Mä olen suorastaan järkyttynyt siitä miten jotkut tyypit ei pysty edes virtuaalissa antaa toisille tyypeille anteeksi ja unohtamaan heidän tekemiään suorastaan olemattomia VIRTUAALISSA tekemiään virheitä.
Oletteko oikeesti noin anteeksiantamattomia ja unohtamaan kykenemättömiä livessäkin? Ilmeisesti.
Äläkää sitte yhtää ristus ihmetelkö miksi saatte yksin täl telluksella vaeltaa. Saati sitä yksinäisyyttänne selitelkö toisarvoisilla asioilla.
Juteltaisko anteeksiannosta?
34
1108
Vastaukset
- eimikäänhienohelma
jos sun partneris antaa vieraalle, nih et sä sille anteeks anna ja ei oo mitään syytäkään.
- Oleellinen juttu
Anteeksi pitää osata antaa, mutta ensin pitää olla rehellinen, pyytää anteeksi ja parantaa käytöksensä. Kenellle, keneltä ja ketä kohtaan? No naistaan ja lapsiaan tietenkin, ei niinkään muita.
muutama aukko on nyt jääny mun osalta palstan tapahtumiin.... Mitä on tapahtunu?
Mut joo ylipäätään, ihmiset on aika pitkävihasia. Suurin ongelma asiassa lienee se että ne asiat jää tänne pyörimään, kukaan ei tutustu toisiinsa, ja ensivaikutelmat jää pysymään. Huonoja ja ilkeitä asioita revitellään ja ne nostetaan uudelleen ja uudelleen pintaan.
Ihmiset on täällä vähän niinku haaskalintuja. Tosin korppikotkat ei jää täällä oottamaan että toinen kuolee vaan nokkii elävältään....ehdinki jo selvittää asiat.... Sellasta sattuu elämä on ihmeellistä...
Asiat ei aina pysy räpylässä...
- näi
on. Kukaan ei jaksa paskanjauhantaa.
- Angie.80
eikö ne virtuaalissa tehdyt asiat kuitenkin kerro persoonasta?...
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi miehet aina puhuu anteekstiantamisesta ja sitten lisää, että no olkaa sitten yksin. Minä ainakin olen paljon mieluummin yksin, kuin esimerkiksi pettäjän tai jonkun jotain muuta anteeksiantamatonta tekevän kanssa. Hyviäkin ihmisiä kun vielä löytyy, vaikka aika vähän. Mä olen melko anteeksiantamaton ja vaativa oikeassa elämässä ja sen seurauksena mun elämässäni on vain muutama hyvä ystävä, mutta he ovat sitten ihan oikeasti sen arvoisia! Mutta jos heidän kaltaisiaan ei olisi, niin olisin tuhat kertaa mieluummin ihan yksin, kuin jonkun kusipään seurassa!
Mun mielestä ihmisten täytyisi antaa paljon vähemmän anteeksi, että tietyt ihmiset joutuisivat edes joskus maksamaan teoistaan.mä en vaan tajua, et miten joku jaksaa kantaa kaunaa ja taakkaa niskoillaan. Luulis sen katkeroittavan.
- eihän
relaxed_eyes kirjoitti:
mä en vaan tajua, et miten joku jaksaa kantaa kaunaa ja taakkaa niskoillaan. Luulis sen katkeroittavan.
tarvitse kantaa kaunaa ja taakkaa, jos ulkoistaa sellaiset ihmiset kokonaan elämästään kenen kanssa ei tahdo olla tekemisissä.
- Angie.80
relaxed_eyes kirjoitti:
mä en vaan tajua, et miten joku jaksaa kantaa kaunaa ja taakkaa niskoillaan. Luulis sen katkeroittavan.
eri juttu. Katkeruus ei tosiaan kannata, mutta toisaalta ei kai sitä voi itse päättää. Jos voisi, niin ei kukaan olisi katkera.
Mulla käy niin, että jos joku tekee jotain anteeksiantamatonta, niin jonkin aikaa jaksan olla vihainen, mutta sitten se teko ja samalla se ihminen muuttuu täysin yhdentekeväksi(negatiivisella tavalla kuitenkin) tai oikeastaan tarkemmin sanoen vain lievästi vastenmieliseksi. Paluuta entiseen ei kuitenkaan ole. eihän kirjoitti:
tarvitse kantaa kaunaa ja taakkaa, jos ulkoistaa sellaiset ihmiset kokonaan elämästään kenen kanssa ei tahdo olla tekemisissä.
emmä tajua sitäkään. Luulen sen johtavan yksinäisyyteen ja erakoitumiseen ja siitä eteenpäin kaikkiin muihin ongelmiin.
On se niin vittumaista olla niin täydellinen ihminen itse.- se johtaa
relaxed_eyes kirjoitti:
emmä tajua sitäkään. Luulen sen johtavan yksinäisyyteen ja erakoitumiseen ja siitä eteenpäin kaikkiin muihin ongelmiin.
On se niin vittumaista olla niin täydellinen ihminen itse.siihen, että hyvin vähän on ihmisiä keiden kanssa haluaa asioida, mutta se ei taas minua häiritse. Eikä se tainnut häiritä tuota angie'takaan, vai mikä se nyt oli.
Mulla ei ole elämässä mitään ongelmia. Kaikki on hyvin hanskassa. Ei tämä niin vittumaista ole, enempi vaan tarttis olla tällaisia. se johtaa kirjoitti:
siihen, että hyvin vähän on ihmisiä keiden kanssa haluaa asioida, mutta se ei taas minua häiritse. Eikä se tainnut häiritä tuota angie'takaan, vai mikä se nyt oli.
Mulla ei ole elämässä mitään ongelmia. Kaikki on hyvin hanskassa. Ei tämä niin vittumaista ole, enempi vaan tarttis olla tällaisia.mä en tuohon kykenis.
- ei tämä
relaxed_eyes kirjoitti:
mä en tuohon kykenis.
sovi sosiaaliselle luonteelle, sillä suurin osa ihmisistä on petoja joiden kanssa ei kannata olla tekemisissä.
- tie..
on synkkä ja kivinen, mutta valitulta linjalta ei poiketa. Yksin katkeraan loppuun asti.
- hä.
mä ehdin jo unohtaa koko asian kunnes taas joku muistutti siitä
- jes...
Jutellaan nyt vaikka sen verran, että minä kerron sinulle mielipiteeni, etteivät kaikki "VIRTUAALISSA" sanotut asiat ole mielestäni muuta elämää vähäpätöisempiä.
:)
Ihan hyvä, fiksu ja inhimillisellä tavalla oivaltava aihe sulla kyllä. voi aina anteeksi ja muistettava ettei mene samaan lankaan toistamiseen.
Lisäksi muistettava, että kyseinen henkilö ei ole luottamuksen arvoinen.- ,.,.,.,.,
Viestien esitystapa:
Näytä aiheet Kuka täällä on kenenkään palstalaisen anteeksi antoa vailla? ...kuka täällä palstalla on oikeutettu tuomitsemaan ketään (tuntematonta) ja sitten armollisesti antamaan anteeksi? Mä en nyt ihan tajua.
- tarvii
tajuta. Nämä on vain näitä palstaleikkejä.
relaxed_eyes kirjoitti:
lähinnä se, et ku ei kyetä unohtamaan edes toisten asioita, ni kuinka sit omiakaan.
Ja kun takerrutaan toisten asioihin (melko mielipuolisesti jopa) niin pitää kyllä jokin olla vinksallaan omassa elämässä tai ainakin suhtautumisessa muihin ihmisiin...no siinäpä heijastuu sitten sekin,että onko itsellä hyvä olla itsensä kanssa. Jepulis,eli juuripa noin miten sanoitkin. Kaikki vaan pitää sanoa mahdollisimman vaikeasti ;)
- cookos
kanssa musta-valkoinen. On asioita, joita ei välttämättä voi antaa anteeksi tai ei edes vaadi toiselta antamaan anteeksi.
Anteeksiantamista käytetään sitten vielä väärin. On niinkin kieroja ihmisiä, että ovat itse provosoimassa tapahtumia ja antavat sitten ymmärtää, että heiltä pitäs pyytää anteeksi, ovat jotenkin itse tapahtumien uhreja. Kun kerran kokee tälläisen tapauksen, se tuntuu, kuin mihin on hävinneet aidot ihmiset, siis ne jotka ovat oikeesti sitä mitä sanovat.
Jotkut kai nauttii siitä, että saavat aikaan sekaannuksia ja sotkuja ja sen myötä jopa tuhoavat muita ihmisiä.
Mut onneks ihan kaikkien kynnysmatoks ei tarvii suostua. Anteeksianto on paikallaan silloin kun toinen on sen ansainnut, samoin pyytäminen. " Oletteko oikeesti noin anteeksiantamattomia ja unohtamaan kykenemättömiä livessäkin? "
Joo, ollaan me.relaxed_eyes kirjoitti:
paraskin puhuja. ;D
"paraskin puhuja."
Sitä mä täs kelailin ku luin noit aloituksii, että pitäiskö MUN "paukauttaa henkseleistä" puhuu niille jotain. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ei jaksa. Ne jutut on kuitenkin jo jokainen lukenut niiiin monesti.Richartti kirjoitti:
"paraskin puhuja."
Sitä mä täs kelailin ku luin noit aloituksii, että pitäiskö MUN "paukauttaa henkseleistä" puhuu niille jotain. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ei jaksa. Ne jutut on kuitenkin jo jokainen lukenut niiiin monesti.jaksamattomuuteen vaikuttaa on se, et ei kukaan oikeesti mitään tääl kuuntele.
Tai ainakin mulla noin. Ei jaksa kirjottaa mitään ku tietää jo etukäteen, et se on iha turhaa. Ja ohan ne asiat jo tietty niin moneen kertaan jo tullu sanottuakin.- myy maatasi.
relaxed_eyes kirjoitti:
jaksamattomuuteen vaikuttaa on se, et ei kukaan oikeesti mitään tääl kuuntele.
Tai ainakin mulla noin. Ei jaksa kirjottaa mitään ku tietää jo etukäteen, et se on iha turhaa. Ja ohan ne asiat jo tietty niin moneen kertaan jo tullu sanottuakin.kyllä jotain sinun juttuja olen ihan vakavastikin ottanut, sellaisella ahaa-elämyksellä vastaan.
Tosin suodatin on kova.
- aiheeseen sopiva
kirja;
Anteeksi antamisen voima (Gene Lilly)
Gene Lilly julistaa anteeksiantamisen vallankumousellista sanomaa. Hän opettaa, että anteeksiantamattomuudellamme sidomme tietämättämme itsemme ja ihmiset, joiden kanssa olemme kosketuksissa. ei oo helppoa, joissain tilanteissa se on jopa liikaa vaadittu. Jokaisella on oma tapansa reagoida näihin asioihin, toiset kykenee antamaan enemmän anteeks kuin toiset eikä keneltäkään voi vaatia enempää kuin mihin hän pystyy.
Itsensä kannalta on tietty hyvä, jos kykenee anteeksantoon. Se antaa paljon paremman rauhan sisälle kuin se, että ikuisesti kantais kaunaa harteillaan. Sillä niin kauan kaunaa kantaa kunnes sen anteeksantaa. Vaikka asian pystyis laittamaan taka-alallekin, niin silti anteeksantamattomat asiat on ikuisina piikkeinä sydämessä ja se on oiva kasvualusta katkeruudelle.
Tähänastisessa elämässäni oon onnekseni pystynyt antamaan anteeks kaiken. Voi toki olla, että jokin päivä tapahtuu jotain sellaista, mitä en enää pystykään antamaan anteeks vaikka kuinka yritän. Esim jos joku tekis jotain mun lapsille, niin se vois olla kyllä äärimmäisen tuskallinen prosessi yrittää antaa anteeks. Toivottavasti tuollaista tilannetta ei koskaan tule.
Itselleen anteeks antamisen vielä kun oppis...- anteeksi,
sama peli on saanut jatkoa!
- kuitenkaan juteltaisi....
En ole koskaan oppinut mitä se tarkoittaa käytännössä.
Jokainen vastaa tekemisistään, ei yksi sana muuta tehtyä tekemättömäksi...
Turha sitä on sinun kauhistella, ilmeisesti itse osaat antaa anteeksi ja unohtaa, ole siis tyytyväinen itseesi, mutta koeta ymmärtää että kaikki eivät siihen kykene...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀3387058Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2956561Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495776Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1715197Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614023Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main2833987Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1433589Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383308Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava43291HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok503221