Uusi työsopimukseni alkaa 1.1. ja vanha pitäisi irtisanoa sitä ennen. Työehtosopimuksen mukaan irtisanomisaikani on 14 päivää. Haluaisin kuitenkin olla reilu ja ilmoittaa lähdöstäni ajoissa esim kuukautta ennen työsuhteen päättymistä. Voinko siis ilmoittaa irtisanoutumisesta jo esim joulukuun alussa ja sanoa, että irtisanomisaika alkaa 17.12. ja työsuhde päättyy 31.12.? Vai onko mahdollista, että työnantaja ei annakaan minun olla töissä 31.12. asti vaan laskee irtisanomisajan ilmoituksen antamisesta lähtien? Koska työnantajan puolelta irtisanomisaika on 2kk, eivät he ainakaan tuossa välissä ehtisi minua irtisanoa. En haluaisi, että uuden ja vanhan työsuhteen väliin jää aukkoa.
Irtisanoutuminen etukäteen
2
10669
Vastaukset
- esimiehelle
että olet aikeissa vaihtaa työpaikkaa,mutta sano itsesi virallisesti irti vasta 17.12.
- ilmoittaa..
Itse sanonut työpaikkoja reilusti etuajassa irti. Kyllähän työnantajat tykkää jos ilmoittaa ajoissa. Yleensä vaaditaan kirjallinen irtisanomisilmoitus. Kirjoitat siihen irtisanovasi paikan ja laitat päivämäärän milloin olet viimeistä päivää töissä. Paperista pitä löytyä henkilötietosi, osoitteesi, työpaikan yhteystiedot ja päivämäärät sekä allekirjoitus.
asti vaan laskee irtisanomisajan ilmoituksen antamisesta lähtien?
Ei laske. se 2 viikkoa on siksi, että ehditään saada uusi työntekijä tilalle ja ettei kukaan voi yks kaks lähteä seuraavana päivänä jos päättää lopettaa. Ja jos päättää lopettaa heti, niin työntekijä tietää että on velvollinen käymään vielä 2 viikkoa töissä. Viimeistään kahta viikkoa ennen on ilmoitettava. Mun työnantaja olis ollu ihan kauhuissaan, jos olisin ilmoittanu 2 viikkoa ennen lähdöstäni. Tietenkin mulla olis ollu oikeus toimia niin, kerran laki sanoo. Itse kuitenkin lähetin kirjallisen irtisanomisilomoituksen n 6 viikkoa ennen lopettamista. Yleensä työnantajat tykkää että ilmoittaa ajoissa.
Vai onko mahdollista, että työnantaja ei annakaan minun olla töissä 31.12. asti vaan laskee irtisanomisajan ilmoituksen antamisesta lähtien?
Ei ole mahdollista. Jos lähetät nyt irtisanomisilmoituksen, johon laitat lopettavasi työt 31.12, niin ei sinua ennen sitä voida laittaa pois. Ei siinä mitään päiviä lasketa, sellanenhan olis ihan hullun hommaa. Työt loppuu silloin kun irtisanot sen loppuvaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883