ei toivottavasti ajauduta sellaiseen tilanteeseen, jossa valtio käskee "kaikkia rakastamaan homoseksuaalista anaaliseksiä".

        Näillä ruokavertauksilla ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Homous on osa ihmisen persoonaa, eikä sitä voi erottaa erilleen ihmisestä. Edes masennuslääkkeet eivät vaikuta homoseksuaaliseen suuntautumiseen, vaikka masennuslääkkeet purevat useimpiin psyyken häiriötiloihin. Vertauksesi ostereihin ja Staliniin on kerrassaan huvittava ja osoittaa lähinnä köyhää ymmärryskykyä ja omia foobisia asenteita.


      • Arbo
        G.ay kirjoitti:

        Näillä ruokavertauksilla ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Homous on osa ihmisen persoonaa, eikä sitä voi erottaa erilleen ihmisestä. Edes masennuslääkkeet eivät vaikuta homoseksuaaliseen suuntautumiseen, vaikka masennuslääkkeet purevat useimpiin psyyken häiriötiloihin. Vertauksesi ostereihin ja Staliniin on kerrassaan huvittava ja osoittaa lähinnä köyhää ymmärryskykyä ja omia foobisia asenteita.

        Keskustelutyylisi on ainakin stalinistinen...

        "Neuvostojärjestelmän vastustaminen osoittaa henkistä kehittymättömyyttä ja foobista suhtautumista uuteen yhteiskuntajärjestelmään."


      • Piru
        G.ay kirjoitti:

        Jätän nuo oivalluksesi koiranpaskan syömisen hyväksyttävyydestä kytkettynä suvaitsevaisuuteen omaan arvoonsa.

        Minä en ole pyytänyt sinua pyytämään minulta anteeksi sitä, että et pidä miehistä. Olet väittänyt, että koska et voi ymmärtää homosuhteita pidät niitä vastenmielisinä. Tällaisella on pohja omissa ahtaissa käsityksissä, koska rakkautta voi pitää aina kauniina normaaleissa suhteissa, vaikka ei itse voisikaan mieltymystensä vuoksi olla tietynlaisissa suhteissa.

        "Homot voi pahoin? Voi hellanlettas sentään! Kaikki voi pahoin--"

        Ei edelleenkään muuta sitä tosiasiaa, että homoja vainotaan heidän seksuaalisten suuntautumisen perusteella. Valtaa pitävät heteromiehet ja vainoajina ovat siis heteromiehet. Homojen asema on yhteiskunnassa heikompi kuin heteroiden. Tästä ei voi syyttää homoja, vaan vainoajia- teitä heteromiehiä.

        marginaaliryhmä, joten heitä tullaan vainoamaan aina. Ihan samalla tavalla kuin manneja ja mustia. Tämä johtuu ihan ihmisen perusluonteesta.

        Ei minulla ole mitään homoja vastaan ja sinä yleistät minut homovainoajaksi?


      • Piru
        G.ay kirjoitti:

        Näillä ruokavertauksilla ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Homous on osa ihmisen persoonaa, eikä sitä voi erottaa erilleen ihmisestä. Edes masennuslääkkeet eivät vaikuta homoseksuaaliseen suuntautumiseen, vaikka masennuslääkkeet purevat useimpiin psyyken häiriötiloihin. Vertauksesi ostereihin ja Staliniin on kerrassaan huvittava ja osoittaa lähinnä köyhää ymmärryskykyä ja omia foobisia asenteita.

        "Edes masennuslääkkeet eivät vaikuta homoseksuaaliseen suuntautumiseen, vaikka masennuslääkkeet purevat useimpiin psyyken häiriötiloihin"

        Ai siis homo ei ole normaali ihminen, vaan psyykkisesti häiriintynnyt?

        Köyhää ymmärryskykyä osoittavat juuri sinun kommenttisi. Edellinen kirjoittaja oli täysin oikeassa. Sivistyneen yhteiskunnan tulee hyväksyä kaikki ryhmät ja tarjota näillä tasavertaiset palvelut/edut. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esimerkiksi minun täytyy opetella nauttimaan homoseksistä.

        Kaikki ei rakasta Raymondia ja sinun pitää hyväksyä se.


      • G.ay
        Piru kirjoitti:

        marginaaliryhmä, joten heitä tullaan vainoamaan aina. Ihan samalla tavalla kuin manneja ja mustia. Tämä johtuu ihan ihmisen perusluonteesta.

        Ei minulla ole mitään homoja vastaan ja sinä yleistät minut homovainoajaksi?

        On ollut aikoja ja kulttuureita, edelleenkin joitain pieniä kulttuureita, joissa homoja ei vainota.

        Kyllä kulttuuri voidaan kääntää takaisin homosuvaitsevaiseksi kunhan ahdasmieliset homoja vainoavat vallassa olevat heteromiehet saadaan asemistaan pois.


      • Lesboksi luultu...

        Niin. Voi siinä noinkin käydä...outoa, eikö vain?? Minua on luultu joskus lesboksi, vaikka olen ainakin omien tietojeni mukaan hetero...

        Juuri jotain omituista sössötystä, että "kyllä sen näkee...näyttää ihan lesbolta..." Tjaa..???

        Lisäksi minun kokemukseni lesboista ovat sellaisia, että ne/he ovat ilkeitä, rumia, butchimaisia räkättäjiä ja pervoja virnistelijöitä...Kuulostaako tämä siltä, että olisin ihastunut??


    • Juuri se!

      Taas tämä sama itsetunnoton pelle, jonka täytyy hakea epätoivoisesti hyväksyntää. Jätkä ei itse pysty hyväksymään itseään sellaisena kuin on. Jos pystyisi, ei tarvitsisi tulla tänne jauhamaan tuota samaa turhaa paskaa kerta toisensa jälkeen. Normaalin itsensä hyväksyvän homon ei tarvitse edes ajatella koko asiaa.

      Suosittelen, että hankkiudut eroon heterofobioistasi, jotka juontavat juurensa siitä, ettet hyväksy homouttasi.

    • toisin!

      hahaa.. minäpä kerron, että meidän kaveripiirissä (kaikki heterokundeja) oiken kylvetään homohuumoria, ja sitä läppää väännetään melkein missä vaan. se on hyvää huumoria ;)
      mukava aina kuunnella/katsella miten ihmiset suhtautuu asiaan, vaikka itse olen 100% hetero. nykyisessä työpaikassakin homohuumori kukoistaa, vaikka aluksi juttujani "hieman" vieroksuttiin ja oudoksuttiin.. kommenttia tästä!

    • Anonyymi

      Niin no..älyllisesti ja tunnemaailmaltaan köyhät yksilöt ja sellaisten muodostamat ryhmät, yleensä enimmäkseen miespuolisia, tarvinnevat omassa vääristyneessä ylpeydentunnossaan mielestään joitakin ihmisinä huonompana pitämiään ryhmiä, tässä tapauksessa homot, voidakseen tuntea suurta illuusiota "paremmasta" miehuudesta ja mikä vielä harhaisempaa heidän pienissä mielenmaisemissaan, "paremmasta" ihmisyydestä. Ihmiskunnan vanhimpia, surkeimpia ja samalla kapea-alaisuudessaan valheellisimpia tapoja pyrkiä lujittamaan samanmielisyyttä jonkin ryhmän tai yhteisön sisällä, on ottaa halveksunnan, pilkan ja mitätöinnin kohteeksi jokin muu ihmisryhmä, yleistää ja niputtaa sen kaikki yksilöt pitkälle samanlaisiksi, olla huomioimatta kyseisen halveksitun ja pilkatun ihmisryhmän yksilöiden, usein huomattaviakin eroavuuksia toisiinsakin nähden, kuten keillä tahansa muillakin ihmisillä ja samoin unohtaa heidän persooniensa hyvin laaja kirjavuus ja sitten nostaa oma ryhmä usein tietämättömyyteen, järjen ja tunnemaailman typeryyteen ja köyhyyteen perustuvilla vessanpönttöargumenteilla mukamas "paremmaksi". No aikoinaan roomalaiset ja hitlerin ajan natsitkin kuvittelivat niin ja kuinkas heille sitten kävikään, samoin monille muille vastaaville.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe