Parisuhteen hengähdystauko?

auttaisikohan se?

Hei,

olen hyvin uupunut parisuhteemme karikoihin. Hankalaa ja vielä hankalampaa on ollut vuosia, ja viimeiset kuukaudet erityisesti. Avioero on ollut puheena kerran jos toisenkin riidan yhteydessä, mutta kumpikaan ei tee mitään. Tunteet ovat ihan hukassa, ja pääosan aikaa mikään meidän välillä ei toimi. Silti sitä vain kituutetaan, kas kun on sellainen pieni lapsi meillä, molemmille erityisen tärkeä.

Olen nyt pohtinut, jaksaisinko minä tehdä tilanteessa irtioton, eli vuokraisin asunnon ja lähtisin hetkeksi pois. Tähän asti miehen uhailuissa on ollut se, että hän lähtee ja hylkää kaiken, mutta ei sitten kuitenkaan. Minulle kovin paikka olisi sen lapsen jättäminen. Ja koska hänen hoitonsa on ollut minun vastuullani pääasiassa, tuntuisi hurjalle heittää vastuu kerralla miehelle. Etenkin, kun tarkoitukseni ei ole perinteinen "oman ajan saaminen" tai vastuun jakaminen. Ne toimii kyllä. Ongelma on se, että emme nyt pysty kommunikoimaan ilman, että se johtaa riitaan, ja ne riidat ovat aiheuttaneet minulle tätä uupumusta. Olen rikki ja revitty, ja tunnen jo puristusta rintalastassa kun ajattelenkin miehen kohtaamista. Fyysistä väkivaltaa hän ei harrasta, mutta henkistä kyllä. Onneksi ei mitään sellaista lasta kohtaan kuitenkaan. Ja syy, miksi suunnittelisin yksin lähtöä on se, että mies on jatkuvasti syyttänyt minua siitä, etten anna hänen olla isä lapselleen, ja olen riistämässä lapsen häneltä (siis jos hän lähtisi, se olisi minun vikani, ja näin veisin häneltä lapsen).

Auttaisiko irtiotto? Pelkään siinä sitä, että mies syyttää minua lapsen hylkäämisestä. Olisikohan joku taho, joka voisi varmistaa, että minun näkökulmani otetaan huomioon, eikä minua varmasti leimattaisi huonona äitinä?

Ja tarkennuksena: käyn töissä kuten mieskin, ja olen ihan päästäni terve. Pikkuhiljaa alan kuitenkin luisua johonkin synkkyyteen tämän kaiken takia, ja haluan saada apua ennenkuin romahdan. Perheterapiassa jo käyn, yksin.

149

41098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehen vedätykseen!

      Et sinä mitään isyyttä riistä, jos mies lähtee. Itse hän sen riistää. Ja tietää sen myös aivan hyvin. Yrittää vain saada sinut pelaamaan nappulasi väärin.

      Keskity lapseesi. Hän on tärkein, ja syytön osapuoli olemassa oloonsa. Älä ajaudu kauas hänestä.

      Jos lapsen hylkäät, sinähän olet huono äiti, eikä mikään taho lyö otsaasi hyvän äidin leimaa.

      Mutta se mitä voit tehdä, mitä suosittelen, on se, että annat sen hoitovastuun miehellesi, ihan siinä kotona, ja valvovan silmäsi alla. Miksi olet pääasiassa kaiken lapseen liittyvän yksin hoitanut? Sehän on tyhmää. Mies pitää ottaa lapsen hoitoon mukaan vastuullisena hoitajana.

      • Virheen tehnyt

        Hei
        Sinä teet palveluksen itsellesi ja lapsellesi, kun lähdet huonosta suhteesta.Lapsi kärsii myös siitä jos joutuu olemaan riitelevien vanhempien kanssa.


      • vaivaa?
        Virheen tehnyt kirjoitti:

        Hei
        Sinä teet palveluksen itsellesi ja lapsellesi, kun lähdet huonosta suhteesta.Lapsi kärsii myös siitä jos joutuu olemaan riitelevien vanhempien kanssa.

        Heti kun pienikin vastoinkäyminen sattuu kohdalle, niin ensimmäisenä ajatuksena on lähteminen. Sen jälkeen sitä muodostellaan ja puretaan uusioperheitä kiihtyvällä vauhdilla ja kierrätetään lapsia.


      • dayu
        vaivaa? kirjoitti:

        Heti kun pienikin vastoinkäyminen sattuu kohdalle, niin ensimmäisenä ajatuksena on lähteminen. Sen jälkeen sitä muodostellaan ja puretaan uusioperheitä kiihtyvällä vauhdilla ja kierrätetään lapsia.

        Semmosesta ei tässä kyllä ole enää kyse.
        Jos kaksi ihmistä ei rakasta enää toisiaan, ei kannata lapsen takia yrittää saada asioita toimimaan, tai käy juuri näin. Terveyden päälle se käy. Lapsi ei saisi joutua välikäteen, se tässä pitäis nyt estää kaikin keinoin mutta kyllä ihmisellä on itselläänkin oikeus onneen!


      • Nimetön
        vaivaa? kirjoitti:

        Heti kun pienikin vastoinkäyminen sattuu kohdalle, niin ensimmäisenä ajatuksena on lähteminen. Sen jälkeen sitä muodostellaan ja puretaan uusioperheitä kiihtyvällä vauhdilla ja kierrätetään lapsia.

        Henkinen väkivalta parisuhteessa on kaikkein kauheinta, ja siinä kärsii erityisesti lapsi/lapet, jos avio/avoliitto on päässyt tuohon pisteeseen missä mies selvästi tyrannisoi puolisoaan kaiken maailman uhkailulla on jo sairasta. Minä sinuna keräisin äkkiä kipsuni ja lapseni ulos siitä suhteesta se ei tiedä hyvää kokemusta on ja muiden kokemuksista voit lukea surullisia juttuja lehdistä miten siinä sitten kävi. Pois heti on neuvoni....


      • Kerran lähtenyt
        Nimetön kirjoitti:

        Henkinen väkivalta parisuhteessa on kaikkein kauheinta, ja siinä kärsii erityisesti lapsi/lapet, jos avio/avoliitto on päässyt tuohon pisteeseen missä mies selvästi tyrannisoi puolisoaan kaiken maailman uhkailulla on jo sairasta. Minä sinuna keräisin äkkiä kipsuni ja lapseni ulos siitä suhteesta se ei tiedä hyvää kokemusta on ja muiden kokemuksista voit lukea surullisia juttuja lehdistä miten siinä sitten kävi. Pois heti on neuvoni....

        Olet aivan oikeassa pois pois ja pian ,tuo ei tule onnistumaan.


      • LOUKKAAVAA
        vaivaa? kirjoitti:

        Heti kun pienikin vastoinkäyminen sattuu kohdalle, niin ensimmäisenä ajatuksena on lähteminen. Sen jälkeen sitä muodostellaan ja puretaan uusioperheitä kiihtyvällä vauhdilla ja kierrätetään lapsia.

        EDES AJATELLA, ETTÄ TÄSSÄ TAI USEIMMISSAKAAN TAPAUKSISSA EROAJATUKSIAAN POHTIVALLA OLISI VAIN PIENI VASTOINKÄYMINEN TAKANA.
        ITSELLÄNI MYÖS PIENI LAPSI, JA SUHTEEMME AJAUTUNUT TILANTEESEEN, ETTÄ VEDÄNKÖ RANTEENI AUKI, SEKOANKO MUUTEN VAAN, VAI ANTAISINKOHAN VIELÄKIN PARISUHTEELLE MAHDOLLISUUDEN..?
        EHKÄPÄ PARAS VAIHTOEHTO ON MUUTTAA LAPSEN KANSSA ERILLEEN.
        SEKOAN JOS JÄÄN TÄHÄN TAPPELEVAAN SUHTEESEEN.


      • niilojokela

        Sulle nainen koita jaksaa stemmpiä kiitos miksi naiselle on annettu kaikki VASTUU minun mielestä kuuluu kummallekkin vastuu


      • Anonyymi
        vaivaa? kirjoitti:

        Heti kun pienikin vastoinkäyminen sattuu kohdalle, niin ensimmäisenä ajatuksena on lähteminen. Sen jälkeen sitä muodostellaan ja puretaan uusioperheitä kiihtyvällä vauhdilla ja kierrätetään lapsia.

        Sinulla on vikaa lukutaidossa jos tuohon tulokseen pääsit. Saanko arvata: olet mies ja incel.


    • vuokrasin kämpän-

      -ja vein kyllä lapset mukanani kans. En todellakaan edes harkinnut heidän jättämistään.

      Anna miehesi itse hoidattaa päätään, älä sinä koita aina venyä hänen mallinsa mukaan.

      Opettele arvostamaan myös itseäsi.

    • RouvaK

      Voisitko kokeilla tällaista, mitä minä joskus teen, että olen pari yötä hotellissa itekseni ja mies hoitaa lasta ja kotia ? Lapsemme voi olla myös vanhempieni luona välillä öitäkin, onko teillä mitään sukulaispaikkaa, jossa hän voisi välillä olla ja teillä olisi hetki aikaa jutella kahdestaan ihan kunnolla ? Ymmärrän, että sinusta tuntuu pahalta, kun miehesi räkyttää. Meillä minä olen se, joka purkaa negatiivisia tunteita ja olen silti käynyt yksinäni terapiassa, eli miehelläsikin on paha olo. Siksi hän on sinulle vihainen, koska ei osaa sitä muutenkaan purkaa. Lähtisikö hän kanssasi juttelemaan sinne terapeutin luo ihan rauhallisesti ongelmistanne ? Samaa olen minä miettinyt, että lähtisin ja jättäisin lapsen isälleen hoitoon, sittenpä huomaisi miten paljon niitä kotitöitäkin on ! Mutta tulisihan se lasta heti ikävä. Voimia sinulle !

      • ap.

        Mies sanoo, että ei lähde terapiaan yhdessä, koska minä kuulema siellä vain kertoisin näkökulmani, eikä hän saisi sanoa mitään. Se ei tietenkään pidä paikkaansa, sillä noissa terapioissahan se ulkopuolinen pitää huolen siitä, että kumpaakin kuullaan. Mies vain ei tajua sitä.

        Minä kyllä ymmärrän, että mies purkaa minuun pahaa oloaan. Ja se on niin surullista :´( Minä kyllä mieluusti kuuntelisin ja auttaisin, jos hän avoimin mielin puhuisi, mutta kun kaikki tulee syytöksinä, kritiikkinä ja vähättelynä minua kohtaan (eli niinkuin kaikki se paha olo olisi minusta riippuvaista), ja äänensävy on sen mukainen, niin.. asetun heti puolustuskannalle, ja riidat voimistuvat.

        Meidän lapsi ei ole ollut yhtään yötä erossa minusta. Eikä siis missään yökylässä. Olisi aika jännittävää, jos koittaisimmekin kahdestaan aikaa ottaa. Pelottaisi ihan. Ensin pitäisi ehkä koettaa ihan vain keskustella näistä vaikeuksista. Olen odottanut hetkeä ja aikaa, jolloin olisimme molemmat hyvällä tuulella ja levänneitä, mutta sitä ei näytä tulevan millään. Ja sitten tuntuu monesti, että ei halua uhrata sitä hyvää hetkeä sillä riskillä, että siitä alkaisi taas sota. Miehen äänensävy nimittäin menee tosi helposti "kivahteluksi" ja se saa minun heti takajaloilleni.

        Osaisipa joku sanoa, että toivoa on. Kertoisi vaikka, kuinka minä saan mieleni hillittyä. Siitä voisi lähteä sitten noihin keskusteluihin..


      • ap. kirjoitti:

        Mies sanoo, että ei lähde terapiaan yhdessä, koska minä kuulema siellä vain kertoisin näkökulmani, eikä hän saisi sanoa mitään. Se ei tietenkään pidä paikkaansa, sillä noissa terapioissahan se ulkopuolinen pitää huolen siitä, että kumpaakin kuullaan. Mies vain ei tajua sitä.

        Minä kyllä ymmärrän, että mies purkaa minuun pahaa oloaan. Ja se on niin surullista :´( Minä kyllä mieluusti kuuntelisin ja auttaisin, jos hän avoimin mielin puhuisi, mutta kun kaikki tulee syytöksinä, kritiikkinä ja vähättelynä minua kohtaan (eli niinkuin kaikki se paha olo olisi minusta riippuvaista), ja äänensävy on sen mukainen, niin.. asetun heti puolustuskannalle, ja riidat voimistuvat.

        Meidän lapsi ei ole ollut yhtään yötä erossa minusta. Eikä siis missään yökylässä. Olisi aika jännittävää, jos koittaisimmekin kahdestaan aikaa ottaa. Pelottaisi ihan. Ensin pitäisi ehkä koettaa ihan vain keskustella näistä vaikeuksista. Olen odottanut hetkeä ja aikaa, jolloin olisimme molemmat hyvällä tuulella ja levänneitä, mutta sitä ei näytä tulevan millään. Ja sitten tuntuu monesti, että ei halua uhrata sitä hyvää hetkeä sillä riskillä, että siitä alkaisi taas sota. Miehen äänensävy nimittäin menee tosi helposti "kivahteluksi" ja se saa minun heti takajaloilleni.

        Osaisipa joku sanoa, että toivoa on. Kertoisi vaikka, kuinka minä saan mieleni hillittyä. Siitä voisi lähteä sitten noihin keskusteluihin..

        ei halua lähteä kanssasi terapiaan, pyydä häntä menemään yksin.
        Tuolloin miehesi saa yksin kertoa näkemyksensä terapeutille.
        Mahdollisesti terapeutti saa miehesi ymmärtämään, että yhdessä tapaaminen olisi myös hyväksi.

        Opettele ensin hillitsemään itsesi, mikäli nouset takajaloillesi kun miehesi kivahtaa. Saa hän siitä oivan syyn syyttää "Sinä et halua kuunnella minua, vaan määrätä" tapaan.

        Voit kysyä myös miten hillitset mielesi perheterapeutilta.


      • pullamössöihmiset
        runontaja kirjoitti:

        ei halua lähteä kanssasi terapiaan, pyydä häntä menemään yksin.
        Tuolloin miehesi saa yksin kertoa näkemyksensä terapeutille.
        Mahdollisesti terapeutti saa miehesi ymmärtämään, että yhdessä tapaaminen olisi myös hyväksi.

        Opettele ensin hillitsemään itsesi, mikäli nouset takajaloillesi kun miehesi kivahtaa. Saa hän siitä oivan syyn syyttää "Sinä et halua kuunnella minua, vaan määrätä" tapaan.

        Voit kysyä myös miten hillitset mielesi perheterapeutilta.

        Voi äly hoi minne olet kadonnut...
        "Terapiaa... Terapeutille.. Parisuhdeneuvontaa.."

        Onko tuohon tiivistetty ihmisten käsitys parisuhteen hoitamisesta yms..?

        Terapeutit, psykologit yms, ovat kaikki "puoskareita" jotka ahnehtivat rahaa, ja jotka eivät todellisuudessa tee mitään järkevää.

        Ovatko nykypäivän ihmiset niin perkeleen saamattomia pullamössövässyköitä, etteivät osaa/uskalla puhua/selvittää asioitaan muuta kautta, kuin vääntäytymällä ventovieraan "kallonkutistajan" luokse vinkumaan huolistaan, ja samalla maksaa itsensä kipeäksi siitä "lystistä", siinähän saa vain yhden pohdittavan ongelman lisää..
        Ja se ventovieras joka niitä ulinoitanne kuuntelee, antaa "mahtavia neuvoja" perustuen vain ja ainoastaan suhteen ongelmakohtiin, hänhän ei ole tietoinen esim 5v kestoisen tai pidemmän suhteen alusta, vain siitä "ongelmallisesta osuudesta".. (ellei terapeutti ole puoliso joka on elänyt siinä suhteessa sen koko keston, jotta oikeasti tietäisi mistä kiikastaa yms)
        Siitä sitten pohtimaan kuinka hyviä ne neuvot todellisuudessa on, ja miten näitä "uusioperheitä" syntyy kuin sieniä sateella..

        Suhteessa tulisi molempien osapuolien olla mukana alusta asti täysin rinnoin, ja jos jossain vaiheessa huomataan ettei vaan toimi vaikka kuinka yrittää tms (kyllästymistä toiseen, saman toistoa ymsyms) , siinä vaiheessa pitäisi jo oman järjen sanoa että antaa olla nyt loppui.. Ei pyöräyttää lasta "pitämään parisuhde koossa" yms niinkuin nykypäivänä tapana tehdä.
        Ei se kallonkutistaja saa ongelmianne katoamaan, jauhaa vain paskaa millä sekoittaa pään, voidakseen sitten pyytää kiskurihintoja "avustaan".

        Järki käteen ja silmät auki.
        Jos paska jatkuu pidempään, se on merkki siitä ettei suhde toimi vaikka mitä tekisi. Ja jos toinen osapuoli ei kykene keskustelemaan asioista, sekin on merkki siitä ettei toimi/kiinnosta enää..

        Käyttäkää järkeä hyvät ihmiset!
        Jossei sitä ole, niin hypätkää kaivoon ja lopettakaa vinkuminen netissä!
        Vai luuleeko joku tosissaan että internetin keskustelupalstoilta löytyy apua pitkän aikaa karilla olleeseen parisuhteeseen..
        Jos, niin olisiko aika huutaa "ÄLY HOI JOKA JÄTIT, TULE TAKAISIN OLE KILTTI!"


      • jokainen tavallaan
        pullamössöihmiset kirjoitti:

        Voi äly hoi minne olet kadonnut...
        "Terapiaa... Terapeutille.. Parisuhdeneuvontaa.."

        Onko tuohon tiivistetty ihmisten käsitys parisuhteen hoitamisesta yms..?

        Terapeutit, psykologit yms, ovat kaikki "puoskareita" jotka ahnehtivat rahaa, ja jotka eivät todellisuudessa tee mitään järkevää.

        Ovatko nykypäivän ihmiset niin perkeleen saamattomia pullamössövässyköitä, etteivät osaa/uskalla puhua/selvittää asioitaan muuta kautta, kuin vääntäytymällä ventovieraan "kallonkutistajan" luokse vinkumaan huolistaan, ja samalla maksaa itsensä kipeäksi siitä "lystistä", siinähän saa vain yhden pohdittavan ongelman lisää..
        Ja se ventovieras joka niitä ulinoitanne kuuntelee, antaa "mahtavia neuvoja" perustuen vain ja ainoastaan suhteen ongelmakohtiin, hänhän ei ole tietoinen esim 5v kestoisen tai pidemmän suhteen alusta, vain siitä "ongelmallisesta osuudesta".. (ellei terapeutti ole puoliso joka on elänyt siinä suhteessa sen koko keston, jotta oikeasti tietäisi mistä kiikastaa yms)
        Siitä sitten pohtimaan kuinka hyviä ne neuvot todellisuudessa on, ja miten näitä "uusioperheitä" syntyy kuin sieniä sateella..

        Suhteessa tulisi molempien osapuolien olla mukana alusta asti täysin rinnoin, ja jos jossain vaiheessa huomataan ettei vaan toimi vaikka kuinka yrittää tms (kyllästymistä toiseen, saman toistoa ymsyms) , siinä vaiheessa pitäisi jo oman järjen sanoa että antaa olla nyt loppui.. Ei pyöräyttää lasta "pitämään parisuhde koossa" yms niinkuin nykypäivänä tapana tehdä.
        Ei se kallonkutistaja saa ongelmianne katoamaan, jauhaa vain paskaa millä sekoittaa pään, voidakseen sitten pyytää kiskurihintoja "avustaan".

        Järki käteen ja silmät auki.
        Jos paska jatkuu pidempään, se on merkki siitä ettei suhde toimi vaikka mitä tekisi. Ja jos toinen osapuoli ei kykene keskustelemaan asioista, sekin on merkki siitä ettei toimi/kiinnosta enää..

        Käyttäkää järkeä hyvät ihmiset!
        Jossei sitä ole, niin hypätkää kaivoon ja lopettakaa vinkuminen netissä!
        Vai luuleeko joku tosissaan että internetin keskustelupalstoilta löytyy apua pitkän aikaa karilla olleeseen parisuhteeseen..
        Jos, niin olisiko aika huutaa "ÄLY HOI JOKA JÄTIT, TULE TAKAISIN OLE KILTTI!"

        Huomaa että sulla ei oo ollu itellä tämänkaltaisia ongelmia, kun uskallat mennä mollaamaan jo valmiiksi lyötyä! Tai sitten olet aina vain lähtenyt ongelmia pakoon yrittämättä edes selvittää niitä. Kaikissa parisuhteissa tulee jonkinlaisia ongelmia ennemmin tai myöhemmin, mutta yleensä ne ovat myös selvitettävissä. Eikö se ole vain hyvä, että edes jollain tavalla yrittää asiaa selvittää ja puhua jonkun kanssa, oli se sitten psykologi, ystävä, sukulainen tai joku muu. Jos ei yrityksistä huolimatta mikään auta, niin sitten vasta harkitsisin suhteesta lähtöä.


      • jokainen tavallaan kirjoitti:

        Huomaa että sulla ei oo ollu itellä tämänkaltaisia ongelmia, kun uskallat mennä mollaamaan jo valmiiksi lyötyä! Tai sitten olet aina vain lähtenyt ongelmia pakoon yrittämättä edes selvittää niitä. Kaikissa parisuhteissa tulee jonkinlaisia ongelmia ennemmin tai myöhemmin, mutta yleensä ne ovat myös selvitettävissä. Eikö se ole vain hyvä, että edes jollain tavalla yrittää asiaa selvittää ja puhua jonkun kanssa, oli se sitten psykologi, ystävä, sukulainen tai joku muu. Jos ei yrityksistä huolimatta mikään auta, niin sitten vasta harkitsisin suhteesta lähtöä.

        kirjoittaja minuun ihastunut hanipupustalkkeri, (suomeksi pers'kärpänen) joka antaa epälausuntoja kirjoituksistani.

        Sehän on yleensä siinä, että itse on asian suhteen liian lähellä ja ulkopuolinen voi saada valoa tilanteeseen.


      • naimisissa vielä
        pullamössöihmiset kirjoitti:

        Voi äly hoi minne olet kadonnut...
        "Terapiaa... Terapeutille.. Parisuhdeneuvontaa.."

        Onko tuohon tiivistetty ihmisten käsitys parisuhteen hoitamisesta yms..?

        Terapeutit, psykologit yms, ovat kaikki "puoskareita" jotka ahnehtivat rahaa, ja jotka eivät todellisuudessa tee mitään järkevää.

        Ovatko nykypäivän ihmiset niin perkeleen saamattomia pullamössövässyköitä, etteivät osaa/uskalla puhua/selvittää asioitaan muuta kautta, kuin vääntäytymällä ventovieraan "kallonkutistajan" luokse vinkumaan huolistaan, ja samalla maksaa itsensä kipeäksi siitä "lystistä", siinähän saa vain yhden pohdittavan ongelman lisää..
        Ja se ventovieras joka niitä ulinoitanne kuuntelee, antaa "mahtavia neuvoja" perustuen vain ja ainoastaan suhteen ongelmakohtiin, hänhän ei ole tietoinen esim 5v kestoisen tai pidemmän suhteen alusta, vain siitä "ongelmallisesta osuudesta".. (ellei terapeutti ole puoliso joka on elänyt siinä suhteessa sen koko keston, jotta oikeasti tietäisi mistä kiikastaa yms)
        Siitä sitten pohtimaan kuinka hyviä ne neuvot todellisuudessa on, ja miten näitä "uusioperheitä" syntyy kuin sieniä sateella..

        Suhteessa tulisi molempien osapuolien olla mukana alusta asti täysin rinnoin, ja jos jossain vaiheessa huomataan ettei vaan toimi vaikka kuinka yrittää tms (kyllästymistä toiseen, saman toistoa ymsyms) , siinä vaiheessa pitäisi jo oman järjen sanoa että antaa olla nyt loppui.. Ei pyöräyttää lasta "pitämään parisuhde koossa" yms niinkuin nykypäivänä tapana tehdä.
        Ei se kallonkutistaja saa ongelmianne katoamaan, jauhaa vain paskaa millä sekoittaa pään, voidakseen sitten pyytää kiskurihintoja "avustaan".

        Järki käteen ja silmät auki.
        Jos paska jatkuu pidempään, se on merkki siitä ettei suhde toimi vaikka mitä tekisi. Ja jos toinen osapuoli ei kykene keskustelemaan asioista, sekin on merkki siitä ettei toimi/kiinnosta enää..

        Käyttäkää järkeä hyvät ihmiset!
        Jossei sitä ole, niin hypätkää kaivoon ja lopettakaa vinkuminen netissä!
        Vai luuleeko joku tosissaan että internetin keskustelupalstoilta löytyy apua pitkän aikaa karilla olleeseen parisuhteeseen..
        Jos, niin olisiko aika huutaa "ÄLY HOI JOKA JÄTIT, TULE TAKAISIN OLE KILTTI!"

        Puhut asiaa.Kun suhde ei toimi niin sitä ei ulkopuoliset saa toimimaan,vaik istuisitte perzaus hellänä perhe-ym neuvonnassa.On se kumma ettei ihmiset voi ottaa vastuuta tekemisistään,vaan odottavat muiden sekaantumista.Tähänkö on tultu,mitä seuraavaksi?Ei minunkaan avioliittoni herkkua ole,mutta en natise sitä.Silloin kun lapset oli pieniä,tilanne tuntui pahemmalta.Sanoin miehelleni että olen tyytyväinen nyk elämääni,enkä kaipaa säälipuheita pitkinkyliä.


      • kyllä nyt heitän pallon sin...
        pullamössöihmiset kirjoitti:

        Voi äly hoi minne olet kadonnut...
        "Terapiaa... Terapeutille.. Parisuhdeneuvontaa.."

        Onko tuohon tiivistetty ihmisten käsitys parisuhteen hoitamisesta yms..?

        Terapeutit, psykologit yms, ovat kaikki "puoskareita" jotka ahnehtivat rahaa, ja jotka eivät todellisuudessa tee mitään järkevää.

        Ovatko nykypäivän ihmiset niin perkeleen saamattomia pullamössövässyköitä, etteivät osaa/uskalla puhua/selvittää asioitaan muuta kautta, kuin vääntäytymällä ventovieraan "kallonkutistajan" luokse vinkumaan huolistaan, ja samalla maksaa itsensä kipeäksi siitä "lystistä", siinähän saa vain yhden pohdittavan ongelman lisää..
        Ja se ventovieras joka niitä ulinoitanne kuuntelee, antaa "mahtavia neuvoja" perustuen vain ja ainoastaan suhteen ongelmakohtiin, hänhän ei ole tietoinen esim 5v kestoisen tai pidemmän suhteen alusta, vain siitä "ongelmallisesta osuudesta".. (ellei terapeutti ole puoliso joka on elänyt siinä suhteessa sen koko keston, jotta oikeasti tietäisi mistä kiikastaa yms)
        Siitä sitten pohtimaan kuinka hyviä ne neuvot todellisuudessa on, ja miten näitä "uusioperheitä" syntyy kuin sieniä sateella..

        Suhteessa tulisi molempien osapuolien olla mukana alusta asti täysin rinnoin, ja jos jossain vaiheessa huomataan ettei vaan toimi vaikka kuinka yrittää tms (kyllästymistä toiseen, saman toistoa ymsyms) , siinä vaiheessa pitäisi jo oman järjen sanoa että antaa olla nyt loppui.. Ei pyöräyttää lasta "pitämään parisuhde koossa" yms niinkuin nykypäivänä tapana tehdä.
        Ei se kallonkutistaja saa ongelmianne katoamaan, jauhaa vain paskaa millä sekoittaa pään, voidakseen sitten pyytää kiskurihintoja "avustaan".

        Järki käteen ja silmät auki.
        Jos paska jatkuu pidempään, se on merkki siitä ettei suhde toimi vaikka mitä tekisi. Ja jos toinen osapuoli ei kykene keskustelemaan asioista, sekin on merkki siitä ettei toimi/kiinnosta enää..

        Käyttäkää järkeä hyvät ihmiset!
        Jossei sitä ole, niin hypätkää kaivoon ja lopettakaa vinkuminen netissä!
        Vai luuleeko joku tosissaan että internetin keskustelupalstoilta löytyy apua pitkän aikaa karilla olleeseen parisuhteeseen..
        Jos, niin olisiko aika huutaa "ÄLY HOI JOKA JÄTIT, TULE TAKAISIN OLE KILTTI!"

        Kuka ihme viitsii mollata ja kritisoida ihmisiä, jotka hakevat anonyymia tukea netin keskustelupalstoilta...eikös se ole hyvä asia, ettei ihmiset pohdi asioita yksin, vaan jakavat tunteitaan edes jonkun kanssa??? Eihän täältä TIETENKÄÄN MITÄÄN ELÄMÄN VIISAUKSIA KUKAAN LÖYDÄ, ja ne tietävätkin sen jotka tänne tietääkseni tulevat..?? MUTTA NYT KYSYMYS TÄLLE IHMISELLE: MITÄ SINÄ TÄÄLTÄ HAET, ELLET USKO MIHINKÄÄN??? MIKSI LUET YLIPÄÄTÄÄN TÄMÄNKALTAISIA PALSTOJA???
        Jos et usko vertaistukeen tms. ÄLÄ TULE TÄNNE ARVOSTELEMAAN niitä ketkä hyötyvätkin tästä!
        Ja siihen terapia-asiaan. Suosittelen sinua tutustumaan esimerkiksi kognitiiviseen psykoterapian taustoihin tai analyyttiseen tai mihin vaan. Luulen sinunkin huomaavat täten, ettei terapiassa suinkaan ole kysymys siitä, että terapeutti "syöttää" asioita asiakkaidensa päähän tai hänellä on kirja josta näkee valmiit vastaukset kaikkiin ongelmiin. Kyllähän terapiassa on käsitys itsen opiskelusta ja versus muihin ihmisiin ja sitä rataa. Ei voi tietenkään olettaa, että kaikki ihmiset kannattavat terapiaa..tämäkin mielipide jakaa ihmiset!!
        Mutta ymmärrän ihmisiä ja pariskuntia, jotka ovat valmiita tekemään töitä parisuhteensa eteen. Varsinkin lapsi-arki on niin haastavaa, ettei parisuhteelle ole juurikaan aikaa ja näin voi tulla väsymyksestä ja miljoonasta muusta syystä väärinkäsityksiä, kokea tulleensa väärinymmärretyksi, jolloin on hyvä puhua asioista. Ei asioita pistetä aina halki-poikki ja pinoon- METSURIT TEKEE NIIN!!!!!
        Älkää ihmiset lannistuko näin kapeakatseisen ihmisen mielipiteistä...ei millään pahalla kirjoittanutta kohtaan, mutta käytä aikasi tarpeellisemmin!!


    • Olavi2

      Oliskohan mykkäkoulu ( ettei puhu )paras apu tähän tilanteeseen.
      Vaikka se on vaikeaa, niin sittenkin se saattaa auttaa.

      Pentti

      • voe mykkäkoulu

        Mahtaako siellä nyt taas olla joku suomen tavanomainen femakko tekeytynyt mieheksi antaen neuvojaan jostain mykkäkoulusta -kun nimimerkkinäkin täytää noin lyhyessä viestissä olla 2 kertaa miehen nimi, ja sekin vielä vanhingossa erilainen nimimerkki kentässä ja viestin lopussa -arvon tarja olavi pentti setätäti?

        Ehkä siellä on alkanut jakaa neuvojaan naisille netin suojassa itse valtion päämiehemme ja armeijamme ylipäällikkö?


    • mikkoelmeri

      en ole mikään parisuhde neuvoja, mutta laiha sopu on parempi kuin lihava riita. Yrittä jatkaa ja löytää keskustelu-yhteys

    • Laritsa M

      Pelkään, että silloin syntyisi sovittamaton ristiriita väleihinne. Itse olen kyllä saanut tuta mitä elämän arki on. Riitoja puolison kanssa ihan vuosikausia.

      Mietiskelin mitä olen oikeastaan odottanut avioliitoltamme. En päätynyt mihinkään. Vaikka puolet avioliitoista päättyvät avioeroon, en ole edes harkinnut koskaan sellaista.

      Avioero mahdollisine uusioperheineen myöhemmin mutkistavat elämää. Sama juttu, jos exä lähestyy häiriköimään myöhemmin. Ero tulee kalliimmaksikin, kun molemmilla pitää olla oma talous. Koettakaa kestää, ehkäpä aika jollakin tavoin hioo särmiä.

      • mamma-55

        Puhun nyt kokemuksesta. Olen kolmen jo aikuisen lapsen äiti. Osasyy saattaa olla se, että miehesi tuntee tavallaan jäävänsä vähemmälle huomiolle. Olisi ihan hyvä kokeilla viedä lapsi hoitoon ja tosiaan tehdä jotain ihan vain kahdestaan. Ajattelen myös sitä, miltä lapsesta tuntuu elää sellaisessa perheessä, jossa vanhemmat kokoajan riitelevät. Sinun mielialasi ja jännittyneisyytesi heijastuu myös lapseen. Sitten olisi se vaihtoehto, että tosiaan ottaisit omaa aikaa ja jättäisit lapsen sillointällöin isän hoitoon. Tällä tarkoitan, että lähtisit yksin esim. johonkin harrastukseen,elokuviin, shoppailemaan yms. sekin piristää! Minun kohdalla se toimi ainakin hyvin! Voimia sinulle ja teille kaikille selvittää tämä tilanne!


    • Äiti myös

      vaan ota lepsesi mukaan,sovitte vaikkapa yhteishuoltajuudessa että lapsi saa olla vaikkapa joka toinen viikonloppu isällänsä.
      Niin näkee sit kumppanisi mitä on hoitaa yksin lasta sillon.
      Oman itsesi takia tee se ei ole mukavaa olla sellasessa liitossa jos on riitaa lähes kokoajan.
      Tiedän kokemuksesta.

      • ei kannata

        Se että ottaa lapsen ja lähtee on erittäin itsekästä, paitsi jos tilanne on väkivaltainen.
        Jos kyse on vain erilleen ajautumisesta ja riidasta niin miksei voisi vaikka vain yrittää eikä lähteä karkuun????
        Luvuttaminen ei ole järkevää ja tauko tappaa suhteen erittäin monesti.


      • Äiti myös
        ei kannata kirjoitti:

        Se että ottaa lapsen ja lähtee on erittäin itsekästä, paitsi jos tilanne on väkivaltainen.
        Jos kyse on vain erilleen ajautumisesta ja riidasta niin miksei voisi vaikka vain yrittää eikä lähteä karkuun????
        Luvuttaminen ei ole järkevää ja tauko tappaa suhteen erittäin monesti.

        kokoajan samaa riitaa päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.
        Sehän on kulissi liitto kun ei ole muuta yhteistä kuin lapsi eikä mies ota mihinkään osaa pitäisi myös ottaa osaa lapsen kasvatukseen pienestä pitäen siis hoitoon.
        Itse jaksoin muutaman vuoden,kun tulin siihen tulokseen ettei tämä tilanne muutu jos jostain sanoin niin aina se meni loppujen lopuksi tiuskimeks molemmin puolin.
        Kumma kun miehet on sellasia kun jostain sanoo niin nostavat sellasen haloon ja painuvat siinä silmän räpäyksessä ovesta ulos ovet paukkuen.
        Äitihän on se lähes aina joka perheen pitää pystyssä ja kasvattaa lapsen yksin,on tietysti poikkeuksiakkin.
        Mut perheessä kaikki pitäisi tehdä yhdessä,ettei tulisi naiselle sellasta tilannetta että tuntuu olevan aivan poikki ja väsynyt.


      • hoblaa

        ota lapsesi ja sovi,että vaikka joka toinen vkl isällään,miksei toisin päin.Ajatellaanko v 2008 vielä näin??

        isä myös


    • hennnnnsu

      Omalta kohdaltani sanon, että ei tullut toimimaan. Hengähdystauon jälkeen kokeilimme kerran jos toisenkin mutta asiat ei olleet muuttunut. Mutta ei sitä sitä koskaan voi tietää, joskus se voi toimia joskus ei.

    • Tomppak

      Toisilla toimii tauko, toisilla se erottaa pysyvästi.
      Olen ollut naimisissa kohta 20 vuotta ja meillä oli joskus paha kriisi koska en ollut koskaan kotona.
      Tilanne paheni juusri tuohon samaan kun teilläkin, ainoa ero oli että olin pahasti koukussa kamaan.
      Vaikka vaimo petti, vaikka minä näin mustia länttejä psyyke aivan hajalla ja todella vittuuntuneena vaimon seikkailuihin olemme vieläkin yhdessä ja hyvin menee.
      Tilanne rauhottui kun lopetin huumeet siltä seisomalta ja kärsin kotona muutaman kuukauden.
      Vaimokin lopetti harrastuksensailmeisesti ja pikku hiljaa tilanne parani.
      Ainakaan se ei enää pahentunut....
      Lopullinen niitti oli kun muutettiin pois vanhasta asunnosta, se lähensi vielä entisestään.
      Pakko sanoa ettei rakkautta ole enää niin kuin naimisiin mennessä, mutta en minä poiskaan enää lähtisi vaikka joskus niin voisin sanoakin.
      Onnea molemmille, muistat vain että te molemmat olette tässä mukana, pattitilanne voi kestää pitkään, mutta luovuttaminen ei minun mielestäni kuulu parisuhteeseen!!!
      Pistä myös kumppani lukemaan nämä niin ehkä saatte jotain yhteistä puhuttavaa.
      Lapsia ilman ehjää perhettä on jo aivan tarpeeksi, lapsi on jo tarpeeksi hyvä syy yrittää vaikka se on vaikeaa.
      Onnea!

    • seksikiristystä?

      Epäilen suuresti että tässäkin suhteessa pohjimmiltaan mättää se tyypillinen tosiasia suomen nykysuhteissa -mies ei saa seksiä tarpeeksi ja nainen ei oikein muutenkaan enää pidä huolta ulkonäöstään, eikä kunnioita miestä...

      Kaikki näyttää olevan kunnossa, tyyppilliseen (tutkitusti maailman tasa-arvoisimman) suomalaisen miehen tapaan mies välittää lapsestaan ja haluaisi olla isä jne, mutta...

      Feministisen ilmapiirin sokaisema nykynainen ei pidä itseään naisellisena, kiukuttelee, ei anna jne ...

      ..ja pian on taas yksi lukema lisää jo valmiiksi maailman kovimpiin erotilastoihin -avioliitoissa n. 50%, avoliitoissa 90% -ja suomessa vielä erikoispiirteenä se että juuri nainen on se jättäjä lähes 3/4 tapauksista...

      ----

      Kysymys -syötkö muuten e-pillereitä? Aloititko niiden syömisen lapsenne saamisen jälkeen?

      Ne kun tekevät teistä suomen naisista erittäin kiukkusia ja vievät loput vähäisetkin seksihalunne (verrattuna miesten halun määrään).... Luepa tuosta etusivulta , viikon luetuimmat kohdasta -hellyyden osoituksia ja sieltä keskustelu: tasa-arvoisimmat ja jätetyimmät...

      ---

      Ihmetyttää vaan että nyt kun vuosituhantinen, yhteiskunnan peruspilari, perhekäsitys ollaan muutettu täysin ja nainen/äiti voi lähteä siitä miten huvittaa, viedä lapset (tai abortoida isän haluaman lapsen), vaatia isää pelkäksi maksumieheksi ynm... Niin koskahan yhä useampi mies alkaa pohtimaan että mikä koko yhteiskunta on? Miksei siitä voi sitten myös erota?

      Miksi mies joutuu tekemään suurn osan myös naisten verotuloista? Miksi hän ei tässä tilanteessa saa itse käyttää työnsä arvoa markkinoilla -vaan joutuu antamaan pakotettuna tulonsiirtona valtion kautta ison osan työnsä arvosta näille kiukutteleville femakoille, exille, l-koodinaisille ynm? Mieshän kulutta vain 65% tekemistään työnveroista valtiolle ja nainen 135%? Miksi ei tästä vastuusta voi erota nyt kun kaikesta muustakin yhtäkkiä voi? Perheet voi hajottaa, miksei sitten jo yhteiskuntaakin?

      Entä länsimaiden viimeinen tämän tyylinen palkaton pakkotyö, eli asepalvelus vain osalle kansaa, suomalaisille miehille? Oloissa jollaisia ei nykyään sallita edes vankiloissa (nykylain mukaan niiissäkin pitää olla oma huone, suihku ja yörauha ynm)? Tämä palkaton pakkotyö vain toiselle sukupuolelle vaikka muuten maana olemmen ykkösuudistaja mm sukupuolten tasa-arvossa ja työehtosopimuksissa ynm oikeuksissa erota siitä sun tästä? Miksei tästä pakotetusta palkattomasta työstä voi nyt erota ilman vankilaan joutumista? Miksi taas maahanmuuttajat ja toinen sukupuoli voivat erota ilman mitään seuraamuksia?

      Miksei tällaista yhteiskuntaa voi jo hajottaa kuten naiset tekevät pian joka perheelle, miehille ja lapsuudellekin?

      ----

      Ps. Kyllä suomen nykymies on maailman historian pahiten alistettu feministivaltion maksumies, työjuhta ja säälittävä händyyn vetäjä (oli suhteessa tai ei)..

      • Jos pyytäisit....

        ....taistelemaan muutoksen puolesta niin, että molemmat sukupuolet, perheet voisivat hyvin, taistelisin rinnallasi väsymättä, rohkaisisin IHMISIÄ taistelemaan paremman huomisen puolesta, vanhempien oikeudesta olla vanhempi lapselleen!!

        Mutta tämä tutkimuksiin vetoaminen, sinun huolesi siitä, että miehet eivät saa tarpeeksi seksiä on perseestä!! Seksiä, hyvää sellaista kaipaa niin miehet kuin naisetkin , niin on ollut maailman sivu ja onneksi on jatkossakin!!

        Olen aikanani ollut asettamassa palkankorotus tavoitteita työelämässä ja täytyy sanoa, että ei miestenkään ymmärrys aina sitä kirkainta lajia ole! Esim. työehsopimuksesa oli pykälä jossa määriteltiin "ammattimiehen" palkka näin: Ammattimiehen tulee saada 20% enemmän kuin muiden työntekijöiden. Hyvä lauseke, todella hyvä, mutta sitä käytettiin -merkisesti, jos muut työntekijät esittivät korotusvaatimuksia se mitätöitiin tällä lausekkeella! Alalla on alhainen palkkataso tänäkin päivänä, koska koskaan, ei koskaan "ammattimiehet" vaatineet työntekijöille lisää liksaa vaikka se olisi korottanut heidän palkkojaan tuon 20%!! Paljon onnea vaan luomakunnan kruunut!!

        Esität kaikissa kirjoituksissasi vaatimuksia naisille: pitää näyttää siltä, tuntua tältä, tuoksua niiiiin hyvältä, loputtomiin! Katsoin tv:stä ohjelman selsituristin palveluksessa. Siinä yksi keski-ikäinen mies istui huoneessaan ja höpötti: jos tyttö ei tule minä huudan!! Ihan kuin joku 3-vuoias: jos en saa tikkaria minä riehun!! Kirjoituksistasi tulee tuo mielikuva etsimättä!!

        Luulisi, että aikuiset ihmiset saavat esitää mielipiteitä, kysyä heille kipeistä, tärkeistä asioista ilman leimaamista, tuomitsemista. He pyytävät apua ymmärrystä, myötätuntoa. Ja vaikka nämä sinun kirjoituksesi raivostuttavat yksisilmäisyydellään sinullakin on oikeus mielipiteisiisi ja niiden esittämiseen.


      • kukkua

        että naiset pihtaa seksiä. Miehethän ne haluttomia ja kykenemättömiä on. Se on kokonaan toinen juttu jos mies koko ajan käyttää henkistä väkivaltaa. Ei kukaan sellaista miestä halua. Ja voitko lakata vastaamasta joka asiaan tuolla samalla viestillä, niitä kukaan jaksa lukea.


      • lkjkdjhf
        kukkua kirjoitti:

        että naiset pihtaa seksiä. Miehethän ne haluttomia ja kykenemättömiä on. Se on kokonaan toinen juttu jos mies koko ajan käyttää henkistä väkivaltaa. Ei kukaan sellaista miestä halua. Ja voitko lakata vastaamasta joka asiaan tuolla samalla viestillä, niitä kukaan jaksa lukea.

        Puhuiko joku pihtaamisesta? Samat jutut = samat vastaukset!!


      • Erohelvetti?
        Jos pyytäisit.... kirjoitti:

        ....taistelemaan muutoksen puolesta niin, että molemmat sukupuolet, perheet voisivat hyvin, taistelisin rinnallasi väsymättä, rohkaisisin IHMISIÄ taistelemaan paremman huomisen puolesta, vanhempien oikeudesta olla vanhempi lapselleen!!

        Mutta tämä tutkimuksiin vetoaminen, sinun huolesi siitä, että miehet eivät saa tarpeeksi seksiä on perseestä!! Seksiä, hyvää sellaista kaipaa niin miehet kuin naisetkin , niin on ollut maailman sivu ja onneksi on jatkossakin!!

        Olen aikanani ollut asettamassa palkankorotus tavoitteita työelämässä ja täytyy sanoa, että ei miestenkään ymmärrys aina sitä kirkainta lajia ole! Esim. työehsopimuksesa oli pykälä jossa määriteltiin "ammattimiehen" palkka näin: Ammattimiehen tulee saada 20% enemmän kuin muiden työntekijöiden. Hyvä lauseke, todella hyvä, mutta sitä käytettiin -merkisesti, jos muut työntekijät esittivät korotusvaatimuksia se mitätöitiin tällä lausekkeella! Alalla on alhainen palkkataso tänäkin päivänä, koska koskaan, ei koskaan "ammattimiehet" vaatineet työntekijöille lisää liksaa vaikka se olisi korottanut heidän palkkojaan tuon 20%!! Paljon onnea vaan luomakunnan kruunut!!

        Esität kaikissa kirjoituksissasi vaatimuksia naisille: pitää näyttää siltä, tuntua tältä, tuoksua niiiiin hyvältä, loputtomiin! Katsoin tv:stä ohjelman selsituristin palveluksessa. Siinä yksi keski-ikäinen mies istui huoneessaan ja höpötti: jos tyttö ei tule minä huudan!! Ihan kuin joku 3-vuoias: jos en saa tikkaria minä riehun!! Kirjoituksistasi tulee tuo mielikuva etsimättä!!

        Luulisi, että aikuiset ihmiset saavat esitää mielipiteitä, kysyä heille kipeistä, tärkeistä asioista ilman leimaamista, tuomitsemista. He pyytävät apua ymmärrystä, myötätuntoa. Ja vaikka nämä sinun kirjoituksesi raivostuttavat yksisilmäisyydellään sinullakin on oikeus mielipiteisiisi ja niiden esittämiseen.

        Vai taisteluun yhteisen hyvän puolesta kuuluttaa nykysuomen feministi tyypilliseen tapaansa "jallittaen maailman sinisilmäisimpiä" miehiä ;)

        Tarkoitatko tällä esim vaikka sitä että te nykynaiset olette yhtääkkiä nostaneet erotilastomme täysin käsittämättömiin lukemiin maailman historiassa? Samoin kuin 1 ihmisten talouksien määrän? Pätkääkään välittämättä mitä tämä tekee ihmisten psyykeelle, lapsuudelle, aikuisuuden perheille ja yksinäisillle sukukypsille aikuisille ynm?

        Seksuaalisuudesta (en jaksa hakea tähän communicatorilla tutkimusta mutta haen sen kyllä jos alat väittämään että väite ei pidä paikkaansa) -eli haavio mannilan suomen laajimmassa seksuaali tutkimuksessa todettiin että naisistamme vain 6-7% saa orgasmin joka rakastelussa - ja oma lisäykseni - sekin loppuu menopaussiin 40-50v... Miehistä taas saa orgasmin 100% ja ovat kykeneviä 70-80v.
        Ero on huikea ja tähän perustuu yhä kasvava, törkeämpi naisten seksuaalinen valta (uutuuskirjankin nimi muuten).

        KYSYNTÄHÄN NOSTAA TUOTTEEN/PALVELUN ARVOA. JA KYSYNNÄN VOI NOSTAA KEINOTEKOISESTI (vertaa naisten erotehtailu ja 1 ihmisten talouksien määrä... Eli mitäs sen väliä kuinka huonosti lapset, miehet ja yksinäiset ihmiset yleensäkään voi.. Et se siitä yhteisestä taistelusta...mm kaikki naisasia järjestöjenkin, kansanedustulaitoksen naisliiton ynm ajamat asiat tähtäävätkin erojen helpottamiseen, päivähoitoon kotihoidon sijaan, parempiin elatusmaksuihin, vain muutenkin naisten oikeuksiin ja aika suoraan miesvihaankin jne)

        Pistetäänpä loppukaneetiksi maailman tunnetuimman sosiologian professorin mietteitä:

        Franceso Alberoni: Häälento

        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, kuuluisuutta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm. Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        ----

        Eli mitä tosiaan tulee tapahtumaan lähivuosina -on selvää että feministien meno ei voi jatkua tällaisena -tai olemme kaikki pian masiksesta eläkkeella tai vastaavaa:.


      • .............
        lkjkdjhf kirjoitti:

        Puhuiko joku pihtaamisesta? Samat jutut = samat vastaukset!!

        Ilmeisesti on pakko heittää tänne vastaus eräästä muusta keskustelusta (en jaksa samoja asioita kirjoittaa hiukan eri sanoin). Koska ei millään vaan jaksa "kuunnella" näitä kulttuuriin syötettyjä femakoiden valheita ja teeskentelyä..esim nyt vaikka samanlaisesta seksuaalisuudesta jne josta mitä ilmeisemmin todellisuudessa tämä aloituksenkin parisuhde ongelma juurensa juontaa ja muu on sitä teeskentelyä ;)

        ---


        > Eräs vale joka ollaan saatu länsimaissa
        > feministipropagandan avulla "julkiseksi
        > totuudeksi" on, että naiset olisivat seksuaalisesti
        > yhä aktiivisia kuin miehet, heillä olisi yhtä usein ja
        > yhtä kovat tarpeet ja että he haluaisivat/saisivat muka
        > yhtä usein orgasmin kuin miehet.
        >
        > Näin ollen miehet eivät kärsisi ollenkaan sen
        > enempää tästä yhtäkkisestä sinkkukulttuurista kuin
        > naiset, sillä kummallakin on yhtä voimakkaat
        > evoluutionalliset, geneettiset ja hormonaliset tarpeet
        > suhteessa toiseen sukupuoleen.

        > Eli täyttä valetta siis jo pohjana yleisessä väitteessä, ja syy
        > helposti siitä vieritetään vielä miehen päälle
        > makuuhuoneessa, vaaditaan sitä naisten lehdissä ja
        > sinkkuelämissä luvattua naisten orgasmia, erilaisia
        > ällejä, kamasutria ynm epärealistista miehiltä, vaikka
        > samalla Suomen naiset vielä vain lihovat ynm...
        > ei ihme että olemme maailman ykkössijoilla eroissa
        > (avioliitot 50%, avoliitot 90%) ja vielä sillä
        > erikoispiirteellä että nainen on se alkuunlaittaja lähes
        > 3/4 tapauksista...
        >
        > Tämä liioiteltu/miesten veroinen naisten seksuaalisuus
        > nykyaikana on vähän samanlainen kulttuurimme syötetty
        > vale kuin se, että naisten pienempien aivopuoliskojen
        > välillä olisi joku suurempi aivokurkiainen kuin miehillä
        > ja tästä syystä heidän aivonsa pelaisivat vähintään
        > yhtä hyvin kuin miesten. He olisivat siis siinäkin
        > "miehen veroisia ja samanlaisia" kuten feministit
        > meille kiihkomielisesti haluavat näyttää kaikessa.
        >
        > Tosiasiassa tämä "aivojuttukin" on siis
        > tieteellisesti täysi vale ja todistettu lukuisasti jo yli
        > 10 vuotta sitten, mutta silti kun tätä asiaa tutkitaan
        > sosiaalisesti on feministipropaganda luoma vale vain samalla
        > vahvistanut asemaansa kansan keskuudessa.
        > Jopa kouluissa, mediassa ja poliittikassa tämä
        > "naisten parempi yhteys aivojen" välillä otetaan
        > välillä päätöksissä huomioon jne. Tosiasiassa ainoa
        > tieteellinen totuus on, että naisten aivot painavat vain
        > keskiverrosti lähes 200 g vähemmän ja se näkyy
        > historiassa rehelliselle ihmiselle.
        >
        > Lisää näistä kasvavista valheista kirjassa: MIES
        > VAILLA TASA-ARVOA.
        > Kirjoittajana lähes 30 eri Suomalaista akateemista
        > vaikuttajaa.
        >
        > Ja lisää uutuus kirjasta löytyy myös esim. siitä
        > että naisten euro olisi muka joku 80 centtiä - sekin on
        > täysin vale. Naisen Euro on vähintään 96 centtiä SUOMEN
        > VALTION huippututkijoiden puolueettoman tutkimuksen mukaan
        > ja muissa tutkimuksissa täysin samalla työnkuvalla, alalla
        > ja tuntimäärällä se on 104 centtiä.
        >
        > Entä sitten kun otetaan vielä huomioon se fakta
        > (tasa-arvoa väen väkisin haettaessa nykyaikana arvon
        > feministit?), että naiset saavat valtiolta keskiverrosti 8
        > vuotta "palkallista" eläkelomaa enemmän, pari
        > vuotta ilmaista opiskelua enemmän, ei armeijaa, ei
        > valtiolle oikeasti veroja tuottavia raskaita töitä (raksa,
        > lvi, metalli, sähkö, tietyöt, maa ja metsätalous jne) ja
        > kaikki nämä 8 vuoden lomat ynm opiskelut naisille
        > maksestaan näistä yhteisistä pakkosäästöistämme
        > valtion kassasta, maailman suurimpien palkan sivukulujen
        > muodossa - siis pakkosäästöistä valtiolle jonka miehet
        > tekevät suuremmaksi osaksi tuottavan kovan työn palkan
        > sivukuluina sinne valtion kassaan, mutta josta oman työn
        > tuottavuudestaan eivät kuluta kuin murto-osan
        > tilastollisena faktana -loput on pakotettua tulonsiirtoa
        > näille feministeille, v*ttumaisille ex muijilleen,
        > ikisinkuille naisille, toisten naisten kanssa liittossa
        > oleville naisille, armeijoita käymättömien ulkomaalaisten
        > kanssa seurusteleville
        > ynm?
        >
        > Suuri osa näistä tunnetusti raskaimmista, miesten
        > tekemistä töistä tehdään vielä lähes ulkoilmasssa
        > mikä on vielä suuri lisärasite yhdessä maailman
        > kylmimmistä valtioista, Suomessa. Olen varma että jos
        > naiset tekisivät nuo tuottavat työt, niin he vaativisivat
        > ties mitä raskaan, pakkas ja likaisen työn lisää !
        >
        > Törkeintä tässäkin asiassa on se, että naiset vielä
        > kehtaavat vinkun jotain prosenttien heittoja tuloissa,
        > vaikka he eivät tee juuri lainkaan raskaita, fyysisiä
        > valtiolle oikeasti verotuloja tuottavia töitä
        > markkinataloudessa? Lisäksi he eivät tee urakka, eikä
        > ylitöitä nimeksikään miehiin verrattuna ja silti aina
        > julkisuudessa verrataan kokonaisnansioita, ilman eri aloja,
        > urakoita ja ylitöitä huomoiden. Eli feministipropagandaa,
        > ei muuta tämä 80 centtiä kokolailla.
        > Mitään puhettakaan näiden esim. erilaisten raksa tai
        > metallipuolen töissä ei ole ollut NAISKIINTIÖISTÄ! Miksi
        > ei naiset halua myös raksa, lvi, metalli, sähkö, tietyö,
        > maa ja metsätalous ynm töihin 40% naiskiintiöitä kuten
        > muualle? Rusinat vaan pullasta ja sitten vielä syytellään
        > 80 centeillä?
        >
        > Tai 40% naiskiintiötä asevelvollisuuteen? Tai
        > siviilipalvelusvelvollisuuteen?
        >
        > Eli miehiähän näissä työ ja palkakuvioissakin
        > sorretaan, ei todellakaan naisia.
        >
        > Ja siis tällaiset naisten aivojen paremman toimivuuden
        > ja naisten euro on 80 centtiä valheiden varaan rakennetaan
        > jo koko Suomen kulttuuria siis. Herätys!
        >
        > Kun keskustelun lähtökohta on jo valheiden ja
        > propagandan varassa kulttuurissa -on asiasta vaikea
        > keskustella ollenkaan realistisesti. Tai miesten alkaa
        > puolustamaan oikeuksiaan, kumota valheita ja vaatimaan
        > tarpeittensa huomioon ottamista ynm.
        >
        > ------
        >
        > Tässä vielä lonkalta naisten seksuaalisuudesta pari
        > linkkiä:
        >
        >
        >
        > http://www.kaypahoito.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93408.htm
        >
        > "Suomalainen seksi -tutkimuksessa kartoitettiin yli
        > kahdentuhannen 17-75-vuotiaan suomalaisen naisen ja miehen
        > sukupuolielämää (Kontula ja Haavio-Mannila 1993).
        >
        > Emättimen kostumisongelmaa esiintyi ajoittain joka
        > toisella naisella.
        >
        > Jokaisessa yhdynnässä orgasmin sai 6-7 %
        > naisista." !!
        > (VAI ET SAMANLAINEN SEKSUAALISUUS KUIN MIEHILLÄ...)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > http://itsetyydytys.org/tulokset/naiset.php
        >
        > Tyttöjen vanhetessa itsetyydytyksen frekvenssi muuttuu
        > selvästi harvemmaksi. Jo 61% 18-21-vuotiaista nuorista
        > naisista masturboi muutamasta viikkokerrasta muutamaan
        > kertaan kuussa ja yhä harvemmin iän myötä.
        >
        > (MIEHISTÄ 99% VETÄÄ HÄNDYYN ABOUT 70 VUOTIAAKSI, ET
        > SE TÄSSÄKIN KOHTAA SAMANLAISISTA HALUISTA JA TASA-ARVOSTA
        > TARPEISSA....)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > Tutkimus vahvisti minkä kaikki jo tiesivätkin:
        > masturbointi on miesten harrastus. Miehet tekevät sitä 11
        > kertaa kuussa, naiset 2.
        >
        > http://kvantti.tky.fi/99/1/kysely.html#masturbointi
        >
        >
        > ------
        >
        > Lopuksi siiterausta v. 2008 ilmestyneestä kirjan:
        > Naisten seksuaalinen valta kirjoittajan haastattelusta:
        >
        > "Naisten voi olla vaikea ymmärtää sitä
        > seksuaalisen niukkuuden maailmaa, missä suurin osa
        > miehistä elää koko ajan, sanoo yhteiskuntatieteilijä
        > Henry Laasanen.
        >
        > Ja hänestä naiset aliarvioivat myös sen työn
        > määrää, jonka miehet joutuvat tekemään geneettisen
        > ohjelmansa takia. Sillä pariutumismarkkinoilla valinnan
        > valta on naisilla, joille pelkkä seksi ei riitä kuten
        > miehille.
        >
        > Laasanen analysoi seksuaalisuutta lmiönä, jota miehet
        > haluavat, mutta naiset hallitsevat ja hankkivat siten
        > resursseja haltuunsa markkina-arvolla, jota
        > yhteiskuntateoriat eivät huomaa.
        >
        > Kumma kyllä miesten pelkällä seksuaalisuudella ei
        > keskimäärin ole juurikaan arvoa, vaan miesten on
        > tarjottava muita resursseja naisille vastikkeeksi seksistä.
        >
        >
        > Eduskunnan puhemies Riitta Uosukainen sanoi naisten
        > käyttävän seksiä "vallan välineenä". Lenita
        > Airisto suuttui siitä. Lausunto oli hänestä
        > "äärimmäisen loukkaava naisia kohtaan", ja hän
        > väitti pärjänneensä itse aina pelkällä älyllään.
        >
        > Miksi hän sitten meni missikisoihin ja suostui Suomen
        > neidoksi?
        >
        > Ex-feministi W. Ferrellin ja geenitutkija R. Dawkinsin
        > mukaan missikisat ovat naisten kamppailua seksuaalisesta
        > vallasta. Lenita Airisto nosti siis missiydellä omaa
        > seksuaalista markkina-arvoaan, mutta esittää feministiä
        > feministiä.
        >
        > Teeskentely on sääntö naisten seksivallassa.
        >
        > Itse feministijohtokin poseeraa jo räikeän punaisissa
        > bordellisaappaissa. Muoti ja meikit ovat vaihtoteoriassa
        > naisten välistä kilpavarustelua..."
        >
        > ----
        >
        > Eli Suomen miehet - eiköhän nyt olisi aika alkaa
        > vaatimaan oikaisuja näihin kaikkiin valheisiin ynm - jollei
        > muuten niin tulevien poikalasten takia!


      • Jokainen on yksilö..
        ............. kirjoitti:

        Ilmeisesti on pakko heittää tänne vastaus eräästä muusta keskustelusta (en jaksa samoja asioita kirjoittaa hiukan eri sanoin). Koska ei millään vaan jaksa "kuunnella" näitä kulttuuriin syötettyjä femakoiden valheita ja teeskentelyä..esim nyt vaikka samanlaisesta seksuaalisuudesta jne josta mitä ilmeisemmin todellisuudessa tämä aloituksenkin parisuhde ongelma juurensa juontaa ja muu on sitä teeskentelyä ;)

        ---


        > Eräs vale joka ollaan saatu länsimaissa
        > feministipropagandan avulla "julkiseksi
        > totuudeksi" on, että naiset olisivat seksuaalisesti
        > yhä aktiivisia kuin miehet, heillä olisi yhtä usein ja
        > yhtä kovat tarpeet ja että he haluaisivat/saisivat muka
        > yhtä usein orgasmin kuin miehet.
        >
        > Näin ollen miehet eivät kärsisi ollenkaan sen
        > enempää tästä yhtäkkisestä sinkkukulttuurista kuin
        > naiset, sillä kummallakin on yhtä voimakkaat
        > evoluutionalliset, geneettiset ja hormonaliset tarpeet
        > suhteessa toiseen sukupuoleen.

        > Eli täyttä valetta siis jo pohjana yleisessä väitteessä, ja syy
        > helposti siitä vieritetään vielä miehen päälle
        > makuuhuoneessa, vaaditaan sitä naisten lehdissä ja
        > sinkkuelämissä luvattua naisten orgasmia, erilaisia
        > ällejä, kamasutria ynm epärealistista miehiltä, vaikka
        > samalla Suomen naiset vielä vain lihovat ynm...
        > ei ihme että olemme maailman ykkössijoilla eroissa
        > (avioliitot 50%, avoliitot 90%) ja vielä sillä
        > erikoispiirteellä että nainen on se alkuunlaittaja lähes
        > 3/4 tapauksista...
        >
        > Tämä liioiteltu/miesten veroinen naisten seksuaalisuus
        > nykyaikana on vähän samanlainen kulttuurimme syötetty
        > vale kuin se, että naisten pienempien aivopuoliskojen
        > välillä olisi joku suurempi aivokurkiainen kuin miehillä
        > ja tästä syystä heidän aivonsa pelaisivat vähintään
        > yhtä hyvin kuin miesten. He olisivat siis siinäkin
        > "miehen veroisia ja samanlaisia" kuten feministit
        > meille kiihkomielisesti haluavat näyttää kaikessa.
        >
        > Tosiasiassa tämä "aivojuttukin" on siis
        > tieteellisesti täysi vale ja todistettu lukuisasti jo yli
        > 10 vuotta sitten, mutta silti kun tätä asiaa tutkitaan
        > sosiaalisesti on feministipropaganda luoma vale vain samalla
        > vahvistanut asemaansa kansan keskuudessa.
        > Jopa kouluissa, mediassa ja poliittikassa tämä
        > "naisten parempi yhteys aivojen" välillä otetaan
        > välillä päätöksissä huomioon jne. Tosiasiassa ainoa
        > tieteellinen totuus on, että naisten aivot painavat vain
        > keskiverrosti lähes 200 g vähemmän ja se näkyy
        > historiassa rehelliselle ihmiselle.
        >
        > Lisää näistä kasvavista valheista kirjassa: MIES
        > VAILLA TASA-ARVOA.
        > Kirjoittajana lähes 30 eri Suomalaista akateemista
        > vaikuttajaa.
        >
        > Ja lisää uutuus kirjasta löytyy myös esim. siitä
        > että naisten euro olisi muka joku 80 centtiä - sekin on
        > täysin vale. Naisen Euro on vähintään 96 centtiä SUOMEN
        > VALTION huippututkijoiden puolueettoman tutkimuksen mukaan
        > ja muissa tutkimuksissa täysin samalla työnkuvalla, alalla
        > ja tuntimäärällä se on 104 centtiä.
        >
        > Entä sitten kun otetaan vielä huomioon se fakta
        > (tasa-arvoa väen väkisin haettaessa nykyaikana arvon
        > feministit?), että naiset saavat valtiolta keskiverrosti 8
        > vuotta "palkallista" eläkelomaa enemmän, pari
        > vuotta ilmaista opiskelua enemmän, ei armeijaa, ei
        > valtiolle oikeasti veroja tuottavia raskaita töitä (raksa,
        > lvi, metalli, sähkö, tietyöt, maa ja metsätalous jne) ja
        > kaikki nämä 8 vuoden lomat ynm opiskelut naisille
        > maksestaan näistä yhteisistä pakkosäästöistämme
        > valtion kassasta, maailman suurimpien palkan sivukulujen
        > muodossa - siis pakkosäästöistä valtiolle jonka miehet
        > tekevät suuremmaksi osaksi tuottavan kovan työn palkan
        > sivukuluina sinne valtion kassaan, mutta josta oman työn
        > tuottavuudestaan eivät kuluta kuin murto-osan
        > tilastollisena faktana -loput on pakotettua tulonsiirtoa
        > näille feministeille, v*ttumaisille ex muijilleen,
        > ikisinkuille naisille, toisten naisten kanssa liittossa
        > oleville naisille, armeijoita käymättömien ulkomaalaisten
        > kanssa seurusteleville
        > ynm?
        >
        > Suuri osa näistä tunnetusti raskaimmista, miesten
        > tekemistä töistä tehdään vielä lähes ulkoilmasssa
        > mikä on vielä suuri lisärasite yhdessä maailman
        > kylmimmistä valtioista, Suomessa. Olen varma että jos
        > naiset tekisivät nuo tuottavat työt, niin he vaativisivat
        > ties mitä raskaan, pakkas ja likaisen työn lisää !
        >
        > Törkeintä tässäkin asiassa on se, että naiset vielä
        > kehtaavat vinkun jotain prosenttien heittoja tuloissa,
        > vaikka he eivät tee juuri lainkaan raskaita, fyysisiä
        > valtiolle oikeasti verotuloja tuottavia töitä
        > markkinataloudessa? Lisäksi he eivät tee urakka, eikä
        > ylitöitä nimeksikään miehiin verrattuna ja silti aina
        > julkisuudessa verrataan kokonaisnansioita, ilman eri aloja,
        > urakoita ja ylitöitä huomoiden. Eli feministipropagandaa,
        > ei muuta tämä 80 centtiä kokolailla.
        > Mitään puhettakaan näiden esim. erilaisten raksa tai
        > metallipuolen töissä ei ole ollut NAISKIINTIÖISTÄ! Miksi
        > ei naiset halua myös raksa, lvi, metalli, sähkö, tietyö,
        > maa ja metsätalous ynm töihin 40% naiskiintiöitä kuten
        > muualle? Rusinat vaan pullasta ja sitten vielä syytellään
        > 80 centeillä?
        >
        > Tai 40% naiskiintiötä asevelvollisuuteen? Tai
        > siviilipalvelusvelvollisuuteen?
        >
        > Eli miehiähän näissä työ ja palkakuvioissakin
        > sorretaan, ei todellakaan naisia.
        >
        > Ja siis tällaiset naisten aivojen paremman toimivuuden
        > ja naisten euro on 80 centtiä valheiden varaan rakennetaan
        > jo koko Suomen kulttuuria siis. Herätys!
        >
        > Kun keskustelun lähtökohta on jo valheiden ja
        > propagandan varassa kulttuurissa -on asiasta vaikea
        > keskustella ollenkaan realistisesti. Tai miesten alkaa
        > puolustamaan oikeuksiaan, kumota valheita ja vaatimaan
        > tarpeittensa huomioon ottamista ynm.
        >
        > ------
        >
        > Tässä vielä lonkalta naisten seksuaalisuudesta pari
        > linkkiä:
        >
        >
        >
        > http://www.kaypahoito.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93408.htm
        >
        > "Suomalainen seksi -tutkimuksessa kartoitettiin yli
        > kahdentuhannen 17-75-vuotiaan suomalaisen naisen ja miehen
        > sukupuolielämää (Kontula ja Haavio-Mannila 1993).
        >
        > Emättimen kostumisongelmaa esiintyi ajoittain joka
        > toisella naisella.
        >
        > Jokaisessa yhdynnässä orgasmin sai 6-7 %
        > naisista." !!
        > (VAI ET SAMANLAINEN SEKSUAALISUUS KUIN MIEHILLÄ...)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > http://itsetyydytys.org/tulokset/naiset.php
        >
        > Tyttöjen vanhetessa itsetyydytyksen frekvenssi muuttuu
        > selvästi harvemmaksi. Jo 61% 18-21-vuotiaista nuorista
        > naisista masturboi muutamasta viikkokerrasta muutamaan
        > kertaan kuussa ja yhä harvemmin iän myötä.
        >
        > (MIEHISTÄ 99% VETÄÄ HÄNDYYN ABOUT 70 VUOTIAAKSI, ET
        > SE TÄSSÄKIN KOHTAA SAMANLAISISTA HALUISTA JA TASA-ARVOSTA
        > TARPEISSA....)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > Tutkimus vahvisti minkä kaikki jo tiesivätkin:
        > masturbointi on miesten harrastus. Miehet tekevät sitä 11
        > kertaa kuussa, naiset 2.
        >
        > http://kvantti.tky.fi/99/1/kysely.html#masturbointi
        >
        >
        > ------
        >
        > Lopuksi siiterausta v. 2008 ilmestyneestä kirjan:
        > Naisten seksuaalinen valta kirjoittajan haastattelusta:
        >
        > "Naisten voi olla vaikea ymmärtää sitä
        > seksuaalisen niukkuuden maailmaa, missä suurin osa
        > miehistä elää koko ajan, sanoo yhteiskuntatieteilijä
        > Henry Laasanen.
        >
        > Ja hänestä naiset aliarvioivat myös sen työn
        > määrää, jonka miehet joutuvat tekemään geneettisen
        > ohjelmansa takia. Sillä pariutumismarkkinoilla valinnan
        > valta on naisilla, joille pelkkä seksi ei riitä kuten
        > miehille.
        >
        > Laasanen analysoi seksuaalisuutta lmiönä, jota miehet
        > haluavat, mutta naiset hallitsevat ja hankkivat siten
        > resursseja haltuunsa markkina-arvolla, jota
        > yhteiskuntateoriat eivät huomaa.
        >
        > Kumma kyllä miesten pelkällä seksuaalisuudella ei
        > keskimäärin ole juurikaan arvoa, vaan miesten on
        > tarjottava muita resursseja naisille vastikkeeksi seksistä.
        >
        >
        > Eduskunnan puhemies Riitta Uosukainen sanoi naisten
        > käyttävän seksiä "vallan välineenä". Lenita
        > Airisto suuttui siitä. Lausunto oli hänestä
        > "äärimmäisen loukkaava naisia kohtaan", ja hän
        > väitti pärjänneensä itse aina pelkällä älyllään.
        >
        > Miksi hän sitten meni missikisoihin ja suostui Suomen
        > neidoksi?
        >
        > Ex-feministi W. Ferrellin ja geenitutkija R. Dawkinsin
        > mukaan missikisat ovat naisten kamppailua seksuaalisesta
        > vallasta. Lenita Airisto nosti siis missiydellä omaa
        > seksuaalista markkina-arvoaan, mutta esittää feministiä
        > feministiä.
        >
        > Teeskentely on sääntö naisten seksivallassa.
        >
        > Itse feministijohtokin poseeraa jo räikeän punaisissa
        > bordellisaappaissa. Muoti ja meikit ovat vaihtoteoriassa
        > naisten välistä kilpavarustelua..."
        >
        > ----
        >
        > Eli Suomen miehet - eiköhän nyt olisi aika alkaa
        > vaatimaan oikaisuja näihin kaikkiin valheisiin ynm - jollei
        > muuten niin tulevien poikalasten takia!

        niin mies kuin nainenkin aina, vaikka sitä tutkittaisiin miten päin hyvänsä! Et voi tietää kenenkään muun seksuaalisuudesta seksin tarpeesta, ainoastaan ja vain omastasi!! Olen yli 60:nen nainen nautin ja haluan seksiä vieläkin! Kuinka usein harrastan seksiä kenen kanssa tai kuinka usien masturboin ei kuulu sinulle eikä kenellekkään kirpun tiitin vertaa!!

        Sanoi tai todisti tutkimukset mitä hyvänsä: minä pidän seksistä, naitin siitä!! Tee sinäkin niin ja jätä tutkimiset, lukemiset vähemmälle! Ruumis rentoutuu, mieli valaistuu ja maailma pelastuu!! Tai tumputa, saat ihan itse päättää!!


      • parka.
        ............. kirjoitti:

        Ilmeisesti on pakko heittää tänne vastaus eräästä muusta keskustelusta (en jaksa samoja asioita kirjoittaa hiukan eri sanoin). Koska ei millään vaan jaksa "kuunnella" näitä kulttuuriin syötettyjä femakoiden valheita ja teeskentelyä..esim nyt vaikka samanlaisesta seksuaalisuudesta jne josta mitä ilmeisemmin todellisuudessa tämä aloituksenkin parisuhde ongelma juurensa juontaa ja muu on sitä teeskentelyä ;)

        ---


        > Eräs vale joka ollaan saatu länsimaissa
        > feministipropagandan avulla "julkiseksi
        > totuudeksi" on, että naiset olisivat seksuaalisesti
        > yhä aktiivisia kuin miehet, heillä olisi yhtä usein ja
        > yhtä kovat tarpeet ja että he haluaisivat/saisivat muka
        > yhtä usein orgasmin kuin miehet.
        >
        > Näin ollen miehet eivät kärsisi ollenkaan sen
        > enempää tästä yhtäkkisestä sinkkukulttuurista kuin
        > naiset, sillä kummallakin on yhtä voimakkaat
        > evoluutionalliset, geneettiset ja hormonaliset tarpeet
        > suhteessa toiseen sukupuoleen.

        > Eli täyttä valetta siis jo pohjana yleisessä väitteessä, ja syy
        > helposti siitä vieritetään vielä miehen päälle
        > makuuhuoneessa, vaaditaan sitä naisten lehdissä ja
        > sinkkuelämissä luvattua naisten orgasmia, erilaisia
        > ällejä, kamasutria ynm epärealistista miehiltä, vaikka
        > samalla Suomen naiset vielä vain lihovat ynm...
        > ei ihme että olemme maailman ykkössijoilla eroissa
        > (avioliitot 50%, avoliitot 90%) ja vielä sillä
        > erikoispiirteellä että nainen on se alkuunlaittaja lähes
        > 3/4 tapauksista...
        >
        > Tämä liioiteltu/miesten veroinen naisten seksuaalisuus
        > nykyaikana on vähän samanlainen kulttuurimme syötetty
        > vale kuin se, että naisten pienempien aivopuoliskojen
        > välillä olisi joku suurempi aivokurkiainen kuin miehillä
        > ja tästä syystä heidän aivonsa pelaisivat vähintään
        > yhtä hyvin kuin miesten. He olisivat siis siinäkin
        > "miehen veroisia ja samanlaisia" kuten feministit
        > meille kiihkomielisesti haluavat näyttää kaikessa.
        >
        > Tosiasiassa tämä "aivojuttukin" on siis
        > tieteellisesti täysi vale ja todistettu lukuisasti jo yli
        > 10 vuotta sitten, mutta silti kun tätä asiaa tutkitaan
        > sosiaalisesti on feministipropaganda luoma vale vain samalla
        > vahvistanut asemaansa kansan keskuudessa.
        > Jopa kouluissa, mediassa ja poliittikassa tämä
        > "naisten parempi yhteys aivojen" välillä otetaan
        > välillä päätöksissä huomioon jne. Tosiasiassa ainoa
        > tieteellinen totuus on, että naisten aivot painavat vain
        > keskiverrosti lähes 200 g vähemmän ja se näkyy
        > historiassa rehelliselle ihmiselle.
        >
        > Lisää näistä kasvavista valheista kirjassa: MIES
        > VAILLA TASA-ARVOA.
        > Kirjoittajana lähes 30 eri Suomalaista akateemista
        > vaikuttajaa.
        >
        > Ja lisää uutuus kirjasta löytyy myös esim. siitä
        > että naisten euro olisi muka joku 80 centtiä - sekin on
        > täysin vale. Naisen Euro on vähintään 96 centtiä SUOMEN
        > VALTION huippututkijoiden puolueettoman tutkimuksen mukaan
        > ja muissa tutkimuksissa täysin samalla työnkuvalla, alalla
        > ja tuntimäärällä se on 104 centtiä.
        >
        > Entä sitten kun otetaan vielä huomioon se fakta
        > (tasa-arvoa väen väkisin haettaessa nykyaikana arvon
        > feministit?), että naiset saavat valtiolta keskiverrosti 8
        > vuotta "palkallista" eläkelomaa enemmän, pari
        > vuotta ilmaista opiskelua enemmän, ei armeijaa, ei
        > valtiolle oikeasti veroja tuottavia raskaita töitä (raksa,
        > lvi, metalli, sähkö, tietyöt, maa ja metsätalous jne) ja
        > kaikki nämä 8 vuoden lomat ynm opiskelut naisille
        > maksestaan näistä yhteisistä pakkosäästöistämme
        > valtion kassasta, maailman suurimpien palkan sivukulujen
        > muodossa - siis pakkosäästöistä valtiolle jonka miehet
        > tekevät suuremmaksi osaksi tuottavan kovan työn palkan
        > sivukuluina sinne valtion kassaan, mutta josta oman työn
        > tuottavuudestaan eivät kuluta kuin murto-osan
        > tilastollisena faktana -loput on pakotettua tulonsiirtoa
        > näille feministeille, v*ttumaisille ex muijilleen,
        > ikisinkuille naisille, toisten naisten kanssa liittossa
        > oleville naisille, armeijoita käymättömien ulkomaalaisten
        > kanssa seurusteleville
        > ynm?
        >
        > Suuri osa näistä tunnetusti raskaimmista, miesten
        > tekemistä töistä tehdään vielä lähes ulkoilmasssa
        > mikä on vielä suuri lisärasite yhdessä maailman
        > kylmimmistä valtioista, Suomessa. Olen varma että jos
        > naiset tekisivät nuo tuottavat työt, niin he vaativisivat
        > ties mitä raskaan, pakkas ja likaisen työn lisää !
        >
        > Törkeintä tässäkin asiassa on se, että naiset vielä
        > kehtaavat vinkun jotain prosenttien heittoja tuloissa,
        > vaikka he eivät tee juuri lainkaan raskaita, fyysisiä
        > valtiolle oikeasti verotuloja tuottavia töitä
        > markkinataloudessa? Lisäksi he eivät tee urakka, eikä
        > ylitöitä nimeksikään miehiin verrattuna ja silti aina
        > julkisuudessa verrataan kokonaisnansioita, ilman eri aloja,
        > urakoita ja ylitöitä huomoiden. Eli feministipropagandaa,
        > ei muuta tämä 80 centtiä kokolailla.
        > Mitään puhettakaan näiden esim. erilaisten raksa tai
        > metallipuolen töissä ei ole ollut NAISKIINTIÖISTÄ! Miksi
        > ei naiset halua myös raksa, lvi, metalli, sähkö, tietyö,
        > maa ja metsätalous ynm töihin 40% naiskiintiöitä kuten
        > muualle? Rusinat vaan pullasta ja sitten vielä syytellään
        > 80 centeillä?
        >
        > Tai 40% naiskiintiötä asevelvollisuuteen? Tai
        > siviilipalvelusvelvollisuuteen?
        >
        > Eli miehiähän näissä työ ja palkakuvioissakin
        > sorretaan, ei todellakaan naisia.
        >
        > Ja siis tällaiset naisten aivojen paremman toimivuuden
        > ja naisten euro on 80 centtiä valheiden varaan rakennetaan
        > jo koko Suomen kulttuuria siis. Herätys!
        >
        > Kun keskustelun lähtökohta on jo valheiden ja
        > propagandan varassa kulttuurissa -on asiasta vaikea
        > keskustella ollenkaan realistisesti. Tai miesten alkaa
        > puolustamaan oikeuksiaan, kumota valheita ja vaatimaan
        > tarpeittensa huomioon ottamista ynm.
        >
        > ------
        >
        > Tässä vielä lonkalta naisten seksuaalisuudesta pari
        > linkkiä:
        >
        >
        >
        > http://www.kaypahoito.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93408.htm
        >
        > "Suomalainen seksi -tutkimuksessa kartoitettiin yli
        > kahdentuhannen 17-75-vuotiaan suomalaisen naisen ja miehen
        > sukupuolielämää (Kontula ja Haavio-Mannila 1993).
        >
        > Emättimen kostumisongelmaa esiintyi ajoittain joka
        > toisella naisella.
        >
        > Jokaisessa yhdynnässä orgasmin sai 6-7 %
        > naisista." !!
        > (VAI ET SAMANLAINEN SEKSUAALISUUS KUIN MIEHILLÄ...)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > http://itsetyydytys.org/tulokset/naiset.php
        >
        > Tyttöjen vanhetessa itsetyydytyksen frekvenssi muuttuu
        > selvästi harvemmaksi. Jo 61% 18-21-vuotiaista nuorista
        > naisista masturboi muutamasta viikkokerrasta muutamaan
        > kertaan kuussa ja yhä harvemmin iän myötä.
        >
        > (MIEHISTÄ 99% VETÄÄ HÄNDYYN ABOUT 70 VUOTIAAKSI, ET
        > SE TÄSSÄKIN KOHTAA SAMANLAISISTA HALUISTA JA TASA-ARVOSTA
        > TARPEISSA....)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > Tutkimus vahvisti minkä kaikki jo tiesivätkin:
        > masturbointi on miesten harrastus. Miehet tekevät sitä 11
        > kertaa kuussa, naiset 2.
        >
        > http://kvantti.tky.fi/99/1/kysely.html#masturbointi
        >
        >
        > ------
        >
        > Lopuksi siiterausta v. 2008 ilmestyneestä kirjan:
        > Naisten seksuaalinen valta kirjoittajan haastattelusta:
        >
        > "Naisten voi olla vaikea ymmärtää sitä
        > seksuaalisen niukkuuden maailmaa, missä suurin osa
        > miehistä elää koko ajan, sanoo yhteiskuntatieteilijä
        > Henry Laasanen.
        >
        > Ja hänestä naiset aliarvioivat myös sen työn
        > määrää, jonka miehet joutuvat tekemään geneettisen
        > ohjelmansa takia. Sillä pariutumismarkkinoilla valinnan
        > valta on naisilla, joille pelkkä seksi ei riitä kuten
        > miehille.
        >
        > Laasanen analysoi seksuaalisuutta lmiönä, jota miehet
        > haluavat, mutta naiset hallitsevat ja hankkivat siten
        > resursseja haltuunsa markkina-arvolla, jota
        > yhteiskuntateoriat eivät huomaa.
        >
        > Kumma kyllä miesten pelkällä seksuaalisuudella ei
        > keskimäärin ole juurikaan arvoa, vaan miesten on
        > tarjottava muita resursseja naisille vastikkeeksi seksistä.
        >
        >
        > Eduskunnan puhemies Riitta Uosukainen sanoi naisten
        > käyttävän seksiä "vallan välineenä". Lenita
        > Airisto suuttui siitä. Lausunto oli hänestä
        > "äärimmäisen loukkaava naisia kohtaan", ja hän
        > väitti pärjänneensä itse aina pelkällä älyllään.
        >
        > Miksi hän sitten meni missikisoihin ja suostui Suomen
        > neidoksi?
        >
        > Ex-feministi W. Ferrellin ja geenitutkija R. Dawkinsin
        > mukaan missikisat ovat naisten kamppailua seksuaalisesta
        > vallasta. Lenita Airisto nosti siis missiydellä omaa
        > seksuaalista markkina-arvoaan, mutta esittää feministiä
        > feministiä.
        >
        > Teeskentely on sääntö naisten seksivallassa.
        >
        > Itse feministijohtokin poseeraa jo räikeän punaisissa
        > bordellisaappaissa. Muoti ja meikit ovat vaihtoteoriassa
        > naisten välistä kilpavarustelua..."
        >
        > ----
        >
        > Eli Suomen miehet - eiköhän nyt olisi aika alkaa
        > vaatimaan oikaisuja näihin kaikkiin valheisiin ynm - jollei
        > muuten niin tulevien poikalasten takia!

        Tää homma on ihan päivän selvä: koska noissa sun jutuissa ei ole loogisuuden häivääkään, sä et vaan ole saanut. Kauheen näköstä mitä se puute tekee ihmiselle. Antakaa nyt joku tuolle, niin päästään tuosta ainaisesta ruikutuksesta!


      • minä mieskö?
        Jokainen on yksilö.. kirjoitti:

        niin mies kuin nainenkin aina, vaikka sitä tutkittaisiin miten päin hyvänsä! Et voi tietää kenenkään muun seksuaalisuudesta seksin tarpeesta, ainoastaan ja vain omastasi!! Olen yli 60:nen nainen nautin ja haluan seksiä vieläkin! Kuinka usein harrastan seksiä kenen kanssa tai kuinka usien masturboin ei kuulu sinulle eikä kenellekkään kirpun tiitin vertaa!!

        Sanoi tai todisti tutkimukset mitä hyvänsä: minä pidän seksistä, naitin siitä!! Tee sinäkin niin ja jätä tutkimiset, lukemiset vähemmälle! Ruumis rentoutuu, mieli valaistuu ja maailma pelastuu!! Tai tumputa, saat ihan itse päättää!!

        Tulihan se sieltä! Juuri noin! Nainen ajattelee VAIN itseään! Kuin tuo olisi kohdistunut juuri ja Vain häneen, yksilöön! Ymmärtääksemme asioita, on iitä tutkittava ja annettava muidenkin tutkia, lukea, keskustella, yms.
        Juuri tuon kaltaisilla minä-ihmisillä selittyy nämä alun kysymyksen pulmat. Jo nimitellä sovinistiksi, joka esittelee tuloksia. Tuolla nimittelylllä juuri naisten seksivalta toimii!
        Sinä et ole kiinnostava. Asia on!


      • Nimetön
        Erohelvetti? kirjoitti:

        Vai taisteluun yhteisen hyvän puolesta kuuluttaa nykysuomen feministi tyypilliseen tapaansa "jallittaen maailman sinisilmäisimpiä" miehiä ;)

        Tarkoitatko tällä esim vaikka sitä että te nykynaiset olette yhtääkkiä nostaneet erotilastomme täysin käsittämättömiin lukemiin maailman historiassa? Samoin kuin 1 ihmisten talouksien määrän? Pätkääkään välittämättä mitä tämä tekee ihmisten psyykeelle, lapsuudelle, aikuisuuden perheille ja yksinäisillle sukukypsille aikuisille ynm?

        Seksuaalisuudesta (en jaksa hakea tähän communicatorilla tutkimusta mutta haen sen kyllä jos alat väittämään että väite ei pidä paikkaansa) -eli haavio mannilan suomen laajimmassa seksuaali tutkimuksessa todettiin että naisistamme vain 6-7% saa orgasmin joka rakastelussa - ja oma lisäykseni - sekin loppuu menopaussiin 40-50v... Miehistä taas saa orgasmin 100% ja ovat kykeneviä 70-80v.
        Ero on huikea ja tähän perustuu yhä kasvava, törkeämpi naisten seksuaalinen valta (uutuuskirjankin nimi muuten).

        KYSYNTÄHÄN NOSTAA TUOTTEEN/PALVELUN ARVOA. JA KYSYNNÄN VOI NOSTAA KEINOTEKOISESTI (vertaa naisten erotehtailu ja 1 ihmisten talouksien määrä... Eli mitäs sen väliä kuinka huonosti lapset, miehet ja yksinäiset ihmiset yleensäkään voi.. Et se siitä yhteisestä taistelusta...mm kaikki naisasia järjestöjenkin, kansanedustulaitoksen naisliiton ynm ajamat asiat tähtäävätkin erojen helpottamiseen, päivähoitoon kotihoidon sijaan, parempiin elatusmaksuihin, vain muutenkin naisten oikeuksiin ja aika suoraan miesvihaankin jne)

        Pistetäänpä loppukaneetiksi maailman tunnetuimman sosiologian professorin mietteitä:

        Franceso Alberoni: Häälento

        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, kuuluisuutta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm. Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        ----

        Eli mitä tosiaan tulee tapahtumaan lähivuosina -on selvää että feministien meno ei voi jatkua tällaisena -tai olemme kaikki pian masiksesta eläkkeella tai vastaavaa:.

        Mites kun meillä se on mies, joka ei suostu seksiin? Oletkos ollenkaan ajatellut, että niin voi olla hyvin monessakin tapauksessa, kun nainen päättää erota?!

        Itse olen jo reilun vuoden odotellut, että miestä kiinnostaisi seksi edes kerran...eipä vaan kiinnosta!! Odottelenko vielä seuraavat 10 vuotta tai lopun elämäni? Arvaatkos että mielummin otan eron? Ja ajatella, että juuri sen seksittömyyden takia...niin ja olen muuten itse yli 4-kymppinen ja saan kyllä edelleen orgasmin joka yhdynnässä...jopa useamman jos vain partneri on taitava;D

        Mietipäs sitä!! Äläkä koko ajan valita ja pidä vain naista pihtarina!!!


      • lkkajddhjgf
        minä mieskö? kirjoitti:

        Tulihan se sieltä! Juuri noin! Nainen ajattelee VAIN itseään! Kuin tuo olisi kohdistunut juuri ja Vain häneen, yksilöön! Ymmärtääksemme asioita, on iitä tutkittava ja annettava muidenkin tutkia, lukea, keskustella, yms.
        Juuri tuon kaltaisilla minä-ihmisillä selittyy nämä alun kysymyksen pulmat. Jo nimitellä sovinistiksi, joka esittelee tuloksia. Tuolla nimittelylllä juuri naisten seksivalta toimii!
        Sinä et ole kiinnostava. Asia on!

        Suomen naiset ovat femakoita! Niin kirjoitat, todistelet, jos sanon oman kokemukseni, mielipiteeni siitä asiasta se ei minusta mitään puutteessa elävää hölmöä tee!!


      • .................
        lkkajddhjgf kirjoitti:

        Suomen naiset ovat femakoita! Niin kirjoitat, todistelet, jos sanon oman kokemukseni, mielipiteeni siitä asiasta se ei minusta mitään puutteessa elävää hölmöä tee!!

        Anteeksi nyt vaan, mutta taas näyttäytyy kuinka suppea ja narsismiin taipuvainen on naisten 200 g kevyemmät aivot, joissa siis ei tod ole mitään isompaa aivokurkiaista aivolohkojen välissä...

        Olen tuon ylemmän kirjoituksen kirjoittaja (jota luulen että vastauksellasi tarkoitat?), mutta minulla ei ole hajuakaan ketä esim kirjoitti tuon : minä, minä, minä kirjoituksen joka sinänsä on kyllä täyttä asiaa...

        Katsos kun esim miessakeissa on jo tuhansia jäseniä ja eron kokeneita miehiä aivan järkyttävä määrä ..tai jo pelkästään esim tuon mies vailla tasa-arvoa kirjan kirjoittajina on 30 eri akateemista vaikuttajaa ja tutkijaa suomessa jne... Lisäksi kirja on ollut niin kohua herättävä että sen eka painoskin myytin nopeasti loppuun, otettiin uusi jne...ja nyt mm pukkaa jo väitöskirjoja asiasta markkinoille esim henri laasaselta ja pasi malmilta jne...

        Eli tiedän että se helpottaa feministin pieniä aivoja kun yrittää alkeellisilla psykologisilla defenseillä sepittää mielessä että tää on vain yksi mies kuin näin ajattelee, mutta voi voi -asia kun leviää kulovalkean tavoin ja yhä useampi suomen mies alkaa ihmettelemään näitä eroja, 1 ihmisen talouksien määrää, vero-elatus-asevelvollisuus juttujen tasa-arvoa, naisten seksuaalista valtaa ynm


      • katso ympärillesi

        jos nyt vähänkään tilastoa tehdään, niin ihan pelkällä ihmisiä kuulemalla ja vaikka näitä viestejä lukemalla voi todeta että miehet pihtaa seksiä paljon yleisemmin kuin naiset, ja varsinkin mitä enemmän ikää kertyy niin sitä passiivisemmiksi plösöiksi käyvät miehet. Ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen, niin naiset hoitaa kuntoaan ja ulkonäköään, osallistuvat kaikenlaiseen aktiivisesti, ja miehet kasvattaa kaljamahaa ja potee seksihaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Ja miksi nainen on useimmiten jättäjä? Siksi että seksihaluton mies kotona käy hermoille.

        Jos itselläsi on "toisenlainen nainen" niin älä yleistä


      • sikalonti
        ................. kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta taas näyttäytyy kuinka suppea ja narsismiin taipuvainen on naisten 200 g kevyemmät aivot, joissa siis ei tod ole mitään isompaa aivokurkiaista aivolohkojen välissä...

        Olen tuon ylemmän kirjoituksen kirjoittaja (jota luulen että vastauksellasi tarkoitat?), mutta minulla ei ole hajuakaan ketä esim kirjoitti tuon : minä, minä, minä kirjoituksen joka sinänsä on kyllä täyttä asiaa...

        Katsos kun esim miessakeissa on jo tuhansia jäseniä ja eron kokeneita miehiä aivan järkyttävä määrä ..tai jo pelkästään esim tuon mies vailla tasa-arvoa kirjan kirjoittajina on 30 eri akateemista vaikuttajaa ja tutkijaa suomessa jne... Lisäksi kirja on ollut niin kohua herättävä että sen eka painoskin myytin nopeasti loppuun, otettiin uusi jne...ja nyt mm pukkaa jo väitöskirjoja asiasta markkinoille esim henri laasaselta ja pasi malmilta jne...

        Eli tiedän että se helpottaa feministin pieniä aivoja kun yrittää alkeellisilla psykologisilla defenseillä sepittää mielessä että tää on vain yksi mies kuin näin ajattelee, mutta voi voi -asia kun leviää kulovalkean tavoin ja yhä useampi suomen mies alkaa ihmettelemään näitä eroja, 1 ihmisen talouksien määrää, vero-elatus-asevelvollisuus juttujen tasa-arvoa, naisten seksuaalista valtaa ynm

        Siis oikeesti.. Mies on kyll niin tuhannen tyhmä, että seksillä saa mitä vaan.. Jos on antava nainen ja osaa niitä avuja käyttää, niin mies on sulaa vahaa..ettäs niin viisas on mies. Tää on ihan samanmoista yleistämistä ko, ett miehet tumputtaa enemmän ko naiset.
        Täsä koko jutun alkuperäsenä pointtina oli paska parisuhde..siin ei paljo seksit auta. Toki, jos on kylmän viilee nainen, niin sen avulla voi pyörittäää miestä mennen tullen.


      • feminismipropaganda
        katso ympärillesi kirjoitti:

        jos nyt vähänkään tilastoa tehdään, niin ihan pelkällä ihmisiä kuulemalla ja vaikka näitä viestejä lukemalla voi todeta että miehet pihtaa seksiä paljon yleisemmin kuin naiset, ja varsinkin mitä enemmän ikää kertyy niin sitä passiivisemmiksi plösöiksi käyvät miehet. Ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen, niin naiset hoitaa kuntoaan ja ulkonäköään, osallistuvat kaikenlaiseen aktiivisesti, ja miehet kasvattaa kaljamahaa ja potee seksihaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Ja miksi nainen on useimmiten jättäjä? Siksi että seksihaluton mies kotona käy hermoille.

        Jos itselläsi on "toisenlainen nainen" niin älä yleistä

        Jos nyt vähänkin tilastoja tehdään niin ihan pelkällä naisia kuuntelemalla ja sinuakin lukemalla tulee yhä varmemmaksi siitä (tutkitustakin asiasta) että teeskentely/valehtelu on sääntö naisten vallankäytössä?

        Ps. Luepa nyt tuosta ylempää faktat naisten seksuaalisesta ja orgasmien saannista suomen kattavimmasta tieteellisestä tutkimuksesta, ja ynnää päälle tosiaan se fakta että teeskentely on sääntö naisten vallankäytössä.

        Sen jälkeen sinullekin voi tulla "heureka" että miksi silti totuuden vastaisesti kuulet ympärilläsi olevilta naisilta mitä kuulet...


      • sinäkinkö...?
        parka. kirjoitti:

        Tää homma on ihan päivän selvä: koska noissa sun jutuissa ei ole loogisuuden häivääkään, sä et vaan ole saanut. Kauheen näköstä mitä se puute tekee ihmiselle. Antakaa nyt joku tuolle, niin päästään tuosta ainaisesta ruikutuksesta!

        Ei näistä kannanotoista muuhun johtopäätökseen voi tulla! Jos naisella on omakohtaista kokemusta, mielipiteitä asioista niin HEUREKA!! Se aivoton femakko on puutteessa!! Omia sanojasi lainatakseni! Ja oikeasti mitä minulle tai sinulle kuuluu yhdenkään ihmisen ero- tai avioasiat??

        Kukkaruukusta toiseen, minua ei taida auttaa teidän silmissänne mikään muu kuin hirttoköysi!! Niin valmiiksi pureskeltua, lukkoon lyötyjä mielipiteenne ovat naisista.

        Päätä nyt piru vie onko kysymyksessä tuttkimustulosten arviointi vai henkilökohtainen käsityksesi, mielipiteesi naisista?? Ainoa henkilökohtainen päätelmä, jonka minun mollaamiseni lisäksi olet esittänyt on se, että NAISISTA kaikki paska tässä maassa johtuu!!


      • kauta...

        Aika junttimainen näkökanta. Jos nyt ihan seksistä puhutaan, niin meillä se on niinpäin, että ukko pihtaa...


      • eihän tää oo totta?

        Voi huokaus.

        Tähän ei kyllä oikein mitään osaa sanoa?

        Ihmisillä voi kuule olla oikeitakin ongelmia.

        Sinulla ehkä on ollut niin heppoisia suhteita, joissa suurin ongelma on ollut seksissä tai siinä, ettei nainen ole 24/7 pyntätty, mutta tekstin perusteella aloittajalla ja hänen miehellään on oikeasti suhteessaan pahat karikot. Niitä voi yrittää selvittää, mutta jos tuntuu, että yritykset valuvat hukkaan, kannattaa erota ja lähteä, molemmille osapuolille, sekä varsinkin lapselle, paras ratkaisu.


      • MiesHämeestä

        ... paljon kirjoitat ihan asiaa. Samoja olen itsekin pohtinut. Hienoa, että muutkin miehet hereillä asioissa. Olen tasa-arvon kannalla viimeiseen asti. Naiset saavat tienata saman mitä mieskin, mutta työn on oltava todella samaa. Nainen käy papiksi kuten mieskin mielestäni. On todettava, että on sairasta jos synnyt mieheksi ja olet siksi velvollinen esim. armeijaan... aivan käsittämätöntä! Miksi ei nainen ole samalla tavalla velvollinen?? Paljon kirjoitit muutakin asiaa, mutta eips niistä tässä enempää.

        Tuo seksuaalisuusjuttu ei ole kirjoittamallasi tavalla meillä. Nainen haluaa täällä vähintään saman verran kuin minäkin. Enkä muutenkaan tuohon seksuaalisuusyleistykseen syty. Minua ainakaan yksikään nainen juoksuta seksillä:D Kyllä ilman pystyn olemaan ja tuntuisipa typerältä vain saada. Minulle seksi on molemminpuolista antamista ja saamista. Eiköhän nuo ole aikas yksilöllisiä asioita. On aikas kova yleistys väittää, että mies on niin riippuvainen seksistä. En minä ainakaan..

        Alkuperäiseen kirjoitukseen/ongelmaan hakisin ongelmia ihan jostain muusta... mutta tässäkin asiassa on taas ja vain yhden ihmisen näkökulma. Olisi mukava lukea mitä mieltä asioista on kirjoittajan mies. Asioilla kun on aina vähintään kaksi puolta. On helppo kertoa asiat omasta näkökulmasta. Eihän kirjoittaja itsekään taida tietää mikä on ongelman ydin, joten turha tässä on syyttää miestä suoraan. Siksipä en kommentoi sen kummemmin.

        Sen olen huomannut, että tällaiset tekstit ovat usein naisten kirjoittamia. Naiset yleistävät ja haukkuvat jatkuvalla syötöllä. Aina on vika miehissä:D Aivan käsittämätöntä. Tuntuu siltä, että naisilla on hirveä tarve päteä ja olla niin samalla tasolla kuin miehetkin, että jää ne omat ongelmat ja asioiden ymmärtämiset analysoimatta. Miehet harvoin valittavat asioitaan täällä ja voisin väittää, että pettureita ja muuta paskaa löytyy ihan samalla mitalla naisista. Ellei jopa enemmän, sillä onhan naisia maailmassa aikas paljon enemmän kuin miehiä. Onko käsite singerkerho tuttu?

        Tarvii kuitenkin sanoa, että on mahtavaa kun niitä järkeviäkin naisia on. Kiitollinen olen kun sellaisen löysin vierelleni. Sitä ennen sai kokea petturi ja paskanpuhuja naiset. Ja voi, kuinka ne naiset ovatkaan väkivaltaisia! Onneksi miehet puhuvat tuostakin nykyään, koska naisethan eivät ole olleet väkivaltaisia kun kukaan ei ole puhunut asiasta. Kuten myös, että vika aina minussa meiningit. Kyllä nekin viat löytyivät itse naisesta. Kiitos siis, että NAISIAkin vielä on... vaikea vain löytää nykypäivänä. Omaani hain eron jälkeen 4 vuotta. Pitkään siksi, että en suostunut ottamaan yhtäkään, joka poikkesi tietyistä tunneälyllisistä kriteereistä. Paljon tuli treffattua ja tutustuttua naisväkeen ja kyllä siellä jotain aivan hirveää paskaa on...HUH HUH... Turhapa sitä on miehiä yleistää ja oikea NAINEN tietää sen!


      • sutkin
        ............. kirjoitti:

        Ilmeisesti on pakko heittää tänne vastaus eräästä muusta keskustelusta (en jaksa samoja asioita kirjoittaa hiukan eri sanoin). Koska ei millään vaan jaksa "kuunnella" näitä kulttuuriin syötettyjä femakoiden valheita ja teeskentelyä..esim nyt vaikka samanlaisesta seksuaalisuudesta jne josta mitä ilmeisemmin todellisuudessa tämä aloituksenkin parisuhde ongelma juurensa juontaa ja muu on sitä teeskentelyä ;)

        ---


        > Eräs vale joka ollaan saatu länsimaissa
        > feministipropagandan avulla "julkiseksi
        > totuudeksi" on, että naiset olisivat seksuaalisesti
        > yhä aktiivisia kuin miehet, heillä olisi yhtä usein ja
        > yhtä kovat tarpeet ja että he haluaisivat/saisivat muka
        > yhtä usein orgasmin kuin miehet.
        >
        > Näin ollen miehet eivät kärsisi ollenkaan sen
        > enempää tästä yhtäkkisestä sinkkukulttuurista kuin
        > naiset, sillä kummallakin on yhtä voimakkaat
        > evoluutionalliset, geneettiset ja hormonaliset tarpeet
        > suhteessa toiseen sukupuoleen.

        > Eli täyttä valetta siis jo pohjana yleisessä väitteessä, ja syy
        > helposti siitä vieritetään vielä miehen päälle
        > makuuhuoneessa, vaaditaan sitä naisten lehdissä ja
        > sinkkuelämissä luvattua naisten orgasmia, erilaisia
        > ällejä, kamasutria ynm epärealistista miehiltä, vaikka
        > samalla Suomen naiset vielä vain lihovat ynm...
        > ei ihme että olemme maailman ykkössijoilla eroissa
        > (avioliitot 50%, avoliitot 90%) ja vielä sillä
        > erikoispiirteellä että nainen on se alkuunlaittaja lähes
        > 3/4 tapauksista...
        >
        > Tämä liioiteltu/miesten veroinen naisten seksuaalisuus
        > nykyaikana on vähän samanlainen kulttuurimme syötetty
        > vale kuin se, että naisten pienempien aivopuoliskojen
        > välillä olisi joku suurempi aivokurkiainen kuin miehillä
        > ja tästä syystä heidän aivonsa pelaisivat vähintään
        > yhtä hyvin kuin miesten. He olisivat siis siinäkin
        > "miehen veroisia ja samanlaisia" kuten feministit
        > meille kiihkomielisesti haluavat näyttää kaikessa.
        >
        > Tosiasiassa tämä "aivojuttukin" on siis
        > tieteellisesti täysi vale ja todistettu lukuisasti jo yli
        > 10 vuotta sitten, mutta silti kun tätä asiaa tutkitaan
        > sosiaalisesti on feministipropaganda luoma vale vain samalla
        > vahvistanut asemaansa kansan keskuudessa.
        > Jopa kouluissa, mediassa ja poliittikassa tämä
        > "naisten parempi yhteys aivojen" välillä otetaan
        > välillä päätöksissä huomioon jne. Tosiasiassa ainoa
        > tieteellinen totuus on, että naisten aivot painavat vain
        > keskiverrosti lähes 200 g vähemmän ja se näkyy
        > historiassa rehelliselle ihmiselle.
        >
        > Lisää näistä kasvavista valheista kirjassa: MIES
        > VAILLA TASA-ARVOA.
        > Kirjoittajana lähes 30 eri Suomalaista akateemista
        > vaikuttajaa.
        >
        > Ja lisää uutuus kirjasta löytyy myös esim. siitä
        > että naisten euro olisi muka joku 80 centtiä - sekin on
        > täysin vale. Naisen Euro on vähintään 96 centtiä SUOMEN
        > VALTION huippututkijoiden puolueettoman tutkimuksen mukaan
        > ja muissa tutkimuksissa täysin samalla työnkuvalla, alalla
        > ja tuntimäärällä se on 104 centtiä.
        >
        > Entä sitten kun otetaan vielä huomioon se fakta
        > (tasa-arvoa väen väkisin haettaessa nykyaikana arvon
        > feministit?), että naiset saavat valtiolta keskiverrosti 8
        > vuotta "palkallista" eläkelomaa enemmän, pari
        > vuotta ilmaista opiskelua enemmän, ei armeijaa, ei
        > valtiolle oikeasti veroja tuottavia raskaita töitä (raksa,
        > lvi, metalli, sähkö, tietyöt, maa ja metsätalous jne) ja
        > kaikki nämä 8 vuoden lomat ynm opiskelut naisille
        > maksestaan näistä yhteisistä pakkosäästöistämme
        > valtion kassasta, maailman suurimpien palkan sivukulujen
        > muodossa - siis pakkosäästöistä valtiolle jonka miehet
        > tekevät suuremmaksi osaksi tuottavan kovan työn palkan
        > sivukuluina sinne valtion kassaan, mutta josta oman työn
        > tuottavuudestaan eivät kuluta kuin murto-osan
        > tilastollisena faktana -loput on pakotettua tulonsiirtoa
        > näille feministeille, v*ttumaisille ex muijilleen,
        > ikisinkuille naisille, toisten naisten kanssa liittossa
        > oleville naisille, armeijoita käymättömien ulkomaalaisten
        > kanssa seurusteleville
        > ynm?
        >
        > Suuri osa näistä tunnetusti raskaimmista, miesten
        > tekemistä töistä tehdään vielä lähes ulkoilmasssa
        > mikä on vielä suuri lisärasite yhdessä maailman
        > kylmimmistä valtioista, Suomessa. Olen varma että jos
        > naiset tekisivät nuo tuottavat työt, niin he vaativisivat
        > ties mitä raskaan, pakkas ja likaisen työn lisää !
        >
        > Törkeintä tässäkin asiassa on se, että naiset vielä
        > kehtaavat vinkun jotain prosenttien heittoja tuloissa,
        > vaikka he eivät tee juuri lainkaan raskaita, fyysisiä
        > valtiolle oikeasti verotuloja tuottavia töitä
        > markkinataloudessa? Lisäksi he eivät tee urakka, eikä
        > ylitöitä nimeksikään miehiin verrattuna ja silti aina
        > julkisuudessa verrataan kokonaisnansioita, ilman eri aloja,
        > urakoita ja ylitöitä huomoiden. Eli feministipropagandaa,
        > ei muuta tämä 80 centtiä kokolailla.
        > Mitään puhettakaan näiden esim. erilaisten raksa tai
        > metallipuolen töissä ei ole ollut NAISKIINTIÖISTÄ! Miksi
        > ei naiset halua myös raksa, lvi, metalli, sähkö, tietyö,
        > maa ja metsätalous ynm töihin 40% naiskiintiöitä kuten
        > muualle? Rusinat vaan pullasta ja sitten vielä syytellään
        > 80 centeillä?
        >
        > Tai 40% naiskiintiötä asevelvollisuuteen? Tai
        > siviilipalvelusvelvollisuuteen?
        >
        > Eli miehiähän näissä työ ja palkakuvioissakin
        > sorretaan, ei todellakaan naisia.
        >
        > Ja siis tällaiset naisten aivojen paremman toimivuuden
        > ja naisten euro on 80 centtiä valheiden varaan rakennetaan
        > jo koko Suomen kulttuuria siis. Herätys!
        >
        > Kun keskustelun lähtökohta on jo valheiden ja
        > propagandan varassa kulttuurissa -on asiasta vaikea
        > keskustella ollenkaan realistisesti. Tai miesten alkaa
        > puolustamaan oikeuksiaan, kumota valheita ja vaatimaan
        > tarpeittensa huomioon ottamista ynm.
        >
        > ------
        >
        > Tässä vielä lonkalta naisten seksuaalisuudesta pari
        > linkkiä:
        >
        >
        >
        > http://www.kaypahoito.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93408.htm
        >
        > "Suomalainen seksi -tutkimuksessa kartoitettiin yli
        > kahdentuhannen 17-75-vuotiaan suomalaisen naisen ja miehen
        > sukupuolielämää (Kontula ja Haavio-Mannila 1993).
        >
        > Emättimen kostumisongelmaa esiintyi ajoittain joka
        > toisella naisella.
        >
        > Jokaisessa yhdynnässä orgasmin sai 6-7 %
        > naisista." !!
        > (VAI ET SAMANLAINEN SEKSUAALISUUS KUIN MIEHILLÄ...)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > http://itsetyydytys.org/tulokset/naiset.php
        >
        > Tyttöjen vanhetessa itsetyydytyksen frekvenssi muuttuu
        > selvästi harvemmaksi. Jo 61% 18-21-vuotiaista nuorista
        > naisista masturboi muutamasta viikkokerrasta muutamaan
        > kertaan kuussa ja yhä harvemmin iän myötä.
        >
        > (MIEHISTÄ 99% VETÄÄ HÄNDYYN ABOUT 70 VUOTIAAKSI, ET
        > SE TÄSSÄKIN KOHTAA SAMANLAISISTA HALUISTA JA TASA-ARVOSTA
        > TARPEISSA....)
        >
        > JA esimerkiksi:
        >
        > Tutkimus vahvisti minkä kaikki jo tiesivätkin:
        > masturbointi on miesten harrastus. Miehet tekevät sitä 11
        > kertaa kuussa, naiset 2.
        >
        > http://kvantti.tky.fi/99/1/kysely.html#masturbointi
        >
        >
        > ------
        >
        > Lopuksi siiterausta v. 2008 ilmestyneestä kirjan:
        > Naisten seksuaalinen valta kirjoittajan haastattelusta:
        >
        > "Naisten voi olla vaikea ymmärtää sitä
        > seksuaalisen niukkuuden maailmaa, missä suurin osa
        > miehistä elää koko ajan, sanoo yhteiskuntatieteilijä
        > Henry Laasanen.
        >
        > Ja hänestä naiset aliarvioivat myös sen työn
        > määrää, jonka miehet joutuvat tekemään geneettisen
        > ohjelmansa takia. Sillä pariutumismarkkinoilla valinnan
        > valta on naisilla, joille pelkkä seksi ei riitä kuten
        > miehille.
        >
        > Laasanen analysoi seksuaalisuutta lmiönä, jota miehet
        > haluavat, mutta naiset hallitsevat ja hankkivat siten
        > resursseja haltuunsa markkina-arvolla, jota
        > yhteiskuntateoriat eivät huomaa.
        >
        > Kumma kyllä miesten pelkällä seksuaalisuudella ei
        > keskimäärin ole juurikaan arvoa, vaan miesten on
        > tarjottava muita resursseja naisille vastikkeeksi seksistä.
        >
        >
        > Eduskunnan puhemies Riitta Uosukainen sanoi naisten
        > käyttävän seksiä "vallan välineenä". Lenita
        > Airisto suuttui siitä. Lausunto oli hänestä
        > "äärimmäisen loukkaava naisia kohtaan", ja hän
        > väitti pärjänneensä itse aina pelkällä älyllään.
        >
        > Miksi hän sitten meni missikisoihin ja suostui Suomen
        > neidoksi?
        >
        > Ex-feministi W. Ferrellin ja geenitutkija R. Dawkinsin
        > mukaan missikisat ovat naisten kamppailua seksuaalisesta
        > vallasta. Lenita Airisto nosti siis missiydellä omaa
        > seksuaalista markkina-arvoaan, mutta esittää feministiä
        > feministiä.
        >
        > Teeskentely on sääntö naisten seksivallassa.
        >
        > Itse feministijohtokin poseeraa jo räikeän punaisissa
        > bordellisaappaissa. Muoti ja meikit ovat vaihtoteoriassa
        > naisten välistä kilpavarustelua..."
        >
        > ----
        >
        > Eli Suomen miehet - eiköhän nyt olisi aika alkaa
        > vaatimaan oikaisuja näihin kaikkiin valheisiin ynm - jollei
        > muuten niin tulevien poikalasten takia!

        pullauttanut!

        Ilman naista ei olis seksuaalisuutta, kiitä meitä siitä!

        Sä oletkin ainakin tuota perinteistä naistenhakkaaja/raiskaaja -potentiaalia, sun äitis olis kannattanu harkita rintaruokintaa..


      • Squeaqy

        Kirjoitat vähän, mutta asiaa. Telaketjufeministien läpitunkema "tasa-arvo" ei tarkoita todellista tasa-arvoa vaan miehen oikeuksien polkemista ja naisten vallankäyttöä.

        Seurustelin aikoinaan yhden "tuhannen tulenpalavan" kommunistitytön kanssa. Hänellä oli nuoren naisen palava into vaikuttaa asioihin ja hän kannatti myös tasa-arvoa. Ei siinä mitään.

        Kerran olimme ajelulla sateisessa syysyössä kun autostani pukesi rengas. Hieman aiemmin hän oli paasannut aatteitaan joten totesin hänelle ykskantaan:

        "Nyt toteutuu tasa-arvo. Mars rengasta vaihtamaan tyttö!"

        No, niinhän siinä luonnollisesti kävi että minä sen renkaan vaihdoin. Olinhan moiseen jo henkisesti varautunutkin. Kunhan näpäytin aatteen läpitunkemaa ihmistä. :-)

        (Loppujen lopuksi seurustelu kaatui siihen, että hän sosialistina ajatteli kaiken olevan yhteistä, itsensäkin, eli petti minua toistuvasti.)

        Pitäkää miehet vaan puolenne. Jos vaimo lähtee niin sitten lähtee. Itseltäni lähti kesällä mutta puhelimet toimivat eli voin olla lapsiini yhteydessä päivittäin.
        Kynnysmatoksi ei kannata yhdenkään naisen edessä ruveta.


      • Provectus
        Squeaqy kirjoitti:

        Kirjoitat vähän, mutta asiaa. Telaketjufeministien läpitunkema "tasa-arvo" ei tarkoita todellista tasa-arvoa vaan miehen oikeuksien polkemista ja naisten vallankäyttöä.

        Seurustelin aikoinaan yhden "tuhannen tulenpalavan" kommunistitytön kanssa. Hänellä oli nuoren naisen palava into vaikuttaa asioihin ja hän kannatti myös tasa-arvoa. Ei siinä mitään.

        Kerran olimme ajelulla sateisessa syysyössä kun autostani pukesi rengas. Hieman aiemmin hän oli paasannut aatteitaan joten totesin hänelle ykskantaan:

        "Nyt toteutuu tasa-arvo. Mars rengasta vaihtamaan tyttö!"

        No, niinhän siinä luonnollisesti kävi että minä sen renkaan vaihdoin. Olinhan moiseen jo henkisesti varautunutkin. Kunhan näpäytin aatteen läpitunkemaa ihmistä. :-)

        (Loppujen lopuksi seurustelu kaatui siihen, että hän sosialistina ajatteli kaiken olevan yhteistä, itsensäkin, eli petti minua toistuvasti.)

        Pitäkää miehet vaan puolenne. Jos vaimo lähtee niin sitten lähtee. Itseltäni lähti kesällä mutta puhelimet toimivat eli voin olla lapsiini yhteydessä päivittäin.
        Kynnysmatoksi ei kannata yhdenkään naisen edessä ruveta.

        että jaoit kokemuksesi tänne! Täälläkin tuota paskaa kaatunut niskaan naisten puolelta. Petetyksi tulin viimeisimmän osalta ainakin kerran ja valheita sain kuunnella enemmän kuin tarpeeksi. Ja en, todellakaan en jäänyt nieleskelemään. Petturin kamat lensivät parveekkeelta näyttävästi. En voi ymmärtää pettäjän aivotoimintaa.

        Miehet sitä ja miehet tätä:) Eihän ne naiset mitään...


      • NYYH!

        IHAN JO ITKETTÄÄ SAIRAALLA TAVALLA.


      • Squeaqy
        sikalonti kirjoitti:

        Siis oikeesti.. Mies on kyll niin tuhannen tyhmä, että seksillä saa mitä vaan.. Jos on antava nainen ja osaa niitä avuja käyttää, niin mies on sulaa vahaa..ettäs niin viisas on mies. Tää on ihan samanmoista yleistämistä ko, ett miehet tumputtaa enemmän ko naiset.
        Täsä koko jutun alkuperäsenä pointtina oli paska parisuhde..siin ei paljo seksit auta. Toki, jos on kylmän viilee nainen, niin sen avulla voi pyörittäää miestä mennen tullen.

        Olet oikeassa siinä että on luuserimiehiä, jotka alistuvat naisen pyöriteltäväksi ja käskytettäväksi vain hiukan "namia" saadakseen silloin kun se arvon ladylle sattuu sopimaan (kunhan mies ensin on siivonnut kotona ja pessyt auton).

        Tällä manipulointitavalla on nimikin: Se on Pilluvalta.


      • sitten "levitään"...
        Nimetön kirjoitti:

        Mites kun meillä se on mies, joka ei suostu seksiin? Oletkos ollenkaan ajatellut, että niin voi olla hyvin monessakin tapauksessa, kun nainen päättää erota?!

        Itse olen jo reilun vuoden odotellut, että miestä kiinnostaisi seksi edes kerran...eipä vaan kiinnosta!! Odottelenko vielä seuraavat 10 vuotta tai lopun elämäni? Arvaatkos että mielummin otan eron? Ja ajatella, että juuri sen seksittömyyden takia...niin ja olen muuten itse yli 4-kymppinen ja saan kyllä edelleen orgasmin joka yhdynnässä...jopa useamman jos vain partneri on taitava;D

        Mietipäs sitä!! Äläkä koko ajan valita ja pidä vain naista pihtarina!!!

        ympäristöön....ja "voitto" on otettu!! Mies on luhistettu täydellisesti....sinäkin luuska?


      • Nimetön
        sitten "levitään"... kirjoitti:

        ympäristöön....ja "voitto" on otettu!! Mies on luhistettu täydellisesti....sinäkin luuska?

        lukemaasi?

        Meillä en MINÄ pihtaa vaan mies!! En ole koskaan pihdannut, miksi olisin? Miksi minun siis myöskään täytyisi tyytyä siihen, että mies pihtaa? Vain siksikö kun tuo pihtaaja on mies? Nainen ei siis voi haluta seksiä, mutta mies voi, niinkö? Naisella ei ole lupa pettää seksin takia, mutta miehellä on?

        Ihmeellinen ajatusmaailma sinulla...luuskako olet, vai mikä?


    • todellisuuteen

      vitun onneton ns.nainen!
      sää luulet,että muissa on vika?
      sun puheistas päätellen ymmärrän
      sun sun miehen käyttäytymisen!
      se haluaa oikeata naista,eikä
      tommoista turhan päiväistä
      kitisiää.ellen väärin arvaa?
      oot ylipainonoinen katkera?
      ja kuka täyspäinen itkee netissä
      parisuhdeongelmia.katso itseä peiliin törppö!

    • 93838383

      puolen vuoden sisällä, ja puhun kokemuksesta. Mitä nopeammin otat eron, sitä nopeammin pääset kiinni takaisin normaalielämään. Mikäli sellainen kiinnostaa.

      • Logiikkaa vailla järkeä

        Naiset on omituisia otuksia. Ensin roikutaan ja riiputaan, ei millään oteta eroa vaan mennään vaikka terapiaan. Jos naiselle sanoo, jätä huonomies. Mitäs nainen tekee? Ei jätä, uskoo ja toivoo vaan, vaikka variksetkin jo asialle nauraa.

        Sitten nainen ottaa yhtäkkiä eron lopulta, tuhlattuaan 10 vuotta elämästään vaan huomatakseen, erota olis pitäny jo 10 vuotta sitten.

        Ero tossa tulee, parin vuoden viivytystaistelun jälkeen.


    • kumppanit

      Tänä päivänä kumppanit ovat vain samankaton alla asuvia riitapukareita.Jatkuvia ongelmien selvittämisiä.Suurimmilla osilla on lisäksi työpaikka rakkaat ja salarakkaat.Oma kumppani on vain roskakori,mihin kaikki ahdistus puretaan.

      • alkoholistin vaimo

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?


      • kanssamme
        alkoholistin vaimo kirjoitti:

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?

        Kyllä niitä ihan samassa tilanteessa olevia on paljon, et ole ainoa!! Miestäsi et voi muuttaa, hänen mieltymyksiinsä vaikuttaa, mutta itseesi nähden sinulla on rajaton valta!!

        Eroa en tarkoita vaan sitä, että muutat asennettasi itseesi ja mieheesi, koko perheeseen! Ammattiauttajat ovat hyvä asia, pyri käyttämään heidän palveksiaan apuaan niin paljon kuin voit!!

        Olisi hyvä jos voisit hakeutua Al-Anon perheohjelman pariin, se on perheitä yhdistävä, suojaava ohjelma joka auttaa sinua suhtautumaan asioihin tyynesti asioina ja korjaamaan niitä asioita jotja ovat sinun päätettävissäsi!

        Alkoholismi on vakava sairaus, ensisijaisesti fyysinen riippuvuus, asiantuntijalääkärien mukaan. Sinä et ole hänen juomiseesnsa syyllinen, etkä vastuussa miehesi juomisesta tai raitistumisesta. Et voi olla raittiina miehesi puolesta.

        Läheisriippuvuus johon alkoholistin läheiset sairastuvat ei ole sinun syysi, MUTTA VAIN SINÄ VOIT TOIPUA SIITÄ!! Se on sinun vastuullasi!! AA:n auttavasta puhelimesta saat sinua lähellä olevan ryhmän kokoontumispaikan ja ajan. Googlesta Al-Anon linkillä. Voimia ja rohkeutta sinulle ja perheellesi!


      • alkoholistin vaimo kirjoitti:

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?

        miestä ymmärtämään, että hänellä on alkoholiongelma.
        Sama koskee kaikkiin paheisiin.
        Se hänen on tajuttava aivan itse.


      • alkoholistin vaimo
        kanssamme kirjoitti:

        Kyllä niitä ihan samassa tilanteessa olevia on paljon, et ole ainoa!! Miestäsi et voi muuttaa, hänen mieltymyksiinsä vaikuttaa, mutta itseesi nähden sinulla on rajaton valta!!

        Eroa en tarkoita vaan sitä, että muutat asennettasi itseesi ja mieheesi, koko perheeseen! Ammattiauttajat ovat hyvä asia, pyri käyttämään heidän palveksiaan apuaan niin paljon kuin voit!!

        Olisi hyvä jos voisit hakeutua Al-Anon perheohjelman pariin, se on perheitä yhdistävä, suojaava ohjelma joka auttaa sinua suhtautumaan asioihin tyynesti asioina ja korjaamaan niitä asioita jotja ovat sinun päätettävissäsi!

        Alkoholismi on vakava sairaus, ensisijaisesti fyysinen riippuvuus, asiantuntijalääkärien mukaan. Sinä et ole hänen juomiseesnsa syyllinen, etkä vastuussa miehesi juomisesta tai raitistumisesta. Et voi olla raittiina miehesi puolesta.

        Läheisriippuvuus johon alkoholistin läheiset sairastuvat ei ole sinun syysi, MUTTA VAIN SINÄ VOIT TOIPUA SIITÄ!! Se on sinun vastuullasi!! AA:n auttavasta puhelimesta saat sinua lähellä olevan ryhmän kokoontumispaikan ja ajan. Googlesta Al-Anon linkillä. Voimia ja rohkeutta sinulle ja perheellesi!

        Kiitos vastauksestasi.


      • alkoholistin vaimo
        runontaja kirjoitti:

        miestä ymmärtämään, että hänellä on alkoholiongelma.
        Sama koskee kaikkiin paheisiin.
        Se hänen on tajuttava aivan itse.

        En saa tajuamaan,tiedetään. Avaiskohan väliaikainen asumusero sen silmiä? Onko kokemuksia? Tai onko joitain keinoja millä joku olis saanu toisen havahtumaan?


      • lkjhryggh
        alkoholistin vaimo kirjoitti:

        En saa tajuamaan,tiedetään. Avaiskohan väliaikainen asumusero sen silmiä? Onko kokemuksia? Tai onko joitain keinoja millä joku olis saanu toisen havahtumaan?

        Et saa havahtumaan, et saa ymmärtämään. Ainoa johon sinä voit vaikuttaa olet sinä itse!! Sinulla eikä kenelläkään, ei kenelläkään ole mitään oikeutta pyytää tai vaatia toista raitistumaan!!

        Ei ole sinun asiasi korjata kenenkään elämää, tämän olen oppinut Al-Anon perheryhmässä. Se on toveriseura, joka auttaa alkoholistin läheisiä rakentamaan elämäänsä paremmaksi, auttaa ryhmän jäsentä luomaan uuden paremman suhteen itseensä ja läheisiinsä.

        Kun me toivumme ryhmässä, opimme pitämään huolta ITSESTÄMME, omasta hyvinvoinnistamme ja se auttaa, antaa voimia rakastaa olla ystävällinen, kärsivällinen ja lempeä! Tervetuloa mukaan!!


      • holistin vaimo
        lkjhryggh kirjoitti:

        Et saa havahtumaan, et saa ymmärtämään. Ainoa johon sinä voit vaikuttaa olet sinä itse!! Sinulla eikä kenelläkään, ei kenelläkään ole mitään oikeutta pyytää tai vaatia toista raitistumaan!!

        Ei ole sinun asiasi korjata kenenkään elämää, tämän olen oppinut Al-Anon perheryhmässä. Se on toveriseura, joka auttaa alkoholistin läheisiä rakentamaan elämäänsä paremmaksi, auttaa ryhmän jäsentä luomaan uuden paremman suhteen itseensä ja läheisiinsä.

        Kun me toivumme ryhmässä, opimme pitämään huolta ITSESTÄMME, omasta hyvinvoinnistamme ja se auttaa, antaa voimia rakastaa olla ystävällinen, kärsivällinen ja lempeä! Tervetuloa mukaan!!

        Kamala tunne kun ei voi auttaa toista läheistä ihmistä joka on kuulunut läheisesti elämään jo 22 votta.On siis varmastikkin väärin sanoa "valitse näistä kahdesta, minä tai alkoholi"?


      • alkoholistin vaimo kirjoitti:

        En saa tajuamaan,tiedetään. Avaiskohan väliaikainen asumusero sen silmiä? Onko kokemuksia? Tai onko joitain keinoja millä joku olis saanu toisen havahtumaan?

        olla muuta keinoa, kuin poismuuttaminen.
        Älä käytä kuitenkaan "Jos et lopeta juomista, lähden" kiristystä.

        Kerrot suoraan, ettet enää jaksa ja siksi lähdet ainakin väliaikaisesti pois. Eikä sitä lähtöä peruta "Minä lupaan vähentää juomista" lupaukseen.
        Koska se juominen tuskin vähenee siitä ja antaa juojalle kuvan, että toinen on huijattavissa tyhjillä lupauksilla.

        Väliaikainen poismuuttokaan ei takaa, että havahtuisi.

        Yksi syy juomiseen on turhautuminen.
        On siis asia/tapahtuma, yleensä pakkotoisto, joka uusiutuu ja sitä turhuuden tunnetta turrutetaan jatkuvalla alkoholin käytöllä.

        Havahtumiseen ei löydy mitään yksinkertaista lääkettä, koska jokainen juova on oma persoonansa.

        Voimia sinulle.


      • Faslapset tulevaisuudesta
        alkoholistin vaimo kirjoitti:

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?

        Miesten juominen on 2 krt 30 vuodessa ja on nyt eun keskitasolla. Tämäkin on tietty liikaa, mutta mitään keskitaso puheita ei voi taas suomen naisista/äiteistä sanoa enää hyvällä syädämelläkään, sillä...ÄITIEN/NAISTEN ALOKOHOLINKÄYTTÖ ON VIISINKERTAISTUNUT VAIN 30 VUODESSA SUOMESSA . TÄMÄ ON MUUTEN KYSEENALAINEN MAAILMANENNÄTYS.

        Sos ja terv. ministeriön sivuilta
        www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten/äitien alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"


        YLEwww.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo." Naisten on juominen riistäytynyt käsistä ...
        

        PÄIHDEPOLITIIKAN ASIANTUNTIJA
        www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia/äitejä sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana."

         Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."


        TAI

        www.yle.fi/uutiset/24h/id63186.html

        "Nykyään vuosittain syntyy jo noin tuhat fetaalialkoholisyndroomasta (FAS) tai sen lievemmästä muodosta fetaalialkoholiefektistä (FAE) kärsivää lasta, jotka ovat altistuneet sikiöaikana voimakkaalle päihteiden käytölle.

        FAS:n ja FAE:n on todettu aiheuttavan lapsille neurologisisia ongelmia ja kasvuhäiriöitä."

        ELI SIIS YHDEN IHMISELÄMÄN AIKANA, 80 VUODESSA TULEVAISUUDESSA - MEILLÄ ON JO LÄHES 100 000 SUORAAN VAMMAISTA LASTA ÄIDIN BILETTÄMISEN TAKIA YNM YNM 
        --------

        Että joka tavalla sairaaseen suuntaan ollaan menossa - KIITOS FEMISMIPROPAGANDAN ja RAPPION.

        Tämän juomisenhan lisäksi siis naisethan ovat nostaneet avioerot 50% ja avoliittoerot 90% - nainen vielä alkuunlaittajana lähes 3/4 tapauksista.
        Yhden ihmisen talouksiakin meillä on maailmanennätysmäärä - jo lähes 50% talouksista. Ja tahti kiihtyy...

        Syntyvyytemmekin on romahtanut ja vanhenemmekin kansana länsimaitten nopeiten.

        SÄÄLI SUOMEN TULEVIA POIKALAPSIA!


      • ......,,,,,,,,,
        holistin vaimo kirjoitti:

        Kamala tunne kun ei voi auttaa toista läheistä ihmistä joka on kuulunut läheisesti elämään jo 22 votta.On siis varmastikkin väärin sanoa "valitse näistä kahdesta, minä tai alkoholi"?

        Voit auttaa rakkaitasi, mutta et muuttamalla heitä!! Hankkimalla tietoa alkoholismista, hoitokeinoista, hoitamalla itseäsi hyvin, huolehtimalla omasta niin henkisestä kuin fyysisestä hyvinvoinnista saat voimaa, valmiuden kohdata elämän sellaisena kuin se eteemme annetaan.

        Se on todella tärkeää, koska jos perheenne hajoaa, henkinen tai fyysinen tasapaino järkkyy niin et voi auttaa edes itseäsi saati sitten muita. Erolla uhkailu ei ole hyvä asia eikä ratkaisu sinun ongelmaasi.


      • lkaakjhjhjg
        Faslapset tulevaisuudesta kirjoitti:

        Miesten juominen on 2 krt 30 vuodessa ja on nyt eun keskitasolla. Tämäkin on tietty liikaa, mutta mitään keskitaso puheita ei voi taas suomen naisista/äiteistä sanoa enää hyvällä syädämelläkään, sillä...ÄITIEN/NAISTEN ALOKOHOLINKÄYTTÖ ON VIISINKERTAISTUNUT VAIN 30 VUODESSA SUOMESSA . TÄMÄ ON MUUTEN KYSEENALAINEN MAAILMANENNÄTYS.

        Sos ja terv. ministeriön sivuilta
        www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten/äitien alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"


        YLEwww.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo." Naisten on juominen riistäytynyt käsistä ...
        

        PÄIHDEPOLITIIKAN ASIANTUNTIJA
        www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia/äitejä sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana."

         Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."


        TAI

        www.yle.fi/uutiset/24h/id63186.html

        "Nykyään vuosittain syntyy jo noin tuhat fetaalialkoholisyndroomasta (FAS) tai sen lievemmästä muodosta fetaalialkoholiefektistä (FAE) kärsivää lasta, jotka ovat altistuneet sikiöaikana voimakkaalle päihteiden käytölle.

        FAS:n ja FAE:n on todettu aiheuttavan lapsille neurologisisia ongelmia ja kasvuhäiriöitä."

        ELI SIIS YHDEN IHMISELÄMÄN AIKANA, 80 VUODESSA TULEVAISUUDESSA - MEILLÄ ON JO LÄHES 100 000 SUORAAN VAMMAISTA LASTA ÄIDIN BILETTÄMISEN TAKIA YNM YNM 
        --------

        Että joka tavalla sairaaseen suuntaan ollaan menossa - KIITOS FEMISMIPROPAGANDAN ja RAPPION.

        Tämän juomisenhan lisäksi siis naisethan ovat nostaneet avioerot 50% ja avoliittoerot 90% - nainen vielä alkuunlaittajana lähes 3/4 tapauksista.
        Yhden ihmisen talouksiakin meillä on maailmanennätysmäärä - jo lähes 50% talouksista. Ja tahti kiihtyy...

        Syntyvyytemmekin on romahtanut ja vanhenemmekin kansana länsimaitten nopeiten.

        SÄÄLI SUOMEN TULEVIA POIKALAPSIA!

        Olen aikuinen alkoholistin lapsi, meidän perheessämme isä joi ja oli väkivaltainen. Minulla on ihan omakohtaista kokemusta asiasta. Myös minä sairastuin, olen niin psyykeltäni kuin fyysisestikkin rakentunut holistisesti!! Tulin äidiksi 18-vuotiaana ja siirsin sairauteni pieniin avuttomiin lapsiini tahtomattani, tiedostamatta asioiden oikeaa tilaa.

        Nyt eläkevuosinani olen tunnistanut itsesäni tuon sairauden, sen vaikutuksen omaan elämääni ja pyrkinyt kaikin tavoin korjaamaan ja auttamaan lapsiani ymmärtämään alkoholismia, sitä millainen sairaus se on ja kuinka se vaikuttaa heidän ja heidän perheidensä elämään.

        Yrittänyt omalta osaltani viedä tietoa, ymmärrystä eteenpäin ja elää opetustewni mukaan niin hyvin kuin pystyn!! Meillä kenelläkään ei ole oikeutta vaatia keneltäkään yhtään mitään!!


      • Tilastot ja moralisointi...
        Faslapset tulevaisuudesta kirjoitti:

        Miesten juominen on 2 krt 30 vuodessa ja on nyt eun keskitasolla. Tämäkin on tietty liikaa, mutta mitään keskitaso puheita ei voi taas suomen naisista/äiteistä sanoa enää hyvällä syädämelläkään, sillä...ÄITIEN/NAISTEN ALOKOHOLINKÄYTTÖ ON VIISINKERTAISTUNUT VAIN 30 VUODESSA SUOMESSA . TÄMÄ ON MUUTEN KYSEENALAINEN MAAILMANENNÄTYS.

        Sos ja terv. ministeriön sivuilta
        www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten/äitien alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"


        YLEwww.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo." Naisten on juominen riistäytynyt käsistä ...
        

        PÄIHDEPOLITIIKAN ASIANTUNTIJA
        www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia/äitejä sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana."

         Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."


        TAI

        www.yle.fi/uutiset/24h/id63186.html

        "Nykyään vuosittain syntyy jo noin tuhat fetaalialkoholisyndroomasta (FAS) tai sen lievemmästä muodosta fetaalialkoholiefektistä (FAE) kärsivää lasta, jotka ovat altistuneet sikiöaikana voimakkaalle päihteiden käytölle.

        FAS:n ja FAE:n on todettu aiheuttavan lapsille neurologisisia ongelmia ja kasvuhäiriöitä."

        ELI SIIS YHDEN IHMISELÄMÄN AIKANA, 80 VUODESSA TULEVAISUUDESSA - MEILLÄ ON JO LÄHES 100 000 SUORAAN VAMMAISTA LASTA ÄIDIN BILETTÄMISEN TAKIA YNM YNM 
        --------

        Että joka tavalla sairaaseen suuntaan ollaan menossa - KIITOS FEMISMIPROPAGANDAN ja RAPPION.

        Tämän juomisenhan lisäksi siis naisethan ovat nostaneet avioerot 50% ja avoliittoerot 90% - nainen vielä alkuunlaittajana lähes 3/4 tapauksista.
        Yhden ihmisen talouksiakin meillä on maailmanennätysmäärä - jo lähes 50% talouksista. Ja tahti kiihtyy...

        Syntyvyytemmekin on romahtanut ja vanhenemmekin kansana länsimaitten nopeiten.

        SÄÄLI SUOMEN TULEVIA POIKALAPSIA!

        Kirjoittaja ei voi olla kuin mies. Kyllä on jaksanutkin etsiä tietoa käsiinsä, mutta millä intressillä? Nostamalla itseään ja omaa sukupuoltaan painamalla ja parjaamalla toista. Tilastotiedot ovat vain tilastoja ja niitähän voidaan tulkita monella tapaa. En kyseenalaista tutkijoita, vaan tämän pienisieluisen kaksilahkeisen, joka on löytänyt lyömäaseen tilastoistaan. Täytyisi ymmärtää asioita vähän laajemmin, suhteuttaa saamaansa tietoa ja vähän tietää myös ilmiöiden taustoja, sillä pelkkä tilastoilla mässäily ei vielä ole minkään arvoista tietoa.


      • lkjhryggh kirjoitti:

        Et saa havahtumaan, et saa ymmärtämään. Ainoa johon sinä voit vaikuttaa olet sinä itse!! Sinulla eikä kenelläkään, ei kenelläkään ole mitään oikeutta pyytää tai vaatia toista raitistumaan!!

        Ei ole sinun asiasi korjata kenenkään elämää, tämän olen oppinut Al-Anon perheryhmässä. Se on toveriseura, joka auttaa alkoholistin läheisiä rakentamaan elämäänsä paremmaksi, auttaa ryhmän jäsentä luomaan uuden paremman suhteen itseensä ja läheisiinsä.

        Kun me toivumme ryhmässä, opimme pitämään huolta ITSESTÄMME, omasta hyvinvoinnistamme ja se auttaa, antaa voimia rakastaa olla ystävällinen, kärsivällinen ja lempeä! Tervetuloa mukaan!!

        mutta, kirjoituksesi antaa "Älä yritä muuttaa toista, muuta itseäsi tuon toisen toiveen mukaan" kaltaisen ajatuksen.

        Lyhyesti: Luovu omasta elämästä.


      • Pitäisikö olla imarreltu
        Tilastot ja moralisointi... kirjoitti:

        Kirjoittaja ei voi olla kuin mies. Kyllä on jaksanutkin etsiä tietoa käsiinsä, mutta millä intressillä? Nostamalla itseään ja omaa sukupuoltaan painamalla ja parjaamalla toista. Tilastotiedot ovat vain tilastoja ja niitähän voidaan tulkita monella tapaa. En kyseenalaista tutkijoita, vaan tämän pienisieluisen kaksilahkeisen, joka on löytänyt lyömäaseen tilastoistaan. Täytyisi ymmärtää asioita vähän laajemmin, suhteuttaa saamaansa tietoa ja vähän tietää myös ilmiöiden taustoja, sillä pelkkä tilastoilla mässäily ei vielä ole minkään arvoista tietoa.

        tuosta kirjoituksesta vai vetää herne venttiiliin?? No ainakin tuo kannanotto todistaa ihan mustaa valkoisella, että osaan ajatella, tehdä asioita, vaikka en ole mies!!

        Intressin herätti yksi alkoholisti, joka auttoi, opetti minua tuntemaan itseni, omat puutteeni ja vikani ja se, että nyt osaan ja voin auttaa lapsiani, läheisiäni aivan eri tavalla kuin ennen.


      • kirjoitin, minä..
        runontaja kirjoitti:

        mutta, kirjoituksesi antaa "Älä yritä muuttaa toista, muuta itseäsi tuon toisen toiveen mukaan" kaltaisen ajatuksen.

        Lyhyesti: Luovu omasta elämästä.

        ..ainakin sain oman elämän sen ohjelman myötä. Siinä ei täytetä toisen toiveita, vaan etsitään se mitä itse toivoo ja haluaa elämältään. Se ei todellakaan ole joko tai ohjelma tai, joku taikasauva jonka avulla kaikki toiveet itsen ja toisen suhteen toteutuu.


      • all right!
        Pitäisikö olla imarreltu kirjoitti:

        tuosta kirjoituksesta vai vetää herne venttiiliin?? No ainakin tuo kannanotto todistaa ihan mustaa valkoisella, että osaan ajatella, tehdä asioita, vaikka en ole mies!!

        Intressin herätti yksi alkoholisti, joka auttoi, opetti minua tuntemaan itseni, omat puutteeni ja vikani ja se, että nyt osaan ja voin auttaa lapsiani, läheisiäni aivan eri tavalla kuin ennen.

        Kiitos perusteluista.


      • kotkootkot
        all right! kirjoitti:

        Kiitos perusteluista.

        Pakko kommentoida bimboille... Katsokaa nyt tuota kommenttienne naisten logiikkaa...oi hyvänen aika...

        Ensiksi joku kommentoi asteen sivusta tuota .laittamaani faktaa äitien alkoholinkäytön järkyttävästä noususta suomessa...sitten kommentoi toinen naisen logiikan omaava kotkottaja....jaaa eikös tämä ekana kommentoinut bimbo ala kommentoimaan tätä minulle tarkoitettua viestiä ottaen sen itseensä vaikka lapsikin ymmärtäisi että se on vastaus minun viestiini ...(tässä vaiheessa luulin että eiköhän nyt tämä toinen minun viestiäni kommentoinut feministibimbo sentään huomaa naisen logiikan, mutta ei, vaan..) nyt toinen bimbo kiittää vielä tätä toista hyvin perusteluista jne...

        Ei s******* ...vain naiset pystyvät tälläiseen! ..ja sitten tätä maata vielä johtaakin jo samanlaisen logiikan omaava vanha ä.... Kyllä sen todella huomaa että aivonne painavat keskimäärin 200 g vähemmän kuin miesten ;) ;) olen pahoillani...


      • Se Kotkoot
        kotkootkot kirjoitti:

        Pakko kommentoida bimboille... Katsokaa nyt tuota kommenttienne naisten logiikkaa...oi hyvänen aika...

        Ensiksi joku kommentoi asteen sivusta tuota .laittamaani faktaa äitien alkoholinkäytön järkyttävästä noususta suomessa...sitten kommentoi toinen naisen logiikan omaava kotkottaja....jaaa eikös tämä ekana kommentoinut bimbo ala kommentoimaan tätä minulle tarkoitettua viestiä ottaen sen itseensä vaikka lapsikin ymmärtäisi että se on vastaus minun viestiini ...(tässä vaiheessa luulin että eiköhän nyt tämä toinen minun viestiäni kommentoinut feministibimbo sentään huomaa naisen logiikan, mutta ei, vaan..) nyt toinen bimbo kiittää vielä tätä toista hyvin perusteluista jne...

        Ei s******* ...vain naiset pystyvät tälläiseen! ..ja sitten tätä maata vielä johtaakin jo samanlaisen logiikan omaava vanha ä.... Kyllä sen todella huomaa että aivonne painavat keskimäärin 200 g vähemmän kuin miesten ;) ;) olen pahoillani...

        Koska olemme keskustelupalstalla, en pyydä lupaa kommentointiini, vai pitäisikö? No, koska eroa naisten ja miesten välillä löytyy jo luettelemasi aivomassan suuruudesta, et edes voi ymmärtää naisen logiikkaa.. Olen pahoillani. Kiitos kuitenkin kun olet antanut aikaasi sille. Toisaalta, en ole vielä tavannut yhtäkään miestä, jolla se kauhalla annettu 200g olisi erityisen edukseen ollut.


      • marja-kristiina66
        alkoholistin vaimo kirjoitti:

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?

        jos haluut viestitellä löydät mut tosta osoitteesta


      • Miten lienee arvojen laita??
        kotkootkot kirjoitti:

        Pakko kommentoida bimboille... Katsokaa nyt tuota kommenttienne naisten logiikkaa...oi hyvänen aika...

        Ensiksi joku kommentoi asteen sivusta tuota .laittamaani faktaa äitien alkoholinkäytön järkyttävästä noususta suomessa...sitten kommentoi toinen naisen logiikan omaava kotkottaja....jaaa eikös tämä ekana kommentoinut bimbo ala kommentoimaan tätä minulle tarkoitettua viestiä ottaen sen itseensä vaikka lapsikin ymmärtäisi että se on vastaus minun viestiini ...(tässä vaiheessa luulin että eiköhän nyt tämä toinen minun viestiäni kommentoinut feministibimbo sentään huomaa naisen logiikan, mutta ei, vaan..) nyt toinen bimbo kiittää vielä tätä toista hyvin perusteluista jne...

        Ei s******* ...vain naiset pystyvät tälläiseen! ..ja sitten tätä maata vielä johtaakin jo samanlaisen logiikan omaava vanha ä.... Kyllä sen todella huomaa että aivonne painavat keskimäärin 200 g vähemmän kuin miesten ;) ;) olen pahoillani...

        Vai feministibimbo, no jokainenhan käsittää asiat niin kuin pystyy ja haluaa. Tämä on todellakin yleinen keskustelufoorumi, ei mikään toveri-seuran kokous, se siitä.

        En ole oppinut, erityisen sivistynyt, mutta niin miehet kuin naisetkin ovat Luojamme luomia ja minä uskon vahvasti, että Luojamme tiesi mitä teki kun antoi meille elämän! Taivaan Isä ei sekundaa tee!

        Ihmisten aikaansaannoksista, ajatuksista, teoista voidaan olla monta mieltä, ajatella ja tuntea ihan mitä tahansa, tosiasiat eivät muuksi muutu: Tämä tilanne missä nyt olemme, elämme ON TASAN MOLEMPIEN SUKUPUOLIEN AIKAANSAAMAA!! Se tosiasia ei tutkimalla muuksi muutu. Meillä jokaisella on vastuu itsestämme ja hyvinvoinnistamme.


      • alkoholiperheessä kasvanut
        alkoholistin vaimo kirjoitti:

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?

        Asuin perheessä, jossa isä oli alkoholisti (nyttemmin hän on kuollut alkoholin suuresta kulutuksesta seuranneeseen haimatulehdukseen). Isä ei ollut väkivaltainen, teki ruuat, hoiti laskut. Oli meille lapsille hyvä isä muuten mutta, isällä oli salaisuus, josta ei saanut puhua.

        Äiti ja isä eivät koskaan riidelleet asiasta meidän lasten kuullen. Isällä ei omasta mielestään ollut ongelmaa, eikä asiasta näin voitu puhua ääneen, vaikka se oli kaikille hyvin näkyvä ongelma. Paitsi siis isälle.

        Vaikka vanhemmat ei riidelleet. Äidin ahdistuksen saattoi aistia. Lapsi aistii perheen asiat jo siinä vaiheessa hyvin selvästi kun ei niitä ymmärrä. Lapsi ei ole tyhmä. Ja tämä asia teki lapsuudestani huonon. Olisin mieluummin asunut eroperheessä, äidin luona, jos äidin kanssa olisi saanut jutella asioista. Jos ongelma olisi ollut olemassa, ei olisi ollut tarpeellista sitä salata. Oli tuskallista puolustella itselleenkin, ettei mitään ole vialla ja kaikki on kunnossa, kun selvästi äidin itkeneistä silmistä ja isän muuttuneesta, juopuneesta, olemuksesta selvästi näki, että jotain on pilalla, kaikki ei ole kohdallaan.

        Tärkeintä olisi ollut saada rehellinen vastaus silloin jo ihan pienenä kun muistan äidiltä kysyneeni, onko hänellä joku pipi kun hän on itkenyt. Äidin olisi pitänyt antaa jotain sanoja, joilla lapsi olisi voinut käsitellä asiaa. Tai edes myöhemmin kun olin jo isompi ja näin kaikki tyhjät pullo. Äidin edes olisi pitänyt sanoa jotakin, puhua kanssani asiasta, koska kyllähän minä tiesin kuka ne oli tyhjentänyt.

        En tiedä, miksi olen äidille vihainen, vaikka hän varmasti teki parhaansa suojellakseen meitä lapsia. Mutta vaikka alkoholiongelma oli isällä, se oli koko perheen yhteinen ongelma, yhteinen salaisuus, yhteinen taakka, joka vielä yhäkin rasittaa mieltä.

        Lapsen kanssa pitää puhua asioista, kaikista niistä perheen asioista, jotka koskettavat lasta. Isän alkoholinkäyttö on yksi niistä. Pitää miettiä millä sanoilla lapsen kanssa ongelmista puhuu. Tärkeintä on, että lapselle jää tunne, että hän voi jollekin aikuiselle kertoa mieltä vaivaavista asioita. Muuten ne jäävät sisälle kaihertamaan. Sanonta poissa silmistä, poissa mielestä, ei pidä paikkansa tässä tapauksessa.

        Ei ole lapsen edun mukaista äidiltä "uhrautua" elämään huonossa parisuhteessa. Ehjä koti ei tarkoita aina kotia, jossa molemmat vanhemmat asuvat. Ehjä koti tarkoittaa mielestäni kotia, jossa vanhemmat tai vanhempi on avoin lapselleen ja vaikkei aina ole onnellinen hän voi kertoa, mikä mieltä kaihertaa, jottei lapsen tarvitse omassa päässään sitä itsekseen murehtia.

        Voin rehellisesti ja suoraan sanoa, että nyt kun isä on kuollut ja vihdoin äidin kanssa asiasta on voitu puhua, niin minun elämäni on helpottunut. Olen paljon onnellisempi nyt kuin silloin kun isä eli ja meillä oli salaisuus. Elämä ilman salaisuuksia on paljon ihanampaa! Iso osa ongelmista poistui sitä mukaa kun ne saattoi sanoa ääneen. Toki on paljon käsiteltäviä asioita, mutta pitkälti ne johtuvat niistä sanomattomista sanoista silloin lapsuudessa.

        Vanhemmat, puhukaa lapsillenne! Antakaa heidän puhua! Älkää ajatelko aina mikä omasta mielestänne on lapselle parasta, kysykää sitä lapsiltannekin heille sopivilla sanoilla!


      • Ryynö
        alkoholistin vaimo kirjoitti:

        Minulla on mies joka ei hakkaa,hoitaa perheen raha-asiat ja on suht. kiltti...MUTTA.. hän on alkoholin suurkuuttaja. En jaksa enää. Tätä jatkunut jo n.10 vuotta. Tekisi mieli ottaa aikalisä ja muuttaa pois joksikin aikaa.Lapset ovat jo murrosiässä. Mies ei tunnusta ongelmaansa. Kaljaa menee joka päivä ainakin se mäyräkoira. Miten saisi toisen tajuamaan että jotain tarttis tehrä?? Muuttamalla pois? Erota en haluaisi ja ukko ei tunne olevansa hoidontarpeessa,joten aa-kerhoon ei mene. Olen itse käynyt juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa,sillä hermot on toisinaan ihan lopussa. Kotona emme riitele äänekkäästi kuin äärimmäisen harvoin,joten lapset eivät "kärsi". Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä sitten kävikään?

        Vaimoni määritteli meikäläisen alkoholistiksi vaikka kulutukseni on huomattavasti hillitympää kuin monilla tutuillamme.

        Se olut siellä kotisohvalla istuen oli liikaa jos se tapahtui viikolla.

        En käy ravintoloissa vaan minkä otan otan sitten kotona. Oli se sitten kaljaa tai kossua, niin mitään hätää perheellä ei ollut kuin se, että nukun levottomasti ottamiseni jälkeen.

        Eli se alkoholistin määritelmäkin riippuu määrittelijästä.

        Vaimo keksi tien paeta: Hän lähti viikoksi vieraan miehen kanssa johonkin ja vei vielä autonkin. Minulle hän kertoi lähtevänsä Lappiin tapaamaan ystäväänsä.

        Tyhmä kun on, ei tajunnut että Lappiin on matkaa aika paljon täältä Etelä-Suomesta. Otin kilsat ylös lähtiessä ja tullessa ja pistin akan koville kun niitä oli kertynyt vain vähän.

        Asiasta puhuttiin ja homma sovittiin.

        Sitten hän narahti toisen kerran ja siinä vaiheessa näytin ovea. Koska en ole väkivaltainen, hän sai mennä rauhassa.

        Nyt asustelen yksin enkä ota mitään (en ole ottanut aikoihin).

        Mikähän sen loppujen lopuksi laukaisee tämän juomisen? Ja mikä on "sietoraja". Sitä sopii kunkin tykönään pohtia.


    • varmaan..

      auttaa tuo hengähdyspaussi molemmille.
      Voisit ihan rauhassa kertoa miehellesi että haluaat miettiä asioita muutaman päivän rauhassa (sinulla on oikeus omaan aikaan ja päätöksientekoon) ,jos sinulla vaan olisi mahdollisuus asua vaikka kaverin tai vanhempien luona sen ajan rauhassa.
      Jos ei sellaista mahdollisuutta ole.Voisit otta töistä sairaslomaa vaikka viikon ja rauhoittua vaikka luonnonhelmassa ja samalla pyrkisit miettimään mikä SE vaikein asia on ,jonka haluaisit muuttaa teidän välille.
      Helpoin tie olisi jos voit saada kumppanisi puheterapiaan. siitä olisi suuri apu ,ja molemmat saisi kertoa oman näkemyksen omista ongelmista jka tuntuu painavan teidän liitossa.

      • edelliseen..

        kuinka pienestä lapsesta on kysymys. Olisiko kenties syynä enaisilla ylinen masennus joka voi puhjeta herkästikin äiteyden myötä.
        Tärkeää on sekin että isä saa osallistua lapsen hoitoon mahdollisiman paljon.Sehän osoitta että miehesi haluaa olla tukena ja pitää huolta teistä molemmista.


    • Onko mies mitenkään kertonut, miten hän haluaisi olla lapselle isä?

      Entä mikä on lapsen ikä?
      Lapsi yleensä imee vaikutteita vanhempiensa käyttäytymisestä.

      Tuo "Minä lähden ja silloin sinä riistät lapsen minulta" on alistamista ja perätöntä syyttämistä.
      Jokainen tekee itse ratkaisunsa.

      Kuten on ehdotettu, ota ja lähde viikonlopuksi pois.
      Palatessasi kuulet miten mies siihen suhtautuu.

      Mikäli syyttää sinua lapsen hylkäämisestä.
      Mies pelkästään etsii syitä, jotta saisi halventaa sinua.

      Joillakin henkilöillä on sellainen pakkomielle, että ottaa jonkun silmätikukseen.
      Tätä silmätikkua sitten hän solvaa ja tönii.
      Mikäli tuo silmätikku lähtee pois, etsii piinaaja uuden silmätikun.

      Ja tuo uusi silmätikku voi olla myös puoliso, lapsi, naapuri tms.

      Miten miehesi suhtautui raskauteesi?
      Entä millainen mies oli ennen raskautta?
      Alkoiko tuo "Et anna minun olla lapselle isä" painostus milloin?

    • vai lopullinen ero

      MInun hengähdystaukoni on kestänyt jo viisi vuotta ja lapsi sekä minä olemme onnellisia näin. Lapsen isä on löytänyt toisen ja mennyt naimisiin jo heti 3kk eron jälkeen. Sipsittelen eroa jos ahdistaa noin paljon, elämme täällä vain kerrran ja miksi elää se aika helvetissä? En ole tietenkään heti ongelmien ilmetessä eroamassa oltiin yhdessä 15 vuotta, mutta parempi näin.

    • kokemusta on

      Hei.Kokemuksesta voin kertoa, että olet ajautumassa samaan tilnteeseen jossa itse painiskelin 8v. Ennen kuin uskalsin erota lopullisesti.Lopussa olin täysin romahtamis pisteessä.Uuden elämän aloittaminen ei ollut helppoa.Sain huonon äidin leiman koska jätin lapset.Saan kantaa sitä taakkaa loppu elämän mukanani eikä ole helppoa.Meni 5v ennen kuin edes lapset suostui puhumaan kanssani ex-mieheni sai heidät täysin omalle puolelleen puheillaan. Kärsin henkisestä väkivallasta kaks viimeisintä vuotta oli yhtä helvettiä.Teidän kokemuksesta, että se sattuu ja vie pohjan elämästä. Luottamuksen omista rakkaistaan.Neuvona annan sinulle älä jätä viatonta lasta jos mahdollista, koska tulet kärsimään siitä loppu elämäsi. Jos tahdot voin kertoa lisää sähköp.

    • yleensä eroon

      Tauko jää harvoin tauoksi. Yleensä aina jompi kumpi löytää uuden suhteen ja erosta tulee lopullinen (usein uusi suhde on vain lohdutuksen hakua, eli korvikesuhde, joka päättyy nopeasti ja olo on sen jälkeen entistä kurjempi). Tauko pitäisi ottaa todellakin vain taukona, eikä lähteä hakemaan lohtua uusista suhteista. Muuten asioita ei tule käsiteltyä ja loppuelämä voi mennä lyhyissä suhteissa (muutamia vuosia) ja toistuvissa epäonnistumisen tunteissa. Jos käy niin, että tauon aikana kumppani lähteekin toisen matkaan, niin itse ei kannata tehdä samaa virhettä. Asiat pitää käsitellä perusteellisesti ennen uutta suhdetta. Uudella suhteella on mahdollisuudet onnistua vasta sitten, kun se ei ole enää lohdutuksen hakua vaan molemmat lähtevät siihen täysin puhtaalta pöydältä vanhat asiat jo itsenäisesti käsiteltyinä.

      • swwedu

        nyt puhut vähän mutta asiaa,lapsia ei saa ikinä käyttää pelinappulolinna,kuitenkin ne on syyttömiä siihen mitä teilläkin on edessä,asioioista pitää puhua muuten on helvetti valloillaan(kokemuksesta puhun)...


    • kommunikaatio

      Kysyt nyt kaiken maailman taatelintallaajilta mielipidettä parisuhteeseesi. Toiseksi on kuultu kuvauksesi tilanteesta, pitäisi kuulla toinenkin osapuoli. Ne, jotka tässä valossa ottaa kantaa, on törppöjä.

    • 7 lapsen äiti

      Eiköhän tässä ole lapsenkin etu otettava huomioon? Hän on kaikista tärkein sillä hän ei varmasti ole syypää teidän riitoihinne ja siksi olisikin väärin häntä kohtaan, että jätät hänet. Äiti on aina äiti lapselle eikä isä koskaan voi äitiä korvata. Olen seurannut läheltä yh-isää, jonka vaimo jätti viiden pojan kanssa yksin ja tiedän, että lapsestasi tulisi onneton aikuinen.

    • onni55

      vitut! auttaa ennen olen ammattiliitossa kun pakkoavioliitossa.kuulkaa se tussu on tulli kaliiks monelle langeneelle miehelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 2den i s ä

      lapsensa hylkäämistä, mieti etusijalla lastasi äläkä itseäsi, lapsen vastuulla ei ole se että on saanut tuollaisen äidin, yritä edes olla lapsellesi äiti!!!! Mitkään korulauseet: näenhän lastani parina päivänä viikossa jatkossakin eivät paljon tuo lohtua lohduttomaan ja itsekeskeiseen ajattelutapaasi (tai jopa päätökseesi). Kaikienlaisia sitä on; kun lapsia hankkii, pitää ymmärtää sen sitovuus ja vaativuus. Helppohan se olisi luistaa vastuunsa ja alkaa viettämään yllin kyllin omaa aikaa, kaikkihan siitä ainakin silloin tällöin "haaveilvat".

      • Nimetön

        kijoitus!


      • kaikkea sitä saa lukeakkin....

        Nyt ei ole kysymys pelkästään lapsesta vaan kahdesta aikuisesta ihmisestä ja heidän lapsestaan, kuinka kehtaat vielä ala-arvioida äidin taitoja muutenkin niin kovassa suhteessa elävän naisen tuntoja, häpeä ja painu sinne missä pippuri kasvaa...


      • Ketä kirjoituksesi auttaa??

        Uskomaton olet!! Kehtaatkin kirjoitella kaikessa erinomaisuudessasi tuollaista! Jonkin sortin terapiasta olisi ensisijassa hyötyä sinulle. Onneksi kaikki eivät ole niinkuin sinä. Kunnioitusta peliin, jos nyt ymmärrät mitä se sana tarkoittaa. Ei käy vaimoasi kateeksi.


      • nainen itsekkin
        kaikkea sitä saa lukeakkin.... kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys pelkästään lapsesta vaan kahdesta aikuisesta ihmisestä ja heidän lapsestaan, kuinka kehtaat vielä ala-arvioida äidin taitoja muutenkin niin kovassa suhteessa elävän naisen tuntoja, häpeä ja painu sinne missä pippuri kasvaa...

        Mielenkiintoista huomata kuinka yksi keskustelu voi poikia näin paljon vastauksia laidasta laitaan.Me ihmiset ollaan yksilöitä, joku kokee asian vakavampana kuin toinen, joku ahdistuu toista herkemmin ja jotkut aina vaan narisee, se on heidän tyylinsä, ilman suurempia tarkoituksia.Itse olen eronnut täysin alkoholisoituneesta, epäluotettavasta ihmisestä.Lähdin vasta sitten kun lapsemme oli syntynyt, kysyin itseltäni millainen äiti olen jos tähän jään?Sillä silloinen mieheni kun lähti maito kauppaan, ei koskaan voinut tietää koska hän palaa, joskus meni jopa viikko.Se jätti kyllä pysyvästi epävarmuutta elämääni, mutta sen kanssa oppii elämään, jos vaan oikein pinnistelee.Äitinä olen ollut uupunut, naisena epävarma, ja vaimona riittämätön, mutta ikinä en ole lapsiani aikonut hylätä, se on lapselle pahinta mitä tiedän, kun äiti hylkää, se vaikuttaa läpi elämän.Vertaistukea kehoittaisin hakemaan avuksi ja mm netti voi olla ihan hyvä sellaiseen.mitä alkoholismiin tulee, olen läheltä nähnyt fas lapsia ja sydäntä särkee joka kerta, jos äiti itse ei tajua, niin silloin jonkin muun tahon pitäisi puuttua, suomi vaan on niin amerikkalaistunut että nämä yksilön oikeudet on niin vahvat ettei mahdollisuuksia raskaana olevan äidin pakkohoitoon ole olemassakaan.Kansanedustajamme voisivat kerrankin alkaa laatimaan lakia josta oikeasti olisi konkreettista hyötyä, pienelle sikiön alulle, ja sitten tulevalle lapselle, turvata terve elämä.Karpela joutaisi jo tekemään muutakin kun vaihtamaan miestä tämän tästä, ajatelkaapa hänen lapsiaan, uusia isäpuolia tupsahtelee tasaisin väliajoin :(ja sitä meidän media ihannoi uutisoimalla aina uusista käänteistä.kyllä meillä suomalaisilla on vielä paljon opittavaa! rakastakaa lapsianne, sillä koskaan ei tiedä mitä huomena tapahtuu


      • mitäääääääääääää !
        kaikkea sitä saa lukeakkin.... kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys pelkästään lapsesta vaan kahdesta aikuisesta ihmisestä ja heidän lapsestaan, kuinka kehtaat vielä ala-arvioida äidin taitoja muutenkin niin kovassa suhteessa elävän naisen tuntoja, häpeä ja painu sinne missä pippuri kasvaa...

        Tiedän et suomessa hyviäkin naisia , mut tommoset????


    • auttaa.

      Minä olen pitänyt useitakin hengähdystaukoja parisuhteessa ja aina olen löytänyt uuden toimivan suhteen.

    • Saman kokenut

      Kukin tapaus on yksilöllinen! Ei siis ole viisasten kiveä. On vain joitain yleisiä suuntia. Tässäpä omiin koulutuksiini ja kokemiini perustuvia:
      Olen mies ja puolisoni ei myöskään "tarvinnut" ammattiapua! Eli se tie ei toimi! Ymmärrän tyypin.

      Toiseksi, on hyviä parisuhdeoppikirjoja. iistä avun löytyminen on työlästä.
      Et voi muuttaa toista - sen virheen naiset useammin tekevät kuin miehet, että yrittää.
      Mutta me voimme antaa toiselle eväitä muuttaa itseään. Mistä me tiedämme sen, miten toinen ajattelee? No tietysti kysymällä! Siihen on oiva oppikusja, ruotsiksi ja enkuksi. En tiedä onko suomennettu: Som man frågar, får man svara. Ja: Questions are answars.
      Kun väität, kiihtyneenä tai rauhallisena; ketä vahvistat? Itseäsi!! Kun kysyt ja toinen vastaa väitelauseella, ketä hän vahvistaa? Sama vastaus; itseään!
      Kysy siis, mieti ennakkoon kysykyksiä, kirjoita niitä muistiin. Kysy häneltä neuvoa! Kysy miten Hänen mielestään asia on hoidettava? Onko hän tyytyväinen tähän tilanteeseen. Kun hän ilmoittaa niitä mainitsemiasi asioita, kysy taas, että onko hän todella sitä mieltä? Voiko hän toisen puolesta päättää, mitä mieltä toinen on?
      Älä siis enää koskaan väitä mitään! Kysy! Huomaat varmasti muutoksen. Vastaa siis kysymällä!
      Questions are answars! Kysymykset ovat vastauksia.

      Se on hyvä riidaton tapa, kun liität positiivisen kehon kielen, äänensävyn yms. Ei siis pilkaten, vaan aidosti, silloin hän saa ilmaista kantansa ja huomaa, että tosiaan arvostat häntä, mutta et hänen käytöstään.
      Tämän kun opin, uusi suhteemme on mennyt loistavasti! Joka päivä kysyn, onko hän onnellinen, mikä on hänen Unelmansa tänään, yms.
      Ei ole tarvinnut "itseäni uhrata" - samat mmielipiteet kuin ennenkin olen pitänyt.

      • Onneksi löytyy asiaakin

        Kiitos vinkistä! :) Kirja, josta kerroit on varmasti hyvää luettavaa!!!!


    • weskari69

      Merkit on jo ilmassa ,ettei siitä mitään tule .Mun mielestä kaikenmaailman avut ja neuvojat saa heittää pellol näis asioissa.Jokainen pari tietää ite ,missä mennään ja mitkä eväät eteenpäin.Jatko on feikkiä ,jos parisuhde syvällä.

      Nykynainen ei kyllä ole luotu toimivaan suhteeseen.Liikaa tasa arvojankutusta ja roolit sekoittaa evoluution määräämää suuntaa.Kohta ukot tiskaa ja kokkaa ja pettää ,ku muijat kattelee Formuloi ,vaihtelee ylätukivarsia ja käy sihteeriopiston sivuilla ,kun mies ei anna ainaisen päänsäryn takia.

      Menkää ja hypätkää jokeen!

    • fuiih

      Olet saanut hirmuisesti viestejä, osa täysin asian vierestä, osa asiattomia ja osassa hurjasti asiaa. JOtain mitä itsellä tuli tässä mieleen että jos keskutelu yhteyttä ei ole, voisi aluksi yrittää kirjoittaa, tällä tavalla joutuu ensin muutamaan kertaan miettimään mitä toinen sanoo eikä välittömästä hyökätä vastaan, tällä tavalla saa itse myös ajatteluun aikaan ja pystyy hillitsemään sanojaan takaisin, ja kun antaa syytösten (haukkujen) mennä hieman niinkuin ohi silmien ja keskittyy vain ongelman ytimeen ei toinenkaan välttämättä jaksa haukkumis linjalla jatkaa. Kysy esim että millä tavoin miehesi haluaisi osallistua enemmän lapsen hoitoon ja anna hänen toteuttaa se, äläkä puutu siihen. Sanoit että oma aika asia on hoidossa?? mutta jo seuraavassa lauseessa sanoit ettei lapsi ole ollut erossa sinusta koskaan yötä? Missä se sinun oma aikasi on silloin vietetty?
      Kerro kirjeessä asiallisesti myös omista tunteitasi, älä syytä ,älä hauku. Se myöskin olisi hyvä ehdotus että lähtisit juuri viikonlopuksi pois, niinkuin aijemmin ehdotettiin, mutta keskutele siitäkin ensiksi rauhassa miehesi kanssa.
      En usko että muuttaminen toisaalle auttaisi, niinkuin moni on sanonut se vain lähinnä antaa mahdollisuuden hankkia lohduttajan ja laastarin joka voi aikansa tuntuakkin hyvältä ja helpolta hankalan parisuhteen jälkeen. Mutta niinkuin moni eronnut tietää on aina parempi jos suhde pystytään sitä ennen käsittelemään eikä jättää kytemään katkeruutta ja vihaa joka kostautuu varmasti vuosia.
      Lastasi älä jätä, hän on syytön tähän tilanteeseen, jos pitää muuttaa pois, niin se sinun ainakin pitää saada sovituua miehesi kanssa että miten lapsen hoito jatkossa.
      No oli miten oli, toivon todella että löydätte keskusteluyhteytenne ja rakkautenne takaisin. Voimia teille kaikille!
      ps. sitten kun on edes vähän keskuteluyhteyttä niin on varmasti aika kahden keskeiselle illalle, jossain muualla kuin kotona, mielellään aamuun asti ;)

    • hoitomummu

      tuo on tuttua menneisyydestäni,joten jos hän ei harrasta fyysistä väkivaltaa,niin ehkä jutteleminen asiantuntijan kanssa voisi pelastaa paljonkin,mutta hänen on saatava sitä ehdottomasti ja psyykkinen väkivalta on loputtava,se on toisen alistamista ja syö vähitellen voimia,joten jos hän ei halua hoitoa missään muodossa,pelasta edes itsesi ja lapsesi!

    • antavaa kysyjälle

      En jaksa lukea koko viestiketjua, mutta kirjoituksestasi tuli tunne, että olet niin masentunut, että mietit irtiotoksi kaiken jättämistä. Se ei ole ratkaisu tietenkään. Ehdotan että keskustelet miehesi kanssa vakavasti suhteenne näkymistä ja puhut hänet joko yhteiseen tai omaan terapiaan.

      Mieti mistä hän sinua syyttää ja miten itse siihen vastaat ja miksi? Tuoko reaktiosi jotain uuttaa suhteeseenne? Voisitko laskea kymmeneen ja olla provosoitumatta miehesi syytöksistä?

      Mainitsit myös että miehesi valittaa ettei saa olla isä. Mitä se tarkoittaa? Voisit yrittää kuunnella miehesi toiveita ja miettiä miten voisit edesauttaa häntä olemaan isä - tuohan ei ole paha halu? Mietin otatko kaiken vastuun ja kannat taakkaa uupumukseen asti vaikka miehesi haluaisi auttaa?

      Jos ette saa keskusteluyhteyttä eikä tilanne parane, otat lapsen kainaloon ja lähdet. Isä voi olla isä edelleen riippuen teidän sopimuksista jatkossa. Huonossa suhteessa on turha kitkuttaa ja lapsen takia se on tekosyy.

      Tärkeintä tässä hetkessä sinun on saada itsesi kuntoon. Käydä siellä terapiassa, olla lapsestasi hetki erossa - eli kyllä, lähteä johonkin edes yhdeksi päiväksi, ja yrittää luoda rauhalliset puitteet keskustelulle miehesi kanssa. Te voisitte järjestää yhteisen illan ilman lasta ja sopia etukäteen että silloin yritätte jutella rauhanomaisesti. Sellaista tilannetta ei voi syntä arjen ympyröissä, joissa syytökset ovat alati läsnä. Voisitte siis sopia etukäteen ajankohdan , ja että kumpikaan ei silloin sano toiselle, että "miksi sinä aina niin ja noin", vaan molemmat kertoisitte vain ja ainoastaan omista haluistanne ja kuuntelisitte toisianne. Kysymys kuuluu, mitä haluatte? Haluatteko jatkaa yhteistä eloa näin?
      Voisit ehdottaa tällaista sessiota miehellesi kirjeitse ja hän voisi myös omalla kohdallaan miettiä ja ennakoida tulevaa keskustelua sovittelevaksi. Jos saatte mitään selvyyttä tilanteeseen, miehen voisi ehkä houkutella pariterapiaan? Parisuhde on kahden kauppa ja jos hänellä on halua ja uskoa vielä teidän suhteeseen, sen eteen kannattaa työskennellä - molempien.

      Sinä olet nyt väsynyt ja väsyneenä on vaikea tehdä päätöksiä. Eli siinä mielessä irtiotto on hyvä ajatus, mutta ei noin massiivisena kuin mitä suunnittelet uupumuksessasi.

      Toivon teille voimia jaksaa ja selvittää asianne kuntoon!

    • kokemusta on

      Omat vanhempani ovat tapelleet nii kauan kuin muistan. Äitini on sanonu viimeiset 20 vuotta ottavansa eron, mutta puheita pidemmälle hän ei ole päässyt. Suurin riidan aiheuttaja heillä on isäni juominen,mutta he riitelevät myös rahasta ja kotitöistä. Rahasta riitelyn ymmärtäisin jos sitä ei olisi, mutta molemmat tienaavat hyvin. Vanhempani riitelevät lähes viikoittain, välillä sovitaan ja sitten jatketaan taas samalla kaavalla. Samaa se on ollut aina ja varmasti tulee olemaankin niin kauan kun he elävät yhdessä. Mielestäni heidän suurin ongelma on juuri se ettei kumpikaan kuuntele mitä toinen sanoo ja kummankin mielestä vika on aina toisessa. Peiliin he eivät osaa katsoa, sillä molemmat ovat jo nii syvällä riitelyssä. Heillä on koko ajan valtataistelu menossa ja kun on riidelty tarpeeksi ollaan taas hetki sovussa, kunnes toinen taas aloittaa ja riita on valmis.
      Meidän perheessä on aina pärjännyt se kenellä on kovin ääni. Riitely ei ikinä tapahdu normaalilla äänellä, vaan aina muutaman lauseen jälkeen joku korottaa ääntä ja huutokonsertti on valmis.

      Kun on itse katsonu heidän suhdettaan 26 vuotta sivusta, en voi käsittää miks he eivät ole jo eronneet. Kerran uskoin oikeasti että he eroavat, mutta muuten olen tiennyt sen olevan vain puhetta. Lapsen näkökulmasta asiaa katsoen en haluaisi kenenkään lapsen kokevan samaa mitä olen kokenut. Monia öitä on huudettu nii etten ole saanut nukuttua. Hyvin nuoresta asti kävin sanomassa heille että olkaa hiljaa että saan nukkua. Hiljaisuus kesti korkeintaan viisi minuuttia. Isäni juominen on toinen jonka takia olen yöuniani menettänyt. Aamuyöllä ollaan tultu kotiin ja kävelty pitkin seiniä. Sammuttuaan hän on huutanut unissaan (ilmeisesti poääsäryn takia) ja se ei loppunut ennen kuin hänelle vei särkylääkettä. Sen antaminen ei ollut helppoa kun hän ei tajua mistään mitään ja välillä joutui väistelemään heiluvia käsiä. Monta kertaa olin koulussa ja töissä silmät ristissä valvottuani lähes koko yön jatkuvan metelin takia.

      20- vuotiaana mittani tuli täyteen ja muutin pois kotoa. Se tuntui lottovoitolta, ei tarvinnut enää valvoa öitä muiden takia ja ei tarvinnut päivittäin elää pelossa, että huuto alkaa taas. Vieläkin joudun kuuntelemaan heidän riitojaan sillä äitini soittaa aina minulle ensinmäisenä. Vaikka sekin ottaa päähän ja lujaa, olen tosi onnellinen siitä ettei tarvitse enään olla paikanpäällä.

      Lapsi mukautuu uusiin tilanteisiin suht helposti ja rauha on se mitä lapsi tarvitsee. En tajua miksi niin monet ihmiset ovat yhdessä "väkisin" lasten vuoksi.Enemmän he siitä kärsivät kui siitä että heillä on kaksi kotia. Tietenkää heti ei pidä luovuttaa, ongelmatonta parisuhdetta ei olekaan,mutta kenellekkään en suosittele yli 20 vuoden jatkuvaa riitelyä. Jos valoisaa puolta mietitään, niin olen oppinut vanhemmiltani sen, etten jää suhteesee jossa minulla on paha olla pidemmän aikaa ja myös sen että kun riitely menee liian pitkälle olen hiljaa tai lähen pois. Omia lapsia minulla ei ole,mutta jos niitä joku päivä siunautuu en varmasti anna heidän kärsiä samoista asioista mistä olen itse kärsinyt. Minulla ei ole mitää traumoja asiasta jäänyt,onneksi, mutta joillekin tuollaisten asioiden kanssa eläminen voi aiheuttaa pahojakin ongelmia.

      Neuvoni on että yritä vielä selvittää asiaa miehesi kanssa ja löytämään rakentava tapa keskustella. Jos se ei onnistu, niin suosittelen erilleen muuttamista. Ei välttämättä pysyvästi mutta ainakin kannattaa ottaa etäisyyttä. Lasta sinun ei tarvitse jättää miehelle. Monet tekevät niin että lapsi on vuoroviikoin kummankin luona. Muista se että jos sinulla ei ole hyvä olla niin ei lapsellakaan ole hyvä olla. Mitää muuta minusta ei tarvitse miettiä. Vaikka alkuun lapsi saattaa tilanteesta kärsiä, mut pidemmällä tähtäimellä "turvallinen" koti on parempi kui "rikkinäinen" koti. Sinun etusi on myös lapsen etu.

      Jaksamisia :)

    • Nimetön

      ymmärrän täysin mistä puhut. Lasta meillä ei vielä ole mutta suhde kuulostaa olevan samassa jamassa! Olen rikki jatkuvasta tappelemisesta, taloudellisesti ja muutenkin asiat ok, mutta emme vain tule keskenämme toimeen. Olen harkinnut itsekin pientä irtiottoa, ja luulen että se olisi ihan hyvä ratkaisu. Mutta ei tietenkään kaikkia ongelmia poista, ja tärkeintähän kuitenkin olisi oppia elämään yhdessä niin että arki toimii ja kumpikin kokisi itsensä tyytyväiseksi tahollaan. Meillä kans harrastetaan henkistä väkivaltaa ja kostaminen on osa tätä kierrettä. En tiedä mikä tässä olisi ratkaisuna, mutta jotain on tapahduttava. Onnea sinullekkin! Toisaalta onhan se sinäänsä suuri päätös lähteä kummalle tahansa, ihan lapsenkin kannalta, mutta eihän se välttämättä tarvisi olla lopullista,mikäli löytäisitte toisenne uudestaan pienen välimatkan avulla.Jaksamista!

    • Suomalaisten

      yksinhuoltajien joukkoon ! hu .......

    • ajatella nyt itseäsi

      sinun täytyy ajatella itseäsi enemmän kun miestäsi. On kamalaa jos menet miehesi vedätyksiin. Et sinä mitään riistä häneltä päin vastooin haluat vain suojella itseäsi ja lasta samalla. onko se muka väärin että ajattelet kerrankin ehkäpä vain itsesä ja ehkäpä siinä sivussa lasta?

      en itse henkiläkohtaisesti voi ymmärtää tämmöisiä miehiä. Jos on vaikeaa niin ei tarvii uhkailla. Mutta ota se aika lisä itsellesi jos tuntuu siltä,ja tarviit omaa aikaa miettimiseen. ehkä olisi sinunkin hyvä luottaa mieheesi sen verran että ehkä HÄN pystyy hoitamaan lasta sen aikaa kun sinä olet poissa? ja voithan sinä aina välillä käydä katsomassa kuinka he pärjäävät.

      Koita pärjäillä.

    • riitelemällä parane

      Hyvä ihminen!
      Teidän eripuranne on pienokaisenne kannalta todella haitallista. Jos haluat lapsellesi onnellisen lapsuuden, irrottaudu parisuhteesta. Muuta lapsesi kanssa kotoa pois, mutta muista, että et missään tapauksessa ryhdy seurustelemaan uuden miehen kanssa. Tällä tavoin voit saada korjatuksi liittonne. Jos jäät odottamaan, että mies toteuttaisi vihapäissään antamansa uhkauksen, saat odottaa sitä, kunnes hänellä tai Sinulla on uusi suhde. Se voi käynnistää eron. Tai sitten ei sekään. Ja koko ajan elämänne hetket valuvat hiekkaan. - Jos uskot Jeesukseen, rukoile. Ja rukoile, vaikka et uskoisikaan. Itse riitelin viisi vuotta, ja lapseni kärsii siitä lopun elämäänsa. Vasta sitten, kun mieheni alkoi pilkata uskoani ja Jumalaa ja poikani pyysi, ymmärsin lähteä. Ole Sinä minua viisaampi.

    • Reissaaja234

      Viikko kaks paussii ja omaa aikaa niin helpottaa
      parisuhdetta

    • Supercup

      Terve!

      Olen itse paininut saman ongelman kanssa ja tiedän miten hankalaa on puhua asioista, kun tietää, että se johtaa riitaan. Pahinta on se, että et ehdi edes saada lausetta loppuun.

      Yksi hyvä konsti on sähköposti! Kuullostaa varmasti hullulta näin aluksi, mutta avaan asiaa hieman...

      1. Sinulla on aikaa pohtia, mitä toinen viestittää ja näin ollen ensireaktio jää huutamatta päin toisen naamaa.
      2. Kirjoittakaa ensin asioita, joita toinen tekee hyvin ja mistä olette kiitollisia toisillenne! Saattaa aluksi tuntua, että ei tuossa toisessa ole enään mitään hyvää, mutta kun tutkit asiaa tarkemmin, huomaat, että toisessa on edelleen niitä asioita jäljellä, joka on johtanut teidät yhteen!
      3. Jos et ole varma, mitä toinen tarkoittaa, pyydä häntä tarkentamaan asiaa, ennen kuin annat täyden laidallisen takaisin.
      4. Kärsivällisyyttä
      5. Älä sano että, "sä teet tän aivan väärin", koska toisen mielestä jonkun asian tekeminen tehdään juuri näin! Kehoita/kysy, miten asia voitaisiin tehdä toisin!
      6. Edelliseen viitaten --> Molempia tyydyttävät kompromissit on hyvä vaihtoehto mustalle ja valkoiselle!

      Tässä näin aluksi ja jutella voi [email protected]

      Vallan loistavaa syksyä kaikille!

      -Kaitsu

    • sos

      täältä et oikeita vastauksia saa.

      • Homojen vihaaja

        :)
        Vai mitä?


    • äiti myös

      Voimia sinulle.
      Ota avioero tai koittakaa jatkaa yhdessä esim. miehelle lapsen kanssa yhteistä aikaa. Mutta älä lähde yksin. Muista pitää huolta itsestäsi.

    • joku vaa

      Meillä oli todella hankalaa alusta asti. Riitoja oli todella paljon, kommunikaatio ei toiminut ja riidat pahenivat joka kerta. KAikki ratkesi kerralla kun kumpikin avasi itsensä ja puhui avoimesti asioista, eikä toisen kivahtamisiin ja kiukkuamisiin vastattu. On todella vaikeaa olla huutamatta ja puolustamatta itseään äänekkäästi. Mielestäni hiljaisuus on paras puolustus. Asiat eivät ainakaa parane rakentamalla suojaavan muurin itsensä ympärille.
      Lasta ajatellen parasta olisi saada asiat nopeasti kuntoon. Terapialla tai sopimalla yhteiset pelisäännöt kirjallisesti, jotka kumpikin allekirjoittavat tms. konstilla. Poismuuttaminen ei ratkaise ongelmaa, mutta antaa aikaa kerätä voimia.
      Jos miehen räyhääminen ja henkisen väkivallan käyttö johtuu mustasukkaisuudesta niin silloin on parasta pakata kamat, ottaa lapsi kainaloon ja lähteä. Mustasukkaisuus ei lähde kuin krematoriossa.

    • lapsen kanssa

      Vaikea tilanne.Mutta yksi neuvo yli muiden.. älä jätä lastasi,korkeintaan vähäksi aikaa,mutta ota mukaasi, jos muualle menet asumaan. Ehkäpä miehesi sitten suostuu keskustelemaan kanssasi eri asenteella. Kerro hänelle asiat kuten ne mielestäsi ovat, kirjoita vaikka,jos puhumisesta ei tule mitään. Jos muutat pois ihan tuosta vaan ja jos sen jälkeen tulee ero, voi tulla vaikeuksia siinä, kuka on lapsen lähihuoltaja.Toisaalta voi olla,että miehesi vedättää.

    • vain 2 viikon eron

      jälkeen !

      NYT MENEE TOSI HYVIN !

    • mitenkäs kävikaan...

      Meillä oli kanssa tiukkaa. Nainen syytti minua kaikesta ja syyttää edelleen. Kaikki mitä hän pelkäsi itse, niin niistä hän syytti minua. Syytti minua elämänsä pilaamisesta. Uhkaili kaikella mikä tehosi. Omasta mielestään hän on yhä edelleen väärin ymmärretty pyhä neitsyt maria maan päällä..

      Syystä tai toisesta tuli yhdessä ero. Olen eron jälkeen ollut paljon onnellisempi ;) Lapset on ihania ;) Mieluummin olen edelleen yksin kuin ihmisen kanssa jonka kanssa ei ole hyvä olla. Noh exäni ei minun mielestä käyny täysillä.. Enkä minäkään aina.. Mutta kuitenkin.. Koittakaa ymmärtää.. myös toisianne edes joskus..

      Jaksamisia. Koitas välillä relata hiukka? Kaikkea ei tarvi hallita, anna vain asioiden mennä, niin on mukavampata kaikilla.

    • samassa tilanteessa

      Aivan kuin itse olisin tuon kirjoittanut..asuneet olemme erillään muutamia vuosia.Pieni lapsi meilläkin.
      Erosta olemme puhuneet useita kertoja.Eropaperitkin täytimme mutta loppuun asti emme asiaa kuitenkaan vieneet kun asiat oli silloin paranemaan päin..mutta kuinka ollakkaan taas asiat huonommalla tolalla.Yritin käydä jopa toisella paikkakunnalla töissä..muutaman sadan km päässä..isä alkoi lapselle kertomaan että äiti yrittää erottaa heitä toisistaan mikä ei todellakaan ollut totta.Meidän oli pakko moninaisten uhkailujen vuoksi tulla takaisin.Ihmiset sanoneet että miksi en vai jätä tuota miestä..ei se niin helppoa ole kuin luulisi.Tunteita on mutta ei jaksaisi kuitenkaan enää ainaisten sanallisten maahanlyöntien vuoksi.Saman katon alle emme tule enää koskaan muuttamaan.Toivon itselleni lisää voimia ja uskallusta tehdä liitostani lopun.

      En tiedä lapsenne ikää mutta vauvakin kärsii vanhempien huonosta parisuhteesta.Voimia päätöksen tekoosi!!

    • Entinen vaimo

      Moi! Itselläni oli samanlainen tilanne parin vuoden ajan. Sitä vaan kituutti ja kituutti ja suhde oli on/off koko ajan. Ainoa ero on se että meillä ei ollut lapsia. Minulla alkoi masennus niiden viimeisten huonojen parin vuoden aikana ja tämä vaikuttaa yhä elämässäni silloin tällöin. Lopulta tein itse ratkaisun ja lähdin. Ratkaisu oli lopulta todella helpotus vaikkakin tuskaista oli oman muuttoni jälkeen. Nyt olen uudessa suhteessa ja elämä hymyilee =) Jälkeenpäin mietin että olisiko ollut ammattiauttajasta apua. Toisaalta taas sitä aikaa ja miestä en enää edes kaipaa =) Jaksamista sinulle!

    • Ihan hyvä asia

      Jos pääsi kestää irtioton miehestä että hetkellisesti myös lapsesta niin ihan hyvä. Minun olisi pitänyt niin tehdä. ET sinä lastasi hylkää.
      Minä aikoinani muutin puoleksi vuodeksi vanhemmilleni ja jätin lapset heidän isälleen.
      Tosiasiassa lapset päivittäin kävivät luoonani isovanhemmillaan ja olivat vuoretellen yötä siellä. Minun olisi pitänyt lähteä kauemmaksi jotta se todellinen hoitovastuu olisi ollut isällä. Minä kannoin sen vastuun silloinkin.
      Jos olisin ollut pitemmän matkan päässä olisin ollut hänen asemassaan ja hän kotona minun. Hän oli paljon työn takia poissa ja päävastuu oli aina minulla. Toista olisi helpompi ymmärtää kun vaihtaa roolit hetkellisesti.
      Uskon että miehen työnantaja olisi antanut miehelle mahdollisuuden puoleksi vuodeksi olla reissaamatta.
      Se ei kuitenkaan mennyt niin ja erosimme kokonaan. Lapset jäivät minulle mutta hampaankoloon jäi paljon. Minusta tuntuu välillä että olen itse liian riippuvainen lapsistani.
      Minun on hirvittävän vaikeata olla kantamatta vastuuta jopa heidän omista asioistaan.
      Minun pitäisi olla itsekkäämpi.
      Olen koko ajan ollut liian tiiviisti heidän kanssaan.
      Tässä pitäisi alkaa potkimaan heitä pikkuhiljaa pesästä eikä passata leipää nenän eteen.
      Isä on kyllä lasten kanssa hyvissä väleissä mutta eron jälkeen päävastuusta tuli ihan kokoaikainen yhvastuu minulle. Minä jopa pidin sitä itse itsestäänselvyytenä. Isästä tuli lasten kaveri jonka kanssa hengaillaan ja soitellaan.

    • monet jakavat tunteesi

      Hei. Silloin kun suhde on kovin tulehtunut, aikalisän ottaminen voisi olla hyvä ratkaisu. Uskotko, että pääsisitte sopimukseen aikalisän kestosta ja esim. siitä mitä asioita molemmat voisivat tahoillaan miettiä. Voisitte vaikkapa miettiä molemmat tahoillanne 1) mitä minä tarvitsen toiselta 2)mitä minä toivon parisuhteelta ja 3)mitä minä haluan antaa/tarjota Sinulle elämänkumppaninasi. Hienoa että käyt perheterapiassa.

      Teille molemmille on tärkeää vanhemmuuden jakaminen ja se on lapsenne kannalta hieno asia. Hänellä on rakastava äiti ja isä. Se on paljon se!!
      Saman läpikäyneenä ja siitä selvinneenä, jaan hieman omaa tarinaani. Meillä tilanne ajautui siihen että mies ei halunnut enää selvittää mitään , vaan lähti etsimään sitä vihreämpää nurmikkoa. Yritin pitää avioliittomme rippeistä kiinni ja lupasin tehdä kaikkeni, että selviäisimme. Viimeisenä vuonna miehellä oli kai jo suhde. Hän oli hyvin etäinen, kylmä ja ilkeä minua kohtaan. Silti hän ei uhannut erolla tai aikonut lähteä. Kun olin käyttänyt kaikki voimani ja romahdin, ymmärsin ettei kannata enää jatkaa. Pyysin että mies hakisi eroa, koska itse olin aivan loppu.
      Nyt kun erostamme on 9 vuotta, hän on alkoholisoitunut hiljalleen. Etsii vieläkin sitä oikeaa, ei tunnu löytävän. Ystävät ovat kovin viinaan meneviä. Kun joudumme joskus lasten vuoksi tapaamaan hän itkee omaa tyhmyyttään ja lyhytnäköisyyttään. Minulla menee todella hyvin, elämä on tasapainossa, lapset aikuisia ja paljon hyviä ystäviä. En ole etsinyt uutta suhdetta. Kaikki mitä koin tuossa avioliitossa repi minut niin haavoille, etten enää tahdo yrittää. Onnellinen silti olen. Hyvin onnellinen.

    • kauan sitten

      parikymmentä vuotta sitten olin itse samanlaisessa liitossa, keskustelu oli aina äänekästä.
      vasta kun lapsemme sanoi takapenkiltä;miksi te aina riitelette.silloin heräsin ja keskustelin asiasta.ymmärsin että meillä oli mieheni kanssa vain tapa keskustella äänekkäästi väittelemällä tai edes kuuntelemalla mitä toisella on sanottavana,piti vain pitää kiinni omista mielipiteistä.kiinnitin itseeni huomiota ja rupesimme mieheni kanssa puhumaan asiasta josta lapsi oli huomauttanut. tässä olemme viellä, takana 33 vee yhteistä taivalta.itse uskon kehitykseen, on raskasta olla pienen lapsen äiti, vaimo ja vielä jaksat käydä töissä, hatunnosto sinulle.mutta kohta helpottaa;lapsesi itsenäistyy ja teistä tulee vanhempia ja fiksuja(olette sitä jo nyt vaikka on niin raskasta).mukavaa syksyä arjen keskellä.

    • Nimetön

      Mielestäni tärkein kysymys jonka voit itsellesi asettaa on:" Oletko onnellinen?" Vastaus kertoo sinulle mitä tehdä.

    • lil.devil

      Että jos päätätkin lähteä niin jätä tämä keskusteluikkuna koneen ruudulle auki, jotta tuo kirjoittamasi teksti jäisi hänen luettavakseen. Mielestäni kirjoitit tilanteestanne hyvin kuvaavasti ja asiallisesti, ja voipi olla että miehesikin ymmärtäisi tilanteen paremmin myös sinun näkökulmastasi kun saisi tämän luettavakseen lähtösi jälkeen - Ei jäisi mieltä vaivaavia kysymyksiä ilmaan.
      Muutenkin jos puhuminen on nykyisellään aina johtanut riitaan niin ehkä näin tekstin välityksellä, neutraalimmalla lähestymistavalla asioihin tulisi selvyyttä ja tilanne paremmin ymmärretyksi.

      Tsemppiä teille!

    • tallurainen

      Hei

      Meille tulossa kanssa tuo puhuttu hengähdystauko. Olen ollut viimeiset kolme vuotta usvaa... Otin itse ohjat käteen ja hain miehelle ne avioero paperit nenän eteen, mistä hän vaan ja ainoastaan kykseni juttelemeen 3% humalassa. vein ne samana päivänä pois ja pistin kämppä paperit vetämään. Mitä sitä turhaa kituuttaa sellaisessa suhteessa, missä ei ole kummalakaan puhuttavaa ja jos mulla on, niin toinen istuu hiljaa... Kyllä se kykenee hänen henki ystävälleen kertomaan asioita, mut en mä sellaiseen tyyppiin luottais, jos se tietäis ees millainen se muita ihmisiä kohtaan on...

      No mutta se siitä aiheesta...

      Tauko tekee ihmeitä. Molemmat saa miettiä missä menee....

      Voimia sinulle..

      Meitsillä ainakin lippu korkeella

      • running_with_scissors

        humalatila 3%.


    • TAKAISIIN!!!!!

      Tummaihoiset lastenraiskaajat valloillaan
      Neloskanavan Rikosraportti -ohjelman tietojen mukaan tummaihoisten tekemät raiskaukset ovat Suomessa viime aikoina lisääntyneet merkittävästi. Pääsääntöisesti tummaihoisten uhrit ovat 14-vuotiaita lapsia. Myös alle 15-vuotiaitten hyväksikäyttötapauksissa hyvin usein syyllinen on huomattavasti vanhempi tummaihoinen mies lue"somali". (Rikosraportti 3.10.2000) 4.10.2000

    • Itsekin kokenut

      Tekstissä on jotain tuttua omasta menneestä elämästä, mutta kun keskustelu ei enää suju kahden kesken tarvitaan se kolmas osapuoli ja se taas ei välttämättä ole hyvä olla kukaan tuttu koska se voisi puolustaa kumpaa jompaa. Vaan otat yhteyttä perheasianneuvottelukeskukseen, sieltä voi varata ajan joko itelle ensiks tai molemmille yhteisen ajan tai sitten molemmat voi käydä erikseen, mut tietysti paras olisi jos molemmat olisi siellä niin kuulee mitä puhutaan, siellä saa molemmat puheenvuoron ja toinen ei sotke puhetta ja tämä auttava osapuoli antaa omia vinkkejä tai muuta mikä asiaan liittyy. Jos se ei muuten auta, mutta tässä tapauksessa sinulle varmasti henkiselle puolelle parasta mitä voit saada. suosittelen, minäkin luulin itteeni tyhmäksi mut siellä kun kävin niin olinkin paljon parempi ihminen ja mies saa taas ajateltavaa.

    • SINUIA VANHEMPI TAPAUS

      Kuten edellisessä viestissä joku totesi, tuttua tekstiä. Minä itse muutin nyt elokuun alussa nuorimman kanssa eri asuntoon kuin mieheni (en ole eronnut, enkä edes aio). sama oli tilanne meillä, lisäksi viina mukana. ja se että minä kuulemma olisin kura ojassa jos hän ei olisi ylös nostanut ja hoitanut. ja p..kat. herra ei osannut edes laskuja maksaa koneellla ku mä olin ne aina hoitanut, niinkuin kaikki juoksevat asiat 29 vuoden aikana. muutenkin se henkinen mollaaminen ja ylikävely oli jokapäiväistä. meillä tosiaan tilanne oli se että nuorinkin on jo 15, mutta harkitsin muuttoa 10 vuotta, se oli ihan liian pitkä aika, ihme ku ei pää vippaa tämän enempää. no mies tosin oli 4 päivää viikossa muualla töissä et se vähän helpotti. (en jaksanu lukea noita ketjun kaikkia kirjeitä ku tuntui et oli taas muutamalta lipsahtanut lievästi asian viereen.) päätös on sinun mutta tiedän että kun tarpeeksi ahdistaa, saa jostain ihmeestä voimia jaksaa, jos lähdet, ota lapsi, vaikka mies sanoisi mitä, uhittelua se on vaan ja sitä et saa loppumaan. ja kerro että muutat vain toistaiseksi, älä anna aika määrää. jotkut miehet vaan tarvii kovemman potkasun siihen takalistoon huomatakseen et nyt on tosi kyseessä. tämä munkin on ruvennu soittelemaan monta kertaa viikossa ja juttelee jo ihan nätisti, ei ole 15 vuoteen sitä tehnytkään. hänen kunniakseen on sanottava että hänen kommenttinsa oli että se on sun päätökses, vaikkei sun kotoa tarvii mihinkään mennäkään. vielä viime talvena kun huusi et on viis hirttä poikki. nyt mun on kiva tulla iltaisin töistä kotiin kun tietää että saa olla rauhassa ja elää, elää niin että se on elämisen arvoista, eikä ole koko ajan jäykkänä et mitä huomenna. ja jos tulee ikävä, voi mennä käymään tai ainakin soittaa. koitahan pärjäillä, kyl fiksut pärjää aina eiks niin.

    • veskuste

      Tämähän vaikuttaa varsin normaalilta, suhteessa on menossa kasvu,, siinä tarvitsee nyt keskustella. Ei uhkailla.. Väliaikainen ero voi olla sitä, että yritetään löytää "parempi" ja jos ei löydy niin sit palataan.. siinä on ongelma.. Lapset kärsii.

