Heippa! Mä tässä pohdiskelen, että mitä tekevät ne vammaiset ihmiset, jotka ovat työkyvyttömyyseläkkeellä? Teettekö te jotain työtä siihen rajaan saakka minkä saa tienata, harrastatteko vai mitä? Itse olen eläkkeellä ja tyytyväinen omaan elämäänsä, mutta sossusta vaan todettiin, että "töitä voisit hakea"-tyyliin. Monet ihmiset ovat tämän jälkeen todenneet, että työkyvyttömyyseläkeläinen töihin? Mitä ihmettä.. Mä en oo kyllästymässä kotona olemiseen ja kotityöt vie multa sen verran aikaa päivässä, että pidän sitä työnäni. Ja kyllä mä kotona teen vähän ammattiavastaavia hommia.. Jos täältä löytyisi joku, jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia, niin olisi hyvä :)
Mukavaa syksyä kaikille ja aurinkoisia päiviä!
Heippa!
8
767
Vastaukset
- ...aatellut....
...itte ihan tuota samaa, mutta myös sitä että kun ei tuota työeläkettä ole kertynyt kuin muutama kymppi, niin kuinka paljon voisin tienata peruseläkeellä. Onko kokemuksia?
Jos siis tää kotona oleminen alkaa jossain vaiheessa tökkiin, vielä ei ole oireitakaan.- Keläine
Tervehdys. Olen ollut jo monta vuotta eläkkeellä ja voin sanoa rehellisesti,etten kaipaa työelämään. Saan melko hyvää eläkettä, joten rahan takia ei tarvitse mennä työhön. Teen siis päivisin ihan mitä huvittaa (pystyn). Olen erilaisissa yhdistyksissä, harrastan liikuntaa, matkustelen ja ennen kaikkea nukun aamuisin juuri niin kauan kuin huvittaa, joskus seitsemään, joskus kymmeneen. Elämä olisi tosi ihanaa, mutta tämä vamma rajoittaa melko paljon, tai siis siitä johtuvat krempat. Jos joku haluaa tehdä työtä, suotakoon se hänelle, itse en sitä kaipaa.
voi töitä 558,46 euron edestä, sen ylittävä osa pienentää eläkettä. Mutta jos jaa eläkkeen lisäksi esim. asumistukea siihen työstä saatu palkka vaikuttaa heti.
- ....kunnon ....
kanosmn kirjoitti:
voi töitä 558,46 euron edestä, sen ylittävä osa pienentää eläkettä. Mutta jos jaa eläkkeen lisäksi esim. asumistukea siihen työstä saatu palkka vaikuttaa heti.
....suora vastaus joka selvensi asiaa merkittävästi. Kiitos !! : ))
- Hissukka
kanosmn kirjoitti:
nykyään sama jokaisella. Muistaakseni silloin kun minä jäin eläkkeelle tienestiä sai olla puolet työeläkkeen määrästä tai jotain siihen suuntaan.
Montakin muutosta on varmasti ehtinyt sen jälkeen pykäliin tulla. Voi olla että muistikin heittää. Kuitenkin muistan ajatelleeni silloin, että olemme tässäkin asiassa eriarvoisa, mitä isompi työeläke sitä enemmän saa ansaita. Hyvä jos ollaan tasa-arvoisia tässä.
- Hissukka
Kotityö on minunkin työni. Vievät aikaa ja olen tyytyväinen olooni. Ulkopuolisia harrastuksia ei ole, teen käsitöitä ja lueskelen hommieni lomassa.
Kun minut on työkyvyttömäksi todettu, ei tulisi mieleenkään edes yrittää työmarkkinoille. En ottaisi itseäni töihin, jos olisin työnantaja. Työteho ei ole kummoinen ja monet terveet ovat vailla työtä, sellaiset jotka jaksaisivat, haluaisivat ja kipeästi tarvitsisivat sitä.
Annahan sossulaisten höpistä. Ei kai se sossu tee arviota työkyvystä, ei ne ainakaan minun kohdalla siinä prosessissa mukana olleet. Itse tiedät mitä voit ja haluat. Kun olet tyytyväinen oloosi niin sehän on mainiota.
Tuo mahdollisuus tienata johonkin rajaan on hyvä sellaisille jotka kykenevät ja haluavat ja lisäeurot ovat monelle tarpeen.- vastauksesta :)
Tuntuu kyllä ihan samalta. Olen tyytyväinen ja mun on hyvä tosiaan olla näin :) Mä päätinkin jo, että jätän ne mielipiteet omaan arvoonsa ja elän elämääni täysillä :) Päivä kerrallaan!
vastauksesta :) kirjoitti:
Tuntuu kyllä ihan samalta. Olen tyytyväinen ja mun on hyvä tosiaan olla näin :) Mä päätinkin jo, että jätän ne mielipiteet omaan arvoonsa ja elän elämääni täysillä :) Päivä kerrallaan!
Mun ei tarvitse ainakaan miettiä työssäkäynnin
prolematiikkaa.Pisin matka kolmeen vuoteen oli
sairaalamatka.Siinä mun matkustaminen.Nyt sain tän
koneen velaksi.Siivooja kävi ja ehkä vuoden päästä
tulee toisen kerran.Mä ihmettelen noita sairaseläkeläisiä kun ne pystyy tekeen vaikka mitä. harrastuksia niin että terveempääkin hirvittää.
Ei sen puoleen pystynhän mäkin kirjoittaan.
Sairauksiani en ala luetteleen tulee muuten liian
pitkä itkuvirsi.Tämä on eka kerta kun tänne kirjoitan joten poikuus meni:)
Mutta voihan sitä olla niinkin sairas että luulee
pystyvänsä vaikka mihin esim.töihin.
minäkin väliin teen mielikuvitus juttuja kunnes
herään tähän todellisuuteen.
Tästä ei kannata välittää tämä on vain sairaan
miehen sairaita ajatuksia.Ja aika aikaansa kutakin
sanoi pässi kun päätä leikattiin.
Eräs mies kulki lammaslaitumen ohitse ja kysäisi mennessään että onko joku kipeä.Lampaat vastasivat että mää.Taas mies kysyi:mikä teillä on kipeänä.Jolloin lampaat vastasivat:pääää
Sen pituinen se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875