Siis, vierailevatko teidän vanhempanne puolisosi vanhempien luona tai toisinpäin? Kuinka hyviä "ystäviä" he ovat? Milloin he ovat nähneet toisensa ensi kerran?
Omat vanhempani ja poikaystäväni vanhemmat ovat nyt nähneet kolmatta kertaa (olemme seurustelleet 2 vuotta.)He olivat vasta saunomassa toistensa luona. Mukava ihan, kun vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsistaan, kun haluavat ystävystyä myös heidän kavereitten vanhempien kanssa.
Toisaalta jännittää ja tuntuu vähä oudoltakin, mitä ovat vanhempani appivanhemmistani ajattelevat. Juovatko ne liikaa alkoholia, ovatko liian rumia tai juntteja ym..
No semmoista se elämä on.
omat vanhemmat ja appivanhemmat?
5
2514
Vastaukset
- J.O.
Kyllä mun vanhenhempani ja appivanhemmat käyvät toistensa luona kylässä sillointällöin ja soittelevat kuulumisia.
Mukavaahan se on kun ovat tekemisissä keskenään.
Hyvin tulevat toimeen.
Tutustuivat aikoinaan vuonna puukypärä ja kivikirves kun seurusteltiin.
Nytten meillä avioliittoa takana lähes 25 vuotta.- nyyh tuntemattomalle
Olin avoliitossa 7 vuotta ja äitini ei tavannut avokkaani äitiä kertaakaan!Ei mitään mielenkiintoa.
En itse edes yrittänyt järjestää tapaamista kun äitini ei oikein suvainnut anoppia, vaikka en tiedä miksi.
Ei kutsunut 50 vee synttäreille, jo siitä mun avokas pikkasen kimpaantui ja sen äiti ihmetteli.
No, eipä avokkaani äiti sitten ollut minun äidistäni tietääkseenkään, eikä koskaan pahaa sanaa sanonut.
Sitten anoppi, saan kai sanoa, vaikka ei naimisissa oltu, kuoli.
Äitini esitti niin valtavan myötätuntoista että, nyyhki puhelimessa ja lähetteli surukirjeitä avolleni.
Hei, ihan pikkasen kipeetä!Muistan kun avomieheni sanoi tyynesti:
-" sun äitis on hullu." - kipeä äiti
nyyh tuntemattomalle kirjoitti:
Olin avoliitossa 7 vuotta ja äitini ei tavannut avokkaani äitiä kertaakaan!Ei mitään mielenkiintoa.
En itse edes yrittänyt järjestää tapaamista kun äitini ei oikein suvainnut anoppia, vaikka en tiedä miksi.
Ei kutsunut 50 vee synttäreille, jo siitä mun avokas pikkasen kimpaantui ja sen äiti ihmetteli.
No, eipä avokkaani äiti sitten ollut minun äidistäni tietääkseenkään, eikä koskaan pahaa sanaa sanonut.
Sitten anoppi, saan kai sanoa, vaikka ei naimisissa oltu, kuoli.
Äitini esitti niin valtavan myötätuntoista että, nyyhki puhelimessa ja lähetteli surukirjeitä avolleni.
Hei, ihan pikkasen kipeetä!Muistan kun avomieheni sanoi tyynesti:
-" sun äitis on hullu."Minun rakas äitini ilmoitti heti suhteeni alussa ettei halua tavata avopuolisoni vanhempia. Syy oli että he kuitenkin kohta vaihtuisivat ja sitten pitää tutustua taas uusiin ihmisiin. Edellinen suhteeni oli kuitenkin kestänyt 23 vuotta, mukana appi, mutta anoppi oli kuollut jo nuorena. Muutaman hassun nuoruusaikaisen poikakaverin vanhempien tapaamista en ollut koskaan edes ehdottanut. Joten tällaiselle lausunnolle ei ollut mitään perusteita. Idioottimaisia lausuntja äidiltä on kyllä kuullut ennenkin. Oikeassa toki oli ettei suhde tule kovin pitkäksi. Nyt viiden vuoden jälkeen homma meni pilalle ja voi vain ihmetellä ja kysyä mikä osuus äidin käytöksessä oli tähän onneen. Puhumattakaan mikä osuus oli avopuolisoni äidin sekaantumisella joka asiaan nelikymppisten aikuisten ihmisten elämässä.
- mummomuori
vaikka en olekkaan nuori, niin vastaampa kuitenkin.
Sehän riippuu ihan siitä, millaisia ihmisinä ollaan. Omalta kohdaltani eivät ex miesteni vanhemmat juurikaan toisiaan tapailleet. Ensimmäisen miehen vanhemmat tapasivat häissä ja muutamia kertoja vuodessa soittelivat toisilleen. Toisen miehen vanhemmat eivät nähneet toisiaan koskaan, johtuen välimatkasta ja elämäntapojen erilaisuudesta. Nykyisen mieheni vanhemmat ovat jo kuolleet.
Omien lasteni puolisoiden vanhempia tunnen vain tyttäreni ensimmäisen poikaystävän vanhemmat. He asuivat lähellä ja muutakin yhteistä oli, joten oli luontevaa vierailla. Hänen nykyisen puolison vanhemmat ovat aika konservatiivisia, ja heidän on vähän vaikeaa puolestaan hyväksyä minua. Olemme nähneet muuton yhteydessä ja muutaman kerran olen käynyt heidän luonaan. Ketään ei pidä pakottaa olemaan yhteyksissä. aloite on siis heidän puolellaan.
Toinen lapsistani on naimissa ulkomaalaisen kanssa. Varat eivät ole riittäneet heidän tapaamiseensa, joka olisi kyllä todella mukavaa, sillä matkaa on ja paljon. Eikä meillä olisi yhteistä kieltäkään, mutta opiskelemme puolin ja toisin englantia. Ehkä joskus!
Riippuu siis minkälaisista ihmisistä on kyse. Ihanaa olisi, jos appivanhemmat tulevat hyvin toimeen keskenään. Lapsille se on hyvä turvaverkosto. Itse olen ”adoptoinut” niin vävyt kuin miniät lasteni rinnalle ja pidän heistä samalla tavalla huolta. Toisaalta, joskus on vain hyvä, että appivanhemmat pysyttelevät erillään – suuremmista riidoista ja valtataisteluista ei silloin tarvitse kärsiä. - Tyiop
Ekat appivanhemmat kaauan kauan sitten viettivät viikon vanhempieni luona toisella puolen Suomea suhteemme alkuaikoina. Matka pysyi aina anoppini mielessä, he olivat matkailleet tosi vähän ja oli suuri elämys molemmille appivanhemmilleni nähdä muunlaista elämää. Äitini kävi joskus 1. anopin luona kahvilla käydessään etelässä, joulukortit he vaihtoivat anopin kuolemaan saakka.
2. appivanhemmat ovat myös kerran lomamatkallaan poikenneet vanhemmillani. Vanhempani ovat käyneet appelassa molempien appivanhempien tasakymppisynttäreillä. Joulukortit vaihtuvat vielä heilläkin. 2. anoppi lähettää joskus lastenlasten mukana omenia äidilleni.
Kolmannet appivanhempani ovat myös käyneet kerran vanhempieni luona lomamatkansa yhteydessä. Vanhempani seuraavat lintuja pihallaan ja appi 3 on oikein lintuharrastaja, he lähettelevät kortteja toisilleen lintuhavainnoista. Vanhempani tuskin tulevat käymään uusimmassa appelassani, heidän kuntonsa ei enää kestä pitkiä matkoja. Isäni ei ole käynyt kotikylänsä ulkopuolella 10 vuoteen paitsi keskussairaalassa.
Vanhempieni suhde kaikkiin appeloihini on ollut hyvä, hieman etäinen. Heillä on muutenkin laaja ystäväpiiri, laajempi kuin itselläni. Äitini piti yhteyttä ensimmäiseen anoppiini anopin kuolemaan saakka. Heillä on täysi oikeus seurustella kenen kanssa haluavat. Exäni saavat vieläkin joskus äidiltäni kortit syntymäpäivinään ja jouluksi "anoppisukat". Äitini on sanonut, että exät ovat edelleen hänen lastenlastensa isiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607512Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745