Hiace D4D

Kysyn vaan...

että montako sataa kilometriä tankillisella pääsee noin suurin piirtein? Kuluttaako 02-vuoden kone kuinka paljon? Uudet kuluttaa maantieajossa tehtaan mukaan 7,2l/100km. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

25

14187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhism82

      Vm. 02 Hiace on jo uudempaa D4D-tekniikkaa, kuin sitä edeltävät. Ne kuluttavat hiukan enemmän kuin tuliterät Hiacet. Sanoisin noin 0,2dl enemmän, näin äkkiseltään heitettynä ja muisteltuna.

    • ML213

      Niin, tähän kulutukseen vaikuttaa tietysti ajotapa ja nopeus.Itselläni on Bussimalli Hiace/02, joka vie 7.7 l pitkähkössä ajossa ja n 80km/h nopeudella.Auton paino opn jo yli 2000kg ja matkustajat päälle.
      Pyöritysajossa hitusen alle 10 l.

      Mutta kestävyys on huomionarvoinen tekijä ajatellen kokonaisuutta ja "huolto hinnoittelua".

    • tietoa

      Minulla oli5 vuotta 2002 vuosimallin 88hv pitkä malli.
      Kilometrejä tuli 372000 ja koko ajalta mitattu kulutus oli 7,52l/100km.
      Mukana on asuntovaunun vetoa ja peräkontissa työkaluja muutaman sadan kilon edestä.
      Huollot oli 30000km:n välein ja koko aikana ei autoon vaihdettu huolto-ohjelmaan kuulumatonta osaa.
      Paitsi ajovalopolttimot.
      Mutta jos tykkää ajella reiluja ylinopeuksia ja ajo on muutenkin rivakkaa niin kulutus kyllä nousee noin 8,5 litraan.

    • Hiace vm 2006:n

      tankilisella ajan reilut 800 km kaikenlaisissa olosuhteissa. 800 km on mulla tankkausraja.

      • samanlaisen lastun

        Mistä tommosen lastun saa. Ottaisin heti.
        Mun Hiacella pääsee noin 550 km tankillisella( n. 65 litraa)En ole päässyt alle kympin kertaakaan.


      • kuitenkin.
        samanlaisen lastun kirjoitti:

        Mistä tommosen lastun saa. Ottaisin heti.
        Mun Hiacella pääsee noin 550 km tankillisella( n. 65 litraa)En ole päässyt alle kympin kertaakaan.

        Mulla Hiacen tankki vetää 75 litraa. Se lastu on itiksen Toyotan hoitama (1500 €), mikä ei vaikuttanut takuihin. Se lastu ei ole puhdas ohjelmointi, vaan fyysinen osa kytkinpolkimen yläpuolella, minkä ilmeisesti voi ottaa mukaan auton vaihdon yhteydessä.

        Mitäkö siitä on hyötyä?

        Teho noin 100 kW
        Vääntö noin 340 nw

        Mitä siitä on haittaa? Ei käsittääkseni mitään,
        sillä diiselin kulutus on reilusti alle 10 ltr./100 km

        Kaikki mitä on tehty, on huoltoihin liittyvät työt, öljynvaihto 15000 km välein ja varsinainen huolto 30000 km välein.

        Yksi totuus on, nimittäin köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, siksi minunkin köyhän ajoneuvo on Toyota Hiace.


      • ML213
        kuitenkin. kirjoitti:

        Mulla Hiacen tankki vetää 75 litraa. Se lastu on itiksen Toyotan hoitama (1500 €), mikä ei vaikuttanut takuihin. Se lastu ei ole puhdas ohjelmointi, vaan fyysinen osa kytkinpolkimen yläpuolella, minkä ilmeisesti voi ottaa mukaan auton vaihdon yhteydessä.

        Mitäkö siitä on hyötyä?

        Teho noin 100 kW
        Vääntö noin 340 nw

        Mitä siitä on haittaa? Ei käsittääkseni mitään,
        sillä diiselin kulutus on reilusti alle 10 ltr./100 km

        Kaikki mitä on tehty, on huoltoihin liittyvät työt, öljynvaihto 15000 km välein ja varsinainen huolto 30000 km välein.

        Yksi totuus on, nimittäin köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, siksi minunkin köyhän ajoneuvo on Toyota Hiace.

        Olen kuullut aiemminkin miten lastutus alenteisi kulutusta ja vääntö paranisi.

        Ihmettelen miksi tätä lastutusta ei tehdä jo tehtaalla siten, että se olisi paras mahdollinen ajatellen taloudellisuutta ja vääntöä.

        Muuten, mihin tekijään vaikutetaan lastuttamisella, jolloin se alentaa poltoaineen kulutuksen.Siis tekijä liittyy vain polttoaineen syöttöön ja syötönajoitukseen ja luulisi nämä tekijät olevan jo hyödynnetty tehtaalla.


      • tuuhea häntä
        ML213 kirjoitti:

        Olen kuullut aiemminkin miten lastutus alenteisi kulutusta ja vääntö paranisi.

        Ihmettelen miksi tätä lastutusta ei tehdä jo tehtaalla siten, että se olisi paras mahdollinen ajatellen taloudellisuutta ja vääntöä.

        Muuten, mihin tekijään vaikutetaan lastuttamisella, jolloin se alentaa poltoaineen kulutuksen.Siis tekijä liittyy vain polttoaineen syöttöön ja syötönajoitukseen ja luulisi nämä tekijät olevan jo hyödynnetty tehtaalla.

        Siinä sulla pähkinä purtavaksi.


      • minkä
        kuitenkin. kirjoitti:

        Mulla Hiacen tankki vetää 75 litraa. Se lastu on itiksen Toyotan hoitama (1500 €), mikä ei vaikuttanut takuihin. Se lastu ei ole puhdas ohjelmointi, vaan fyysinen osa kytkinpolkimen yläpuolella, minkä ilmeisesti voi ottaa mukaan auton vaihdon yhteydessä.

        Mitäkö siitä on hyötyä?

        Teho noin 100 kW
        Vääntö noin 340 nw

        Mitä siitä on haittaa? Ei käsittääkseni mitään,
        sillä diiselin kulutus on reilusti alle 10 ltr./100 km

        Kaikki mitä on tehty, on huoltoihin liittyvät työt, öljynvaihto 15000 km välein ja varsinainen huolto 30000 km välein.

        Yksi totuus on, nimittäin köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, siksi minunkin köyhän ajoneuvo on Toyota Hiace.

        minkäs vuoden hiace sulla on?

        Muistax paljon makso itiksessä se lastu ja sen asennus ?


      • Anonyymi
        ML213 kirjoitti:

        Olen kuullut aiemminkin miten lastutus alenteisi kulutusta ja vääntö paranisi.

        Ihmettelen miksi tätä lastutusta ei tehdä jo tehtaalla siten, että se olisi paras mahdollinen ajatellen taloudellisuutta ja vääntöä.

        Muuten, mihin tekijään vaikutetaan lastuttamisella, jolloin se alentaa poltoaineen kulutuksen.Siis tekijä liittyy vain polttoaineen syöttöön ja syötönajoitukseen ja luulisi nämä tekijät olevan jo hyödynnetty tehtaalla.

        Sitä ihmiset pettää itseään kaikenlaisella uskomuksella. Olen autoja lastuttanut ihan sen takia että tehoa tulisi lisää ja ajaminen olisi mukavampaa. Kun on tehoa niin on myös kulutusta, ei se teho tyhjästä synny. Misään autossa ei ole kulutus laskenut mutta kulku on parantunut


    • Jokki

      ...95 hv lyhyt takaveto -08 pienin kulutus n. 6,7l.kesällä kevyellä kuormalla,talvella litran verran enemmän.

    • kulutusta seuraava

      et varmasti pääse ikinä 6,7l/100km! jos koitat sanoa tuota niin kannattaa katsoa paljonko mittari valehtelee ja tulee niin sanotusti ylimäräisiä kilometrejä.... itselläni on hiace ja kerran olen ainoastaan päässyt 7.3l/100km ja silloin oli suurin nopeus 70km/h kun ajettiin reilu 700km melkeen yhtä mittaa...

    • H1 van

      Aivan sama...Ajelen vaan hundai pakulla, ja se pesee haisut mennen tullen kaikessa !

    • hissukkakuski

      Tässä ketjussa on oikein satusetien kerho kokoontunut, etenkin tuo viimeinen. Tutulla on asennusliike ja pakut vitoja ja hiaseja. Osti hundain kokeeksi, tuli samalla kaksi huihaita, ensimmäinen ja viimeinen, perä ja vaihdelaatikko poiki, eikä lähtenny pakkasella käyntiin.
      Itsellä on lyhyt 2004 hiase, aj. 193600km, huollot tojotalla 20000km välein huolto-ohjelman mukaan. Kulutus on yleensä yli 10l/100km, kesällä pääsee alle. Nopeusmittari näyttää 10km liikaa. Vikoja ei ole suuremmin ollut, takajouset vaihettu (toinen jousi meni poikki), katsastusmies käski vaihtaa myös iskarit, vesipumppu antaa nyt ääntä ja ruostetta tietysti löytyy. Että ihmettelen noita kulutuslukemia, ajan kyllä nopeusrajoitusten mukaan ja aika paljon maantietä. Aiempi pystynokkanen vei ainetta vielä enemmän. Tutulla taxiyrittäjällä oli myös hiase, kulutuslukemat keskimäärin 13l/100km, oli pitkä malli.

      • H1 VAN

        Etenkin ruosteen määrässä ;o)


      • oiuyiyttrehhjkmlömnc

        ...perä ja vaihdelaatikko POIKI?mitä ne synnyttivät??? ei helve**i,opetelkaa suomea.lehmät ,jne poikii,siat porsiii,yms.


    • kusk3

      Ajeli työnantajan hiacella kahtikourmaa ( kevyttä tavaraa) matkkáa yhteen suuntaan 300 km välillä jakaen tavaraa kulutus oli melko tarkkaan 9litraa

    • Ei ymmärrä

      Varmaan tarkoitti tuo aiempi kirjoittaja, että vaihdelaatikko ja perä hajosivat! Taitaa osa olla täällä ulkomaalaisia, kun ei ymmärrä ammattimiesten sanontoja!

    • Hiaceukko

      Mun 02 ,n pitkä ajettu 230 th kuluttaa 8-8,5 l / satasella , siisti ruosteeton , punainen , voisin luopua .

      • haicee

        Jos hiace kulkee 100 km alle 8:lla litralla niin siitä täytyy mennä hinauksessa osa.


      • Hetkinen, ei tämä ole volkkaripalsta!


    • Varmapeli

      2002 pitkä 4D4 lastulla ajettu 150 000km Kulutus ilman lastua n.7,8-8,5/100km Lastulla sama mutta vääntö pintakaasulla HUOMATTAVA! Lastu lisää n.25hp ja on kyllä huomattava ero väännössä kun 5 ohittaa. Olen sitä mieltä että kaikki menee mitä tankkiin laittaa mutta huoleton ajo on kaiken a-o!

    • 1.400.000km

      Vm 2003 lyhyt 88 hp. alimmillaan 6,98 . Talvella 10. Ei lastua. Renkaat 215/70R15 Michelin.
      Vm 2003 102 hp. pitkä autom. alimmillaan 8,68. Talvella 10. Renkaat 215/65/16 Michelin.

    • vitollaviis

      Ei mikään taloudellisuus ihme ole, onneksi!

    • Anonyymi

      10 nurkissa ja 8 pitkällä matkalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe