Meillä tällainen tilanne: ollaan melkein nelikymppisiä molemmat, yhdessä ollaan oltu jo pieni ikuisuus ja lapsiakin on. Parisuhde on ollut viime aikoina melkosen tylsää ja välinpitämätöntä. Seksi kyllä sujuu mutta hellyyttä ja kiinnostusta toista kohtaan ei tunnu enää löytyvän. Sain selville että miehellä on kaiken maailman sivustoilla omat kotisivut ja kaiken lisäksi sellaset, ettei niiden tekstien perusteella miestäni niistä tunnista. Siellä sitten ollaan yhteydessä (no yllätys yllätys) naisiin ja niiden kanssa viestitellään. Ilmankos mies viihtyy nykyään netin äärellä niin hyvin. Olenko minä ihan tyhmä ja ajasta jälkeen jäänyt kun minusta tuntuu että mua petetään. Mitä mies hakee tolla jutulla, onko se ihan viatonta ja vaan ajankulua, niin kuin mies sanoo.
Mikä lasketaan pettämiseksi
25
4770
Vastaukset
Meillä on sovittu että sitten kun tunteet on mukana se on pettämistä. Muuten kyllä saa käydä "hoidettavana". Mutta ei saa antaa turhia lupauksia.
- hoidot kotona
Sairaalta kuulosta...
- JannaS
Se mikä on teidän suhteessanne pettämistä, on sinun ja miehesi välinen asia, siihen ei ikävä kyllä voi kukaan muu antaa sinulle vastausta.
Jokainen ihminen ja jokainen parisuhde on erilainen, eikä mitään yleistä pettämisen rajaa ole olemassa. Toiselle pahoittaa mielensä jo siitä, jos toinen katsoo jota kuta muuta hieman pidempään, kun on itse paikalla, kun toiselle seksikään ei ole pettämistä, jos siinä haetaan vain fyysistä tyydytystä eikä tunteet ole mukana.
Sinun täytyy nyt keskustella miehesi kanssa asiasta ja kertoa, että hänen tekemisensä loukkaa sinua. En kuitenkaan syyttäisi miestäsi ainakaan vielä mistään, hän ei ehkä oikeasti tiedä satuttavansa sinua tekemisillään. Teidän on puhuttava asiasta ja sovittava yhteiset rajat.
Itselleni tulee kausittain halu testata oma viehätysvoimani ja silloin monesti hakeudun netissä sellaisille sivustoille tai palveluihin, jossa voin sen testata (esim. facebook on tähän käyttöön melkoisen tehokas...). En hae itselleni mitään muuta kuin vahvistusta itsetunnolleni, hakemalla kommentteja ulkonäöstäni. Pinnallista tiedän, mutta en ole täydellinen, vaan hyvin vajavainen pieni ihminen, jolla on hyvin vajavaiset huvit... =) - Liberaali vaimo
Kai se on kiinni siitä, millaiset pelisäännöt on sovittu. Meidän liitossamme on vapauksia minun pyynnöstäni (minulla on joskus tyttöystäviä), samat oikeudet molemmilla. Jos on sivusuhteita, riittää että mainitsee asiasta. Tämä on elämäntapakysymys, joutuu jonkin verran tasapainottelemaan ja tietysti järjestely sopii vain ihmisille, jotka eivät ole mustasukkaisuuteen taipuvaisia. Länsimainen tyyli (yksiavioisuus) on osittain kulttuurisidonnaista, muunkinlaisia ratkaisuja maailmalla löytyy.
- lumiukko.............
Pettämistä on se mikä rikkoo yhteisen sopimuksen tai lupauksen.
- xxxxxxxxxxxxxxxx
En tiedä onko pettämistä, mutta joka tapauksessa minä en sietäisi mieheltäni tuommoista käytöstä. Keskustelkoon netissä yleisesti, mutta tuollainen naisten kanssa viestittely olisi jo liikaa. Sittenkin vaikka olisi ns. viatonta niin takuulla semmosessa on tietty viritys. Ja jos mies jatkaisi sitä vaikka tietäisi että vaimo pahastuu, niin sehän olisi tahallista loukkaamista.
- tuo ole pettämistä
pettämiseksi ei pidä laskea edes huorissa käyntiä sillä siitähän maksetaan?=)
Leikki leikkinä...
Sopikaa keskenänne pelisäännöt, tehän sen päätätte. - Nakkaahan
vaatteet lattialle ja huutele Jannua pedin
puolelle. Jos tämän jälkeen äijä on mieluummin
tietokoneella kuin oman rakkaan kanssa
painimassa, niin KYLLÄ ole huolissasi.
Muutoin tuskin mitään väliä.
Muistat vain että miehet on Miehiä.
Ja voithan kysyä mieheltä olisiko
viestittelyä mahdollista lopettaa? Varmasti
luopuu tietokoneesta ennemmin kuin pitkästä
parisuhteesta.
Puhukaa ihmiset. Puhukaa. Tuskin olette
tätä pientä ikuisuutta ihan tuppisuina
aiemminkaan olleet.
:)) - ...................
pettmistä on seksi "vieraan" kanssa mikäli seksiä on tarjolla kotonakin. Mikäli puoliso "pihtaa" tai suhteen seksuaalisuus on epätasapainossa, niin silloin mielestäni seksi vieraan kanssa ei ole pettåämistä. Eli riippuu tilanteesta.
- Rakas vaimosi
Niin, pettää voi niin monella tapaa..Luen itseni uhriksi, kun mieheni aikuisena rationaalisena miehenä päätti minua pettää puhelimella, fyysisesti jen. ja tämä alkoi ainenkin kaksi vuotta sitten ( näistä jäi kiinni ) ja Helvetistäkö minä tiedän, mitä kaikkea on ollut tämän välillä ja sen jälkeen..Täytyy sanoa, että on ollut todella vaikeaa, sillä rakastan sydämeni valittua vieläkin kaikesta huolimatta. Ei ole toisellakaan osapuolella helppoa, kun aina takaraivossa väikkyy se, että onko hän nykyään uskollinen, vai ei. Vanha sanontakin sanoo, että koira ei karvoistaan pääse..Hän on kyllä luvannut ja vannonut, että ei ikinä enää pettäisi minua, mutta pelkään joka ikinen päivä sitä seuraavaa kertaa. Tämä, jos se syö minua, syö se myös miestäni, kun epäilen ja vahtaan, ei hyvä =(
Olemme harkinneet hakeutumista terapiaan, sillä hänen sanojensa mukaan hänkin haluaa vanheta kanssani sinne kiikkustuoliin ja potkukelkkaan.
Välillä on hyviä päiviä ( siis minulla ) ja välillä paljon huonompia, hohhoijaa.
Joskus kirjoitin, kun häntä vuoteessa ei kiinnostanut muu, kuin nukkuminen ja vonkaamisestani huolimatta nukahdin kyyneleiden saattamina, kun tuli taas torjutuksi. Kauhea paikka, varsinkin naiselle joka rakastaa ja haluaa puoliskoaan. Nykyisin sentään "saan" kerran parin viikon sisällä, joten näiltä osin on mennyt parempaan päin.
Kaikesta paskasta huolimatta ei IKINÄ PETTÄISI aviomiestäni, sillä en halua satuttaa ihmistä, jota rakastan niin syvästi, oli tilanne mikä tahansa. Ennemmin jättäisin hänet, kun lähtisin esim. koston tielle. Ja tiedän, että häntä satuttaisi syvästi, jos peuhaisin muualla.
Olemme päättäneet yrittää vielä uudelleen, joten pitäkää peukkuja ja toivon, että tämä vielä pelittäisi joskus. Toivottavasti terapiasta olisi jotain hyötyä..hänelle.
Eli tuli nyt vuodatus, mutta jos mieheni jäisi esim. eri sivustoilla zättäiltyään kiinni ( varsinki salattuaan häröilyt ), on se mielestäni jo pettämistä.
Mielestäni teidän pitäisi sopia pelisäännöt, mikä on hyväksyttyä ja mikä ei. Hän ehkä myös "päivittää" ns. markkina-arvonsa ja jos lykästää, niin saattaisi saada mielestään jtn. uutta, eli hakee myös vaihtelua ja jännitystä. Näille miehille on oma nimitys, millä olen valitettavasti omaanikin nimittänyt, "VÄSSYKKÄ."
Eli ts. ei nyt oikein hyvältä vaikuta tämä siippasi "ajankulu".
Että semmosta tällä kertaa.. - Rakas vaimokkeesi
Haluaisin vielä lisätä, etten ole itseni suhteen ns. epätoivoinen, eli olen ihan mukiin menevä nainen, jonka ei tarvitse anteeksi pyydellä olemassa oloaan tai ulkonäköään..tämä nyt vain on näköjääntätä.
Olen vain sitoutunut tähän avioliittoon ja mieheeni. Olen häntä luvannut rakastaa niin myötä, kuin vastatuuulessakin..Olen kai aika erikoinen ja vanhanaikainen ajatuksissani tämän kaiken irrallisuuden ja pinnallisuuden keskellä. No, minä olen minä ja ehkä arvostan liikaa sitoutumista, lupautumista ja avioliittoa.
Olen vain niin totaalisen pettynyt mieheeni, joka oli mielestäni mies isolla M-kirjaimella ja kunnioitin häntä todella. Nyt kyllä kunnioitus on kadonnut, vaan rakkaus kuitenkaan ei..
Hän on kuitenkin hyvä mies ja omaa kaikesta huolimatta sellaista sielun kauneutta, jollaiseen en ole aiemmin törmännyt. Eli vaakakupissa on paljon hyvää, joskin myös tätä mätää. Kukaanhan ei kai ole täydellinen, eihän?!
Et hyvää yötä - kamish
Netti on huume,jota käytetään tyydytyksen saavuttamisen. Älä siis usko miehesi viihtymisen johtuvan älyllisestä kiinnostuksesta, koska miestä houkuttavat lähes pelkästään himon johdattamat alueet. Se ovatko nämä tarkkoja riippuvat valvonnan tarkkuudesta.Parhaan laadun elämään saa ilman viihdykkeitä.
- ei helppoo
Kysymys pettämisestä on oikeutettu ja raamatussa on ihan selkeä ohje asian tiimoilta; "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois."Matt. 5:21-32: Joten nouproblem...mutta käytännön ongelmia tulee tämänkin ohjeen noudattamisessa, joten turvaudutaan vaan kaikki luterilaisuuden armoon! Kukaan ei ole meistä niin vahva, ettei selviäisi "omin avuin" näistä houkutuksista kuiville. Ei tuomita - se ei ole meidän jutuja - vaan asetutaan sen toisen puoliskon asemaan ja kysytään "missä mättää; mikä multa puuttuu" ja koitetaan kuunnella toista...
- Bluefox__
Senkö takia ne uskovaiset on niin aivottomia?
- Hazel eye
Monikaan palstalla ei koe houkutusta muihin. Alotinn itse ketjun USKOTTOMUUDEN PARADOKSI jossa moni vastasi ettei koe lainkaan houkutusta muihin kun omaan aviopuolisoon.(se ei liene synti..)Vaikka raamattu on jees niin itse en oikein tajunnut miksi tuot esiin tuon kohdan. Ei akuper kirjoittaja ollut syyllistynyt kiusaukseen. Onkohan sulla heikko kohta as alueella.
- sitä touhua nimittäin
Mieheni 55 v istui illat ja aamutkin tietokoneella.
Ihmettelin asiaa aikani, mutta sitten hakeuduin Suomi 24 treffipalstalle tutkimismielessä. Selattuani aikani hakukriteereitä löysin mieheni profiilin. Piti muuten paikkaansa, mutta ilmoitti olevansa eronnut. Loppujen lopuksi kävikin ilmi, että naisia oli pyöritetty jo useiden kuukausien ajan, tavattukin. Yhden kanssa oli kehittynytkin jo intiimi suhde, "eronnut" mies kun oli. No, nyt on ero vireillä 24 vuotta avioliittoa takana. Kannattaa siis olla tarkka, miehet osaavat kyllä jujut.- Aurora08
Nettipetturuudussa on se puoli ett voit tomia itse privaattina investgaattorina itsellesi. Laitappas miehelle viesti houkuttelevan nimimerkin takaa. Kirjoittele ja katso kuinka ukko vastaa "kuumiin" viesteihin.... Aikasi pelattuasi saat ukkosi kiini itse teosta ja paljastamaalla tempun saat katkeran totuuden esiin. Symmpikset sinne. Ei ole kiva tilanne...
- itseasiassa
Aurora08 kirjoitti:
Nettipetturuudussa on se puoli ett voit tomia itse privaattina investgaattorina itsellesi. Laitappas miehelle viesti houkuttelevan nimimerkin takaa. Kirjoittele ja katso kuinka ukko vastaa "kuumiin" viesteihin.... Aikasi pelattuasi saat ukkosi kiini itse teosta ja paljastamaalla tempun saat katkeran totuuden esiin. Symmpikset sinne. Ei ole kiva tilanne...
näin toiminkin. Loin itselleni profiilin, mieheni tuntien. Olin yhteydessä häneen profiiliinsa ja kappas kummaa. Hän ehdottikin tapaamista ja lähetti Prepaid-liittymänsä puhelinnumeron, johon voin olla yhteydessä. No, tämähän minulle jo riittikin. Kuten jo aiemmin kerroin, avioeropaperi lähti postiin.
Minua ei huijata, vaikka 24 vuotta avioliittoa takana onkin. Kiitos myötätunnosta, sitä nyt tarvitsenkin. - Aurora08
itseasiassa kirjoitti:
näin toiminkin. Loin itselleni profiilin, mieheni tuntien. Olin yhteydessä häneen profiiliinsa ja kappas kummaa. Hän ehdottikin tapaamista ja lähetti Prepaid-liittymänsä puhelinnumeron, johon voin olla yhteydessä. No, tämähän minulle jo riittikin. Kuten jo aiemmin kerroin, avioeropaperi lähti postiin.
Minua ei huijata, vaikka 24 vuotta avioliittoa takana onkin. Kiitos myötätunnosta, sitä nyt tarvitsenkin.Kuinka miehesi reagoi kun sait kiinni itse teosta? Onko katuvainen? Ilmoitit kai kuka profiilin takana oli? Itse mietin vaan ettei vaan olisi kysymys oman miehisyyden varmistelemisesta tms. Monesti nettipetturuutta ei tiedosteta uskottomuudeksi.Oliko pre paid otettu juuri salaisia yht. ottoja ajatellen? Aika suunniteltua toimintaa toisaalta. Mies ei varmaan voinut kuvitella joutuvansa totaalisen sein vasten..Olen pahoillani puolestasi. Toivon oikeita ratkaisuja.
- katoamalla
Aurora08 kirjoitti:
Kuinka miehesi reagoi kun sait kiinni itse teosta? Onko katuvainen? Ilmoitit kai kuka profiilin takana oli? Itse mietin vaan ettei vaan olisi kysymys oman miehisyyden varmistelemisesta tms. Monesti nettipetturuutta ei tiedosteta uskottomuudeksi.Oliko pre paid otettu juuri salaisia yht. ottoja ajatellen? Aika suunniteltua toimintaa toisaalta. Mies ei varmaan voinut kuvitella joutuvansa totaalisen sein vasten..Olen pahoillani puolestasi. Toivon oikeita ratkaisuja.
maisemista. Eli katosi lapsuudenystävänsä luokse toiselle paikkakunnalle. Sieltä sitten soittelee nyyhkypuheluja lapsille (ovat jo aikuisia).
Olen lähettänyt muutaman tulikivenkatkuisen viestin, mutta selitystä tai vastausta en ole saanut. Ainoastaan pari viestiä, miten haluaa jatkaa ja ei halua menettää minua. Hah. Eipä kykene edes vastaamaan teoistaan, eli tulla selvittämään asia. - Aurora08
katoamalla kirjoitti:
maisemista. Eli katosi lapsuudenystävänsä luokse toiselle paikkakunnalle. Sieltä sitten soittelee nyyhkypuheluja lapsille (ovat jo aikuisia).
Olen lähettänyt muutaman tulikivenkatkuisen viestin, mutta selitystä tai vastausta en ole saanut. Ainoastaan pari viestiä, miten haluaa jatkaa ja ei halua menettää minua. Hah. Eipä kykene edes vastaamaan teoistaan, eli tulla selvittämään asia.jos mies merkkaa sinulle, niin nyt on aika laittaa kova kovaa vastaan. Katoa itsekin tavoittamattiin = eli et lainkaan vastaa puheluihin tms. Ihan kuin mies olisi ilmaa. Jos haluat ukon takaisin muuttuneena niin nyt aika pelata kovilla panoksilla. Se on eritt. vaikeaa.Laita itsellesi joku pvm (useampi viikko)jota ennen et vastaa yht. ottoihin. Se saa miehen pohtimaan tekosiansa ja sinulle tulee aikaa sulataella kaikkiea. Alussa tuntuu ett maalima romahtaa, mutta sen normaalia... Jos otat miehen heti takaisin niin muuotsta ei tule ja suhde on pilalla.
- kati18
mies käy kanssa netissä ja olen löytänyt puhelimesta todisteita, tästä toiseta naisesta
- Vuosia sitten
Ei ole hyvä juttu tehdä mitään salassa. Itse innostuin deittailusta netistä n.10v sitten kun se oli aika uus juttu, oma liitto oli jo aika karilla kyllä silloin. Sieltähän niitä miehiä löytyi ja salaisia tapaamispaikkoja. Jännää oli eikä exä tänä päivänäkään tiedä kuinka monet miehet tapasin, jotkut vain kahvitellen, jotkut pääsivät sänkyyn asti. Erittäin vaarallista, siihen jää koukkuun kun se on niin JÄNNITTÄVÄÄ!!Ei ole viatonta. Em. ehdotukset lähettää anonyymina "vastaus" omalle miehelle on tosi raadollista mutta varmasti selventää asian.
Muutamalla kaverilla samanlaisia epäilyksiä miehistään. Omassa uudessa suhteessani onneksi ei ole tätä ongelmaa.
- MarkSmith
Jos miehesi pystyy lopettamaan toimintansa välittömästi, koska se loukkaa sinua, se on viatonta ajankulua. Ellei, hän on siitä riippuvainen, ts. hän on riippuvainen toisista naisista.
- viatonta??
Minusta tuossa ollaan kaukana viattomasta. Tarkoituksella tuossa on toimittu. Riippuvuus on tekosyy jatkaa itsek, toisia loukkaavaa toimintaa. Kylla arjen harmaus jokaiselle eteen tulee, mutta ei se oikeuta pelienpelaamiseen toisen sel. takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639646Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde503095Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422861- 612659
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012065- 1091986
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251903Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä541470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251