kuin kaksi marjaa

Nimetön

ootteko huomannu, että parisuhteessa tyypit alkaa muistuttaa toisiaan pelottavan paljon? ihan ulkoisestikin. musta se on jotenkin friikkiä..

51

24043

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilpertti

      seura tekee kaltaisekseen! mieti siis tarkkaan kenen seurassa oot...

    • psykokatse

      Karpelan uus mies on ainakin ihan samannäköinen kun tuplarouva itse.

      • jeejeejeijei

        Hahhaa!
        Ei pidä paikkaansa ainakaan meillä...
        Meille on aina naurettu päinvastoin sen vuoksi ettemme yhtään näytä "yhteensopivilta".
        Itse kiltin näköinen, ja mies kuin gangsterileffasta ;)


      • hitto sentään

        hakeekohan sitä saman näköistä jotenkin piilotajunnassa !!


    • sellastajoo

      Eiköhän se ole yksi syy siihen valintaan, samantyyppiset kasvot on todella yleistä. Eiköhän kyse ole vaan biologiasta, sopivat "solut" hakeutuu sopivien viereen.

      Varmaan ole sen kummallisempaa kuin miettiä miksi kaikki vastakkaisen sukupuolen edustajat ei kiinnostaa, vaan vain tietyt. Tuskin kyse on oikeasti siitä mitä se ihminen tekee tms. vaan siitä mitä geenejä se kantaa ja onko ne sopivia.

    • pitä paikkansa

      On paljon tapoja mitä opitaan toisilta ja ennen pitkää pariskunnat todella alkavat muistuttaa toisiaan. Vaarallista se ei ole, mutta erittäin tyylitöntä. Jos haluaa säilyttää arvokkuutensa, on erittäin tärkeää säilyttää oma persoonallisuus.

      • mutta kun,,,,

        voihan persoonallisuus säiliyy,mutta kun moni on jo hakenut kumppaniksi juuri samat piirteet omaavan kumppanin,onko se itserakkautta vai mitä on vain niin paljon pariskuntia jos tarkemmin katsoo niin samanlaiset kasvojen piirteet on varmaan ollut tietoinen valinta.


    • paljon..

      alkaa näkymään hapan-naamaisuutta pari-suhteessa ja yhdessä elävistä .
      sellainen iloisuus haihtunut pois ja samankaltainen väkinäinen tekohymy naamalla.

      Siinä sitten irvistellään yhdessä muka onnellisina .väkisten näkyy naamalta yhden näköisyyttä.

    • psykopaattipsykologi

      täysin puhdasta psykologiaa. ihmisillä on suunnaton miellyttämisen halu, ja se tulee esiin jo ensikohtaamisessa. alat tiedostamattasi matkimaan sellaisen henkilön liikkeitä ja eleitä, joskus myös puhetapaa, josta pidät. joten ei ole mitenkään tavatonta että pitkässä suhteessa kaksi ihmistä tekee sitä huomaamattaan (joskus myös tavoitteellisesti) ja päätyy suht samanlaisiksi. seuraavan kerran kun tapaat kiinnostavan ihmisen, tarkkailepa omaa käytöstäsi, saatat huomata, että olen oikeassa. ;)

      • Viisasta puhetta

        uskokaa huvikseen! Kokemusta itsellä, sekä ihan sivustaseuraajana on vaikka muille jakaa.

        Kyllä ihmiset valitsevat aikalailla omien mieltymysten mukaisen parin ja usein he kohtaavat, sillä lopputuksella että ajan kuluessa he alkavat muistuttaa toisiaan, ei vain mielipiteiden suhteen, vaan myös yleisen käytöksen ja - huipentumana (tätähän ei moni heti uskoisi) myös ulkonäöksellisesti!


    • Pikkutakki-Pekka

      Sillä itse olen vieraisiin menevä, edesvastuuton alkoholisti...

    • kuka on nähnyt

      samannäköisen????

    • blondeistablondein72hki

      friikin lisäksi irvokasta ja vastenmielistä.

      Tyttären kaverin vanhemmat kulkevat aika usein samanlaisissa kutteissa ja hiuksetkin samanlaiset siis hyi hitto mikä näky.

      Kaverilla ja sen miehellä monesti talvitakki samat hyi yökkö.

      Pitää olla jokaisella omat vaatteet oma tahto oma elämä omat ajatukset.

    • ainakin

      juu

      • :o)

        näin o


    • Uuno Turhapurokin käytti ko. tilannetta hyväkseen armeijassa ollessaan tarvitessaan tuuraajaa kasarmille. Häneltä kun oli jostain syystä lomat palaneet :))

      • ------ygg-----

        edes saunassa.


      • putkikauppa.com
        ------ygg----- kirjoitti:

        edes saunassa.

        meni uunomaiseen tapaan putkeen.


    • kysymys.

      Siis vataillaanko kahta pariskuntaa keskenään, vai kahta henkilö, jotka muodostavat pariskunnan. Ei musta Charles ja Calilla muistuta yhtään Bradiä ja Angelinaa!

      • peksi67

        Jep, tai ei kai kysymys ollut alunperin huonosti aseteltu, mutta Suomi24 ilmeisesti keksi sille tuon otsikon.

        -P


    • KEMIATSEKAISIN

      Yleltä tuli juuri 2 kertaakin laaja dokumentti muistaakseni nimeltään : miehet vaaravyöhykkeessä -siinä todettiin että miesten testotasot ovat laskeneet yhtäkkiä aivan sairaalle tasolle ja ongelma on vähintään yhtä hälyyttävä kuin kasvihuone ilmiö.

      Asia kuulemma johtuu valmisruokien ynm kemikaaleista.

      Samalla kun ynnää päälle että lukuista eri tutkimukset sanovat e-pillereiden tekevän saman naisille (suomessa 90% nuorista naisista syö e-pillereitä), mutta niin päin että naisista taas tulee miehisempiä, kilpailevimpia ja kiukkusempia, niin....

      Saman muuten tekee naisille myös esim alkoholi, jonka käyttö
      onkin 5 kertaistunut suomen naisilla vain 30 vuodessa...

      ........

      Eli kauhuskenaario tässä on että jo lähes ihanteiksi nousseet ISMIT ovatkin seurausta kemiamme ja hormoonitoimintamme sairastumisesta... Eli siis feminismi naisilla ja metroseksualismi miehillä.

      En tiedä onko oikeastaan ihmekään että täysin samaan aikaan kun nuo kemikaalit ja saasteet ovat ilmaantuneet, on ilmaantunut nuo häiriintyneet ihanteet/ismit sekä aivan samaan aikaan yhtäkkiä eroprosenttimme on taivaissa, samoin yhden ihmisten talouksien määrä ja syntyvyys romahtanut?

      • prosentit

        Ei taatusti suomen nuorista naisista 90% syö e-pillereitä! Ja toiseksikin, en yhdy siihenkään, että naiset pillereitä syödessään muuttuvat vihaisiksi ja kilpailunhaluisiksi tms, saatikka miehisiksi. Alkoholin käyttö kyllä on kauhistuttavaa, sukupuoleen ja ikään katsomatta, ja hurjempaan suuntaan menee koko ajan.


      • ................

        Jäi tuosta ylempää pois.. Että jotenkin sitä päätelmää, että nuo eivät olekaan terveitä, ihannoitavia kehityssuuntia vahvistaa myös se, että monessa tutkimuksessa ollaan todettu mahdollisimman erilaiset geeni ja hormoni perimät omaavat pariskunnat (mahd maskuliininen mies ja naisellinen nainen) saavan terveimmät ja voimaikkaimmat lapset -sekä olevan onnellisimpia ja pisimpään liitossa!

        Tämän voitte varmistaa vaikka city.fi jutusta rakkaus geenikartalla ynm.


      • ...................
        prosentit kirjoitti:

        Ei taatusti suomen nuorista naisista 90% syö e-pillereitä! Ja toiseksikin, en yhdy siihenkään, että naiset pillereitä syödessään muuttuvat vihaisiksi ja kilpailunhaluisiksi tms, saatikka miehisiksi. Alkoholin käyttö kyllä on kauhistuttavaa, sukupuoleen ja ikään katsomatta, ja hurjempaan suuntaan menee koko ajan.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillerit voivat kiusata naista huomaamatta/1135239428890


        "Ehkäisypillereistä luopuminen saattaa yllättää naisen: tutuksi tullut kiukutus loppuu yhtäkkiä.

        Hormoniehkäisyä käyttäviä varoitetaan epämääräisistä sivuoireista, kuten masennuksesta, ärtyneisyydestä ja seksuaalisesta haluttomuudesta."

        Moni nuorena ehkäisyn aloittanut ei kuitenkaan ehdi ennen lapsentekoikää kokea, millaista elämä on omilla hormoneilla. Tällöin pillereiden aiheuttamaa kiukkuisuutta voi erehtyä pitämään luonnollisena.

        Erikoislääkäri Satu Suhonen Helsingin keskitetystä ehkäisyneuvonnasta tunnistaa ongelman. Osa naisista saattaa turtua ja tottua ehkäisypillereiden aiheuttamiin oireisiin.

        Kansanterveyslaitoksen vuoden 2004 tietojen mukaan 25–39-vuotiaista naisista lähes 90 prosenttia käyttää tai on jossain vaiheessa käyttänyt tablettiehkäisyä. Ehkäisy aiheuttaa päänvaivaa, sillä suomalaisen kyselytutkimuksen mukaan kolme neljästä 19–30-vuotiaasta naisesta on harkinnut menetelmän vaihtamista."

        ---

        tuo kemia juttu miehillä

        päälle - en jaksa hakea linkkejä. Alkoholin käyttö nostaa naisten testotasoja rajusti ja miesten laskee. Eli taas sama suuntaus ja alkoholinkäyttö on räjähtänyt käsiin.


      • Shusa
        ................... kirjoitti:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillerit voivat kiusata naista huomaamatta/1135239428890


        "Ehkäisypillereistä luopuminen saattaa yllättää naisen: tutuksi tullut kiukutus loppuu yhtäkkiä.

        Hormoniehkäisyä käyttäviä varoitetaan epämääräisistä sivuoireista, kuten masennuksesta, ärtyneisyydestä ja seksuaalisesta haluttomuudesta."

        Moni nuorena ehkäisyn aloittanut ei kuitenkaan ehdi ennen lapsentekoikää kokea, millaista elämä on omilla hormoneilla. Tällöin pillereiden aiheuttamaa kiukkuisuutta voi erehtyä pitämään luonnollisena.

        Erikoislääkäri Satu Suhonen Helsingin keskitetystä ehkäisyneuvonnasta tunnistaa ongelman. Osa naisista saattaa turtua ja tottua ehkäisypillereiden aiheuttamiin oireisiin.

        Kansanterveyslaitoksen vuoden 2004 tietojen mukaan 25–39-vuotiaista naisista lähes 90 prosenttia käyttää tai on jossain vaiheessa käyttänyt tablettiehkäisyä. Ehkäisy aiheuttaa päänvaivaa, sillä suomalaisen kyselytutkimuksen mukaan kolme neljästä 19–30-vuotiaasta naisesta on harkinnut menetelmän vaihtamista."

        ---

        tuo kemia juttu miehillä

        päälle - en jaksa hakea linkkejä. Alkoholin käyttö nostaa naisten testotasoja rajusti ja miesten laskee. Eli taas sama suuntaus ja alkoholinkäyttö on räjähtänyt käsiin.

        Itse käytin ensin pillereitä vuoden verran. Aluksi en huomannut mitään mutta kolmen kuukauden kuluttua aloin tuntemaan itseni uniseksi ja migreeni kohtauksia alkoi tulla. Jossain neljännen ja viidennen käyttö kuukauden jälkeen aloin tiuskimaan kaikille ja olin aina tosi ärtynyt, valitin tästä neuvolassa mutta siellä sanottiin vain että vaihdetaan johonkin muuhun, mutta eihän se auttanut. Sitten yhtenä kuukautena huomasin olevani paljon virkeämpi ja iloisempi, ja arvatkaas mitä oli käynyt. Olin unohtanut ottaa pillereitä kahtena viikkona en tiedä miten olin siinä oli niin päässyt kaymään mutta olin siitä iloinen. Nykyään käytän Nuvaringiä ja näitä vaivoja ei ole ilmaantunut.


    • muuten mulla olis rintakarvat ja parta.

    • seinäkello83

      Ei nyt kovin paljoa

    • muistelelisin

      nii eikös tästä aiheesta ole joskus tehty tutkimuskin miksi parit alkavat pitkän ajan jälkeen muistuttaa toisiaan. syynä tais olla ympäristötekijät yms. esim. jos identtiset kaksoset asuvat elämänsä samankaton alla, he ovat samanlaisia ja valitsevat samankaltaisia asioita mutta jos he elävät ihan eri paikoissa niin he voivat olla ihan erilaisia...

      • alkavat kyllä

        varmaan pitkän ajan kuluessa muistuttaa toisiaan myös tavoiltaan, tyyliltään jne. Mutta mielestäni on myös niin, että alunperinkin ihmiset rakastuvat itsensä näköisiin, siis piirteiltään. Kai me ollaan sen verran itserakkaita, että samannäköinen miellyttää!


    • Matti ja Mervi???

      Esimerkkejä pareista, jotka ovat pitkä ja pätkä, lihava ja laiha, tyhmä ja viisas, kaunis ja ruma, tumma ja vaalea... niitäkin löytyy... Päätyy yleensä eroon.
      Mika ja Erja, Sauli ja Tanja, Tomppa ja Nicole jne...

      • SEIPÄÄNNIELLEITÄ

        Kyllä molempien jähmettyneessä ilmeessä ja epäsosiaalisuudessa tyhmyydessä on hyvin paljon samaa... Ja Nykänen/Tapola-pariskunnalla on samoja naamanpiirteitä myös


    • Hikinen Nuohooja

      Pariskunta ei tarkasti katsoen muistuta yhtään toisiaan mutta tää on aina tätä mediaa, saada julkisuutta olla jotain sen hetken :):):)

    • Laritsa M

      On kuitenkin asioita, joihin opitaan. Esimerkiksi iltaunisuus. Jos osapuoli on erittäin iltauninen, niin toinen usein mukautuu aikaa myöten myös iltauniseksi.

      • tuohon

        en usko.


    • jippujee

      joo siihen on kans semmoinen selitys että naisille tulee vaihdevuodet, niin naisen testosteroni arvo kasvaa ja naisesta tulee samankaltainen kuin miehestä, siis on ihmiset erillaisia, mutta itse oon kuullu tollasen väitteen!

      • yyyyyyyyyyyyy

        ja kun miehen testosteronit iän myötä vähenee, hän alkaa muistuttaa naista. Katsokaapa vanhempia miehiä, naiselliset piirteet lisääntyy


    • ja mervi

      ne yhteen soppi! Siinäkin on ihanteellinen pariskunta kun muistuttavat toisiaan..!

    • Muistuttavat

      Hmmm... "muistuttavatko pariskunnat toisiaan" Riippuu vähän pariskunnista. Tarkoitettiinkohan tässä ihan tuota otsikon mukaista vertailua...

    • pahasti

      "Muistuttavatko pariskunnat toisiaan" Mitä pariskuntaa tässä verrataan mihin?
      HÖH!

    • suunnan-näyttäjä

      Olen tässä jo pari vuotta tehnyt tutkimusta pareista joilla on saman-näköinen nenä,siinä saattaa olla jotain itua:-)

      • näinhän se on

        Terve!

        Samaa olen miettinyt jo vuosia! Mikään muu kasvonpiirre ei tunnu olevan yhtä merkittävä kuin nenä.

        Puhelin myös kerran yhden ihmisen kanssa joka oli paljon pariskuntien kanssa tekemisissä työssään ja oli huomannut saman asia. Sanoi myös että mitä erilaisempi nenä sitä hankalempi suhde.

        Kuinka vakavissasi teet tätä tutkimusta, kiinnostaisi melkein kuulla lisää!


    • Mika Waltari ja vaimonsa marjatta. Kuin kaksi marjaa- aikoinaan

    • eräs asian huomannut

      Kyllähän se niinkin on..

    • not identical

      Ulkonäöllisesti en kyllä keksi, miten esim. aikanaan seurustelleet Jim Carrey ja Renee Zellweger olisivat muistuttaneet toisiaan.

      Mutta pukeutumisen suhteen, jos esim. vanhempi mies alkaa seurustella nuoremman naisen kanssa, niin joko nainen alkaa pukeutua ikäistään vanhemman oloisesti tai vastaavasti mies ylinuorekkaasti. Harvemmin myös näkee, että samanikäisetkään noudattaisivat erilaista pukeutumiskoodia-> pukumies & farkkumimmi.

      Vaikka "vastakohdat" viehättävät, niin tutkitusti ihmiset pyrkivät valitsemaan kumppaninsa samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvista ja muutenkin elämänarvoiltaan samanlaisista ihmisistä.

      Ja jos yhteiseloa on kestänyt jo pitkään, niin kyllähän se ne pahimmat särmät hioo yksilöstä. Ehkä jotkut haluavat väittelyä ja näkemyseroja elämäänsä, mutta itse kokisin kyllä aika rasittavana, jos joka päivä joutuisi todistelemaan oman näkemyksensä pätevyyttä esim. lastenkasvatuksessa tms asiassa.

    • se on

      aivan totta

    • Lum_me

      Kiitos kaikille hienoista arvauksista.

      Totuus on niin, että ihminen rakastuu heijastukseen omasta itsestään. Samannäköisyys on yleistä "ihan kuin olisin tuntenut hänet aina", tulee myös tästä.


      Sielunkumppani heijastaa itseä.

      Rakkaus on kummallinen tiede.

    • ...................

      On kokemuksia :
      -värjätään yhdessä hiuksia samalla värillä :)
      -valitaan samanväriset lenkkivaatteet tai muut vaatteet
      -tykätään samanlaisista ruoista
      -katsotaan samanlaisia tv-ohjelmia

      Omasta mielestäni se on kuitenkin vain jotenkin suloista ja turvallista, enemmänkin kuin..

      • marjaa?

        tuo "ihan kuin olisin tuntenut hänet aina" fiilis on kyllä joskus itselleni tullut mutta ei nykyiseni kanssa.

        Mieheni on aika miehekäs, itse taas aika naisellinen. Molemmat bruneja, mutta itse värjään hiuksiani useammin eri väreillä. Molemmat pitkiä ja hoikkia, normaalit kasvot. Muuta samaa meissä ei sitten olekaan, toki ajattelutavoissa löytyy myös yhtäläisyyksiä paljon, mutta olemme myös usein eri mieltä. Luonteemme ovat aika vastakohdat toisistaan. Kasvoissa ei ole muuta samaa kuin että molemmilla ns. "symmetriset ja viehättävät", myös posket ehkä samantyyliset.

        Olen kyllä aika erinäköisten tapausten kanssa seurustellut enkä näe heissä ulkonäöllisesti samaa kuin itsessäni, ajatusmaailma on kohdannut.
        Ei se välttämättä mikään huono ajatus ole että parit alkavat toisiaan muistuttamaan, en kuitenkaan usko että kukaan niin paljon että se oman persoonan muuttaisi. Minulla on ainakin sen verran vahva persoona, en ole 6 vuodessa muuttunut, enkä tuskin muutu jatkossakaan.

        Luulen että samanlainen käytös on joko alunperin yhdistävä tekijä tai sitten toiselta matkittua. Ulkonäöllisesti saatetaan hakeutua omankin kaltaisen seuraan, tai sitten ei. Joskus ratkaisee muukin kuin se ulkonäkö, kaikki parit eivät näytä toisiltaan.
        Psykologinen juttu:)


    • satu-taika

      Joo olen huomannu mut luulen et sen toisen on tarvinu muuttaa sitä toista tai jotain kamalaa jos musta tulis samanlainen ku mun kaverista ei ikinä haluun näyttää kuitenki ihan iteltäni

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta kommentoin. Naiset matkii toisia naisia. Samanlaiset hiukset. Sellaiset aaltoilevat pitkät. Naamatkin on niin samanlaisia. Joskus ihmiset oli persoonallisen näköisisiä. Jos joku huomaa tämän ketjun niin toivon että ottaa kantaa.

    • Anonyymi

      Viittaatko kysymyksellä siihen missä uunon vaimo maskeerasi itsensä uunoksi?

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe