täällä pienenpieni sisäpiiri pyörittää niitä omia juttujaan joihin ei joko a) pääse sisälle tai b) ei halutakaan ulkopuolisia häiritsemään.
Yritä sitten osallistua keskusteluihin kun sinut jätetään aina vastauksetta. (Jollet aloita omaa ketjua ja kirjoita itse puolet vastauksista).
Minulle alkaa myös riittämään.
vai olisiko se niin että
185
5479
Vastaukset
- mimmimus
minäkin. Kaksi ehkä kolme päivää ja yötä olen puhunut.Koskaan ennen en ole täällä sanonut halaistua sanaa (kaksi kertaa)ja tunnen nyt jo syntisiä fiiliksiä.Saa heittää tikarilla, mutta koppasen sen käteen..koppis.
- käsityksen
olen myös saanut että täällä joku älymystö jorisee omiaan puolet ajasta.
- mimmimus
tulokas..huomatkaa.;)
niin älymystökään, mutta jonkinlainen marttakerho tai joku muu sisäänlämpiävä ompeluseura ja pari seksia naukuvaa kollia mukana säestämässä.(Ps. olen täysin selvä vielä ainakin tätä kirjoittaessa jatkosta en takaa.)
Tänne kirjoittelee monta ihmistä jotka ovat juttuseuraa vailla ja tuntevat olonsa yksinäisiksi tai turhautuneiksi ja kaikki kuitataan vain jojoohälläväliä ja selkä sinne päin...omat jutut joista kukaan sivullinen ei ymmärrä hitustakaan. Mitä ihmeen sosiaalista kanssakäyttäytymistä tämä on???- Tuuli hattu...
mimmimus kirjoitti:
tulokas..huomatkaa.;)
mimmimus! Kiitos rohkaisusta näin "uudelle". Kivahan se on et ollaan erilaisia palstallakin.Aattelisin vaan et toisen ihmisen on kait helpompi olla rehellisesti omana itsenään täälläkin....
- mimmi.mustonen
Tuuli hattu... kirjoitti:
mimmimus! Kiitos rohkaisusta näin "uudelle". Kivahan se on et ollaan erilaisia palstallakin.Aattelisin vaan et toisen ihmisen on kait helpompi olla rehellisesti omana itsenään täälläkin....
Tuuli hatulle. "Uutena" täällä heilun minäkin.
Heilumista tämä onkin näin aluksi mä luulen, kun tekee mieli vähän loikkia varsan tavoin.:) Tein jo yhden aloituksen, mutta poistin sen, kun huomasin, etten jaksakaan. Turhaan sitä tehdäkään, jos ei jaksa siitä "omastaan" huolta pitää.
Rehellisyys kannattaa aina, mutta aina ei ole sanoja kertoa mitä haluaisi. - sopisi ehkä
paremmin.
- k/k
voin puhua ja jos joku mulle kirjoittaa asiallisesti niin vastaan,olen vaan huomannut et uusia vastauksia ei tuu.
Tutut nikit vastailee ja ellen vastailis heille ,kuka muu sitten vastais mulle.
Ei minua ainakaan tarvi pelätä,tavalinen takarivin taavi joka useimmiten on hukas,mut kosk mä kävelen ryhrikkäästi ja hiljaa mävaikutan arvovaltaselta.
Harhaa se kaikki on.vastauksia vaan tulemaan.- heipparalla*
me sovittiin Meirikin kanssa, että seuraavalle retkelle pääset mukaan, meidän väliin luudalle istumaan, ettet putoo:)
- teidän
heipparalla* kirjoitti:
me sovittiin Meirikin kanssa, että seuraavalle retkelle pääset mukaan, meidän väliin luudalle istumaan, ettet putoo:)
iänikuiset luutajutut, niitä on riittänyt pari vuotta ainakin!!!
- heipparalla*
teidän kirjoitti:
iänikuiset luutajutut, niitä on riittänyt pari vuotta ainakin!!!
minä olen ollut palstalla vasta pari kuukautta, ne on olleet joitain muita luutajuttuja.
Älä lue, kun näet sanan luuta:) - k/k
Paloma.se.co kirjoitti:
vaikka hieman tuntemattomillekin, voit kokea iloisen yllätyksen
jos mulle tullut kommentti on asiallinen ja sellanen joka vaatii vastauksen ,sano koska oot jäänyt ilman vastausta ja mis yhteyres.
k/k kirjoitti:
jos mulle tullut kommentti on asiallinen ja sellanen joka vaatii vastauksen ,sano koska oot jäänyt ilman vastausta ja mis yhteyres.
olisit tarkoituksella jättänyt vastaamatta johonkin sinulle nimenomaan esitettyyn kysymykseen. Idea on sama kuin olisit esim....jossain viininmaistajaisissa tai coctailkutsuilla. Ihmisiä joukko ympärilläsi ja kaikki ouhuvat. Huomioit vain ne jotka tunnet hyvin ennestään, vuosien takaa. Mutta vieressäsi seisookin joku flikka joka sanoo jotain, yleiseen keskusteluun, joku kommentti, mutta et mitenkään rekisteröi edes läsnäoloa.
Ja tämä ei nyt tarkoita nimenomaan sinua. Olet kiva tyyppi, olen lukenut repliikkejäsi kauna jo, juttelet kivalla murteella. Puhun yleensäkin tämä palstan tyylistä keskustella. Minä ainakin olen ulkona kuin se paljon mainittu lumiukko.Iltaa vaan.
Mihin täällä ny pitääs vastata ku kukaan oo oikeen mitään kysynykkään. Voihan tänne ny kirijootella ihan vaan omaksi ilookseensa. Elämäkerran jos ei muuta ny keksi ja hoksaa.
Olokohon toisten asiat toisten asioota, minä ainakin tykkään parhaaten kehua aina ittiäni, älymystöä ku ollahan Tiitun kans mielestämmä. Sellaasia ny pikkuusen pirempiä ja parempia ku muut. Tiitu kullalla on kyllä aika lyhkääset nua sääret mutta muutoon Tiitu on hengenlahajooltansa mittava kani.
Ittestäni en ny justihin ja tähän hätähän oikeen keksi mitään kehuttavaa, se on varmahan kuitenki vaan ohimenevä ilimiö. Jos täs ny muutamankaan päivän ootteletta niin voi muistua sitten mielehen. Opiishan soon variiksenpoika tuulees, kasvattaahan se ny teille lukijoolle kärsivällisyyttä ja pitkää mieltä. Oikiastansa moon aika lähimmääsen rakaas ihiminen, huomasittako tuan viimeesen lausehen? Aina toisten paraasta aatteleva, varsinki nua likaat on jatkuvasti mieles. Äänehen ku luetahan niin Tiitulle ei oo niinkään tärkiää se, kuka ny milloonki siellä kirijoottaa. Tärkeentä on jatkuvuus, soon elämäs aina eheroottoman tärkiää ja joka paikaas. No niinkuun ny tua nukkumahan menoo, joka ehtoo aina sama homma ja touhu, samoon saunaaminen. Ei häävin viikkoa pysy puhtaana ja se jos mikä on jatkuvuutta.
Pitää Sunki ny Paloma olla senverran soliraarinen jotta et vaan jätä meitä. Ikävähän Sua tuloo, jos Sun ääntäs ei kuulisi. Näin me toivotahan pienen Tiitun kans. terv. seppä itte täällä häsyys...- k/k
Paloma.se.co kirjoitti:
olisit tarkoituksella jättänyt vastaamatta johonkin sinulle nimenomaan esitettyyn kysymykseen. Idea on sama kuin olisit esim....jossain viininmaistajaisissa tai coctailkutsuilla. Ihmisiä joukko ympärilläsi ja kaikki ouhuvat. Huomioit vain ne jotka tunnet hyvin ennestään, vuosien takaa. Mutta vieressäsi seisookin joku flikka joka sanoo jotain, yleiseen keskusteluun, joku kommentti, mutta et mitenkään rekisteröi edes läsnäoloa.
Ja tämä ei nyt tarkoita nimenomaan sinua. Olet kiva tyyppi, olen lukenut repliikkejäsi kauna jo, juttelet kivalla murteella. Puhun yleensäkin tämä palstan tyylistä keskustella. Minä ainakin olen ulkona kuin se paljon mainittu lumiukko.erelis päivän oli juur juttuu ihmiste naamoist ja siit mitä kutsuil tapahtuu.
Lues kuule tualt alempaa toiselt sivult sinun kasvosi juttu niin tierät mitä mä kutsuil juttelen.
Mä oon rasvanahkenen duunari ja en osaa osallistua moniinkaan juttuihin ,siit hiljaisuus,kansakoulu pohjalta ponnistellaan. seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa vaan.
Mihin täällä ny pitääs vastata ku kukaan oo oikeen mitään kysynykkään. Voihan tänne ny kirijootella ihan vaan omaksi ilookseensa. Elämäkerran jos ei muuta ny keksi ja hoksaa.
Olokohon toisten asiat toisten asioota, minä ainakin tykkään parhaaten kehua aina ittiäni, älymystöä ku ollahan Tiitun kans mielestämmä. Sellaasia ny pikkuusen pirempiä ja parempia ku muut. Tiitu kullalla on kyllä aika lyhkääset nua sääret mutta muutoon Tiitu on hengenlahajooltansa mittava kani.
Ittestäni en ny justihin ja tähän hätähän oikeen keksi mitään kehuttavaa, se on varmahan kuitenki vaan ohimenevä ilimiö. Jos täs ny muutamankaan päivän ootteletta niin voi muistua sitten mielehen. Opiishan soon variiksenpoika tuulees, kasvattaahan se ny teille lukijoolle kärsivällisyyttä ja pitkää mieltä. Oikiastansa moon aika lähimmääsen rakaas ihiminen, huomasittako tuan viimeesen lausehen? Aina toisten paraasta aatteleva, varsinki nua likaat on jatkuvasti mieles. Äänehen ku luetahan niin Tiitulle ei oo niinkään tärkiää se, kuka ny milloonki siellä kirijoottaa. Tärkeentä on jatkuvuus, soon elämäs aina eheroottoman tärkiää ja joka paikaas. No niinkuun ny tua nukkumahan menoo, joka ehtoo aina sama homma ja touhu, samoon saunaaminen. Ei häävin viikkoa pysy puhtaana ja se jos mikä on jatkuvuutta.
Pitää Sunki ny Paloma olla senverran soliraarinen jotta et vaan jätä meitä. Ikävähän Sua tuloo, jos Sun ääntäs ei kuulisi. Näin me toivotahan pienen Tiitun kans. terv. seppä itte täällä häsyys...Sinulle en ole koskaa nollut pelkkää ilmaa:) olet aina huomioinut minut niinkuin kaikki muutkin ja sitäpaitsi oma tapasi osallistua tähän palstaan on monoloogimainen: juttujasi on tosi mukava lukea. Et vietä kovin paljoa aikaa tietokoneen ääressä; käyt sanomassa sanottavasi ja joskus istut hetkenkatsomassa tuliko sinulle vastauksia ja kommentoit niitä. Olen joskus valittanut murteista, tiedän, mutta sinun murrejuttusi ovat kuitenkin sitä kaikkein selvintä suomenkieltä mitä täällä olen lukenut: ymmärrän ajatuksesi ja mihin mikäkin viittaa: kaikki referenssit ovat kohdallaan.
Kyllä kait minä jaksan täällä taas kitkutella kunhan sain vaan tämän asian pois sydämeltäni.
Halit vain sinne sepän tupaan ja Tiitulle kans, muttei kannata herättää jos on jo nukkumassa.k/k kirjoitti:
erelis päivän oli juur juttuu ihmiste naamoist ja siit mitä kutsuil tapahtuu.
Lues kuule tualt alempaa toiselt sivult sinun kasvosi juttu niin tierät mitä mä kutsuil juttelen.
Mä oon rasvanahkenen duunari ja en osaa osallistua moniinkaan juttuihin ,siit hiljaisuus,kansakoulu pohjalta ponnistellaan.olenlukenut juttujasi jo paljon ennen tätä taukoani täällä. Ihan normaaleja, ei siihen tarvi mitään väitöskirjoja että juttelee ihmisten kanssa. kaikki me ollaan samanlaisia tallustelijoita paitsi noi luutaihmiset ne on kait erikseen.
Eikä tämä "vuodatus" nyt ollut mitenkään erityisesti sinusta johtunut. (hehe vaikka sanotaankin että se koira älähtää...)- k/k
Paloma.se.co kirjoitti:
olenlukenut juttujasi jo paljon ennen tätä taukoani täällä. Ihan normaaleja, ei siihen tarvi mitään väitöskirjoja että juttelee ihmisten kanssa. kaikki me ollaan samanlaisia tallustelijoita paitsi noi luutaihmiset ne on kait erikseen.
Eikä tämä "vuodatus" nyt ollut mitenkään erityisesti sinusta johtunut. (hehe vaikka sanotaankin että se koira älähtää...)siihen et jos jostain valittaa ,silloin on oltava parannus ehrotus siihen vikaan.
Toisaalta jos vaan viitataan johonkiin yleisesti,eikä nimetä syylistä,silloin kaikki on syylisii,tämä vaan ihan selvyyren vuoks.
yleensä minu syytetä kirjotus virheist ja huonost kieliopist.
mut ei pahoja fiiliksiä ainakaan mulla,tulipahan asia selväks. - oletko
heipparalla* kirjoitti:
sinäkään täysi-ikäinen kommentteinesi-Tuskimpa
- -tiina
että täällä on aloittajia jotka ei sen aloituksen jälkeen enää puutu koko keskusteluun vaikka kuka vastais ja vaikka mitä se ärsyttää mua en usko että täällä kukaan jättää vastaamatta jos asia on sellainen että se kiinnostaa mutta kaikki asiathan ei voi kiinnostaa kaikkia.
- on vähintäänkin
turhaa ja outoa aloittajan vastata muutamalla ympäripyöreällä sanalla jokaikisille osanottajalle.
- sitä ..
tehdä aloituksen ja antaa keskustelun sujua ilman vastailua tai johdattelua. Eihän tämä ole ompeluseura vaan aihe etenee omalla painollaan vaikka kissanhiekasta hurzistanin keisarikunnan historian johonkin vaiheeseen.
- -tiina
on vähintäänkin kirjoitti:
turhaa ja outoa aloittajan vastata muutamalla ympäripyöreällä sanalla jokaikisille osanottajalle.
tähän miks vastataan vaan tietyille no mua se ei haittaa mut vaan ärsyttää joskus kun joku tosissaan antaa jotain vinkkiä jonkun ongelmaan tai ongelmattomuuteen vois sen jotenkin noteerata turha näitä on vatvoo jos elämässä on ainoo ongelma miks täällä sitä miks ei täällä tätä niinkun se nyt tuntuu joka toisella olevan niin pienet on murheet.
- -tiina
sitä .. kirjoitti:
tehdä aloituksen ja antaa keskustelun sujua ilman vastailua tai johdattelua. Eihän tämä ole ompeluseura vaan aihe etenee omalla painollaan vaikka kissanhiekasta hurzistanin keisarikunnan historian johonkin vaiheeseen.
en jaksa enää olla eri mieltä mutta sekään ei sovi taas jollekkin jos kovin rönsyilee ihan sama mikä seura tää on ja saahan se olla vaikka ompeluseurakin välillä en vaan tiedä minkälainen sellainen on kun en oo koskaa ollu.
-tiina kirjoitti:
tähän miks vastataan vaan tietyille no mua se ei haittaa mut vaan ärsyttää joskus kun joku tosissaan antaa jotain vinkkiä jonkun ongelmaan tai ongelmattomuuteen vois sen jotenkin noteerata turha näitä on vatvoo jos elämässä on ainoo ongelma miks täällä sitä miks ei täällä tätä niinkun se nyt tuntuu joka toisella olevan niin pienet on murheet.
olemassaolosi noteeramiseen puuttuminen kun(mielestäsi) esität jonkun uuden näkökulman tai osallistut muuten keskusteluun jossa oletat olevan muitakin on se mikä sai minut turhaantumaan tänään.
- -tiina
Paloma.se.co kirjoitti:
olemassaolosi noteeramiseen puuttuminen kun(mielestäsi) esität jonkun uuden näkökulman tai osallistut muuten keskusteluun jossa oletat olevan muitakin on se mikä sai minut turhaantumaan tänään.
ainakin sut on noteerattu ja asiaa puidaan ihan kunnolla se on turhauttavaa mää siihen turhaudun lähes joka kerta kun täällä luuraan ja siks aina välillä oon vähän varovainen anna tulla vaan kyllä se helpottaa.
-tiina kirjoitti:
ainakin sut on noteerattu ja asiaa puidaan ihan kunnolla se on turhauttavaa mää siihen turhaudun lähes joka kerta kun täällä luuraan ja siks aina välillä oon vähän varovainen anna tulla vaan kyllä se helpottaa.
nyt minut on huomattu ja....ahhhhhhhhhhhhhhhh kun tuntuu hyvältä!
(vakavasti puhuttuna jos aloitukseni herättänyt kysymyksiä muidenkin mielessä, niin olen kaksiverroin iloinen siitä)Joo kyllä Tiina on ihan oikias täskin asias ja kaikiis muiskin asioos. Kysytähän ja sitten ollahan ku kuokan niellaaseeta. Tottahan tuallaanen ny katkerootta sen vastaajanki puhumattomaksi. Aika harvoon ne vaan justihin tua vaimoonen väki sanattomksi jää. Tua toiskaan ukkoo ku oli reilun kuukauren juopottelemas ja pois siitä kotuansa niin sitten ku tuli niin siellä oli akka vissihin ollu puhumaton. Sitä se sitten pahkulootti ja otti sen hermoolle lujaa. Me sitä tualla ukkoon kans pajaas lohoruutimma jotta oo herran tähären mielissäs ku emäntä on puhumatoon.
Pitää aina ajatella ja joka hommaas ne positiiviset puolet. Mun positiivinen puoli ja sellaanen mieluunen asia on tua oma sänky näin ehtoo aikahan tualla kammarin nurkaas.
Tiitu kulta taas ristii pienet käpälänsä ja siunaa salaatinlehereen raikasta kesäästä makua.
Eikä me enää väitetä mitään, välihin vaan toretahan.
terv. seppä ja jo nukkuva Tiitu-kani pohojanmaalta.- että jokaiselle
-tiina kirjoitti:
vastataan tyyliin: niinpä - joo - ihan näin.
Pieniä on silakat joulukaloiksi, ja pieniä nämä murheen hipenet. - oikiassa
Paloma.se.co kirjoitti:
tuossa asiassa.
- tuo ilmiö
vain tällä foorumilla, epäilen?
Sinulle, muistini mukaan, ovat tuttuja monet muutkin keskustelupalstat, jos en väärin muista?- jokaisella palstalla
on oma ns. sisäpiiriporukka, jotka tulevat parhaiten juttuun keskenään.
ja missään ei ole yhtä sisäänpäinlämpiävää touhua kuin täällä. Otan yleensä osaa ketjuihin jotka kiinnostavat ja saan kommentteja ja vastauksia siinä kuin muutkin. Minulla on monta foorumia mihin verrata. Ainoastaan täällä tunnen olevani kuin pelkkää ilmaa.
- rehellisesti
Paloma.se.co kirjoitti:
ja missään ei ole yhtä sisäänpäinlämpiävää touhua kuin täällä. Otan yleensä osaa ketjuihin jotka kiinnostavat ja saan kommentteja ja vastauksia siinä kuin muutkin. Minulla on monta foorumia mihin verrata. Ainoastaan täällä tunnen olevani kuin pelkkää ilmaa.
ihmettelen, että Sinä sanot noin.
Muistaakseni ainakin aiemmin, kun kirjoittelit enemmän, ketjusi olivat hyvinkin suosittuja.
Minulle on liiankin tuttu tunne tuo, että tuntee olevansa näkymättömällä musteella kirjoittava. rehellisesti kirjoitti:
ihmettelen, että Sinä sanot noin.
Muistaakseni ainakin aiemmin, kun kirjoittelit enemmän, ketjusi olivat hyvinkin suosittuja.
Minulle on liiankin tuttu tunne tuo, että tuntee olevansa näkymättömällä musteella kirjoittava.ja teen normaalisti vähän aloituksia, Saan kyllä vastauksia mutta koska yritän vastata mahdollisimman monelle itse omissa ketjuissani niin vastausten määrä näyttää suuremmalta kuin mitä se on; olenhan itse kirjoittanut puolet niistä!
Tämä purnaukseni johtuu nyt lähinnä siitä frustraatiosta minkä tunnen kunolenmonen päivän aikana jättänyt kommentteja muiden ketjuihin ja todellakin, kuin näkymättömällä musteella kirjoitettuna! Miksihän yleensäkin otan osaa, koska se tuntuu niin tyhmältä yksinpuhelulta ja huutelulta?
- IKMA
Niinpä kukkahattutädit ja ompeluseurathan ne täällä, enää puuttuu virsi-ilta. Viikon katselleena samoja käsityksiä päässyt pieneen selvään päähäni.
- heipparalla*
en osaa ommella juuri ollenkaan enkä laula virsiä, kuitenkin kirjoittelen täällä eikä kukaan ole ajanut pois.
- -tiina
aikaisemmin jo sanoin etten oo käyny ompeluseuroissa virsi illoissa en käy mutta kirkkokuorossa kumminkin vaikken usko kun itteeni mutta en sitä kyllä tänne halua.
- Sulla on vaan
heipparalla* kirjoitti:
en osaa ommella juuri ollenkaan enkä laula virsiä, kuitenkin kirjoittelen täällä eikä kukaan ole ajanut pois.
se Hankkijan punanen lippis ja sekin väärinpäin päässäs.
Ja kun nimimerkkiä vaihrat niin taas oot uus tai ainakin luulet olevas uus ja tuntematon vaikkes olekka. - tyypåå
-tiina kirjoitti:
aikaisemmin jo sanoin etten oo käyny ompeluseuroissa virsi illoissa en käy mutta kirkkokuorossa kumminkin vaikken usko kun itteeni mutta en sitä kyllä tänne halua.
"Kukkahattutäti" on kuvaannollinen termi eikä nykyään tarkota mitään uskonnollista tai vanhoillista ihmistä, vaan kauhistelevaan ja moralisoivaa "kunnon" kansalaista, usein jotain poliitikkoa tai kasvatuspsykiatrista tahoa jolta puuttu henk.koht. kokemus jostain ilmiöstä kentältä.
- täti puskasta
eikä kukkaa, nimimerkkini on täti ilman hattua.
Mutta jos se häiritsee "arvovaltaisia" ihmisiä, niin eipäs ole mielenkiintoa kirjoitella tänne.
Pitäkää palstanne, ainahan voi lukea ottamatta kantaa. Ompeluseuratkaan ei kuulu ohjelmistooni. - heipparalla*
Sulla on vaan kirjoitti:
Ja kun nimimerkkiä vaihrat niin taas oot uus tai ainakin luulet olevas uus ja tuntematon vaikkes olekka.eikä koskaan väärinpäin päässä mikään lippis:)
Kaikki jotka haluaa, saa tunnistaa, ihan millä nimellä vaan:)) - IKMA
Sulla on vaan kirjoitti:
Ja kun nimimerkkiä vaihrat niin taas oot uus tai ainakin luulet olevas uus ja tuntematon vaikkes olekka.Olet vakavasti väärillä jäljillä.....
sellainen musta tötterö laitan sen päähäni Halloweenina.
Jotenkin tänään taas näyttää paljon paremmalta palstan touhut.- IKMA
Paloma.se.co kirjoitti:
sellainen musta tötterö laitan sen päähäni Halloweenina.
Jotenkin tänään taas näyttää paljon paremmalta palstan touhut.Huom! Täällä on järkytytty, en minä suinkaan. Ompeluseurat nyt vähän puissa, luulen. Terveisiä Espanjaan!
IKMA kirjoitti:
Huom! Täällä on järkytytty, en minä suinkaan. Ompeluseurat nyt vähän puissa, luulen. Terveisiä Espanjaan!
on tippunut silmukoita ja niitä saa nyt etsimällä etsiä?
Olisinpa Espanjassa; täällä Ruotsissa myrskyää ja on kylmää. Taalainmaalle on luvattu 10 cm märkää lunta ensi yöksi.- IKMA
Paloma.se.co kirjoitti:
on tippunut silmukoita ja niitä saa nyt etsimällä etsiä?
Olisinpa Espanjassa; täällä Ruotsissa myrskyää ja on kylmää. Taalainmaalle on luvattu 10 cm märkää lunta ensi yöksi.Silmukat nurinpäin, mutta huomenissa on työpäivä joka vetää ihmiset nukkumaan. Viikonloppu täyttä hulinaa ja ihmeellisiä aloituksia. Ja tosiaankin kyllä katsellaan tarkkaan kenenkä aloitus kiinnostaa. Ei rasita päätäni, taidan ajatella asioista erilailla, olen katsonut sen jopa erioikeudekseni. Viikon päivät olen tätä ihmetellyt, että ovatko nämä nyt kaikki aivan järjissään?? Asut Ruotsissa, niinkö? Vielä näihin aloituksiin menisin, ihmetellyt olen myös sitä että ei tajuta ollenkaan vedätystä. Vastaillaan aika auvoisesti joka juttuihin!!! Kaikki tämä käsityskykyni yli mennyt. Terveiset sitten Sinulle sinne Ruotsinmaalle! Pohojalaasittain Jutellahan kun rookatahan.
IKMA kirjoitti:
Silmukat nurinpäin, mutta huomenissa on työpäivä joka vetää ihmiset nukkumaan. Viikonloppu täyttä hulinaa ja ihmeellisiä aloituksia. Ja tosiaankin kyllä katsellaan tarkkaan kenenkä aloitus kiinnostaa. Ei rasita päätäni, taidan ajatella asioista erilailla, olen katsonut sen jopa erioikeudekseni. Viikon päivät olen tätä ihmetellyt, että ovatko nämä nyt kaikki aivan järjissään?? Asut Ruotsissa, niinkö? Vielä näihin aloituksiin menisin, ihmetellyt olen myös sitä että ei tajuta ollenkaan vedätystä. Vastaillaan aika auvoisesti joka juttuihin!!! Kaikki tämä käsityskykyni yli mennyt. Terveiset sitten Sinulle sinne Ruotsinmaalle! Pohojalaasittain Jutellahan kun rookatahan.
sinne lahden toiselle rannalle. Minäkin olen kohta katselemassa josko menisin nukkumaan; huomenna pitäisi kai yrittää mennä töihin vaikka ei ole niin kaksinen olekkaan vielä. Jos yön saan vaan nukuttua yskältäni niin aamulla on puoli kuuden herätys.
- ohijuoksija
IKMA kirjoitti:
Silmukat nurinpäin, mutta huomenissa on työpäivä joka vetää ihmiset nukkumaan. Viikonloppu täyttä hulinaa ja ihmeellisiä aloituksia. Ja tosiaankin kyllä katsellaan tarkkaan kenenkä aloitus kiinnostaa. Ei rasita päätäni, taidan ajatella asioista erilailla, olen katsonut sen jopa erioikeudekseni. Viikon päivät olen tätä ihmetellyt, että ovatko nämä nyt kaikki aivan järjissään?? Asut Ruotsissa, niinkö? Vielä näihin aloituksiin menisin, ihmetellyt olen myös sitä että ei tajuta ollenkaan vedätystä. Vastaillaan aika auvoisesti joka juttuihin!!! Kaikki tämä käsityskykyni yli mennyt. Terveiset sitten Sinulle sinne Ruotsinmaalle! Pohojalaasittain Jutellahan kun rookatahan.
loppujen lopuksi suurtakaan merkitystä, jos vaikka jonkun kyhäämä provo saa paljon keskustelua aikaan?
Tiedämmekö yleensä koskaan muutenkaan, onko kyse oikeasta vai keksitystä asiasta?
Voihan vastaajat vastata omasta elämänkokemuksestaan, vaikka avaaja olisikin provoillut.
Itse en provoile. ohijuoksija kirjoitti:
loppujen lopuksi suurtakaan merkitystä, jos vaikka jonkun kyhäämä provo saa paljon keskustelua aikaan?
Tiedämmekö yleensä koskaan muutenkaan, onko kyse oikeasta vai keksitystä asiasta?
Voihan vastaajat vastata omasta elämänkokemuksestaan, vaikka avaaja olisikin provoillut.
Itse en provoile.kunme ei tiedetä kuka sinä olet ja huutosi jää vain roikumaan öillisten puiden oksille (ole iloinen että löysin sen).
Millä OIKEUDELLA tulet tänne yön synkkinä tunteina muiden nukkuessa syyttämään ketään PROVOILUSTA? Minä en ole vain lauseen osa, subjekti, verbi tai adjektiivi, yhdyssana tai substantiivi, vaan vastaan omista kirjoituksistani omalla galleria-sivullani ja omalla kuvallani.- ko. viesti
Paloma.se.co kirjoitti:
kunme ei tiedetä kuka sinä olet ja huutosi jää vain roikumaan öillisten puiden oksille (ole iloinen että löysin sen).
Millä OIKEUDELLA tulet tänne yön synkkinä tunteina muiden nukkuessa syyttämään ketään PROVOILUSTA? Minä en ole vain lauseen osa, subjekti, verbi tai adjektiivi, yhdyssana tai substantiivi, vaan vastaan omista kirjoituksistani omalla galleria-sivullani ja omalla kuvallani.ollut suinkaan tarkoitettu Sinulle.
Hiemän tarkkuutta Sinullekin, toivon.
Tuossa, voit vielä takistaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000038394006 ko. viesti kirjoitti:
ollut suinkaan tarkoitettu Sinulle.
Hiemän tarkkuutta Sinullekin, toivon.
Tuossa, voit vielä takistaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000038394006ja olen lukenut huolimattomasti.
Tämä systeemi tuottaa minulle vieläkin vaikeuksia koska tarvitsee todellakin pitkissä ketjuissa katsoa tarkkaan kenelle vastaus oli tarkoitettu.
Anteeksi synkkä ilmeeni!
- Otto-Vaan
Sisäpiiri tai ei, en minäkään saa lähestulkoonkaan aina vastauksia.
Joko sanomisiani ei ole ymmärretty tai ei ole
katsottu tarpeelliseksi kommentoida.
Kuuluisinkin tietty jo kokonaan toiselle osastolle,
en vain ole osannut irtaantua täältä tutulta paikalta.
Sitäpaitsi tuolla astetta "ylemmällä" on niin pirun
hiljaista että pelästyy jo omaa ääntäkin.:)- heipparalla*
viipurinrinkelit vai jäikö minulle mitään?
Mukavaa illanjatkoa sinulle:) - k/k
et tääl on vähän mies nikkejä ja me harvatkin leimataan vähän akkamaisiks lässyttäjiksi.
kirjoittele siinä sitten ja yritä elää kristillisesti,haatana niin. - Otto-Vaan
k/k kirjoitti:
et tääl on vähän mies nikkejä ja me harvatkin leimataan vähän akkamaisiks lässyttäjiksi.
kirjoittele siinä sitten ja yritä elää kristillisesti,haatana niin.Kovin varoen sitten kurkkistaa oven raosta näkymiä.
Läyryyjiähän tässä ollaan oikein leiman kanssa.:) - Otto-Vaan
heipparalla* kirjoitti:
viipurinrinkelit vai jäikö minulle mitään?
Mukavaa illanjatkoa sinulle:)Nyt ei heti rinkelit lopu, kassillisen ostin.
Vein osan painikavereille kun he tykkäävät kovin
niistä ja loput laitoin pakkaseen josta sitten
sulatellaan niitä tarvittaessa.
Rasan tuotteita ostin, ihan jopa leivänkin.
Viihtysää iltaa sinullekkin.:) - heipparalla*
Otto-Vaan kirjoitti:
Nyt ei heti rinkelit lopu, kassillisen ostin.
Vein osan painikavereille kun he tykkäävät kovin
niistä ja loput laitoin pakkaseen josta sitten
sulatellaan niitä tarvittaessa.
Rasan tuotteita ostin, ihan jopa leivänkin.
Viihtysää iltaa sinullekkin.:)täällä on parin viikon päästä syysmarkkinat, sitten miekin ostan rinkeliä, ainakin kaksi:)
Voitais joskus painia, eiks vaan? - k/k
Otto-Vaan kirjoitti:
Kovin varoen sitten kurkkistaa oven raosta näkymiä.
Läyryyjiähän tässä ollaan oikein leiman kanssa.:)jutellan me omia pieniä tarinoita,pitäähän se joka sirkukses klovni olla.
- Otto-Vaan
heipparalla* kirjoitti:
täällä on parin viikon päästä syysmarkkinat, sitten miekin ostan rinkeliä, ainakin kaksi:)
Voitais joskus painia, eiks vaan?Niinkuin Maakunta ottelu.
Mutapainia vai sylipainia.:) - heipparalla*
Otto-Vaan kirjoitti:
Niinkuin Maakunta ottelu.
Mutapainia vai sylipainia.:)Jos kyetään, kun ensin syödään pari kiloa
viipurinrinkeliä:)
Mitäs maakuntaa sie edustat, mie voin edustaa karjalaa sekä savoa? - Otto-Vaan
k/k kirjoitti:
jutellan me omia pieniä tarinoita,pitäähän se joka sirkukses klovni olla.
Jotenkin noin sekin sanonta meni.
Toi laiteta sana siinä tekee olon vähän epävarmaksi.:) - Otto-Vaan
heipparalla* kirjoitti:
Jos kyetään, kun ensin syödään pari kiloa
viipurinrinkeliä:)
Mitäs maakuntaa sie edustat, mie voin edustaa karjalaa sekä savoa?Pitkää tikkua kumpi edustaa kumpaa.
Jos ei muuten yhteis ymmärrykseen päästä.
Kumpaa sie mieluummin? - heipparalla*
Otto-Vaan kirjoitti:
Pitkää tikkua kumpi edustaa kumpaa.
Jos ei muuten yhteis ymmärrykseen päästä.
Kumpaa sie mieluummin?olen asunut suurimman osan elämääni tämän maakunnan puolella:)
- Otto-Vaan
heipparalla* kirjoitti:
olen asunut suurimman osan elämääni tämän maakunnan puolella:)
Suurimman osan elämästä paikasta, jossa on
kuluttanut paljon tossun pohjia.
Silloin minä joutuisin edustamaan Uuttamaata.
Jotenkin vain en ole koskaan tuntenut kuuluvani
tänne kuin väliaikaisesti.
Pohjimmainen sija sydämmessäni on ollut kolmen
maakunnan rajapyykillä.Josta Karjala ja Savo
vahvimpana tekijänä.
Joten sitten minun on tyydyttävä edustamaan Savoa,
miellyttävä tehtävä sekin.:) - heipparalla*
Otto-Vaan kirjoitti:
Suurimman osan elämästä paikasta, jossa on
kuluttanut paljon tossun pohjia.
Silloin minä joutuisin edustamaan Uuttamaata.
Jotenkin vain en ole koskaan tuntenut kuuluvani
tänne kuin väliaikaisesti.
Pohjimmainen sija sydämmessäni on ollut kolmen
maakunnan rajapyykillä.Josta Karjala ja Savo
vahvimpana tekijänä.
Joten sitten minun on tyydyttävä edustamaan Savoa,
miellyttävä tehtävä sekin.:)sitten ei muuta kuin sovitaan aika ja paikka, aseet onkin jo sovittu:)ja painitrikoot päälle, mistähän ne löytäis:)
Palataan asiaan, kiitos tästä illasta, hyvää yötä! - Otto-Vaan
heipparalla* kirjoitti:
sitten ei muuta kuin sovitaan aika ja paikka, aseet onkin jo sovittu:)ja painitrikoot päälle, mistähän ne löytäis:)
Palataan asiaan, kiitos tästä illasta, hyvää yötä!Tuosta tulikin mieleen vanha markkina juttu.
Eräs ympäri suomen tunnettu helppoheikki oli aina
markkinoille pukeutunut erittäin resuisiin ja
rähjäisiin vaatteisiin.Hänen vakio lauseensa oli:
-Ja Helppoheikin vaatettaa Kuusinen.
Kuusinen oli Helsingin hienoston vaatetusliike siihen aikaan.:)
Rikkaita unia urheilijalle.:) aika muuttaa tonne ylärappuun, mutta siellä on liiankin siistiä porukkaa.. ei edes kenen kanssa kinastella. Ja sitäpaitsi, ne ei kans vastaa mulle:(
- -tiina
alkanu nyt pyörittään sitä omaa piiriäs vähän rupee vaikuttaan siltä noi sun jotkut vastaukses mulle ei tarvi vastata en tunne itseäni ulkopuoliseksi sanoin vaan mielipiteeni.
- ole se
maailman napa, äänessä koko ajan.
- Yxitypy
huomannut samaa kuin sinä.
Itse olen vasta vähän aikaa ollut tällä palstalla kirjoittelemassa, ja ihan kivasti vastataan :=))
Eikä mua häiritse, jos joku ei vastaa.
En itsekään ehdi kaikille vastaamaan. Se on aika mahdotonta, jos ketju on pitkä. - tööttituu
että ne varsinaiset KESKUSTELUpalstat löytyvät ihan jostain muualta kuin täältä Suomi24 sivustoilta.
Nämähän ovat pelkkää höpinää, joutavaa huulenheittoa.
Kuka tänne nyt tulisi KESKUSTELEMAAN? näiden nykyisten kirjoittajien kanssa?- -tiina
täällä kysyn vaan.
- elää elämäänsä,
koskaan muuttumatta.
Kävijät vain vaihtelee.
Tutustu ylhäälläolevaan kohtaan 'Tietoa palstasta'!
Ihan samaa ollut, ja varmasti tulee olemaankin. - yxitypy evk
huulenheitossa on vikana?
Arki livessä meillä useimmilla on sitä tylsää puurtamista. Eikös se piristä mieltä kun voi täällä vähän höpöttää :=)) - tööttituu
-tiina kirjoitti:
täällä kysyn vaan.
Ei kuitenkaan kuulu sinulle.
On jokaisen oma asia onko täällä lukijana vai kirjoittajana.
Mutta. KESKUSTELUA täällä on turha toivoa.
Sinulta varsinkaan. - sopiva nikki,
tööttituu kirjoitti:
Sinulta varsinkaan.kuvaa sinua oikein hyvin.
- tööttituu
sopiva nikki, kirjoitti:
kuvaa sinua oikein hyvin.
Mistähän sinä voit sen tietää?
Onko sinulla? - -tiina
tööttituu kirjoitti:
Sinulta varsinkaan.tolla tyylillä mutta jos sun on hyvä olla tollasena niin mikäs siinä kyllähän kaikki muut varmaan sun kans keskustelevat niin että jätän keskusteluvuoron sulle kaikkien muiden kanssa mulla ei oo enempää sanottavaa koska asiahan ei kuulu mulle.
- sivusta seurannut
-tiina kirjoitti:
tolla tyylillä mutta jos sun on hyvä olla tollasena niin mikäs siinä kyllähän kaikki muut varmaan sun kans keskustelevat niin että jätän keskusteluvuoron sulle kaikkien muiden kanssa mulla ei oo enempää sanottavaa koska asiahan ei kuulu mulle.
edes käyttämään välimerkkejä, pisteitä, pilkkuja, isoja alkukirjaimia, kappaleiden jakoa...jne.
Ehkä niitä horinoitasi sitten joku viitsisi jopa lukea.
Nyt yhtä pötköä koko viesti, ikään kuin et olisi ikinä saanut koulussa suomen kielen opetusta.
Säälittävää. - ainakin minun
tööttituu kirjoitti:
Mistähän sinä voit sen tietää?
Onko sinulla?mielestäni sellainen ihan "töötti"
eli tyhmä.
En pidä siitä, että toisia arvostellaan, mutta jos heittäydyt häijyksi, niin palautetta tulee.
Minulla on valtavan hieno nikki, mutta en kerro sitä sinulle, kateelliseksi tulisit. - todella paljon,
sivusta seurannut kirjoitti:
edes käyttämään välimerkkejä, pisteitä, pilkkuja, isoja alkukirjaimia, kappaleiden jakoa...jne.
Nyt yhtä pötköä koko viesti, ikään kuin et olisi ikinä saanut koulussa suomen kielen opetusta.
Säälittävää.jos et osaa muuta kuin ilkeillä toisille.
- tööttituu
ainakin minun kirjoitti:
mielestäni sellainen ihan "töötti"
eli tyhmä.
En pidä siitä, että toisia arvostellaan, mutta jos heittäydyt häijyksi, niin palautetta tulee.
Minulla on valtavan hieno nikki, mutta en kerro sitä sinulle, kateelliseksi tulisit.mutta et uskalla/ilkeä/halua/voi käyttää sitä nyt?
Miksi?
Minun sananvarastossani ei ole edes termiä "kateellinen".
Miksi olisin kateellinen jollekin tyhjäpäiselle kirjoittajalle, joka ei edes uskalla tuoda esiin "valtavan hienoa" nikkiään? - -tiina
Säälittävää.oon ihan jännityksellä odottanu koska siihen taas kiinnitetään huomioo löytyihän se äidinkielen opettaja joka ei saa selvää onkin ollu jo muutama kuukausi hiljaista siitä asiasta on yrittetty opettaa mutta ei ois vähempää voinu kiinnostaa oot kuitenkin viittiny sivusta seurata enkä kyllä viitti kirjoitustyyliäni muuttaan sun laistes takia jaa sää vaan kappalees jii än ee piste.
- hän ne
Säälittävää.varmasti osaa, mutta onhan täällä monilla muillakin originellejä kirjoitustapoja, mixei hänellä, kivalla ihmisellä saisi olla?
- kerro ihmeessä
todella paljon, kirjoitti:
jos et osaa muuta kuin ilkeillä toisille.
Ethän edes tunne minua. Mistä säälisi kumpuaa? ja mitä ymmärrät sanalla "sääli"?
Minä en todellakaan ole säälisi tarpeessa. - äidinkielen ope
Säälittävää.mikään äidinkielen palsta ole. Omassa viestissäsi en tosin löytänyt moitteen sijaa. :)
- on aina
kerro ihmeessä kirjoitti:
Ethän edes tunne minua. Mistä säälisi kumpuaa? ja mitä ymmärrät sanalla "sääli"?
Minä en todellakaan ole säälisi tarpeessa.säälittävää, etenkin, kun se kohdistuu tuntemattomaan ihmiseen.
- äidinkielen ope
hän ne kirjoitti:
varmasti osaa, mutta onhan täällä monilla muillakin originellejä kirjoitustapoja, mixei hänellä, kivalla ihmisellä saisi olla?
tuskin on kyse mistään originellistä kirjoitustyylistä. Ehkä toinen ei osaa, ehkä hän ei viitsi. Ihan sama, jos tekstistä saa selvän.
- en halua keskustella
tööttituu kirjoitti:
mutta et uskalla/ilkeä/halua/voi käyttää sitä nyt?
Miksi?
Minun sananvarastossani ei ole edes termiä "kateellinen".
Miksi olisin kateellinen jollekin tyhjäpäiselle kirjoittajalle, joka ei edes uskalla tuoda esiin "valtavan hienoa" nikkiään?tämän enempää.
- tööttituu
en halua keskustella kirjoitti:
tämän enempää.
kun jäit heti altavastaajaksi.
Samoilla keinoilla olen saanut monen muunkin hiljaiseksi. - niin varmaan
tööttituu kirjoitti:
kun jäit heti altavastaajaksi.
Samoilla keinoilla olen saanut monen muunkin hiljaiseksi.on käynyt muidenkin kanssasi kinastelleiden kanssa.
Ilkeys on pohjatonta. - on ihan yksi
äidinkielen ope kirjoitti:
tuskin on kyse mistään originellistä kirjoitustyylistä. Ehkä toinen ei osaa, ehkä hän ei viitsi. Ihan sama, jos tekstistä saa selvän.
lysti, miten kukin kirjoitaa, kunhan suurin piirtein pysytään suomen kielessä.
Eipä ole vielä yksikään viesti jäänyt ymmärtämättä.
Minäkin muuten opiskelin äikän opeksi, mutten ole sitä täällä. - äidinkielen ope
on ihan yksi kirjoitti:
lysti, miten kukin kirjoitaa, kunhan suurin piirtein pysytään suomen kielessä.
Eipä ole vielä yksikään viesti jäänyt ymmärtämättä.
Minäkin muuten opiskelin äikän opeksi, mutten ole sitä täällä.mä harkitsin sen ja kielenkääntäjän välillä, musta ei tullut kumpikaan. :) Tietty on mukava lukea kaunista äidinkieltä mutta en saa paiseita vaikka joku kirjoittaisi miten, tosiaan riittää kun saa selvän. Enkä itekään hirveästi mieti pilkun paikkoja sun muuta. Sen muistan että kalja vedetään inessiiviin.
- minustakaan,
äidinkielen ope kirjoitti:
mä harkitsin sen ja kielenkääntäjän välillä, musta ei tullut kumpikaan. :) Tietty on mukava lukea kaunista äidinkieltä mutta en saa paiseita vaikka joku kirjoittaisi miten, tosiaan riittää kun saa selvän. Enkä itekään hirveästi mieti pilkun paikkoja sun muuta. Sen muistan että kalja vedetään inessiiviin.
kuten ei monestakaan ainetta opiskelleesta.
Täällä ei kantsi pilkkuja viilailla, saa vain känsän käteensä.
Illatiivi, hih! :)) - ex-tuleva äidinkielen ope
minustakaan, kirjoitti:
kuten ei monestakaan ainetta opiskelleesta.
Täällä ei kantsi pilkkuja viilailla, saa vain känsän käteensä.
Illatiivi, hih! :))mikä se illatiivi olikaan? Olento tulento vai menenkö? *hih^*
Vuodet on vierineet mutta koulussa osasin nää kaikki, nyt vaan huuli pyöreenä mietin mikä on mitä... - koulussa aavistanut,
ex-tuleva äidinkielen ope kirjoitti:
mikä se illatiivi olikaan? Olento tulento vai menenkö? *hih^*
Vuodet on vierineet mutta koulussa osasin nää kaikki, nyt vaan huuli pyöreenä mietin mikä on mitä...että sadan vuoden päästä vielä näitä täällä mietitään?
Illatiivi=sisätulento, kertoo mihin. :))
Minä en kyllä muista koulusta, että noita suomenkielisiä termejä, esim. 'sisätulento', olisi opetettu.
ja suoraan sanottuna en ymmärrä sitten alkuunkaan näitä sisäpiirijuttuja, joita aika ajoin esitellään.
Eiköhän se vastaaminen tai vastaamatta jättäminen riipu siitä viestistä, onko mitään kommentoitavaa vaiko ei ole.
Jos itse koen jääväni keskustelussa ulkopuoliseksi, näen kyllä ensimmäisenä syyn itsessäni.- IKMA
......näin sanoo mies.....
Nuanhan se menöö ku mies-vm56 sanoo. Suorat sivuut olla pitää, tuahon kourahan.
Notta mitäkö se tua otsikko tarkoottaa, niinkö se oli???
No siinä lukoo jotta KATSO UUTTA ILOA.
Ja soon aina huomises, huomenna on varmahan hyvä päivä.
Hyvää ja rauhaasaa yötä kaikille kirijoottajille ja lukijoolle.
terv. seppä ja Tiitu kulta pohojanmaalta. Kyllä haukootuttaaki jo koko kovasti.
- rehellisesti
sanon, mitä haluan, niin onko joku kirjoituksesi jäänyt kommentoimatta?
Aika iso hulabaloo, jos näin on.huomioitu, kuten jo sanoin.
Mutta kun osallistun toisten aloituksiin tunnen olevani lähes näkymätön. Tai ei edes "lähes" vaan täysin. Sanoisin että olen kirjoittanut ehkä parikymmentä kommenttia viimeisen kolmen päivän aikana, joita kukaan ei ole noteerannut millään tapaa.- tunteesi
....
- Sinimarjanen
vastaaminen on lähinnä aiheestakin kiinni.
Vastaan, jos on sellainen aihe, että minulla
siihen on jotain sanottavaa.
Sitten, tosiasiassahan on näin, näistä
vastauksista, välillä kirjoituksiini vastataan
ja välillä ei vastata. Itse en boikotoi ketään.:) - vuohenpää
ennen kirjoitin paljon rekattuna, siis toooosiii paljon ennen kuin esim sä tulit tänne. Sisäpiirin huomasin heti ja nopsasti siihen minut otettiin, tiedä en miksi, kait kirjotin niin sovinnollisesti. Lähdin kun muutamaa vakiokirjottajaa yrmytettiin niin rumasti että oikein etoi ja kaikki puolustelu vaan pahensi asiaa. Nyt rekkaamatta on kiva käydä, samalla lailla kirjottelen kuin ennenkin ja ihan sama uskooko joku sen tai ei.
- yxitypy evk
Ketkä siihen sisäpiiriin kuuluu täällä ?
Minä en ole sitä huomannut :=(( - vuohenpää
yxitypy evk kirjoitti:
Ketkä siihen sisäpiiriin kuuluu täällä ?
Minä en ole sitä huomannut :=((et vaan halua myöntää että semmottis on.
- on ja paljon
vuohenpää kirjoitti:
et vaan halua myöntää että semmottis on.
ei typykään vastaa kaikille ei tuossa lauluketjussakaan, seuratkaa.
- yxitypy evk
on ja paljon kirjoitti:
ei typykään vastaa kaikille ei tuossa lauluketjussakaan, seuratkaa.
En ole vastannut, kun aloitus ei sellaista edes vaadi :=))
Enkä varmaan vastaa kaikille muissakaan aloituksissa.
Ja jos joillekin vastaan, en vastaa nikin perusteella, vaan vastaan jos jonkun kommenttiin on jotain kommentoitavaa :=))
- Pirre*
nytpä pieni uneen uupui, kultaripsensä sulki..
Onko täällä semmoinenkin kuin sisäpiiri, - sitä ei ehkä jotenkin huomaa täällä ikuisuuden pyörineenä.
Sori jos olen ohittanut, - minä ainakin ilahduin tulostasi..olet aina saanut ketjuistasi kunnon keskusteluja..- k/k
moikka vaan ,mul on selviämässä et yhtä eppäillään,nimee ei viel oo julkistettu.
Oot sitten joutunu lapsen piiaks. Iltaa Pirre, ei olla rookattu pitkähän aikahan. Tuliin vaan sanomahan jotta kyllä muutkin on hyviä mutta Sinä oot se paraas. Hyvää Yötä Sinulle, nukuttajalle. terv. minä ja Tiitu
kaikkein keskeinen henkilö tässä sisäpiirissä, mutta sinua en todellakaan voi moittia epäsosiaalisesta käyttäytymisestä. Olet yksi niistä harvoista täällä joka vastaa repliikkeihini, toinen voi olla suttura ja minne se optimistiorvokki on hävinnyt.
Ei minua häiritse yhtään jos minua ei AINA noteerata, se on normaalia, mutta jos minut AINA jätetään noteeraamatta niin kyllä sitä nyt vähemmästäkin alkaa ajattelemaan että mikähän idea tämä nyt taas oli.- yxitypy evk
Paloma.se.co kirjoitti:
kaikkein keskeinen henkilö tässä sisäpiirissä, mutta sinua en todellakaan voi moittia epäsosiaalisesta käyttäytymisestä. Olet yksi niistä harvoista täällä joka vastaa repliikkeihini, toinen voi olla suttura ja minne se optimistiorvokki on hävinnyt.
Ei minua häiritse yhtään jos minua ei AINA noteerata, se on normaalia, mutta jos minut AINA jätetään noteeraamatta niin kyllä sitä nyt vähemmästäkin alkaa ajattelemaan että mikähän idea tämä nyt taas oli.Miksi et ole vastannut minulle ??
Etkä monelle muullekaan tässä ketjussa ole vastannut? :=))) - ilkeä
yxitypy evk kirjoitti:
Miksi et ole vastannut minulle ??
Etkä monelle muullekaan tässä ketjussa ole vastannut? :=)))tänään on paloman ilta.
- Pirre*
k/k kirjoitti:
moikka vaan ,mul on selviämässä et yhtä eppäillään,nimee ei viel oo julkistettu.
Oot sitten joutunu lapsen piiaks.vaan pääsin, tämä pesti on pelkästään ilo :)
Moi vaan itelles.. - yxitypy evk
ilkeä kirjoitti:
tänään on paloman ilta.
ilkeä ole, mutta haluan että Paloma ymmärtää, että kaikille vastaaminen pitkässä ketjussa on aika rankkaa, ja ettei siinä ole kysymys mistään syrjinnästä :=))
yxitypy evk kirjoitti:
Miksi et ole vastannut minulle ??
Etkä monelle muullekaan tässä ketjussa ole vastannut? :=)))mutta nyt tää menee niin nopeesti että en ehdi millään. Mitäs menin valittamaan:)
- yxitypy evk
Paloma.se.co kirjoitti:
mutta nyt tää menee niin nopeesti että en ehdi millään. Mitäs menin valittamaan:)
Jäähän vastailemaan tänne. Voit joutua valvoon aamuun saakka. Koita kestää, ja hyvää yötä :=)))
yxitypy evk kirjoitti:
ilkeä ole, mutta haluan että Paloma ymmärtää, että kaikille vastaaminen pitkässä ketjussa on aika rankkaa, ja ettei siinä ole kysymys mistään syrjinnästä :=))
ja ei mitään pahaa mieltä. Hyvää yötä.
- älä sure
Laitoin jo kerran vastauksen ei vaan näy? Kirjoittelin joskus tänne tosi paljon rekattuna. Ihan uutena otettiin tosi nopsasti sisäpiiriin, kait kun olin niin sovinnollinen. Palsta on muuttunut paljon lyhyessä ajassa ja parempi ilman vakinikkiä, kun silloin tällöin käy. Ilman sisäpiiriä ei ole palstaa, ilman "puskia" ei ole keskustelua, näin se menee. Jippii muuttui vaan rekatuitten palstaksi ja myytiin pikavauhtia kannattamattoma muualle. Näin se vaan menee.
joihin osallistun on pakollinen rekisteröityminen, jota minäkin suosittelisin. Tai sitten ei ollenkaan rekisteröitymistä.
Olet oikeassa siinä että jokaisella palstalla on oma dynamiikkansa: täällä se toimii juuri sanomallasi tavalla.
Eka kerralla kun tulin tänne....n. puolitoista vuotta sitten pääsin mukaan keskusteluihin aivan eri tavalla. Sisäpiiri oli jo silloin, mutta se on tiivistynyt yli puolen vuoden poissaoloni aikana.
