Otatko mielummin yleiskoneen, joka on vähä joka hommassa jonkunlainen, mut missään ei oikein hyvä?
Vai oletko erikoistyökalujen ja -koneiden kannattaja?
Et ootko niinku jakarimies, vai kiintoavainmies?
G: Kaks kysymystä.
19
709
Vastaukset
- de_monte
kuin jakarilla,vaik jakari hyvä keksintö onkin.
sopii parhaiten perushommissa, siinä ohessa räikkää jne.
- dayum
Sinänsä ei väliä kunhan maaliin pääsee.
...nuukuuksissaan ostaa "Bahcon jakareita" ja kiroo ne sitten toiseksi alimpaan helvettiin. Siellä alimmassa on "kiinalaiset jakarit".
Onneksi aina voi lainata sitten isältä tai veljiltä niitä "kiintoavaimia", kun homma alkaa tarpeeksi tökkimään.- onko...
sittenkin kyse naisista? Siis valkkaako miehet naisenkin samoin perustein? Pitääkö olla joka hommassa hyvä vai riittääkö, että olis jossain yhdessä jutussa tooosi hyvä?
Sä oot ihan ehdottomasti kiintoavainmies. - Hossi
Lista miehiä enkä suinkaan mutterisorvi säheltäjä.
Näitä hommia ku jo ikänsä on tehnyt niin ymmärtää jo et kallis erikoistyökalu säästää hermoja, tupakkia sekä lompakkoo. Kerran ku oikeassa paikassa tarvitset tuota erikoistyökalua se on maksanut itsensä jo takaisin.
Täs kerrankin tunasin lamda-anturin kans pari tuntia ku listalla ei meinannu päästä siihen käsiks ei sit millään, tunaamiseks se meni. Siitä viisastuneena hankin heti lamdahylsyn, nyt luonnistuu eikä tarvi hihojaan polttaa. - Asiasta.huvittunut
Mä teetän hommat joko ammattimiehillä, vaimolla tai rakastajattarella.
Vaimoa ei tällä hetkellä ole, joten kotitöitä joudun vielä toistaiseksi tekemään itse. Tavoitteena on, etten tulevaisuudessa joudu tekemään mitään itse. Mun ydinosaamista on ajattelu.- Osapäiväsymppis
Kannatan "jakoavainta", eli yhden kodin yleiskoneen kanssa on pärjättävä, vaikka se tekisikin ruoka-, vaatehuolto- ja siivousjutut vain kohtuullisesti ja olisi metalli- ja puutöissä täysin kädetön.
lekalla saa korjattua vempeleen kuin vempeleen.
- työkalu...
jokaiseen väärään käyttötarkoitukseen.
Mieluummin repullinen laatukamaa kuin kompromissi monitoimilaite. - scale
ei ole yhtä paljon leluja, joten ehdottomasti kiintolenkki (toisessa päässä pitä olla räikkä) äijiä.
Ps. saako niitä moottoroituna? mä oon ehdottomasti jakari. Aika hyvä sellanen.
- mun...
intuitiivinen tuntemukseni susta oli tuolla ylempänä juuri tuo toinen. Ajattelin, että sinä, jos kuka, haluaa tehdä hommat viimeisen päälle oikeilla ja tarkoituksenmukaisilla vehkeillä. Tietenkin, jos on oikein hyvä jakari...
mun... kirjoitti:
intuitiivinen tuntemukseni susta oli tuolla ylempänä juuri tuo toinen. Ajattelin, että sinä, jos kuka, haluaa tehdä hommat viimeisen päälle oikeilla ja tarkoituksenmukaisilla vehkeillä. Tietenkin, jos on oikein hyvä jakari...
haluaisin olla sellanen viimesen päälle erikoistyökalu, mut totuus on kuitenkin se, et oon liian kiinnostunu, liian monesta asiasta. Mikä kyllä kyl mulle on iha sopiva juttu.
Mut kyllä mie oon mieluummin jakari ku kiintoavain. Tosin matkassa ittellä autossa on kyllä kiintoavainsarja ja samalla yks hyvä jakari... Ihan vaan massan säästämiseks
Erikoistyökaluilla on paikkansa, ne on siellä missä remonttia tehdään. Yleistyökalut on sitä varten että se masiina saadaan sinne remonttipaikalle.- gek-ko
EI OLE JAKARI- EIKÄ KIINTOAVAINMIES. SITÄ KUN PITÄISI OSATA MYÖS KÄYTTÄÄ, EIKÄ PELKÄSTÄÄN SELITELLÄ MITEN TYÖKALUJA PERIAATTEESSA KÄYTETÄÄN.
TYÖT EIVÄT HOIDU PERIAATTEESSA VAAN TEKEMÄLLÄ. SE ON KOHTA RENKAANVAIHTOHOMMA EDESSÄ.
KUKA PELASTAA NAHKANSA TÄNÄ VUONNA, VAI OLENKO EDELLEEN PALSTAN ÄIJÄ? PS. NYT ON SOPIVAT KIINTOAVAIMETKIN SITTEN. - pohjainen
ja tumpelomman sorttinen työmies tarvitsee aina vehkeet viimeisen päälle, ennen kuin edes kannattaa alkaa yrittämään.
- k32v
Jakarit on persiestä. Koneet on ihan jees, mutta ei mitään sellaisia yleiskoneita, tarkoitusta varten löytyy aina oikea laite.
Vasara. - cookos
nimittäin yleiskoneiden sellaiselta. Kyllä keittiöön kannattaa aina hankkia laadukas ja tehokas yleiskone, mulla on iso Kenwood. Jaksaa vaivata ja on tehokas vatkaaja.
Noista koneista on erillaisia kokemuksia, mutta kyllä Kenwood on paras. Painava murikka tosin, on aina mulla päydällä.
Erikoistyökalut on mun mielipide..kone siihen työhön, johon sitä tarvitaan, että se tekee sen hyvin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2271628- 1861581
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä441174Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad46871- 14740
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30731Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21720- 36701
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20666Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627