Kuinka usein vedätte kännit?

rääääääh!

niin?

32

2079

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viime kerrasta on kauan. Ei ole tarvetta tuollaiselle enää.

    • kerran vuodessa

      Tänä vuonna en oo onnistunu vielä kertaakaan. Viime vuonna kävi yks fiba ku kontrolli silleen petti että humala iski ku kakkosnelonen.

    • Vaikka selvänä olen symppis, niin humalassa olen huippujätkä. Ainakin omasta mielestäni ja muilta ei kysytä.

      • Anonyymi

        Tänään aloitin lopetuksesta en tiedä


    • merirosvonaurua

      viimeksi viime vuoden juhannuksena

    • Pysyvät aina selvinä, sillä jonkun pitää hätätilan sattuessa pelastaa planeetta. Juopukaa rauhassa, sillä vartio toimii.

    • Striking-Fire

      Alkoholia toki käytän lähes päivittäin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kännäämisen kanssa (pari lasia punkkua tai pari ölperiä ruokajuomana).
      Muttä humalaan asti tulee tintattua ehkä n. 1-4krt/3kk:ssa.

    • Kaikki muut näemmä vetää kännit tyyliin kerran kymmenessä vuodessa. Ja silloinkin se on varmaan vaan sellaista kevyttä iloista hiprakkaa, eikä oikeeta kännäystä.

      • Oli tuossa näemmä joitakin säännöllisemminkin kännääviä, ekalla selauksella silmiin osui (varmaan huonosta omastatunnosta johtuen x)) vaan ne tosi harvoin juovat.


      • Striking-Fire
        katarzyna kirjoitti:

        Oli tuossa näemmä joitakin säännöllisemminkin kännääviä, ekalla selauksella silmiin osui (varmaan huonosta omastatunnosta johtuen x)) vaan ne tosi harvoin juovat.

        Noin 16-24-vuotiaana tuli oltua monesti lärvit pitkin viikkoa ja joskus kk putkeen, ni siitä on jotenki kadonnu hohto...


      • dilibidabbidibbidabbi
        katarzyna kirjoitti:

        Oli tuossa näemmä joitakin säännöllisemminkin kännääviä, ekalla selauksella silmiin osui (varmaan huonosta omastatunnosta johtuen x)) vaan ne tosi harvoin juovat.

        tai sitten kaikki ei vaan ole renttuja. juopot on vähemmistö?


      • Striking-Fire kirjoitti:

        Noin 16-24-vuotiaana tuli oltua monesti lärvit pitkin viikkoa ja joskus kk putkeen, ni siitä on jotenki kadonnu hohto...

        Meitsillä tuo alkoholinkäyttö on melkolailla pysynyt samoissa määrissä koko aikuisiän.. No ehkä opiskeluaikana tuli juotua enemmän ja oltua kännissä useammin. Pakko myöntää mutta musta on joskus kiva olla kännissä. Nykyisin inhoan krapulaa niin paljon ettei viitsi yhtä usein kuin aiemmin.

        Mä en pysty juomaan montaa päivää putkeen. Joskus nuorena piti väkisin juopotella kolme päivää, kun oli festareilla. Tuskaa se oli silloinkin.

        Mutta joo, varmaan useamman viikon juopottelujaksot on sen verran ankeita, että ihan mielellään pitää piiitkän tauon tai lopettaa vaikka kokonaan.


      • dilibidabbidibbidabbi kirjoitti:

        tai sitten kaikki ei vaan ole renttuja. juopot on vähemmistö?

        Yhtään alkoholimia tai edes suurkulutusta puolustelematta tein pikaisen laskelman.

        Suomalaisten keskikulutus imeväiset mukaanluettuna on noin 13 litraa 100% alkoholia vuodessa. Absolutisteja on noin 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa. Alle 16-vuotiaita ja henkitoreissaan olevia vanhuksia on miljoona. Sanotaan, että 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa juo alkoholista puolet.

        Jäljelle jäävät 3,3 miljoonaa juo siis keskimäärin 10,5 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Se on keskimäärin pullo kossua viikossa per henki. Ja tässä luvussa on mukana niin naiset kuin ainoastaan satunnaisetkin juovat.

        Tätä taustaa vasten gallupiin näyttää vastaavan ainoastaan poikkeuksellisen raittiit nuoret aikuiset. Epäuskottavaa, sanon minä.


      • Striking-Fire
        katarzyna kirjoitti:

        Meitsillä tuo alkoholinkäyttö on melkolailla pysynyt samoissa määrissä koko aikuisiän.. No ehkä opiskeluaikana tuli juotua enemmän ja oltua kännissä useammin. Pakko myöntää mutta musta on joskus kiva olla kännissä. Nykyisin inhoan krapulaa niin paljon ettei viitsi yhtä usein kuin aiemmin.

        Mä en pysty juomaan montaa päivää putkeen. Joskus nuorena piti väkisin juopotella kolme päivää, kun oli festareilla. Tuskaa se oli silloinkin.

        Mutta joo, varmaan useamman viikon juopottelujaksot on sen verran ankeita, että ihan mielellään pitää piiitkän tauon tai lopettaa vaikka kokonaan.

        päätty mulla 17-vuotiaana ja siitä lähtien tehny töitä, mut vaan kolme kertaa ollu pois kenosen takia.

        Ne muutaman ensimmäisen päivän uudet nousut ei o helppoja, mut sit ku on ottanu vaik parikin viikkoa, sitä alkaa olla jo herätessään vielä sen verran hyväs juovukkees, et ei tee yhtään pahaa jatkaa samaan malliin...

        Joo, tossa meni pari vuotta, joiden aikana tuli juotua ehkä pari-kolme kertaa, mut nykyään suhtaudun juomiseen samoin ku tupakointiin, eli pelkkä nautintoaine, jota on kiva sillon tällön ottaa, mut mitään tarvetta jokapäiväseen juontiin tai tupakointiin ei oo.


      • sano edes
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Yhtään alkoholimia tai edes suurkulutusta puolustelematta tein pikaisen laskelman.

        Suomalaisten keskikulutus imeväiset mukaanluettuna on noin 13 litraa 100% alkoholia vuodessa. Absolutisteja on noin 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa. Alle 16-vuotiaita ja henkitoreissaan olevia vanhuksia on miljoona. Sanotaan, että 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa juo alkoholista puolet.

        Jäljelle jäävät 3,3 miljoonaa juo siis keskimäärin 10,5 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Se on keskimäärin pullo kossua viikossa per henki. Ja tässä luvussa on mukana niin naiset kuin ainoastaan satunnaisetkin juovat.

        Tätä taustaa vasten gallupiin näyttää vastaavan ainoastaan poikkeuksellisen raittiit nuoret aikuiset. Epäuskottavaa, sanon minä.

        anonyyminä ei kehdata tunnustaa.

        Onko alkoholi sitten sama kuin ylensyönti, joka ei tunnetusti salaa kotona harrastettuna lihota.


      • oikeasti 2.
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Yhtään alkoholimia tai edes suurkulutusta puolustelematta tein pikaisen laskelman.

        Suomalaisten keskikulutus imeväiset mukaanluettuna on noin 13 litraa 100% alkoholia vuodessa. Absolutisteja on noin 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa. Alle 16-vuotiaita ja henkitoreissaan olevia vanhuksia on miljoona. Sanotaan, että 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa juo alkoholista puolet.

        Jäljelle jäävät 3,3 miljoonaa juo siis keskimäärin 10,5 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Se on keskimäärin pullo kossua viikossa per henki. Ja tässä luvussa on mukana niin naiset kuin ainoastaan satunnaisetkin juovat.

        Tätä taustaa vasten gallupiin näyttää vastaavan ainoastaan poikkeuksellisen raittiit nuoret aikuiset. Epäuskottavaa, sanon minä.

        Tutkimuksen mukaan suomalainen arvioi viinankulutuksensa puoleen todellisesta.

        Kuten Tervo sanoi:

        "Kun suomalainen lähtee yhdelle, ottaa se kaksi. Kun suomalainen ottaa kaksi, ottaa se neljä. Ja kun suomalainen ottaa neljä, on se poissa kotoa kaksi viikkoa."


      • Angie.80
        Striking-Fire kirjoitti:

        Noin 16-24-vuotiaana tuli oltua monesti lärvit pitkin viikkoa ja joskus kk putkeen, ni siitä on jotenki kadonnu hohto...

        Silloin joskus teini-ikäisenä oli sen verran uhmaa, että olin joka viikonloppu ihan sekaisin. Joskus lukioaikoinakin vielä joskus join vähän, mutta sen jälkeen ei ole pahemmin kiinnostanut. Joskus voin juoda pari lasia viiniä, mutta en sen kummemmin. Ainoa kunnon känni viimeisen kymmenen vuoden aikana oli sekin vahinko, kun asuin ulkomailla ja kaverin kanssa ostettiin jotain jota kuviteltiin hehkuviiniksi, eikä tarkastettu prosentteja... :)
        Mä en yleensäkään tykkää menettää kontrollia, joten siksikään en juo.


      • Striking-Fire
        Angie.80 kirjoitti:

        Silloin joskus teini-ikäisenä oli sen verran uhmaa, että olin joka viikonloppu ihan sekaisin. Joskus lukioaikoinakin vielä joskus join vähän, mutta sen jälkeen ei ole pahemmin kiinnostanut. Joskus voin juoda pari lasia viiniä, mutta en sen kummemmin. Ainoa kunnon känni viimeisen kymmenen vuoden aikana oli sekin vahinko, kun asuin ulkomailla ja kaverin kanssa ostettiin jotain jota kuviteltiin hehkuviiniksi, eikä tarkastettu prosentteja... :)
        Mä en yleensäkään tykkää menettää kontrollia, joten siksikään en juo.

        Vihaan kans sitä, jos kontrolli karkaa käsistä.
        Siks yleensä harvat sellaset, jotka ei mua tarpeeks hyvin tunne, edes huomaa jos oon snadisti maistissa ku oon oppinu skarppaamaan sen verran hyvin. Ja yritänkin aina pitkin iltaa muistutella hiljaa itelleni, et MUISTA, OLET HUMALASSA, jottei tule ylilyöntejä. No, harvoinpa niitä on sattunutkaan, koska jos olen selvinpäin rauhallinen, niin juovukkeessa olen yleensä vielä rauhallisempi.
        Itellä suurin syy örpöttelyyn oli varmaan masennus. Frendi kerto joskus yhtenä aamuna kuinka ne oli yhen mun luokkakaverin kans mun nukkumaanmenon jälkeen itkeny kimpassa sitä, et mä tapan viel itteni viinalla.

        Nykyään todellakin aivan eri meininki, otan kyllä, mut paaaaaljon vähemmän yleensä kerrallaan ja harvemmin kunnon yks-risti-kaks -kuntoja. :)


      • Angie.80
        Striking-Fire kirjoitti:

        Vihaan kans sitä, jos kontrolli karkaa käsistä.
        Siks yleensä harvat sellaset, jotka ei mua tarpeeks hyvin tunne, edes huomaa jos oon snadisti maistissa ku oon oppinu skarppaamaan sen verran hyvin. Ja yritänkin aina pitkin iltaa muistutella hiljaa itelleni, et MUISTA, OLET HUMALASSA, jottei tule ylilyöntejä. No, harvoinpa niitä on sattunutkaan, koska jos olen selvinpäin rauhallinen, niin juovukkeessa olen yleensä vielä rauhallisempi.
        Itellä suurin syy örpöttelyyn oli varmaan masennus. Frendi kerto joskus yhtenä aamuna kuinka ne oli yhen mun luokkakaverin kans mun nukkumaanmenon jälkeen itkeny kimpassa sitä, et mä tapan viel itteni viinalla.

        Nykyään todellakin aivan eri meininki, otan kyllä, mut paaaaaljon vähemmän yleensä kerrallaan ja harvemmin kunnon yks-risti-kaks -kuntoja. :)

        tapa tehdä tyhmyyksiä. Vieläkin nolottaa jotkut jutut, joista on sentään yli kymmenen vuotta aikaa... Se huono puoli siinä vain on, että kännissä oli(si) paljon helpompi tutustua uusiin ihmisiin. Mulla taas syynä oli se, että kuvittelin muutenkin aikanaan olevani jotenkin kovakin tyttö. Tein kaikki mahdolliset typeryydet ja vasta kun jouduin tosissani vaikeuksiin tulin järkiini tai kasvoin aikuiseksi. Onneksi. Nyt minua ei tunnistaisi samaksi ihmiseksi. :)


      • Striking-Fire
        Angie.80 kirjoitti:

        tapa tehdä tyhmyyksiä. Vieläkin nolottaa jotkut jutut, joista on sentään yli kymmenen vuotta aikaa... Se huono puoli siinä vain on, että kännissä oli(si) paljon helpompi tutustua uusiin ihmisiin. Mulla taas syynä oli se, että kuvittelin muutenkin aikanaan olevani jotenkin kovakin tyttö. Tein kaikki mahdolliset typeryydet ja vasta kun jouduin tosissani vaikeuksiin tulin järkiini tai kasvoin aikuiseksi. Onneksi. Nyt minua ei tunnistaisi samaksi ihmiseksi. :)

        mä oon yleiseen katsantokantaan nähden selvinny aika iisisti mokailupuolesta...
        On toki tullu sanottua joitain asioita, jotka olis selvinpäin tullu sanottua kevyempään sävyyn, mut ne, joile olen ne asiat sanonu, tietää, et voin kertoa samat asiat myös selvinpäin.
        Siihen oon tyytyväinen, et en onnistunu tappamaan ketään ku vuonna -97 vedin auton pihalle tieltä 2,6:n promillen ördässä. Neljän tunnin juomisel ja tol promilleluvul kunto oli just sellane, et jos oisin ollu enemmän tuubas, en ois pystyny ajamaan ja jos vähemmän, oisin tajunnu olla ajamatta.

        Mutta mitään tekemääni en kadu, se ei edistä asioita mitenkään. Oon vaan tyytyväinen, et oon viel tässä, vaik kuolema on jälkeenpäin käyny lähempänäkin...
        Virheistään voi ja pitääkin oppia, mutta niitä ei pidä jäädä katumaan, tehty mikä tehty. :)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Yhtään alkoholimia tai edes suurkulutusta puolustelematta tein pikaisen laskelman.

        Suomalaisten keskikulutus imeväiset mukaanluettuna on noin 13 litraa 100% alkoholia vuodessa. Absolutisteja on noin 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa. Alle 16-vuotiaita ja henkitoreissaan olevia vanhuksia on miljoona. Sanotaan, että 10% väestöstä, eli puolimiljoonaa juo alkoholista puolet.

        Jäljelle jäävät 3,3 miljoonaa juo siis keskimäärin 10,5 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Se on keskimäärin pullo kossua viikossa per henki. Ja tässä luvussa on mukana niin naiset kuin ainoastaan satunnaisetkin juovat.

        Tätä taustaa vasten gallupiin näyttää vastaavan ainoastaan poikkeuksellisen raittiit nuoret aikuiset. Epäuskottavaa, sanon minä.

        ...per henkilö. KUKA VITTU JUO MUN VIINAT!!!

        Mun laskujen mukaan mä en juo kuin 4.6332 litraa.
        Vuosina 1994-2003 tuli varmaan juotua oma osuus, mutta sen jälkeen on kyllä joku muu juonut vähintään puolet mun osuudesta, on se niin väärin.

        Tässä kyselyssähän oli sellainen pointti, että kysyttiin vaan kännien määrää, jolloin tarvitsee ilmoittaa vain ne kerrat kun on vedetty kerralla enemmän viinaa. Jos vetäis vaikka joka päivä pari lasia punkkua, niin silti vois väittää, että ei oo ollut kännissä milloinkaan.

        Siitä huolimatta vuosikulutus ois noin 30 litraa 100%:sena alkoholina.


      • Anonyymi
        katarzyna kirjoitti:

        Oli tuossa näemmä joitakin säännöllisemminkin kännääviä, ekalla selauksella silmiin osui (varmaan huonosta omastatunnosta johtuen x)) vaan ne tosi harvoin juovat.

        Joka toinen päivä on hyvä olla kännissä, näin joka toinen päivä saa maksa huokaista.


    • viikossa

      ja hauskaa on.

    • k32v

      noin parin kuun välein ehkä. Joskus menee pidempäänkin. Ei jaksa enää dokata - paitsi sitten taas kun jaksaa :)

      Yksin ei viitsi. Frendien kans viitsii.

    • väliaika

      kun siltä tuntuu. Joskus se on kaks kertaa viikkoon, toisinaan kerran puoleen vuoteen.

    • Papeete1

      Nykyään aika harvakseltaan, edellisestä kerasta on jo yli kaksi vuotta. Jos saisin ryypätä sillä tahdilla kuin haluaisin niin varmasti ainakin kerran kuussa olisin tennarit ojossa jossain raflassa.

    • vissin 1-2 kertaa vuodessa. siis oikeesti sellaset että taju katoo ja muisti menee. Heräät kaverin lompakko taskussa takki jonku muun kämpillä ja ei harmaintaka aavistusta mitä on tapahtunu edelliseen 12 tuntiin.

      Sit sellasia pikkusihneitä tulee otettua varmaan joka toinen viikko. Sillai että on kivaa ja kaikilla hyvä mieli. Edellisen viikon olin selvinpäin ja nyt otin muutaman kaltsun. ens viikonloppu on taas selvinpäin ja varmaan sitä seuraavaki....

    • Yksinkertainen blondi

      kerran viikossa lievästi humalassa.Siihen riittää n. 3 alkoholiannosta. Kunnon kännit? N. 3-4 kertaa vuodessa. Ehkäpä perjantaina on 2. tai 3. kerta tänä vuonna, riippuu miten sen laskee ja mikä on perjantain fiilis..

    • ...2-6 kertaa vuodessa.

      • Vähenemään päin kännien vetäminen, kun en edes muista milloin viimeksi. Todennäköisesti 3-4 vuotta sitten juhannuksena. Muuten pärjää 2-3 oluella saunailtana.


    • Anonyymi

      2x reidet korville vetäissyt olen, ekan & vikan. Sivistys sit kuvioon astu

    • Anonyymi

      Tässä teille: Nimittäin viikoittainen juominen voi johtaa rasvamaksan tai maksasyöpään. Dokaaminen on perseestä. En voi sietää, haiseekin paskalle.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe