Hyviä rock-kappaleita?

Minäpetteri

Lupauduin keräämään pikkujouluihin rock-musiikkia, vaikka en tunne sitä kovin hyvin. Siis, ehdottakaa sellaisia hyviä kappaleita, joilla saadaan 40 --> vuotiaiden tanssijalka vipattamaan. Olettaisin, että parasta on 70 - 90 -lukujen rock.

Pikkujoulua odotellessa,

Minäpetteri

17

3164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr:Pipperi
      • ghjghjghj

        Kuitenkaan esim. Aretha Franklin ja Marvin Gaye eivät ole rock-musiikin edustajia. Mitä nyt äkkiä vilkaisin tuota listaa.


      • Vutjake
        ghjghjghj kirjoitti:

        Kuitenkaan esim. Aretha Franklin ja Marvin Gaye eivät ole rock-musiikin edustajia. Mitä nyt äkkiä vilkaisin tuota listaa.

        osaavat kyllä laulaa. Paljon mielummin näitä kun jotai Irinaa vinkumassa. Kuulisipa joskus vaikka Novalta joskus Arethaa ja saman tyylistä vanhaa soulia.


    • tuolla yksi
    • Minäpetteri

      ongelma säilyy, vaikka helpottui. Perusongelmani on, että kaikki hyvät biisit eivät ole hyviä tanssittavia. Siksi joudun kuuntelemaan suuren määrän levyjä, joka sinänsä ei ole huono asia, mutta joudun usein toteamaan, että tämä hyvä kappale ei saa aikaan ryntäystä lattialle, sitä kuunnellaan mielummin. Tänään lainasin kirjastosta 20 rock-levyä ja niistä löytyi ehkä 3 sellaista kappaletta, jotka kelpuuttaisin pikkujouluun. Tämän työn helpottamista varten toivon vinkkejä.

      Kiitos jo vastanneille ja jään odottamaan lisää. Aionn toki käydä nyt löytyneet listat läpi, mutta joudun etsimään useimmat kappaleet esim. Youtubesta ja kuunteleman ne.

      Minäpetteri

    • Retkuilija

      Deep Purple-Fireball
      CCR-Good golly miss Molly
      Focus-Hocus pocus
      ZZtop-La grange
      Tina Turner-Nutbush city limits
      ELO-Roll over Beethoven
      AC/DC-Let there be rock
      Badding-Fiilaten ja höyläten
      Virtanen-Elektroninen Xtaasi
      Teddy&Tigers-Broken heart
      Hurriganes-Say mama
      Animals-I´m crying
      Blondie-Atomic
      Shocking Blue-Send me a postcard

      Kokemuksesta voin sanoa että toimivat niin notta kipinät lentää kantapäistä.

      Sitten illan viimeisiä hitaita:

      Kinks-Celluloid heroes
      Moody Blues-Go now
      Neil Young-Heart of gold
      Renegades-Matelot
      Simon&Garfunkel-Sound of silence
      Rolling Stones-Angie
      Jimi Hendrix-Wind cries Mary
      Marianne Faithful-This little bird
      Deep Purple-Soldier of fortune

      • nico nixmann

        Aivan loistava sikermä.Näistä n.s. hitaista puuttui se led zepin stairway to heaven. Vaikka siinä lopussa lähdetään lentoon, sitä ennen ehtii sanomaan:"meille vai teille". 15 vuotta se kesti tuo ainoa kommentti ja jälkiseuraukset sen myötä enkä kadu yhtään. Helevetin hyvä lista, mutta jos on kysessä pikkujoulu, ehkei kannata toimia niin kuin minä. Hitaisiin vielä lisäksi ehdottomasti J.Birkin:Je t'aime moi non plus. Multa tuli jo(puutarhuri).


    • Tomi vuan

      Soundgardenia ja Audioslavea. Soundgardenilta vaikkapa levyt Superunknown ja Badmotorfinger ja Audioslavelta nimikko-albumi. Siinä on kunnon tupakka-suussa-ja-bootsit-jalassa-rockia, luulisi niillä levyillä katon räjähtävän irti:)

    • Poro Tallinnasta

      Valkkaa vaikkapa seuraavista:
      Fabulous Thunderbirds: varsinkin 4 ekaa albumia (Girls Go Wild, What's The Word, Butt Rockin' ja T-Bird Rhythm)
      Sir Douglas Quintet (ja myös "the late, great" Doug Sahm:in soolot)
      Texas Tornados: Augie Myersin "Guacamole" on hulvaton!

      • THE MONKEYS <<<


    • ai joku sellaikin.
    • J.a.n.e
    • .................

      Easy Livin' lienee sellainen, joka voisi kolahtaa. Tai saman poppoon Look At Yourself ja Return To Fantasy.

      Tässä jokunen muu:
      Alice Cooper - Billion Dollar Babies
      Headgirl - Please Don't Touch
      Slade - Cum On Feel The Noize(Quiet Riotilta myös hyvä coveri)
      Sweet - Fox On The Run(Myös tästä hyvä coveri Girlschoolilta)
      Judas Priest - Living After Midnight
      Black Sabbath - Paranoid
      Rainbow - Long Live Rock'n Roll

    • onewild

      KISS - crazy crazy nights

    • Tämä nyt tulee täältä kaukaa tulevaisuudesta, mutta en ole löytänyt tältä foorumilta uudempaa keskustelua tästä aiheesta, niin otan nyt osaa tähän, vaikka tokkopa kovin moni muu enää kommentoi näin vanhaan ketjuun.

      Tässäpä tulee joitain.

      Judas Priest: "Touch of evil", "Blood red skies", "Rock hard ride free", "Beyond the realms of death", "Screaming for vengeance"., "Prisoner of your eyes." Itseasiassa tältä bändiltä lähes koko tuotanto.

      Led Zeppelin: "Kashmir". Pidän tästä bändistä kovasti ja Priestin Rob Halfordin ohella Robert Plantin ääni on mun yks suosikeista mitä tulee rock-ja heavylaulajiin.

      Iron Maiden: "Hallowed be thy name". Ehdottomasti tän bändin yksi suurimmista mestariteoksista.

      Slade: "Cum on feel the noize". Iskee joka kerta, kun kuuntelen sen.

      Pantera: "Cowboys from Hell". Tosi hyvä.

      AC/DC: "Highway to Hell". Yks mun kaikkien aikoijen AC/DC suosikeista. Bon Scottin ääni iskee aina.

      Queen: "A kind of macig", "Radio Gaga", "Who wants to live forever", oikeestaan melkeen mikä vaan Queenin kappale.

      The Who: "Baba O´riley".

      Pink Floyd: "Comftably numb".

      Dio: "Rainbow in the dark".

      Procol Harum: "Whiter shades of pale".

      Deep Purple: "Highway star".

      Esim nää on mun henkilökohtasia suosikkeja. En sitten tiedä saako nää ihmisten tanssijalkaa vipattamaan, ainakin tuo Panteran "Cowboys fron Hell" voi olla vähän sellainen, ettö se saattaa säikäyttää joitakin =)

      Joidenkin tanssijalka saattaa vipattaa ehkä paremmin jonkun Matin ja Tepon tahdissa, kun taas toiset hyvinkin diggaa rockia ja heavya. Itsekin olen kohta lähestymässä neljänkymmenen vuoden ikää, mutta kyllä vaan tuo rock ja heavy iskee muhun. Teininä mun tanssijalan sai vipattamaan lähinnä toi klassinen ja erityisesti Mozart =) Nyt kun aikaa on kukunut, niin on käynyt ehkä vähän toisinpäin. Nyt taas esim. tuo rock raikaa ja tuo klassinen on jäänyt vähän vähemmälle.

    • Ja huomasin vähän liian myöhään että tässä kyseltiin hyviä rockbiisejä pikkujouluihin =)

    • Anonyymi

      Jätkän humppa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe