miten ihmisen saa avautumaan? Mulla on hyvä ystävä, jonka kanssa asiat paranee koko ajan, mutta silti, se on sellanen tosi sulkeutunut, ei puhu tunteistaan tms. ja varmasti vielä vähemmän kellekään muulle, kun mulle. Se on ainut lapsi ja kaikki pitää sitä pilalle hemmoteluna, ja onhan se aika itsekäs jossain asioissa.
Mun on vaikee alottaa sen kans keskusteluu mistään kovin syvällisestä, vaikka mulla on ollu myös sellasia ystäviä (ja on) joiden kanssa voi puhuu about mistä vaan. Silti mä välitän tästä ko. henkilöstä TODELLA paljon, ja yritän tehdä selväksi että se voi olla ihan oma ittensä ja näin, mutta kun se on sille välillä niin h*lvetin hankalaa, nii on kohta mulleki.. Tiiän että sillä on asioita josta se haluis puhua mut harvemmin se osaa..
Miks ihmiset on tällasii?
sulkeutuneet ihmiset...
1
343
Vastaukset
- katsi
Mietin joskus itsekin ihan samaa ja mitä vanhemmaksi ihmiset käyvät sen vähemmän he puhuvat asioistaan rehellisesti ja luottamuksella, joka vain on haitaksi heille itselleen.
Mutta on olemassa monenlaista vaikenemista ja joskus hiljainen, sulkeutunut ihminen voi pitää toisen avoimuudesta ja puheliaisuudesta sekä nauttia siitä tuntematta tarvetta päästä itse ääneen. Tosin sen aistii ja tietää, että tilanne on ok.
Hiljaiset, sulkeutuneet ihmiset vaativat aikaa ja kärsivällisyyttä ystäviltään sekä hiukan hyväntahtoista jekuttamista sekä taitavaa kyselyä. Tai ympäristön/tilanteen, jossa kokee olonsa turvatuksi kertomaan itsestään.
Olet varmaankin sanonut asiasta jo suoraan, mutta jos se ei tehonnut, niin auttaisiko johdattelu kysymyksin ja heittämällä muutaman mielipiteen ilmaan, joihin hän tarttuisi? Oletko vauhdikas ihminen ja jos olet, niin yritä asettua muutamaksi minuutiksi aloillesi ja olla ystäväsi ehdoilla.
Ihmisten erilaisuus on vain hyvä asia, koska olisi äärettömän tylsää tuntea vain toistensa kopiota ja jankuttaa päivistä ja vuosista toisiin samoista asioista, joita he miettivät.
Koska olen itse kova puhumaan, olen oppinut hiljaisilta ja sulkeutuneilta ihmisiltä kuuntelun ja rauhoittumisen taitoa sekä avaamaan korvani heidän sanoilleen, joita ei heillä yhdessä lauseessa montaakaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184541Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032420Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421981Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181779- 791543
- 1461505
- 111061
- 93900
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik39827- 118818