      • Surusilmä

        joo toiset yrittävät löytää paremmin. Mutta jos se toinen ihminen on sydämessä, ei sitä kukaan voi korvata. Rakkaus on tärkein asia, josta kannattaa pitää kiinni!


    • ota yhteyttä

      Hakuaisn että otat suoraan yhtetyttä

    • QuisQusee

      Mitä on tullut huomattua, suhde joko toimii ihan kuin itsestään, tai sitten se ei toimi, tekipä mitä tahansa.

      Ei riidatonta suhdetta juuri taida ollakaan, joskus tulee ryppyjä rakkauteen, tai ainakin isompia erimielisyyksiä, vaikka tappeluiksi ne onneksi eivät koskaan muuttuisikaan.

      Ensin pitää mielttiä eräitä ihan perusjuttuja. Millaista ihme miestä/naista oikein kuvittelee etsivänsä, onko sellaista edes olemassakaan? Kun sitten parisuhteeseen alkaa ( vapaaehtoisesti ) jonkun kanssa... miksi ei sitten myös hyväksy toisen ns. huonoja puolia? vasta kuluvana vuonna olikin juttua siitä, että ihmiset ( useimmiten naiset ) ovat valmiin mielikuvan kanssa liikkeellä, jotta millaisen pitäisi ihannemiehen näyttää ja tuntua. Ellei mies vastaa sitä valmiiksi mielessä olevaa kuvaa, ei muuta kuin heido. Kuinka kukaan voi kuvitella valmiiksi millaisen puolison haluaa?

      Ei ihmiset ole esineitä, joita voi valikoida kuin valintatalon tiskillä, mitäs tänään söisin? Mieluisan elämänkumppanin löytyminen on kuin lottoaminen. Kaikki joka kimmaltää, ei ole kultaa, mutta kimallus houkuttaa usein ja siinä sitten haksahtaa väärään kultaan.

      On täällä eletty ennenkin ja virheitä tehty, yks jos toinenkin, minäkin ja monet sukupolvet ennen minua, joten et ( ette ) ole uuden asian parissa. Vaikka en tiedä mitään, olenkuitenkin oppinut kuuntelemaan ihmisten kertomuksia ja kuunnellut noita kertomuksia pienestä pitäen, joten kaikkea ei ole tarvinnut itse kokea, laajan tuttavapiirin elämänkokemuksia kuulleena ja kohtaloita nähneenä, on jonkin sortin kuva tullut väistämättä mieleen.

      Ensin siis, on ollut melko tarkka mielikuva siitä, millainen tulee elämänkaveri olla, vaikka ei etukäteis päätöksiä tuollaisesta pitäisi tehdäkään. Sitten on haksahdettu johonkin, joka on näyttänyt oikealta ja tuntunutkin siltä, vaikka on oltu vasta muutama kuukausi kimpassa, jo oli kiire naimisiin ja perhettä perustamaan. kas, sitten totuudet paljastuvat ja alkaa tyytymättömyys. Jotkut eroavat, kun ovat viisaita, jotkut eivät eroa, lasten takia, tai yhteisten velkojen takia, tai uskotellaan vain valhellisesti itselleen, kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu... Eikä muutu, sillä ellei ole hyvä olla yhdessä, ei se muuksi teeskentelemällä muutu.

      Naisten hommia on perheterapiat. Mitä helkkaria sellaisella tekeekään? Pitäisikö mennä terapiaan, jotta kuulisi siellä vain sen, joka on jo selvästi näkyvillä, toisilleen sopimattomat ovat menneet kiireissään yhteen ja perhettä perustamaan. Liian korkeat tavoitteet ja liian valmiit etukäteissuunnitelmat ja kuvielmat, ja kun kaikki ei mennytkään niin kuin piti... terapiallako ne asiat muuksi muutuisi? Ei muutu ei.

      Koko soppa on siis syntynyt liialla kiirehtimisellä, nyt hämmästellään ja huudetaan apua. OK, neuvon tai mielipiteen kysyminen ON hyvä asia, ei lainkaan huonoa tai heikkoutta. Jatkoa silmällä pitäen, elämä on kovin lyhyt juttu kuitenkin, Kannattaako se käyttää loppuikäiseen pään seinään hakkaamiseen? Jos jotkut asiat toimivat suhteessa, ne toimivat luonnostaan. Ne asiat, jotka eivät toimi, eivät toimi vaikka me kaikki juoksisimme terapiassa kerallasi, sillä näytteleminen ei keneltäkään onnistu pidemmän päälle, ja lopulta tilanne on just se jolle se nytkin näyttää, eli ei toimi. Kannattaako vielä yrittää? Kannattaako yrittää seuraavat 50 vuotta, vai todeta jo nyt, vika tikki ja sitä ei edes aikakaan korjaa, joten olisiko parempi mennä eriteille ja alkaa kaikki alusta jonkun kanssa, joka oikeasti on parempi, ei vain pelkästään tunnu sille joka oli se oikea etukäteis suunnitelmissa.

      Ihmiset valitsevat kumppaneitaan etukäteissuunnitelmat mielessään, ja tuijottavat liiaksi ulkonäköön tai vastaavaan, vaikka silmä se on joka on aina ihmistä johtanut harhaan. parempi olisi kuulostella mille ihminen tuntuu, eikä katsella mille näyttää ja luottaa sitten siihen, hyvä on hyvä vaikka pahlta näyttäis, kun taas hyvältä näyttävä ei ehkä olekaan se jota todella vierelleen toivoi. Moni kakku päältä kaunis, vaan eikö se ole sisin joka ratkaisee? Eikä se ole fraasi, ellei siitä itse sellaista tee.

      Ota aikaa harkinnalle ja tee sen mukaisesti viisaita päätöksiä, onnistua voi vain kerran, väärin valita voi vaikka kuinka usein.

    • ei mitään

      hei
      vastaan tuohon kysymykseen että onko parisuhde noin vaikeaa ei millään pahalla mutta kun lukee kaikenlaista koneelta niin eiköhän ole että se on elämää kinastelu ,niimpä olkaa puhumatta tiukan paikan tullen ja sitten kun on parempi hetki niin puhukaa asiasta, niin on parasta nimittäin olen kokenut tuon itsekkin .Onhan sekin yksi vaihtoehto muuttaa pois mutta ei sekään ole aina niin kiva päätös hankala mielummin, mutta jos haluatte onnistua parisuhteessa niin se on minun neuvoni että ymmärtäkää toisianne enemmän mitä haluanette vaikkakin vähän kirpaisisikin asia olisi mikä hyvänsä ja voin olla varma asiasta että jos sinun miehesi pitää sinusta yhtään niin kyllä hän omassa mielessä tulee funtsimaan mitä hän sanoi ja ehkä myöhemmin myöntää että ei olisi pitänyt sanoa mitä sanoi katsos kyllä miehet tietää mitä he ovat sanoneet, mutta aika sen näyttää ja sinä voisit kanssa hankkia jotain ystäviä kai sinulla on sellaisia jotka ovat avioliitossa, minä ainakin olisin sellaisten naisten kanssa tekimisissä enemmän kuin sellaisten kuka ei ole miehen kanssa olenkaan asumassa .Niimpä minä sanon tämän viisaan neuvon sinulle että ole puhumatta jos vaikuttaa ilmapiiri kireältä niin kyllä sen pitäisi helpottaa ja teillähän on lapset pieniä niin nekin vaikuttaa teihin kummaiseenkin että lykkatil ja onnea parisuhteellenne koittakaa olla puhumatta asioista jos ette saa yhteisymmärrystä aikaiseksi.Tuo mitä olet sanonut sinun miehestäsi niin on kiva kuulla että hän ei ole lyönyt sinua nimittäin, tiedän montakin miestä että he lyövät naista mutta taitaa sinun miehesi olla suusta erinomainen vitsiniekka ,oletko yrittänyt laittaa leikkiksi niitä hänen puheita, nimittäin joskus voisi auttaa ,kokeile mutta älä sano että mistä olet kuulut mitään koska se sotkee pahemman kerran sinun ja sinun miehesi välejä jos hän alkaa ihmetellä tätä sinun käytöstä niin sanot vain siihen että olen vaihtanutkin asennetta hiukan tai sinultahan minä olen oppinut nämä konnankoukkuset niimpähän voisi ehkä ajatella muuttaa omia näkemyksiä ja muuttaa tyyliä. Koita kestää kyllä se aurinkoa tulee paistamaan vielä teillekkin .

    • mutsikka73

      Karmea tilanne, taidan ymmärtää kun itselläkin on pieni lapsi jota en millään voisi hylätä.
      Haluaisin, että mieskään ei häntä hylkäisi.
      Joskus riidellessä vaan myös tuntuu siltä, etten enää voi olla miehen kanssa saman katon alla.. tällöin tulee mietittyä näitä vaihtoehtoja, ihan vain spekuloiden nyt mutta ehkä vastaisen varalle. :(
      Paras kaikista kuulemistani ideoista on se, että lapsi ei joudu matkustamaan eronneiden vanhempiensa välillä vaan asuu aina samassa osoitteessa. Vanhemmat vuorottelevat viikoin, äiti tai isä asuu vuoroin muualla. Jos voidaan päästä sopimukseen asiasta, varmastikin toimisi. Lapsen etuhan se kaikkia kiinnostaa, eikös?
      Voi todellakin olla parasta, ettei kukaan hylkää mutta riitelevät osapuolet elävät ainakin toistaiseksi erillään. Lapsi ahdistuu kovasti ja kuvittelee helposti kaiken olevan omaa syytään - etenkin jos hän on se mikä pitää huonosti yhteen sopivat vanhemmat pakosti saman katon alla.
      Tee jotain, jahkailu pahentaa vaan asiaa kun olet jo kaikkesi yrittänyt. :(

    • harkita..

      Jos suurin ongelmanne on se, ettette pysty kommunikoimaan, pois lähteminen ja asioiden miettiminen, ei sitä ongelmaa helpota.

      Jos haluat antaa isälle enemmän aikaa olla lapsen kanssa, ei sinun tarvitse pois lähteä. Anna hänen kotioloissa tehdä se. Keskity omiin harrastuksiisi, ja anna miehen huolehtia lapsen ruuat, leikit, nukuttamiset yms. Ei sinun kannata pois sen tekia lähteä, ja kuten itsekin sanoit, hylätä lapsesi.

      Jos todella harkitset lähtemistä, ota lapsi mukaan. Mies voi nähdä häntä viikonloppuisin tai miten nyt sitten sovittekin. Jos olet hyvä äiti lapselle, erotilanteessa sinun ei näin ollen tarvitse pelätä, yleensä aina äiti saa huoltajuuden. Yksi syy miehelle jäädä huonoon parisuhteeseen on juuri se, että yleensä isä joutuu jättämään myös lapsensa kun parisuhde kariutuu. Miksi sinä jäät? Ei ole lapsenkaan paras jos vanhemmat eivät voi olla riitelemättä. Se ahdistaa lasta.

      Vaikka eroaisitte, mies saa tavata lasta ja olla isä lapselleen, mutta hänen kotinsa todennäköisesti on kuitenkin sinun luonasi. Ei kannata lähtemällä riskeerata tätä.

      Jos haluat saada suhteenne toimimaan, älä sittenkään lähde pois. Jos omat keinonne eivät riitä, menkää parisuhdeterapiaan. Tilanne ei ratkea itsestään, sille täytyy tehdä jotain. Mielestäni miettimisaika on huonoin vaihtoehto tilanteessanne.

    • * Mies *

      Kuulostaa siltä että näet elämää vain toisen kautta. Erimielisyydet koet isoksi riidaksi ja lopputulemaksi vika on miehessä. "Hän on kyllä muuten terve ja täysjärkinen, ja käy jopa töissä", tosin jatkat että myös itse olet työelämässä. Tuossa valossa mies näyttäytyy jopa positiiviselta, tai ainakin voi nähdä vivahteita positiivisuudesta pääosin negatiivisten asioiden seasta. Kun vielä se puhuisi, niin sehän muistuttaisi jo ihmistä.

      Tuot (rivien välistä) esiin naisten lehtien ja vauvalehtien ajatuksia: elämä pienen lapsen kanssa on iloa ja naurua ja rauhallista kahvittelua ystävien kanssa joka päivä monta tuntia. Voit vapaasti valita shoppailusi kohteet. Pienen lapsen äitinä voit valita oikeastaan ihan mitä vaan. Luet kuinka lehdet ovat täynnä iloisia tarinoita.

      Herää arkeen ja todellisuuteen. Elämä rakentuu pienen pienistä asioista, joita poimiessa muodostat itsellesi elämänkaaren. Ja miehellesi, ellet ole manipuloituna jo eronnut. Tätä eroa juuri moni täti täälläkin tarjoaa. Älä usko heitä. Älä ota eroa edes mahdollisuudeksikaan missään riitatilanteessa. Tällöin ollaan ongelmien ratkaisujen ensiaskeleilla. Ollaan terveellä pohjalla.

      Ongelma on pieni, mutta näiden kaltaisia asioita naiset nostavat niiden pulmallisuuksien vuoksi taivaisiin, joita muut hengenheimolaiset tuutivat samaan tahtiin. Näissä asioissa naiset ovat linjattomia. Erilaisten pelkotilojen kautta muodostat uskomattomia käsityksiä. He puhuvat totuuksina sellaista mitä tietävt puolison ajattelevan. Ihan oiken, tietävät mitä mies ajattelee. Tämä ongelma on naisten, jos tätä nyt ongelmaksi voisi sanoa. Tässä paistaa läpi elämässä tapahtunut muutos lyhyessä ajassa. Ja iso muutos onkin. Lapsen syntyminen on iso ja merkittävä asia, katsottiin sitä miltä kantilta tahansa. Se on merkittävä ja tärkein asia!

      Vatvot peloissasi jo sitä, kun pelkäät lapsesta luopumista. Koet että mies on se joka hylkää kaiken. Luot illuusion jossa olet elämäsi sivustakatsoja, ja sinun tekemäsi asiat eivät vaikuta mihinkään. Et ehkä huomaa että kehität "ongelmaa" koko ajan, ja uskottelet että asia on juuri niin kuin itse sen näet. Sanon vaan että tuolla menolla ajaudut yhä syvemmälle ja syvemmälle. Olet valinnut terapiat ja sun muut ulkopuoliset auttajat. Olet varmaa saanut kaikki-tietäviltä-tädeiltä neuvoja, he antavat mielellään yhä enemmän ja enemmän. He itse asiassa tarvitsevat sitä koska he tarvitsevat elämäänsä juoruja ja ongelmatilanteita. Tätä he kutsuvat sosiaalisiksi tapahtumiksi, joita kuulemma ihmisellä pitää olla.

      Usko minua nainen, selviytyminen lähtee siitä, että unohdat nuo täti -kerholaiset. Juttele heille, mutta jätä perheen sisimmät asiat perheen sisään. Sano heille ongelmia janoaville, että näistä asioista et halua puhua heille, eikä se kuulu heille. Älä välitä että he tällöin kääntävät takkinsa, ja settuvat mieshesi puolelle. He voivat jopa soitella hänelle kertoen että voi voi kun he ovat niin huolissan teistä, siksi ottivat yhteyttä. Varo tätä laumaa!

      Näistä asioista teidän pitää puhua kahden, ja asioista jotka painavat ja vaikeuttavat elämän kulkua. Siitä tulee riitaa ja erimielisyyttä. Jatkakaa silti vaikka käsittely tuntuu puulta. Älkää loukatko toisianne, jos sen teette niin pyytäkää anteeksi. Ja antakaa myös. Ja muistakaa, sen mitä te annatte anteeksi sydämestä, niin siitä ei enää puhuta ja se lopulta häviää. Sitä ei enää ole. Lähtekää siitä, sanoi toinen mitä tahansa, hän tarkoittaa hyvää aina. Puhukaa edelleen, ja ennen kaikkea kertokaa miten asian näette, siis molemmat. Kertokaa ja kysykää toisiltanne asioita vaikka joka päivä. Vaikka se kuinka rasittaisi toista, tehkää selväksi että kaikella tällä pyritte hyvään. Kerro oma mielipiteesi selkeästi, mutta anna myös miehen kertoa oma näkökulma. Ja muista kuunnella ja kunnioittaa. Älä peilaa puolisosi ajatuksia täti -kerholaisten ja muiden terapoijien ajatuksia vastaan. Tehän sitä maailmaa olette rakentamassa, ja muista avioliitto koostuu lukuisista kompromisseitä.

      • Nimetön

        tässä, onko äijällä paineita töissä?


    • toivoa vielä jos on rakkautta.

      TÄSSÄ ON KYLLÄ AIKA VAIKEA NEUVOA TOISIA KUN ITSELLÄNIKIN OLI AVIOLIITON (ja MYÖS AVOLIITOSSA OLON AJAN)ALUSSA KRIISITILANTEITA,JOTEN MEILLÄ ON AVIOLIITTO KESTÄNYT SEURUSTELUINEEN 30 VUOTTA.ON OLLUT VAIKEITA AIKOJA MYKKÄKOULUA,HUUTOA MURJOTTAMISTA PUOLIN JA TOISIN,MUTTA KUMPIKIN OLEMME MENNEET VISSIIN AINA ITSEEMME JA MIETTINEET MINKÄ VUOKSI OLEMME YHDESSÄ,RAKASTAMMEKO TOSISSAAN TOISIAMME,VAI,OLEMMEKO JOSSAIN KULISSISSA.MINÄ PYSTYN KYLLÄ UNOHTAMAAN JA ANTAMAAN ANTEEKSI HYVINKIN NOPEASTI,MUTTA VAIMOLLANI ON SELLAINEN LUONNE ETTÄ VAIKKA LUULEN HÄNEN ANTANEEN ANTEEKSI JA UNOHTANEEN NIIN MENEE JONKIN VERRAN AIKAA KUN HÄN VASTA PYSTYY ASIAN KÄSITTELEMÄÄNJA MINUN ON SITÄ OLLUT VAIKEA YMMÄRTÄÄ,MUTTA OLEN HUOMANNUT ETTÄ ME EMME OLE (JUMALAN KIITOS SAMALLAISESTI TEHTYJÄ )SIITÄKAI SE ELÄMÄN RIKKAUS KOOSTUU?.MUTTA ASIAAN ANTAKAA AIKAA ITSELLENNE JA JOS PYSTYTTE OLKAA RAUHASSA TOISTENNE KANSSA JA KERTOKAA TOISILLENNE MIKÄ TEKEE KIPEÄÄ?MIETTIKÄÄ ONKO TEILLÄ RAKKAUTTA TOISILLENNE,ÄLKÄÄ TEHKÖ VIRHETTÄ ETTÄ EROATTE SUIN PÄIN.MIKÄÄN EI KUITENKAAN OLE SEN TYHMEMPÄÄ KUIN EROTA JA SEN JÄLKEEN HUOMATA ETTÄ SE OLI VÄÄRIN JA MIKÄ VIELÄ PAHEMPAA VIEDÄ ENTISET ONGELMAT UUTEEN SUHTEESEEN.HYVÄ OLISI MYÖS PIENI TAUKO JOTTA VOISI OLLA YKSIN JA MIETTIÄ ASIOITA JOS VAIKKA SEKIN SEKEYTTÄISI TEIDÄN VÄLEJÄ.HALUAN TÄSSÄ ANTAA TEILLE KUMMALLEKIN NEUVON,RUKOILKAA JUMALAA ETTÄ HÄN JOLLA ON KAIKKI VALTA JA NEUVOT AUTTAA TEITÄ KRIISISSÄNNE,ETTÄ LÖYTÄISITTE JÄLLEEN TOINEN TOISENNE AJATELKAA RAKASTA LASTANNE,EIKÖ HÄNEN OLISI HYVÄ ELÄÄ JA KASVAA ISÄN JA ÄIDIN (OMIEN)HUOLENPIDOSSA.ME SAIMME AVUN KUN RUPESIMME KYSYMÄÄN JUMALALTA NEUVOA.JEESUS ON MEIDÄN JA TEIDÄNKIN AUTTAJA JA NEUVONANTAJA.OTTAKAAPA VAIKKA YHTEYTTÄ TUNTEMAANNE PAPPIIN JA PYYTÄKÄÄ VAIKKA ESIRUKOUSTA TEIDÄN AVIOLIITON PUOLESTA.ÄLKÄÄ ANTAKO PERIKSI JA ÄLKÄÄ KUUNNELKO VÄÄRIÄ NEUVONANTAJIA,MONET HEISTÄ OVAT ITSE PETTYNEET JA KATKERUUDESSÄÄN HALUAVAT ETTÄ MUILLEKIN KÄVISI SAMOIN.OLKAA TARKKANA SEN SUHTEEN.TOIVOMME TEILLE KAIKKEA HYVÄÄ.TERV.5 LAPSEN VANHEMMAT.POHJANMAALTA.

    • ANSKU 64

      Teillä tuntuu olevan tosi vaikea patti tilanne. Yhessä olette tavan vuoksi mut kumpainenkaan ei ole onnellinen. Otin aikanaan hengähdystaukoja peräti kax kappaletta mutta ei se ongelmia poista. Puheen lahja tärkeintä parisuhteessa. Meillä oli eka eron aikaan kaks pientä poikaa ja heidän takiaan yritin aina vaan. Mutta sitten opin kun vihdoin ja viimein erosin lopullisesti että lasten takia ei kannata kituuttaa. Toisen eron aikana olimme sopineet että lapset jää isälleen koska olivat tuolloin jo koulussa. Sopimus tehtiin lastenvalvojan luona siksi koska ex-mieheni oli sitä mieltä että hän on parempi lapsille. Lastenvalvoja sanoi suoraan että kun olet kerran niin hyvä, huolehippas sinä lapsista seuraavat kolme kuukautta. Vaimon elikkäs minun ei saanut auttaa yhtään mutta lapsia minun sai tavata päivittäin. Kummallakaan kertaa en hakenut eroa mutta meillä oli keskinäinen sopimus että tietyt asiat hoidetaan keskenään, ettei tulisi lisää riidan aiheita kolmansista pyöristä. OK, tuolloin se toimi mut ku muutettiin takas yhteen niin ongelmat alko välittömästi. Erosta on nyt 9-v eikä kaikkia silloisia erimielisyyksiä ole vieläkään puhuttu vaikka nykyään ollaan hyvissä väleissä. Minä olen uudelleen naimisissa ja hänellä on tyttöystävä, molemmilla on myös lapsi nykyisten kanssa. Minun neuvo olisi että jos et saa miestäsi perheneuvolaan (minäkään en saanut koska hänen mielestään meillä ei ollut ongelmia)niin ota yhteyttä lastenvalvojaan ja kerro rehdisti tilanne. Tilanteet pahenevat kokoajan jos niitä ei saa purettua. Lapsen olisi kyllä hyvä varttua molempien vanhempien huomassa mutta enemmän he kärsivät jos tilanne ei rauhotu. Mulla vanhemmat lapset nyt yli 20 ja ovat kertoneet miten muistavat esim. minun silmät jotka kuvasti pelkoa kun riita oli päällä vaikka kuinka koitin välttää että lapset ei kuulisi mutta kyllä ne kuulee. Ja ne kaikki seuraa matkassa.

    • Nimetön

      puuttuuko läheisyys ja hellät sanat? sexiI. kumpa pihtaa?

    • ap.

      Minusta oli mielenkiintoista lukea teidän kirjoituksianne. Huomaan kyllä, että vastauksia värittävät omet kokemukset ja näkökulmat.. ihan jopa nauratti tämän synkkyyden keskellä, kun joku tulkitsi minut ylipainoiseksi ja pihtariksi. Juu-u. Mutta olen tyytyväinen, että nostin aiheen esille.

      Moni esitti myös kysymyksiä. Kerronpa sen, että suhteemme on jatkunut kohta 17 vuotta. Lapsi on alle 4-vuotias. Meidän suhteeseen on kuulunut myös lievä fyysinen väkivalta miehen puolelta (10 vuotta sitten). Mutta mottoni on ollut, että kaikesta selvitään ja periksi ei anneta. Siispä uudestaan ja uudestaan ollaan rakennettu suhdettamme vanhan päälle. Totta kai nuo vanhat muistot vaikuttaa nykyisinkin, juuri minun pelkotiloinani. Mutta muuten niillä ei ole valtaa, enkä koe olevani katkera. En edes muistuta häntä noista. Niistä ei puhuttu silloin, eikä puhuta vieläkään.

      Mutta nykytilanteeseen. Päädyin samaan lopputulokseen kuin niin moni muukin täällä: hengähdystauko ei auta. Lastani en voi jättää (minä ja hän ei koskaan toivuttaisi siitä). Siis kituutellaan, ja koitetaan repiä solmuja auki hiljalleen. Edistystä jo on, viikonlopun jäljiltä. Ikävintä on, jos nyt taas keksimme jonkin tyhmän riidan aiheen, ja jo rakennettu sopu särkyy.

      Niin ja eräs asia on pakko sanoa:
      perheterapia on ilmaista (kunnat ja kirkot), ja siellä ihmiset lähinnä kuuntelee ja esittää kysymyksiä, eikä neuvo. Tarkoitus on purkaa auki niitä solmuja tuomalla ne esille.

    • mietis nyt!

      Mietipäs nyt järkevästi, vaikka oletkin poikki ja kyllästynyt kaikkeen.

      MILTÄ LAPSESTASI TUNTUU KUN HÄN TAJUAA, ETTÄ ÄITI ON POISSA KOTOA!!!!! SE ON HYLKÄÄMISTÄ LAPSEN MIELESTÄ ! HALUATKO AIHEUTTAA HUONON ITSETUNNON JA SYYLLISTÄMISEN TUNTEET LAPSELLESI.

      PAKO EI OLE RATKAISU!

      Mulla on kanssa pieni lapsi ja kaikki on myöskin harteillani. Joskus olen kanssa väsy, mutta lapsen paras on minun paras! ÄITI ON AINA ÄITI, MUISTA SE!!!!!!! KUKAAN EI VOI KORVATA SINUA, EI EDES ISÄ!!!!!!!

      hae mieluummin apua neuvolasta ja kerro kaikki heille, pääset jatkohoitoon tällä tavoin helpommin.

      voimia!

      • ap.

        Kirjoitin juuri tuossa sinun viestisi yläpuolella tämänhetkisiä tunnelmiani. ELi olen viestiketjun aloittaja, ap. = alkuperäinen.

        Eli: kun mietin asiaa rauhassa, ymmärsin ihan itsekin, että en todellakaan voi lähteä lapseni luota. Sitten, jos minun oloni ja vointini käy kurjaksi 24/7 ja se alkaa heijastua lapseen, me lähdemme kaksin hänen kanssaan, vaikka mummolaan lomalle pariksi yöksi. Minä EN hylkää lasta, enkä hylkää miestäkään ihan noin vain.


    • Mulla on ollut samanlaisia ongelmia siis kommunikointi ongelmia parisuhtees ja me käytiin miehen kanssa pariviestinnän kurssi ja ollaan oltu parisuhdeleireillä joilta on saanut apuja myöskin alkanut ymmärtää miehen ja naisen erilaisuutta.Sellainen kirja kuin Pariviestinnän parempi opas saa kirjastosta lainattua jossa myös neuvotaan kommunikointia.Muistatko mitä lupasit papin edes?

    • Aina vaan pakoon

      Se parisuhde on aina kasvumaata niin kaikille, isälle, äidille, ja he turvana lapselle.

      Ei ole missään "pakopaikassa " olemassa mitän onnistunutta parisuhdetta tai vanhemmuutta vaan se on opittava ja siihen on kasvettava ja oppikirjat ja kasvumahkut pitää itse oivaltaa ja kantaa vastuu eli jakaa asiat ja tehdä työtä sen eteen.

      Valitus ja sääli sekä pakoilu että syytäminen sekä mikä muu tahansa itsekkyys on aivan omiaan tekemään vain sen tyypillisen luovuttamisen ja toisesta syyn etsimisen.

      Lasta ei pidä hankkia ellei halua että lapsi saa aidot vanhemmat jotka kykenee aikuisuuteen ja sopivat ja kasvavat vastuistaan eikä juokse pakoon, eli etsi "hengähdystaukoja". Sitä ei tule sen jälkeen kun on lapsen maailmaan saattanut vaan on äiti tai isä kokoelämän.

      Ei löydy mistään markkina keinoista sitä paikkaa missä se vastuu lähtisi pois eikä missään ole oikeutta että lapsi riistetään toiselta vanhemmalta eli puututaan hänen oikeksiin olla isä tai äiti.

      Kasvakaa hyvät ihmiset sen valituksen sijaan.
      se on etuoikeus eikä mikään taakka kyse on asenteesta.

    • niilojokella

      toivoosin että auttas 40 v ollut naimisissa

    • niilojokella

      Kuulee että olet ihana nainen nyky maailma on mennyt siihen ettei täällå välitetä toisesta mitään jos pystyisin niin auttaisin parhaani mukaan!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe