Kahvittelua

jatketaan,

eikös vaan?

241

9649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten vain

yötä kahvittelemaan alkaa. Nukkumaan tässä pitäisi painua. Mielikuvitusrikkaamminkin voisi ketjun aloittaa tähän aikaan illasta, varsinkin kun tuo kauan elänyt Kahvitupa on aivan vieressä.

• Salesman''

markkinatalous. Ikuista kilpailua.

• Jukolan emäntä
        Salesman'' kirjoitti:

markkinatalous. Ikuista kilpailua.

Seitsehän miehen voimalla kahvia keittämään...

• kun pulla on pureksittu ja suu tyhjä, voisi samalla jutella päivän polttavista asioista.

Verotuksen kevennykset on kai jo "läpipuhuttu", koulukiusattujen asemaa puntaroitu, ja syksyn sääkin selvitetty vähän joka kulmalta.

1990 luvun pankkikriisin vaikutuksista on puhuttu tänäänkin, verrattu meidän pankkejamme USA;n pankkikriisiin ja todettu oikein ministerien suulla, ettei meidän pankeillamme ole samoja riskejä kuin siellä on.

Kunnat painiskelevat rahoitusvaikeuksissa, palveluja leikataan kaikilla sektoreilla, koska kustannustaso on kohonnut, muutoinkin, kuin palkkojen muodossa.
      Yksityisen kuntalaisen elämään kaikki supistukset vaikuttavat jollain tavalla.

Pienen eläkkeen varassa elävän ihmisen on pakko kärsiä pienet kolotukset ja jomotukset, koska lääkäreille on jonot eikä raha riitä yksityisiin lääkäripalveluihin turvautumiseen.

Korkotaso kohoaa. Velallisen korkoprosentti kohoaa euriborin myötä, mutta samalla, jotta pankeilla olisi lainattavia varoja, on talletuksille maksettavaa korkoa myös nostettava.
      Rahastoihin sijoitetut varat siirretään pankkitilille odottamaan parempaia aikoja, kunnes joku päivä virta kääntyy taas sijoituksiin.

Millä perusteella kunnallisvaaleissa pitäisi nyt äänestää?
      Pitäisikä valita puolueen mukaan, vai riittääkö valintaperusteeksi ehdokkaan muu luottamus ja lupaukset, eli perustuuko valinta henkilöön, vai puolueeseen.

Kuinka oman kunnan asioihin voi vaikuttaa muuten kuin antamalla äänensä?
      Vai voiko mitenkään?

Tätä pähkinää puren tänään, kahvia juodessani.

• minä vaan

pitkät jorinat. Verotuksen kevennys ei kokonaisuuteen vaikuta. Inflaatio laukkaa ja hinat nousevat alati. Tulo verotusta voidaan tietysti keventää siirtämällä verotusta vaikka elintarvikkeisiin. Taatu tapa. Köyhienkin on syötävä. Valtion menot ovat faktoja budjetti on saatava tasapainoon. Ei valtiotakaan voi voi ylettömästi velkaannuttaa.

Pankki kriisi on tosi asia.

Iiro aikoinaan vannoi devalvaation tulosta, vain kuolleen ruumini ylitse. Kaksi devalvaatiota peräkkäin. Kymmenien tuhansien yrittäjien tie päättyi siihen.Pankkien kautta ulkomailta otetut notariaatti luottot erääntyivät. Suomen pankin päivittäis korko oli ajoittain 40%.

Samassa rytäkässä syntyi suuri määrä miljonäärejä jotka osasivat laman hyödyntää. Niin tulee nytkin käymään.

Raha on vain maksu väline ja pelkää paperia jota setelipaino voi tuottaa tarvittaessa. Se mikä enen maksoi markan maksaa nyt euron (n. kuusimarkkaa)

Sijoitukset ovat vallan eri asia kuin salkullinen paperia salkussa joiden tuotoon et voi vaikuttaa. Parhaat sijoitukset ovat maapohjasssa, joka muuttuneiden pykälien myötä siirtyy vähin erin naapurille.

Fiksut pärjää aina !

• minä vaan kirjoitti:

pitkät jorinat. Verotuksen kevennys ei kokonaisuuteen vaikuta. Inflaatio laukkaa ja hinat nousevat alati. Tulo verotusta voidaan tietysti keventää siirtämällä verotusta vaikka elintarvikkeisiin. Taatu tapa. Köyhienkin on syötävä. Valtion menot ovat faktoja budjetti on saatava tasapainoon. Ei valtiotakaan voi voi ylettömästi velkaannuttaa.

Pankki kriisi on tosi asia.

Iiro aikoinaan vannoi devalvaation tulosta, vain kuolleen ruumini ylitse. Kaksi devalvaatiota peräkkäin. Kymmenien tuhansien yrittäjien tie päättyi siihen.Pankkien kautta ulkomailta otetut notariaatti luottot erääntyivät. Suomen pankin päivittäis korko oli ajoittain 40%.

Samassa rytäkässä syntyi suuri määrä miljonäärejä jotka osasivat laman hyödyntää. Niin tulee nytkin käymään.

Raha on vain maksu väline ja pelkää paperia jota setelipaino voi tuottaa tarvittaessa. Se mikä enen maksoi markan maksaa nyt euron (n. kuusimarkkaa)

Sijoitukset ovat vallan eri asia kuin salkullinen paperia salkussa joiden tuotoon et voi vaikuttaa. Parhaat sijoitukset ovat maapohjasssa, joka muuttuneiden pykälien myötä siirtyy vähin erin naapurille.

Fiksut pärjää aina !

Tapani on puida asia mielessäni ja sanoa kaikki, ettei jää epäselväksi mitä tarkoitan.

Setelipainokan ei voi tuottaa seteleitä jakoon noin vain, sillekin on oma määreensä.

Kultaan sijoittamista pidetään varmimpana tuottona. Kullan unssihinta on kuitenkin heitellyt rajusti, ja nyt pitäis olla hopeaakin varastossa, ei pelkkää kultaa.

Kiinteistöjen, samalla maapohjan arvokin, taitaa olla tällä hetkellä laskusuunnassa, korkojen nousu takaa rikkaille hyviä kauppoja kun velallisille käy talous liian tiukaksi.

Järkevät selviävät lamastakin.

• minä vaan
        Tuoksuvattu kirjoitti:

Tapani on puida asia mielessäni ja sanoa kaikki, ettei jää epäselväksi mitä tarkoitan.

Setelipainokan ei voi tuottaa seteleitä jakoon noin vain, sillekin on oma määreensä.

Kultaan sijoittamista pidetään varmimpana tuottona. Kullan unssihinta on kuitenkin heitellyt rajusti, ja nyt pitäis olla hopeaakin varastossa, ei pelkkää kultaa.

Kiinteistöjen, samalla maapohjan arvokin, taitaa olla tällä hetkellä laskusuunnassa, korkojen nousu takaa rikkaille hyviä kauppoja kun velallisille käy talous liian tiukaksi.

Järkevät selviävät lamastakin.

anna aihetta jatkaa keskustelua.

• Jopsu

Mutta samalla täytynee noitakin esiin ottamiasi asioita mietiskellä, se on totta.

Poliitikot, myös rahan kanssa tekemisissä olevat
        pankkilaiset, eri asteiset siellä toimijat, ovat
        koko ajan kaikkien muutosten tasalla, he ikään
        kuin "tanssivat pinnalla",
        siksi on luonnollista, että muuta alaa edustavan
        ihmisen rahat päätyvät osaajan taskuun.

Mutta minulle raha ei ole ollut mikään pääasia elämässä.
        Joten en jaksa surra menetyksiäni.

Sanoit, että perusteellisesti mietit ensin asiaa
        monelta kantilta. Se onkin viisas tapa, usein teen niin
        itsekin elämän suurten ratkaisujen edessä.

Onneksi niitä ei nyt ole näkökentässäni.

Mutta: perjantaionnea sinulle ja kaikille tänne
        kurkistaville!

Pax et bonum! (= Rauhaa ja kaikkea hyvää!)

• Pureskelija

Tein juuri asuntokauppoja, koska oletin olevan paras aika myydä, ja nyt on rahaa pankissa ja paineita siitä, koska pankki korvaa talletuksia vain 20 000euroon asti, jos katastrofi osuu.

Jotkut ulkomaiset pankit korvaavat paljon suuremman summan ja irlantilainen pankki ilmoitti korvaavansa tallettajan kaikki varat.

Mitä tehdä, siirtääkö rahat ulkomaille vai
        odotellako rauhassa ja luottaa kotimaisten pankkien horjumattomuuteen, ja sijoittaa vasta
        sitten kun aika on edullinen.

Pähkinää on kerrakseen.

• mutta jos
        Pureskelija kirjoitti:

Tein juuri asuntokauppoja, koska oletin olevan paras aika myydä, ja nyt on rahaa pankissa ja paineita siitä, koska pankki korvaa talletuksia vain 20 000euroon asti, jos katastrofi osuu.

Jotkut ulkomaiset pankit korvaavat paljon suuremman summan ja irlantilainen pankki ilmoitti korvaavansa tallettajan kaikki varat.

odotellako rauhassa ja luottaa kotimaisten pankkien horjumattomuuteen, ja sijoittaa vasta

Pähkinää on kerrakseen.

on useampi, niin jokaiselle

Miks minä muistelen 25 000 Pankkineuvojani sanoneen per hlö, on kyse jakamattomasta kp:stä.

• minä vaan
        Pureskelija kirjoitti:

Pähkinää on kerrakseen.

Hajauta asunnostasi saama raha ellet kohdikkoin aio hankkia uutta. Suomen pankin talletus suoja on tällä hetkellä 25.000,00 euroa, koskien yhtä pankki ryhmittymää. Rutsalaispankeilla vastaavasti 250.000,00 kruunua. Taitaville taas kultaajat tulossa omaisuuden kartuttamiseen.

• Pureskelija
        minä vaan kirjoitti:

Hajauta asunnostasi saama raha ellet kohdikkoin aio hankkia uutta. Suomen pankin talletus suoja on tällä hetkellä 25.000,00 euroa, koskien yhtä pankki ryhmittymää. Rutsalaispankeilla vastaavasti 250.000,00 kruunua. Taitaville taas kultaajat tulossa omaisuuden kartuttamiseen.

Hajauttanut olen ja avannut tilit myös lapsenlapsille, mutta vielä on pureskeltavaa.
        Tuli tehtyä useampi kauppa joten tilejäkin pitää olla useita.

Osaisipa nyt sijoittaa.
        Aasiaan olen laittanut, koska länsi menetti luottamukseni jo aikaa sitten.

Ei se pelaa, joka pelkää.

• Pureskelija
        Pureskelija kirjoitti:

Hajauttanut olen ja avannut tilit myös lapsenlapsille, mutta vielä on pureskeltavaa.
        Tuli tehtyä useampi kauppa joten tilejäkin pitää olla useita.

Osaisipa nyt sijoittaa.
        Aasiaan olen laittanut, koska länsi menetti luottamukseni jo aikaa sitten.

Ei se pelaa, joka pelkää.

Osakkeet yritän ostaa eettisin perustein.
        Aina ei ole helppo jäljittää kaikkia
        omistuskuvioita.
        Näissä yhteyksissä on tullut hankittua myös amerikkalaisia omistuksia.

• joku tänne asiattomasti

oli kirjoittanut.

Kaikilla on oikeus kirjoittaa rauhassa ja ystävyyden hengessä.

Sheriffi on onnistunut haastavassa työssään hyvin.

• Amanda***

Lääkärini suhtautuu minuu niin ko halpaan makkaraan.
      Ei mitään tutkimuksia vaa kaikesta käy ilmi koko käytöksestään etten saisi pyytääkkään mitään
      ko olen näinki vanha
      Sanoi ettei ole resursseja siihen tutkimukseen eikä voida täyttää tällaisella. Miten ihmeessä minä yksistään nyt jotain tukkisin, pieni vanha mummeli.

• Ilse

kahvittelua, kyllä tulen mukaan, olen pessyt pyöräni ulkona, ai että siitä tuli kaunis, tekisi mieli mennä vielä katselemaan sitä.

Tuopa oli ikävä lääkäri, älä välitä, olen lohduttanut itseäni ikäsyrjintään törmättyäni, etten
        oikein itsekään ymmärtänyt nuorena yli 70-kymppisten päälle.
        Ikä tuo sitten viisautta hänellekin toivon mukaan.
        Voisitko vaihtaa lääkäriä? Onko mies vai nainen?
        Hyvää iltapäivää!))))

• Lääkäreiden käytöksessä on eroja, monessa kunnassa supistetaan yhä jo pieneksi käyneitä terveyskekskusten määrärahoja ja lääkärir rekevät usein ratkaisun; kalliita tutkimuksia ei tehdä.
        Priorisoinnissa on menty liian pitkälle.

Onko lääkärien päähän iskostunut joku ikäraja jonka ylittäneelle ei kannata tutkimuksia ja leikkauksia tehdä?
        Silloin on jo menty liian pitkälle.

Oma lääkärini ehdotti varjo-aine kuvausta, mutta kieltäydyin tällä kertaa, koska se ei mielestäni elämänlaatuani paranna vaikka kuinka kalliita tutkimuksia tehdään, koska sairaus on todettu, diagnoosi annettu ja hyväksyn asian.
        Säästin omalta osaltani, koska tutkimus olisi tuntunut oamssakin kukkarossa.

Toivon että tarpeelliseksi katsottua hoitoa ja tutkimusta ei yhdenkään potilaan kohdalla jätetä tekemättä vain iän tai säästöjen vuoksi.
        Moni kieltäytyy määrätyistä hoidoista itse ja sekin on hyväksyttävä.

• minä vaan

Tutkimusten perusta on sairaus. Terveitä ihmisiä ei tutkita kunnallisissa terveyskeskuksissa eikä sairaaloissa. Siihen ei riittäisi mitkään määrärahat, Työ elämässä on toisin, on paljon ammatteja jotka vaativat jatkuvaa kontrollia esimerkiksi näön suhteen ja, hyvän fyysisen kunnon säilyttämistä jne. Ne tietysti hoituu työterveys hoidon kautta, joka yleensää ostetaan yksityiseltä

• Kahvikissa*

... rakkaus? ... kaipausta on aika ajoin ... toivomme sílle täyttymystä ... sen tunnustaminen vaatii rohkeutta ...

Kunnallisvaalit. Mitä odotatte kunnaltanne? Jaksaako ihminen odottaa enää tässä iässä mitään? Kaikki on myllerretty, pilkottu poikki ja pinoon ihan vaan sen takia, että noilla hallitsijoilla olisi jotain tekemistä, mitä näyttää. Ja kuuluttaa suureen ääneen lehdissä, mitkä tarvitsevat uutisia sen takia, kun niitten painot toimivat ja aamuksi pitää putkauttaa uusi lehti.

Turhuuksien turhuus?

Olisko tässä mitään juurta jutuille? :)

• Onneli

Yhtään Paavo Haavikon kirjaa en ole lukenut, enkä tunne nimeltä edes. Eiks oo kauheeta?

• Onneli
        Onneli kirjoitti:

Yhtään Paavo Haavikon kirjaa en ole lukenut, enkä tunne nimeltä edes. Eiks oo kauheeta?

Lapset saavat nämä kasvoni, itse minä ryhdyn maaksi

ja käyn siitä kasvamaan,

kun runoista lakkaan,

mutta miten silloin käy hengityksen,

miten saatan iloita enää kun siat lakkaavat sorkkia versomasta,

kellastumasta parsa,

käy kiireeksi,

oi juuri tässä kohtaa minua varoittaa isoisäni kohtalo,

hän viivytteli,

vetäytyi vanhuudenlepoon neljänneljättä vanhana

(mikä on myöhäistä),

oi pelkästään tuulen vaaliminen vaatii miehensä kokonaan

aamusta iltaan saakka ja yöllä,

oi lepoon täysi asettuminen vaatii voimat kaikki:

ei jumaliin jalkaisin mennä.

Synnyinmaa (1955 )

-------------

No niin, nyt olen sivistyneempi. Tunnen Haavikon runoutta. :)

• Kahvikissa*
        Onneli kirjoitti:

Poikkesin sanomaan hyvää yötä. En oikein ole ollut kärryillä, että mitä pitäisi.

Paavo Haavikko on tuttu nimi. Luin tuolta, että hän eleskeli aika yksikseen taloudenhoitajan vain käydessä. Jotain oli hampaankolossa hänelläkin, vielä vanhoilla päivillään.

Minä en aio kantaa hampaankoloissani ihmisiä vastaan mitään. Mutta systeemi on sellainen, että sen ei voi antaa mennä vaan. Elintilastaan on taisteltava, mikä on primitiivistä, mutta näköjään ajankohtaista. Vanhuksiakin kannustetaan politiikkaan, pitämään puoliaan. Se on vähän häpeä.

Maailma ei ole kehittynyt oikeastaan mitenkään, ehkä vähän takaperin on mennyt. Ihmiset eivät feodaaliaikaan saaneet edes kerätä maaherrojen mailta polttopuita itselleen. Eikä muunlaisia maita ollut. Palataankohan pian tähän tilanteeseen?

Hyvää yötä kuitenkin.

t. Kahvikissa*

otan vain tassillisen kermaa, ettei unet mene :)

• Onneli
        Kahvikissa* kirjoitti:

Poikkesin sanomaan hyvää yötä. En oikein ole ollut kärryillä, että mitä pitäisi.

Paavo Haavikko on tuttu nimi. Luin tuolta, että hän eleskeli aika yksikseen taloudenhoitajan vain käydessä. Jotain oli hampaankolossa hänelläkin, vielä vanhoilla päivillään.

Minä en aio kantaa hampaankoloissani ihmisiä vastaan mitään. Mutta systeemi on sellainen, että sen ei voi antaa mennä vaan. Elintilastaan on taisteltava, mikä on primitiivistä, mutta näköjään ajankohtaista. Vanhuksiakin kannustetaan politiikkaan, pitämään puoliaan. Se on vähän häpeä.

Maailma ei ole kehittynyt oikeastaan mitenkään, ehkä vähän takaperin on mennyt. Ihmiset eivät feodaaliaikaan saaneet edes kerätä maaherrojen mailta polttopuita itselleen. Eikä muunlaisia maita ollut. Palataankohan pian tähän tilanteeseen?

Hyvää yötä kuitenkin.

t. Kahvikissa*

otan vain tassillisen kermaa, ettei unet mene :)

.. tänne tulla ollenkaan... ? ;)

Ketjussa on kovaa meininkiä ja pituutta ja leveyttä ja kansansuosiota.

Kahvia kahvia vaan juodahan - sehän on meidän suomalaisten kylmät veret pistänyt virtaamaan oli sitten ristiäiset taikka hautajaiset.

Kermaa Kahvikissalle - sehän sopii! :D

• Kahvikissa alkuperäinen
        Onneli kirjoitti:

.. tänne tulla ollenkaan... ? ;)

Ketjussa on kovaa meininkiä ja pituutta ja leveyttä ja kansansuosiota.

Kahvia kahvia vaan juodahan - sehän on meidän suomalaisten kylmät veret pistänyt virtaamaan oli sitten ristiäiset taikka hautajaiset.

Kermaa Kahvikissalle - sehän sopii! :D

Näin viestisi jo aamulla, olin silloin lähtöpuuhissa, enkä ehtinyt kirjoittamaan.

Kyllä tänne voi tulla niin kauan kuin ketjua näkee, onhan se jo vähän pitkä ja vaikea käsitellä. Olenko oikeassa, jos käytän sinusta sanaa soft'is? Kun olet tuollainen hellantuuteli? ;)
        -------
        Jo nyt on meteli. Joku on rekisteröinyt nimimerkkini. Mrr...

• Onneli
        Kahvikissa alkuperäinen kirjoitti:

Näin viestisi jo aamulla, olin silloin lähtöpuuhissa, enkä ehtinyt kirjoittamaan.

Kyllä tänne voi tulla niin kauan kuin ketjua näkee, onhan se jo vähän pitkä ja vaikea käsitellä. Olenko oikeassa, jos käytän sinusta sanaa soft'is? Kun olet tuollainen hellantuuteli? ;)
        -------
        Jo nyt on meteli. Joku on rekisteröinyt nimimerkkini. Mrr...

Menihän se vähän överiksi tuo edustusminä. Soft?

• Jatta

kun jatkoitte näitä kahvitteluja. Eihän sillä ole väliä, mihin aikaan meistä kukin sen kahvinsa juo. Juo silloin, kun oikein kahvituttaa, vaikka keskellä yötä.

Minä keitän joskus "plöröt" yöllä, kun ei meinaa uni tulla. Kyllä sen jälkeen nukuttaa mukavasti.

Odotan tässä vieraita. Tein kaalipiirakkaa ja puolukkapiirakkaa. Pullia otin pakkasesta. Tarjoan kaikille mukana oleville mielelläni piirakkakahvit.
      On mukava olla porukassanne, en ole ennen kahvitellutkaan kanssanne.

• Jopsu

puolukkapiiraalla, kahvin kanssa maistuupa hyvältä, kiitoksia. Taidat Jatta osata leipomisen niksit!

Tuosta unettomuudesta on minullakin kokemuksia.
        Jos olen ollut illalla kokouksessa tai juhlissa, jossa olen paljon sukulaisten tai tuttujen kanssa keskustellut, silloin seuraa usein unettomuutta. Mielessä pyörivät kaikki jutut vuorotellen.

Ilse, kerroit pyörän pesusta, se pitäisi minunkin tehdä, sillä talvi on tulossa. Jos nyt sitten tulee vai käykö kuten viime talvena.

• aamuyön virkku

kainosti hiivin piirakallesi minäkin, lukeminen tulvahdutti tuoksut ja sai miltei kuolaamaan... Taidan säästää puolet viipaleesta yöpalaksi. Tuttua on ylikierroksilla käymisen jälkeinen unen odottelu, onneksi kuitenkin usein mukavia asioita ajatellen. Eikä ole sitä kahdeksaksi töihin lähtöäkään. Nam!

• Avaaja

Se oli ihan nappiin juuri tämän ketjun motoksi sopiva, ^rauhaa ja kaikkea hyvää^!

Kun käy täällä, mieli tulee hyväksi ja rauhalliseksi.

Tervetulleita olette !))))))

(Kaikki muut paitsi ilkeilijät. Hyvä, että sheriffi poisti ilkeät viestit, kiitos siitä!)

• Ilse

Hyvä tunnus tähän ketjuun. Ei ole kivaa käydä palstalla, jos aina joutuu lähtemään mielensä pahoittaneena.

Tosin kuulun niihin jotka ei pidä pakotetun tuntuisesta huumoristakaan, sellaisesta mikä ikään kuin jää päälle humoristiksi tituleeratulle.

Varmaan ei hänestäkään ole kivaa yrittää joka sanaa vääntää joksikin.

• Pureskelija
        Ilse kirjoitti:

Hyvä tunnus tähän ketjuun. Ei ole kivaa käydä palstalla, jos aina joutuu lähtemään mielensä pahoittaneena.

Tosin kuulun niihin jotka ei pidä pakotetun tuntuisesta huumoristakaan, sellaisesta mikä ikään kuin jää päälle humoristiksi tituleeratulle.

Varmaan ei hänestäkään ole kivaa yrittää joka sanaa vääntää joksikin.

Olen samaa mieltä kanssasi tuosta väkisin väännetystä huumorista, mikä on joillakin
        pakkomielteen kaltainen.
        Eipä naurata.

Mieltäni en suostu keskustelupalstoilla pahoittamaan.
        Suljen koneen ja nauran sellaisille yrityksille.

• samaa mieltä
        Pureskelija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi tuosta väkisin väännetystä huumorista, mikä on joillakin
        pakkomielteen kaltainen.
        Eipä naurata.

hienoa, virkistävää kahvikeskustelua.

• jää hiukan orpo olo
        Pureskelija kirjoitti:

pakkomielteen kaltainen.
        Eipä naurata.

mikä johtunee siitä, että aikoinaan tulin tänne suuren menetyksen jälkeen

kai jo shokista ulos päästyäni, ja vaistomaisesti etsin kai lohdutusta

sitten kauheat riidat velloivat tällä. B..mies oli valittu sheriffiksi, ja hän oli pahin riitelijä kaikista, lisäksi jotenkin aivan käsittämätön

usein tuli silloin orpo olo, pahempi kuin muuten

ehkä en enää nykyisin niin paljoa välitäkään,
        harvoin tänne tulen

Tämä näyttää hyvältä ketjulta!

Hyvää yötä, ystävät!)

• heikonäkönen

nyt löysin minäkii tämän.

• Atolfia

Vaikka sitten kahvin merkeissä, vaikka en tuota herkkua tähän aikaan nautiskele.

Jossakin laulussa lauletaan, että pappikin sai kahvia juodakseen. Kyllä kai ne pappiparat saavat maha kipeenä sitä kahvia kitata, kun monessa paikassa pitää päivän aikaan käydä virkaansa hoitamassa.

Kas, semmoinen juttu tuli tuosta kahvista mieleen.

Katselin äsken ZOOM-ohjelmaa tv:sta. Siinä kansanedustaja oli koulussa mukamas tuuraamassa opettajia.

Kyllä ihmettelin, että siellä isot kaverit viitsivät käytävällä haistatella, kun käskettiin välitunnilla ulos. Kasvatus on totaalisesti pielessä nykyaikana.

Tuollaisesta käytöksestä pitäisi antaa rangaistus ehdottomasti, että tietäisivät, mitkä ovat pelin säännöt.

Anteeksi, poikkesin aikatavalla ketjun kahvikeskustelusta.

Hyvää Yötä. Jatkakaa samaan malliin, hyväntuulisina ja iloisina, jotta aamulla jaksamme taas herätä sateiseen päivään.

• näytti olevan vallalla.
        Atolfia kirjoitti:

Vaikka sitten kahvin merkeissä, vaikka en tuota herkkua tähän aikaan nautiskele.

Jossakin laulussa lauletaan, että pappikin sai kahvia juodakseen. Kyllä kai ne pappiparat saavat maha kipeenä sitä kahvia kitata, kun monessa paikassa pitää päivän aikaan käydä virkaansa hoitamassa.

Kas, semmoinen juttu tuli tuosta kahvista mieleen.

Katselin äsken ZOOM-ohjelmaa tv:sta. Siinä kansanedustaja oli koulussa mukamas tuuraamassa opettajia.

Kyllä ihmettelin, että siellä isot kaverit viitsivät käytävällä haistatella, kun käskettiin välitunnilla ulos. Kasvatus on totaalisesti pielessä nykyaikana.

Tuollaisesta käytöksestä pitäisi antaa rangaistus ehdottomasti, että tietäisivät, mitkä ovat pelin säännöt.

Anteeksi, poikkesin aikatavalla ketjun kahvikeskustelusta.

Hyvää Yötä. Jatkakaa samaan malliin, hyväntuulisina ja iloisina, jotta aamulla jaksamme taas herätä sateiseen päivään.

Onko ''räväkkyydestä'' tehty pääasia, siitä että uskaltaa sanoa mitä vaan suoraan päin?

Katsoin ja ajattelin, etten päivääkään olisi opettajana, jos tuollaista olisi.

40% opettajista on vaihtamassa alaa.

Ei tule Nokioita enää Suomeen.

• Huolissani olen.
        näytti olevan vallalla. kirjoitti:

Onko ''räväkkyydestä'' tehty pääasia, siitä että uskaltaa sanoa mitä vaan suoraan päin?

Katsoin ja ajattelin, etten päivääkään olisi opettajana, jos tuollaista olisi.

40% opettajista on vaihtamassa alaa.

Ei tule Nokioita enää Suomeen.

kyllähän se on ajan henki, mistä lienee tullut muotiin, olisiko tietokonepelitkin syynä.

Huolestuttavaa joka tapauksessa. Jos hyvyys, ystävällisyys ja kohtelias, toiset huomioonottava käytös unohtuu, minne silloin mennään?

'Ei tule Nokioita Enää Suomeen!' sanoit.
        Nokia on kuitenkin pitkään ollut veturina Suomen hyvinvointijunan edessä.

Totta on, että sen pääjohtajana huipulle johtanut Jorma Ollila on ollut malliesimerkki kunnon miehestä, joka on hoitanut sekä oman fysiikkansa päivittäin, että myöskin firmansa asiat.

Mistä sellaisia tulee jatkossa, jos henki koulussa on tuo, mikä kansanedustaja Kankaanpään opettaessa vallitsi?

Silti en hyväksy johtajien liian suuria palkkoja, olivatpa miten hyviä tahansa.

Miksi rahasta on tullut epäjumala?

• Kun joku mitta kuitenkin on...
        Huolissani olen. kirjoitti:

kyllähän se on ajan henki, mistä lienee tullut muotiin, olisiko tietokonepelitkin syynä.

Huolestuttavaa joka tapauksessa. Jos hyvyys, ystävällisyys ja kohtelias, toiset huomioonottava käytös unohtuu, minne silloin mennään?

'Ei tule Nokioita Enää Suomeen!' sanoit.
        Nokia on kuitenkin pitkään ollut veturina Suomen hyvinvointijunan edessä.

Totta on, että sen pääjohtajana huipulle johtanut Jorma Ollila on ollut malliesimerkki kunnon miehestä, joka on hoitanut sekä oman fysiikkansa päivittäin, että myöskin firmansa asiat.

Mistä sellaisia tulee jatkossa, jos henki koulussa on tuo, mikä kansanedustaja Kankaanpään opettaessa vallitsi?

Silti en hyväksy johtajien liian suuria palkkoja, olivatpa miten hyviä tahansa.

Miksi rahasta on tullut epäjumala?

Muutamat miehet mittaa kaiken Koskenkorvassa, ei sekään niin luontevalta tunnu.
        Jos raha ei ole mitta niin mikä olisi parempi?
        Eikä se epäjumala ole kenellekkään vaan välttämätön, joko sitä on tai ei.
        Vaihtoehtoja moni kiloiset plootut??
        Oliko tämä kahvikeskustelu...en minä vaan tiedä.

• Ilse
        Kun joku mitta kuitenkin on... kirjoitti:

Muutamat miehet mittaa kaiken Koskenkorvassa, ei sekään niin luontevalta tunnu.
        Jos raha ei ole mitta niin mikä olisi parempi?
        Eikä se epäjumala ole kenellekkään vaan välttämätön, joko sitä on tai ei.
        Vaihtoehtoja moni kiloiset plootut??
        Oliko tämä kahvikeskustelu...en minä vaan tiedä.

mutta ehkä ymmärrän sitten myöhemmin.

Joskus sytytys tulee jälkijunassa - tai peräti yöpikajunalla.

Ulkona on mitä kaunein sää taas, ei kun menoksi!
        Naapuri jo odottelee lenkille.

Hiukan yläkanttiin söin aamupuuroa, kahviakin nautin, toivotaan kaikille jaksamista päivän rientoihin!)))

• Avaaja

suuri enemmistö on säilyttänyt oikean linjan, rauhaa ja rakkautta, ystävälliyyttä ja ymmärtämystä, näitä suositaan tässä ketjussa.

Pyydän ilkeilijöitä menemään muualle: itseensä.

• Ohittaja*

Poikkeavatkin mielipiteet pitää hyväksyä mutinoitta.

Meillä on kaikilla oma mielipiteemme ja miksi emme hyväksyisi joukkoon myös heidät joilla on tarve sanoa vaikka vain yksi poikkipuolinen sanansa, heilläkin on sanavapaus.

Ohittaa voi sellaisen mihin ei ole mitään sanottavaa, tai mikä ärsyttää.

Suvaitsevaisuutta maailma kaipaa, ei sanavapauden rajoituksia edes täällä.

• vaan

kovakomento juuri sinunlaistasi vahtimestaria palsta tarvitsee.

• kannata
        Ohittaja* kirjoitti:

Poikkeavatkin mielipiteet pitää hyväksyä mutinoitta.

Meillä on kaikilla oma mielipiteemme ja miksi emme hyväksyisi joukkoon myös heidät joilla on tarve sanoa vaikka vain yksi poikkipuolinen sanansa, heilläkin on sanavapaus.

Ohittaa voi sellaisen mihin ei ole mitään sanottavaa, tai mikä ärsyttää.

Suvaitsevaisuutta maailma kaipaa, ei sanavapauden rajoituksia edes täällä.

jokaiseen viestiin puuttua ja nähdä niissä härkäsiä. Sallittakoon suun vuoro kaikille, ilman sarvia ja hampaita.

• Avaaja

luulenpa saman kaunaisen henkilön kirjoittamiksi.

Hän haluaisi kieltää meiltä kirjoittelun toisillemme.

Siihen hänellä EI ole mitään oikeutta, on rikollista kiusata toisia kirjoittajia.

Sheriffi voi laittaa tuon koneen numeron pannaan!

Tänne saavat kirjoittaa kaikki ystävällisin mielin liikkeellä olevat, tervetuoa teille!

Ilkeilijä: mene pois! Mene itseesi!

• asialla

et kai nyt ryhdy aivan vakavasti omimaan tätä meidän kahvittelu ketjua. Hyvähän se tietty on, kun vähän valvot ketjua ja hätyyttelet ilkimyksiä pois, Kiitos siitä sinulle.

• Taavi
        asialla kirjoitti:

et kai nyt ryhdy aivan vakavasti omimaan tätä meidän kahvittelu ketjua. Hyvähän se tietty on, kun vähän valvot ketjua ja hätyyttelet ilkimyksiä pois, Kiitos siitä sinulle.

oikein ankaralla eänellä, jotta:
        - KUkAS MUALIMAN ON LUONA? - Sanos KIIREEN vilkkaa, kuka maliman on LUONA!

No minä se parkasin: "MINÄ kaeken tein, minä konna ja varas!
        Mutta toista en tee vaikka halkeis maa!"

Mutta tän ketjun avausta en kyllä syykseni ota, on se kyllä sen kokonen juttu, että näin on närreet!

Tuliko se seleväks?

.

• tullu
        Taavi kirjoitti:

Mutta tän ketjun avausta en kyllä syykseni ota, on se kyllä sen kokonen juttu, että näin on närreet!

Tuliko se seleväks?

.

kirjoitusvirhe ? Oiskoon kysymyksessä sittenkin Tahvo!

• Niin sitä pitää!
        Taavi kirjoitti:

Tuliko se seleväks?

.

Kandee tunnustaa, jos on pakko,(ennenkuin selkäänsä ottaa),
        mut ei sentään mitä vaan!

HYVÄ hyvä huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia kämmeniään!

;)))))))))))))

• Ystäväsi Tahvo
        Niin sitä pitää! kirjoitti:

Kandee tunnustaa, jos on pakko,(ennenkuin selkäänsä ottaa),
        mut ei sentään mitä vaan!

HYVÄ hyvä huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia kämmeniään!

;)))))))))))))

Pidähä sie pintas vaa, älä anna eukkoin tai ukkoloihe käävä kimppuus!

Myö ollaa kakk henkesä mukanas, voipa hyvin!

• mitä se tarkoittaa

sellainenko joka nauraa tälle touhulle. Ei kukaan toivottavasti ole niin yksinäinen, että täältä hakee kahviseuransa ja toivottaa huomenet ja yöt.

• Onneli

Saahan ihmisillä olla tälläinenkin yhteisö. Turhahan täällä on mököttämässä käydä. Ja kilpailevia kahviloita onneksi on! ;-)

Hyvää iltaa ja yötä vaan kaikille!

• totta se
        Onneli kirjoitti:

Saahan ihmisillä olla tälläinenkin yhteisö. Turhahan täällä on mököttämässä käydä. Ja kilpailevia kahviloita onneksi on! ;-)

Hyvää iltaa ja yötä vaan kaikille!

ei todellakaan ole tarvis täällä roikkua ellei viihdy, Kahvipirtti onkin oiva vaihtoehto päivän kuulumisien kertomiseen. Tosin nyt näyttää täälläkin vilkastuvan.

• Onneli
        totta se kirjoitti:

ei todellakaan ole tarvis täällä roikkua ellei viihdy, Kahvipirtti onkin oiva vaihtoehto päivän kuulumisien kertomiseen. Tosin nyt näyttää täälläkin vilkastuvan.

Tuolla otetaan yhteen kipakasti kofeiinin voimalla. Jos ei pidä varaansa, voi näin käydä. :)

• olla....

Tännehän emme sellaisia houkutteluja kaipaa, sillä olemme tulleet juttelemaan keskenämme. Annetaan rauhan palata kahvihuoneeseen. ollaan iloisia, että ulkopuolinen hyökkäys on torjuttu!
      Rauhaa ja rakkautta!

Jos joku haluaa juoda viinilasillisen privaatisti ruokaillessaan tai muuten vain, sehän on OK,
      mutta emme ketään painosta siihen.

Emme edes muistuttele siitä koko aikaa.

• Atolfia

olleen tässä kahvihuoneessa. Kaikenlaisia kuljeksijoita on ehtinyt kupposensa hörppäämään.
        Jokusen sanasenkin on ehtinyt itsekukin vaihtamaan.

Näinhän se keskustelu kulkee oikeassakin elämässä. Hyväntahtoisen keskustelun lomaan tahtoo tulla aina sellaisia säröisiäkin lausahduksia.

Pääasia ettei mitään nyrkkitappelua synny. Sopiihan ne poikkitelaisetkin puhevuorot kuvioon. Saattaa olla, että tällaisten lausujilla on tarve purkaa mieltään ja puhuminen yleensä auttaa.

• täällä kyllä
        Atolfia kirjoitti:

olleen tässä kahvihuoneessa. Kaikenlaisia kuljeksijoita on ehtinyt kupposensa hörppäämään.

Näinhän se keskustelu kulkee oikeassakin elämässä. Hyväntahtoisen keskustelun lomaan tahtoo tulla aina sellaisia säröisiäkin lausahduksia.

Pääasia ettei mitään nyrkkitappelua synny. Sopiihan ne poikkitelaisetkin puhevuorot kuvioon. Saattaa olla, että tällaisten lausujilla on tarve purkaa mieltään ja puhuminen yleensä auttaa.

ollut, mutta kuka osaa vastata, miksi poistetaan asiallisia viestejä. Vastasin viestiin, joka kertoi tiskanneensa kupit.

Minä kerroin laittaneeni kaappiin ja odotin uutta porukkaa kahvitteluun.

Miksi poistetaan asiallisia viestejä, jotka eivät millään tavalla loukkaa ketään? Loukkaavia viestejä jätetään.

Taidanpa vaihtaa tuohon viereiseen kahvitupaan, sieltä toivottavasti ei heitetä ulos!

• Jopsu
        Atolfia kirjoitti:

Tulkaa kahville yhdessä tänne kahvihuoneen rauhaan.
        Juttelu aamukahvin lomassa tekee hyvää, niinhän totuimme tekemään koko nuoruutemmekin ajan, jatketaan täällä nyt, kun kahvi seurassa tuoksuukin paremmalta.

Loka- ja marraskuu on näitä kaamosaikoja Suomessa, jos ei tule sitä matkaakaan tehtyä niin kuin ennen, on seura sitäkin mieluisampaa.

Omena-rahka-piirakka on tuoretta, toin tännekin maisteltavaksi ja kahvikuppi sen kanssa.

Iloa ja valoa sunnuntaipäivään meille kaikille!

• Ilse
        Jopsu kirjoitti:

Juttelu aamukahvin lomassa tekee hyvää, niinhän totuimme tekemään koko nuoruutemmekin ajan, jatketaan täällä nyt, kun kahvi seurassa tuoksuukin paremmalta.

Loka- ja marraskuu on näitä kaamosaikoja Suomessa, jos ei tule sitä matkaakaan tehtyä niin kuin ennen, on seura sitäkin mieluisampaa.

Omena-rahka-piirakka on tuoretta, toin tännekin maisteltavaksi ja kahvikuppi sen kanssa.

ja puolukkapiirakkaa tässä, olkaapas hyvät. Siinä on hiukan myös kookoshiutaleita, aika vähän, ettei maku tunnu liiaksi. Puolukkaan kuitenkin sopii tuo kookoksen lisä.

Kahvihuoneen rauhassa jutellen on tosiaan mukava nauttia aamukahvinsa, monilta meiltä on jo puoliso kuollut.

Tähän aikaan vuodesta itku on aina lähellä.

Yön tuuli on pudottanut lehtiä puista, eilisellä luontopolullani huomasin myöskin lintujen äänien vaienneen.

Tuntui tuttu polku pitemmältä kuin ennen.

Sitä ihmettelimme lenkkiystävänaapurini kanssa.

Kyllä se kevät sieltä taas puskee puolen vuoden kuluttua.
        Ei anneta kaamoksen masentaa.

• suussa
        täällä kyllä kirjoitti:

ollut, mutta kuka osaa vastata, miksi poistetaan asiallisia viestejä. Vastasin viestiin, joka kertoi tiskanneensa kupit.

Minä kerroin laittaneeni kaappiin ja odotin uutta porukkaa kahvitteluun.

Miksi poistetaan asiallisia viestejä, jotka eivät millään tavalla loukkaa ketään? Loukkaavia viestejä jätetään.

Taidanpa vaihtaa tuohon viereiseen kahvitupaan, sieltä toivottavasti ei heitetä ulos!

joku taisi kirjoittaakin niin siellä tanssittavan. Onko sulla nuuten isot korvat. Tarkoitan onko yleensäkkään tarkoitus tanssiessa pit5ää korvaa suussa, Vai liekkö taas joitain uusia tansseja, Tiputanssihan meni jo pois muodista.

• Kutvoska
        Jopsu kirjoitti:

kaamoksia tosin on ei kuitenkaan etelä Suomessa niin ahdistavia kuin pohjoisessa. Kiitos sinulle Jopsu Omena -rahka -piirakkasi maistuu taivaalliselta.

• koira
        suussa kirjoitti:

joku taisi kirjoittaakin niin siellä tanssittavan. Onko sulla nuuten isot korvat. Tarkoitan onko yleensäkkään tarkoitus tanssiessa pit5ää korvaa suussa, Vai liekkö taas joitain uusia tansseja, Tiputanssihan meni jo pois muodista.

pyöri asiakaan jaloissa parturituolin vieressä eikä asikas malttanut olla kysymättä miksi koira siinä pyöri. Jolloin parturi siihen, edellisen asiakkaan partaa leikatessa sattui vahinko ja korva tuli leikatuksi irti. Koira odottelee uutta korvaa.

Parempi siis jos korva on partnerin suussa kuin koiran suussa.

• Emmentaalipää

Mikkelinä perunat kuopassa ja eläimet läävässä.
      Mikkelinä perunat kuopassa ja akka tuvassa.

Siinä pari vanhaa viisautta.
      Olen niitä joskus rakkaudella kerännyt.
      Äidinkielestä ei koskaan saa tarpeekseen.

• Ilse

niitä olen viime aikoina kauhistellut.

Miettinyt, pitäisikö väliviivat ottaa käyttöön Suomessakin.

Eräs tuttavani, saksalaissyntyinen mies, ihmetteli miksi lehti on pöydällä, mutta ruoka on pöydässä.

• menijöitä

joskus höyryvetureíden aikaan huuteli rautatieasemalla junanlähettäjä. Onkoon Mikkeliin menijöi juna men juur !

• omppu

tänne hengähtämään palstasurffailijan.
      Täällä käykin melkoinen sorina ja väkeä on runsaasti. Kupposen kyllä juon minäkin tässä lepposassa seurassa.
      Kahvi on näköjään taas keitetty lempeästi paahdetuista pavuista. Ihanaa!
      Päivä on valennut vähän pilvisenä ja sateisena, mutta nyt auringonsäteet putkahtivat pilvien raosta, ulos tästä täytyy laittautua.
      Kiitos hyvästä seurasta ja kahvista. Palaillaan.

• kuumana.

alkas olla iltapalan aika. Myöhään juotu kahvi saattaa viedä yöunet.

• lissu

mieluummin kuitenkin teetä ja pientä purtavaa.

• Rakkautta.
        lissu kirjoitti:

mieluummin kuitenkin teetä ja pientä purtavaa.

Voiko rauhaa olla ilman rakkautta tai rakkautta ilman rauhaa. Minusta tuntuu kuin molemat yhdessä muodostaisuvat yhtäläisen kuvion. Riidellä voidaan ilman rakkautta. Rakastaa ilman rauhaa tuskin voi.
        Sopu ja toisen kunnioittaminen ovat perus asioita jotka kuuluvat hyvään käytökseen. Ei aina toteudu netissäkään.

• Rauha.
        Rakkautta. kirjoitti:

Voiko rauhaa olla ilman rakkautta tai rakkautta ilman rauhaa. Minusta tuntuu kuin molemat yhdessä muodostaisuvat yhtäläisen kuvion. Riidellä voidaan ilman rakkautta. Rakastaa ilman rauhaa tuskin voi.
        Sopu ja toisen kunnioittaminen ovat perus asioita jotka kuuluvat hyvään käytökseen. Ei aina toteudu netissäkään.

Ketjun luonne on korjaantunut. Useat Avaajan nimissä kirjoitetut herja viestit ovatkin saaneet kyytiä ketjusta. Seriffi on hommansa hoitanut. Niinpä voimmekin edelleen jatkaa tätä jo meille rakkaaksi tulutta ketjua.

Pannu on kuumana !
        Tervetuloa mínunkin puolesta.

• Jatta
        Rauha. kirjoitti:

Ketjun luonne on korjaantunut. Useat Avaajan nimissä kirjoitetut herja viestit ovatkin saaneet kyytiä ketjusta. Seriffi on hommansa hoitanut. Niinpä voimmekin edelleen jatkaa tätä jo meille rakkaaksi tulutta ketjua.

Pannu on kuumana !

vieläkö tähän aikaan sitä kahvia? Kyllä se minulle sopii, olen sellainen "iltakukkuja".

"Illan torkku, aamun virkku" ei sovi minulle ollenkaan. Nyt, kun olen eläkkeellä, nautin näistä illoista, sillä "tästä päästä päivä piisaa". Kun olin työelämässä, se oli päin vastoin. Vuorotyössä olevana usein työpäivä alkoi 7:ltä aamulla.

Kiitos, kun keitit iltakahvit, eipä itse tarvitse enää.
        Tämä ketju hiljeni kovasti tähän aikaan illasta. Monet valmistautuvat yöpuulle, me vain jatketaan kahvikupposen äärellä, ties kuinka myöhälle ja parannetaan tämä maailma kertaheitolla.

Kiitos juttutuokiosta!

• hyvää yötä- Ja kiitos seurasta
        Jatta kirjoitti:

vieläkö tähän aikaan sitä kahvia? Kyllä se minulle sopii, olen sellainen "iltakukkuja".

"Illan torkku, aamun virkku" ei sovi minulle ollenkaan. Nyt, kun olen eläkkeellä, nautin näistä illoista, sillä "tästä päästä päivä piisaa". Kun olin työelämässä, se oli päin vastoin. Vuorotyössä olevana usein työpäivä alkoi 7:ltä aamulla.

Kiitos, kun keitit iltakahvit, eipä itse tarvitse enää.
        Tämä ketju hiljeni kovasti tähän aikaan illasta. Monet valmistautuvat yöpuulle, me vain jatketaan kahvikupposen äärellä, ties kuinka myöhälle ja parannetaan tämä maailma kertaheitolla.

Kiitos juttutuokiosta!

Paljon olivatkin ihmiset kirjoittaneet tänään tähän ketjuun. Ihme !
        Nyt kuitenkin nukkumatti kutsuu,

Aamuun hei !

• hähähähää
        Rauha. kirjoitti:

Pannu on kuumana !

kunpa susta päästäisiin

kun ei päässäis ole yhtäkää kunnon ajatusta!

• Atolfia
        hyvää yötä- Ja kiitos seurasta kirjoitti:

Aamuun hei !

seurustella, mutta eipä taida enää kahvittelijoita ilmestyä tämän kahvihuoneen ovesta sisään.

Taitavat kaikki katsella Big Brotheria. Lienee varmaan mielenkiintoista.

Olen tänään nautiskellut kahvia ja täytekakkua ym. herkkuja niin paljon, että pohja on tullut vastaan, joten tänään ei sitten suuhun mitään laiteta.

Hetken kurkistelin ja ihmettelin tämän päivän viestejä. Siellä lähtöpassejakin annettiin jollekulle.

Eihän niin voi tehdä, tämä on vapaa maa ja ketjutkin ovat vapaat kaikkien tulla ja mennä.

Hyvää Yötä ja kauniita unia!!!

• QXZ
        hyvää yötä- Ja kiitos seurasta kirjoitti:

Aamuun hei !

Srry, Jatta, että toistan nimimerkkiäsi huonekalujen yhteydessä.
        On olemassa Jatta-nojatuoli ja Jatta-sohva.
        Löytyvät internetin kautta ja mainostetaan seniorikalusteina. Onko kokemuksia ? Ja onko hinnoista tietoa ? Joku kertoi niiden maksavan tähtitieteellisiä summia, koska ovat pehmustetut jollakin ihme-pehmusteella.
        Jos joku ylellisesti istuskelee niillä, olisi mukava kuulla käyttökokemuksista. Mitoiltaanhan ne ovat helposti noustavat.

• Jatta
        QXZ kirjoitti:

Srry, Jatta, että toistan nimimerkkiäsi huonekalujen yhteydessä.
        On olemassa Jatta-nojatuoli ja Jatta-sohva.
        Löytyvät internetin kautta ja mainostetaan seniorikalusteina. Onko kokemuksia ? Ja onko hinnoista tietoa ? Joku kertoi niiden maksavan tähtitieteellisiä summia, koska ovat pehmustetut jollakin ihme-pehmusteella.
        Jos joku ylellisesti istuskelee niillä, olisi mukava kuulla käyttökokemuksista. Mitoiltaanhan ne ovat helposti noustavat.

tarvitse sorrytella. Päin vastoin olen ylpeä, että nimimerkkini on kelvannut noin ylellisiin kalusteisiin.
        Minulla ei valitettavasti ole kokemusta noista kalusteista, olen vaatimaton ihminen ja paljon, paljon halvempiin kalusteisiini tyytyväinen.

Käyttökokemuksista Sinun täytyy ottaa selvää alan asiantuntijoilta. Olen tehnyt työni aivan muilla aloilla, kuin huonekalumyyjänä.

Aivan hyvä alahan sekin on. Saa testata ja istuskella ylellisillä sohvilla. Otappa yhteyttä
        kyseisiä kalusteita myyviin ammattimyyjiin.
        Terv. Jatta

• Jatta
        Jatta kirjoitti:

tarvitse sorrytella. Päin vastoin olen ylpeä, että nimimerkkini on kelvannut noin ylellisiin kalusteisiin.
        Minulla ei valitettavasti ole kokemusta noista kalusteista, olen vaatimaton ihminen ja paljon, paljon halvempiin kalusteisiini tyytyväinen.

Käyttökokemuksista Sinun täytyy ottaa selvää alan asiantuntijoilta. Olen tehnyt työni aivan muilla aloilla, kuin huonekalumyyjänä.

Aivan hyvä alahan sekin on. Saa testata ja istuskella ylellisillä sohvilla. Otappa yhteyttä
        kyseisiä kalusteita myyviin ammattimyyjiin.
        Terv. Jatta

edellistä viestiäni Hyvä QXZ- vai mikä se oli.
        Jos noin upeista kalusteista on kysymys, kun kerroit, niin tuskin myyjillä on aikaa niillä istuskeluun, koska kysyntä varmaan peittoaa tarjonnan. Menevät kuin kuumille kiville.

• minä vaan
        hähähähää kirjoitti:

kunpa susta päästäisiin

kun sinullakin on tässä mahdollisuus purkaa pahaa oloasi. Mistäs minulla tyhmällä näitä ajatuksia olisi. Tokkopa mistään. Sama hotero päähän minulla on kesät talvet,

• minä vaan
        Atolfia kirjoitti:

seurustella, mutta eipä taida enää kahvittelijoita ilmestyä tämän kahvihuoneen ovesta sisään.

Olen tänään nautiskellut kahvia ja täytekakkua ym. herkkuja niin paljon, että pohja on tullut vastaan, joten tänään ei sitten suuhun mitään laiteta.

Hetken kurkistelin ja ihmettelin tämän päivän viestejä. Siellä lähtöpassejakin annettiin jollekulle.

Eihän niin voi tehdä, tämä on vapaa maa ja ketjutkin ovat vapaat kaikkien tulla ja mennä.

ei yksi pääsky kesää tee vaikka lentelisikkin laina höhenissa, Pannu on kuuman joka aina käydessään kiehautta lähtiessään kupposen pari lisää.

• Ohikulkijana.
        Atolfia kirjoitti:

kyllä sellaisetkin annettiin. Eräälle joka käytteli nimimerkkinään milloin minkin moista mongerrusta esiintyi väliin avaajana. Lopulta sitten sortui oikein herjaamaan,
        Hänestä viis otetaan me vaan kahvia ja naposterllaan paakkelsia.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

edellistä viestiäni Hyvä QXZ- vai mikä se oli.
        Jos noin upeista kalusteista on kysymys, kun kerroit, niin tuskin myyjillä on aikaa niillä istuskeluun, koska kysyntä varmaan peittoaa tarjonnan. Menevät kuin kuumille kiville.

minäkin.. Ei varmaan riitä alennus myyntiin saakka. Ja sitten kahville. Maistuu se toinenkin kuppi aamulenkin jälkeen

• minä vaan
        hähähähää kirjoitti:

kunpa susta päästäisiin

vahingossa tuli virheitä tuohon vastaukseen. Ei tuo kirjoitustaitokaan ole minulla kummoinen, kuten tunnutkin tietävän.

Saathan sinä avata omankin ketjun sillähän minusta pääset minä en sinne juurikaan tule pällistelemään. Sinä sitä vastoin olet aina tervetullut tähän ketjuun.
        Lopeta kiukuttelu ja ota kupponen oikeata "presidentti" kahvia.

• varmasti sattui
        hähähähää kirjoitti:

kunpa susta päästäisiin

Nyt kyllä näytit oikean minäsi. Eihän täältä voida ketään häätää.
        Miksi olet noin kiukkuinen. Eihän sinuakaan kukaan ole häätämässä. Täytyyhän sinun ymmärtää täällä olevan paljon sinua tyhmempiä ja heikommin omia ajatuksiaan esiin tuovia ihmisiä. Miksi siis pilkaat muita palstalaisia. Näyttäisi kuin sinulla olisi joku vanha kauna selvitettävänä. Mahtasko liittyä johonkin ketjuun jossa käsiteltiin IP tunnistimia.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

vahingossa tuli virheitä tuohon vastaukseen. Ei tuo kirjoitustaitokaan ole minulla kummoinen, kuten tunnutkin tietävän.

Saathan sinä avata omankin ketjun sillähän minusta pääset minä en sinne juurikaan tule pällistelemään. Sinä sitä vastoin olet aina tervetullut tähän ketjuun.
        Lopeta kiukuttelu ja ota kupponen oikeata "presidentti" kahvia.

joku on keittänyt kunnon kahvit. En ole vielä ehtinyt tänne palstalle kurkkailemaankaan.

Terveiset vain kaikille 2:n tunnin kovasta lenkistä. Porukalla se sujuu mainiosti, tuskin yksin viitsisi noin pitkiä, 1 tunti riittäisi.

Nyt maistuukin kahvi, pelkkä kahvi riittää, eihän sitä pullaa lenkin jälkeen.

Eipähän pääse nuo erään henkilön niin kovasti mainostamat pehmusteetkaan pesiytymään, pysyy sutjakkaassa kunnossa, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Eikä tuon QZX:n vai mikä se nyt oli, naljailut
        hetkauta pätkääkään.
        Kantti kestää kyllä.

Kiitos hyvästä kahvista ja seurasta!

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

joku on keittänyt kunnon kahvit. En ole vielä ehtinyt tänne palstalle kurkkailemaankaan.

Terveiset vain kaikille 2:n tunnin kovasta lenkistä. Porukalla se sujuu mainiosti, tuskin yksin viitsisi noin pitkiä, 1 tunti riittäisi.

Nyt maistuukin kahvi, pelkkä kahvi riittää, eihän sitä pullaa lenkin jälkeen.

Eipähän pääse nuo erään henkilön niin kovasti mainostamat pehmusteetkaan pesiytymään, pysyy sutjakkaassa kunnossa, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Eikä tuon QZX:n vai mikä se nyt oli, naljailut
        hetkauta pätkääkään.
        Kantti kestää kyllä.

Kiitos hyvästä kahvista ja seurasta!

meitä onkin vähän joilla kantti kestää. Olenkin tähän ikään jo nähnyt elämän arjet ja sunnuntait ekä enää muu hätkähdytä kuin lähiomaisen kuolema. Porukassa matka taituukin rupatellessa joutuin. Lenkin tein jo varhain aamulla koiran kanssa. Nyt olisikkin ulkoilun vuoro. Piha on täynä kauniisti kellastuneita vaahteran lehtiä. Siinä se parituntuneinen kauniissa ilmassa hurahtaa huomaamatta. Keho on sielun temppeli ja sen kunnossa pysymisestä vastaamme itse.

Kahville sitten pihatöiden jälkeen.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

meitä onkin vähän joilla kantti kestää. Olenkin tähän ikään jo nähnyt elämän arjet ja sunnuntait ekä enää muu hätkähdytä kuin lähiomaisen kuolema. Porukassa matka taituukin rupatellessa joutuin. Lenkin tein jo varhain aamulla koiran kanssa. Nyt olisikkin ulkoilun vuoro. Piha on täynä kauniisti kellastuneita vaahteran lehtiä. Siinä se parituntuneinen kauniissa ilmassa hurahtaa huomaamatta. Keho on sielun temppeli ja sen kunnossa pysymisestä vastaamme itse.

Kahville sitten pihatöiden jälkeen.

taloyhtiömme pihassa kasvaa monenlaisia puita. On vaahteraa, pihlajaa, mäntyä, lehtikuusta ja monenlaisia pensaita.

Pihakökkä on edessä, kunhan ensin koneella keräävät enimmät lehdet, että päästään kunnolla haravoimaan.

Hyvin nukutun yön jälkeen, huomasin aamulla, että viime öisen myrskyn jäljiltä olivat lehdet tippuneet. Se on hyvä se, ei jää jälkisiivousta niin paljon. Se meidän kökkäpäivä on ihan mukava. Illalla grillaamme pihagrillissä makkarat ja kyllä yksi olut pitää ottaa kovan urakan päälle.
        Sen jälkeen saunaan.

Kun vain tällaisia aurinkoisia päiviä riittäisi, jokapäiväiset kävelylenkitkin olisivat mukavampia.
        Ei sitä oikein sateella viitsi lenkille lähteä.
        Niin pinko en ole.

Hyvää päivän jatkoa!

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

taloyhtiömme pihassa kasvaa monenlaisia puita. On vaahteraa, pihlajaa, mäntyä, lehtikuusta ja monenlaisia pensaita.

Pihakökkä on edessä, kunhan ensin koneella keräävät enimmät lehdet, että päästään kunnolla haravoimaan.

Hyvin nukutun yön jälkeen, huomasin aamulla, että viime öisen myrskyn jäljiltä olivat lehdet tippuneet. Se on hyvä se, ei jää jälkisiivousta niin paljon. Se meidän kökkäpäivä on ihan mukava. Illalla grillaamme pihagrillissä makkarat ja kyllä yksi olut pitää ottaa kovan urakan päälle.
        Sen jälkeen saunaan.

Kun vain tällaisia aurinkoisia päiviä riittäisi, jokapäiväiset kävelylenkitkin olisivat mukavampia.
        Niin pinko en ole.

Hyvää päivän jatkoa!

on uimahalli reissu puolenkilometrin lenkki on sellaoinen mukava etappi. Parikymmentä minuuttia siinä vierähtää. Asunkin kunnassa jossa seitsen kymppiset pääsevät ilmaiseksi uimahalliin.

• QXZ
        minä vaan kirjoitti:

minäkin.. Ei varmaan riitä alennus myyntiin saakka. Ja sitten kahville. Maistuu se toinenkin kuppi aamulenkin jälkeen

Omaan pussiinsa myyjä puhuu, myyminen ainoa tavoite. Kokeneita tässä kalastelen. Kokenut kaikki tietää.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

Sen jälkeen saunaan.

Niin pinko en ole.

Hyvää päivän jatkoa!

Varmaan kiva tapahtuma tuo yhteinen Grilli-homma. Makkarathan usein ovatkin sivuseikka.Mukavaahan siinä on tutustua naapureihinkin entistä paremmin. Kerrostalossahan olen minäkin kirjoilla tosin, viihdyn siellä nykyisin entistä vähemmän, enkä ole osallistunut talon talkoisiin. Tämä lehtien haravaointi onkin kuin iisakin kirkoon rakentamista, Joka aamuinen uusiurakka, niin kauan kun puissa ja pensaissa lehtiä riittää. Tyttären pihaahan minä haravoin. Ovat omissa töissään niin kiini ettei aika riitä joka asiaan.

• sanoi Eemeli.
        QXZ kirjoitti:

Omaan pussiinsa myyjä puhuu, myyminen ainoa tavoite. Kokeneita tässä kalastelen. Kokenut kaikki tietää.

Etpä taida nyt olla oikealla palstalla. Kalastelu palstat löytyy muilta sivuilta.

• Atolfia
        Ohikulkijana. kirjoitti:

kyllä sellaisetkin annettiin. Eräälle joka käytteli nimimerkkinään milloin minkin moista mongerrusta esiintyi väliin avaajana. Lopulta sitten sortui oikein herjaamaan,
        Hänestä viis otetaan me vaan kahvia ja naposterllaan paakkelsia.

voikin mutustella näin virtuaalisesti. Sehän ei lihota, vaikka kaksikin söisi. Ihan tässä vesi kielelle herahti. Täytynee antaa herkutteluvietille valtaa.

No jos oikein virtuaalisesti eletään niin voinhan minä sen kupposen sitä kahviakin juoda, eihän se paakkelsi maistu ilman kaffeeta.

Ai, ai, kylläpä maistuukin hyvälle. Nyt voinkin sitten lähteä odottelemaan, jos vaikka saisi unen päästä kiinni enempää odottelematta.

Hyvää Yötä, nukkukaahan hyvin. Jaksamme taas huomenna nousta uuteen aurinkoiseen aamuun.

• ystävät.

Laitanpa aivan aluksi lyhdyn palamaan tähän ketjun eteen jotta löytäisitte taas tänne kahvipaikkaan.

• jatketaan

eikös vaan?

• ettei

ketju loppunut. Aamu kahville minäkin piipahdin enenkuin lähden taas lapsen lastani katsomaan

• jumsen

Mahoton kiinostuts ketjuun eikä mikään ihme. Eilinen saldo 97 viestiä ja 4690 ketjussa käviää. Mihin sitä taas ehditäänkään.

Ei kun kaffille.

• se on

taatu tuo minä vaan kirjoitusten laadukkuus. Vähemmän minäkin tänne kirjoitelen. Luen ja odotankin uuden viestin tuloa ketjuun.

• minä vaan
        se on kirjoitti:

taatu tuo minä vaan kirjoitusten laadukkuus. Vähemmän minäkin tänne kirjoitelen. Luen ja odotankin uuden viestin tuloa ketjuun.

Mies kun tulee tietyyn eihän s....näinhän se Junnu aikoinaan lauleskeli. Niinpä tässä vanhennutaan ja tullaan elinkaaren loppupäähän, Varsin monen muistot palaavat lapsuuden leikkeihin. Niin myöskin täällä netissä. Aiheettomat kiukun puuskat ovat tavanomaisia. Kiukustutaan kun joku toinen vie lelun. Tästäkin hiekkalaatikosta jokunen vei lelunsa pois. Unohti kuitenkin leikkiäpärinsä jolla rakenteli hiekka kakkuja. Tarkkaan seuraakin ketjua, malttamattomana päästäkseen taas sanomaan ilkeän sanansa johonkin väliin.

Tervetuloa vaan aamukahville, täällä emme harrasta ilkeilyä. "Olemme suvaitsevaisia."

• *kukka
        minä vaan kirjoitti:

Mies kun tulee tietyyn eihän s....näinhän se Junnu aikoinaan lauleskeli. Niinpä tässä vanhennutaan ja tullaan elinkaaren loppupäähän, Varsin monen muistot palaavat lapsuuden leikkeihin. Niin myöskin täällä netissä. Aiheettomat kiukun puuskat ovat tavanomaisia. Kiukustutaan kun joku toinen vie lelun. Tästäkin hiekkalaatikosta jokunen vei lelunsa pois. Unohti kuitenkin leikkiäpärinsä jolla rakenteli hiekka kakkuja. Tarkkaan seuraakin ketjua, malttamattomana päästäkseen taas sanomaan ilkeän sanansa johonkin väliin.

Tervetuloa vaan aamukahville, täällä emme harrasta ilkeilyä. "Olemme suvaitsevaisia."

Totta kai ymmärrämme, että emme ole samasta muotista. Lapsena taputeltiin hiekkakakkuja ja sanottiin: Tule hyvä kakku, älä tule paha kakku!"
        Pyöräytinkin kakun maanantaipäivän kahvileiväksi, oikein mehevän tiikerikakun.Siitä raidallisia paloja leikkaamaan!

• minä vaan
        *kukka kirjoitti:

Totta kai ymmärrämme, että emme ole samasta muotista. Lapsena taputeltiin hiekkakakkuja ja sanottiin: Tule hyvä kakku, älä tule paha kakku!"
        Pyöräytinkin kakun maanantaipäivän kahvileiväksi, oikein mehevän tiikerikakun.Siitä raidallisia paloja leikkaamaan!

kyllä sinä osaat.Parempia kakkuja ei leiponut edes meidän muorikaan(mummo). Tiikerikakku perinteisenä leivonnaisena kuuluukin hyvään kahvipöytään.

• Halko silmässä
        minä vaan kirjoitti:

hyvin useinhan sitä nähdään rikka naapurin silmässä, mutta ei havaita malkaa omassa silmässä.

• minä vaan

suuri enemmistö on säilyttänyt oikean linjan, rauhaa ja rakkautta, ystävälliyyttä ja ymmärtämystä, näitä suositaan tässä ketjussa.

Pyydän ilkeilijöitä menemään muualle: itseensä.

"Oikeastaa tämä sopiikin mainiosti ketjun motoksi."

• kakulla

Kas tässä syksyn viimeisiä omasta maasta poimituista mansikoista leivottua kakkua, Otin marjat pakastimesta "olkaa hyvä".

• minä vaan

No eikös kahvi maitakkaan. Kejussa on pistäydytty tänä aamuna lähes 300 kertaa. Kahvía ei ole kulunut nimeksikään. Pittääkös vaihatta kahvi laatua vai missä vika. Pannaanpas nyt sitten pannuun oikein mokkaa....

• viisii
        minä vaan kirjoitti:

No eikös kahvi maitakkaan. Kejussa on pistäydytty tänä aamuna lähes 300 kertaa. Kahvía ei ole kulunut nimeksikään. Pittääkös vaihatta kahvi laatua vai missä vika. Pannaanpas nyt sitten pannuun oikein mokkaa....

pithä täne miunni eksyy. niin ol vomakas tuo kahvin tuoksu. eipään kakkukaan oo hulump. kiitost vaan. mie taijanki muuttoo tänne,tääl tunnystoo olevan mukavoo sakkii.

• tervetullut
        viisii kirjoitti:

pithä täne miunni eksyy. niin ol vomakas tuo kahvin tuoksu. eipään kakkukaan oo hulump. kiitost vaan. mie taijanki muuttoo tänne,tääl tunnystoo olevan mukavoo sakkii.

Täällä ei sitten kyllä kerrota enemmälti niistä rakkaus asioista. Me olemme täällä siveätä porukkaa muuten kyllä täällä on tilaa kaikille joilla ei kaulus kiristä.

• voisit kertoo
        tervetullut kirjoitti:

Täällä ei sitten kyllä kerrota enemmälti niistä rakkaus asioista. Me olemme täällä siveätä porukkaa muuten kyllä täällä on tilaa kaikille joilla ei kaulus kiristä.

näin ihan luottamuksella, ei muille puhuta mittää. Nooh, kuka mäni kenen kanssa ja mnne?

• Avaaja
        voisit kertoo kirjoitti:

näin ihan luottamuksella, ei muille puhuta mittää. Nooh, kuka mäni kenen kanssa ja mnne?

minulla on tässä vahtimestarin virka. Kun noin vienosti pyydät jatkoa on minun aivan pakko kysyä minkä ikäinen olet. Katsoppas ne rakkaus jutut kun ovat vähän niin kuin aikuisviihdettä.

• ajastaaikaa
        Avaaja kirjoitti:

minulla on tässä vahtimestarin virka. Kun noin vienosti pyydät jatkoa on minun aivan pakko kysyä minkä ikäinen olet. Katsoppas ne rakkaus jutut kun ovat vähän niin kuin aikuisviihdettä.

näyttääkin olevan olennaisesti muuttunut. Kilpalaulanta on jäänyt pois ja viestit saaneet kekustelu luonteen. Mikä on hyvä asia. Hassuahan on, jos vain yksiksensä huudellaan tyhjille seinille josta, ei edes kaiku vastaa.....
        Töitä onkin paiskittu kovasti ja toissapäiväiset tyhjän päiväisyydet näyttääkin olevan kadonneet.
        Kiitos sefulle.

• lissu
        ajastaaikaa kirjoitti:

näyttääkin olevan olennaisesti muuttunut. Kilpalaulanta on jäänyt pois ja viestit saaneet kekustelu luonteen. Mikä on hyvä asia. Hassuahan on, jos vain yksiksensä huudellaan tyhjille seinille josta, ei edes kaiku vastaa.....
        Töitä onkin paiskittu kovasti ja toissapäiväiset tyhjän päiväisyydet näyttääkin olevan kadonneet.
        Kiitos sefulle.

saahan täällä vielä kuitenkin kahvit voipullalla. Kiitos ! piipahdan illalla uusiksi nyt ulos aurinkoon.

• Minuhe
        lissu kirjoitti:

saahan täällä vielä kuitenkin kahvit voipullalla. Kiitos ! piipahdan illalla uusiksi nyt ulos aurinkoon.

Täältähän löytyi taas tämä ihana kahviketju. En arvannut tuoda tuliaisia. No onhan tällä vehnästä ja kahvia pannussa niiaan ja kiitän,

• aikuinen nainen
        Avaaja kirjoitti:

joten kerro vaan...

• vaikuttaa
        Minuhe kirjoitti:

Täältähän löytyi taas tämä ihana kahviketju. En arvannut tuoda tuliaisia. No onhan tällä vehnästä ja kahvia pannussa niiaan ja kiitän,

kovin tekaistulta ! No kiva kuitenkin,että kahvi maittoi.

• "vaikuttaa"
        vaikuttaa kirjoitti:

kovin tekaistulta ! No kiva kuitenkin,että kahvi maittoi.

vaikuttaa kovin mielikuvituksettomalta, mutta otahan kahvia sinäkii.ja kakkua kans.

• tai marjapuuroa

Ravitsevia olisivat ja kanavalle terveellisiä.

• aamiaseksi
        tai marjapuuroa kirjoitti:

Ravitsevia olisivat ja kanavalle terveellisiä.

ja sitten kahvit perään jotta saa silmät auki.

• lissukka,
        aamiaseksi kirjoitti:

ja sitten kahvit perään jotta saa silmät auki.

Kun eilen pidin tuparit ja sieltä jäi kokonainen sacherkakku,itse tekemä täytekakku,suklaavuuat (joissa maitotiotekuorrutus)ja täytekakkupohja,jossa täyte,ei kuorrutus niin kelpaisiko? Nämä ovat kyllä kylmässä säilymässä,että ainakaan sen puolen ei ole ongelma. Äkkiä ne sieltä ottaa.

• minä vaan
        lissukka, kirjoitti:

Kun eilen pidin tuparit ja sieltä jäi kokonainen sacherkakku,itse tekemä täytekakku,suklaavuuat (joissa maitotiotekuorrutus)ja täytekakkupohja,jossa täyte,ei kuorrutus niin kelpaisiko? Nämä ovat kyllä kylmässä säilymässä,että ainakaan sen puolen ei ole ongelma. Äkkiä ne sieltä ottaa.

jopas tempun teit, kun raaskit meille tarjota noin ihanaa kakkua, Taidan ottaa toisenkin palan. Kyllä maistui,,,

• et ole Avaaja
        Avaaja kirjoitti:

Ktllä olet nyt paljastanut koko katalan luonteesi, kaikenlaisia sitä on!

• Kaikenlaisia
        Minuhe kirjoitti:

täällä on!

• sanoppas
        Kaikenlaisia kirjoitti:

täällä on!

muuta sitähän täällä ihmeteltiin. Sun kannataisi muuten rekata se nikki. Täällä tosiaankin liikkuu kaiken moisia hörhöjä jotka tekevät kiusaa, kuten olet varmaan huomannutkin. Ehdottaisin muuten tapauksessasi rikosilmoituksen tekoa heti huomis aamuna, tähän aikaan ei enää oteta ilmoituksia vastaan. Kiinnostaisihan se meitäkin.

Juo nyt sitten kiireessäsi kahvit kun täällä pistäydyit vaikka noinkin ikävän asian vuoksi. Oliskohan se kunnian loukkaus vai mihin piikkiin se menisi. Osaatko itse päätellä. Vähintäinkin kuitenkin Oikeusasiamiehen käsittelyyn...

• takaisin
        sanoppas kirjoitti:

muuta sitähän täällä ihmeteltiin. Sun kannataisi muuten rekata se nikki. Täällä tosiaankin liikkuu kaiken moisia hörhöjä jotka tekevät kiusaa, kuten olet varmaan huomannutkin. Ehdottaisin muuten tapauksessasi rikosilmoituksen tekoa heti huomis aamuna, tähän aikaan ei enää oteta ilmoituksia vastaan. Kiinnostaisihan se meitäkin.

Juo nyt sitten kiireessäsi kahvit kun täällä pistäydyit vaikka noinkin ikävän asian vuoksi. Oliskohan se kunnian loukkaus vai mihin piikkiin se menisi. Osaatko itse päätellä. Vähintäinkin kuitenkin Oikeusasiamiehen käsittelyyn...

minäkin äkisti luin Sinuhe , mutta se onkin Minuhe kuuleppas, näyttäisi,että joku on sen vaan ottanut käyttöönsä. Kertoisitko vähän lisää esimerkiksi koska olet sen ottanut käyttöösi, liittyykö nimi jotenkin sinun tunniste tietoihin esimerkiksi etu nimeesi tai sukunimeesi, jollei mihinkään näistä etkä ole sitä rekisteröinyt on se silloin vapaasti kenen hyvänsä käytössä. Itketään yhdessä tätä hävytöntä maailmaa joka kaltoin meitä kohtelee.

Tuu nyt sit kuitenkin Minuhe aamukahville !

Ps. olen pahoillani sinun puolestasi, Koita kuitenkin nukkua hyvin, huomenna on uusi päivä.

• jo vähän kaipailtiinkin
        et ole Avaaja kirjoitti:

No no nyt vaan kahville. Milloin oikein ryhdyt opettelemaan kirjoittamaan. Muistan kun tuolla 60 tuhertelit ja käytit nikkinä jotain vuosilukua. Et sitten ole oppinut siitä mitään. En oikein ymmärrä mitähän, tarkoitat Avaaja nikin väärällä käytöllä voisitko hiukan selventää.
        Muuten katseleppa miten ketju etenee ja miten vuorovaikutus toimii....eik oo hienoo. Saat muuten käyttää nimimerkki neliössä mitä tahansa nimeä tai miks ei verbiäkin. Avaaja se on meidän vahtimestari joka pääsääntöiseti avaa kahville tulijoille oven. Älä ole katkera huomenna on uusi päivä.
        Piipahdahhan aamukahville.

• Avaaja
        et ole Avaaja kirjoitti:

on tulla meidän työntekijöitä mollaamaan ei se mitään toimita. Sinäkin "et ole Avaaja" saat vaan siitä pelkää mielipahaa. Jos taas ryhdyt tapasi mukaan uhoamaan niin Seriffi poistaa viestisi. Eihän ole soveliasta että tulet tänne riehumaan meidän Rauha ja Rakkaus ketjuun.

Otappa nyt kupponen kahvi on juuri keitettyä,,,

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

jopas tempun teit, kun raaskit meille tarjota noin ihanaa kakkua, Taidan ottaa toisenkin palan. Kyllä maistui,,,

kovasti on ollut tänäänkin tunkua ketjuun. Vanhat häirikötkin pyrkivät taas juttusille. No meillähän kahvia joten ei kun tervetuloa "kahville "

Nyt kuitenkin ilta toimiin saunaan ja altaaseen . Hyvää yötä kaikille ja kiitos seurasta on ollut mukava päivä teidän kaikkien kanssa.

• Jatta
        sanoppas kirjoitti:

muuta. Viestisi oli antoisaa luettavaa minullekin. Kaikenlaisia hörhöläisiä tosiaan liikkuu. Painampa korvan taakse minäkin. Surulliseksi vain tekee tuollaisten asiattomien viestien lukeminen.

Palstamme on muuten niin vilkas ja mukavia kevyitä juttutuokioita on kiva lukea ja seurata.

Asiasta toiseen, onko teillä kokemusta silikoniastioista. Tänään tuosta keskustan Anttilasta ostin sellaisen piirakkavuoan. En oikein ole uskonut moisiin tuotteisiin, mutta nyt extemporena ostin sellaisen.

Jospa huomenna kokeilisin tehdä vaikka yksinkertaisen omenapiirakkaan. Tietenkin olette kaikki tervetulleita maistamaan kahvin kera.

Tänään saimmekin eräältä palstalaiselta oikein Presidenttikahvit, mulla on vain Kulta Katriinaa, mutta se on keitetty lämmöllä kaikkia teitä ystäviä varten.

Hyvää Yötä vain kaikille! Huomenna on taas uusi päivä uusine murheineen ja iloineen.

• Jatta
        lissukka, kirjoitti:

tottakai. Ensin vain hyvät huomenet kaikille. Nyt ylös, ulos ja lenkille! Päivästä näyttää tulevan mitä ihanin ulkoilupäivä.
        Meilläpäin ainakin aurinko alkaa nousta tuolta horisontin takaa pilvettömälle taivaalle.

Sacherkakkua olen tehnyt joskus, no pari vuotta sitten. Jäädessäni eläkkeelle, vein osastoni työntekijöille kiitokseksi kaikista työvuosista.

Kiitos vain, säästä minulle palanen, tämän päivän aikaan pistäydyn kahvilla.
        Onnea ja siunausta myös uudelle kodille!

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

tottakai. Ensin vain hyvät huomenet kaikille. Nyt ylös, ulos ja lenkille! Päivästä näyttää tulevan mitä ihanin ulkoilupäivä.
        Meilläpäin ainakin aurinko alkaa nousta tuolta horisontin takaa pilvettömälle taivaalle.

Sacherkakkua olen tehnyt joskus, no pari vuotta sitten. Jäädessäni eläkkeelle, vein osastoni työntekijöille kiitokseksi kaikista työvuosista.

Kiitos vain, säästä minulle palanen, tämän päivän aikaan pistäydyn kahvilla.
        Onnea ja siunausta myös uudelle kodille!

Vahtimestati avaajana onkin laittanut lyhdyn oven pieleen joten kahvittelu on näemmä alkanut. Aamulenkille nyt ja ripeästi.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Vahtimestati avaajana onkin laittanut lyhdyn oven pieleen joten kahvittelu on näemmä alkanut. Aamulenkille nyt ja ripeästi.

sen aloitin. Kyllä lenkille vaan, yksin tai kaksin, koiran kanssa tai ilman.
        Siitä se päivä taas lähtee käyntiin, tai kyllä se kahvikupposella ja aamupuurolla pitää aloittaa.
        Hyvää päivänjatkoa ja lenkkireissua Sinulle ja kaikille muillekin!

Lenkkiporukka alkaa kerääntyä tuolle treffipaikalle pikkuhiljaa. Täytyy nyt laittaa lenkkikamppeet ylle.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

muuta. Viestisi oli antoisaa luettavaa minullekin. Kaikenlaisia hörhöläisiä tosiaan liikkuu. Painampa korvan taakse minäkin. Surulliseksi vain tekee tuollaisten asiattomien viestien lukeminen.

Palstamme on muuten niin vilkas ja mukavia kevyitä juttutuokioita on kiva lukea ja seurata.

Asiasta toiseen, onko teillä kokemusta silikoniastioista. Tänään tuosta keskustan Anttilasta ostin sellaisen piirakkavuoan. En oikein ole uskonut moisiin tuotteisiin, mutta nyt extemporena ostin sellaisen.

Jospa huomenna kokeilisin tehdä vaikka yksinkertaisen omenapiirakkaan. Tietenkin olette kaikki tervetulleita maistamaan kahvin kera.

Tänään saimmekin eräältä palstalaiselta oikein Presidenttikahvit, mulla on vain Kulta Katriinaa, mutta se on keitetty lämmöllä kaikkia teitä ystäviä varten.

Hyvää Yötä vain kaikille! Huomenna on taas uusi päivä uusine murheineen ja iloineen.

Täällä aurinko on jo korkealla ja antaakin osviittaa tulevasta kauniista päivästä. Urakkaa taas riittää. Piha taas täynänsä jo kullankin väriseksi muuttuneita vaahteran lehtiä. Toivottavasti Anttilan ostoksesi osoittautuu tarpeitasi vastaavaksi, Anttilan mainehan halpa kauppana on aika päiviä sitten mennyt. Nyt sieltä jo löytyy laadukastakin tavaraa,

• agentti 008
        Kaikenlaisia kirjoitti:

täällä on!

"Minuhe" esiintyy Mihail Woimarin teoksessa. Sinuhen käännnös josta toimitetaan sarja kuvaa Juhlavuoteen. Tarkalleen ottaen teoston alaisesta kirjasta tehdyt lainaukset ovat kirjallisia varkauksia, Oikeudet niistä yleensä kuuluu perikunnalle.

Mielenkiintoista onkin katsoa kuinka tässä hommassa käy, jos lähdetään jatkoon....

• Tradenomi
        et ole Avaaja kirjoitti:

Sain eilen napatuksi IP tunnisteesi ja vertasin edellissiin kirjoituksiisi. Tässähän ollaankin vanhoja tuttuja tuolta 60 palstalta.Näin se on maailma pieni.
        Tuosta Avaajasta, se on käyttö sana joka esiintyy miljoonissa eri yhteyksissä kuten täälläkin vahtimestrin toimen kuvassa.

Poikkeahan taas kahville. Näyttäs olevan tuoretta vehnästäkin.

• rakkauven koul
        aikuinen nainen kirjoitti:

joten kerro vaan...

antoo ol myö elmerin kans tilattiin tuo rakkauven koulkirja meijän kunnan kijastos. tovi ooteltiin ennenkuin tul. voi ihme miten siin kirjas pistetään immeiset luokil.
        myö sit aateltiin jot myö niit nuoruuven muistoi verestämään,
        se tuo elmer alkoi siin ähistä ja vienellä ihteensä mutkil, mie siin olin ihka ala kynnes, annahan olla siit sijalt myö tipahettiin lattiille, jo minuun kipiäst otti selkään, se men sit se ensimmäin tunt siin ku tuo Elmer miun selkää voitel linjamentil.
        mahtookohan tähän paranna enee kertoo siit toist yrityksest, ei taija kaik ihan tykätä täst rakkauven koulust !

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

sen aloitin. Kyllä lenkille vaan, yksin tai kaksin, koiran kanssa tai ilman.
        Siitä se päivä taas lähtee käyntiin, tai kyllä se kahvikupposella ja aamupuurolla pitää aloittaa.
        Hyvää päivänjatkoa ja lenkkireissua Sinulle ja kaikille muillekin!

Lenkkiporukka alkaa kerääntyä tuolle treffipaikalle pikkuhiljaa. Täytyy nyt laittaa lenkkikamppeet ylle.

ja reipasta mieltä lenkiltä tuleekin sitten roppakaupalla. Nyt alkaa ketju jo takkuilemaan. Alkaa olla aika siirtyä täältä kellarikerroksesta yläkertaan ja päivän valoon.....

näinne ajatuksin ylös ja ulos......

• omppu
        minä vaan kirjoitti:

ja reipasta mieltä lenkiltä tuleekin sitten roppakaupalla. Nyt alkaa ketju jo takkuilemaan. Alkaa olla aika siirtyä täältä kellarikerroksesta yläkertaan ja päivän valoon.....

näinne ajatuksin ylös ja ulos......

Päiväkahville hyvään seuraan on mukava tulla. Aamupäivä onkin mennyt haravoinnin merkeissä.
        Nätti syksyinen sää on uloskutsuva ja ei malttaisi sisälle tullakaan, mutta ei makeaa mahan täydeltä.

• minä vaan
        omppu kirjoitti:

Päiväkahville hyvään seuraan on mukava tulla. Aamupäivä onkin mennyt haravoinnin merkeissä.
        Nätti syksyinen sää on uloskutsuva ja ei malttaisi sisälle tullakaan, mutta ei makeaa mahan täydeltä.

163 viestiä 6023 ketjussa käyntiä oli aamulla. useita kymmeniä viestejä on hävinnyt bitti taivaaseen. Toisin sanoen rusinat on napsittu pullasta. Ei tässä ollut tarkoitus mitään ennätystä tehtailla. se on jo tehty minä vaan ketjulla jossa oli 460 viestiä ja 18640 ketjussa käviää.......

Oikeastaan hyväkin että pääsee taas tästäkin irti ja kirjoittelemaan uskokaa tai elkää pariinkin julkaisuun JOULU PAKINAA !

• ole poistettu
        minä vaan kirjoitti:

163 viestiä 6023 ketjussa käyntiä oli aamulla. useita kymmeniä viestejä on hävinnyt bitti taivaaseen. Toisin sanoen rusinat on napsittu pullasta. Ei tässä ollut tarkoitus mitään ennätystä tehtailla. se on jo tehty minä vaan ketjulla jossa oli 460 viestiä ja 18640 ketjussa käviää.......

Oikeastaan hyväkin että pääsee taas tästäkin irti ja kirjoittelemaan uskokaa tai elkää pariinkin julkaisuun JOULU PAKINAA !

koko ajan vaain ollaan huolisaan onko kävijöitä,
        onko suosioo.

• poistoja
        ole poistettu kirjoitti:

koko ajan vaain ollaan huolisaan onko kävijöitä,
        onko suosioo.

kolmeen otteeseen. yksittäiset poistot. Tänään lähes 40 viestiä,Googlelta löytyy jos osaa hakea.

• onkin
        poistoja kirjoitti:

kolmeen otteeseen. yksittäiset poistot. Tänään lähes 40 viestiä,Googlelta löytyy jos osaa hakea.

lieviä ilkeilyitä, mutta kuitenkin. ne kuuluu elävään ketjuun, Ei ole mielekästäkään jos aina vain myötä eletään. Mielestäni arvosteluakin voi mainiosti tehdä ja väitelläkkin. Tosin täällä nämä pikku ilkimykset ovat jääneet sanailuissa pahasti alakynteen. Toinen asia sitten onkin jääkö tämänkään tapaista ketjua kukaan kaipaamaan...
        Puhuttiinhan aiemmin jostain luonteen muutoksesta. Se mikä kelpaa sadalle tuhannelle ei välttämättä kelpaa kahdellekymmenelle.

• sanat
        poistoja kirjoitti:

Joku vois laskea montako sanaa tässä ketjussa on ja montako se tekee per viesti. Ei mene kauheen kauan aikaa.

• on tullut
        sanat kirjoitti:

Joku vois laskea montako sanaa tässä ketjussa on ja montako se tekee per viesti. Ei mene kauheen kauan aikaa.

monesta herjatusta, syrjään työnnetystä, voin vain kuvitella ei ole omakohtainen asia.

• tunteittesi ..
        on tullut kirjoitti:

monesta herjatusta, syrjään työnnetystä, voin vain kuvitella ei ole omakohtainen asia.

.. kohteesta?

Meillä ei taida olla tälläistä perinnettä, että pistäisimme hanttiin. ;)

• minä vaan
        sanat kirjoitti:

Toisekseen keskustelu palstojen tarkoitus ei ole sanailu pitkinä juttuina, vaan lyhyinä helppo lukuisina virkeinä' jotka jaksaa lukea. Varsinaisille artikkeleille on sitten omat paikkansa. Kirjallisuuspaltat lehdet ja novellit palstat.

• minä vaan
        on tullut kirjoitti:

Kerran syrjityksi tai aiheetta loukatuksi tullut ei sitä unohda, on se täälläkin voitu havaita.

• ei saa selvää
        tunteittesi .. kirjoitti:

.. kohteesta?

Meillä ei taida olla tälläistä perinnettä, että pistäisimme hanttiin. ;)

lisää ja tyhminkin ymmärtää!

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Toisekseen keskustelu palstojen tarkoitus ei ole sanailu pitkinä juttuina, vaan lyhyinä helppo lukuisina virkeinä' jotka jaksaa lukea. Varsinaisille artikkeleille on sitten omat paikkansa. Kirjallisuuspaltat lehdet ja novellit palstat.

mikä nyt on, kun ei ole yhtään tunkua tällä palstalla? Minä ainakin toivotan kaikille Hyvää huomenta ja kaikille Hiljoille Hyvää nimipäivää!
        Toivottavasti joku Hilja keittää tänään nimipäiväkahvit, että päästään taas joukolla kahvittelemaan.

Ulkoilupäivä on taas mitä mahtavin. Se kuluu meillä kullakin eri tavalla, omien toiveitten ja tarpeitten mukaan.

Onkohan tämä Hiljan päivä sellainen hiljainen päivä? Minä ainakin toivon, ettei tällainen mahtava ja suosittu ketju aivan kutistuisi kasaan. Vetäjäähän tässä tarvitaan, niin kuin muissakin ketjuissa.

Hyvää aurinkoisen päivän jatkoa kaikille palstalaisille!

• Keskustelupalstan keskustel...
        minä vaan kirjoitti:

Näkemyksensä kullakin.´

Turhaan kuitenkin arvostella sopivuudesta pitkää tai lyhyttä.
        Asiaa on asiallisuuskin, keskustelua ei synny parin sanan heitosta, vaan eip sitä täällä nähtävästi kaivata edes.

Paremmin tämäkin ketju palvelisi hupailuna huuhaa palstalla, mutta sopiihan tännekin.

Tämähän on kuin chattipalstalla olis, naurua tyhjästä, kuluuhan aika siinäkin.

• Katicat2
        Keskustelupalstan keskustel... kirjoitti:

Näkemyksensä kullakin.´

Asiaa on asiallisuuskin, keskustelua ei synny parin sanan heitosta, vaan eip sitä täällä nähtävästi kaivata edes.

Paremmin tämäkin ketju palvelisi hupailuna huuhaa palstalla, mutta sopiihan tännekin.

Kysyn tämmöistä. Minä pyöräilen aika paljon kesällä. Olen huomannut että kämmeniin on tullut kutinaa ja ihottuman tapaista. Aloinkin epäillä niitä kumisia kädensijoja, kun ihottumat ovat niissä kohdin. Eikös semmoista kun kumiallergiaa olekin, liekö minulla se. Nyt alan pitää käsineitä suojana ja seuraan tilannetta.

Kyllä minä kahviakin voin tässä vastauksia odotellessani juoda. Toivottavasti minua ei häädetä terveyspalstalle.

• tällainen

Näkemyksensä kullakin.´

olisi sopivaa huuhaa-ainesta. Huuhaa-palsta onkin olemassa.

Kehutte omaanne ja plkkaatte vanhaa Kahvipirttiä Nurkkakaappikin on pilkan kohteena vaikka jo itsellännekin näköjään on.

Pieni ripaus itsekritiikkiä olisi paikallaan

• En kuulu kahvittelijoiden r...
        tällainen kirjoitti:

Kehutte omaanne ja plkkaatte vanhaa Kahvipirttiä Nurkkakaappikin on pilkan kohteena vaikka jo itsellännekin näköjään on.

Osoitit moitteesi syyttömälle, en moiti tupaa enkä kammaria, totesin vain että lauseenpätkillä ei voi keskustella!

• ajastin
        Katicat2 kirjoitti:

Kysyn tämmöistä. Minä pyöräilen aika paljon kesällä. Olen huomannut että kämmeniin on tullut kutinaa ja ihottuman tapaista. Aloinkin epäillä niitä kumisia kädensijoja, kun ihottumat ovat niissä kohdin. Eikös semmoista kun kumiallergiaa olekin, liekö minulla se. Nyt alan pitää käsineitä suojana ja seuraan tilannetta.

Kyllä minä kahviakin voin tässä vastauksia odotellessani juoda. Toivottavasti minua ei häädetä terveyspalstalle.

Kumi allergiaa on. Minulle ei sovi kumisaappaat jos sattuu ottaa paljaaseen ihoon kiinni. Ohuet sukatkaa ei estä kutisemista. Varsien yläreunan kohdalta alkaa kutittaa kiusallisesti ja jää punainen rengas.

• minne sopii minne ei

Näkemyksensä kullakin.´

Luin minäkin tämän ketjun Alusta alkaen näyttäs olevan keskustelua.Siellähän tämä minä vaan jo kertoi pankkitakuista joka heti saikin keskustelun aikaisekse. Sanovatkin että hän muutti ketjun luonteen keskusteluksi, kaiki eivät tykäneet. Taidat sinä olla juuri niitä iän ikuisia kateellisia joille ei kelpaa kuin oma seura.Et täällä sinäkään tunnu nauravan, paremminkin kateudesta valittavan.

• on...
        En kuulu kahvittelijoiden r... kirjoitti:

Osoitit moitteesi syyttömälle, en moiti tupaa enkä kammaria, totesin vain että lauseenpätkillä ei voi keskustella!

kaupallinen yritys jonka tulot pääosin ovat mainostuloja. Ilmoittajille onkin tärkeätä suuret ketjussa käviämäärät ei niinkään harvat vakiokirjoittajat jotka keskenään höpiset päivästä toiseen.Suuria poistoja tehdään yksinkertaisesti siksi, että saadaan ketju pidettyä toimivana. Jo kaksisattaa viestiä jumittaa ketjun toiminnan.Useasti nämä veturit ovat ammattilaisia saattavatkin saada korvauksen työstään.´Useasti viesteissä saataa olla jopa piilomainontaa.´´´

• minä vaan

Näkemyksensä kullakin.´

nämä parin sanan heitot ovatkin juuri näitä häiriö viestejä joita onkin heitelty tänne asiallisien viestien sekaan. Toki seriffi tekee työtä lähes tauotta muttei hänkään kaikkeen ennätä. Siksi onkin tärkeää jos havaitset näitä parin sanan häirikkö viestejä niin annat palautetta yllä pidolle, joka mahdollisuuksiensa mukaan niitä poistaa,
        Kiitos jo ennakkoon asiallisesta suhtautumisestasi asiaan.

Kiitos vielä kerran mielipiteestäsi. Oletin poistojen koskevan myös asialllisia viestejä, nyt tarkastaessani tilanteen tuokin selvisi näitä "kahden sanan" häirikkö vietejähän poistot koski..

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

mikä nyt on, kun ei ole yhtään tunkua tällä palstalla? Minä ainakin toivotan kaikille Hyvää huomenta ja kaikille Hiljoille Hyvää nimipäivää!
        Toivottavasti joku Hilja keittää tänään nimipäiväkahvit, että päästään taas joukolla kahvittelemaan.

Ulkoilupäivä on taas mitä mahtavin. Se kuluu meillä kullakin eri tavalla, omien toiveitten ja tarpeitten mukaan.

Onkohan tämä Hiljan päivä sellainen hiljainen päivä? Minä ainakin toivon, ettei tällainen mahtava ja suosittu ketju aivan kutistuisi kasaan. Vetäjäähän tässä tarvitaan, niin kuin muissakin ketjuissa.

Hyvää aurinkoisen päivän jatkoa kaikille palstalaisille!

Taas ne onnistu narraamaan minutkin tänne muutaman rvin heittämään. Hiukan suututtti suurimäärä poistoja. Tulipahan sekin sitten tutkittua, Ketjun alkupään parin sanan tyhjänpäiväisyydet on poistettu. Eipä niissä kyllä mitään menetetty, Jouti mennäkkin. Tosi upea päivä. Vaihdankin vasta hämärän tullen maisemaa ja jätän tämän kauniin maalais maiseman vaahteroineen ja siirryn sinne kerrostalo miljööseen ......

Nyt ei sitten muuta kuin kupponen kahvia tortun kera. Hiljan kunniaksi !

• minä vaan
        En kuulu kahvittelijoiden r... kirjoitti:

Tokihan lauseen pätkistäkin voi hyvinkin keskustella jos ylipäätään osaa keskustella. Sehän meillä Suomalaisilla onkin pulmana perinteinen jurous, Tahtoo olla ettei juttua synny kuin pienesssä huppelissa, Miten mahtaa sinun kanssa olla oletko koskaan ottanut pientä huppelia, Vai oletko tälläinen keskarin lipittelijä, Niin miten mahtaa olla,, Voithan tietysti heittää mieleisesi aiheen kehään, katsotaan sitten onko sinusta keskustelijaksi...

Hörpää nyt Hiljan päivä kahvit oikein pullan kanssa.

• minä vaan
        tällainen kirjoitti:

Useasti pilkka osuukin omaan nilkkaa. Olin kyllä huomaavani yhden pikku ilkeily viestin mainitsemaasi suuntaa, Ilmoitin kyllä siitä ylläpidolle lienee jo poistettu ? en tiedä koska en lue jo kertaalleen katsomaani tekstiä toistamiseen. Joka tapauksessa tuskin on vältettävissä. Näitä ilkeily viestejä on ilmestynyt tähänkin ketjuun. Ikään kuin siivellä ilkeillään jolloin syylliseksi yleensä sitten tuomitaankin ketjun vetäjä joka tässäkään tapauksessa ei ole syyllinen.

• Emmentaalipää

Hyvää Birgitan päivän iltaa.
      Pyhä Birgitta oli kuuluisa nainen aikanaan, joten
      voisimme muistella häntä tässä kahvittelun lomassa.

• Jatta

avata tämä kone kyseiseltä sivulta ja tutustua Pyhän Birgitan elämän vaiheisiin.
        Onhan siitä joskus koulussa varmaan ollut puhetta ja uskontotunneilla varsinkin, mutta tietäähän sen, ettei minulle kovapäälle ole niiltä ajoilta mitään muistiin jäänyt.

Pitäisi vain enemmän, nyt kun on aikaa, perehtyä uudelleen moniin, moniin asioihin. Tuolta historiasta löytyisi vaikka kuinka paljon mielenkiintoista kerrattavaa.

Hyvää Pyhän Birgitan päivää myös Sinulle!

• Emmentaalipää
        Jatta kirjoitti:

avata tämä kone kyseiseltä sivulta ja tutustua Pyhän Birgitan elämän vaiheisiin.
        Onhan siitä joskus koulussa varmaan ollut puhetta ja uskontotunneilla varsinkin, mutta tietäähän sen, ettei minulle kovapäälle ole niiltä ajoilta mitään muistiin jäänyt.

Pitäisi vain enemmän, nyt kun on aikaa, perehtyä uudelleen moniin, moniin asioihin. Tuolta historiasta löytyisi vaikka kuinka paljon mielenkiintoista kerrattavaa.

Hyvää Pyhän Birgitan päivää myös Sinulle!

Puolustusvoimien sivuilla www.mil.fi
        on talvisodasta hyvä päiväkirja.
        Sivuilla on paljon muutakin mielenkiintoista.

• tästä on kysymys

Onhan tämä todettu aiemminkin.

• peesissä.

pitää paikkansa voisihan se muutamallakuín sanalla sanoa. Pari töksäytystä ei vielä mitään kerro. Ymmärsin viestistäsi sinun juuri tarkoittavan tätä kahvittelua. Minunkin mielestäni juuri tästä on kysymys. Suoranaisia helmiä vilahteleekin viestien joukossa. Useita hienoja vinkkejä jatka poikivat sitten jopa uusia aloituksisa kuten uskontoakin käsittelvä ketju. Eli lyhyesti "sinäpä se sanoit"

• kysymys on kaupallisuudesta
        peesissä. kirjoitti:

pitää paikkansa voisihan se muutamallakuín sanalla sanoa. Pari töksäytystä ei vielä mitään kerro. Ymmärsin viestistäsi sinun juuri tarkoittavan tätä kahvittelua. Minunkin mielestäni juuri tästä on kysymys. Suoranaisia helmiä vilahteleekin viestien joukossa. Useita hienoja vinkkejä jatka poikivat sitten jopa uusia aloituksisa kuten uskontoakin käsittelvä ketju. Eli lyhyesti "sinäpä se sanoit"

vastasin kommenttiin kaupallisuudesta, piilomainonnasta, joku saa ehkä korvausta kirjoittamisesta tänne.

• minä vaan
        kysymys on kaupallisuudesta kirjoitti:

vastasin kommenttiin kaupallisuudesta, piilomainonnasta, joku saa ehkä korvausta kirjoittamisesta tänne.

näitä palstoja kahlaa päivittäin lävitse varsin moninainen joukko. Toimittajia, suomentajia, käsikirjoittajia jne... Eikä olekkaan mikään kummajainen jos tapaa kirjoitamansa tekstin toisessa yhteydessä jopa sanasta sanaan. Taistelu leivästä on kovaa, tosin joillakin enenpi enää siitä mitä leivän päälle pannaan.

• Atolfia
        minä vaan kirjoitti:

näitä palstoja kahlaa päivittäin lävitse varsin moninainen joukko. Toimittajia, suomentajia, käsikirjoittajia jne... Eikä olekkaan mikään kummajainen jos tapaa kirjoitamansa tekstin toisessa yhteydessä jopa sanasta sanaan. Taistelu leivästä on kovaa, tosin joillakin enenpi enää siitä mitä leivän päälle pannaan.

Kupposin ryyppäsin, eikä taas näkynyt keskustelijoita. Yksin täytyi vain selvitä kuppinsa kanssa.

Hyvälle maistui. Tämä onkin minun normaali iltapäiväkahvinaika. (mahtoiko olla kokonaan yhdyssana, mutta niin se vain nyt tuli).

Jos vielä kävisi lenkin heittämässä tuolla raittiissa ilmassa. Viimeinen kirkas päivä taas toistaiseksi. Happi tekee hyvää niin ruumiille kuin sielullekin.

Saattaahan se kahvikin tehdä:>).

P.S.

Tasan ei käy nuo onnen lahjat. Tuosta leivästä kun puhuit. Onneksi sitä kuitenkin taitaa riittää täällä Suomen niemessä kaikille, toisille enemmän toisille vähemmän, kuten sanoit.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

noin 1/2 vuotta sitten aloittanut tämän koneen käytön, enkä ole tähän päivään mennessä koskaan ajatellut tuollaisia asioita. Siis sitä,minkälainen organisaatio on näitten kaikkien takana. Enkä ala ajattelemaankaan, järkihän siinä menee.
        Vaikka mikä muu paikka alkaisi rempata, kunhan saisi järkensä pitää edes tällaisena. Sehän se olisikin sitten kaiken loppu.

Osaatko vastata, miksi eräskin viesti poistettiin, jossa sanoin kuuntelevani Jumalanpalvelusta ja lapsikuoron laulua "Jumalan kämmenellä". Olisiko sekin ollut liikaa jollekulle, liian uskonnollinen kirjoitusko?

Toinen esimerkki, jossa kerroin 1.8 v.pojan sanovan mummolle lähtiessään: "Soitellaan".

Nyt ainakin järki sanoo, että entistä enemmän täytyy kontrolloida sanomisiaan. Arvostella en osaa, mielipiteensä kyllä saa sanoa loukkaamatta toista.

"Täytyy ensin ajatella, mitä sanoo, ettei vahingossa sano, mitä ajattelee".

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Kupposin ryyppäsin, eikä taas näkynyt keskustelijoita. Yksin täytyi vain selvitä kuppinsa kanssa.

Hyvälle maistui. Tämä onkin minun normaali iltapäiväkahvinaika. (mahtoiko olla kokonaan yhdyssana, mutta niin se vain nyt tuli).

Jos vielä kävisi lenkin heittämässä tuolla raittiissa ilmassa. Viimeinen kirkas päivä taas toistaiseksi. Happi tekee hyvää niin ruumiille kuin sielullekin.

P.S.

Tasan ei käy nuo onnen lahjat. Tuosta leivästä kun puhuit. Onneksi sitä kuitenkin taitaa riittää täällä Suomen niemessä kaikille, toisille enemmän toisille vähemmän, kuten sanoit.

sitä kahvia ryystänyt, kyllä mullakin oli muki tässä vieressä ja tiedätkö mitä, mulla oli vielä kahvilikööriäkin pieni snapsilasillinen.

Minä olen jo lenkkini tehnyt tältäpäivältä, nyt taas vain nautin illasta ja saunaankin aion mennä.

Tuosta ruuasta. Kyllähän meillä suomalaisilla, eläkeläisilläkin, on aika hyvin pullat uunissa.

Kuitenkin, kun katsoo TV:stä noita leipäjonoja ja ihmisiä siellä jonossa, ajattelee, ettei voi olla Suomen hyvinvointi valtiosta nuo kuvat.
        Näin se kuitenkin on, jopa köyhyysrajan alapuolella on meilläkin kansalaisia vaikka kuinka paljon.
        Onhan Suomi hyvinvointivaltio, onhan?

Noista yhdyssanoista ym. emme tällä palstalla piittaa. Virheitä on tässäkin, jos suurennuslasilla ruvetaan syynäämään.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

noin 1/2 vuotta sitten aloittanut tämän koneen käytön, enkä ole tähän päivään mennessä koskaan ajatellut tuollaisia asioita. Siis sitä,minkälainen organisaatio on näitten kaikkien takana. Enkä ala ajattelemaankaan, järkihän siinä menee.
        Vaikka mikä muu paikka alkaisi rempata, kunhan saisi järkensä pitää edes tällaisena. Sehän se olisikin sitten kaiken loppu.

Osaatko vastata, miksi eräskin viesti poistettiin, jossa sanoin kuuntelevani Jumalanpalvelusta ja lapsikuoron laulua "Jumalan kämmenellä". Olisiko sekin ollut liikaa jollekulle, liian uskonnollinen kirjoitusko?

Toinen esimerkki, jossa kerroin 1.8 v.pojan sanovan mummolle lähtiessään: "Soitellaan".

Nyt ainakin järki sanoo, että entistä enemmän täytyy kontrolloida sanomisiaan. Arvostella en osaa, mielipiteensä kyllä saa sanoa loukkaamatta toista.

Kysyit noista poistosta. Suurin syy asiallisen viestin poistoon on se,että viesti sattuu semmoiseen oksaan jonka yläpuolella on palstalle sopimaton tai häirikkö viesti. Silloin lapsi lentää pesuveden mukana. Toinen vaihtoehto on esimerkiksi uskonnossa, viesti voidaan siirtää uskonto palstalle. Varmistaaksesi viestisi pysyväisyyden vastaa uudessa asiassa suoraan avauksen viestiin. Tosin eihän sekään ole mikään takuu viestin ehdottomasta säilyvyydestä, mutta kuitenkin.

Harvemmin sitä tulee puntaroiduksi viimeisen päälle mitä tulee sanotuksi. Yleensä vasta jälkikäteen tulee ajatelleeksi, että olisihan asian voinut sanoa toisinkin. Kyllä näitä sammakoita pääsee itse kultakin.

• minä vaan
        Atolfia kirjoitti:

P.S.

Lähistön pienessä kaupungissa ilmaisleipää jää jakamatta siinä määrin että leipää riittää hevostenkin appeeksi.
        Hyvin moni, hyvin toimeentuleva käyttää hyväkseen ilmaisen leipä kassin. Kympinkassi kerran, kaksi viikossa tietää viikon etelän lomaa...

• Jatta kirjoitti:

Niin, ja mihin kohtaan ketjua sanani kohdistaisin.

Olen seurannut tätäkin ketjua pitkään, osin ihmetellen, hieman ihaillen, vähän vihaillen.

Tähän "Jatta-kohtaan" pysähdyin hänen loputtoman ystävällisyytensä takia. Toivottavasti sitä riittää ja hän ja kaltaisensa jaksavat.

Kaikkien viestejä poistuu "kirjoitusten hänniltä", omaa syytä ei tarvita.

Onhan tässä ketjussa asiaakin siteeksi, on muutakin.

Olen itsekin joskus todennut viestien suuren lukumäärän tarpeellisuuden. Paljon viestejä, paljon mainostusten kohteita ja paljon mainosrahaa.

Viesti syntyy kuin kolmesta sanasta: Yksi otsikossa, toinen nimimerkissä ja kolmas viestissä.

Me olemme kuin petoja ja suloisia bambeja tai pupujusseja. Kuin kukkia rikkaruohojen ja karhiaisten keskellä. Joskus, eli usein, ei pysty pitäytymään kirjoittamasta.

Olin kuin pappilukkarikukan nyppijä. Kirjoita, älä kirjoita, kirjoita, älä kirjoita, kirjoita!

Tässä tulos

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

sitä kahvia ryystänyt, kyllä mullakin oli muki tässä vieressä ja tiedätkö mitä, mulla oli vielä kahvilikööriäkin pieni snapsilasillinen.

Minä olen jo lenkkini tehnyt tältäpäivältä, nyt taas vain nautin illasta ja saunaankin aion mennä.

Tuosta ruuasta. Kyllähän meillä suomalaisilla, eläkeläisilläkin, on aika hyvin pullat uunissa.

Kuitenkin, kun katsoo TV:stä noita leipäjonoja ja ihmisiä siellä jonossa, ajattelee, ettei voi olla Suomen hyvinvointi valtiosta nuo kuvat.
        Näin se kuitenkin on, jopa köyhyysrajan alapuolella on meilläkin kansalaisia vaikka kuinka paljon.
        Onhan Suomi hyvinvointivaltio, onhan?

Noista yhdyssanoista ym. emme tällä palstalla piittaa. Virheitä on tässäkin, jos suurennuslasilla ruvetaan syynäämään.

Missähän pimeässä nurkassa sinä kökötit, Jatta, kun en sinua huomannut. Olisinhan varmaankin tuon ligööritipan minäkin saanut kahvinkylkiäiseksi.

Taisi olla minulla niin kiire, että en vilkuillut ympärilleni.

Näin me toisiamme sivuamme ja ohi kuljemme. Onneksi sentään jälkeenpäin voimme treffata.

"Minä vaan" puhui tuossa edellisessä viestissä noista leivän hakijoista. Tottahan se on, että
        ei siellä kaikki ole pulassa olevia.

Voin sanoa, että jos minun anoppini eläisi, hän varmaan kävisi kassin noutamassa. Ei köyhä ollut, mutta hirveän saita. Anteeksi vain anoppini. Ei pitäisi pahaa puhua edesmenneistä.

Onhan meillä hyvin asiat, joten hyvinvointivaltioksi voitaneen kutsua. Ei niin rikasta valtiota, ettei sieltä löydy joku väliinputoaja. Valitettavasti.

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

Kysyit noista poistosta. Suurin syy asiallisen viestin poistoon on se,että viesti sattuu semmoiseen oksaan jonka yläpuolella on palstalle sopimaton tai häirikkö viesti. Silloin lapsi lentää pesuveden mukana. Toinen vaihtoehto on esimerkiksi uskonnossa, viesti voidaan siirtää uskonto palstalle. Varmistaaksesi viestisi pysyväisyyden vastaa uudessa asiassa suoraan avauksen viestiin. Tosin eihän sekään ole mikään takuu viestin ehdottomasta säilyvyydestä, mutta kuitenkin.

Harvemmin sitä tulee puntaroiduksi viimeisen päälle mitä tulee sanotuksi. Yleensä vasta jälkikäteen tulee ajatelleeksi, että olisihan asian voinut sanoa toisinkin. Kyllä näitä sammakoita pääsee itse kultakin.

Rekistöröidyllä on oikeus poistaa omat kirjoituksensa, Rekisteröity nimimerkki poistaessaan oman kirjoituksensa poistaa samaalla kaikki ne viestit jotka jotka hänen viestisä alle on kirjoitettu. Teknisestä syystä muu poisto ei ole mahdollista.
        Esimerkiksi Ruuneberi on tunnettu tästä poistamisesta. Siksi viestin sijoituksellakin on oma merkityksensä.
        Näissä minä vaan ketjuissa ei juurikaan käytetä rekisteröityä nikkiä, vaikka semmoinen olisikkin.

• Atolfia
        Ruuneperi kirjoitti:

Olen seurannut tätäkin ketjua pitkään, osin ihmetellen, hieman ihaillen, vähän vihaillen.

Tähän "Jatta-kohtaan" pysähdyin hänen loputtoman ystävällisyytensä takia. Toivottavasti sitä riittää ja hän ja kaltaisensa jaksavat.

Olen itsekin joskus todennut viestien suuren lukumäärän tarpeellisuuden. Paljon viestejä, paljon mainostusten kohteita ja paljon mainosrahaa.

Viesti syntyy kuin kolmesta sanasta: Yksi otsikossa, toinen nimimerkissä ja kolmas viestissä.

Me olemme kuin petoja ja suloisia bambeja tai pupujusseja. Kuin kukkia rikkaruohojen ja karhiaisten keskellä. Joskus, eli usein, ei pysty pitäytymään kirjoittamasta.

Olin kuin pappilukkarikukan nyppijä. Kirjoita, älä kirjoita, kirjoita, älä kirjoita, kirjoita!

Tässä tulos

Mikä ärsyttää? Eikös tämä ole juuri sitä small talk-keskustelua? Kevyesti, pahoittamatta kenenkään mieltä.

Vai onko täällä pahoitettu mieliä?

Hyvinhän sinä sen kukkasen nypit, kun kirjoittamaan päädyit ja sanomistakin löytyi ihan monta riviä, niinkuin yleensäkin, eihän sinulta sanat lopu. Kahvit taisit jättää juomatta:>).

• Ruuneperi*
        Atolfia kirjoitti:

Mikä ärsyttää? Eikös tämä ole juuri sitä small talk-keskustelua? Kevyesti, pahoittamatta kenenkään mieltä.

Vai onko täällä pahoitettu mieliä?

Hyvinhän sinä sen kukkasen nypit, kun kirjoittamaan päädyit ja sanomistakin löytyi ihan monta riviä, niinkuin yleensäkin, eihän sinulta sanat lopu. Kahvit taisit jättää juomatta:>).

Ei kahvittelu, tervehdykset ja toivotukset "vihailuja" aiheuta.

Joidenkin viestien täydellinen sisällyksettömyys on aina ja kaikkialla käsittämätontä.

Voisin kirjoittaa paljonkin mutta huuto tuuleen ei kannata.

Liian moni yksilö kirjoittaa "monena sanana" ikäänkuin itsensä piilottaen, vastuutaan kantamatta.

Nämä samaiset kertovat myös paremmuudestaan, jopa erinomaisuudestaan ja muiden kelvottomuudesta.

Olethan lukenut kuinka kelvoton eräs Ruuneperi on, on vielä rekisteröitykin - mokoma. Ei SE (mikä eläin) mitään tiedä tai osaa "mokomakin muinaisjäänne".

Montako kertaa, Atolfia, olet itse käyttänyt muuta kuin "vakinikkiä"? Et ilmeisesti koskaan, mutta osaatkin olla asiallinen ja hyvä kirjoittaja.

Tartu nyt jo persuuksiisi ja nosta itsesi nikittömien jaloon joukkoon. Mitä ne nyt tuollaiset vakionikillä kirjoittajat, rekisteröityneistä nyt puhumattakaan, ovat. Ei niin yhtään mitään!

Minä ainakin olen lukenut tuollaiset ajatukset ainakin 1723-kertaa. Lienet Sinäkin palstoilla nähnyt.

Tässä pienimuotoinen aamusaarnani vassokuu! Tällaisen osaamattoman kirjoittama tosin mutta ainahan voitte panna paremmiksi.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Missähän pimeässä nurkassa sinä kökötit, Jatta, kun en sinua huomannut. Olisinhan varmaankin tuon ligööritipan minäkin saanut kahvinkylkiäiseksi.

Taisi olla minulla niin kiire, että en vilkuillut ympärilleni.

Näin me toisiamme sivuamme ja ohi kuljemme. Onneksi sentään jälkeenpäin voimme treffata.

"Minä vaan" puhui tuossa edellisessä viestissä noista leivän hakijoista. Tottahan se on, että
        ei siellä kaikki ole pulassa olevia.

Voin sanoa, että jos minun anoppini eläisi, hän varmaan kävisi kassin noutamassa. Ei köyhä ollut, mutta hirveän saita. Anteeksi vain anoppini. Ei pitäisi pahaa puhua edesmenneistä.

Onhan meillä hyvin asiat, joten hyvinvointivaltioksi voitaneen kutsua. Ei niin rikasta valtiota, ettei sieltä löydy joku väliinputoaja. Valitettavasti.

Atolfia! Miksi järjestää kiireitä tällä iällä?
        Vaikka kyllä niitä itsekullakin aina joskus on. Satukin painaa menemään "Pää kolmantena jalkana".

Taisin siellä nurkassa kököttää, kun olen tällainen vähän hiljainen tyyppi. Olisin rohkaissut itseni ja tarjonnut Sinullekin, jos olisin tiennyt. Mitenkähän hauskaa meillä olisikaan ollut, kyllä se 1/5 litraa kahteenpekkaan pian olisi huvennut.

Minä istun tälle koneelle aamuisin, kun olen lopettanut tuon päivälehden tilauksen. Luen lehdet aina aamuisin kahvikupposen kera (ilman likööriä) tässä istuessa. Välillä pistäydyn tälle palstalle ja kurkkaan moniko on jo saanut silmänsä auki. Lehtimaksun hinnalla melkein pidän tätä konetta yllä.
        Kyllä eläkeläisen kuitenkin täytyy olla tarkka tuosta rahankäytöstä.

Hyvää päivänjatkoa, levähdä välillä!

• Jatta
        Ruuneperi kirjoitti:

Tässä tulos

"elän kuolen, elän kuolen". Ne oli niitä lapsuuden hokemia ja oli aina jännää, elänkö vai kuolenko?

Kiitos Sinulle, Ruune, kannustavasta viestistäsi, eihän se nyt aivan noinkaan ole, mutta jatketaan kaikki, niin kuin tähänkin asti.

• Atolfia
        Ruuneperi* kirjoitti:

Ei kahvittelu, tervehdykset ja toivotukset "vihailuja" aiheuta.

Joidenkin viestien täydellinen sisällyksettömyys on aina ja kaikkialla käsittämätontä.

Voisin kirjoittaa paljonkin mutta huuto tuuleen ei kannata.

Liian moni yksilö kirjoittaa "monena sanana" ikäänkuin itsensä piilottaen, vastuutaan kantamatta.

Nämä samaiset kertovat myös paremmuudestaan, jopa erinomaisuudestaan ja muiden kelvottomuudesta.

Olethan lukenut kuinka kelvoton eräs Ruuneperi on, on vielä rekisteröitykin - mokoma. Ei SE (mikä eläin) mitään tiedä tai osaa "mokomakin muinaisjäänne".

Montako kertaa, Atolfia, olet itse käyttänyt muuta kuin "vakinikkiä"? Et ilmeisesti koskaan, mutta osaatkin olla asiallinen ja hyvä kirjoittaja.

Tartu nyt jo persuuksiisi ja nosta itsesi nikittömien jaloon joukkoon. Mitä ne nyt tuollaiset vakionikillä kirjoittajat, rekisteröityneistä nyt puhumattakaan, ovat. Ei niin yhtään mitään!

Minä ainakin olen lukenut tuollaiset ajatukset ainakin 1723-kertaa. Lienet Sinäkin palstoilla nähnyt.

Tässä pienimuotoinen aamusaarnani vassokuu! Tällaisen osaamattoman kirjoittama tosin mutta ainahan voitte panna paremmiksi.

Olipahan tulikivenkatkuinen kirjoitus. Oli kuitenkin pieni kiitos alle-vai ylle kirjoittaneelle. Kiitokset siitä. Harvoin kirjoittelen mitään suuria viisauksia, mutta mielelläni luen sinun ja Maalaismiehen ajatusten vaihtoa.

Olen minä joskus sortunut, rehellisyyden nimessä, kirjoittamaan piilonikillä, mutta silloin olen lausunut sellaisen mielipiteen, että en ole uskaltanut vakinikkiäni esille laittaa. Ikävä kyllä, tuntuu pahalta tunnustaakin. Joskus vain tekee mieli sanoa sellaistakin, joka ei ole kaikille mieleen.

Sinua en ole panetellut enkä ole kovin usein huomannut toistenkaan sitä tekevän. Päinvastoin kiitettävän olen huomannut.

Kirjoitellaan vain näillä omilla nikeillämme. On minusta kiva tietää, kuka mitäkin kirjoittaa ja onpahan kuin hyvälle tutulle vastaisi.

Ilman kahvittelua tässä skriivaan.
        HYVÄÄ YÖTÄ!!!!

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

Atolfia! Miksi järjestää kiireitä tällä iällä?
        Vaikka kyllä niitä itsekullakin aina joskus on. Satukin painaa menemään "Pää kolmantena jalkana".

Taisin siellä nurkassa kököttää, kun olen tällainen vähän hiljainen tyyppi. Olisin rohkaissut itseni ja tarjonnut Sinullekin, jos olisin tiennyt. Mitenkähän hauskaa meillä olisikaan ollut, kyllä se 1/5 litraa kahteenpekkaan pian olisi huvennut.

Minä istun tälle koneelle aamuisin, kun olen lopettanut tuon päivälehden tilauksen. Luen lehdet aina aamuisin kahvikupposen kera (ilman likööriä) tässä istuessa. Välillä pistäydyn tälle palstalle ja kurkkaan moniko on jo saanut silmänsä auki. Lehtimaksun hinnalla melkein pidän tätä konetta yllä.
        Kyllä eläkeläisen kuitenkin täytyy olla tarkka tuosta rahankäytöstä.

Hyvää päivänjatkoa, levähdä välillä!

tyhjästä. Sitä kun on tullut hitaammaksi noitten töittensä kanssa, niin tuntuu aina olevan jotain mukamas tekemistä ja juoksemista.

Minulla on tuo ukkokin tuossa kyhnimässä, hänkin vaatii oman aikansa.

Oikein tässä tosissaan rupesi naurattamaan tuo juttu, josko olisimme tuon ligööripullon kahteen pekkaan vetäisseet, siinä olisi ollut jo naapureillakin ihmettelemistä.

Onneksi ei sentään. Olisi ollut aamulla oikein kunnon päänsärky.

Minä en juuri aamulla koneelle ennätä tai minulle ei ole tullut sellaista tapaa. Näin keskiyön aikaan minä piipahtelen täällä hetken ja lueskelen näitä teidän mukavia juttujanne.

Hesarin minäkin aamulla lukaisen. Meneehän siinäkin melkoinen tovi.

• minä vaan

Hyvää yötä ja

Tervetuloa aamukahville....

• minä vaan

mitä vanahat silmäni näkevät Atolfia vanha tuttu ! Hauska tappa vanha tuttu, Hyvää yötä sinullekkin ja kauniita unia.....

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

mitä vanahat silmäni näkevät Atolfia vanha tuttu ! Hauska tappa vanha tuttu, Hyvää yötä sinullekkin ja kauniita unia.....

Hyvät huomenet vaan kaille!

Upea päivä tulosaa. Pääkaupungin silakkamarkkinat loppusuoralla. Linjuriin ja kerhon kanssa retkelle. Muutamista sora äänistä huolimatta ketju jatkuu. On mukava, kun jaksatte pysyä mukana. niin viestittäen kuin lukienkin. Vanhan tavan mukaan, eihän kaikkeen tarvitse vastata. Toki minä vaan vastaan jokaiseen viestiin joka vastausta edellyttää. Myös useampiin palstalaisten kiukunpurkauksiin.

Reipasta syyspäivää kahviakaan unohtamatta....

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Hyvät huomenet vaan kaille!

Upea päivä tulosaa. Pääkaupungin silakkamarkkinat loppusuoralla. Linjuriin ja kerhon kanssa retkelle. Muutamista sora äänistä huolimatta ketju jatkuu. On mukava, kun jaksatte pysyä mukana. niin viestittäen kuin lukienkin. Vanhan tavan mukaan, eihän kaikkeen tarvitse vastata. Toki minä vaan vastaan jokaiseen viestiin joka vastausta edellyttää. Myös useampiin palstalaisten kiukunpurkauksiin.

Reipasta syyspäivää kahviakaan unohtamatta....

huomenta ja hyvää reissua. Silakka onkin hyvä kala, markkinoille on liian pitkä matka täältä. Olen uutisista niistä kuullut,
        taitavat olla jokavuotinen tapahtuma.

Päivästäkin näyttää taas tulevan ihan siedettävä, täälläpäin ei kyllä tuo aurinko taida näyttäytyä.
        Syksyistä on ja koleaa.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

huomenta ja hyvää reissua. Silakka onkin hyvä kala, markkinoille on liian pitkä matka täältä. Olen uutisista niistä kuullut,
        taitavat olla jokavuotinen tapahtuma.

Päivästäkin näyttää taas tulevan ihan siedettävä, täälläpäin ei kyllä tuo aurinko taida näyttäytyä.
        Syksyistä on ja koleaa.

Silakkamarkkinat ovat suomen vanhimmat perinne markkinat, tämänkeratiset olivat jo 266 ;dennet. Enpäs tuotakaan ole tiennyt. Näinhän sitä viisastuu eläkeläisporukassakin. Paljon oli torilla maisteltavaa, oli kyllä maistelijoitakin. Eläkekerhojen busseja oli parkissa useampiakin. Monen moista muretta turistien vieraiden kielien lisäksi kuului. Vähän tähyilin oisko Ullapullakin naapurimaasta lupauksensa mukaan ollut markkinoilla eipä Ullaa näkynyt. Taivas pilveili, ei kuitenkaan tullut vesipisaraakaan. Hieno kokemus! Sitten ensi vuonna uusiksi.

Nyt maistuukin taas päivä kahvi torstaisen hernekeiton pannarin lisäksi.....

• Pannu.
        minä vaan kirjoitti:

Silakkamarkkinat ovat suomen vanhimmat perinne markkinat, tämänkeratiset olivat jo 266 ;dennet. Enpäs tuotakaan ole tiennyt. Näinhän sitä viisastuu eläkeläisporukassakin. Paljon oli torilla maisteltavaa, oli kyllä maistelijoitakin. Eläkekerhojen busseja oli parkissa useampiakin. Monen moista muretta turistien vieraiden kielien lisäksi kuului. Vähän tähyilin oisko Ullapullakin naapurimaasta lupauksensa mukaan ollut markkinoilla eipä Ullaa näkynyt. Taivas pilveili, ei kuitenkaan tullut vesipisaraakaan. Hieno kokemus! Sitten ensi vuonna uusiksi.

on tyhjä ja pullat kuivuneet korpuiksi !!!

• Jatta
        Pannu. kirjoitti:

on tyhjä ja pullat kuivuneet korpuiksi !!!

ole tuon näköinen. Keittelehän huomenna pannullinen uutta kahvia ja korput ovat erinomaista kahvipullaa. Kiva saada välillä korppukahvit noiden piirakoiden ja pullien jälkeen.

Uskon, että menevät kuin kuumille kiville. Meitä tuleekin iso porukka, onko Sinulla korppuja riittävästi, vai kuivaatko lisää?

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

ole tuon näköinen. Keittelehän huomenna pannullinen uutta kahvia ja korput ovat erinomaista kahvipullaa. Kiva saada välillä korppukahvit noiden piirakoiden ja pullien jälkeen.

Uskon, että menevät kuin kuumille kiville. Meitä tuleekin iso porukka, onko Sinulla korppuja riittävästi, vai kuivaatko lisää?

Kyllä sinä jaksat vedättää. Jo muutamankin kerran ajattelin häippästä tästä ketjusta. Ei kuitenkaan tuntuisi oikealta poistua noin vain. Vaikuttaisi sisäministerin sanoin rintama karkuruudelta.
        Ei niitä korppuja kovinkaan paljoa ole, jos koko päivä aiotaan korputella. Olisihan se hyvä jos jäisi vielä sitä vierasvaraa, josko sinulla olisi korppuja jossain kaapin nurkassa niin ota mukaasi kun uudemman kerran poikkeat kahville.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Kyllä sinä jaksat vedättää. Jo muutamankin kerran ajattelin häippästä tästä ketjusta. Ei kuitenkaan tuntuisi oikealta poistua noin vain. Vaikuttaisi sisäministerin sanoin rintama karkuruudelta.
        Ei niitä korppuja kovinkaan paljoa ole, jos koko päivä aiotaan korputella. Olisihan se hyvä jos jäisi vielä sitä vierasvaraa, josko sinulla olisi korppuja jossain kaapin nurkassa niin ota mukaasi kun uudemman kerran poikkeat kahville.

noita korppuja aina täytyy olla kaapin nurkassa "vierasvarana". Löytyy melkein avaamaton pussi ihania sokerikorppuja. Taidan ottaa koko pussin mukaan, kyllä me joukolla tullaan nyt, kun Sinulla on varmaan sieltä silakkamarkkinoilta tuotua suolaista särvintäkin
        vielä jäljellä.

Keitä sitä presidenttiä, se oli niin hyvää viimeksi. Minä kun en sitä presidenttiä kotona saa, ostan vain tarjouksesta tuota Kulta Katriinaa.

• *kukka
        Jatta kirjoitti:

noita korppuja aina täytyy olla kaapin nurkassa "vierasvarana". Löytyy melkein avaamaton pussi ihania sokerikorppuja. Taidan ottaa koko pussin mukaan, kyllä me joukolla tullaan nyt, kun Sinulla on varmaan sieltä silakkamarkkinoilta tuotua suolaista särvintäkin
        vielä jäljellä.

Keitä sitä presidenttiä, se oli niin hyvää viimeksi. Minä kun en sitä presidenttiä kotona saa, ostan vain tarjouksesta tuota Kulta Katriinaa.

Silakkaa pyydämme syksyisin itse verkoilla, on taatusti tuoretta. Savustin niitä juuri, tuli kaunis väri kun lisäsin pari katajanoksaa. Tuoretta hiivaleipää ja voita niiden lisäksi katan. Koristelen pöydän ruskalehdillä.Korput ovat ihan jees, maistakaapa tätä omena-pihlajanmarjahyytelöä niiden päällä.

• Jatta
        *kukka kirjoitti:

Silakkaa pyydämme syksyisin itse verkoilla, on taatusti tuoretta. Savustin niitä juuri, tuli kaunis väri kun lisäsin pari katajanoksaa. Tuoretta hiivaleipää ja voita niiden lisäksi katan. Koristelen pöydän ruskalehdillä.Korput ovat ihan jees, maistakaapa tätä omena-pihlajanmarjahyytelöä niiden päällä.

Tuohan niitä savustettuja silakoita mukana. En ole saanutkaan niitä itse savustettuja sitten kotona olon jälkeen. Isälläni oli tapana ennen kotona savustaa silakoita. Itse teki sen pöntön, en enää muista kuinka ja mistä sen teki.
        Muistan vain sen, kuinka savu sieltä pöntöstä nousi.

Nykyään taitaa olla jo paremmat vehkeet sitä varte.
        Toivottavasti meidän kutsujen isäntä toi markkinoilta suutarinlohta. Ammatti-ihmisten tekemänä ne ovat varmaan hyviä.
        Usein teen myös suutarinlohta, mutta sävellän reseptin itse jotenkin vain etikkaliemeen.

Mahtuu porukkaan, sitä parempi mitä enemmän saamme tätä ihanaa porukkaa mukaan. Sitten pannaankin nämä maailman kriisit ym. asiat kuntoon kerralla.

• Jatta
        Jatta kirjoitti:

Tuohan niitä savustettuja silakoita mukana. En ole saanutkaan niitä itse savustettuja sitten kotona olon jälkeen. Isälläni oli tapana ennen kotona savustaa silakoita. Itse teki sen pöntön, en enää muista kuinka ja mistä sen teki.
        Muistan vain sen, kuinka savu sieltä pöntöstä nousi.

Nykyään taitaa olla jo paremmat vehkeet sitä varte.
        Toivottavasti meidän kutsujen isäntä toi markkinoilta suutarinlohta. Ammatti-ihmisten tekemänä ne ovat varmaan hyviä.
        Usein teen myös suutarinlohta, mutta sävellän reseptin itse jotenkin vain etikkaliemeen.

Mahtuu porukkaan, sitä parempi mitä enemmän saamme tätä ihanaa porukkaa mukaan. Sitten pannaankin nämä maailman kriisit ym. asiat kuntoon kerralla.

unohda sitä pihlajanmarjahyytelöä!

• minä vaan
        *kukka kirjoitti:

Savusilakoista muistui mieleeni, Ensimäinen työpaikka. Olin 11 vuotias. Koulun jälkeen menin Helsingin Sompasaareen jossa siihen aikaan toimi kalatukkuja. Savustettavia silakoita pistelin niskasta nauloihin joita oli naulattu puurimoihin, ne nosteltiin, sitten kehikkoon ja savustus uuniin, vaatteet haisi lepän savulle. Työpaikalla sai syödä silakoita niin paljon kuin jaksoi. Lähtiessä kotiin sai vielä nyssäkän kotiin viemiseksi, Mikä parasta leffalippu rahat vielä sen lisäksi. Ei ne rahat aina elokuviin menneet, päätyivät usein Hellaksen toffee pussin ostamiseen. Ai että oli retee olo. Silakka nyytti kainalossa ja toffee pussi taskussa.

Nyt korputkin maistuu, varsinkin näillä *kukan hyytelöillä. Liekö vielä omantekoista, kun ovat näin maistuvia.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

vielä jäljellä.

En ostanut silakkamarkkinoilta yhtikäs mitään, maistelin ja maiskuttelin. Bussila kun ajeltiin. Oishan sinne bussin matkalaukku lokeroon kyllä sopuinutkin, vaikka varsinkin naiset näytti hamstraavan tavaraa kuin pulaa peläten.

*Kukka onkin onnistunut silakoiden savustamisessa. Kaunnita kullan ruskeita ovat, eikä liikaa suolattujakaan. Monastihan ne markkina silakat ovatkin liian suolaisia. Markkinathan ovat monipäiväisiä ja tavaran täytyykin säilyä pilantumatta pidemmänkin aikaa.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

En ostanut silakkamarkkinoilta yhtikäs mitään, maistelin ja maiskuttelin. Bussila kun ajeltiin. Oishan sinne bussin matkalaukku lokeroon kyllä sopuinutkin, vaikka varsinkin naiset näytti hamstraavan tavaraa kuin pulaa peläten.

*Kukka onkin onnistunut silakoiden savustamisessa. Kaunnita kullan ruskeita ovat, eikä liikaa suolattujakaan. Monastihan ne markkina silakat ovatkin liian suolaisia. Markkinathan ovat monipäiväisiä ja tavaran täytyykin säilyä pilantumatta pidemmänkin aikaa.

mitään. Seuraavalla kerralla onkin mun vuoroni olla kutsujen emäntä. Tarjoan sitten niitä itselaitettuja.

*Kukka ym. kutsutaan mukaan, jospa olis vielä jäljellä sitä, niin iki-ihanaa hyytelöä.

• kovilla
        Jatta kirjoitti:

mitään. Seuraavalla kerralla onkin mun vuoroni olla kutsujen emäntä. Tarjoan sitten niitä itselaitettuja.

*Kukka ym. kutsutaan mukaan, jospa olis vielä jäljellä sitä, niin iki-ihanaa hyytelöä.

eipä tässä enää pitkällekkään tunnu pääsevän kun, jo tarjotaan pulla kahvia. Kaiken karvaiset politiikan tekijät entiset ja uudet työnhakijat tarjoavat niin ruumin kuin hengengin ravintoa. Todella tässä eläke ukonkin olo paranee josko vain osakin lupauksista pitää paikkansa. Vaikean valinnan edessä tässä ollaan.
        Ilmaiset liikenne liput ne olisi poikaa. Luopuisinkin heti auton käytöstä. Junaliputkin on kaliita. Jos aikoisi käydä kupungissa joutui joku pien eläkeläinen jättämään siltä päivältä lounaan pois.
        Että näin on marjat.

• minä vaan kirjoitti:

silakoita en kyllä ruvennu tänne raijaamaan ,niitä saa täältäkin .
        Ja "pruukaan" niitä kalastaa itse.
        Mutta Tyrni marja mehua ostin 3 pulloo. Kun en nyt sitten vaan joisi sitä liikaa ,kai siittäkin tulee yliannostuksia.
        Saaristolaisleipää ostin myöskin,ja kysyin, että onko siinä verta ,muistelen, että ennen laitettiin sitäkin. Mutta ei kuulemma ole.
        Vai oliko se aivan eri tuote .
        Minä kyllä syön veri palttuakin ,sehän on hyvää.

Ja nyt menen keittämään kahvit, nukuin päivällä ja nyt olen virkeä kuin peipponen.
        Otan pienen konjakin,ihan terveydeksi ja nostan maljan Ahtisaarelle Nobelin palkinnosta ONNEA!

• minä vaan
        ullamirjami kirjoitti:

silakoita en kyllä ruvennu tänne raijaamaan ,niitä saa täältäkin .
        Ja "pruukaan" niitä kalastaa itse.
        Mutta Tyrni marja mehua ostin 3 pulloo. Kun en nyt sitten vaan joisi sitä liikaa ,kai siittäkin tulee yliannostuksia.
        Saaristolaisleipää ostin myöskin,ja kysyin, että onko siinä verta ,muistelen, että ennen laitettiin sitäkin. Mutta ei kuulemma ole.
        Vai oliko se aivan eri tuote .
        Minä kyllä syön veri palttuakin ,sehän on hyvää.

Ja nyt menen keittämään kahvit, nukuin päivällä ja nyt olen virkeä kuin peipponen.
        Otan pienen konjakin,ihan terveydeksi ja nostan maljan Ahtisaarelle Nobelin palkinnosta ONNEA!

Melkeinpä olisin tuntenut jos vastaan olisit tullut. Kuvasi Galleriassa, hiukan tarkennettuna on varsin selkeä. Missäs se Jerry oli kun sinä täällä markkinoilla viipotit ? Jos Jerry olisi ollut mukana olisin varmaan tunnistanut.

• minä vaan kirjoitti:

Melkeinpä olisin tuntenut jos vastaan olisit tullut. Kuvasi Galleriassa, hiukan tarkennettuna on varsin selkeä. Missäs se Jerry oli kun sinä täällä markkinoilla viipotit ? Jos Jerry olisi ollut mukana olisin varmaan tunnistanut.

Jerryllä ei ole passia ,muuten se olisikin ollut mukana.
        Hänellä on paljon ottajia ,se on tekosyy minulla kun sanon että ,kun on koira ei pääse mihinkään.

• minä vaan
        ullamirjami kirjoitti:

Jerryllä ei ole passia ,muuten se olisikin ollut mukana.
        Hänellä on paljon ottajia ,se on tekosyy minulla kun sanon että ,kun on koira ei pääse mihinkään.

Ihastuimme Espanjassa Toy koiran penttuun. Muistaakseni ei koirapassiin paljon muuta vaadittu kuin rokotustodistus. Olisikkohan edes tatuointi ollut pakollinen. Pennun olisi voinut vielä kuljettaa matkustamossa omassa kassissaan. Piti vaan ilmoittaa lentoyhtiölle aika, aikaisessa vaiheessa tästä maahanmuuttajasta. Hilkulla oli se hankinta, nenän edestä vietiin. ehkä hyväkin, koska liikumme paljon.

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

Ihastuimme Espanjassa Toy koiran penttuun. Muistaakseni ei koirapassiin paljon muuta vaadittu kuin rokotustodistus. Olisikkohan edes tatuointi ollut pakollinen. Pennun olisi voinut vielä kuljettaa matkustamossa omassa kassissaan. Piti vaan ilmoittaa lentoyhtiölle aika, aikaisessa vaiheessa tästä maahanmuuttajasta. Hilkulla oli se hankinta, nenän edestä vietiin. ehkä hyväkin, koska liikumme paljon.

Teneriffalla on koiratarha jonne kerätään kulkukoirat, Jos ylipäätän eläimistä pitää ei voi olla tuntematta sääliä, kun katsoo erikokoisia koiri kytettynä lyhykkäisiin hihnoihin, lähes vieri viereen. Lomaillessani saarella olenkin pyrkinyt mahdollisuuksien mukaan ulkoiluttamaan koiria. Ei voi olla kiitollisempaa katsetta, kun on koiralla jonka vien tarhasta ulos jalottelemaan. Armeliaita ovat nekin ihmiset jotka lomaillessan pidemmän aikaa saarella ottavat tämmöisen hoidokin loma seurakseen.

• minä vaan

On se tuo lamahysteeriä ruvennut puremaan, se oli jopa esillä Uimahallin saunassa. Kovien korkojen perässä on juostu ajattelematta lainkaan rahan hintaa jonka Islantilainenkin pankki on tallettajilta lainatessaan maksanut. Moni tavallinen piensäästäjä ei pystykkään lukemaan pankkien taseita. Silloin kun otto ja antolainauksen korko marginaali kiristyy pitäisi jo kellojen soida. Jos vielä pankki lainoittaa ilman omaa säästö osuutta ylihinnoitelut asunnot ollaan jo suon päällä. Jokainen alaa seurannut tietää mitä siitä seuraa kun korot nousee ja inflaatio jatkaa kulkuaan. Muistuukin mieleen entinen naapurikin joka siirsi aikoinaan suuren koron toivossa kaikki säästönsä Elannon säästökassaan. Saikin sittemmin osan säästöjään takaisi ostokortteina,liekkö vieläkään kaikkea saanut. Tekisi mieli sanoa, oma vikanne. Toisekseen paljon täytyy olla kokemusta ja tietoa enenkuin moiset ansat olisi pystynyt vältämään. Kuukausipalkalla olevat sijoitus neuvojat kärkkyivät piensäästäjien säästöjä osake salkkuihin. Harvapa älysi kysyä paljonko sinulla itselläsi on näitä kauppaamiasi osakkeita. Vastaus olisi saattanut olla, ei ainuttakaan.

• minä vaan

Eipä paljoa Åkea diskottanut huomatessaan kahden miljoonan talletuksistaan kadoneen miljoonan. Taphtuneessa oikeuden käynnissä Åke saavutti selkä voiton. Toisin sanoen pankki tuomittiin maksamaan miljoonan takaisin Åkelle, koska kysymyksessä oli Åken käsityksen mukaan pelkkä talletus, eikä sijoitus. Mitä luulette saako Åke miljoonansa takaisin......

• etsivivä-amadeus
        minä vaan kirjoitti:

Eipä paljoa Åkea diskottanut huomatessaan kahden miljoonan talletuksistaan kadoneen miljoonan. Taphtuneessa oikeuden käynnissä Åke saavutti selkä voiton. Toisin sanoen pankki tuomittiin maksamaan miljoonan takaisin Åkelle, koska kysymyksessä oli Åken käsityksen mukaan pelkkä talletus, eikä sijoitus. Mitä luulette saako Åke miljoonansa takaisin......

voiko tehdä käsikädessä?Vai tuleeko hätä käteen? jos käteen niin millä pyyhkii jollei hyvinpyyhi?
        Tuli mieleen,ei se,vaan se toinen,kun näkyy olevan kahdenhengen kuutamo

• urakoinnista
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

voiko tehdä käsikädessä?Vai tuleeko hätä käteen? jos käteen niin millä pyyhkii jollei hyvinpyyhi?
        Tuli mieleen,ei se,vaan se toinen,kun näkyy olevan kahdenhengen kuutamo

ei yhtikäs mitään. Muuten hyvin pyyhkii. On nimittäin uudet sulat joilla pyyhkii. Ei ole tarvis nyyhkii !

• kuukävelystä
        urakoinnista kirjoitti:

ei yhtikäs mitään. Muuten hyvin pyyhkii. On nimittäin uudet sulat joilla pyyhkii. Ei ole tarvis nyyhkii !

en tiiä mittään, pistäyin vaan kaffeell. Rouskun, rouskun. Täytynee kastella korppu kahviin. Tuo ranka- proteesi muljahtelee paikoiltaan.

• Liisilä
        minä vaan kirjoitti:

Hyvälle, ahkeralle persoonalle ja perheelleen toivon oikein monen monta kultaharkkoa. Hiki hatussa hän ne on hankkinut.

• Romantiikka reslaan
        urakoinnista kirjoitti:

Kun hyvin pyyhkii, muista täysikuu-ajelu !

• minä vaan
        Liisilä kirjoitti:

Hyvälle, ahkeralle persoonalle ja perheelleen toivon oikein monen monta kultaharkkoa. Hiki hatussa hän ne on hankkinut.

Pankki valitti muuten seuraavaan oikeusasteeseen todennäköisesti, sitten taas seuraavaan.....

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

Pankki valitti muuten seuraavaan oikeusasteeseen todennäköisesti, sitten taas seuraavaan.....

Handelspangen on jo ryhtynyt avustamaan islantilaisen pankin asiakkaita joiden rahat eivät ole toistaiseksi nostettavissa. Voikin spekuloida aiheella, tiukassa paikassa, suomalaisten talletusten mahdollinen jääminen talletus suojan ulkopuolelle. Sampo Dansk pankin talletussuoja siirtyy Tanskalaisen pääpankin vastuulle.Ylisuuret lainat ilman kelvollisia takauksia kuten ylihinnoitellut omistus asunnot ovat roskapanki tavaraa ja jäävät pankin tappioksi ja lopulta veronmaksajien maksettaviksi. Käväisin päivällä Sampo pankissa ja huomasin kahden maahanmuutajan tyhjentävän tilinsä. Muhkea nippu viidensadan euron seteleitä.....

• pahinta
        minä vaan kirjoitti:

Handelspangen on jo ryhtynyt avustamaan islantilaisen pankin asiakkaita joiden rahat eivät ole toistaiseksi nostettavissa. Voikin spekuloida aiheella, tiukassa paikassa, suomalaisten talletusten mahdollinen jääminen talletus suojan ulkopuolelle. Sampo Dansk pankin talletussuoja siirtyy Tanskalaisen pääpankin vastuulle.Ylisuuret lainat ilman kelvollisia takauksia kuten ylihinnoitellut omistus asunnot ovat roskapanki tavaraa ja jäävät pankin tappioksi ja lopulta veronmaksajien maksettaviksi. Käväisin päivällä Sampo pankissa ja huomasin kahden maahanmuutajan tyhjentävän tilinsä. Muhkea nippu viidensadan euron seteleitä.....

toivotaan parasta.

• kun.
        Romantiikka reslaan kirjoitti:

Kun hyvin pyyhkii, muista täysikuu-ajelu !

muistutit... tullaan, tullaan, toimehen me tullaan vielä on kahvia ja vielä on pullaa.

• minä vaan
        pahinta kirjoitti:

toivotaan parasta.

Kaksi perättäistä devalvaattiota rokotti itse kunkin kassa varantoja.Suomen pankin 40 % päivittäiskorko rapautti monenkin talouden. Kiinteistö kaupassa pääkaupunki seudulla oli hintojen pudotukset jo yksiöissäkin hetken sadan tuhannen luokkaa. Vedätetty hintojen nousu nosti hinnat yli kohteiden reaalisen arvon. Oikein sijoitetuissa kiinteistöissä pääoma on jopa nelinkertaistunut. Mahdottomia luottoja tarjottiin eri pankeista jo kohtuullisillakin koroilla, Mikäpä olikaan mällätessä. Helposti siinä laman siivellä moni rakensi miljoona omaisuuden. Miten nyt tulee käymään sen aika näyttää. Se on kuitenkin varmaa, että pakka sekoitetaan kertaalleen uusiksi ja taitavat haalivat maalista siinä määrin että sitä riittää jo jakaa ennakkoon seuraavankin sukupolven jälkeläisille. Siitä kiittäminen erillaisia verojärjestelyitä.

• säästöpossu
        minä vaan kirjoitti:

Ei täälä ole sellaista porukkaa jota huolestutta kapilistien rahan menetykset, pienet eläkkeet tulee jo ennakkoon syödyksy. Tosin jos Nalle menettää satamiljoonaa on se sama kuin täällä joku menettäisi kymmenen euroa.

• ei kapitalisti
        säästöpossu kirjoitti:

Ei täälä ole sellaista porukkaa jota huolestutta kapilistien rahan menetykset, pienet eläkkeet tulee jo ennakkoon syödyksy. Tosin jos Nalle menettää satamiljoonaa on se sama kuin täällä joku menettäisi kymmenen euroa.

Vaikka tyhjästä olen aloittanut, niin aina olen säästänyt pienestäkin. Kahteen eri pankkiin säästöni kävin hajoittamassa. Töitähän tuli tehtyä 30 vuotiaasta asti, kun ensin lapset oli tehty. Hyvä on kun tuli säästettyä, nyt yksin elän, enkä itseä rikkaampia kadehdi.

• mukaan
        ei kapitalisti kirjoitti:

Vaikka tyhjästä olen aloittanut, niin aina olen säästänyt pienestäkin. Kahteen eri pankkiin säästöni kävin hajoittamassa. Töitähän tuli tehtyä 30 vuotiaasta asti, kun ensin lapset oli tehty. Hyvä on kun tuli säästettyä, nyt yksin elän, enkä itseä rikkaampia kadehdi.

kahteen eri pankkiryhmittymään ja Suomalaisiin pankkeihin.

• op ja sp
        mukaan kirjoitti:

kahteen eri pankkiryhmittymään ja Suomalaisiin pankkeihin.

nimenomaan eri pankkiryhmittymään

• minä vaan
        op ja sp kirjoitti:

nimenomaan eri pankkiryhmittymään

Talouteen liittyvissä asioissa vielä paljon selkeyttämistä, Tilannehan on pahempi kuin yleensä annetaan ymmärttää. Näyttää vaan tuo uutisointi tulevan vähän niinkuin jälkijättöisesti.
        Täällä näyttääkin olevan vähemmän asioista kiinnostuneita. Tällä iällähän pitää asiat jo hallinnassa.
        Niinpä taas sitten tuonne talouspalstoille.

• kahvia,
        minä vaan kirjoitti:

Talouteen liittyvissä asioissa vielä paljon selkeyttämistä, Tilannehan on pahempi kuin yleensä annetaan ymmärttää. Näyttää vaan tuo uutisointi tulevan vähän niinkuin jälkijättöisesti.
        Täällä näyttääkin olevan vähemmän asioista kiinnostuneita. Tällä iällähän pitää asiat jo hallinnassa.

ja lueksitaan vaalimainoksia. Paljon onkin pyrkijöitä. Kyllä hiukan arveluttaa. Miten parikymppinen tytön heillakka jolla vielä on opinnotkin kesken on kypsä hoitamaan kunnan asioita.

• Jatta
        kahvia, kirjoitti:

ja lueksitaan vaalimainoksia. Paljon onkin pyrkijöitä. Kyllä hiukan arveluttaa. Miten parikymppinen tytön heillakka jolla vielä on opinnotkin kesken on kypsä hoitamaan kunnan asioita.

noista vaalimainoksista. Eräässä lehdessä oli hauska pilapiirros. Oli ehdokkaiden kuvia ja jokainen lupasi kaikkea hyvää, kuinka asiat pistetään kuntoon kerralla.
        Vanha nainen katseli kuvia ja tokaisi:Olisipa aina vaalit".

• Jatta
        kahvia, kirjoitti:

pilapiirroksiin. Oli kaunis kuva nuoresta naisesta. Kaunis pörröinen kihara tukka. Hän hymyili leveästi ja sanoi: HEIPPA".

• perstaskua
        minä vaan kirjoitti:

ja loppakkoa. Pari päivää ennen eläkepäivää alkaakin yleensä jo kassa kriisi vaivaamaan.

• tuli mieleen ;)
        kahvia, kirjoitti:

näin otsikkosi enkä malta olla muistamatta kuuluisaa kommenttia valtiomies Harri Holkerilta vuosien takaa

"Minä juon nyt kahvia!"

Sitä en muista, mikä kriisi oli käsillä ja toimittajat pommittivat Holkeria kysymyksillään. Stressikynnys oli kai ylittynyt, kun hän kivahti takaisin noilla sanoilla.

Tämä on tälläistä vapaata ajattelua ja muistelua näin sunnuntai-iltapäivänä. :D

• menee
        perstaskua kirjoitti:

ja loppakkoa. Pari päivää ennen eläkepäivää alkaakin yleensä jo kassa kriisi vaivaamaan.

Euromaat pitävät tänään hätäkokouksen. Todella jännäksi menee, Onneksi minullakin on enää vähäinen osake salkku, rahatkin on aika päiviä sitten hajautettu kotimaisiin ja skandinaavisiin pankkeihin.Onneksi ei Islantilaisiin, Todellinen houkutus oli luopua kiinteistö sijoituksista ja siitää varat idän osakkeisiin. Onneksi vaisto toimi.

• mieleen.
        tuli mieleen ;) kirjoitti:

näin otsikkosi enkä malta olla muistamatta kuuluisaa kommenttia valtiomies Harri Holkerilta vuosien takaa

"Minä juon nyt kahvia!"

Sitä en muista, mikä kriisi oli käsillä ja toimittajat pommittivat Holkeria kysymyksillään. Stressikynnys oli kai ylittynyt, kun hän kivahti takaisin noilla sanoilla.

Tämä on tälläistä vapaata ajattelua ja muistelua näin sunnuntai-iltapäivänä. :D

Harri Holkeri oli ja meni. Holkerin aikana ei tainnut muuta ollakkaan kuin kriisejä. Oikeastaan ei Holkerista juuri muuta muistoa jäänytkään, kuin nuo muistamasi kuulut sanat. Yrittelipä vielä jotain Ahtisaaren tapaisia tehtäviä huonolla menestyksellä.

• eipäs.
        menee kirjoitti:

Euromaat pitävät tänään hätäkokouksen. Todella jännäksi menee, Onneksi minullakin on enää vähäinen osake salkku, rahatkin on aika päiviä sitten hajautettu kotimaisiin ja skandinaavisiin pankkeihin.Onneksi ei Islantilaisiin, Todellinen houkutus oli luopua kiinteistö sijoituksista ja siitää varat idän osakkeisiin. Onneksi vaisto toimi.

eipäs vielä viimeisten tietojen mukaan päästy lopulliseen ratkaisuun, tosin vihreätä liputtaa,ehkä vielä ennen vuoden vaihdetta päästään tekemään uusia investointeja....Uskotaan ja toivotaan euroopan selviävän pelkällä säikähdyksellä.
        Todella mielenkiintoiset ja jännittävät ovat näkymät.

• toinen asia
        mieleen. kirjoitti:

Harri Holkeri oli ja meni. Holkerin aikana ei tainnut muuta ollakkaan kuin kriisejä. Oikeastaan ei Holkerista juuri muuta muistoa jäänytkään, kuin nuo muistamasi kuulut sanat. Yrittelipä vielä jotain Ahtisaaren tapaisia tehtäviä huonolla menestyksellä.

Ei mitään asioita muista, mutta nuo sloganeiksi iskostuneet sanomiset vain.

Silakat taitavat olla hinnoissaan nekin nykyään.

Niin, hän taisi ottaa loparit sieltä sovittelusuunnalta, vai miten se oli.

• Huomenta.

Rakkaat ystämme.

Olisi tässä aamukattaus kahvia ja tuoretta vehnästä, hiukka pientä suola palaakin.
      Ottootte poikkeen !

• taas.

piti olla ystävämme ! eikä ystämme. Se on se painovirhepaholainen.....ajatus juoksee sormia nopeammin.

• lissukas
        taas. kirjoitti:

piti olla ystävämme ! eikä ystämme. Se on se painovirhepaholainen.....ajatus juoksee sormia nopeammin.

Eipä enää nukuta joten ryhdyn tässä kahvin keittoon. Kuppi kuumaa jotta saa silmät auki. Tänään pitäisikkin tampata matot, en eilen jaksanut.

• Jatta
        lissukas kirjoitti:

Eipä enää nukuta joten ryhdyn tässä kahvin keittoon. Kuppi kuumaa jotta saa silmät auki. Tänään pitäisikkin tampata matot, en eilen jaksanut.

Hyvää huomenta, vai pitäiskö sanoa, Hyvää aamupäivää!
        Eilinen ilta venähti vähän pitkäksi, joten nyt vasta olen kahvinkeittopuuhissa.
        Eipähän tässä näin lauantaina ole mihinkään kiire. Sain eilen tampattua matot ja muutkin siivoukset tuli tehtyä oikein perusteellisesti.

Hyvää lauantai-päivää kaikille Hyvät Ystävät!
        Jaksetaan taas.

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

Hyvää huomenta, vai pitäiskö sanoa, Hyvää aamupäivää!
        Eilinen ilta venähti vähän pitkäksi, joten nyt vasta olen kahvinkeittopuuhissa.
        Eipähän tässä näin lauantaina ole mihinkään kiire. Sain eilen tampattua matot ja muutkin siivoukset tuli tehtyä oikein perusteellisesti.

Hyvää lauantai-päivää kaikille Hyvät Ystävät!
        Jaksetaan taas.

peitti aivan. Taivas on synkeän tummansininen. Ihmettelen kun ei katuvalotkaan pala. Ei tuolla ulkona uskaltaisi paljon liikkua. Onneksi ei tarvitsekkaan.

Ei minullakaan tähän aikaan muuta kiirettä kuin että sauna odottaa ja sinne kohta riennän.

Luin tuolla juuri moitteita siitä, kuinka tyhmiä juttuja täällä kirjoitellaan. Tuollainen jos mikä, tyrehdyttää monen kirjoitushalut.

Onhan se parempi, että yksinäisetkin ihmiset uskaltavat ottaa yhteyttä kanssaihmisiin täällä netissä, vaikka sitten vähän kevyemmissäkin merkeissä. Eihän sitä tarvitse olla aina niin totinen torvensoittaja.

Hei vaan taas, lähden lauteille rallattamaan.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

peitti aivan. Taivas on synkeän tummansininen. Ihmettelen kun ei katuvalotkaan pala. Ei tuolla ulkona uskaltaisi paljon liikkua. Onneksi ei tarvitsekkaan.

Ei minullakaan tähän aikaan muuta kiirettä kuin että sauna odottaa ja sinne kohta riennän.

Luin tuolla juuri moitteita siitä, kuinka tyhmiä juttuja täällä kirjoitellaan. Tuollainen jos mikä, tyrehdyttää monen kirjoitushalut.

Onhan se parempi, että yksinäisetkin ihmiset uskaltavat ottaa yhteyttä kanssaihmisiin täällä netissä, vaikka sitten vähän kevyemmissäkin merkeissä. Eihän sitä tarvitse olla aina niin totinen torvensoittaja.

että pimeetä on, vaikka nuo katuvalotkin yrittää loistaa, mutta kun tuo pimeys nielee kaiken valon. Yksin ei tohtisi lähteä pimeällä liikkumaan, ei edes täällä asuinalueella.

Saunaan sitä minäkin, mutta ei ole aika ihan vielä. Täällä taloyhtiössämme on uudistettu molemmat saunat. Ihana puun tuoksu tulee löylyn mukana.
        Nautitaan saunasta täysin rinnoin.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

kun viestin kirjoittaa, niin ei lähde matkaan, niin kuin nytkin kävi. Voihan se olla, että ilmestyy joskus, että samantapainen viesti voi tulla nyt näkyviin.

No eihän tuo haittaa. Siitä pimeestä vain kirjoitin, ettei kyllä uskalla täältä asuinalueeltakaan minnekään lähteä. Pussipimeetä on ja nytkin sataa vettä.

Saunaan sitä minäkin, mutta ei ole aika ihan vielä. Taloyhtiössämme on uusittu saunat kokonaan. Ihana puun tuoksu tulee löylyä lyötäessä. Kyllä sitä löylynlyömäksi usein itsensä tunteekin, no ei se mitään.

Nautitaan saunasta "täysin rinnoin".

• hyvää huomenta
        Jatta kirjoitti:

kun viestin kirjoittaa, niin ei lähde matkaan, niin kuin nytkin kävi. Voihan se olla, että ilmestyy joskus, että samantapainen viesti voi tulla nyt näkyviin.

No eihän tuo haittaa. Siitä pimeestä vain kirjoitin, ettei kyllä uskalla täältä asuinalueeltakaan minnekään lähteä. Pussipimeetä on ja nytkin sataa vettä.

Saunaan sitä minäkin, mutta ei ole aika ihan vielä. Taloyhtiössämme on uusittu saunat kokonaan. Ihana puun tuoksu tulee löylyä lyötäessä. Kyllä sitä löylynlyömäksi usein itsensä tunteekin, no ei se mitään.

Nautitaan saunasta "täysin rinnoin".

Yli kahdensadan viestin ketjussa saattaa lähteminen viedä oman aikansa. Yleensä viesti kyllä menee perille, tosin pienellä viiveellä. Kuten nytkin huomasit.

• Jatta
        hyvää huomenta kirjoitti:

Yli kahdensadan viestin ketjussa saattaa lähteminen viedä oman aikansa. Yleensä viesti kyllä menee perille, tosin pienellä viiveellä. Kuten nytkin huomasit.

Aamukahvia tässä vasta keittelen. Näin viikonloppuisin tahtoo ne illat venyä vähän pitemmiksi, hyvässä seurassa tietenkin.

Joo, olen huomannut saman asian ennenkin, mutta, kun ei usko kerralla, vaan kaikki asiat pitää takomalla takoa päähän. Onko vanhuutta, vai olenkohan aina ollut tällainen "jästipää".
        Ilmeisesti olen, nyt vasta alkaa itseään tutkiskella, parantamisen varaa on, kun ei vain aika loppuisi kesken. Tällä iällä ne muutokset vievät aikaa, varsinkin itsensä sisällä ja tuolla pääkopassa.

• minä vaan

niin minäki.

• kuumaa

ei sitä koskaan arvaa tätä syksyn säätä. Taas tuli laitettua väärin päälle, tässä sitä nyt nuokutaan ja juodaan kuumaa mehua, Nokka enteilee nuhan tuloa.
        Flussa rokotuksetkin ovat vasta marraskuussa. Eipä siitä olisi tähän hätään apua ollutkaa.

• väljähtynyttä join
        kuumaa kirjoitti:

ei sitä koskaan arvaa tätä syksyn säätä. Taas tuli laitettua väärin päälle, tässä sitä nyt nuokutaan ja juodaan kuumaa mehua, Nokka enteilee nuhan tuloa.
        Flussa rokotuksetkin ovat vasta marraskuussa. Eipä siitä olisi tähän hätään apua ollutkaa.

kahvin puuttuessa ei siitä kannattaisi kirjoittaa eikä kannata lukeakaan mutta kirjoitin kuitenkin.

Hyviä ulkoilusäitä toivon kaikille silti.

• palasin
        väljähtynyttä join kirjoitti:

kahvin puuttuessa ei siitä kannattaisi kirjoittaa eikä kannata lukeakaan mutta kirjoitin kuitenkin.

Hyviä ulkoilusäitä toivon kaikille silti.

Upean ilman parista. Pistänpä tässä porot pannuun ja keitän oikein vanhan ajan kahvit. Voi sarvia önkin joku käynyt laittamassa kaappiin. Liekkö ollut Jatta?

• onkin aikoja
        palasin kirjoitti:

Upean ilman parista. Pistänpä tässä porot pannuun ja keitän oikein vanhan ajan kahvit. Voi sarvia önkin joku käynyt laittamassa kaappiin. Liekkö ollut Jatta?

Jolloin on saanut kunnon poro kahvia. Taisi olla parikymmentä vuotta sitten kun turistina oltiin nuotta porukassa nuotan vedossa. Muutamat yön tunnit istuttiin rakovalkealla keiteltiin porokahvia ja suuressa padassa muhitettiin rantakalaa. Kuupalla hörpättiin siinä palanpaineeksi vuoroin tikkuviinaa.....
        Se oli miesten puuhaa se....

• Jatta
        palasin kirjoitti:

sielläpäin käydessäni käväisin, toivossa saada oikein kunnon kahvit. Eipä vain ollut ketään kotosalla, joten jatkoin matkaa kotia päin mutkitellen. Vasta äsken pääsin kotiin. Enpä kyllä enää viitsi kahvia keitellä tähän aikaan yöstä. Nyt vain kiireesti peiton alle ja aamulla sitten taas uusiin kujeisiin.

Hyvää yötä, olehan seuraavalla kerralla kotosalla!

• Jatta kirjoitti:

sielläpäin käydessäni käväisin, toivossa saada oikein kunnon kahvit. Eipä vain ollut ketään kotosalla, joten jatkoin matkaa kotia päin mutkitellen. Vasta äsken pääsin kotiin. Enpä kyllä enää viitsi kahvia keitellä tähän aikaan yöstä. Nyt vain kiireesti peiton alle ja aamulla sitten taas uusiin kujeisiin.

Hyvää yötä, olehan seuraavalla kerralla kotosalla!

on mukava todeta ketjun suosio, pitkän pitkää ikää ja lupsakkaita kirjoituksia edelleen. Ketju tuntuu olevan konstailematon joka pojan/tytön ketju. tänne on hyvä poiketa kahvikupposelle.
        Terkut ja hyvää jatkoa, pokkean toisten kahville, nyt jätän väliin.

• etsivivä-amadeus
        onkin aikoja kirjoitti:

Jolloin on saanut kunnon poro kahvia. Taisi olla parikymmentä vuotta sitten kun turistina oltiin nuotta porukassa nuotan vedossa. Muutamat yön tunnit istuttiin rakovalkealla keiteltiin porokahvia ja suuressa padassa muhitettiin rantakalaa. Kuupalla hörpättiin siinä palanpaineeksi vuoroin tikkuviinaa.....
        Se oli miesten puuhaa se....

näin kertoivat aikoinaan,tikusta vois asiaa tehä ja mennä sitten asiasta toiseen,joka toiselle kuoppaa kaivaa ja joka toiselle ei,tai kuuseen kurkottaa ja katajaan kapsahtaa,kova kohtalo sekin.
        erittäinhyvää alkavaa viikkoa meille kaikille amateus

• minä vaan
        monica kirjoitti:

on mukava todeta ketjun suosio, pitkän pitkää ikää ja lupsakkaita kirjoituksia edelleen. Ketju tuntuu olevan konstailematon joka pojan/tytön ketju. tänne on hyvä poiketa kahvikupposelle.
        Terkut ja hyvää jatkoa, pokkean toisten kahville, nyt jätän väliin.

Mikään puu ei kasva taivaaseen asti ei myöskään ole tämän ketjun tarkoitus jatkua loputtomiin. Tässä on tullut kapeasta aloituksesta huolimatta, pyöritettyä asiaa laidasta laitaan

Toisten iloksi toisten kiusaksi. Nyt onkin aika palata entiseen pitää tässäkin hommassa tauko. Pitäkkää itsestänne huolta, älkää unohtako ulkoilua se edellytys ikäihmisten kunnon säilymiseksi. Liianllinen kahvin juonti laittaa vatsan koville. Näine eväin kiitos seurasta.

Ketjusta on poistettu 96 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3225
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2283
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1745
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1411
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1371
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1266
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1251
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1167
    Aihe