että montako sataa kilometriä tankillisella pääsee noin suurin piirtein? Kuluttaako 02-vuoden kone kuinka paljon? Uudet kuluttaa maantieajossa tehtaan mukaan 7,2l/100km. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.
Hiace D4D
25
15231
Vastaukset
- juhism82
Vm. 02 Hiace on jo uudempaa D4D-tekniikkaa, kuin sitä edeltävät. Ne kuluttavat hiukan enemmän kuin tuliterät Hiacet. Sanoisin noin 0,2dl enemmän, näin äkkiseltään heitettynä ja muisteltuna.
- ML213
Niin, tähän kulutukseen vaikuttaa tietysti ajotapa ja nopeus.Itselläni on Bussimalli Hiace/02, joka vie 7.7 l pitkähkössä ajossa ja n 80km/h nopeudella.Auton paino opn jo yli 2000kg ja matkustajat päälle.
Pyöritysajossa hitusen alle 10 l.
Mutta kestävyys on huomionarvoinen tekijä ajatellen kokonaisuutta ja "huolto hinnoittelua". - tietoa
Minulla oli5 vuotta 2002 vuosimallin 88hv pitkä malli.
Kilometrejä tuli 372000 ja koko ajalta mitattu kulutus oli 7,52l/100km.
Mukana on asuntovaunun vetoa ja peräkontissa työkaluja muutaman sadan kilon edestä.
Huollot oli 30000km:n välein ja koko aikana ei autoon vaihdettu huolto-ohjelmaan kuulumatonta osaa.
Paitsi ajovalopolttimot.
Mutta jos tykkää ajella reiluja ylinopeuksia ja ajo on muutenkin rivakkaa niin kulutus kyllä nousee noin 8,5 litraan. - Hiace vm 2006:n
tankilisella ajan reilut 800 km kaikenlaisissa olosuhteissa. 800 km on mulla tankkausraja.
- samanlaisen lastun
Mistä tommosen lastun saa. Ottaisin heti.
Mun Hiacella pääsee noin 550 km tankillisella( n. 65 litraa)En ole päässyt alle kympin kertaakaan. - kuitenkin.
samanlaisen lastun kirjoitti:
Mistä tommosen lastun saa. Ottaisin heti.
Mun Hiacella pääsee noin 550 km tankillisella( n. 65 litraa)En ole päässyt alle kympin kertaakaan.Mulla Hiacen tankki vetää 75 litraa. Se lastu on itiksen Toyotan hoitama (1500 €), mikä ei vaikuttanut takuihin. Se lastu ei ole puhdas ohjelmointi, vaan fyysinen osa kytkinpolkimen yläpuolella, minkä ilmeisesti voi ottaa mukaan auton vaihdon yhteydessä.
Mitäkö siitä on hyötyä?
Teho noin 100 kW
Vääntö noin 340 nw
Mitä siitä on haittaa? Ei käsittääkseni mitään,
sillä diiselin kulutus on reilusti alle 10 ltr./100 km
Kaikki mitä on tehty, on huoltoihin liittyvät työt, öljynvaihto 15000 km välein ja varsinainen huolto 30000 km välein.
Yksi totuus on, nimittäin köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, siksi minunkin köyhän ajoneuvo on Toyota Hiace. - ML213
kuitenkin. kirjoitti:
Mulla Hiacen tankki vetää 75 litraa. Se lastu on itiksen Toyotan hoitama (1500 €), mikä ei vaikuttanut takuihin. Se lastu ei ole puhdas ohjelmointi, vaan fyysinen osa kytkinpolkimen yläpuolella, minkä ilmeisesti voi ottaa mukaan auton vaihdon yhteydessä.
Mitäkö siitä on hyötyä?
Teho noin 100 kW
Vääntö noin 340 nw
Mitä siitä on haittaa? Ei käsittääkseni mitään,
sillä diiselin kulutus on reilusti alle 10 ltr./100 km
Kaikki mitä on tehty, on huoltoihin liittyvät työt, öljynvaihto 15000 km välein ja varsinainen huolto 30000 km välein.
Yksi totuus on, nimittäin köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, siksi minunkin köyhän ajoneuvo on Toyota Hiace.Olen kuullut aiemminkin miten lastutus alenteisi kulutusta ja vääntö paranisi.
Ihmettelen miksi tätä lastutusta ei tehdä jo tehtaalla siten, että se olisi paras mahdollinen ajatellen taloudellisuutta ja vääntöä.
Muuten, mihin tekijään vaikutetaan lastuttamisella, jolloin se alentaa poltoaineen kulutuksen.Siis tekijä liittyy vain polttoaineen syöttöön ja syötönajoitukseen ja luulisi nämä tekijät olevan jo hyödynnetty tehtaalla. - tuuhea häntä
ML213 kirjoitti:
Olen kuullut aiemminkin miten lastutus alenteisi kulutusta ja vääntö paranisi.
Ihmettelen miksi tätä lastutusta ei tehdä jo tehtaalla siten, että se olisi paras mahdollinen ajatellen taloudellisuutta ja vääntöä.
Muuten, mihin tekijään vaikutetaan lastuttamisella, jolloin se alentaa poltoaineen kulutuksen.Siis tekijä liittyy vain polttoaineen syöttöön ja syötönajoitukseen ja luulisi nämä tekijät olevan jo hyödynnetty tehtaalla.Siinä sulla pähkinä purtavaksi.
- minkä
kuitenkin. kirjoitti:
Mulla Hiacen tankki vetää 75 litraa. Se lastu on itiksen Toyotan hoitama (1500 €), mikä ei vaikuttanut takuihin. Se lastu ei ole puhdas ohjelmointi, vaan fyysinen osa kytkinpolkimen yläpuolella, minkä ilmeisesti voi ottaa mukaan auton vaihdon yhteydessä.
Mitäkö siitä on hyötyä?
Teho noin 100 kW
Vääntö noin 340 nw
Mitä siitä on haittaa? Ei käsittääkseni mitään,
sillä diiselin kulutus on reilusti alle 10 ltr./100 km
Kaikki mitä on tehty, on huoltoihin liittyvät työt, öljynvaihto 15000 km välein ja varsinainen huolto 30000 km välein.
Yksi totuus on, nimittäin köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, siksi minunkin köyhän ajoneuvo on Toyota Hiace.minkäs vuoden hiace sulla on?
Muistax paljon makso itiksessä se lastu ja sen asennus ? - Anonyymi
ML213 kirjoitti:
Olen kuullut aiemminkin miten lastutus alenteisi kulutusta ja vääntö paranisi.
Ihmettelen miksi tätä lastutusta ei tehdä jo tehtaalla siten, että se olisi paras mahdollinen ajatellen taloudellisuutta ja vääntöä.
Muuten, mihin tekijään vaikutetaan lastuttamisella, jolloin se alentaa poltoaineen kulutuksen.Siis tekijä liittyy vain polttoaineen syöttöön ja syötönajoitukseen ja luulisi nämä tekijät olevan jo hyödynnetty tehtaalla.Sitä ihmiset pettää itseään kaikenlaisella uskomuksella. Olen autoja lastuttanut ihan sen takia että tehoa tulisi lisää ja ajaminen olisi mukavampaa. Kun on tehoa niin on myös kulutusta, ei se teho tyhjästä synny. Misään autossa ei ole kulutus laskenut mutta kulku on parantunut
- Jokki
...95 hv lyhyt takaveto -08 pienin kulutus n. 6,7l.kesällä kevyellä kuormalla,talvella litran verran enemmän.
- kulutusta seuraava
et varmasti pääse ikinä 6,7l/100km! jos koitat sanoa tuota niin kannattaa katsoa paljonko mittari valehtelee ja tulee niin sanotusti ylimäräisiä kilometrejä.... itselläni on hiace ja kerran olen ainoastaan päässyt 7.3l/100km ja silloin oli suurin nopeus 70km/h kun ajettiin reilu 700km melkeen yhtä mittaa...
- H1 van
Aivan sama...Ajelen vaan hundai pakulla, ja se pesee haisut mennen tullen kaikessa !
- hissukkakuski
Tässä ketjussa on oikein satusetien kerho kokoontunut, etenkin tuo viimeinen. Tutulla on asennusliike ja pakut vitoja ja hiaseja. Osti hundain kokeeksi, tuli samalla kaksi huihaita, ensimmäinen ja viimeinen, perä ja vaihdelaatikko poiki, eikä lähtenny pakkasella käyntiin.
Itsellä on lyhyt 2004 hiase, aj. 193600km, huollot tojotalla 20000km välein huolto-ohjelman mukaan. Kulutus on yleensä yli 10l/100km, kesällä pääsee alle. Nopeusmittari näyttää 10km liikaa. Vikoja ei ole suuremmin ollut, takajouset vaihettu (toinen jousi meni poikki), katsastusmies käski vaihtaa myös iskarit, vesipumppu antaa nyt ääntä ja ruostetta tietysti löytyy. Että ihmettelen noita kulutuslukemia, ajan kyllä nopeusrajoitusten mukaan ja aika paljon maantietä. Aiempi pystynokkanen vei ainetta vielä enemmän. Tutulla taxiyrittäjällä oli myös hiase, kulutuslukemat keskimäärin 13l/100km, oli pitkä malli.- H1 VAN
Etenkin ruosteen määrässä ;o)
- oiuyiyttrehhjkmlömnc
...perä ja vaihdelaatikko POIKI?mitä ne synnyttivät??? ei helve**i,opetelkaa suomea.lehmät ,jne poikii,siat porsiii,yms.
- kusk3
Ajeli työnantajan hiacella kahtikourmaa ( kevyttä tavaraa) matkkáa yhteen suuntaan 300 km välillä jakaen tavaraa kulutus oli melko tarkkaan 9litraa
- Ei ymmärrä
Varmaan tarkoitti tuo aiempi kirjoittaja, että vaihdelaatikko ja perä hajosivat! Taitaa osa olla täällä ulkomaalaisia, kun ei ymmärrä ammattimiesten sanontoja!
- Hiaceukko
Mun 02 ,n pitkä ajettu 230 th kuluttaa 8-8,5 l / satasella , siisti ruosteeton , punainen , voisin luopua .
- haicee
Jos hiace kulkee 100 km alle 8:lla litralla niin siitä täytyy mennä hinauksessa osa.
- Varmapeli
2002 pitkä 4D4 lastulla ajettu 150 000km Kulutus ilman lastua n.7,8-8,5/100km Lastulla sama mutta vääntö pintakaasulla HUOMATTAVA! Lastu lisää n.25hp ja on kyllä huomattava ero väännössä kun 5 ohittaa. Olen sitä mieltä että kaikki menee mitä tankkiin laittaa mutta huoleton ajo on kaiken a-o!
- 1.400.000km
Vm 2003 lyhyt 88 hp. alimmillaan 6,98 . Talvella 10. Ei lastua. Renkaat 215/70R15 Michelin.
Vm 2003 102 hp. pitkä autom. alimmillaan 8,68. Talvella 10. Renkaat 215/65/16 Michelin. - vitollaviis
Ei mikään taloudellisuus ihme ole, onneksi!
- Anonyymi
10 nurkissa ja 8 pitkällä matkalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202