Mistä uimapuku päärynävartalolle?

aina sama juttu

Mistään ei löydy uimapukumalleja, joissa olisi huomioitu se, että pehvaa on, mutta tissejä ei.

Esimerkiksi Lorella myi viime viikolla uikkareita - 20% alemnnuksella, ihan hyviä malleja monet, mutta kupit alkoivat B:stä eikä minulla ole mitään, mitä pistää niihin sisään!

Toisaalta en haluaisi semmoista mallia, missä ei ole mitään muotoilua tai tukea siinä kohdassa, missä naisella pitäisi olla rinnat. Finnwearilla oli takavuosina yksi malli, joka kävi, mutta ovat lopettaneet sen valmistuksen ja minulla on kohta ne vanhat puhki.

Mistä siis? Onko ainut keino silikonirinnat?

9

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehto vaikkapa

      Mites olisi kaksiosainen uimapuku, eli uimatoppi ja housut?

      • phanta

        Ainakin Lindex on myynyt monena vuonna kaksiosaisia tankineja. Itselläni myös monta kokoa pienempi yläosa ja sieltä ostin, kun sai ostaa ala- ja yläosan erillisinä. :)

        Elloksella on myöskin ollut niitä myynnissä juurikin samalla tavalla.


      • aloittaja, mikä lie nimmari

        No tietenkin sen täytyy olla yksiosainen, kun maha on iso. Nuorena käytin bikineitä, joissa ylä- ja alaosa oli eri kokoa.

        Toisaalta ei auta yhtään, jos näin olisi nyt. Samahan koskee rintaliivejä. Ei mistään löydä aa-kuppisia, joissa ympärysmitta on tosi iso.


      • khr
        aloittaja, mikä lie nimmari kirjoitti:

        No tietenkin sen täytyy olla yksiosainen, kun maha on iso. Nuorena käytin bikineitä, joissa ylä- ja alaosa oli eri kokoa.

        Toisaalta ei auta yhtään, jos näin olisi nyt. Samahan koskee rintaliivejä. Ei mistään löydä aa-kuppisia, joissa ympärysmitta on tosi iso.

        Nyt puhuttiinkin Tankinista. Jos toppi on sopivat mittainen ja siinä ei ole erikseen kaaritukia, se säätyy moneenkin kuppikokoon.


      • Phanta
        khr kirjoitti:

        Nyt puhuttiinkin Tankinista. Jos toppi on sopivat mittainen ja siinä ei ole erikseen kaaritukia, se säätyy moneenkin kuppikokoon.

        Tankinin yläosa on toppimallinen ja päälle puettuna tankinia ei välttämättä edes äkkiä katsomalla huomaa kaksiosaiseksi.

        Itselläni on kaaritueton toppi ja ei jää pussittamaan, vaikka rintamus ei olisikaan koko sen täyttävä povi. Minun tankini yläosasta 46/48 ja alaosa 52, mutta saa noita pienempiäkin kokoja. :)

        Toivottavasti ketjun aloittaja löytää itselleen sopivan uikkarin.


    • Sukeltaja
    • Ompelutaitoinen

      Tuntuu että muodin mukana ongelmat lisääntyy. Minulla kun tuo kroppa on iso mutta tasapaksu, sopivaa uimapukua ei tahdo löytyä, pitää modifioida mallia itse. Jos valitsee yläkropan mitan mukaan sopivan uimapuvun, lantiolla on paljon löysää kangasta. Lisäksi nykyisin on vaikeaa löytää uimapukua ilman rintakuppeja ja kun joutuu ostamaan isoa kokoa, kupitkin on isot eikä niihin löydy täytettä tarpeeksi. Kupit poistan ensimmäisenä ja sitten kavennan lantiolta ja lyhennän haarapalaa (vatsamakkara tulee muuten näkyviin). Joskus on tullut tehtyä kokonaan itse varmasti sopiva uimapuku lycrasta omilla mitoilla, mutta kun kangaskaupasta löytyy niin harvoin kauniita uimapukukankaita.

    • Lovehandles
      • Täällä omena

        Pikaisesti vilkaisten tuollakin uimapuvut vaativat että myös yläosassa on volyymia ja tässä ketjussahan haettiin päärynävartalolle sopivaa uimapukua.

        Oma vartalomuotoni on omena ja olen havainnut ongelmaksi että isoja uimapukuja ei tahdo löytyä lainkaan ilman kaaritukia ja rintakuppeja. Jos valitsen kropan koon mukaan itselleni uimapuvun, rintakupit jää osittain tyhjiksi ja kaarituetkin siellä sun täällä. Isoissa uimapuvuissa oletetaan että kuppikoko on vähintää D-E ja tällainen pieni C on ongelmissa. Ellokselta olen löytänyt joitakin uimapukuja joissa isossakin koossa on ollut C-kuppisia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9279
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3880
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2805
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2720
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2515
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2514
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1622
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1570
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe