Paras tapa elää

varovainen k

on elää varovaisesti. Edetä hitaasti ja harkiten. Joka asiassa.

55

1283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sininen_sitruuna

      kaikki ei sitten aina mene ihan putkeen :))

      On taipumuksia toimia joskus hetken mielijohteesta, antaa palaa vauhdilla ja harkita ehkä jossakin vaiheessa :)

      • varoivainen k

        ja perustavanlaatuinen virhe toimintatavoissa. Hiljennä vauhtia.


      • sininen_sitruuna
        varoivainen k kirjoitti:

        ja perustavanlaatuinen virhe toimintatavoissa. Hiljennä vauhtia.

        Se on aika kausittaista :) Joskus harkitsen pitkään ja puntaroin eri vaihtoehtoja, toisinaan annan palaa :) Eikä sillon parane jarrutella, kun vauhti on päällä :)


    • välttämättä

      Nopeet syövät hitaat monessa asiassa :)

      • varovainen k

        tilanne ainoastaan kumoaa väitteeni. Kuten esim. ralliauton ajaminen. Muuten nopein häviää aina.


    • sillo tehdä mitään?

      • varovainen k

        sen jälkeen, kun on pitkään harkinnut asiaa. Joka kantilta.


      • sininen_sitruuna
        varovainen k kirjoitti:

        sen jälkeen, kun on pitkään harkinnut asiaa. Joka kantilta.

        jos liian kauan alkaa harkitsemaan ja puntaroimaan, niin tilaisuus menee ohi :) Ja sitäpaitsi, vaikka kuinka harkitsisit joitakin asioita, ei se sitä katso, että päätös olisi oikea.


      • varovainen k kirjoitti:

        sen jälkeen, kun on pitkään harkinnut asiaa. Joka kantilta.

        Kysyy nimimerkki 'jatkuva virhekierre'.


      • helppoo....
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Kysyy nimimerkki 'jatkuva virhekierre'.

        Jos teet jatkuvasti vääriä ratkaisuja, sun kannattais ehkä jossain vaiheessa alkaa kysyä myös muiden (kavereiden ym.) mielipiteitä asioista.

        Ehkä virhekierre loppuis ja tulis välillä oikeitakin ratkaisuja :)

        Itse mietin, jos on isoista ja tärkeistä asioista kyse. Muuten annan mennä lonkalta.


      • helppoo.... kirjoitti:

        Jos teet jatkuvasti vääriä ratkaisuja, sun kannattais ehkä jossain vaiheessa alkaa kysyä myös muiden (kavereiden ym.) mielipiteitä asioista.

        Ehkä virhekierre loppuis ja tulis välillä oikeitakin ratkaisuja :)

        Itse mietin, jos on isoista ja tärkeistä asioista kyse. Muuten annan mennä lonkalta.

        No ei, kyllähän sä iha asiaa puhut.


      • varovainen k
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        jos liian kauan alkaa harkitsemaan ja puntaroimaan, niin tilaisuus menee ohi :) Ja sitäpaitsi, vaikka kuinka harkitsisit joitakin asioita, ei se sitä katso, että päätös olisi oikea.

        kun on itse tehnyt sen päätöksen.


      • varovainen k
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Kysyy nimimerkki 'jatkuva virhekierre'.

        syntyy, jos antaa muiden vaikuttaa.


      • varovainen k kirjoitti:

        syntyy, jos antaa muiden vaikuttaa.

        löysit sen ytimen. Mä oon joskus eläny virhekierteessä ja pääsin siitä eroon sitku aloin kuunnella itteeni.

        Siks heitin tuon kysymyksen tuol tyylil, ku uskon, että en ole ainoa, joka on joskus virhekierteessä elänyt.


      • varovainen k
        relaxed_eyes kirjoitti:

        löysit sen ytimen. Mä oon joskus eläny virhekierteessä ja pääsin siitä eroon sitku aloin kuunnella itteeni.

        Siks heitin tuon kysymyksen tuol tyylil, ku uskon, että en ole ainoa, joka on joskus virhekierteessä elänyt.

        muuta auktoriteettia kuin ihminen itse.


    • mahdottoman pitkäveteiseltä touhulta.

      • pian niin, että huomaa kiikkustuolissa, ettei enää seisokaan ja olis pitänytki lisääntyä. Mitäs sitte?


      • varovainen k

        sinulla on kiire? Kuuntele hiljaisuutta.


      • varovainen k kirjoitti:

        sinulla on kiire? Kuuntele hiljaisuutta.

        hiljaisuutta,ai täällä pirtissä? Ei onnistu,kuomaseni.

        Ei mulla ole mihinkään kiire. Mä olen vaan luonteeltani melko impulsiivinen, en jaksa mitään miettiä turhan pitkään. Joskus se on hyvä,joskus huono mutta ehkä mä ikää myöden viisastun...tai sitten en. ;)


      • varovainen k
        NtiBebs kirjoitti:

        hiljaisuutta,ai täällä pirtissä? Ei onnistu,kuomaseni.

        Ei mulla ole mihinkään kiire. Mä olen vaan luonteeltani melko impulsiivinen, en jaksa mitään miettiä turhan pitkään. Joskus se on hyvä,joskus huono mutta ehkä mä ikää myöden viisastun...tai sitten en. ;)

        korvatulppia, jos näkösi on normaali.

        Ei jaksa miettiä = ei kestä itseään.


      • varovainen k kirjoitti:

        korvatulppia, jos näkösi on normaali.

        Ei jaksa miettiä = ei kestä itseään.

        sillon pitäis useasti olla kahdessa paikassa samaan aikaan jotta näkis kaiken mitä tapahtuu.


      • varovainen k
        NtiBebs kirjoitti:

        sillon pitäis useasti olla kahdessa paikassa samaan aikaan jotta näkis kaiken mitä tapahtuu.

        sinun on vain hidastuttava.


    • Hossi

      Eläminen tuntuu tylsältä, joskus pitää osata mennä ja toimia sponttaanisti. Aina täytyy löytyä määrättyä hulluutta ja uteliasuutta uusiin sekä tuntemattomiin asioihin.

      • varovainen k

        mennä mihinkään etsimään hulluutta ja uteliaisuutta.


      • Hossi
        varovainen k kirjoitti:

        mennä mihinkään etsimään hulluutta ja uteliaisuutta.

        Etsiä tarvitse vaan sitä täytys löytyä jokaisesta itsestään, muuten tylsistyy ja eläminen menee väkisin puurtamiseks?


      • varovainen k
        Hossi kirjoitti:

        Etsiä tarvitse vaan sitä täytys löytyä jokaisesta itsestään, muuten tylsistyy ja eläminen menee väkisin puurtamiseks?

        hitaudessa.


      • Hossi
        varovainen k kirjoitti:

        hitaudessa.

        Onnistuuhan se vaikka missä. Hitaudessa vaan on se huono puoli et hyvät asiat saattaa pyyhkiä ohi ku ei ehi :)


      • varovainen k
        Hossi kirjoitti:

        Onnistuuhan se vaikka missä. Hitaudessa vaan on se huono puoli et hyvät asiat saattaa pyyhkiä ohi ku ei ehi :)

        ei pidä itseään syyllistää hitaudesta. Lyhytaikainen hyvyys saa mennäkin, jos se ei jaksa odottaa.


      • Hossi
        varovainen k kirjoitti:

        ei pidä itseään syyllistää hitaudesta. Lyhytaikainen hyvyys saa mennäkin, jos se ei jaksa odottaa.

        on paljon tärkeitäkin juttuja riippuen siitä mihin ne oikein kohdistuu.

        Lyhytaikainen hyvyys ihmisessä tulee täysin spontaanisti, alitajuntaisesti kaiken tämän määrää millainen ihminen on sisimmässään. Hyvä ihminen pystyy lyhytaikaiseen sponttaaniin hyvyyteen.

        Pitkäaikaisessa hyvyyteen pystyy "huonokin" ihminen.


      • varovainen k
        Hossi kirjoitti:

        on paljon tärkeitäkin juttuja riippuen siitä mihin ne oikein kohdistuu.

        Lyhytaikainen hyvyys ihmisessä tulee täysin spontaanisti, alitajuntaisesti kaiken tämän määrää millainen ihminen on sisimmässään. Hyvä ihminen pystyy lyhytaikaiseen sponttaaniin hyvyyteen.

        Pitkäaikaisessa hyvyyteen pystyy "huonokin" ihminen.

        toivoa antavaa:
        >Pitkäaikaisessa hyvyyteen pystyy "huonokin" ihminen<
           


    • ei voi ainakaan aikaan vaikuttaa, mutta sen sisältöön ja laveuteen enemmän.

      Itse kannatan elämistä harkiten kääntöpuolia älyllä ja tunteella, sekä tietty asettautumalla joskus itsensä ulkopuolelle auditoimaan omaa toimintaa(suomeksi: muitakin huomioiden).

      • varovainen k

        voi vaikuttaa. Muut on sisällytettävä itseensä.


      • varovainen k kirjoitti:

        voi vaikuttaa. Muut on sisällytettävä itseensä.

        Kaikeen ei voi itse vaikuttaa ja se tekee elämisestä sentään mielenkiintoisen :)

        Se on harhaa, jos kuvittelee itse pystyvänsä vaikuttamaan kaikkeen.


      • varovainen k
        suminagashi kirjoitti:

        Kaikeen ei voi itse vaikuttaa ja se tekee elämisestä sentään mielenkiintoisen :)

        Se on harhaa, jos kuvittelee itse pystyvänsä vaikuttamaan kaikkeen.

        itseäsi.


      • varovainen k kirjoitti:

        itseäsi.

        olen realisti.


      • varovainen k
        suminagashi kirjoitti:

        olen realisti.

        mieltään voi laajentaa enkä puhu nyt huumeista.


      • varovainen k kirjoitti:

        mieltään voi laajentaa enkä puhu nyt huumeista.

        voi vaikuttaa, mikä vaikuttaa elämääsi, mutta kaikkeen siihen voi vaikuttaa, miten jatkat elämääsi siitä eteenpäin, kunnes jälleen tulee elämässä vastaan asia, johon et voinut vaikuttaa...jne...


      • varovainen k
        suminagashi kirjoitti:

        voi vaikuttaa, mikä vaikuttaa elämääsi, mutta kaikkeen siihen voi vaikuttaa, miten jatkat elämääsi siitä eteenpäin, kunnes jälleen tulee elämässä vastaan asia, johon et voinut vaikuttaa...jne...

        usko itseesi. Elät kuten sinua on opetettu elämään. Muiden luomilla säännöillä.


      • varovainen k kirjoitti:

        usko itseesi. Elät kuten sinua on opetettu elämään. Muiden luomilla säännöillä.

        vaikka niin :)


      • dayum

        samaa mieltä. (Pahimpia) karikoita vältellen. Käy vähiten omaan aivoon, vaikka käykin joskus omaan aivoon.


    • ...kannata alkaa pohdiskelee ja harkitsemaan. Sitä harkintaa voi käyttää sen mukaan kuinka merkittävästä asiasta on kyse...

      • varovainen k

        asioilla on merkitystä.


      • varovainen k kirjoitti:

        asioilla on merkitystä.

        Mutta joillakin on vähän enemmän kuin toisilla.

        En mä ainakaan montaa sekunttia ruokakaupassa mieti ottaisinko Rainbow:n vai Oolannin ranskalaisia.

        Asunnon ostamista ja lasten tekemistä tuli mietitty huomattavasti pidempään.


      • varovainen k
        Richartti kirjoitti:

        Mutta joillakin on vähän enemmän kuin toisilla.

        En mä ainakaan montaa sekunttia ruokakaupassa mieti ottaisinko Rainbow:n vai Oolannin ranskalaisia.

        Asunnon ostamista ja lasten tekemistä tuli mietitty huomattavasti pidempään.

        tyytyväinen valintoihisi?


      • varovainen k kirjoitti:

        tyytyväinen valintoihisi?

        Tottahan huonojakin valintoja on tullut tehtyä, mut ei mitään peruuttamattomia.


    • vanhana

      katumaan tekemättä jääneitä asioita. Mielummin elän spontaanisti, teen rohkeitakin ratkaisuja ja välillä niitä väistämättömiä mokia kuin jossain vaiheessa heräisin suremaan elämätöntä elämääni.

    • Mie en jaksa pohtia ja harkita loputtomiin. Perustieto on kyllä hyvä hankkia ennen ratkasuja, mut päätökset pitää tehdä lennosta intuitiivisesti olemassa olevaan tietopohjaan nojaten...

      Empiminen ja jahkailu kostautuu sit jossain vaiheessa. Hallittuja riskejä pitää ottaa.

      • varovainen k

        Ei "jaksa" olla hidas ja harkitseva. Eihän se voi väsyttää?


      • nurinkurista,
        varovainen k kirjoitti:

        Ei "jaksa" olla hidas ja harkitseva. Eihän se voi väsyttää?

        jos on spontaanilla ja melkoisen nopearytmisellä luonteella varustettu!! Siis syntynyt sellaiseksi, tempperamenttierothan tunnetusti näkyy jo pienissä vauvoissa.
        Tän tyyppiseltä ihmiseltä "hitaus ja harkitsevuus" vaatii jaksamista, kun joutuu toimimaan oman luonteensa vastaisesti.


    • pummaa kaiken maailmalta.

      No, minä lähden pummaamaan maaleja pois ovesta, vaihtelua siihen, että edellisellä kerralla pummasi maaleja pois ikkunapuista.

    • kyllä vaan jaksais pitemmän päälle. Toki on hyvä tiettyjä asioita harkita ja miettiä tarkkaankin, mutta enemmän mä etenen elämässä tunteen perusteella enkä jää jokaista pientä mutkaa miettimään. Tuntuu, että elämää menee ohi jos kaiken tekee varoen... Enkä edes tiedä mitä tässä elämässä pitäis varoa. Muutakuin psykopaatteja ja käärmeenpuremaa.

    • Asiasta.huvittunut

      Harkittuja riskejä ottaen ja tilaisuuksiin tarttuen. Niin hyvä tulee.

      Eilen otin harkitun riskin ja söin pizzan, jossa oli simpukoita. Kannatti. Tartuin myös tuoppiin. Ei kannattanut, aamulla oltiin alamaissa.

    • kypsä itsenäinen nainen

      vaan paras tapa elää, on ottaa vaimo/mies, koska muutkin ovat suunnilleen samassa iässä kihalutuneet, avioituneet ja lopulta raskautuneet. Ja kun ei ne baarit enää kiinnosta. Eikä muukaan aktiviteetti. Elää hampaat irvessä (pankin)omistusasunnossa. Riidellä rahasta ja seksin puutteesta. Haaveilla matkasta Thaimaahan, perhehotelliin. Lukea naistenlehtiä ja järjestää kerran puolessa vuodessa romanttinen ja mielikuvituksekas kynttiläillallinen. Pakkoharrastaa hellää seksiä kynttiläaterian jälkeen. Yllättää mies runkkaamasta tietokoneen edessä. Riidellä taas seksistä, rahasta ja anopinkumminkaimoista. Herätä aamulla ja aloittaa sama jälleen uudelleen.

      • Asiasta.huvittunut

        Syyttää puolisoaan tyytymättömyydestään, selluliitistaan, lihomisestaan, huonoista ilmoista, muksun pottunokasta ja koulumenestyksestä jne.


    • Anonyymi

      Anna elämän viedä eteenpäin

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe