Mitä on henkinen väkivalta???

Tahtoo tietää

Kertokaa minulle omia kokemuksia henkisestä väkivallasta tai mitä te koette henkiseksi väkivallaksi?

11

2182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin tiedonhaluinen

niin googleta, luuletko että ihmiset jaksavat kertoa sinulle täällä aroista asioistaan?

• Sorry jos hukkasin sun aikaas

Halusin vain tietää muiden kokemuksisa, joita voin sitten verrata omiini. Kun henkinen väkivalta on aika laaja käsitteinen juttu. Olen googlettanut, että en ole niin tiedoton asiasta. Henk.koht jutut ihan eri, kun googlettamalla löydetyt.

• vaikea määritellä
        Sorry jos hukkasin sun aikaas kirjoitti:

Halusin vain tietää muiden kokemuksisa, joita voin sitten verrata omiini. Kun henkinen väkivalta on aika laaja käsitteinen juttu. Olen googlettanut, että en ole niin tiedoton asiasta. Henk.koht jutut ihan eri, kun googlettamalla löydetyt.

Noo...se on esim vaikkapa sitä kun pitää käyttäytymisensä päämääränä aiheuttaa toiselle ihmiselle toistuvasti ja pitkäkestoisesti negatiivisella käyttäytymisellään ja asenteillaan epämiellyttävän olon , joka kasvaa tuolla toisella ahdistaviin mittasuhteisiin, jopa masennukseen.

Henkinen väkivalta ei ole siis sitä että hengittää pahanhajuista hengitystä toisen kasvoja päin.

• Muutos lähtee itsestä =)

Jos olet
        Kirjoittanut: noin tiedonhaluinen 15.10.2008 klo 18.35

niin googleta, luuletko että ihmiset jaksavat kertoa sinulle täällä aroista asioistaan?
        --------------------------
        ... Hyvä esimerkki henkisestä väkivallasta löytyy hieman liiankin läheltä, edellisen kirjoittajan viestistä. Mielestäni "noin tiedonhaluinen" -nimimerkillä kirjoittanut ihminen yrittää antaa sinulle sellaisen kuvan, ettei kukaan haluaisi vastata kysymykseesi.Tämä edellä mainittu ihminen puhuu kaikkien muiden suulla saaden sinut ehkä luulemaan, että ketään ei kiinnosta. Tällaisia yleistyksiä ei kannata ottaa kuuleviin korviinsakaan. "Niin tiedonhaluinen" -nimimerkillä kirjoittajaa kehoittaisin ajattelemaan myös sitä, kuka tahtoo todella lukea SINUN tylyjä viestejäsi. Toivon, että otat opiksesi ja lähdet näyttämään omia hyviä puoliasi maailmalle. Aurinkoista syksyä kaikille =)

• sitä kun...

toinen manipuloi sinun ajatuksia,tekemisiä,sanomisia,ei pidä sinun mielipiteitäsi juuri minään,salaa mielessään nauttii epäonnistumisistasi. Saa sinut tuntemaan itsesi niin pieneksi ettet näe etkä tunne enää itseäsi ollenkaan. Pelaa tietynlaista peliä sinun kanssa..ilmeisesti jotenkin nauttien asiasta. Henkistä väkivaltaa on varmasti todella monenlaista. Minä olen kokenut itse asiat noin.

• kaaliton mato...

kääntävinään viisaasti edun itselleen....

• exäää 4 v sitten
        kaaliton mato... kirjoitti:

kääntävinään viisaasti edun itselleen....

Moi!

Mä elin muutaman vuoden (!) henkisesti väkivaltaisen ukon kanssa.
        Ukko alisti joka asiassa, huomautteli ulkonäöstäni, hiuksistani, leukani muodosta(!!!!), takamuksistani, pillustani, kaikki oli väärän maillisia.
        Vaatteeni olivat väärän värisiä, mallisia, -laisia.
        Olin tyhmä, mitään sanomaton, rumam, aivoton, mun lapseni oisi pitäny nussia uudestaan!!!!
        Mun kaikki kaverit ja sukulaiset oli huoria ja pukkeja, tyttäreni oli huora, ja poikani maailman suurin varas.
        Mun tekemä ruoka oli pelkkää paskaa, ja en osannut ostaa kunnon ruokaa koskaan.
        En olisi saanut puhua puhelimessa, en osannut leikata nurmea oikein, rikoin kaikki (!!) tahallaan, vaikka vain jos lasi putosi lattialle..
        Olin työssänikin pelkka huora, joka nussi siivouskomerossa miespuolisten työkavereitten kanssa koko päivän...

Ja jos ei muuta keksinyt, niin sitten soitti mulle keksen työpäivän, ja haukkui mun poikani pataluhaksi..
        Se mysö kiskoi lasteni vuodevaatteet lattialle, ja huusi et huoneet oli siivoamatta, ja käski niiden siivota huoneensa....

Et tämmöinen tapaus, ja tässä vasta osa..
        kauan kesti toipua, mutta onneksi pääsin eroon mulkusta, ja rakensin uuden elämän, lasteni kanssa, jotka nyt jo aikuisia.

• joutua tommoseen
        exäää 4 v sitten kirjoitti:

Moi!

Ukko alisti joka asiassa, huomautteli ulkonäöstäni, hiuksistani, leukani muodosta(!!!!), takamuksistani, pillustani, kaikki oli väärän maillisia.
        Olin tyhmä, mitään sanomaton, rumam, aivoton, mun lapseni oisi pitäny nussia uudestaan!!!!
        Mun kaikki kaverit ja sukulaiset oli huoria ja pukkeja, tyttäreni oli huora, ja poikani maailman suurin varas.
        En olisi saanut puhua puhelimessa, en osannut leikata nurmea oikein, rikoin kaikki (!!) tahallaan, vaikka vain jos lasi putosi lattialle..
        Olin työssänikin pelkka huora, joka nussi siivouskomerossa miespuolisten työkavereitten kanssa koko päivän...

Ja jos ei muuta keksinyt, niin sitten soitti mulle keksen työpäivän, ja haukkui mun poikani pataluhaksi..
        Se mysö kiskoi lasteni vuodevaatteet lattialle, ja huusi et huoneet oli siivoamatta, ja käski niiden siivota huoneensa....

kauan kesti toipua, mutta onneksi pääsin eroon mulkusta, ja rakensin uuden elämän, lasteni kanssa, jotka nyt jo aikuisia.

pyöritykseen.....???HÄ?

• joko taas.. huohh
        joutua tommoseen kirjoitti:

pyöritykseen.....???HÄ?

no, se on katsos semmoista tää elämä, ettei sitä aina ottaessaan tiijä, mitä saa.
        Tuon lauseen sain kuulla jo ihan lapsena, ja olen joutunut sen todeksi toteamaan.
        En minä ainakaan kaivannut mitään ivapaskaa kertoessani alkuperäiselle, mitä on henkinen väkivalta..
        Mistä vitusta sait päähäsi, että olen viaton täydellisyys??
        jatkoja myös sulle, kaikesta huolimatta

• jopa naurattaa
        exäää 4 v sitten kirjoitti:

Moi!

Kylläpä oli hyvä kertomus - ja melkoisen kuvaava.
        Samanlaiset ovat tunnot ja kokemukset. JA tällaista kohtelua ja käytöstä toisen päälle suoltavat ihmiset (ovatko sellaisia?9 joill aitsellään on älyä vähemmän kuin Nokian kumisaappaissa. Itse olen elänyt tällaisen aivokääpiön kanssa jo neljännesvuosisadan. Olen hieno nainen -hyvä ammatti - elän siististi, osaan valmistaa hyviä ruokia, seurustella ihmisten kanssa korkeatasoisesti ja tunnen tunteita. Sepä se vasta kova juttu onkin. Että tuntee tunteita. SItä eivät nimittäin taida useimmat näistä toisten litistäjistä omata.
        Mutta täytyy myöntää, että kyllä tuo kumisaapasaivo on aika taitava ollut toimissaa, tehnyt tyhmän minustakin. SUostujan kumimatoksi, mihin se voi hangata saappaansa pihan kurasta.
        TArjoilut ovat aina "p...aa"se nyppii ruoista hippusia, kun ei voi syödä sipulia jne. Eri tilaisuuksista se katoaa yhtäkkiä kuin tuhka tuuleen - kävelee vaikkapa 20 kilometriä? Mustasukkaisena se pyrkii litistämään toisesta kaiken elämän. Minulla ei saisi olla työtä, ihmissuhteita, elämää tai edes ilmaa jota hengittää. Jos tuon paljon palkkaa, on se paha, mutta palkkaa se kuitenkin tarvitsee, kun oma ei riitä. Lapset se on alistanut ja terveyden tuhonnut koko perheeltä. Sille on hankittu kaikki mahdollinen joka tekisi ihmisen onnelliseksi - mutta millään ei ole mitään arvoa. Hienon talon piha on rojua täynnä, hoitamattomat ympäristöt ja sotkuiset kellarit ja autotallit. Ottaisinkin vaikka vuokralaisesti mielelläni normaalin tervee suomalaisen miehen, joka arvostaa normaalia elämää normaalein tavoittein. TÄmä apina ei edes lue, opiskele,käy elokuvissa, teatterit ovat "p...kaa", oopperoista puhumattakaan. Vain ruoka on jotain ja sauna ja viina ja niitä se sitten nauttiikin oikein kunnolla...
        Jos jollakulla on normaali ajattelumaailma ja terveet jutut, olisin kiinnostunut kuulemaan niistä. En usko sellaista olevan olemassakaan - siinä määrin on usko mennyt tässä nujerruksen ajassa.
        Typerä alistuja.

• rammses

Menimme naimisiin ja kaikki oli hyvin mutta heti kun muutimme kauemmas minun perheestä ei kauaa mennyt kun alkoi väkivalta. Mies oli sairaalloisen mustasukkainen ja haukku minua huoraksi joka panee naapurin ystävän kanssa. Hän syytti minua mm. sellaisista asioista että ystävän apu kelpaa kyllä mutta hänen ei vaikka hän ei olisi pystynyt auttamaan muutamissa tilanteissa läheskään niin hyvin kuin tämä ystävä ja syyllisti minua siittä että otin avun vastaan ystävältämme. huusi minulle että vietän liikaa aikaa ystävämme kanssa ,toisin sanoen en olisi saanut poistua kodistamme ilman miestä ja mies ei suostunut enään käymään ystävällämme joten minun olisi pitänyt vaan olla kotona hänen kanssaan ja jos kävin ystävällä sain heti haukut kotona että huora kävi panemassa naapurissa. ja sitten alkoi heti perään fyysinen väkivalta. Lyöminen, kuristaminen, hiuksista vetäminen, töniminen yms.. :( eikä se riittänyt että uhkasi minua vaan hän alkoi uhkaamaan että tappaa kotieläimemme jotka olivat siis minun alunperin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66