Kyllä kai kaikilla palstoilla on oma vakiokeskustelijoiden joukkonsa, mutta uudet noteerataan aika nopeasti ja ei heitä suljeta mihinkään kylmäkaappiin.- älä sure
Paloma.se.co kirjoitti:
joihin osallistun on pakollinen rekisteröityminen, jota minäkin suosittelisin. Tai sitten ei ollenkaan rekisteröitymistä.
Olet oikeassa siinä että jokaisella palstalla on oma dynamiikkansa: täällä se toimii juuri sanomallasi tavalla.
Eka kerralla kun tulin tänne....n. puolitoista vuotta sitten pääsin mukaan keskusteluihin aivan eri tavalla. Sisäpiiri oli jo silloin, mutta se on tiivistynyt yli puolen vuoden poissaoloni aikana.
Kyllä kai kaikilla palstoilla on oma vakiokeskustelijoiden joukkonsa, mutta uudet noteerataan aika nopeasti ja ei heitä suljeta mihinkään kylmäkaappiin.itsekin kirjoittelen foorumeilla joilla on rekkautumispakko ainakin tiettyihin alueisiin. Niissä vain käy niin että kukaan ei oikein uskalla sanoa mielipidettään ettei muut suutu... mikä taas johtaa siihen että jutut on liirumlaarumia. Tällainen suuri foorumi jossa liikkuu kaikenlaista väkeä on kuitenkin hyvä, enkä nyt ole oikein varma haluatko sisäpiiriin vai sieltä ulos?
- en muista
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä kai kaikilla palstoilla on oma vakiokeskustelijoiden joukkonsa, mutta uudet noteerataan aika nopeasti ja ei heitä suljeta mihinkään kylmäkaappiin.Olet niitä harvoja, jotka vaivautuivat juttelemaan mulle jotakuinkin järkevästi silloin "vanhoina hyvinä aikoina".
Minusta tämä puskavaihtoehto on tosi hyvä, jos on oikeasti jokin syy pysyä piilossa. Oikeassa elämässä. Lopetin kissa- hiiri leikin rekatulla nimmarilla. Oli kaikenlaista uhkailua kotona.
Ei ole enää, vaikka täältä saikin tosi mielenkiintoisia ja hyödyttömiä "ohjeita". Niitä sain paljon muualtakin. Mielenkiintoinenhan tämä palsta on. Kirjoittajat ja aiheet muuttuvat. Kaikkea ei ehdi edes lukea.
Kiva on ollut lukea kirjoituksiasi.
Hyvää yötä! (Nyt mä meen tutumaan) - äidinkielen ope
älä sure kirjoitti:
itsekin kirjoittelen foorumeilla joilla on rekkautumispakko ainakin tiettyihin alueisiin. Niissä vain käy niin että kukaan ei oikein uskalla sanoa mielipidettään ettei muut suutu... mikä taas johtaa siihen että jutut on liirumlaarumia. Tällainen suuri foorumi jossa liikkuu kaikenlaista väkeä on kuitenkin hyvä, enkä nyt ole oikein varma haluatko sisäpiiriin vai sieltä ulos?
että en hirveästi noteeraa näitä näyttäviä poislähtöjä tai tuloja. Kumma että vastasin tähän. Lähtöilmoitukset vaikuttavat vähän siltä että odotetaan huokaisuja oi-älä-lähde vissiin on niitä tässäkin ketjussa, en ole kaikkea vielä lukenut. Viestini tarkoitus ei ole loukata, päinvastoin ymmärrän aika hyvin (tai luulen) mitä avauksellasi tarkoitat.- Kai?
- huomaatko?
Populismi toimii poikkeuksetta.
Pääsit päämäärääsi. - -tiina
tää rupee taas meneen siihen toiseen vai sanotaanko kolmanteen ärsytykseen jututhan saa rönsyillä mutta liian usein ne rönsyilee toisten arvostelemiseen joku aina ottaa kenet milloinkin nokittavakseen pitkään aikaan en ole ollut kohteena mutta taas ei se mitään huvittaa lähinnä olenhan sivistymätön kirjoitustaidoton lähinnä ääliö ihmiseksi mutta hulluna on hyvä olla tää ei oo ihan totista totta mutta nyt nukuttaa makeesti ja aamulla reissuun palaa ärsyttämään vasta ensi viikon puolessa välissä kaikki te ootte kivoja kavereita.
- yxitypy evk
Muista ettei me pienistä välitetä :=))
Hyvää reissua sulle :=)) - heipparalla*
Oikein mukavaa ja rentouttavaa matkaa:)
- Otto-Vaan
Täältä pääkaupungin kautta.Käyppä mennessäs Silakka
markkinoilla ja osta vähän suolasta mukkaan.:)))
Hauskaa reissua.!
- ja Sinä tuon
rekattuna kirjoitat. Sinun ketjusi ovat saaneet näin puskasta katsottuna valtavan suosion, en ole aiemmin osallistunut. Mikä lie se sisäpiiri, josta aina puhutaan. Tottahan täällä näkee, että jotkut viihtyvät toistensa seurassa. Minä kirjoitan puskasta ja pyrin olemaan puskalaisten seurassa, ja siellä on mukavaa sakkia. Tänäänkin on vastausia tullut, ettei kaikkiin ole kerennyt vastata, se katos puskalaisen ei kannata parilla sanalla vastata, sitä ei lue kukaan. Kun tämän aloituksesi luin, tuli niin surullinen olo, että päätin vastata. Otetaan nyt iloinen ilme, niin kyllä se tästä.
näkemyksestäsi asiasta. Tämä oli vasta toinen aloitukseni pitkään aikaan ja en yleensä tee aloituksia lainkaan jos minulla ei itselläni ole halua ja aikaa kantaa ideaa läpi ketjun; osallistua itse omaan aloitukseeni.
Kirjoitan rekattuna ja omalla kuvallani. Ei haittaa jos joku tunnistaakin; sanoisin livenä ihan samat asiat.
Minua muuten vähän rassaa tämä palstalisten kaksijakoisuus: puska ja rekatut. Olis ihankiva jos kaikki olisivat mukana samoilla ehdoilla.
Muuten, helpotti paljon puhua asiasta.- rekattuja miehiä
Paloma.se.co kirjoitti:
näkemyksestäsi asiasta. Tämä oli vasta toinen aloitukseni pitkään aikaan ja en yleensä tee aloituksia lainkaan jos minulla ei itselläni ole halua ja aikaa kantaa ideaa läpi ketjun; osallistua itse omaan aloitukseeni.
Kirjoitan rekattuna ja omalla kuvallani. Ei haittaa jos joku tunnistaakin; sanoisin livenä ihan samat asiat.
Minua muuten vähän rassaa tämä palstalisten kaksijakoisuus: puska ja rekatut. Olis ihankiva jos kaikki olisivat mukana samoilla ehdoilla.
Muuten, helpotti paljon puhua asiasta.on niillä usein joku räksyttäjä perässä, naisilla on helpompaa. En minä kauaa jaksais, jos joku hiihtäis koko ajan kannoilla. Oli jo kerran nimmari valmiina, ajattelin rekkautua, mutta sitten ajattelin, mitä se muuttas, en minä lähde tuollaisiin, hyvää päivää, kaunis ilma, juttuihin. Sinä vastasit kohteliaisuudesta, mutta kun puskalaisten kanssa touhuaa, he vastaavat mielenkiinnosta. Minun parhaita ominaisuuksia ei ole kohteliaisuus, kuten huomaat, mutta minä olen aito.
- mikähän lie
se sisäpiiri vai pitäiskö kysyä "ne sisäpiirit", olisko paarempi vaihtoehto?
- Kuin myös!
On K:ta, H:ta, P:tä, S:ää jne jotka toisiaan kehuu ja yritäppä päästä ö:nä piirin. Pääsyvaatimus vaatii nöyrtymistä ja hännystelyä jota meidän itsetuntomme ei tunne. :(
- äidinkielen ope
kun on ensin samaa mieltä ja sitten voi olla eri mieltä *kokemusta on* Mä petyin kovasti kun laitoin aiheita puskanikeillä ja ne ihmiset joita pidin ihan ehdottoman fiksuina, tykkäsi että "puskalle" voi vastata mitä vaan. Ikinä eivät olisi samoin vastanneeet jos olisin ollut omalla nikillä. No kaikkea sitä netissä vastaan tulee.
- viestimäärää
katsoo niin yhdeksättäsataa päivässä, kai siitä jotakin riittää jokaiselle.
Tietysti on tyhmää pistää yksityisviestin luonteisia yleiselle palstalle. Sitä varten ovat muut viestimet.- tämänkin
palstan luonne ainakin omalle kohdallani kun kerroit viestimäärän, kiitos!!!!!!
- Jermuxi tms.
Jos täällä vastataan, niin se kuulemma on pelkkää mollaamista ja irvailua. Jos ei vastaa, niin sitten se on kiusantekoa pieneltä piiriltä. Hmmmmmmm. Kuinka rikkoa ilkeä kehä?
istua kaikki piiriin leiritulen ympärille ja laulaa kumbayaa my lord kumbayaa....
Kuuluuko tämän keskustelufoorumin skitsofreeniseen luonteeseen se että tuttujen ja tuntemattomien joukosta poimitaan vain ne "varmat" juttelukaverit jotka ei koskaan ole juuri sinulle ilkeitä?
Jos uskallettais olla vähän avoimempia ja ei heti mentäis puolustusasemiin kun joku tarjoaa hieman kritiikkiä?
Jos uskalletais olla vähän spontaanimpia ja vastailla kommenttiin riippumatta hirveesti siitä kuka ne on kirjoittanut?
Jos oltais vähän lempeämpiä toisiamme kohtaan, tai edes vähän hienotuntoisempia? Joku sanoi tuossa ylempänä että minä vastasin kohteliaisuudesta mutta hän ei, koska on aito. Mikä fantastinen käsite kohteliaisuuden merkityksestä sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ninkuin kohteliaisuus samaistettaisiin valehtelemiseen, epäaitouteen.
Uskonkin että palstan skitso dynamiikka puska vs. rekatatut edesauttaa että ryhmässä ei ole minkäänlaista virtuaaliyhteisön tunnetta. Se koetaan yhtä paljon jokaisen omaksi kuin vessapaperirulla josta otetaan juuri ne riittävän monta ruutua omiin tarpeisiin.- pyörii
lapset siinä hyörii...........
- Laivat
Paloma.se.co kirjoitti:
istua kaikki piiriin leiritulen ympärille ja laulaa kumbayaa my lord kumbayaa....
Kuuluuko tämän keskustelufoorumin skitsofreeniseen luonteeseen se että tuttujen ja tuntemattomien joukosta poimitaan vain ne "varmat" juttelukaverit jotka ei koskaan ole juuri sinulle ilkeitä?
Jos uskallettais olla vähän avoimempia ja ei heti mentäis puolustusasemiin kun joku tarjoaa hieman kritiikkiä?
Jos uskalletais olla vähän spontaanimpia ja vastailla kommenttiin riippumatta hirveesti siitä kuka ne on kirjoittanut?
Jos oltais vähän lempeämpiä toisiamme kohtaan, tai edes vähän hienotuntoisempia? Joku sanoi tuossa ylempänä että minä vastasin kohteliaisuudesta mutta hän ei, koska on aito. Mikä fantastinen käsite kohteliaisuuden merkityksestä sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ninkuin kohteliaisuus samaistettaisiin valehtelemiseen, epäaitouteen.
Uskonkin että palstan skitso dynamiikka puska vs. rekatatut edesauttaa että ryhmässä ei ole minkäänlaista virtuaaliyhteisön tunnetta. Se koetaan yhtä paljon jokaisen omaksi kuin vessapaperirulla josta otetaan juuri ne riittävän monta ruutua omiin tarpeisiin.Olipa mukava lukea ajateltua tekstiäsi pitkästä aikaa:) En ole juurikaan käynyt tällä palstalla, johtuu ehkä siitä, vai päinvastoin,että tämä on mennyt huuhaa-palstaksi eikä tuollaisia ajateltuja ja perusteltuja puheenvuoroja juuri näe. Ja jos näkee, niin joku kuittaa ne tärkeilyksi tms.
Ehkä aika kultaa muistot, mutta oli ne aikoja, kun koko naislauma oltiin menossa Pohojanmaan sepän kukkakivelle kilvan:)))
Mukavaa syksyn jatkoa toivotellen Puidenhalaaja Laivat kirjoitti:
Olipa mukava lukea ajateltua tekstiäsi pitkästä aikaa:) En ole juurikaan käynyt tällä palstalla, johtuu ehkä siitä, vai päinvastoin,että tämä on mennyt huuhaa-palstaksi eikä tuollaisia ajateltuja ja perusteltuja puheenvuoroja juuri näe. Ja jos näkee, niin joku kuittaa ne tärkeilyksi tms.
Ehkä aika kultaa muistot, mutta oli ne aikoja, kun koko naislauma oltiin menossa Pohojanmaan sepän kukkakivelle kilvan:)))
Mukavaa syksyn jatkoa toivotellen Puidenhalaajasinunkin olemassaolostasi vielä, Halaaja! Joku sanoi tuossa ylempänä että palsta on juri niin hyvä tai huono kuin osaanottajiensa summa, tai jotain siihen viittaavaa ,sen allekirjoitan. Vietimme monta tosi kivaa hetkeä täällä seppäprojektin kera, parhaaseen ya-ya siskosten tapaan.
Hyvää syskynjatkoa anna näyttöä olemassaolostasi useammin!- vetäisit
Paloma.se.co kirjoitti:
Uskonkin että palstan skitso dynamiikka puska vs. rekatatut edesauttaa että ryhmässä ei ole minkäänlaista virtuaaliyhteisön tunnetta. Se koetaan yhtä paljon jokaisen omaksi kuin vessapaperirulla josta otetaan juuri ne riittävän monta ruutua omiin tarpeisiin.herneen nenääsi tuosta minulle ominaisesta töksäyksestä, jota pyydän anteeksi. Paina nyt toista puolta nenää ja puhalla, niin lähtee, ei se niin iso ole. Minun olettamus oli, että Sinä haet täältä kiinneryhmää, johon voisit turvallisesti kuulua, en tiedä oliko väärä. Minä nyt selvitän Sulle, mistä tuon ilmaisun olen päähäni saanut. Kun minä olen tämmöinen rosoinen, yksinäinen mies. Joskus ihmetellyt, kun mulla käy vieraita, ja minua kutsutaan vierailuile, niin paljon, että välillä jo tuskanhiki nousee. Niin olen ihmetellyt, miksi niin monenlaiset ihmiset näyttävät viihtyvän seurassani. Kuten sanoin kohteliaisuus ei ole parhaita puoliani, enkä muutoinkaan ole kummonen seuranpitäjä omasta mielestä, edellä kerrotusta olen saanut päähäni, että koska en osaa teeskennellä ja olen aito, siitä tuo ilmaus, josta sait päähäsi, että pidin Sinua epäaitona. En ole kanssasi aiemmin ollut tekemisissä, kun en muutenkaan ole rekattujen juttuihin juuri sekaantunut. Mutta kun näin on tutuksi päästy, voin minä Sinulle joskus vastata, niin saat vastaisuudessakin ihmetellä, että on sitä monenlaista sukankuluttajaa, mitä maa päällään kantaa.
Hyvää päivänjatkoa vetäisit kirjoitti:
herneen nenääsi tuosta minulle ominaisesta töksäyksestä, jota pyydän anteeksi. Paina nyt toista puolta nenää ja puhalla, niin lähtee, ei se niin iso ole. Minun olettamus oli, että Sinä haet täältä kiinneryhmää, johon voisit turvallisesti kuulua, en tiedä oliko väärä. Minä nyt selvitän Sulle, mistä tuon ilmaisun olen päähäni saanut. Kun minä olen tämmöinen rosoinen, yksinäinen mies. Joskus ihmetellyt, kun mulla käy vieraita, ja minua kutsutaan vierailuile, niin paljon, että välillä jo tuskanhiki nousee. Niin olen ihmetellyt, miksi niin monenlaiset ihmiset näyttävät viihtyvän seurassani. Kuten sanoin kohteliaisuus ei ole parhaita puoliani, enkä muutoinkaan ole kummonen seuranpitäjä omasta mielestä, edellä kerrotusta olen saanut päähäni, että koska en osaa teeskennellä ja olen aito, siitä tuo ilmaus, josta sait päähäsi, että pidin Sinua epäaitona. En ole kanssasi aiemmin ollut tekemisissä, kun en muutenkaan ole rekattujen juttuihin juuri sekaantunut. Mutta kun näin on tutuksi päästy, voin minä Sinulle joskus vastata, niin saat vastaisuudessakin ihmetellä, että on sitä monenlaista sukankuluttajaa, mitä maa päällään kantaa.
Hyvää päivänjatkoaherneitä enkä mitään muitakaan vihanneksia nenääni eikä sinne nyt just mahtuisikaan; olen pahassa flunssassa. Niin, ehkä tulkitsin mainintasi omasta aitoudestasi kritiikiksi minuen kuviteltua? ei-aitoutta kohtaan, joka ilmenee siinä että yritän ottaa muitakin ihmisiä huomioon ja vastata kun minulle puhutaan, niin livenä kuin nettihenkilönä.
Ei, minä pidin kannanotostasi ihan oikeesti, se oli valaiseva ja viitoitti tietä eteenpäin. Eihän me kaikki olla samanlaisia ja kokemuksemme elämästä ovat kovin erilaisia. Mihinkään arvojärjestykseen asettamatta uskon että kohteliaisuus ja aitous eivät sulje pois toisiaan; niitä voi hyvinkin olla saman aikaan. Minun kokemukseni ovat sen osoittaneet; ehkä sinulla on juuri päinvastaisia kokemuksia.
Mutta Sinulla on valttikortti takataskussasi:rosoiset, yksinäiset mieshenkilöt ovat kovin tavoiteltuja Suomessa:) ja muuallakin, esim villissä lännessä. Meitä läplättiviä pikkudaameja on taas pilvin pimein, kysyntä heikkoa.- on sekin
Paloma.se.co kirjoitti:
herneitä enkä mitään muitakaan vihanneksia nenääni eikä sinne nyt just mahtuisikaan; olen pahassa flunssassa. Niin, ehkä tulkitsin mainintasi omasta aitoudestasi kritiikiksi minuen kuviteltua? ei-aitoutta kohtaan, joka ilmenee siinä että yritän ottaa muitakin ihmisiä huomioon ja vastata kun minulle puhutaan, niin livenä kuin nettihenkilönä.
Ei, minä pidin kannanotostasi ihan oikeesti, se oli valaiseva ja viitoitti tietä eteenpäin. Eihän me kaikki olla samanlaisia ja kokemuksemme elämästä ovat kovin erilaisia. Mihinkään arvojärjestykseen asettamatta uskon että kohteliaisuus ja aitous eivät sulje pois toisiaan; niitä voi hyvinkin olla saman aikaan. Minun kokemukseni ovat sen osoittaneet; ehkä sinulla on juuri päinvastaisia kokemuksia.
Mutta Sinulla on valttikortti takataskussasi:rosoiset, yksinäiset mieshenkilöt ovat kovin tavoiteltuja Suomessa:) ja muuallakin, esim villissä lännessä. Meitä läplättiviä pikkudaameja on taas pilvin pimein, kysyntä heikkoa.että on nähnyt paljon maailmaa ja nyt tarkoitan maailman näkemistä konkreettisessa muodossaan.
Olet käsittääkseni asunut kolmella eri maailman mantereella ja sen verran kauan, että perspektiiviä on muodostunut ihmistuntemuksen suhteen. On nimittäin ihan eri asia käydä vieraassa maassa kuin asua siellä ja asuminen poissa juuriltaan vaatii todellista luonnetta ja avarakatseisuutta ja ennen kaikkea sopeutumiskykyä, jota sinulla löytyy.
Kielitaito on myös rikkaus, jonka olisin itselläni suonut olevan, mutta kun ei ole kielipäätä niin ei ole.
Paloma, monellako kielellä sinä pystyt ilmaisemaan itseäsi? Minua kiinnostaisi kovasti tietää missä päin etelä-Amerikkaa olet asunut, mutta ehkä kysymys on liian henkilökohtainen täällä. Kysyn kuitenkin, oletko käynyt Machu Picchussa - se nimittäin on paikka, jossa olisin halunnut käydä. Eihän se vieläkään myöhäistä ole, mutta nykyinen elämäntilanteeni ei anna myöten (terveydellisistä syistä minun ei ole suotavaa matkustaa lentokoneessa). on sekin kirjoitti:
että on nähnyt paljon maailmaa ja nyt tarkoitan maailman näkemistä konkreettisessa muodossaan.
Olet käsittääkseni asunut kolmella eri maailman mantereella ja sen verran kauan, että perspektiiviä on muodostunut ihmistuntemuksen suhteen. On nimittäin ihan eri asia käydä vieraassa maassa kuin asua siellä ja asuminen poissa juuriltaan vaatii todellista luonnetta ja avarakatseisuutta ja ennen kaikkea sopeutumiskykyä, jota sinulla löytyy.
Kielitaito on myös rikkaus, jonka olisin itselläni suonut olevan, mutta kun ei ole kielipäätä niin ei ole.
Paloma, monellako kielellä sinä pystyt ilmaisemaan itseäsi? Minua kiinnostaisi kovasti tietää missä päin etelä-Amerikkaa olet asunut, mutta ehkä kysymys on liian henkilökohtainen täällä. Kysyn kuitenkin, oletko käynyt Machu Picchussa - se nimittäin on paikka, jossa olisin halunnut käydä. Eihän se vieläkään myöhäistä ole, mutta nykyinen elämäntilanteeni ei anna myöten (terveydellisistä syistä minun ei ole suotavaa matkustaa lentokoneessa).sehän ei ole liian myöhäistä vielä. Toinen kotimaani E-Amerikassa on Kolumbia ja kunhan vain ehdin aion kyllä käydä Macchu Picchussa ja Cuzcossa ja monessa muussakin paikassa. Hoitele terveyttäsi niin lähden Sinulle vielä oppaaksi:)
Puhun espanjaa, englantia, ruotsia ja suomea. Kolmea edellistä mieluimmin sekaisin jos ei kukaan komenna pysymään yhdessä kielessä. Kaikkia suht. yhtä hyvin tai huonosti, pienellä aksentilla.- pitkästä aikaa.
Laivat kirjoitti:
Olipa mukava lukea ajateltua tekstiäsi pitkästä aikaa:) En ole juurikaan käynyt tällä palstalla, johtuu ehkä siitä, vai päinvastoin,että tämä on mennyt huuhaa-palstaksi eikä tuollaisia ajateltuja ja perusteltuja puheenvuoroja juuri näe. Ja jos näkee, niin joku kuittaa ne tärkeilyksi tms.
Mukavaa syksyn jatkoa toivotellen PuidenhalaajaOikeassaa olet. Tämä palsta tai kirjoittajat
on muuttuneet. Muistelen myös kaiholla noita
aikoja. Noi uudet kun ei tälläisestä hyvästä
ajasta ole tietoisia, kuten me jo pidempään
kirjoittaneet. Kuvittelevat että koko areena
on vain heidän. - Laivat
pitkästä aikaa. kirjoitti:
Oikeassaa olet. Tämä palsta tai kirjoittajat
on muuttuneet. Muistelen myös kaiholla noita
aikoja. Noi uudet kun ei tälläisestä hyvästä
ajasta ole tietoisia, kuten me jo pidempään
kirjoittaneet. Kuvittelevat että koko areena
on vain heidän.Muuttuneet ovat ja lisääntyneet:)) Sinänsä ihan hyvä juttu, että on niin paljon aloituksia. Mutta kun niitä on niin paljon, niin ei niitä kaikkia mitenkään jaksa avata ja sitten ei tiedäkään, mitä kaikkea kivaa sieltä voisi löytää. Ehkä sen vuoksi ei synny niin luovaa ja kiihkeää ajatustenvaihtoa kuin silloin vuosi sitten. Tai mistäpä minä tiedän, kun käyn nykyään vain joskus kurkkimassa. Tuli kai jo annettua tälle palstalle se mitä oli antaa, ja nyt ei enää heru mitään.
- Jermuxi tms.
Paloma.se.co kirjoitti:
Uskonkin että palstan skitso dynamiikka puska vs. rekatatut edesauttaa että ryhmässä ei ole minkäänlaista virtuaaliyhteisön tunnetta. Se koetaan yhtä paljon jokaisen omaksi kuin vessapaperirulla josta otetaan juuri ne riittävän monta ruutua omiin tarpeisiin.Olen aina tehnyt niin. Tottakai vastailen tutulle nikille vaikkapa vain tervehtiäkseni häntä, jota en tietty jollekkin tuntemattomalle tee.
Kritiikistä ja sanailuista sen verran, että tännepäin saakin tulla kritiikkiä ja sen sellaista. Mua väsyttää sellaiset jatkuvat hali-pusu-jenkka-jutut, joita sitten pitäis jollain lailla kommentoida. Missä on voima, missä vääntö? - on pakko
Paloma.se.co kirjoitti:
herneitä enkä mitään muitakaan vihanneksia nenääni eikä sinne nyt just mahtuisikaan; olen pahassa flunssassa. Niin, ehkä tulkitsin mainintasi omasta aitoudestasi kritiikiksi minuen kuviteltua? ei-aitoutta kohtaan, joka ilmenee siinä että yritän ottaa muitakin ihmisiä huomioon ja vastata kun minulle puhutaan, niin livenä kuin nettihenkilönä.
Mutta Sinulla on valttikortti takataskussasi:rosoiset, yksinäiset mieshenkilöt ovat kovin tavoiteltuja Suomessa:) ja muuallakin, esim villissä lännessä. Meitä läplättiviä pikkudaameja on taas pilvin pimein, kysyntä heikkoa.vastata. Sinä sanoit läplättäviä pikkudaameja, tuosta et sitten suutu, oli oma ilmaus, se on sitä small talkia, ja siihen naiset pystyy haukotuksiin asti. Me rosoiset ei sitä hallita, eikä haluta edes opetella. Meille riittää, että naiset teititellään ja miehet sinutellaan. Omasta kokemuksesta sanoisin Sinulle. Kun tulin palstalle, kirjoitin huolellisia vastauksia, viimeisen päälle harkiten, niinkuin ujo poika vieraassa seurassa tekee, ne meni ohi päännyökkäyksellä, joku sanoi olevansa samaa mieltä. Sitten pääsin vähän tutummaksi, ja pääsi tämä rosoinen live-persoona esille, niin johan alkoi tulla vastauksia. Äläkä näitä minun juttuja pidä minään tieviittoina, minun perässä joudut lumihankeen. En minä nyt sitä tarkoita, että kohteliaisuus sulkee aitouden pois, tuohonkin Sinä turhanpäiten takerruit.
Mukavien ihmisten kanssa on aina kiva kirjoitella. Mielestäni tämä on hauskaa ajankulua. En ota henkilökohtaisesti, ellen saa vastauksia tai jos saan ikäviä vastauksia.
Mutta luulen myös että kulttuurierotkin vaikuttaa. Siellä missä sinä asut on teennäiskohtelaisuutta enemmän, kuin täällä Suomessa. Mutta myös täällä Suomessakin on käyttäytymiseroja paikkakuntien mukaan ja sen huomaa ihan kirjallisissakin kanssakäymisissä.- on niin
että suomessahan sitä teennäis / näennäiskohteliasuutta piisaakin!
on niin kirjoitti:
että suomessahan sitä teennäis / näennäiskohteliasuutta piisaakin!
Itselläni on kokemusta kummastakin maasta, mutta ruotsalainen kokemukseni on kyllä jo ehkä vanhentunutta tietoa.
Kaikki on niin hektistä nykyään ja nuoret tuovat uudet käyttäytymisensä mukanaan kun alkavat osallistua aikuisten juttuihin, joten kaikki muuttuu koko ajan, tavat myös...miljoona kirjoitti:
Itselläni on kokemusta kummastakin maasta, mutta ruotsalainen kokemukseni on kyllä jo ehkä vanhentunutta tietoa.
Kaikki on niin hektistä nykyään ja nuoret tuovat uudet käyttäytymisensä mukanaan kun alkavat osallistua aikuisten juttuihin, joten kaikki muuttuu koko ajan, tavat myös...ja se tuli kuin salaman kirkkaalta taivalta edellisessä kommentissasi sanassa tekokohteliaisuus. Onko sellaista edes olemassa? Vai onko se vain konsepti joka elää kyräilevässä, epäluuloisessa suomalaisessa kansanluonteessa? Tuli mieleeni keskustelu aikuisenpoikani kanssa (hän ei puhu suomea eikä ole koskaan asunut Suomessa, mutta on erittäin kiinnostunut sekä kielestä että kulttuurista; käy serkkujaan tervehtimässä Tampereella ja he kuljettavat häntä kaissa museoissa ja historiallisesti kiinnostavissa paikoissa.)
Sanoin hänelle kerran että älä ole noin kohtelias isoäidille. Hän hölmistyi täysin ja sanoi....mamma, minä HALUAN olla kohtelias ja ottaa huomioon hänet koska se on normaalia. Sanoin että äitini voi kokea sen mielistelyksi ja että ehkä ajat jotain asiaa takaa, sinulla on salainen agenda. Luulin kyllä että tällainen asenne kuului lähinnä edellisen sukupolven ideamaailmaan.Paloma.se.co kirjoitti:
ja se tuli kuin salaman kirkkaalta taivalta edellisessä kommentissasi sanassa tekokohteliaisuus. Onko sellaista edes olemassa? Vai onko se vain konsepti joka elää kyräilevässä, epäluuloisessa suomalaisessa kansanluonteessa? Tuli mieleeni keskustelu aikuisenpoikani kanssa (hän ei puhu suomea eikä ole koskaan asunut Suomessa, mutta on erittäin kiinnostunut sekä kielestä että kulttuurista; käy serkkujaan tervehtimässä Tampereella ja he kuljettavat häntä kaissa museoissa ja historiallisesti kiinnostavissa paikoissa.)
Sanoin hänelle kerran että älä ole noin kohtelias isoäidille. Hän hölmistyi täysin ja sanoi....mamma, minä HALUAN olla kohtelias ja ottaa huomioon hänet koska se on normaalia. Sanoin että äitini voi kokea sen mielistelyksi ja että ehkä ajat jotain asiaa takaa, sinulla on salainen agenda. Luulin kyllä että tällainen asenne kuului lähinnä edellisen sukupolven ideamaailmaan.Kait se on sellainen teennäisyyskohtelaisuus peräisin noista poliitikoista. Puhutaan paljon kauniilla sanoilla, luvataan ummet ja lammet. Ja mitään järkeä tai tolkkua ei niistä edes saa ja lupaukset ovat ihan kaatteettomat. Saadaan käsitys että on luvattu, mutta oikeasti asia onkin käännetty päinvastaiseksi. Etuudet ovatkin vähennyksiä yms.
miljoona kirjoitti:
Kait se on sellainen teennäisyyskohtelaisuus peräisin noista poliitikoista. Puhutaan paljon kauniilla sanoilla, luvataan ummet ja lammet. Ja mitään järkeä tai tolkkua ei niistä edes saa ja lupaukset ovat ihan kaatteettomat. Saadaan käsitys että on luvattu, mutta oikeasti asia onkin käännetty päinvastaiseksi. Etuudet ovatkin vähennyksiä yms.
ja poliitikkojen vaalilupaukset ovat mielestäni kaksi täysin eri asiaa.
- Tuuli hattu...
ennen töihin lähtöä tätä ketjua tsiikailin. Näin aamun kirkkailla silmillä huomasin et ai ku kiva ilmiö eli siis aika monet eiliset palstalaiset
muuttuivatkin kiltimmiksi ja kiltimmiksi ennen kuin Nukku Matti kutsui.
Elikkä saahan sitä irrotella mut ehkä uni on parempaa ku ei haluu sanoo sitä viimistä sanaa ainakaan pahalla.
Henk.kohtaisesti mua ei häiritse toistaiseksi vielä juuri mikään. Aina niitä ajatuksella vastaajia löytyy ja ettei vaan meniskin liian "kiltiksi" jos vaan vastataan ihan kirjaimellisesti. Aamun jatkoja! Olisikohan sinulla henkilökohtainen siis ulkopuolisena olemisen tunteen kompleksi. Tämä alemmuuskompleksi oli hyvin yleistä meillä kuuskymmentä ja seitsämänkymmentä luvuilla naapurimaahamme työnhakuun lähteneillä suomalaisilla. Se alun ylenkatse, jota me maahanmuuttajina, siirtotyöläisinä kohdattiin ei ollut mieleeni ja palasin kolmen vuoden jälkeen takaisin kotimaahan.
Ethän ole enää suomalainen, et myöskään juuriltasi ruotsalainen.
En finne igen, vai kunka se menikään?
Kirjoitit jossain, että pidät kommunikoinnista meidän ulkomaalaisten kanssa. Onko kulttuuriympäristösi erilainen kuin meidän ja johtaako se väärinymmärryksiin?
Olemalla sisäpiirissä, kuulumalla joukkoon, olemalla keskipiste ja tulemalla kuulluksi on valtavan tärkeä merkitys meille ihmisille ja jos sitä ei koe voi turhautuneisuus astua tilalle.
Meidän on varottava antamasta omia analyysejä ihmisen persoonasta pelkän kirjoittelun perusteella, mutta siihen tuntuu jokainen meistä silloin tällöin syyllistyvän niin minä, sinä ja muutkin.
Tulin kotiin viime yönä erittäin mielenkiintoisesta ja antoisasta seminaarista joka käsitteli monelta kantilta ihmisen raadollisuutta.
Nettikäyttäytyminen oli erään luennon aihe ja täällä jos missä on hyvinkin helppo loukata toista tietoisesti tai tietämättään, nimettömänä ja nicillisenä. Yksi loukkaamisen, kiusaamisen muoto on mitätöinti, emme vastaa, ohitamme itseämme ärsyttävän ihmisen.
Jatketaan, keskustellaan, ollaan samaa- ja erimieltä, yritetään olla aikuisia!ja aiheesta saisi vaikka väitöskirjan kokoon, niin monivivahteinen se on.
Mitä minuun tulee, en ole tyypillinen 60-70-luvulla Ruotsiin työnhakuun lähtenyt ruotsinsuomalainen. Taustani on monimutkaisempi: lähdin Suomesta v. 70, tammikuussa opiskelemaan USA'han ja sieltä sitten edelleen Etelä-Amerikkaan jossa asuin 12 vuotta ennen paluutani jenkkeihin ja sitten 80-luvun lopulla lapsineni tulin Ruotsiin. Olin oikeastaan matkalla takaisin Suomeen, mutta Ruotsissa asuva ystävättäreni houkutteli minut sinne. Lapset on nyt valmiiksi koulutettuja ja viihtyvät hyvin, etenkin tyttäreni jolla on mies, lapset, talo ja suku ja juuret kasvaneet jo tiukasti tämän maan multaan.
Itse aion pitää E-Amerikan kotini ja joskus kun pääsen eläkkeelle olla siellä aina muutama talvikuukausi.
Tämä taustastani.
En koe olevani ulkopuolinen tässä yhteiskunnassa: opiskeluni ja työelämäni täällä ovat pitäneet minua hyvin sosialisoituneena. Vaikka olinkin jo lähes 40 tänne muuttaessani olen päässyt hyvin sisälle ruotsalaiseen yhteiskuntaan ja puhun hyvää ruotsia, murtaen vain vähän.
Oikeastaan en ole tuntenut itseäni ulkopuoliseksi juuri missään, tai sitten se on vain se asenne jonka olen ottanut. Tulen pienestä maasta mannerjäätikön ja taiga/tundran reunalta ja me olemme pieni kansa ja siksi olemme hieman erillaisia....:)
Palatakseni nettikäyttäytymiseen:
jos vertaan suomalaista nettikäyttäytymistä esim, amerikkalaiseen, niin olemme arkoja, pelokkaita ja kylmiä toisillemme. Verratuna latinonettikeskusteluun olemme epäluuloisia, epäkohteliaita ja ivallisia.
Vahvuutemme: suoruus, kuoren alla piilevä toisesta välittäminen jota on vaikea tuoda esille, maanläheinen huumori.
Pitäisiköhan aloittaa uusi ketju?- sanoo_suttura*
Paloma.se.co kirjoitti:
ja aiheesta saisi vaikka väitöskirjan kokoon, niin monivivahteinen se on.
Mitä minuun tulee, en ole tyypillinen 60-70-luvulla Ruotsiin työnhakuun lähtenyt ruotsinsuomalainen. Taustani on monimutkaisempi: lähdin Suomesta v. 70, tammikuussa opiskelemaan USA'han ja sieltä sitten edelleen Etelä-Amerikkaan jossa asuin 12 vuotta ennen paluutani jenkkeihin ja sitten 80-luvun lopulla lapsineni tulin Ruotsiin. Olin oikeastaan matkalla takaisin Suomeen, mutta Ruotsissa asuva ystävättäreni houkutteli minut sinne. Lapset on nyt valmiiksi koulutettuja ja viihtyvät hyvin, etenkin tyttäreni jolla on mies, lapset, talo ja suku ja juuret kasvaneet jo tiukasti tämän maan multaan.
Itse aion pitää E-Amerikan kotini ja joskus kun pääsen eläkkeelle olla siellä aina muutama talvikuukausi.
Tämä taustastani.
En koe olevani ulkopuolinen tässä yhteiskunnassa: opiskeluni ja työelämäni täällä ovat pitäneet minua hyvin sosialisoituneena. Vaikka olinkin jo lähes 40 tänne muuttaessani olen päässyt hyvin sisälle ruotsalaiseen yhteiskuntaan ja puhun hyvää ruotsia, murtaen vain vähän.
Oikeastaan en ole tuntenut itseäni ulkopuoliseksi juuri missään, tai sitten se on vain se asenne jonka olen ottanut. Tulen pienestä maasta mannerjäätikön ja taiga/tundran reunalta ja me olemme pieni kansa ja siksi olemme hieman erillaisia....:)
Palatakseni nettikäyttäytymiseen:
jos vertaan suomalaista nettikäyttäytymistä esim, amerikkalaiseen, niin olemme arkoja, pelokkaita ja kylmiä toisillemme. Verratuna latinonettikeskusteluun olemme epäluuloisia, epäkohteliaita ja ivallisia.
Vahvuutemme: suoruus, kuoren alla piilevä toisesta välittäminen jota on vaikea tuoda esille, maanläheinen huumori.
Pitäisiköhan aloittaa uusi ketju?Meillä on ollut etuoikeus asua vuosikymmeniä monikulttuurisessa maailmassa.
Sinä monella mantereella ja minä "vain" Ruotsissa.
Mutta täälläkin on "maailma" tullut luokseni ja olen läheltä saanut opiskella erilaisia elintapoja.
Se antaa perspektiiviä nähdä ihmisten erilaisuudet, mutta myöskin sen mikä meitä yhdistää. - tekstiisi
"Yksi loukkaamisen, kiusaamisen muoto on mitätöinti, emme vastaa, ohitamme itseämme ärsyttävän ihmisen."
Ymmärsinkö oikein? Tarkoititko, että henkilön huomioimatta jättäminen on "mitätöintiä". Kyllä minun mielestäni täällä palstalla ainakin suurinta mitätöintiä harrastetaan joitakin henkilöitä kohtaan silloin kun heille vastataan halventavaan sävyyn.
Sen sijaan tekstin sivuuttaminen ei mielestäni ole mitätöintiä. Itse koen asian siten, että jos olen avannut keskustelun ja siihen ei kukaan ota kantaa, niin
a) keskuseluavaukseni ei ole ollut riittävän mielenkiintoinen
b) tai olem ladellut niin itsestään selvyyksiä, ettei kenelläkään ole mitään lisättävää tai kukaan ei ainakaan ole pahoittanut mieltään.
"Mitätöinti" on mielestäni sitä, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja asetetaan jonkun henkilön arvomaailma ja elämäntavat kyseenalaiseksi - myös silloin kun ne eivät loukkaa ulkopuolisia.
Opin tämän jo koulumaailmassa. Olin tyytyväinen siihen, että minua ei "huomioitu" ja sain olla rauhassa. Minua ei kiusattu, minä en kiusannut. Sekotuin massaan tai sitten kukaan ei tiennyt miten olisi minua kiusannut. - IsoWerneri
Miksi olet täällä niin harvoin?
tekstiisi kirjoitti:
"Yksi loukkaamisen, kiusaamisen muoto on mitätöinti, emme vastaa, ohitamme itseämme ärsyttävän ihmisen."
Ymmärsinkö oikein? Tarkoititko, että henkilön huomioimatta jättäminen on "mitätöintiä". Kyllä minun mielestäni täällä palstalla ainakin suurinta mitätöintiä harrastetaan joitakin henkilöitä kohtaan silloin kun heille vastataan halventavaan sävyyn.
Sen sijaan tekstin sivuuttaminen ei mielestäni ole mitätöintiä. Itse koen asian siten, että jos olen avannut keskustelun ja siihen ei kukaan ota kantaa, niin
a) keskuseluavaukseni ei ole ollut riittävän mielenkiintoinen
b) tai olem ladellut niin itsestään selvyyksiä, ettei kenelläkään ole mitään lisättävää tai kukaan ei ainakaan ole pahoittanut mieltään.
"Mitätöinti" on mielestäni sitä, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja asetetaan jonkun henkilön arvomaailma ja elämäntavat kyseenalaiseksi - myös silloin kun ne eivät loukkaa ulkopuolisia.
Opin tämän jo koulumaailmassa. Olin tyytyväinen siihen, että minua ei "huomioitu" ja sain olla rauhassa. Minua ei kiusattu, minä en kiusannut. Sekotuin massaan tai sitten kukaan ei tiennyt miten olisi minua kiusannut.Itse ajattelen myös juuri kuten kirjoitit.
IsoWerneri kirjoitti:
Miksi olet täällä niin harvoin?
Kiitos Werneri ; )
Syksy tuo aina kiireitä. Tottahan tykkään kirjoitella tänne, mutta läheiseni, työni (ei enää joka päiväistä) ja harrastukset vaativat aikansa. Ideat aloituksiin syntyvät päässäni verkkaisasti ja tulevat ajallaan yläriviin. Niitä ei passaa kiirehtää.
- sanoo_suttura*
Tunnen piston sydämessäni. Tunnustan että vastaan aivan liian harvoin asiallisiin aloituksiin ja kommentteihin.
Luen kyllä niin monta viestiä kuin ehdin, mutta monesti nyökyttelen vain päätäni...vastaus vain jostakin syystä jää lähettämättä. Syynä on yleensä vajavainen kirjoitustaitoni, tunne siitä että en saa asiaani kuitenkaan ilmaistua kuten sen olen mielessäni muotoillut. Luotan siihen että joku toinen "samoinajatteleva" tekee sen puolestani.
Kirjoitustyylini sopii ehkä paremmin chattipalstalle, mutta parin vierailun jälkeen, olen tullut siihen tulokseen että hitaana kirjoittajana en sovi sinnekään.armoitetuista chattailijoista täällä; se on taidetta se myös. Tämä oli se näkökulma jota etsin ajatuksistani: tämä foorumi muistuttaa enemmän chattia kuin keskustelupalstaa. Irrallisia ajatuksia, lauseentynkiä, koodattuja vuorosanoja joita vain vastapuoli ymmärtää...
Minulta nähtävästi puuttuu tämä kevytkenkäisyys jota palstan dynamiikka vaatii...;(- yxitypy evk
Paloma.se.co kirjoitti:
armoitetuista chattailijoista täällä; se on taidetta se myös. Tämä oli se näkökulma jota etsin ajatuksistani: tämä foorumi muistuttaa enemmän chattia kuin keskustelupalstaa. Irrallisia ajatuksia, lauseentynkiä, koodattuja vuorosanoja joita vain vastapuoli ymmärtää...
Minulta nähtävästi puuttuu tämä kevytkenkäisyys jota palstan dynamiikka vaatii...;(Tiedätkö paloma millainen on kevytkenkäinen nainen? :=))
- sanoo_suttura*
Paloma.se.co kirjoitti:
armoitetuista chattailijoista täällä; se on taidetta se myös. Tämä oli se näkökulma jota etsin ajatuksistani: tämä foorumi muistuttaa enemmän chattia kuin keskustelupalstaa. Irrallisia ajatuksia, lauseentynkiä, koodattuja vuorosanoja joita vain vastapuoli ymmärtää...
Minulta nähtävästi puuttuu tämä kevytkenkäisyys jota palstan dynamiikka vaatii...;(vastauksen tasoa voi viivottimella mitata. Lyhytkin kommentti voi olla tyhjentävä, jos se on hyvin mietitty ja selkeästi esitetty.
Keskustelu siitä kuitenkin syntyy vasta kun toinen vastaa kommentin sisältöön eikä pelkästään sen ulkomuotoon. yxitypy evk kirjoitti:
Tiedätkö paloma millainen on kevytkenkäinen nainen? :=))
olis kantsinut kirjottaa "kevytkenkäinen" sitaatteihin. Tarkoitin keskustelun kevyesti etenevää laatua, siis syvämietteisyyden vastakohtaa.
Mutta "kevtkavioinen" nainen saisi ehkä myös suosiota osakseen täällä...- IKMA
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulta nähtävästi puuttuu tämä kevytkenkäisyys jota palstan dynamiikka vaatii...;(Osuit asian ytimeen...........täysin sopimaton minulle ja koiralleni........
- Pirre*
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulta nähtävästi puuttuu tämä kevytkenkäisyys jota palstan dynamiikka vaatii...;(kommenttien vaihtokin ole keskustelua, lyhyidenkin kommenttien, - asioiden syvämietteinen pohdinta on jo eri asia - ja luonnekysymyskin.
Tunnustan auliisti, etten kartakaikkiaan jaksa miettiä ja pohtia päivänselviä asioita, - minusta päivänselviä :) - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
kommenttien vaihtokin ole keskustelua, lyhyidenkin kommenttien, - asioiden syvämietteinen pohdinta on jo eri asia - ja luonnekysymyskin.
Tunnustan auliisti, etten kartakaikkiaan jaksa miettiä ja pohtia päivänselviä asioita, - minusta päivänselviä :)onneksi on teitäkin, syvällisiä pohtijoita :)
Pirre* kirjoitti:
kommenttien vaihtokin ole keskustelua, lyhyidenkin kommenttien, - asioiden syvämietteinen pohdinta on jo eri asia - ja luonnekysymyskin.
Tunnustan auliisti, etten kartakaikkiaan jaksa miettiä ja pohtia päivänselviä asioita, - minusta päivänselviä :)suinkaan sitä että kommenttien pitäisi olla pitkiä, tyhjentäviä tai syvällisiä. Vain sitä että ne jotenkin olisivat ymmärrettävissä asia-yhteydestä. En minäkään aina kirjoita pitkiä ja harkittuja vastauksia, mutta yritän kuitenkin jotenkuten pysyä aiheessa.
Jos luet alkuperäisen avaukseni niin en suinkaan puhu edes keskustelun laadusta vaan sen käsittämättömyydestä ja siitä että tietyt henkilöt eivät koskaan puhu kuin yhden tai kahden "tutun" kanssa. Muiden kommentit asiasta jätetään huomioimatta ja ómaan arvoonsa. Heidän paikkansa olisi chatti, ei keskustelupalsta.
(Muuten pirre, sinä olet yksi niitä harvoja joka olet poikkeus tähän sääntöön. Otat huomioon kaikki, vastaat tutuille ja tuntemattomille, jaat aina hyvää mieltä ja osuvia repliikkejä tilanteessa kuin tilanteessa. Sitäpaitsi, et puhu mitään koodattua kieltä vaan selvää suomea jota tällainen ulkosuomalainenkin ymmärtää.)- Pirre*
Paloma.se.co kirjoitti:
suinkaan sitä että kommenttien pitäisi olla pitkiä, tyhjentäviä tai syvällisiä. Vain sitä että ne jotenkin olisivat ymmärrettävissä asia-yhteydestä. En minäkään aina kirjoita pitkiä ja harkittuja vastauksia, mutta yritän kuitenkin jotenkuten pysyä aiheessa.
Jos luet alkuperäisen avaukseni niin en suinkaan puhu edes keskustelun laadusta vaan sen käsittämättömyydestä ja siitä että tietyt henkilöt eivät koskaan puhu kuin yhden tai kahden "tutun" kanssa. Muiden kommentit asiasta jätetään huomioimatta ja ómaan arvoonsa. Heidän paikkansa olisi chatti, ei keskustelupalsta.
(Muuten pirre, sinä olet yksi niitä harvoja joka olet poikkeus tähän sääntöön. Otat huomioon kaikki, vastaat tutuille ja tuntemattomille, jaat aina hyvää mieltä ja osuvia repliikkejä tilanteessa kuin tilanteessa. Sitäpaitsi, et puhu mitään koodattua kieltä vaan selvää suomea jota tällainen ulkosuomalainenkin ymmärtää.)ihanko totta, luulin olevani vaikeaselkoinen..
P.s. Onneksi olen yksinkertainen :)) Pirre* kirjoitti:
ihanko totta, luulin olevani vaikeaselkoinen..
P.s. Onneksi olen yksinkertainen :))Pirre:))))
Voit olla vaikka kuinka moninkertainen, mutta viestisi ovat vielä selkeitä, joka kerroksessa.
- Tuuli hattu...
Vaikutat varsin tarmokkaalta tyypiltä Paloma. Ja nopealiikkeiseltä, myös pääsi sisällä. Kaikilla vaan ei ole sitä paloa ja halua olla niin tyhjentäviä vastauksissaan. Mutta joukossa vilahtelee koko ajan niitäkin jotka "panevat parastaan" ja näpyttelevät ihan tosissaan huvikseen. Ettet vaan olis vähän liian ankara. Eri asia on tietysti se jos vaan heittelee sanalla tai kahdella täyttääkseen kirjoitustilaa. Mielenkiintoinen olet kyllä, det tycker jag.
olet minusta saanut....todellisuus ei voisi olla kauempana:) En ole tehnyt mitään muuta kuin nukkunut. lukenut kirjaa, laittanut ruokaa ja käynyt veskissä kaiken tämän yskimisen lomassa, viiden päivän aikana. Nyt juuri mietin tässä jos käyn suihkussa ja alan miettiä töihin menoa huomenna kaikkien näiden sairaspäivien jälkeen...ja oikein kylmät väreet kulkivat selkäpiitä. Kun sairastuin tähän räkätautiin ajattelin että hyvä voin laittaa kaikkiasiat järjestykseen kotona, siivota kunnolla, laittaa safkaa viikoksi eteenpäin, tehdä luumukompottia ja lajitella vaatteita, mahdollisesti jopa hinata kaikki luetut lehdet viimeisten viiden vuoden ajalta paperinkeräykseen, mutta ...mutta. tarvii varmaan olla tarmokkaampi seuraavan kerrankun on tilaisuus.
- tuota, tuota
Paloma.se.co kirjoitti:
olet minusta saanut....todellisuus ei voisi olla kauempana:) En ole tehnyt mitään muuta kuin nukkunut. lukenut kirjaa, laittanut ruokaa ja käynyt veskissä kaiken tämän yskimisen lomassa, viiden päivän aikana. Nyt juuri mietin tässä jos käyn suihkussa ja alan miettiä töihin menoa huomenna kaikkien näiden sairaspäivien jälkeen...ja oikein kylmät väreet kulkivat selkäpiitä. Kun sairastuin tähän räkätautiin ajattelin että hyvä voin laittaa kaikkiasiat järjestykseen kotona, siivota kunnolla, laittaa safkaa viikoksi eteenpäin, tehdä luumukompottia ja lajitella vaatteita, mahdollisesti jopa hinata kaikki luetut lehdet viimeisten viiden vuoden ajalta paperinkeräykseen, mutta ...mutta. tarvii varmaan olla tarmokkaampi seuraavan kerrankun on tilaisuus.
Ketjua lukiessa ja kommentteja ihmetellessä sanoisin, että olet suomenkielisessä ilmaisussa aika ajantasalla ja näpsäkkä sikäli kun miettii monikulttuurista taustaasi. Kantsis, räkätäuti, safkaa ja monet muut ilmaisusi kertovat paremmin kuin sata sanaa suomalaisesta perusmuijasta.
- Tuuli hattu...
Paloma.se.co kirjoitti:
menikö noin pieleen. Oisko sulla ees iso hattu, ehdottomasti punaiset varpaankynnet, kiinnostus sosiaalisiin epäkohtiin ja niiden korjaamiseen, raikuva nauru ja aika hyvä stressinsietokyky. oon tyytyväinen jos joku stemmas. Ja mähän tykkään sun tyylistä vaikket sit nopeakäänteinen oliskaan. itsekään en oo. Kivaa iltaa sulle kuiteski!
menikö noin pieleen. Oisko sulla ees iso hattu, ehdottomasti punaiset varpaankynnet, kiinnostus sosiaalisiin epäkohtiin ja niiden korjaamiseen, raikuva nauru ja aika hyvä stressinsietokyky. oon tyytyväinen jos joku stemmas. Ja mähän tykkään sun tyylistä vaikket sit nopeakäänteinen oliskaan. itsekään en oo. Kivaa iltaa sulle kuiteski!
sellainen serafiinahattu joka on farkkukangasta, lieri käännetty ylös edestä ja siinä iso tekokukka, ostin Chicagosta vuonna 93, luulisin. Jossain varaston hyllyllä, olisikohan. Varpaankynnet on punaiset ja loppukin täsmää...mutta nyt meen ottamaan kupin ENERGIATEETÄ guaranauutteen kera ja joskohan ne lehdet ainaskin saisin paketoitua vielä tänä iltana koneella olon lomassa.
tuota, tuota kirjoitti:
Ketjua lukiessa ja kommentteja ihmetellessä sanoisin, että olet suomenkielisessä ilmaisussa aika ajantasalla ja näpsäkkä sikäli kun miettii monikulttuurista taustaasi. Kantsis, räkätäuti, safkaa ja monet muut ilmaisusi kertovat paremmin kuin sata sanaa suomalaisesta perusmuijasta.
puhun suomea monta kertaa viikossa ystävättäreni kanssa, joka on suomalainen ja jolla on nyt myöhemmin Suomesta tuotettu, nuorempi mies. Ehkä se on auttanut pitämään sanavarastoa ajan tasalla?
Perusmuija... jeee..se olen minä! Jalat tukevasti maan pinnalla mutta pää pilvissä.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6202364Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,281182- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101016- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229623